Gyűrött papírmasé a Corollából


Szinte minden oldalról a felismerhetetlenségig összetört ez a nyolcadik generációs, békaszemű Toyota Corolla. Az E110-es gyári kódú háromajtós az eszetlen gyorshajtás, az utcai versenyzés veszélyeit hirdeti, igen meggyőzően. Egy túl gyorsan vett kanyar volt az ámokfutás utolsó állomása. A kisodródott Corolla telibe kapta egy kivágott fa tuskóját és hatalmas gyökerét, ami akkorát dobott a kocsin, hogy az ugrott egy előre bukfencet, majd a tetején beszánkázott az út melletti parkolóba. Sérülései számosak, de az isteni gondviselésnek köszönhetően másban nem okozott kárt, és bekötött pilótája is megúszta kisebb sérülésekkel.

Ennyire összetört kocsit utoljára rali versenyeken láttam, ahol azért nem ritka, hogy száznál jóval gyorsabb esik be az autó a fák közé. Mindkét első gólyaláb kiszakadt a helyéről, a vezető oldalán a lemezkerék is szögletesre deformálódott, de a legdurvább látvány a sárvédő ív, ami egy taknyos papír zsebkendő formáját idézi – acélból. Ráadásul felgyűrődött az A-oszlop magasságába. A motor nagyjából a helyén maradt, mivel az ütés alacsony tereptárgytól érkezett. Persze ami felülről hibátlannak tűnik, az alulról több sebből is vérzik. Leszakadt a karter és a blokk is sérült, úgyhogy a négyhengeres benzinmotort sem lehet megmenteni. A farönk ugyanis legalább akkora pusztítást végzett, mintha betontömbnek ment volna az autó. Egyszerre megakasztotta és megdobta a nagy lendülettel becsapódó kocsit, amitől az ugrott egy előre bukfencet. Beszakadt a szélvédő, hegyesebb szögűre lapultak a tartóoszlopok. Béna autós újságíró szófordulattal: a törés erősen kupésította a vonalvezetést.

Bent csökkent ugyan a vezető körüli hely, de sehol sem életveszélyesen. Az autó egyetlen légzsákja természetesen kinyílt, a műszerfal alsó részén leszakadt a burkolat, de sem a tetőoszlop, sem a kormány, sem pedig a pedálok elmozdulása nem jelentett sérülésveszélyt. A hátsó szélvédőt leszámítva az összes ablaküveg kitört, az egész utastér teleszóródott üvegszilánkokkal. Úgy deformálódott a karosszéria a vezető oldali ajtó körül, hogy többé már nem lehet becsukni.

Félve írom le, de jó tudni, hogy egy, az Euro NCAP bevezetése körüli időkből származó autóban is túl lehet élni egy ilyen erejű ütközést, majd az azt követő bukfencet. Bár az is igaz, hogy nem kis szerencse kell hozzá. Ha mondjuk egy beton virágágyázás, vagy egy parkoló teherautó állt volna a fatuskó helyén, most nem egy papírmasét, hanem egy összenyomott alu sörös dobozt idézne a Toyota Corolla. És csak reménykedhetünk benne, hogy akkor is megvédte volna vezetőjét.

A hátsó lámpákat, a csomagtér ajtót és talán a váltógombot leszámítva a békaszemű autónak nem nagyon maradt ép alkatrésze, így a totálkár nem is volt kérdéses. Olyannyira nem, hogy a Toyota Mayer szervize nem is készített javítási költségkalkulációt. Akkora a sérülés, hogy ennek az autónak a helyreállítása még nálunk is elképzelhetetlen. Megroppant a váz, meghajlott a karosszéria, sérült a motor, kuka a futómű, halott az elektronika, eldurrant a légzsák, és ha ép lenne, akkor sem érne már túl sokat egy ilyen Corolla. Hibátlanul olyan 1,5 millió körül cserélnek gazdát a hasonló darabok ebből a szériából, a roncs maradványértéke alig valamivel több, mint százezer forint.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr88676944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2008.09.23. 06:58:58

kicsit "muszálly volt irni valamit a biztosító-sponzor miatt" szaga van a posztnak

VHB 2008.09.23. 08:02:19

De mégis a maradékon mi érhet százezret? 5. ajtó meg hátsó híd? Esetleg ilyen sokba van egy lámpabúra?

Gubo77 2008.09.23. 08:03:56

Én azon csodálkoztam, hogy a múltkori Avensis-ről egyáltalán készült költségkalkuláció...

DBandesz 2008.09.23. 08:12:50

Egy százast valóban megér, mert a maradék cuccok (műanyag beltér elemek, lámpák, műszeregység, fűtéscuccok, hátsó futómű, kerékagy, féknyereg, ülések, szőnyeg, gyári kp.zár, gyári elektronyos ablak, és még sok minden más) apránként kiárulva bőven visszahozza a százast.

