Ez meg mi?

Tragikus frontális karambol

Az alábbi fotó alapján legfeljebb az Opeleket tüzetesen ismerő szerelők tudják megmondani, hogy pontosan melyik típus is szerepel a képen. Igaz, szűk a képkivágás.

Ez az Astra egy szomorú kimenetelű baleset egyik résztvevője volt. A belső visszapillantó tükör lerepült a helyéről, csak lóg a drótján (amelyre az automatikus sötétedős funkció áramellátása miatt van szükség), a kocsi bal eleje pedig gyakorlatilag megsemmisült. Hátulról nézve egyébként az Astra olyan, mintha csak egy kicsit furcsán állna, elöl viszont teljes a megsemmisülés, az ajtók pedig alig nyílnak.

Ez a jármű totálkáros, a drasztikus alakváltozás miatt nem csak gazdasági szempontból, hanem műszakilag is. A következő képen már látszik, hogy mennyivel hátrébb került a bal első futómű.

A baleset Budapesten, az Egérúton történt, az egyik nagyobb lámpás kereszteződésnél. Az egyenesen menők zöldet kaptak, a kanyarodók viszont nem. Az Astrával szemközti kanyarodósávban az egyik autó (egy Geo Metro) vezetője azonban nem a saját lámpáját nézte, hanem az egyenesen menőkét, és befordult az Opel elé. A Geo idős vezetője sajnos az életét vesztette, az Opel vezetője megúszta az ütközést. A frontlégzsákok természetesen kinyíltak. Ebben a rendkívül szomorú esetben nem azonos súlycsoportban lévők találkoztak - ez mind az autók tömegére, mind a biztonságosságukra igaz.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr34589614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom · http://valami 2008.08.08. 17:36:03

www.langlovagok.hu/html/galeria/1353.shtml
Itt a baleset linkje. Hát szegény Geo vezetője nem figyelt, és nem élte túl. Mondjuk nem tudom,hogy lehet rossz lámpát nézni, de neki sajnos sikerült.

Joci Vrs 2008.08.08. 17:39:17

Ez elég gáz más hibájából főleg ,hogy totálkár nem lennék a gazdája helyében, még ha a biztositó fizet is.

daeny-l 2008.08.08. 18:12:20

Joci Vrs! ebben nem a totálkár a gáz, hanem az, h meghalt egy ember! az autó pótolható...

Dester 2008.08.08. 18:33:32

Ha hülyén vannak elhelyezve a lámpák, néha nem túl komplikált benézni. Figyelmes vezetőnek tartom magam, 26 éves vagyok, de előfordult már, hogy majdnem elindultam már, mire észrevettem, hogy nem nekem van zöld. Elég, ha az ember kicsit el van havazva a saját dolgaival, nem túl ismerős kereszteződésben van vagy egyszerűen csak fáradt.

knajf 2008.08.08. 18:54:03

hát ez az astra rommá lett zúzva... itt látszik hogy a biztonság mennyit számít régi és új autó között, én emiatt vennék max új autót a mostani helyett, nem azért mert rosszul megy vagy rosszak a fékjei (vectra gt 1990). és egyet értek a lámpabenézéssel, a körülmények ha összejátszanak, simán belehet nézni, én 5 éve vezetek de elég sokat, és nagyrészét a fővárosban.

holy 2008.08.08. 18:56:10

"Figyelmes vezetőnek tartom magam, 26 éves vagyok"
paradoxon definicioja?

felre a viccel:
egy kicsit kell kasznizni, de nem ez lenne az elso a tortenelemben amit kicsit kocogtatni kellett

Az EREDETI 2008.08.08. 19:08:41

vajon 50-el ment az astra?

Kopi3.14 2008.08.08. 19:29:47

Tom. Pl Nemetorszagban elofordul, hogy a balra kanyarodo lampajat kiteszik az ut legszelere, balra. Na ha ehhez nem vagy hozzaszokva es kozepre bamulsz, akkro siman megszivhatod. Kulonosen, hogy az elhelyezes nem is konzekvens, s egy esetleges naplementeben nem feltetlen latszik a lampa.

