Azok az állatok!

Vadbalesetek


Remek, de kevésbé zaftos a tavaszi vadkár-termésünk – szerencsére. A rovatot támogató Allianznál aprónak látszó káresetek fordultak elő, bár az első esetben az állat nem is ütközött az autóval. Így már más az ábra: a Brava inkább az árkot választotta. Ha gazdaságilag nézzük, lehet, hogy rosszabbul járt, mintha elütött volna egy kisebb vadat – persze ez kevésbé vigasztalná a nyuszit.

Szoktuk mondani, hogy az ilyesmire nem lehet felkészülni, mert az állatkák nem hajlandóak közlekedő partnerként kezelni az autókat, sőt, minél kevesebb a természetes ellenségük, annál nyugodtabban bóklásznak. Erről leginkább a skandináv országok lakói mesélhetnének – aki látott már jávorszavast, az tudja, mekkora. Mintha egy lovacska lépne elénk. Itthon kicsivel kisebbek a vadak, a legveszélyesebb a szarvas, az őz és a vaddisznó. Utóbbiaknál nem árt felkészülni a kocára, ha már pár csíkos kisvadmalac átszaladt előttünk. Nagyon komoly kárt tud tenni a kocsiban.

Ehhez képest a kis Alto őzikéje nem is túl súlyos eset, igaz, nem középen, hanem oldalról kapta el az autó elejét, de ahogy kiforgatta maga elől a kis Suzuki, végigtörte az oldalát is. Ha nem is nagyon, de sok elem sérült.

Ennél már rosszabbul járt az alábbi Mazda5 kisbusz. Szintén őz volt az áldozat, viszont nem csak a külső elemek törtek, hanem a mögötte lévő sok műanyag alkatrész is, beleértve a lámpatartó füleket is. Szóval volt mit javítani rajta.

De az alábbi Toyota mit keres a kátfelvételen?

Azt hihetnénk, hogy egy kis nyuszi nem tud drága alkatrészeket szétverni egy autón, de tévedünk. A művészbejáró az egyik alsó légbelépő nyílás volt, ahol szerencsétlen állat a rácsot kitörve jutott be, egészen a hűtőig (csere), az alsó műanyag motorburkolatot letépve távozott.
Az eset autópályán történt, ahol elvileg vannak kerítések – de ne legyenek illúzióink. Itt is előfordulnak vadak, sőt kóbor kutyák is. Viszont szürkületkor, nagy tempónál gyakorlatilag lehetetlen kivédeni az ütközést. Ha viszont valaki már egyszer megjárta, utána vadveszély táblánál biztos lassít. Már csak azért is, mert a vadásztársaságoknak nincs biztosításuk, legfeljebb a saját cascójában reménykedhet az ember.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr81507084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robee 2008.06.19. 15:18:17

Az nem egy Bravo, hanem egy Brava!

Lowtyo 2008.06.19. 15:31:59

M.o.-n a legtöbb baleset oka nem a gyorshajtás, hanem a csíkos bot.

papptibi 2008.06.19. 15:44:53

Robee:
Igen, tényleg. Javítva. Markáns a különbség:)

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2008.06.19. 16:13:25

És vajon mit kell csinálni az elütött őzzel? Hazavihetem vacsorának? Persze csak azután eszem meg, hogy bemutattam az Allainz kárszakértőjének.

zeze 2008.06.19. 16:38:11

Ami 100 ezer ft kárt v többet csinálna a kocsimba biztos nem vinném haza, még megrugdosnám, ott a vergödö dögöt mérgembe :)

Brigi "B. A." főnöke 2008.06.19. 16:44:06

kariking: Ha hazaviszed az elütött őzet, az lopás, ha elkap a rendőr, ne nagyon mutogasd neki. Egy szép vad akár 5-600 ezret is érhet, aminek az árát akár még be is vasalhatják rajtad. Szóval, ha elütöttél egy vadat, és nincs személyi sérülés, és a kocsi is járóképes, akkor első benzinkútnál kocsimosás, és irány tovább az utadon..

Ingoványos talaj a téma, és minden megyében más a precedens erre.. de tuti van itt pár jogász, akik majd nekemesnek (és egymásnak is), a fenti sorok a magánvéleményem és a személyes tapasztalatom.