Hozzám hasonló Corollafanoknak egy ilyen roncs valóságos kincsesbánya! Ha ilyenem lenne, nem az ez előtti séria, most a tulaj elérhetőségéért kilincselnék. (jobbulást neki!)

corolla-club.hu

fogash 2008.09.23. 08:13:45

"De mégis a maradékon mi érhet százezret?"

hengerfej komplett

Gubo77 2008.09.23. 08:39:58

DBandesznek teljesen igaza van, egy kluboldalon majdnem minden értékesíthető. Attól függetlenül, hogy talán a világ legmegbízhatóbb autója (!) és ebből kifolyólag nem eszi az alkatrészeket, a különlegesebbnek tartott pöckökben és biszbaszokban is pénz van. Tehát nem csak a hátsó lökösben + a 2 lámpában, amit egy átlagember észrevenne.

lzh6k4 2008.09.23. 09:51:10

"De mégis a maradékon mi érhet százezret?"

A papírjai?

lzh6k4 2008.09.23. 09:52:03

egyébként ezeket a képeket miért nem lehet nagyba, galériába megnézni?

mv3 2008.09.23. 10:29:27

Ez az autó annyira nem az eurncap előtt készült időkből való, hogy itt is van mindjárt egy törésteszt róla. Az autót 97-től árulták, ez a teszt 98-as:

www.euroncap.com/tests/toyota_corolla_1998/43.aspx

Ha valaki keveselné a tíz évvel ezelőtti három csillagot, annak felhívnám a figyelmét az egyel nagyobb osztályba sorolható három prémium középkategóriás autó töréstesztjére, ami uyanitt megtalálható: A4 audi / 3-as BMW / C osztályos mercedes

www.euroncap.com/tests/audi_a4_1997/14.aspx

www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_1997/18.aspx

Persze, az euroncap nem feltétlenül életszerű, hiszen csak pár, előre beállíottt törést végeznek és értékelnek ki, de azért mondjuk a 3-as és a C osztály eredménye ezzel együtt sem túl bíztató. Így a kis amőbaformájú békalámpás corolla eredménye már kifejezetten jó, az akkoriban amerikában a világ legbiztonságosabb autójának kikiáltott Saab 95-ös is csak négy csillagot tudott elérni:

www.euroncap.com/tests/saab_9_5_1998/51.aspx

AtoszMester 2008.09.23. 11:23:32

Ebből az autóból alaphangon 400.000 kihozható.

1. Papírok, motorszám, alvázszám, rendszám kb. 200.000
2. A maradék fórumon tényleg aranyat ér.

Egyszer eladtam egy totálkáros autómat maradvány és roncsérték ára alatt. Nem tárolhattam összetörve az autót utcán, és pénzem sem volt javítani, így káresemény után azonnal mennie kellett. Miután egy héttel később nagyobb összeghez jutottam, és simán meg tudtam volna (és akartam volna) javítani, felhívtam a vevőt, és annyit ajánlottam neki, amennyiért sokan visszaadták volna gondolkodás nélkül a roncsot. Mondta a srác, hogy úgy van az autó fizikailag, ahogy elhozta, de felejtsem el hogy a papírokat is visszakapom. No comment...

samu_sv 2008.09.23. 11:29:38


"VHB 2008.09.23. 08:02:19
De mégis a maradékon mi érhet százezret? 5. ajtó meg hátsó híd? Esetleg ilyen sokba van egy lámpabúra?"

Talán az alvázszám, meg a motorszám... :)

DBandesz 2008.09.23. 13:18:39

Ugye - ugye... :)

Más is kapisgálja ezt a témát...

akos696 · www.focusauto.hu 2008.09.23. 13:50:57

Itt tényleg szar az e36 töréstesztje, de én láttam már teljesen jó is, ahol 4 csillagot kapott ugyan ez a széria. Akkor most hogy van ez? Meg a Cs. Előd BMW e36 M3 frontális balesete egy Astra F-el.... A rendőr meghalt, Cs. meg karcolás nélkül (mondjuk az egy M3 volt, nem tudom mennyi a különbség).

hael 2008.09.23. 13:53:48

"muszálly", mi? :(
Persze tudom, hogy ez nem a magyartanárok fóruma, de ez még itt is erős túlzás!