Takee · http://www.hasznaltauto.hu 2008.08.08. 19:53:45

Daeny-l: minden tiszteletem a Tiéd! Örömmel tölt el, ha néha látom, hogy vannak még emberek, akik tudják mik is az igazi értékek és mik azok amik nem igazán lényegesek.
Csak így tovább.

Az autó tényleg eléggé összetört. Na és! Van még belőle 4.000.063 db. A Geo Metro sofőrjéből viszont csak 1, megismételhetetlen darab volt.
Legközelebb, ha eléd hajtanak rántsd el a kormányt és törd össze a legközelebbi falat, oszlopot, kerítést, vagy akármit.........

w124 2008.08.08. 19:56:42

...az EREDETI!Demagógia a köbön.Történt egy baleset,figyelmetlenségből.Kivételesen nem gyorshajtásból adódóan.Biztos voltam benne,hogy a kommentek között akad majd egy "vajon 50-el ment az astra?"

karlmann 2008.08.08. 19:58:45

Sokszor az is gond, hogy állandóan állítják a lámpákat. Saját lakókörnyezetemben (Debrecen) gyakori, hogy egy balra kanyarodó sávnál máskor van a zöld délelőtt, délután, vagy hétvégén. Ha siet az ember nem nehéz azt hinni, hogy ha most ők is mennek akkor én is. Ez a baleset ráadásul este volt, ami tovább ront a helyzeten.

MLaci 2008.08.08. 20:24:00

"Legközelebb, ha eléd hajtanak rántsd el a kormányt és törd össze a legközelebbi falat, oszlopot, kerítést, vagy akármit........." biztos azért nem kerülte ki mert nem akarta...

hzgg 2008.08.08. 20:27:24

Hát igen, egy oldallégzsák vszínű mentett volna... Legalábbis a tűzoltóság utolsó képe asszem szemlélteti a halál okát...
szomorú

Easy Player 2008.08.08. 21:19:06

Érdemes jól megnézni a két autón a különbséget! Az Astra H-n minden gyűrődéssel nyelte a keletkező energiát, míg a Geo Metro (alias Suzuki Swift Mk.1.) nemes egyszerűséggel szétesett. Rossz belegondolni, hogy sajnos hány ember fogja még életét veszíteni a "mi autónk" ezen példányain. Sokaknak nem telik többre-jobbra-biztonságosabbra.
Tudom, hogy ez utópia: a kétüteműek helyett az Euro NCAP minősítés nélkülieket kéne kiszorítani a forgalomból, de sokkal következetesebben, mint ahogy azt a kétüteműekkel teszik.

nopara 2008.08.08. 21:25:58

Lámpák hülye helyen: az Andrássy úton, az Oktogontól a Hősök tere felé csak az út szélein vannak lámpák, a lombok rendesen takarnak. Mire feltűnik, hogy piros, addigra késő, keresztben pedig viszonylag forgalmas utak. A Bajza-Andrássy sarkán rendszeresek a roncsok.
Oldalról meg elég gáz ütközni, mivel csak 20 cm a gyűrődési zóna, szemből meg van másfél méter is.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.08. 21:44:59

Meg rozsdásodik is. Venne a rosseb Opelt!

Szabi 2008.08.08. 22:25:49

:)) ennyi penzert Opelt vett az urge

Szabi 2008.08.08. 22:26:46

....szomoru!

antimason 2008.08.08. 22:45:12

Az Egér úton rengeteg baleset van.
Szinte minden héten egy.
.
Én rengeteget vezetek és általában a gyalogosok lámpáját figyelve szoktam az autós zöldre figyelni.
Amikor gyalogosan közlekedtem, akkor ez nem igazán jött be... Láttam pirosra vált a gyalogosok lámpája, Én meg majdnem leléptem az úttestre :)
Igaz, hogy ehhez az kell, hogy pár hónapig ne közlekedj gyalogosként.
.
Kis elbambulás, idegesség, gondok, amik elterelik a figyelmet és kész a baj.