The good boy 2008.06.19. 16:57:08

kariking 2008.06.19. 16:13:25
Rendőrt kell hivni, aki majd értesiti az illetékes vadásztársaságot, akik a vadat elszállitják. Ha elviszed és valaki megtudja, akkor lopás miatt eljárás indulhat ellened...
Kicsi OFF.
Sajnos az eü dobozos cikkre nem lehet reagálni, azért én hozzászolnék:
Nem az eü csomag lobbi áll a háttérben, hogy ezzel riogatnak, hanem arról van szó, hogy amikor a határőrök rendőrök lettek, és még hiányosabbak voltak a jogi ismereteik, mint most, akkor volt köztük egy két überokos legényke, akinek már viszketett a tenyere, hogy bírságolhasson mint a nagyok, így kizárásos alapon olyanba kötöttek bele, amihez nem kellett nagy tudás. Így jött elő ez a sztori januárban már itt nálunk vas megyében (az országban elöször). Itt a helyi média már akkor foglalkozott ezzel az üggyel, miután errefele is volt dobozhiány a boltokban. Most ért el ez a sztori a nagyfaluig, ezért lett belöle országos médiahecc (kb. egy hónapja az egyik fehérvári rádióban is volt ez hir, még jót is nevettem rajta, hogy milyen lassan teszi meg azt a százegynéhány km-t ez az addigra már szerintem is urbanlegend hisztéria).
De a cikk nagyon jó, grat. RT!. Annyi kiegészitéssel, hogy a 6/1990. Köhém rendelet rendelkezik a járművek közlekedésével kapcsolatos szabályokkal, tehát elvileg elég fontos lenne annak tudása.
ON

szaki 2008.06.19. 16:57:43

Akkor mi a megoldás?! Mad Max autókkal kell közlekedni és szarrá lőni gépjármű előtt mozgó élőlényt?! Ezek a vadriasztó sipok érnek valamit?! Vagy akár a valagamba is dughatom?!

warwolf 2008.06.19. 17:52:19

Szaki, állítólag jók....

beta 2008.06.19. 18:16:37

Még mindig nincs javítva ám a Bravo Bravara...

bowrain 2008.06.19. 18:27:14

Láttam már, hogy kistacsi autó alá került, autó tovább (picit azért fékezett, lévén némi lelkiismeret), a kistacsinak meg semmi baja

aHim 2008.06.19. 18:36:29

„The good boy” jól írja le a vaddal történő ütközés kezelését. Mindazonáltal akkor van baj, ha valaki ittasan, vagy gyorshajtás miatt ütött el vadat. Ilyenkor a vad elhullása miatt keletkezett kárt is viselni kell a szabálytalan autósnak, megtéríttethetik vele azt. A vadásztársaságok általában csak akkor fizetnek, ha az útra vadászat közbeni hajtás miatt került állat, egyéb esetben, ha figyelmeztető tábla jelzi a vadveszélyt, felelősség az autóst terheli. A rendőr egyébként erre is jó, mert ha esetleg utólag állítják meg az embert, hogy ugyan miért véres és törött a kocsija, nehezebben fogják elhinni, hogy szabályosan közlekedett, a rendőr által felvett jegyzőkönyv pedig már bizonyító erejű lehet.

A vadriasztó sípról, csak annyit, hogy az autó hangjától is félnek általában az állatok, így mivel hatványozottan jobb a hallásuk, mint az emberé, ha pontosan tudnák a hang forrását, valószínűleg önként nem ugrálnának ki elénk, így okafogyottá válik a síp alkalmazása. Különösen igaz ez a hegyes-völgyes vidékre, hiszen itt gyakorlatilag zeng az egész völgy, megint csak nem tudja a vad, hogy merre ugorjon, esetleg megriad, és még inkább zavarodottan kezd menekülni.

Senkinek nem öröm, ha összetörik az autója, a vad sem szándékosan okoz kárt, nem akar elpusztulni. Így kénytelenek vagyunk mi figyelni, és nem abban bízni, hogy majd valami megvéd minket az ütközéstől, és bírni az utólagos perlekedés eredményeként megkapott kártérítésben. Bár tény, hogy a figyelmeztető táblák kihelyezése sokszor csak heccnek tűnik, ezt a táblát érdemes fokozottan komolyan venni!

Viper-T 2008.06.19. 18:41:10

Nekem fél éve egy ~130 kilós vaddisznó tette totálra a VW Polomat. Oldalról jött, pont elém ugrott, esélyem nem volt. A hossztartó felszúrta magára, az egész autó az A oszloptól előre elhajolt, úgyhogy most kicsit C alakú az autó. Nagyon nem vicces dolog a vad, kurvára figyeljetek rá. Ja, kárszakértő szerint ha a hosszartón nem akad fönn, akkor a motort is betolja az ölembe. Persze fizetni senki semmit. Volt egy autóm.

