Szinte még új, mégis totálkáros

Ráfutásos baleset jelentős sebességkülönbséggel


Íme egy majdnem vadonatúj, ötajtós Avensis, amely akár a Toyota Mayer Budakeszin nemrég átadott, impozáns szalonjában is állhatna. Helyette a karosszériajavító műhely előtt, térdig érő gazban, gazdasági totálkárosan vár sorsára. Az élet néha az autókkal is csúnyán kibabrál. Ahogy kinyitom az ajtaját, még érezni az új Toyoták tipikus illatát. Arra, hogy már használatba vették, csak a váltó mögött lévő, jellegzetes formájú Römerquelle ásványvizes üveg utal. Nincs megkopva a kormány, nincs kiülve az ülés, L betűs a rendszám, zsírúj a kocsi. Leszámítva, hogy eltűnt a hátulja.

A szokásos ráfutásos csattanás, ebben a konkrét esetben ráadásul jelentős sebességkülönbséggel. A hátulról érkező elbóbiskolhatott – ez igen gyakori baleseti ok –, vagy a figyelmét elég hosszú időre elterelte valami. Szinte fékezés nélkül szállt az Avensisbe, amely addigra a kialakult forgalmi helyzet miatt már jelentősen lelassított. Az ütközés ereje nagyot lökött a Toyotán, és meg is perdítette. A forgásból egy oszlop fogta meg a kocsit, pont a vezető ajtajának közepén, e másodlagos sérülésnek is jól kivehető a nyoma. Saját kilinccsel, szerszám nélkül nem lehetett az ajtót kinyitni, mivel a benne található keresztmerevítő befeszült a B-oszlopba.

Az utas oldaláról a hátsó ajtó közepéig nézve viszont sértetlennek tűnik a grafitszürke Avensis. Hátrafelé már oldalról is árulkodnak az illesztések: jelentősen összementek. A C-oszlop felett a tető is megrogyott, de a legdurvább persze a hátfal sérülése. A csomagtartó konkrétan eltűnt, pedig nem volt kicsi, 510 literes. Sokat elárul viszont a hollywoodi filmek valósághűségéről, hogy egy rendes tengerentúli moziban ez az Avensis abban a pillanatban felrobbant volna, ahogy a hátulról jövő a lökhárítóhoz ér. A való világban viszont még csak ki se gyulladt a kocsi, pedig benzin lötyögött a tankjában. A sofőr – aki egyedül ült a kocsiban, és be is volt kötve – karc nélkül megúszta a nagy erejű ütközést.

Első körbejárás után talán érthetetlennek tűnik a gazdasági totálkár. Nagy, értékes autó, nincs egyéves, a sérülése pedig jelentősnek látszik, de igazából csak karosszériás- és fényezőmunkák vannak vele. A drága elektronikai alkatrészek elöl, a sértetlen motortérben találhatók, a légzsákok nem nyíltak ki. Fel kell dobni a húzatópadra, kell rá egy új fenék, meg egy kis fény, és már szaladhat is – gondolom én, és a magyarországi viszonyokat ismerve valószínűleg ez is lesz a sorsa, miután a kárügy lezárult, és eladták a roncsot. A kókler javítás nem tűnik soknak, a szakszerű viszont több mint három és fél millió forintot kóstálna. Viszont abban az esetben, ha a javítás a kocsi sérülésmentes Eurotax értékének 60%-ánál többe kerülne, a legtöbb biztosító gazdasági totálkarra veszi az autót.

Ezek szerint mégis van alapja annak az előítéletnek, hogy a Toyoták alkatrészei drágák? Vagy mi kerül ezen a javításon bruttó 3,5 millióba? A munkadíj 750 ezer, a fényezés 600 ezer. A maradék tényleg alkatrészre megy el, de kell is belőle bőven. Összesen hét telenyomtatott oldalnyi, főleg karosszériaelemek, de futóműalkatrészek, kipufogó, tolatóradar, beltéri burkolatok és ezernyi apró bizbasz, amivel ideális esetben átlagautós soha nem találkozik.