Gyik-680 2008.08.08. 22:45:52

Nekem az a véleményem hogy a két auto frontálisan ütközött és nem oldalról.Elég csak megnézni a képeket!Továbbá a GEO utascellája teljesen egészben van.Viszont van egy üveg sérülés a vezetö oldalán ami nyilvánvalóan akkor keletkezett,amikor a sofőr feje találkozhatott vele.Tehát,ha beköti magát az emberünk,akkor nem két,hanem három súlyos sérült lett volna...No comment.

theredevil 2008.08.08. 23:15:33

És, ha az Astra helyett én megyek ott éppen Kispolákkal, akkor a Geós ússza meg és engem temetnek.

A közlekedés veszélyes üzem, figyelni kell!

MLaci 2008.08.08. 23:29:40

Vagy csinálhatott volna a fater egy halott motorost is.. akkor meg mindenki okoskodna hogy persze, a hülye motoros; és tényleg van abban valami hogy csak az egyik szélvédő lett megfejelve: vagy zsiráf volt szegény vagy nem csak egyet hibázott aznap este.

AA 2008.08.08. 23:59:33

Jaj ne is mondjátok, éppen ma volt balesetem, kanyarodtam ki egy benzinkúttól és egyszerűen nem vettem észre egy motorost (pontosobban ketten ültek valami nagy Harley-szerűségen; furcsa módon a vagy kétszáz méterrel mögötte érkező kocsit igen). De szerintem ő sem engem mert egyszerűen belémjött, jó gyorsan, talán nem is fékezett. Én egyáltalán nem láttam, csak egyszer a puffanás, majd repülő alkatrészek-törmelékek és aztán két ember fekszik a földön. Senkinek nem kívánom ezt az "élményt". Azóta is remeg a kezem. Az egyiküknek csak kisebb zúzódásai lettek, a másikuknak viszont eltört a térdkalácsa, gipszben van, és bár azt mondják tökéletesen rendbejön majd, ez hetekig fog tartani neki. Ők is, én is üdülni indultunk... Én 15 éve vezetek és soha még csak koccanásom se volt. Most viszont... Lehet hogy bíróság lesz belőle bár mindketten nagyon megértőek, lehet hogy bevonják az itteni jogsimat (Angliában élek), akár 2500 font büntetés (750.000 Ft) akármi. Sosem iszom, tökéletes a szemem, férfi létemre kifejezetten óvatosan és defenzíven vezetek, levezettem már több mint 300.000 km-et minden gond nélkül, és akkor elkaszálok egy motorost kb. 500 méterre a házunktól egy olyan helyen, ahol előtte már 100x jártam. Az ember nem hiszi hogy vele is megtörténhet. De igen, sajnos. Egyvalamit tanácsolok, világítás mindig legyen bekapcsolva, városban is (ez az eset városban történt), ha égett volna a lámpája lehet hogy nem történik ez meg.

Imre 45 2008.08.09. 00:11:10

AA!

Sajnálom a veled történteket!:(
Ettől félek én is h akármikor meglehet a baj, akárhogy is figyel az ember és tud vezetni. Angliában nem kötelező a világítás motoron? Mert ha igen...

y 2008.08.09. 00:18:29

Az utolsó képet elnézve nem is annyira oldalirányú a bumm, hanem frontális, félátfedéses. bár nem vagyok szakértő. De mintha a Geo szélvédője meg lenne fejel, ami sztem általában a be nem kapcsolt öv miatt lehet.
Azt nem értem, hogy az ilyen (meg tévés meg rádiós) tudósítások alkalmával miért nem mondják be (vagy csak nagyon ritkán), hogy a vezető/áldozat (valószínűleg) nem használta a biztonsági övét?