Gubo77 2008.09.23. 14:04:46

mv3: Attól függetlenül, hogy a lényeggel egyetértek, nézd már meg mégegyszer, hogy hogyan lett 5 csillaga a Saab 9-5-nek pár évvel később. Talán 2003-as mérés. (Megfejtés: agresszívebb biztonságiöv-figyelmeztetés. Helló, mi? :) Struktúrálisan a kocsi már a bevezetésekor tudta - kis jóindulattal - a maximumot!)

pkrt 2008.09.23. 14:50:51

Tisztelt akos696!

Ez e36-os sorozatú hármas BMWről nehezen találhattál négycsillagos töréstesztet mivel ezt a kocsit csak egyszer tesztelte az euroncap 1997-ben. A következő teszten az e46-os hármas szerepelt 2001-ben.
Esetleg találhattál valami szar usa töréstesztet ahol nem 40%-os hanem 100 %-os átfedéssel ütköztették alacsonyabb sebességgel. Na ott lehet, hogy négy csillagot kapott.
Cs. Előd balesetéről pedig:
egy m3-as BMW kb. 1500 kg. Egy Astra F 1.6-os felszereltségtől függően 1000-1100 kg. Vagyis van egy fél tonna különbség köztük. Hogy szemléletesebb legyek: ha te vagy 100 kg és nekirohansz egy 150 kilós embernek akkor ő meg se rezdül te meg repülsz egy métert visszafelé.
Amúgy az m3-as és a sima hármas BMW közt tudtommal kasztniban nincs különbség. Persze kicsit más utastér ( ülések ) más hajtáslánc de alapvetően egy sima hármas bömös szerkezet. Legalábbis az e36-nál tutira, de az e46-nál sőt lehet a mostaninál is.

pkrt 2008.09.23. 14:54:43

Ja, jut eszembe a béka Corolláról :-) Habár a töréstesztek jó iránymutatók azért nem mindenhatóak. Például egy frontális ütközésben tényleg máshogy nézett volna ki a kocsi. Azért minden tiszteletem a Corolláé. Azt hiszem ilyenkor alakul ki egy életre szóló márkahűség. Amúgy pedig láttam már kamionok közé gyűrödött Zsiguliból élve kiszállni embert és láttam oldalütközésben ( személyautóval! ) kettétört BMW e38-as hetest is.

Editor Bob 2008.09.23. 15:48:08

Ez a típus (a kereklámpást csak 2000-ig gyártották, utána jött az egybelámpás ráncfelvarrot E11-es) kizárt, hogy sérülésmentesen másfél milliót érjen. Én a '99-es 1,6-os ugyanilyen Corollámat tavaly 1 millióért tudtam eladni, de ahogy néztem a hirdetéseket, 1,2 körül simán tudott venni az ember ilyet, csak néhány fanatikus tartja többre a 8 éves Corolláját.

A töréstesztje nekem is feltünt, frontálban nagyon sok kortárs autónál jobb eredményt ért el. Mondjuk 1070 kiló, így azért egy E36-os 3-as BMW elleni csattban lehet, hogy a BMW-t választanám inkább.

Gubo77 2008.09.23. 15:50:20

OFF
Igen, de az a hetes pár hónappal korábban járt itt ezen a blogon :)
(Viccen kívül, nem lennék nagyon meglepve, ha "legóautóról" lenne szó.)

zoltano 2008.09.23. 17:48:37

"Hibátlanul olyan 1,5 millió körül cserélnek gazdát a hasonló darabok ebből a szériából, a roncs maradványértéke alig valamivel több, mint százezer forint."

Hát másfél milláért már az ujabb generációs 4 csillagos 6-7 éves Corollákat lehet venni, ez 1 milla max, nem másfél, www.hasznaltauto.hu oldalon meg lehet nézni, egy egy láma hirdetö akar érte annyit, de ez a tipus kurvára nem ér ennyit már...

Bundi80 2008.09.23. 19:18:57

ha van egy hátul puffos béka corollád, aminek mongyuk a futósa is nyekkent, akkor 100ezerért ajándék a roncs. lámpa, hátső ajtó, lökhárító, lökvas, hátfal, sárvédő, futómű, hogy az apró biz-baszokat ne is említsem... ami kell azt ki, a többi kuka. ez a bontóban kicsit több lenne...

Bundi80 2008.09.23. 19:21:48

ja és az avensisnek is fog valaki örülni. hátsó totálos autó aranyat ér. legrosszabb esetben összevágják majd egy elöl TK-sal, azt könnyű találni. jobb esetben szétszedik és nem kevés pénzt kiárulnak belőle. vagy több elöl sérült kocsit rendbehoznak belőle.

Secnir 2008.09.23. 21:59:30

ez az autó két hónap múlva piacon lesz 1.2 milláért.
nálunk flottautók közül volt olyan törött corsa, ami 8-9-szer pördült, a sofőrünk csodával határos módon kisebb zúzodásokkal szállt ki a roncsból. talán a kormány nem deformálódott. a szerviz (akivel le voltunk szerződve az opel ******, pest megye) átvette, és egy hónap múlva ott volt az autó enyhe karcolásokkal.
ühüm.