Ami engem az egész eset után a leginkább izgatott: a) a várhatóan kókler javítás után képes lesz-e még az autó ugyanilyen védelmet nyújtani, b) miről ismerni fel a hasonló sérülést és nem megfelelő javítását? Könnyű kitalálni a válaszokat, mégsem örültem nekik. Ha az új karosszériaelemek nincsenek megfelelően összeillesztve, átlapolva, akkor a kocsi strukturális merevsége már közel sem lesz olyan, mint új korában. A csak kicsit is igényes javítást pedig egy amatőr nem egykönnyen veszi észre. Húzatás után normalizálódnak az illesztések, a hegesztési varratokat zajszigeteléssel és alvázvédővel elrejtik, így csak a rétegvastagság-mérő és egy profi, gyakorlott szakember szeme buktathatja le a kóklereket. Ezért mindkettő legyen nálunk, ha használt autót akarunk vásárolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr44672602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

austinpowers 2008.09.20. 16:47:19

Jól jegyezzétek meg a kocsit, ha egy év múlva a Ha.Hu-n hirdetik mit alig futott, sérülésmentes, garázsban tartott, nemdohányzó, hölgytulajdonostól, szalonautó, nehogy megvegye valamelyikőtök! :-)

stellaz1 2008.09.20. 17:25:25

ez semmi

nekem egy fél éves fábiába lett elemi kár.

A sérülése elég érdekes volt, egy deszka belevágódott a az ajtóba, pont az üveg helyére, mintha kalapáccsal beverték volna, először szándékos rongálásnak hittem, plussz volt a kocsin itt ott egy horpadás.

Na most az ajtót nem kellett cserélni csak javítani, talán a kárpitot cserélték, a többi meg ugye nem volt nagyon vészes, karcok, egy egy tenéyrnyi horpadás.

Ennek ellenére a javítási költség 750 000 Ft. egy 2,7 milliós autón!!!

Ehhez képest a 8 milkós, szarrá tört toyota 3,5 milkós javítása kismiska

Lacee444 2008.09.20. 17:30:08

Kár érte.
Ha már így alakult akkor egy kombinak ahátulját heggeszteném fel rá..:)
Tudom szar vic, nem lettem volna soför helyébe.

DEGEC 2008.09.20. 18:35:29

oszt eladó-e?

d4d-e?
500.000 et adok érte keshben.
de komolyan...


ui:
keveset futott, csak gyári alkatrészekkel javított, szervizkönyves, nemdohányzó garázsbantartott, idős vak, jogosítvánnyal nem rendelkező házaspár 3. autóként használt autója (avensis) eladó.

jelige: sérülésmentes:-P

BTO11 2008.09.20. 18:41:33

ebböl nem a 2 az 1ben lesz ha nem 2-böl 1 lesz ,tán fél éven belül megkerül a párja elöl TC-sen.
D:)))

karácsonyi ajándéka lesz 1 családnak.
D:))

csokiájsz 2008.09.20. 19:29:45

az a baj, hogy mindenki természetesnek veszi itt, hogy majd valaki jól megjavítja, másvalaki meg majd yól beszopja.

rendszámot ide, de pontosat. Lmicsoda?

WP12 2008.09.20. 20:04:55

Az előző hsz-ekhez kapcsolódva egy költői kérdésem lenne:

Miért nincs valami szabály, ami megakadályozná a tk-s és gtk-s autók újjáépítését és megkímélné a sok jó hiszemű használtautó vásárlót? A minimum az lenne, hogy végleg ki kellene vonatni a forgalomból, nyilvántartásokban alváz- és motorszámot elmenteni, hogy véletlenül se lehessen újra forgalomba helyezni. A roncsot pedig bontónak átadni. Ezt olyan bonyolult lenne megvalósítani?

Leginkább mindenki szarik bele, az államot csak az érdekli, hogy befizessük a reg.díjat és a többi adót.