wiseguy 2008.08.09. 01:10:33

nem tört ez össze. rávágnak egy kiselejét + kicserélik amit kell és egy ügyes kasztnis. max 1,5-ből talpon van.

miért jobb az új autó, ha karambol van? íme:

www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

...pedig Volvo

megalol 2008.08.09. 05:22:42

wiseguy 2008.08.09. 01:10:33

Ez a video, amit linkeltél egy reklám volt, elismerte a rönó ... és bocsánatot kért!
Amúgy a 9es Volvonak ki volt véve a motra.
Persze, hogy szétment az eleje...

Az EREDETI 2008.08.09. 08:32:24

w124: eléggé összetört az astra, a geo kanyarodott nem mehetett gyorsan, ebből következtetek.

antalbal 2008.08.09. 08:49:35

Biztos nem szerzek ezzel barátokat, de én hálát adok az égnek hogy a geós bácsi meghalt és nem rántott magával több ártatlan áldozatot. Rengeteg közveszélyes "gyilkos" idős emberke vezet, aki alig lát és mégis, bár nyolcvan éves is elmúlt, és egészségi állapota rég nem engedné meg hogy vezessen, a háziorvos kiadja neki az alkalmasságit, amivel közvetetten veszélyezteti a lakosságot (nem csak azt aki autóban ül). Erre nagyon oda kéne figyelni!
A nem egyértelmű lámpákkal kapcsolatban pedig: ha a kanyarodósávban állva, látom hogy jönnek szembe, akkor éghet a világ összes lámpája, akkor sem indulok el basszus!

Svega · http://www.doominogame.fw.hu 2008.08.09. 09:37:22

BE KELL KACCSOLNI AZ ÖVET!!!!

Így halt meg Toller sofőrje, őmaga majdnem, Bubik, stb.

Hány és hány eset kell még a népnek, hogy kapcsolja be?

Már hallom az okosokat, hogy majd én kitámasztok kézzel, hehehe.

Én tavalyelőtt jégen 70-nel csúsztam neki egy kőkerítésnek, az öv kegyetleneül megrántotta a bal vállamat, a nejemnek meg a jobbat, de ÉLÜNK!!

Ezer csillió forintra büntetném azt, aki nem használja.

Zoli 2008.08.09. 10:11:22

Svegá-nak igaza van! Ha valaki megnézte a Lánglovagok oldalt kiderülhet, hogy senki nem kapcsolta be az övet ebben a balesetben! Az Astra is összetört, de az utascella épságben maradt!
A Geo utastere is épp, mégis egy ember meghalt, az Astrában utazók + SÚLYOSAN SÉRÜLTEK!
javaslat 2: BE KELL KACCSOLNI AZ ÖVET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

téma 2008.08.09. 11:08:33

Visszakanyarodva egy kicsit a motorosokra és AA esetére. Régebben motoroztam egy igen nagy teljesítményű motorral (naked bike).
20-24 éves koromig volt ez az időszak. Tipikus no fear jelenség voltam. 20-100 között mentem (helytől függően) az álló vagy mozgó autók között a városban. Üres utcákban 4-5 másodperc alatt 100-120-ra gyorsultam. Szegénységi bizonyítvány, mondjátok majd biztos. Imádok motorozni mind a mai napig, és ezzel nem vagyok egyedüli a motorosok közt. Viszont soha nem volt egyetlen egy motorbalesetem sem, pedig 13 éve motorozok és kb. 80-90 ezer km van már mögöttem motorral. Jószerencse én is tudom.

Ha valaki rámnyitotta volna az ajtót amikor a sorok között mentem, vagy csak egy úthibát került volna ki egy hirtelen kormánymozdulattal és nekimegyek, a mai nappig sem értem volna még földet.