Kifordított kacagány 2008.06.19. 19:22:20

aHim 2008.06.19. 18:36:29
helyesebben ez úgy van, hogy két veszélyes üzem találkozásakor a felelősséget minden fél önmaga viseli. tehát nem vonhatnak felelősségre azért, mert elütötted a vadat és ezért van az, hogy sem te, sem pedig az állam(illetve a vadásztársaság, mint az állami vagyon kezelője) nem nyújthat be a másik féllel szemben kártérítési igényt. a vadkár mindenkinek a saját kára.
természetesen ez mindaddig igaz, amíg a (jelen esetben) két veszélyes üzem mindegyike betartja a rá vonatkozó szabályokat. ha valaki vét, akkor az fizet. ezért lehet kártérítési igényt benyújtani pl vadhajtáskor(ahogy mondtad is) illetve akkor is, ha az út közelében vadetető található(ennek paraméterei szebályozva vannak és mivel a vadásztársaságok sem hülyék, ilyennel valószínűleg senki nem fog találkozni). természetesen ha a helyszinelő rendőr megállapítja, hogy a jármű vezetője nem tartotta be a közlekedési szabályokat, akkor az illetőnek ugyanúgy ki kell fizetni az állami vagyonban esett kárt.
a vadat nem szabad hazavinni, mert ez esetben lopással, orvvadászattal és mindenféle egyéb jó dologgal is megvádolhatják a gyanutlan autóst akinek beleugrott a vad a csomagtartójába.
a helyes eljárás valóban az, hogy rendőrt kell hívni, aki kihívja az illetékes vadásztársaságot akik aztán jól hazaviszik a vadat és megeszik. kicsit bonyolult eljárás. főleg, ha rögtön két vadásztársaság érintett és igyekeznek egymásra tolni az adminisztrációs munkát.

Cs.Z.K. 2008.06.19. 20:15:35

Ha kell egy 2007-es Peugeot Partner képeivel hozzá tudok járulni az oldalhoz. 110-el ütöttem el egy őzet éss az autón alig látszott az egész. Mégis majd 650 ezer volt a kár amit a casco fizetett.

W123QP 2008.06.19. 20:27:48

A munkatársam 4 millás Ceed-jébe a szarvas 2 milla kárt csinált!!
És utána 7 hónapig csinálták...Fincsi.
A szarva még az oldalsó tető merevítőt is átszúrta. A jobb oldalán még a hátsó lámpát is összetörte.

oggy 2008.06.19. 20:44:07

91-ben Mz-vel+utassal gombáztam el egy óriási szarvast, lakott területtől kb. 200 méterre, 100-as tempóval, nemsokmindenre emlékszem mert másnap ébredtem az intenzíven.... aztán 7 éve kádettal sikerült pont telibekapnom egy vaddisznót, ami az ütközés után még elszaladt és a vadászoknak kellett lelőni, az autó majdnem tk. lett. Szóval én komolyan veszem az ugrószarvasos táblát.

[] (törölt) 2008.06.19. 21:05:46

"Persze fizetni senki semmit. Volt egy autóm."

hallottal mar a "biztositas" nevu talalmanyrol?

Kifordított kacagány 2008.06.19. 21:11:19

Edelweiss 2008.06.19. 21:05:46
15 éves az autóm, milyen biztosítást kössek rá?:)

Lacee 2008.06.19. 21:16:04

Valóban veszéjesek a jószágok. Én egy olyan szituációt láttam amikor egy vemhes nőstény szarvas vagy minek nevezzem akinek már csak napok lehettek hátra az elléshez kibaktatott egy teherautó elé, az meg egyenesen átlökte a szemközti sávban szemből jövö új ford mondeo elé. (szerencsére nem rá). a teherautónak meg se kottyant de a mondeoban nyilt a légzsák és leblokkolt a computer, attól függetlenül, hogy nem látszott sok kár benne... Én személy szerint egy macsekot és egy nyuszkót csaptam el, a macsek mintha misem történt volna elszaladt(9-1élet), a nyuszkó meg kivert egy ködlámpát. De volt már satufékem kis özike miatt is. Akkor pontosan hogy is van? ha elcsaptam egy akármit ami elpusztult akkor mindenképpen hívjam ki a jardot, majd ő értesíti a vadásztársaságot?? Vagy akár én is értesíthetem a vadásztársaságot? Ha kihívom a rendört akkor az meg is bírságol, mert elcsaptam valamit?

[] (törölt) 2008.06.19. 21:16:53

a szerkesztonek: ha valami ertelmes dolgot akartok kicsiholni ebbol a blogbol, akkor kb ezen a ponton jelenne meg egy pofa az Allianztol, aki elmagyarazza, hogy miert is erdemes vadkarra biztositast kotni, es mibe kerul. aztan johetnenek olyanok, hogy hogyan kell karbejelento lapot kitolteni, mikor erdemes rendort hivni, min lehet/tilos sporolni a biztositasnal, stb stb.

[] (törölt) 2008.06.19. 21:18:43

"15 éves az autóm, milyen biztosítást kössek rá?"

amilyet csak akarsz. ha nem felted, es amugy is ki akarod kukazni, akkor semmilyet. viszont akkor nem kell rinyalni utana, hogy senki nem fizette meg a karodat.

papptibi 2008.06.19. 21:56:10

Edelweiss:
megcsináljuk, az ötlet jó!

Kifordított kacagány 2008.06.19. 22:03:46

Edelweiss 2008.06.19. 21:18:43
amilyent akarok, olyant nem lehet kötni(12 év felett), ami meg nem fizet kár esetén(vagy nem annyit, amennyi rendezné a káromat), olyant nem kötök.

Kifordított kacagány 2008.06.19. 22:05:08

viszont rinyálni sem rinyálok, mert tisztában vagyok a lehetőségekkel, azok árával és a kockázatokkal. csak érdeklődtem, hátha tudsz valami jót:)

Vityaz 2008.06.19. 22:06:46

Lacee 2008.06.19. 21:16:04

Mondjuk azért célszerű a yardot értesíteni, mert ha ő felvesz egy jegyzőkönyvet, akkor az úgy van, és később kevesebb lehetősége van a feleknek a mismásolásra. Normál esetben (nincs gyorshajtás stb...) ilyenkor mindenki a saját kárát állja, és nyilván jó lenne valamit rákenni a másikra... Na ezért kell a rendőr.

volvo 2008.06.19. 22:43:42

Ha megállít a rendőr, és a kocsiban van az "áldozat" az még nem jelenti, hogy nem akartam leadni a legközelebbi vadásztársaságnál, vagy ez másként van?

[] (törölt) 2008.06.19. 22:58:07

Kacagany:
nem ertek hozza, hulyeseget meg nem akarok mondani. teny, hogy egy alacsony erteku, oreg autora nem eri meg. mondjuk attol is fugg, milyen viszonyban vagy a vassal, ha van egy regi, szep allapotu autod, arra erdemes kolteni. vadkarra szerintem mindig erdemes, mert hiaba csak egy 100 rugos csotroganyod veszik oda amire azt mondod, nem kar erte - lehet hogy a vadasztarsasag ennek a tobbszoroset fogja kovetelni rajtad. azon a penzen meg szerintem inkabb vennel egy masik autot.

Papptibi:
sok sikert hozza! kezdhetitek pl rogton a vadkarral, ki koteles kinek fizetni, jogi hatter, hogyan lehet megelozni, kell-e rendor, kit ertesitsunk ha megtortent a baj, ugyintezes, pereskedes, lehetseges biztositasok. torott autok nezegetesenek sok ertelme nincs szerintem, viszont csinalhatnatok ebbol olyasvalamit, mint az autojogasz vagy az autodoktor. az is tanulsagos lenne, ha a karesetekhez mellekelnetek egy anonim karbejelento lapot, meg pl egy 2 mondatos szakertoi velemenyt, hogy hogyan lehetett volna elkerulni a karesetet (persze neha nyilvan sehogy, de talan kiveszi a lovat a boyracerek alol).

Jankó 2008.06.19. 23:01:46

...a piros háromszögben ugró szarvas általában Volga-gyár közelségét jelzi.

[] (törölt) 2008.06.19. 23:15:49

es azert piros, hogy ovakodj az orosz technikatol?

ntsaba 2008.06.20. 00:31:05

engem is érdekelne, hogyha mondjuk a vadjelzés után még kismértékben mérséklem is a sebességem (90 helyett 80) és nem iszok, nem drogozok, nem telefonálok, stb., akkor rám verhetik-e a vadállat árát? mert, ha igen, akkor biztos, hogy a büdös életbe nem hívok rendőrt...
ez kicsit olyan lenne, mint mikor a motoros elcsúszik (vagy autós árokba fordul) a saras úttesten, aztán a rendőr még meg is bassza, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett...

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.20. 00:34:35

Haverral toltunk egyszer Felicia kombit 140-nel (tachó szerint), amikor 10-15 méternyire előttünk kifutott elénk az útszéli gazból egy kis őz és egyenesen a kocsi elé. Haver fékezett, de nem hiszem, hogy sikerült 130 alá. Én akkor azt hittem, hogy az az őz berepül az ablakon és akkor agyő (lepörgő élet működik - nálam fekete fehérben ment). Ütközéskor egy puffanás és porfelhő a szélvédő körül. Azt hittem, hogy cafatokra téptük szegényt. Fél kilométerrel arréb megálltunk (máshol nem lehetett, szűk volt az út), haver lenyugodott. Néztük a kárt, megrepedt a műanyag ütköző, és a "hűtőrács" a két lámpa között behorpadt. Utóbbi ki lett kalapálva, előbbi máig őgy volt. Ezután csörgött a telefon, hív a másik két haver, aki utánunk jöttek másik kocsival, hogy jöjjünk vissza, egyben az őz. Visszaértünk, szemben az út szélén feküdt döglötten, hátsó combja megésrülve de egyben. Volt egy pokróc a kocsiban, , kár minimális, őzből lett másnap gulyás. A mögöttünk jövők az egészből csak annyit láttak, hogy por kis porfelhő van az autó körül, talán homok van kiszóródva az útra. Az őzike bundája volt...

Kifordított kacagány 2008.06.20. 00:41:01

volvo 2008.06.19. 22:43:42
másként

Edelweiss 2008.06.19. 22:58:07
a vasat szeretném még sokáig megtartani, de eddig nem nagyon találtam rá elfogadható biztosítást. mint említettem, van olyan konstrukció, amit nem is lehet kötni rá és van olyan ami egyszerűen nem éri meg(és itt most nem azért nem, mert spúr vagyok, hanem azért, mert annyira aránytalan).
a vadásztársaság meg mint korábban említettem nemigen követelhet rajtam, ha szabályosan közlekedem.

Kifordított kacagány 2008.06.20. 00:57:23

ntsaba 2008.06.20. 00:31:05
olvass is, ne csak írj

e1 2008.06.20. 00:34:35
na ezt hívják úgy, hogy erős túlzás. ha ti 130 körül repültök bele az őzbe, akkor nem valószínű, hogy úgy jellemzed az autó állapotát, hogy "kár minimális". ekkora sebességnél rommá tört volna az eleje és ha egy nagyobb példány az áldozat, akkor még akár az öledbe is kaphattad volna.
egyszer láttam egy puntot, ami harminccal(nem ám 130) kapott el egy kb 30-40kg-os kutyát. a műanyag lökös darabokra tört. a saját omegám pedig 90-el találkozott egy 60kg-os őzzel. a lökhárító műanyag része szintén darabokban, a mögötte lévő acél merevítő(egy meglehetősen masszív u-profil) kettétörve. ezek után ne akard már itt beadni azt a rossz dumát, hogy 130-nál a "kár minimális". ennyire nem jó az a felicia

anti 2008.06.20. 06:38:44

Kifordított kacagány!
Velem szinte ugyanez történt '91-ben.Szamarával 140-nél ugrott elém Bambi.Annyit tudtam tenni, hogy ugrottam a fékbe.Aki ismeri a Szamarát tudja mekkorát tud bólintani az eleje.120-al mehettem mikor elütöttem.A földet túró lökhárítóm /műanyag mögött k.va erős aluprofil/ kiütötte a lábát, az őz elrepült felettem!A jobb első lámpán kívül még horpadásom sem volt.
Akkoriban a biztosítók még üvegkárra vették az ilyen ügyet, úgyhogy még a Hella lámpát is fizették.
Szóval a szerencse forgandó!

GabstarDeLuxe 2008.06.20. 08:43:18

Mi Vectra C-vel gázoltunk kis őzet 110 körül, kiugrott az árokból, mire a kocsi elérte már az út közepén volt, hátulja lett eltalálva, repült vagy 5m-t...bal első lámpa kiszakadt, lökhárító szétrepedt, motorháztető felpúposodott és kilyukadt 3 hűtő....a kár sokszámjegyű.Van róla kép ha kell, finom bambi hússal a rendszámon, meg szőrrel a motortérben.

AP (törölt) 2008.06.20. 09:12:40

Anyám este egy őzet gyűjtött be, ő vezetett, az én oldalamról jött az állat, arra figyeltem fel hogy mellettem valahogy megjelenik egy őz feje.. Szerencsétlen állat lefejelte a motorháztetőt, más nyom nem látszott. Nem kizárt, hogy megúszta, mert utána visszamenve nem volt sehol.

AP (törölt) 2008.06.20. 09:18:01

Kikalapáltam a horpadást, gyönyörű lett, de a bundájából a szálak ma is bele vannak állva a fényezésbe.. Beletörtek, vagy mi, nem jönnek ki.
Na a pestieknek nincs ilyen gondja :)

Zsé 2008.06.20. 09:51:30

Mi is ütöttünk már el őzet.A kár nem volt kicsi,de szerencsére a hűtő egyben maradt...Bambi velünk jött,mert a jogász cimbi szerint a joggyakorlat nem arról híres,hogy pénzt fogunk belőle látni...Azóta őzpörinél mindig emlegetjük:edd meg a bal első lámpát...D.Drága ebéd volt...

lanciabacci 2008.06.20. 10:35:50

AP,
már hogyne lenne, csak az haj, adott esetben...

ntsaba 2008.06.20. 11:32:13

"Kifordított kacagány 2008.06.20. 00:57:23
ntsaba 2008.06.20. 00:31:05
olvass is, ne csak írj"

Nézd, tudok olvasni. Csak az a baj, hogy senki nem közölte, hogy szakember a témában. Tehát nem tudom kitalálni, hogy akkor most szerinte van így, vagy ezt a törvény modja ki...
Ezért lennék kiváncsi pl. egy biztosítási szakember, vagy egy rendőr véleményére.
Szeretem az ilyen építő jellegű megnyilvánulásokat...