Tron65 2008.09.20. 23:00:04

A lexebb az egészben, hogy kötelezőt persze a javítás után is kell fizetni rá. Azt ha megint törik, akkor a biztosító széttárja karjait: ez már egyszer totálos volt, nem fizetünk semmit. (kötéskor persze ezt nem kötik az ügyfél orrára)

aHim 2008.09.20. 23:42:47

WP12, igazából az ember seggét sem törli ki az állam, mert feltételezi képesek rá... Tájékoztatási kötelezettsége van az eladónak, aki elmulasztja törvényt sért. A totálkáros autókat pedig bontani kellene hivatalosan. Mit vártok, hogy majd az állam meg is neveli az összes segglyukakat már kiskorában? Nyitott szemmel járni, saját dolgunknak utána nézni és nem leszünk átb@szva. Ha meg mégis, akkor fel kell jelenteni, meg elgondolkodni: Az állam nem egy fiktív valaki. Mi vagyunk. Nekünk kell tenni érte előbb, s nem fordítva!

aHim 2008.09.20. 23:50:36

Bocs, nem akartam indulatos lenni.

kowalski 2008.09.21. 00:08:57

Emil Frey udvarán láttam egyszer egy ugyanilyen Avensist csak kombit, (2.0 D4D 126LE executive, fekete) ugyanígy hátulról beleszálltak. A szervizestől kérdeztem, hogy ezzel meg mi lett. M3-ason ködben egy kamion beleszállt, a Toyota szinte állt... El lehet képzelni hogy hogyan nézett ki... Egy idősebb úr ve(ze)tte, pár hónapos volt. Konkrétan a hátsó rendszám anyagban eggyé vált a hátsó ülés támlájával... a tető (kombi ugye) a C oszlopig harmonika.. Mivel kamion szállt bele, az alváz viszonylag megmaradt.. a hátsó futómű szanaszét... a váltó viszont nem működött...(!) Lényeg: ha.hu-n egy hónap múlva törötten (ahogy láttam) hirdették (1,5M), majd 2 hónap múlva csili-vilin, megcsinálva. Rendszám, felnik, stimmeltek. (4,8M...) Nem írták, hogy sérülésmentes, csak hogy jó állapotban, kevés km-mel (ami igaz is)... Kb. 3 napig volt hirdetve, elvitték... Ez van, érdemes lesz most figyelni majd az avensis hirdetéseket, ott lesz ez is.
Ja, a bácsinak ott sem lett semmi baja, rendelt is egy újat hip-hopp.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.09.21. 01:02:52

Ezért kell veteránozni...szinte semmi a biztosítási díja, és tuti hogy van valami baja, lehet rá számítani... :D

B! 2008.09.21. 07:17:46

Múlt héten belémcsattant egy swift hátulról baloldalt (97-es Rover 620-ba). Vészhárítón 10 centi mély 20 centi széles horpadás, valamint lámpa tört ahogy benyomta egy picit a hátulját vészhárító fölött.
A vétkes kérte, hogy esetleg hagyjuk ki a biztosítót, nézzük mennyi lenne a javítás, kifizeti.
A program 500000re taksálta, szal' inkább betétlapot írtunk...

klacus 2008.09.21. 08:10:32

A cikk kedves szerzője, elfelejti azt az apróságot, hogy ekkora lökés sok esetben az autó teljes elektronikai rendszerének cseréjét is igényelheti. Szerinted hány kh keletkezik egy ekkora csattanásnál?

Sam8888 2008.09.21. 11:23:41

"WP12 2008.09.20. 20:04:55
Az előző hsz-ekhez kapcsolódva egy költői kérdésem lenne:

Miért nincs valami szabály, ami megakadályozná a tk-s és gtk-s autók újjáépítését és megkímélné a sok jó hiszemű használtautó vásárlót?"

Van szabály, amik miatt ezt csinálják. Történetesen a regadó, vám és áfa néven futnak, hogy külföldről ne érje meg autót behozni... Ha ezek nemlennének és tényleg az "áruk szabad áramlása" lenne, akkor senki lesem szarná ezt a tk-s toyotát.