Számtalanszor hajtottak ki elém úgy mint AA tegnap a harley-s elé, vagy szorítottak át másik sávba. Mindig szerencsével jöttem ki ezekből a szitukból. Volt hogy már benne láttam magam az előttem álló autóban. Azt gondolom elég jól motorozok, és az évek adtak némi rutint is. De msot 29 évesen azt gondolom ez lószart sem számít.

24 évesen ébredtem rá csak erre, amikor én is kihajtottam egy motoros elé. Az autóm egynegyedével lógtam csak ki elé, amikor észrevettem az utolsó tizedmásodpercben. Ismerős szitu volt. 120-al jöhetett főutvonalon. Pont mint én szoktam! Kipillantottam balra, senki. Csak a hangja miatt néztem vissza.
Gondolhatjátok. Lefosta az inát is gondolom, és bekergettem a felezővonalig. Ha egy picit jobban kimegyek átmegy a szembe lévő sávba, onnan már nem tudta volna visszahozni a motort a kikerülő manőverből, felhajtott volna a bal oldali gyologosjárdára, vagy elfekteti a motort. Ha pedig kihajtottam volna elé, nem lett volna ideje reagálni. Motorozásnál nem működik az elrántom a kormányt manőver.
Na akkor ébredtem rá, hogy az a motoros srác én voltam!, én is lehettem volna. Eladtam a motort, és vettem egy 125-ös robogót.

Nehéz észrevenni amikor jön 120-al, hiába van elsőbbsége, talán csak a hangját hallod, ahogy húzza neki. Valaki csak kipillant, nem lát senkit és kihajt elé. A motoros pedig más sebesség-dimenzióban közlekedik. Az autós nem is számít rá. A motoros pedig nem tudja meghágni a fizikát! Ezért nem tudom elítélni AA-t 100%-ig. A térdkalácstörés azért nem lesz 8 napon belül gyógyuló, arra azért számítanod kell. Az inkább 8 hónapon belüli lesz, a térd nagyon finom és kényes játékszer! Sajnos tudom, sportolok is, műtötték is.

Most 29 vagyok. Mostanára jóval bizalmatlanabb vagyok az autósokkal ha motorozok, inkább én fékezek. Most is megyek a sorok között, de lasabban, igaz a 125 köbcm, nem 1200! Nem akarok meghallni. Annyi motoros veszíti életét az utakon. A legnagyobb baj, hogy a 17-22 éves korosztálynak nincs félelemérzete. Felülnek a 100-180-an lóerős motorokra, és húzzák neki. Általában rutin nélkül. Tisztelet a kivételnek.

És igen! Az öregek. Képzeld el a 60-70 éves öreg mamikat-papikat a szuzukijukkal. Se nem lát, se nem hall, A doki tényleg kiadja nekik a papírt. Ketyegő bombák!

Ismerősömnek pár hónapja egy 60-65 éves ürgével volt találkája. 2 sávos egyirányú út! Papika a jobb oldalon hajt kb. 30-40-el, ismerős a bal oldali sávban kerülné ki és hajtana el mellette. Egy kereszteződéshez érve Papika egyszercsak lassít és elkezd balra kanyarodni jobboldalról index és figyelmeztető jelek nélkül. Összemennek oldalról, és ráküldi ismerőst a kerszteződés sarkán álló gigantikus fára. Annyi ideje nem maradt az ismerősömnek, hogy lepörgesse az életét magában, a közeledő fa látványa közben. Nagyautó, légzsák nyílik, sértetlenül szál ki.

Szerintetek mi volt papika első kérdése??? Mit képzel magáról az ismerősöm, hogy gyalogátkelőhelyen előz??? Haver nem szólt hozzá, kihívta a zsarukat. Papíka azt se vette észre, hogy egy 2 sávos egyirányú úton halad. És akkor még hol beszéltünk a reflexeiről??? Mivel a haverom nem volt hajlandó rá, és így is találta jobbnak, nem kezdte el a forgalmi szitut magyarázni papikának. A rendőrök magyarázták el neki, hogy ez bizony az ő sara lesz.