Secnir 2008.09.23. 22:04:51

ez az autó két hónap múlva piacon lesz 1.2 milláért.
nálunk flottautók közül volt olyan törött corsa, ami 8-9-szer pördült, a sofőrünk csodával határos módon kisebb zúzodásokkal szállt ki a roncsból. talán a kormány nem deformálódott. a szerviz (akivel le voltunk szerződve az opel ******, pest megye) átvette, és egy hónap múlva ott volt az autó enyhe karcolásokkal.
ühüm.

Secnir 2008.09.23. 22:09:31

kibaxott indapass. itt az ideje a lázadásnak...

Leadfoot 2008.09.25. 11:54:06

"És csak reménykedhetünk benne, hogy akkor is megvédte volna vezetőjét." - Talán jó lecke lett volna szerencsétlen balfasznak, ha nem...

Egyébként meg az alábbi képen szereplő Felicia gazdája mesélte egy fórumban egyszer, hogy az ő kocsiját is forgalomba helyezték még...

www.skoda-orrmotor.hu/lucas/langlovagok_02.jpg

Kifordított kacagány 2008.09.26. 13:13:32

még jó, hogy tudott mesélni

Kifordított kacagány 2008.09.26. 13:28:01

pkrt 2008.09.23. 14:50:51
azért az usa töréstesztek sem annyira szarok, hogy jelentős eltérést lehetne elérni velük

www.crashtest.com/explanations/nhtsa/usncap.htm

pkrt 2008.10.03. 08:17:28

Tisztelt Kifordított kacagány!
A jelentős eltérésről csak egy példa: Kia Carnival első generáció.
Ez az EURONCAP tesztjén kettő csillagot kapott összesen. A frontális ütközésből a maximum pontszám 25%-át, az oldalütközésből a maximális pontszám 78%-át kapta. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a frontális ütközés elleni védelme a két légzsák és az övfeszítők ellenére sem állt a kor szintjén.
Ugyanakkor ugyanez a modell az USA-ban Kia Sedona néven az NHTSA töréstesztjén mind frontális ütközésben, mind oldalütkzésben öt csillagot kapott.
Feltételezzük, hogy a két piacra nem alapvetően eltérő autót szállít a Kia. Legalábbis a váz, a kasztni, a biztonsági elemek szinte biztos, hogy ugyanazok az európai és az USA modellben.
Ezek szerint akkor most vagy az EURONCAP zúzta túl durván össze a kocsit, hogy szinte összeroppant a kasztnija, vagy az NHTSA volt túl "puha" a kocsihoz.
És ezt még a különböző jelzések hiányával sem magyarázhatjuk meg mivel az EURONCAP-nál főleg a kasztni gyengeségét, a lábtérben szerezhető durva sérüléseket, és a szinte hatástalan légzsákot említették.
Akkor most a Nagy víz melyik partján tévednek?!
Tovább árnyalja a képet az, hogy a legtöbb európai modell nagyságrendileg szinte ugyanúgy jól szerepel ( Mercedes E-Klasse (W210, W211), Audi A6, BMW 5 ) Valami geb.sz szóval mégiscsak akad a törésteszttel.
És hogy ne csak az EURONCAP-ot fényezzem: a NG Saab 900-at szintén lehúzták annak idején. '97-ben a kettő csillagból egyet még le is vontak. Majd ugyanez a modell (9-3 néven) 2000-ben négy csillagot kapott minden pontszámát dupla annyira növelve.
Ugyanakkor a Folksam adatai szerint mind a NG 900-as, mind a 2003-ig gyártott 9-3-as az átlagos autóknál mintegy 30%-al nagyobb védelmet nyújt! A köztudat és a Saab szintén nagyon biztonságos modellként kommunikálta a típust.
Szóval most akkor vagy az EURONCAP tévedett ( és lehet, hogy még mindig téved ), vagy sokan elfelejtettek meghalni, megsérülni.
És ha jobban megnézzük akkor még találhatunk furcsaságokat. Például ne mondja senki, hogy a Renault az egyetlen gyártó ami a három és fél méteres autóitól a majd öt méteres modellekig ugyanolyan öt csillagos védelmet nyújt. Vagy nagyon ráéreztek az NCAP szája ízére, vagy csak simán egy nagy bundát nyomtak ( mint az ötödik sebesség című műsorban ahol a Modus egy 900-as Volvo kombival ütközött, és a majd fél tonnával nehezebb Volvot összegyűrte )

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s