Sam8888 2008.09.21. 11:25:25

"WP12 2008.09.20. 20:04:55
Az előző hsz-ekhez kapcsolódva egy költői kérdésem lenne:

Miért nincs valami szabály, ami megakadályozná a tk-s és gtk-s autók újjáépítését és megkímélné a sok jó hiszemű használtautó vásárlót?"

Van szabály, amik miatt ezt csinálják. Történetesen a regadó, vám és áfa néven futnak, hogy külföldről ne érje meg autót behozni... Ha ezek nemlennének és tényleg az "áruk szabad áramlása" lenne, akkor senki lesem szarná ezt a tk-s toyotát.

Sam8888 2008.09.21. 11:28:19

"WP12 2008.09.20. 20:04:55
Az előző hsz-ekhez kapcsolódva egy költői kérdésem lenne:

Miért nincs valami szabály, ami megakadályozná a tk-s és gtk-s autók újjáépítését és megkímélné a sok jó hiszemű használtautó vásárlót?"

Van szabály, amik miatt ezt csinálják. Történetesen a regadó, vám és áfa néven futnak, hogy külföldről ne érje meg autót behozni... Ha ezek nemlennének és tényleg az "áruk szabad áramlása" lenne, akkor senki lesem szarná ezt a tk-s toyotát.

Sam8888 2008.09.21. 11:32:59

"WP12 2008.09.20. 20:04:55
Az előző hsz-ekhez kapcsolódva egy költői kérdésem lenne:

Miért nincs valami szabály, ami megakadályozná a tk-s és gtk-s autók újjáépítését és megkímélné a sok jó hiszemű használtautó vásárlót?"

Van szabály, amik miatt ezt csinálják. Történetesen a regadó, vám és áfa néven futnak, hogy külföldről ne érje meg autót behozni... Ha ezek nemlennének és tényleg az "áruk szabad áramlása" lenne, akkor senki lesem szarná ezt a tk-s toyotát.

WP12 2008.09.21. 12:02:23

aHim: Végülis igazat adok neked. Az, hogy mi történik országunkban nemcsak az államon múlik, hanem rajtunk is.

Én csak azt nem értem, hogy van BM nyilvántartás, eredetvizsgáztatni kell az autókat, a biztosítók átadják átadják egymásnak a bonus-malus besorolásunkat, és mégis virágzik a roncsautó-biznisz.

Sam888: Lehet, igazad van. De az is lehet, hogy akkor a roncsok is szabadon áramolnának.

szapcsika (törölt) 2008.09.21. 18:08:28

Nekem is volt tk-s autóm. Roncsot megvette egy nepper, két nap múlva a roncs fent volt a hasznaltauto.hu-n, fele km-rel, nemdohányzó hölgytulajdonostól. A magyarorszag.hu szerint a kocsi mai napig forgalomban van.

tomcat1974 2008.09.21. 18:22:43

Friss, magyar és igaz történet: Kis hölgy áll a piros lámpánál a Tigrájával Tatabányán. Hátulról belédurrant 1 kábszeres hülyegyerek, aki mellesleg a gépjárművezetéstől is el van tíltva és aki az elmúlt időszakban 2db ugyanilyen balesetet okozott és akit a rendörök név szerint is ismernek. Kis hölgyünk sokkos állapotba kerül a csatt miatt, de szerencsére rendőrautó fékez, de meglátva az eseményt azonnal továbbhajt (a hülyegyerek ismertsége ellenére, akinek ugye jogsija sincs)! Autóroncsok útról letólva, hülyegyerek kihasználva a helyzetet -mindenét hátrahagyva és a Baleseti Bejelentőt félig kitőltve-lelécel. Ja és ezek után mi történt kis hölgyünkkel???
1. Kisértékű autó és azonnal TK-ra akarja venni a biztosító!
2. Mivel TK, ezért azonnal jelenti a lízingcégnek, aki azonnal zárja a szerződést és követeli egyösszegben a hátralévő lízingdíjakat.
3. Mi áll a rendőrségi határozatban 1 hónap nyomozati munka után? A TETTES ISMERETLEN!!!
4. Mivel a "tettes ismeretlen", ezért a kedves biztosító nem akarna fizetni!
5. Kis hölgyünk 1 hónapja busszal jár, de két állása miatt nem nagyon ér oda sehova.
Köszönjük RENDŐRSÉG, aki megvéd minket a bajtól!
Köszönjük BIZTOSÍTÓK, akik a mi érdekeinket védik.
És végül köszönjük MAGYARORSZÁG, aki ezt a korcs rendszert létrehozta és ezeket a korcs embereket kitermelte!