Ennyit az időzített bombákról.

Sajnálatos, hogy a geo vezetője meghalt. Avval nem értek egyet, hogy meg kellett halnia, mert hibázott.
Viszont, ha nekem vagy a feleségemnek ment volna neki, miközben a gyerekemet viszi valahova, akkor én öltem volna meg!

wiseguy 2008.08.09. 15:47:08

megalol 2008.08.09. 05:22:42

na bas*ki ezt nem tudtam. lehet erről valahol olvasni? gugliban nem találtam.

ettől függetlenül tartom a véleményem, hogy az öreg autók veszélyesebbek karambolnál.

zorro 2008.08.09. 16:03:20

Mi van akkor ha egy nagy, amerikai vas megy neki?

AA 2008.08.09. 16:19:42

Igen, sajnos itt sem városon belül sem azon kívül nem kötelező a lámpa használata, teljesen az autósra/motorosra van bízva, hogy bekapcsolja-e. Jellemző, hogy szürkületben, ködös-szürke-felhős-esős-félhomályos időben a járművek kb. felének még mindig nincs bekapcsolva a lámpája. Nekem nagyon zavaró ez, de hát ez van.

Visszatérve az esetemre, még mindig gyomoridegem van, és gondolom az is marad, amíg nem jön valamiféle hivatalos papír, hogy mi lesz. Mindenesetre jó kis tanulópénz, elvesztem a hat év bónuszomat, plusz büntetőpontok, valszeg jóval több lesz a biztosításom, plusz hiába volt "comprehensive" (kb. mint a kötelező+casco egyben) biztosításom, mégis én fizettetem a kocsim javítási költségeit (kb. 150 eFt átszámolva) mert a biztosító egy röhejes összeget akart volna adni és leselejtezni az autót, mondván, hogy ez már túl öreg a megjavításhoz (szerintük persze - 11 éves Astra tökéletes állapotban, minden javítva-karbantartva rajta, igaz van benne 250K km átszámolva, de akkor is, nem egész 100 eFt-t akartak adni az egészért...).

A röhej az, hogy nem tudom mit csinálhatnék másképp ezután. Eddig is nagyon óvatosan vezettem, nem tudom. Nem csináltam semmiféle szándékos szabályszegést, nem mentem át piros lámpán, nem mentem be egyirányú utcába szemből, nem mobiloztam vezetés közben stb. Egyszerűen nem vettem észre, hogy jön. Pedig jó nagy chopper volt. Egyébként elnéztem abba az irányba, mert emlékszem, hogy láttam, hogy kb. 200 méterre jön onnan egy autó. Még most sem értem, hogy miként lehet, hogy a 200 méterre jövő autót láttam, de a motort, aminek valahol közvetlenül ott kellett lennie már, azt nem. Ilyenre hogy lehet vigyázni? Agykontrollozzam hogy mostantól mindent mindig meglátok? ... Na mindegy, most már csak várni lehet, mást nem tehetek. Remélem hogy a másik fél elmondja, hogyha nem figyelt vagy gyorshajtott. Mert ha a motorosék figyeltek és nem hajtottak gyorsan (i.e. 30 mph-val azaz 48 kmh-nál nem többel) akkor egyszerűen érthetetlen hogy miért nem változtattak irányt vagy fékeztek vagy valami amikor látták, hogy egy autó kanyarodik ki. Maga a kikanyarodásom is szép nyugisan ment, nem padlógázzal hajtottam ki, hanem úgy 4-5 másodperc alatt normálisan. Lehet hogy a sors akarta így hogy ne lássuk egymást. Lehet hogy később mindannyian meghaltunk volna (ők is, én is külföldi túrára mentünk volna, ők motorral, én kocsival, megvolt már kompjegy, euro beváltva, minden...). Így meg megúsztuk "csak" egy töréssel én meg egy rakás pénz kifizetésével. Csak az angol jogrend nem tudom hogy mennyire lesz ellenem. Autózhatsz majdnem sötétben lámpa nélkül és semmi nem történik, vagy járó motorú de álló kocsiban mobilozol és egy rakás büntetőpontot meg pénzbírságot kapsz érte. Vannak itt furcsa dolgok. Mint ahogy az is, hogy egy csonttöréses baleset ugyanolyan súllyal esik latba, mintha valaki ripityára törik, szívátültetés kell neki és hónapokig kómában meg lélegzetetőgépen van. Mindkettő "Road Traffic Collision - Serious Injury" kategória...