Bazsi 2008.06.20. 12:37:05

Vigyázzatok! A vadásztársaságok csak régen fizettek! A köztudatban még mindig az van hogy rendőri jegyzőkönyv, stb, jön a zsé. Aztán jön a hideg zuhany mikor nem hogy a kárt nem térítik, hanem a vadat is ki kell fizetni. Az pedig súlyos százezrek! Papolnak itt a szabályokról: Bejelenteni, vadőrt értesíteni, jegyzőkönyvet írni, stb... Ott állsz a törött autód mellett még vagy 2-3 órát, van 3-400 ezer károd és még a vadásztársaság is benyújtja a kárigényét. A 400 rögtön 7-800 ezer! Nem baj, az a lényeg, hogy az előírásoknak megfelelően cselekedtél:) Aztán perkálhatsz... Csak azt tudnám miért csodálkozik a hatóság mikor egy ilyen után "elmenekül" az autós aki fogott pl. egy vaddisznót. Tömör ám a dög a motorblokkot kitolja. Ütöttem őzet (oldalról nekem jött), elhajtottam, valaki látta, felnyomott, úgy jött a rendőr mintha embert gázoltam volna. Volt vadveszélytábla, jól megszívtam... Mert amikor vadveszélytábla van akkor úgy kell haladni, hogy az oldalról érkező vadat is ki kell tudni cselezni:) Szóval én ha legközelebb elhajtok egy ilyen miatt jól megnézem nem lát-e valaki...

kolbász józsi 2008.06.20. 12:49:19

A vadriasztó síphoz még egy gondolat: Én vettem már régebben a teszkóban ilyet (átlátszó, téglatest formájú cucc), fent is van az autón, de a vaddisznó és a róka is simán átszalad előttem. Nagyobb vaddal még nem volt dolgom, nem tudom, hogy ez szerencse dolga vagy a riasztónak köszönhető...

tom1034 2008.06.20. 13:15:54

arról az esetről tud valaki amikor nem is olyan rég szombathelyen a belvárosban ütött el valaki hajnalban egy betévedt őzet?állítólag a biztósítóban nem akarták elhinni hogy ott történt:) no meg ott aztán tuti nincs vadveszély tábla,akkor ki a felelős?

fefo 2008.06.20. 13:29:20

Apám egy 190-es Mercivel csapott el egy szép nagy kutyát és hát az olaj az kb másfélperc alatt el is folyt. A kutya feje vagy hát a koponyája belenyomódott abba a kartervédő szerűségbe is.

tnz 2008.06.20. 13:35:16

Az asszony egyszer kb 100-zal fácánt "lőtt". A hűtőmaszk porrá tört, a madár 4 darabban volt, nem vittem haza. Másnap beszéltem a terület fővadászával, azt mondta, ha kint van a vadveszélyt jelző tábla, ők nem fognak fizetni, de a fácánt nyugodtan megfőzhettük volna.

Gaben 2008.06.20. 13:42:04

Sötétben, 2/A belső sávjában, 110-nél egyszercsak egy nagytestű kutya 'jelent meg'. A földön feküdt, lehet, hogy már más is eltalálta, vagy csak megijedt és lefeküdt.
Kb 2-3mp-em volt, úgyhogy beközepeztem és nem fékeztem, hogy annyival se legyen lejjebb a kocsi orra.
Sajnos nem fért el szegény, egy horrorfilmet le lehetett volna forgatni a kocsi elejében.
A kutya mellett a lökhárító és mindkét hűtő odalett, 340eFt körül lett a számla.
Volt casco szerencsére.

Pipi 2008.06.20. 14:31:38

tudjátok mit nem értek? senki nem fizet, amikor elémugrott a vaddisznó, ami logikus, nem ők tehetnek róla. nekem miért kell nekik fizetnem, ha elütök egyet? attól újra életre kel vagy mi? mert ha elütök egy hülye gyalogost, akkor elvileg ki lehet perelni belőle a javítás árát, ha ő volt a hibás (jó, gyakorlatilag reménytelen, de most elvekről beszélünk).

Kifordított kacagány 2008.06.20. 15:20:45

anti 2008.06.20. 06:38:44
sem a csodákban, sem a repülő őzekben nem hiszek:)

ntsaba 2008.06.20. 11:32:13
nem kell szakértőnek lenni, elég ha egyszer összeszedsz egy vadat és hirtelen felindulásból megérdeklődöd, hogyan mennek ezek a dolgok. én is így tettem. van egy vadász ismerősöm, aki történetesen a dolgok jogi hátterével is tisztában van, engem ő okosított fel, mikor rátelefonáltam.

Bazsi 2008.06.20. 12:37:05
tipikus sumák tempó, büszke lehetsz magadra. csak azt nem értem, ha ennyire megvisel az élet, miért nem vetsz véget neki.

Pacee 2008.06.20. 15:32:38

A vadriasztó síp max lelki nyugalmat ad. Sajnos személyes tapasztalatom, miután szedegettem össze a darabjait az útról, miután őzzel találkoztam. A kocsin elrepedt a lökhárító, széttörtek a rácsok, ködlámpák, meg a fényszórók tartófülei és a 3 hűtő is kilyukadt/tönkrement. A kár félmillió, Casco volt de úgy is 100 000-et le kellett pengetni. Ja az eset két éve Szilveszter előtt reggel fél 9 körül történt. Előtte 2 évvel Révfülöpön a tábla előtt 60 méterre délután 2-kor őz. Szintén félmillió kár. Ráadásul ez utóbbi egy csereautó volt, mert pár héttel korábban a 2 hetes saját autóra rászakadt egy faág menet közben szintén félmillió kárt okozva.

The good boy 2008.06.20. 15:51:03

Bazsi 2008.06.20. 12:37:05

Miért kell itt a hangulatot kelteni a hülyeséggel???
Én olyan helyen lakok, ahol naponta van vadbaleset (ezért van casco minden autómra), rengeteg a vad, de még soha nem hallottam olyanról, hogy a vadat kifizetteték!!! A rendőr kimegy, fotózik, adatot ir, kihivja a vadászt, a vadász azonositót rak a vadra, ami miatt neki azzal el kell(!) számolnia, a rendőr felirja az azonositó számát, és mindenki megy a dolgára. Ja és a rendőr nem bírságolja a szerencsétlen autós, még ha van vadveszély tábla, akkor sem. Legalábbis felénk nem szoktak.
A vadásztársaság akkor köteles fizetni, ha az uttól egy meghatározott (talán 200 méter) távolságon belül van vadhajtás, vagy meghatározott távolságon belül (50-100 m.??) van kihelyezett vadetető.
Mondjuk azt megnézném, hogy valaki egy vadbaleset után a közútkezelőt beperelné, amiatt, hogy az út szélén méter magas, kaszálatlan gaz van, nyerne-e?
Én láttam már rengeteg vadkáros autót, a legdurvább talán az volt, amikor egy 2 hónapos passat a szökkenő szarvast kapta telibe, ami miatt a vw teteje szardiniás dobozként gyürődött össze az első fejtámláig (az közel 40-50 cm!!!). Meg amikor egy őz miatt a 2 hetes Lacetti A oszlopa megroppant...

papptibi 2008.06.20. 17:12:10

A biztosítós kérdésekről már készül egy új bejegyzés.

Cs.Z.K.:
Küldjed a képeket!

aHim 2008.06.20. 19:19:20

Az hogy valaki, hiszi, vagy csak egy fajta "szokással" találkozott nem jelenti azt hogy az úgy is van - hogy szemléletes hasonlattal éljek, ezek szerint minden motoros őrült kellene, hogy legyen, pedig nem. Ezért nem is kívánok vitába szállni, a Témát egy szakjogász boncolgatta részletesebben, még korábban, az autozz.blogban kb fél éve, előkerestem a bejegyzést, érdemes elolvasni.

autozz.blog.hu/2007/11/23/ki_a_hibas_te_vagy_a_szarvas

Kifordított kacagány 2008.06.20. 19:58:55

nagyjából én is ezt írtam. kivéve az autópályás meg a szarvasbőgéses részt(ami legfeljebb akkor bizonyítható, ha tényleg hátulról jött az "áldás")

itt a környékünkön állítólag van egy szarvas, amelyik minden évben párszor elütteti magát. a vadászok szerint szándékosan. ez a hobbija. kilőni meg valamiért nem lőhetik ki(jó tenyészállat, vagy valami hasonló okból).
persze lehet, hogy ez is csak urbanlegend, én még nem ütöttem el

aHim 2008.06.20. 20:41:19

Kifordított kacagány, nem is Önnek/neked szólt a cinizmus:D Én fogalmaztam félreérthetően mikor kommentáltam először.

A szarvas az elég magas parafaktorral bír olyanoknál, akik egyrészt már láttak közelről, pláne azoknál akik már "koccantak" vele.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.21. 16:04:22

Kifordított kacagány, volt az 130 (tachó szerint), abban biztos lehetsz. Amiért szerencsénk volt az az,hogy őz kicsi volt, egy közepes termetű kutyának felelt meg 20 kilónál biztos nem volt több, olyan 10-15 mondanék.

ventura 2008.06.21. 20:11:23

Milyen felicia az amiben tacho van...? :D

Kifordított kacagány 2008.06.23. 07:08:10

e1 2008.06.21. 16:04:22
egye fene, elhiszem, hogy egy gida szerencsés esetben még ilyen sebesség mellett sem rombolja le a fél autót.

.com 2008.06.25. 09:40:32

Miutan lezuztam ket autot ( vaddiszno es es egy felrebbeno TUZOK! ) a futkoso allomanyra a radudalas tunik a legjobbbnak. Persze, ha van idod...TI attol lelapul az allat, tobb az esely kikerulni, macskatol ozig mukodik.Vki fent irta, hogy rendor, vadasz azonosito es bizunk a casco-ban. Nalunk (Also-Szigetkoz) is ez a practice. Viszont elvinni a vadat nem ok, azert komoly seggrepacsi jar. Viszont nem halottam rola, hogy az autossal kifizettek volna az elutott vadat.

Pasa 2008.06.25. 21:42:57

Hallottam egy esetet, mely Somogyban történt. Egy pár autózott hazafelé / településnevet kegyeleti okokból nem írok /, mikor is egy őz v. szarvas a jármű elé ugrott. Oly szerencsétlen volt az ütközés, hogy a vad az utastérben rekedve eszeveszett rugdalásba kezdett széttrancsírozva ezzel a lány arcát és mellkasát. A sérülésekbe belehalt szegény.
Semmilyen egyéb körülményt nem tudok.

at · http://DFS.hu 2008.06.28. 20:46:50

tom h ez a téma ami idejön nem kapcsolódik az előzökhöz de kéne nekem egy honda crx ha valakinek van eladó az irjon
fennleszek még ma a nyáriszunetben holnap is utána már nem. azért akarok crx rt mert a haverom mondta h jó autó meg megbizható és nehezen lehet tönkretenni csak az a baj vele h nagyon megy és elég könnyű az autó de a haverom nem érezte "szágulldó koporsónak" azt is mondta h ha ilyet akarok venni akkor nevegyek tul öreg tipust meg a kanyroknál vigyázzak

Yani 2008.07.11. 00:07:52

www.mmt.eu

Maruti Media Team

NEMSOKÁRA

Isti · http://www.totalcar.hu 2008.08.30. 16:51:07

Ez nagyon durva!!! Törött a verda, de meg lett javítva!? Böngészem a használtauto.hu-t és találtam ezt: www.hasznaltauto.hu/2330592_bmw_m5_2007 és akkor eszembejutott mintha már láttam volna egy csúnyán leamortizált példányt amire nagyon emlékeztet és lehet, hogy most eladósorba került ez a szörnyeteg! =>carscoop.blogspot.com/2007/10/bmw-m5-touring-crashes-from-flat-tire.html
Hát ha a két autó egy és ugyanaz akkor nem szívesen lennék az új tulaj helyében.

vadisznó 2008.09.15. 20:38:11

A napokban találkoztam egy 80kg-os vadisznoval ami közel 500ezer forintos kárt csinált a focuszomban.Erössen gondolkodom,hogy veszek egy betétlapot valakitöl csak attol félek,hogy /én is kihivtam a jardokat és csináltak felvételeket is/ a kárfelmérö kotorászik-e a jardon? Aki tud segithetne ebben.

mrlujoak 2008.10.06. 02:09:55

Párommal, egy Ford Fiestával (2006-os) az M7-es autópályán Budapest felé tartottunk éjszaka. A külső sávban haladtunk, amikor egy átlagos termetű róka jobbról balra átfutott előttünk, majd a belső sávban hirtelen visszafordult, és elénk ugrott. Csupán egy rövid vészfékezés, és a kocsi jobb eleje elkapta a rókát, majd átment rajta a jobb első kerék is. Az ütközés után lehúzódtunk a leállósávba, majd észrevettük, hogy kb. 50 méterre van egy segélyhívó oszlop, odáig elgurultunk, és bejelentettük a gázolást, illetve rendőri intézkedést kértünk, mert a céges autó megtört.
Kiszakadt a jobb első ködfényszóró, eltörtek (az alsó,a felső rész) a lökhárító rögzítései, betört a kerékdob.

kepfeltolto.hu/i/?249992

35-40 perc múlva érkeztek ki a rendőrök, és a fényképezős rendőr - az amúgy kívülről nem borzasztó látványt nyújtó kocsiorrt nézve - fintorogva szólt oda a kollégájának: "ennyi?!"

Ezúton üzenem a kedves rendőrnek, hogy az a csak "ennyi?!" fintorgása valamivel több, mint 200 ezer forint javítást takar, melyet a cég rendezett.
A gázolás nem vadveszély tábla hatálya alatt lévő szakaszon történt, mert ugye Magyarországon az M7-es AUTÓPÁLYA csaknem egész szakaszán vadveszély táblák állnak! Akkor minek is fizetünk annyi autópálya díjat, ha a kötelező vadvédő kerítéseket, hálókat nem képesek karban tartani, hanem helyette tábláznak, és próbálják áthárítani az autósra a felelősséget? Nálunk ez így működik...

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s