tomcat1974 2008.09.21. 18:40:35

Hogyan működik a hasonló eset, ha német állampolgár vagy?
Magyarországon idős házaspár Volvo-ját ugyanígy eltalálták, rendőrség helyszínelt. Telefon a német biztosítónak, biztosító visszakérdez, hogy saccra mennyi lehet a kár, mert a pénzt rögtön küldenék. Autó pár nap alatt tip-top, házaspár mehetett haza, német biztosító intézkedett magyar rendőrséggel, magyar biztosítóval. Hát nem így kellene működnie, mivel fizetjük a KÖTELEZŐ biztosítást???

aHim 2008.09.21. 19:24:37

tomcat1974, és szerinted az első esetben ugye mindenki hibás csak a "hülyegyerek" nem... A történetednek van legalább 6 olyan pontja ahol tanú segített volna, de ugye az is az állam hibája hogy szarunk a másikra. Igazából ez egy uszító és siránkozó történet így ahogy előadtad, s bár sajnálom az áldozatot, mégsem gondolom, hogy utolsó három mondatod így ilyen formában jogos lenne...

Második történetedhez meg annyit, hogy amíg van olyan, aki nem kérdez utána, aláír minden papírt amit az orra alá tolnak, és csak jár a szája ahelyett hogy a legkülönfélébb, egyébként fogyasztókat sértő szerződésről bejelentést tenne, vagy ne adj' Isten olyan szervezethez fordulna aki ebben tenni is tud, vagy amíg tömegesen megkajálja mindenki, hogy igen lehet feleannyiért kötni biztosítást, ne csodálkozz az eljárásokon. Mondok jobbat, Németországban - hogy a te példádnál maradjak - nem dudálnak le az útról, mert éppen indexelve sávot váltasz, nem mutogatnak, nem akarnak leszúrni, amiért elrontottál egy kanyart, és bekéredzkedsz a sorba, sőt még a gyalogosoknak is megállnak a zebránál zokszó nélkül... Ugye milyen érdekes? Lehet felháborodni, és ujjal mutogatni. Csak semmi értelme.

tomcat1974 2008.09.21. 19:31:24

aHim!
Diszlexiás vagy??? "Igen" válasz esetén ne szólj hozzá, "nem" válasz esetén egyszerűen csak gyökér vagy!!!

qualitaet 2008.09.21. 20:45:49

"Telefon a német biztosítónak, biztosító visszakérdez, hogy saccra mennyi lehet a kár, mert a pénzt rögtön küldenék."

Fasza hely lehet ez a "Németország"
Se kárbejelentő se káfelvétel, se jogalap. Csak úgy küldik a pénzt.
A többi meg ráér.
"Autó pár nap alatt tip-top, házaspár mehetett haza, "
Hogyne, hisz a szervízben is csak rájuk vártak, és 0-24 -ig azt javították.

"Hát nem így kellene működnie,"
Feltétlenül. Míg fel nem ébredsz...

qualitaet 2008.09.21. 21:00:07

"Fel kell dobni a húzatópadra, kell rá egy új fenék, meg egy kis fény, és már szaladhat is – gondolom én,"

Nézd meg kicsit jobban. Egy "komplett hátulja" köll ehhez minimum. Vagyis rá kell vágni egy fél autót. Ami gyári újból aligha oldható meg.
Állítom, hogy az alja még a B -oszloppal egy vonalban is szarrá rogyott, olyat kapott.Sehol egy hézag. Ha egyáltalán javítható akkor koppra szét kell szedni az egész utasteret. No meg az elején és a jobb oldalán kívül szinte mindent fényezni kell. A rengeteg apró alkatrészről és a tengernyi munkaóráról nem is beszélve.
Ki az a barom aki ennek 2008-ban(hivatalosan, szervízben) nekiáll? Teljesen indokolt a TK.

Tron65 2008.09.22. 07:06:32

Legkevésbé sem kedves Brummika! (fantal1@vipmail.hu)
Ha valami gondod van és szerinted rosszul tudok (tudunk) valamit, ne privátban cseszegess, hanem oszd meg velünk tudásod itt nyíltan mindenki előtt.
Azt azért még megkérdezném Tőled: pár százezer Ft biztosítási díj ellenében szerinted hányszor fogja kifizetni a totálkáros (most mindegy melyikfajta) autó árát a tulajnak?

Julio10 2008.09.22. 07:31:43

Tomcat1974!

Én is így jártam Szolnokon! a parkoló autómba beletolatott egy barom részegen (!). Szerencsére az enyémnek a sarkán végighúzta (így nem lett akkora a kár a kocsimban) az ő autójának az egész oldalát, de megsérült a bal hátsó lámpám, nem ismerte el, rendőrt hívtunk. a kedves rendőr flegmázott egy kicsit, modtam neki talán nézzük már meg lámpafénynél, húzta a száját. hívtuk a helyszínelőket. azok is húzták a szájukat. ekkor már egy kicsit ideges voltam! lefényképezték az esetet, ekkor már 2 órája ott vergődtünk! végül közölték, h ez egy hotel parkolója, így nem intézkedhet, mert magánterület, polgári peres úton beperelhetem az ismeretlen tettest! na ez már milyen? magyar igazságszolgáltatás? hehehe

karlmann 2008.09.22. 08:36:54

2008.09.18. csütörtök. Az asszony ment a kocsival, mert egy csomó problémát kellett elintézni. Engem kitatt a cégem előtt, majd teljes 500m-t megtett amikor egy papa - 75 éves, szódásüveg szemüveges - a STOP táblától nem zavartatva beleszállt jobbról.

Aztán átsodródott a túloldalra, ahol az út mellett éppen járdát építenek, volt is ott egy paletta beton térburkoló elem, amit aztán szét is ütött és megállt. A kocsit még nem látta a biztosító, de szerintem határeset a gtk.

Az öreg mit mondott: "olyan gyorsan történt minden"!

histar007 2008.09.22. 10:56:58

Valahogy a rendőrök kicsit gyanúsak minden esetben. Nekem is volt csattom, jött a yard, én elismertem mindent. Amikor végeztünk, annyit mondott a rend őre, hogy a ha bárki kérdezi/ betétlepon jelöljük be: "Rendőri intézkedés nem törént". Mert akkor ebből papítmunka is lett volna, meg talán még nyomozni is kell, meg tárgyalás is lehet. Á nem, hagyjuk.

Valahol az ilyenkor szokásos eljárási protokolon kellene változtatni. Vagyis ha ilyet lát a rendőr azonnal meg kellene állnia, különben kötelességmulasztás egyebek. Dolgozzanak már az urak, és akkor nem lenne senki sem kiszolgáltatva néhány cégnek(!!!) és hatóságnak.

Amúgy ha valaki sosem csinál balesetet, akkor annak azért valahol kötelező díja visszajárna nem? OK hogy van bónusz, de az is csak egy szintig nő.
Amúgy állam hogyan írhatja elő, hogy nekem magáncégektől kell KÖTELEZŐEN szolgáltatást vásárolni??? És ezt a saját rendőrségével ellenőrizteti? Ez kicsit olyan, mintha előírná, hogy mindenkinél legyen egy üveg kóla, ha nincs akkor bünti.

LUI 2008.09.22. 12:44:07

Julio10

Nem kekeckedés, de tényleg nem értem. Hogy lehetett megállpítani, hogy ittas volt az ismeretlen tettes?

Histar007

A rendőr lehet, hogy jót akart Neked (meg persze magának is). Ugyanis, ha anyagikáros balesetnél rendőri intézkedést kérsz, automatikusan indul a szabálysértési eljárás, ahol a vétkest még megküldik egy zsíros büntetéssel is, valamint a vétlen félnek addig nem fizet a biztosító amíg az eljárás le nem zárul. 30+30 nap alaphangon:-(

aHim 2008.09.22. 13:55:57

Julio10, menj el egy ügyvédhez és el fogja neked magyarázni, hogy miért kell így eljárnod, ahogy a rendőr a huzavona végén közölte. A lényeg, hogy alapvetően nem mondott hülyeséget, kb ugyanaz a szitu mintha valaki megrongálta volna kővel az udvarodon álló kocsidat.

Mindazonáltal a köztünk járó rendőrök közt, tényleg sok a kekeckedő, felelősségét, és - korábban még talán volt is ilyen - köz szempontjából fontos morális, segítő szerepét nem fogja fel. Gondolom ez csak javulni fog, ha tényleg nem kötik majd érettségihez a KMB-s kisegítők felvételét. Mikor mi halandók a törvénnyel találkozunk, az rendszerint rendőri vagy más egyéb intézkedés alatt történik. Fontos lenne a halandók szélesebb jogi (kötelesség/jogosultság) ismerete, és természetesen a jobban felkészített közrendőr és annak határozott, de nem fölényeskedő viselkedése. Ezen viszont már tényleg az illetékeseknek kellene elgondolkodniuk.

karlmann, ezért nem ártana, hogyha nem a kedvenc háziorvos állapítaná meg az egészségügyi alkalmasságot... Persze ezzel meg ugye megint egyel több lenne a macera, amit megintcsak senki nem szeret.

Julio10 2008.09.22. 14:49:42

LUI

az "ismeretlen tettes" ott volt, ott volt a kocsija is, amin a hülye is látta a kocsim nyomát, ahogy végighúzta. csak a gyerek nem ismerte el, ezért ismeretlen tettes, így vette fel a rendőr a jelentést (mivel magánterület még jegyzőkönyvet sem vehet fel). sőt, még fenyegetőzött is, h mi lesz, ha feljelentem. a rend őre, meg szó nélkül hagyta.....

Julio10 2008.09.22. 14:52:00

AHIM!

80e Ft-os kárért nem fogok évekig senkivel pereskedni. pedig nagyon fáj az a pénz nekem is!

aHim 2008.09.22. 14:55:10

Julio10, nem is ezért mondtam, csak ha van ismerősöd ő felvilágosíthat erről részletesebben. És nem is feltétlen kell pereskedni érte, elég ha a delikvens elismeri és kifizeti. De a polgári-, büntető-, meg szabálysértési jog nem ugyan az, és ezért mondtam, hogy ha magánterületen történt a hacacáré, akkor nem a kárbejelentős biztosítós az irányadó.

karlmann 2008.09.22. 15:30:05

aHIM

Az a vicces a dologban, hogy amíg az esőben vártam az autómentőt, jól meg is fáztam. Másnap a háziorvosomnak elmeséltem a sztorit aki a következőket mondta:

Egy héttel korábban járt nála egy 80! éves úr aki már menni is nehezen tud, én is ismerem, már gyerekkoromban is sántított mert érszűkületes. Jogsit akart hosszabbítani. Az orvos nem adott engedélyt, kért egy szakvéleményt neurológiától és a szívklinikáról (Debrecen). Mind a két helyről megkapta!!!

Az öreg naponta kb. 10 féle gyógyszert szed évtizedek óta, köztük szívgyógyszert és keringésit is. A doki nem tudott mást tenni, mint kiadni az igazolást az alkalmasságról.

aHim 2008.09.22. 15:50:16

Az szép... akkor nem tudom...

tomcat1974 2008.09.22. 16:34:35

Kvalitét!
Megnyugodhatsz, mert megtörtént az eset (német Volvo)! A részletekkel meg nem szerettem volna untatni senkit. Az előzőekben emlegetett elöl-hátul törött autó (Tigra) is elkészült 1 hét alatt, de sajnos saját finanszírozásban. Most várakozás van a rendőrségi határozatra, majd még a biztosítóra. Nyílván sokan vannak ebben az országban, akik saját pénzükön megcsináltatják a többszázezer forintos javítást, majd várnak, hogy a biztosító fizessen. A leírt esetnél ez minimum 4 hónap, pereskedés esetén évek. Pár "okos" kommentelőtől azért megkérdezném, hogy mit is tehet az ember azon kívül, hogy a jog szerinti utat követi? Ja, tudom. Önbíráskodik, de ez már egy másik történet.

tomcat1974 2008.09.22. 16:42:04

A cikkre visszatérve kérdezném, hogy a biztosítók miért eröltetik a TK-t? Nem lenne jobb egy egyezségi megoldás, ami mindenkinek jobb, gyorsabb, olcsóbb??? Mindenki tudja, hogy amit a szalonban megállapítanak, annak kb. feléből kihozható a szakszerű javítás. Aki nem áll úgy anyagilag, az úgyis eladja a roncsot és az utánna következő javításnál már nem a szakszerűség lesz a lényeg! Nem a fenti Avensisre gondoltam, mert az tényleg dúrva.

aHim 2008.09.22. 17:03:02

tomcat1974, nagyon egyszerű a válasz a totálkárra. Ugyanis, ha totálkáros lesz a kocsid, és biztosító fizet, akkor a kocsi nem a tiéd, így azt csinál vele amit akar, ami a gyakorlatban kb azt jelenti, hogy eladja alkatrésznek, ami, hogyha hozzávesszük, hogy hacsak nem ilyen speciális szerződésed van, ami az első évben az autó újkori árát fizeti meg, akkor az aktuális becsült árat téríti. Így mindenképpen jobban jár... a biztosító, elvégre neki nem az a célja, hogy te jól jár, hanem az, hogy neki csak azt kelljen kifizetnie, amit nagyon muszáj. És ez nyugatabbra is így megy, mivel élesebb a verseny rá vannak kényszerítve, hogy emberibben kezeljék ügyfeleiket.
Van azért ilyen sztorim nekem is:)

Az, meg hogy jogszerűen mit is lehet tenni... Ha valaki kárt okoz neked, akkor nyilatkozatot kell vele íratni, hogy elismeri blablabla. 2 tanú a nyilatkozatételre (nem arra, hogy látták az esetet), aztán ezt csak akkor kell felhasználni, hogyha ténylegesen nem akar fizetni és mégiscsak perelni kell. Ilyen esetben viszont az autó "munkából való kiesését" az ügyvédi munkadíjat, minden olyan járulékos költséget, ami amiatt keletkezett, mert a másik a már általa korábban elismert kárt nem fizette ki, polgári peres eljárásban peresíthető.
Ez sem mindig elég, de pl a magánterületen történt helyzetnél így kellene eljárni, csakúgy mint a bevásárlóközpontok parkolóiban történeknél is, ahol személyi sérülés nincs. De már korábban volt szó olyan esetről is, ahol a rendőrségi helyszíni jegyzőkönyvet és a károkozó nyilatkozatát sem fogadta el a biztosító.
Normális helyzetben, ha közúti balesetről van szó, és minden flottul megy, akkor ha a márkaszervizen keresztül megy a kárrendezés - mert ugye csak azt fizetik ki amiről számla van - ha jóban vagy velük, akkor talán nem vesznek le annyira. A probléma megint nemcsak a rendszer, hanem az, hogy ott vágnak át bizonyos autókereskedők egyes szerelők ahol tudnak.

oksa 2008.09.23. 08:42:26

Szegény Avensis! Nekünk is van, de nem tudnám elképzelni törötten!

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s