Remélem veletek sosem történik ilyen. NAGYON szörnyű volt. Egyik pillanatban semmi, másikban ott fekszik két ember az úton, szilánkok mindenhol, csoportosuló tömeg stb. Egy pár másodpercig amíg el nem kezdtek mocorogni a földön fekvők azt hittem meghaltak. NAGYON-nagyon szörnyű volt... Az egyik rendőr vagy tízszer megkérdezte biztos jól vagyok-e mert hogy aggódik hogy nem esek-e sokkba. Biztos eléggé szarul nézhettem ki...

Peter 2008.08.09. 16:43:03

Remélem senki nemtudja meg mennyire biztonságos az autója. Megkéne tanulni normálisan,nyugodtan vezetni. Sok az idegbeteg az utakon.

Peter 2008.08.09. 16:46:52

Bmw,Audi,Volvo,Sab-ezek biztonságosak, a hétköznapi autókkal meg óvatosan,mert láttam Én már olyat is,hogy a Zsiguli-Megane ütközésből a Zsigulis élte túl,nem ezt bizonyítja a statisztika,de a családtagokat biztos nemtudta ez megvigasztalni,szóval akinek nem "super" autója van az figyeljen!

Peter 2008.08.09. 16:48:16

Saab, bocsánat! :)

Simba 2008.08.09. 17:11:45

Nem tudom hol olvastam, de van benne valami. Ha javítani akarnánk a közlekedés biztonságán, akkor nem légzsák, ABS, ESP, stb csodakütyüket kellene a kocsikba szerelni, hanem a kormány közepére egy nagy 100-as szöget, hogy felénk nézzen a tüskés vége...
Tuti senki nem rohanna.

AA 2008.08.09. 17:20:48

téma: Igen, igazad van, az ember levezethet akár 500.000 km-et is gond nélkül, és az 500.001.-ben meg karambolozik. Én már túl vagyok a 300.000 km-en, eddig a mostanit leszámítva semmilyen balesetem, még csak koccanásom se volt. Rendőr is csak kétszer büntetett meg, egyszer mert nem átallottam júliusi verőfényes napon délben az M1-esen (akkor még Magyarországon éltem) csak helyzetjelzővel közlekedni (nem fordítottam el eléggé a világításkapcsoló kart, véletlen volt), egyszer meg mert három perccel tovább álltam egy várakozni tilosban mint szabadott volna... Szóval azt hittem, hogy már eléggé tapasztalt-gyakorlott vezető vagyok, 300000 km azért elég sok ugye, volt benne húszéves Zsigulitól egésen új furgonig, legkisebb jó állapotú de szervófék nélküli(!) Seattól agyonhasznált és menet közben motorlefulladó Renault Lagunáig minden, meg óvatosan is vezetek, velem baj nem történhet. Hát most történt...

Egy érdekesség, kicsit off topic: mióta ez történt velem, minden más gondom apróság, szinte már nem is emlékszem rájuk. Szóval ha valamit hatalmas problémának hiszel, vagy valami miatt ideges vagy, gondolj arra, hogy nem is olyan nagy az a probléma, nem is olyan idegesítő az a dolog, lehetne sokkalta rosszabb is...

O&O 2008.08.09. 22:29:07

Peter 2008.08.09. 16:46:52

A Mercedes-t valamiért kifelejtetted.

Az EREDETI 2008.08.10. 01:25:41

Imádok vezetni, adott esetben akár sportosan is, de rühellem a forgalmat, ha sok kocsi van akkor nyugi van

Begérke 2008.08.10. 13:17:09

Az idős ember témához: nem lehet valahogy elvetetni annak a jogsiját, aki szemlátomást ön- és közveszélyes? Van a házunkban egy 60 körüli pasas, alkoholista, annyira le van robbanva, hogy napokig az intenzíven volt - de továbbra is vezet. S nyilvánvalóan ittasan, mert a ház alatti garázsboltba jár két óránként újabb féldeciért. Egy Marutija van, a múltkor szembejött, ki kellett kerülnie egy autót a kanyarban és csak azért nem jött nekem, mert óvatosan mentem.
Világítás: szerintem folyamatosan kellene, mert országúton sokkal jobb, mióta kötelező. Csak az a baj, hogy ha valaki nem kapcsolja be, sokkal nehezebb észrevenni, mert én már cska lámpákat nézek a szembejövő foralomban és ha nincs, akkor később tűnik fel, hogy jön szembe valaki. Nem lehet, hogy AA is emiatt nézte el a Harleyt?

AA 2008.08.10. 19:02:09

Begérke: A fene tudja, hogy nézhettem el a Harleyt. Ott kellett valahol lennie a motornak húsz méteren belül. Mégse láttam. Pedig mindkét irányba körülnéztem... És ez nagyjából délben történt, tehát még csak szürkület se volt, eső se esett stb. És a házunktól kb. 500 méterre történt, egy olyan kereszteződésben, ahonnan már vagy 100x kihajottam korábban. És mint mondtam 300000 km balesetmentesen levezetett km van mögöttem. Mégis megtörtént a baleset...

Egyébként itt nálunk drákói törvények vannak ilyen balesetekre. Legrosszabb esetben bevonhatják a jogsimat és szintén legrosszabb esetben akár 2500 font (0,75 millio Ft) büntetést is kiszabhatnak. De még mindig szerencsés vagyok mert ha valamelyikük meghalt volna, akár 14 év börtönt is kiszabhatnának (természetesen ismét csak legrosszabb esetben, de azért ez durva, szándékos gyilkosságért szokott ennyi járni...)

bégé 2008.08.12. 18:52:52

Szia AA!
Ismerős a helyzeted azt illetően, hogy várni a hivatalos papírt és addig nincs nyugta az embernek, de utána sem nagyon, mert utána meg lehet intézni... Velem azt történt, hogy sávot akartam váltani. Ezt egy szemből jövőknek fenntartott balra fordító sáv előzi meg, amit záróvonal véd, majd jön a forg. elől elz. területen és jön az én balra fordító sávom. át akartam sorolni szabályosan szinte a sáv megjelenésénél, mivel a sorban álltam és az összes útburkolati jelen átmenve kb. 70-80-nal hajtott be a sávba lakott területen belül, ahol ugye 50 a megengedett. Mögöttem annyi autó állt, hogy ő csak a jeleken átmenve jöhetett, jah és a GPS-ét nézte..., és a rendőr engem jelentett fel, pedig tudott a GPS-ről. Szerinte nem adtam meg az elsőbbséget a szabályos járműnek. NC.

AP 2008.08.20. 12:38:38

Senki se vette észre, hogy a képeken szereplő autó NEM Suzuki Swift1? (ami igazából SS2, a kocka az 1, már ha folytatni akarjuk a kötözködést)
Hanem a következő generációs Metro..

SsPL71 2008.08.25. 09:48:30

A lánglovagok oldalról:
"...Geo Metro személygépkocsi vezetője, egy középkorú férfi..."

Tehát nem egy idős emberke volt.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása