Rohant az ügyeletre


Hiába az Algopyrin, a gyerek láza egyre magasabbra szökik, fátyolos a tekintete, tűzforró a homloka. Ráadásul a torka is fáj, és étvágya sincs. Most nem szimulál a suliból lógás kedvéért, hanem tényleg beteg, és a házi patikában sincs semmi hatásos szer. Irány az ügyelet. Az egyre rövidebb őszi nappalok miatt már besötétedett, ráadásul eleredt az eső is. Az úton a fákról lehulló levelekből nyálkás, vastag avarszőnyeg alakult ki. Sietni kell, mert a trónörökös szinte remeg az ülésmagasítón.

Ilyen körülmények között egy átdolgozott, stresszes nap után már könnyen lankad a figyelem, kihagy a koncentráció egy pillanatra. Az egyik kanyart rosszul méri fel a sofőr, az első kerekek elveszítik a tapadásukat, és az kis Micra menthetetlenül lesodródik az útról. Az egész a pillanat töredéke alatt játszódik le, és már csak a hatalmas durranással kísért csattanás hallatszik. Aztán csönd és a gyerek sírása a hátsó ülésről.

Valami ilyesmi történhetett azon az estén is, amikor ez a barnametál Nissan Micra összetört. A Duna Autó javítóműhelyében álló kisautó kitűnő példája annak, hogy az Euro NCAP törésteszt nem hiábavaló bohóckodás. Ott négycsillagos eredményt ért el a békaszemű kisautó, amit a való világban mutatott teljesítménye alapján is nyugodtan megítélhetünk neki.

Kinyílt a két első légzsák, amiből a kormányban lévő a bekötött övvel együtt megmentette a sofőrt a sérülésektől. Egészen egyben maradt az utascella, sem a pedálok, sem a műszerfal nem nyomult veszélyes mértékben hátra. Arról nem szólnak a baleseti papírok, hogy az ütközés pillanatában mennyivel mehetett a kocsi, de az Euro NCAP-féle 64 km/óránál nem sokkal lehetett lassabb.

Valószínűleg nem lett volna ilyen sérülésmentes a baleset, ha a sofőr nem csatolja be gyermekét a biztonsági ülésbe, illetve nem köti be a saját övét. Ez az eset is mutatja, hogy akármilyen rövid távra indulunk is útnak, e mozdulatok elmulasztása végzetes következményekkel járhat. Hiszen a legjobb, ötcsillagos védelem is csak akkor ér valami, ha az öveket és gyerekülést bekötötték.

Ahhoz képest, hogy milyen könnyű és pici autó, a Micra kitűnő védelmet nyújtott, de közben az első része szinte teljesen megsemmisült. Még a motortartó bak is eltört, és nem véletlen az olajfolt sem a kocsi alatt. Ahhoz, hogy a kis Nissan esetleg újra formalomba állhasson, ki kéne húzatni a karosszériát, és szinte a teljes orrész is cserére szorul. Rutinosabb Kár-Park-olvasóink már sejthetik, hogy ez nem volna kifizetődő javítás, ezért a Micra gazdasági totálkáros. Annál is inkább, mert a javítási számla végösszegén az előzetes felmérés alapján bruttó kétmillió forint állna, miközben ilyen 4 év körüli, alap-Micrákat már másfél millió alatt lehet kapni a használt piacon.

Akit érdekel, annak íme néhány kicserélendő alkatrész ára – a teljesség igénye nélkül. A légzsákok oldalanként 146 058 forintban kerülnek, de szükség van a vezérlőegység (99 172 Ft) és az érzékelő (48 906 Ft) cseréjére is. A hűtő 83 340 Ft, a komplett generátor 116 812 Ft. A lökhárítóért 48 992 Ft-ot, a motorháztetőért 73 993 Ft-ot kérnek, míg a szélvédő 58 645 Ft. Egy fényszóró 50 434 Ft, és persze mindkettő sérült. Ezekre jön még sok kis bizbasz, a munkadíj, a fényezés és karosszériamunka. Ezért ez a Micra valószínűleg inkább egy bontóban, és nem egy javítóműhelyben végzi pályafutását.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr49706217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hózentróger 2008.10.10. 07:39:47

Aztán a kisgyerek jobban van-e már?

Veszélyes Lejtő · http://kresz.blog.hu/ 2008.10.10. 07:57:06

"Ezért ez a Micra valószínűleg inkább egy bontóban, és nem egy javítóműhelyben végzi pályafutását."

Szerintem meg a használtautó.hu-n, mint sérülésmentes autó, vak, nyugdíjas, nem dohányzó agysebész sosem használt második autója, csak éppen enm a márkaszervizből beszerzett alkatrészekkel, kispórolt légzsákkal....

lzh6k4 2008.10.10. 08:06:25

Kedves Zoltán!

Ha minden gtk-s autó menne a bontóba, ahogy itt írják, akkor:
- nem lenne olyan átb*szós a használtautó piac,
- tele lennének a bontók alkatrészekkel.

Ezekben a cikkekben csak ez a felsőfokú naívság ami baromi bosszantó, nameg az, hogy nem lehet kinagyítani a képeket és nem lehet normálisan megnézni azokat.

Hózentróger 2008.10.10. 08:21:16

Az egy éves Swiftem összetört. 700 ezerért adtam el a roncsot, most 1,7-ért árulják a hasznaltauton. Hogyan érte meg megjavitani?

Megrepedt a blokkja, légzsákok KO, szélvédő KO, effektive eltűnt az eleje.
Az ütközéskor 50-nel mentem, ebből kiindulva ennek a Micrának a sebessége 35-40 lehetett.

Eről ennyit.

bobeszedulacika 2008.10.10. 08:28:26

én 20000-ért adok hozzá vadiuj generátort (120-helyet).már spóroltunk egy százast,stb.
szóval szerintem is ősszerakják.
kb 2 hónap alatt.
szemesnek áll a világ.

okostojgli (törölt) 2008.10.10. 08:35:43

Remélem a kiskölyök jobban van. A többi le van szarva.

Viszont egy mondat kimaradt a cikkből:
"Sietni kell, mert a trónörökös szinte remeg az ülésmagasítón."

DE NEM SZABAD FELELŐTLENÜL, MERT

"ilyen körülmények között egy átdolgozott, stresszes nap után már könnyen lankad a figyelem, kihagy a koncentráció egy pillanatra. Az egyik kanyart rosszul méri fel a sofőr, az első kerekek elveszítik a tapadásukat, és az kis Micra menthetetlenül lesodródik az útról."

Remélem a trónörökös nagypapája egy nyaklevest kilátásba helyezett a cikkírónak felelőtlenségéért.

Bret01 2008.10.10. 08:46:50

Sokszor próbáltam már kitalálni de még nem sikerült.
Ennek az egész kár-park témának ugyan mi értelme van a mások kárán való csámcsogáson kívül?
Igen, néha az autók összetörnek. Mert jók vagy rosszak, mert jól vezetjük öket vagy nem.
Na és??????

Hózentróger 2008.10.10. 08:52:38

Érdekes lehetne szerintem ez a blog, csak a posztoló nem ért hozzá. Ennyi.

Zahal 2008.10.10. 09:09:38

ezért kell szerelővel (ha lehet, a sajátoddal) elmenni autót nézegetni. ő átnézi, kipróbálja, és ha rendben találja az autót, meg lehet venni.
kicsit hozzáértő kiszűri a gyanús autókat.
tipikus magyar jellemvonás, hogy "jó lesz az!" meg átbasszák a vevőt, hogy minél többet pumpoljanak ki belőle.

lcsabee 2008.10.10. 09:16:02

Barry: magyarázd már el, hogy ezt hogy érted, mert nem értem! :)

Adam2101 2008.10.10. 09:28:39

nem vagyok teljesen tájékozott a biztosítós ügyekben,mikor fizet,hogy fizet...stb. szerencsére eddig megúsztam az autótörést, de annyi bizonyos, hogy a költségeket felére is lehet csökkenteni.orrész csere, húzatás, nem feltétlenül a márkaszervíz dolga,sőt, legtöbb esetben hébehóba kirángatják a padon, láttunk már 650.000es javítást, ahol összevissza álltak az elemek. ha sikerül találni egy becsületes karosszériásműhelyt, ott bagó pénzért sokkal jobbat csinálnak. légzsák,az tényleg a nissanosoké,abból nem lehet lefaragni, ugyanakkor 100%ban létezik még totálkáros micra az országban,mégpedi hátulról törött. egyből ott a hűtő, használt, de jó, generátor szintén, lökhárító, motorháztető (talán még az átfényezéssel sem lesz több a megadottnál), fényszórónál sem más a helyzet,ottis egy új áráért megkaphatjuk a két használtat.

stefiboy 2008.10.10. 09:29:29

télleg kivi leszek miko lesz fent hasznaltauto.hu-n. Engem pont igy akartak átbaxni...odavittem szerelot, rogton monta hoppáhoppá, ez hegesztett jobb első sárvédő, szal torottvot :P - és akko má nemhittem el h. véletlenül esett ki a jobb tukorlap :D

drea 2008.10.10. 09:31:18

Barry Kent, taníts minket, tudatlanokat!

Tzl 2008.10.10. 09:43:49

Egyetértek Barry Kenttel.
Ha összehasonlítjuk a fenti képeket az ncap teszt végeredményével - ahol ráadásul rugalmas falnal ütköztetik - akkor tényleg komolyatalan a saccolás az ütközési sebességre: www.euroncap.com/tests/nissan_micra_2003/165.aspx
Nemhiszem, hogy ennek az ncap féle micrának a generátor meg a motortartó bak lenne a legnagyobb baja. :o)

Tzl

Hózentróger 2008.10.10. 09:46:13

drea, mit szeretnél tudni, barátom?

Ati81 2008.10.10. 09:50:33

Legdurvább amit látam az egy 1998 Fiat Bravo volt melynek hátulja lett öszzetörve tulajdonosa vett egy autót a bontóbol melynek ép a hátulja és össze legozták igy kettőből lett 1 új, majd félyezték igy adták el sérülésmentesnek hírdetve.

drea 2008.10.10. 09:54:08

Lehet, hogy én vagyok funkcionális analfabéta, de nem-e lehet-e, hogy az iromány fő mondanivalója az alábbi sorokban bújik meg?

"Valószínűleg nem lett volna ilyen sérülésmentes a baleset, ha a sofőr nem csatolja be gyermekét a biztonsági ülésbe, illetve nem köti be a saját övét. Ez az eset is mutatja, hogy akármilyen rövid távra indulunk is útnak, e mozdulatok elmulasztása végzetes következményekkel járhat. Hiszen a legjobb, ötcsillagos védelem is csak akkor ér valami, ha az öveket és gyerekülést bekötötték."

Ehhez képest valóban fontos kérdés, hogy 35-el vagy 50-el csattant a Micra, illetve hogy utólag mit buherálnak belőle jó magyar szokás szerint.

A post írója ott baszta el, hogy feltételezte, hogy az "átlagpógár" fel bír fogni egy olyan szöveget, amelyik esetleg egynél több gondolatot is tartalmaz. Célravezetőbb lett volna, hogyha egyszerűen leírja, hogy MINDÍG KÖSSÉTEK BE AZ ÖVET +MEG! Azt talánn mindenki felfogja. Vagy nem.

Hózentróger 2008.10.10. 09:58:12

drea:

amit idézel, az egy baszott nagy közhely, bármelyik poszthoz oda lehetne irni. Mindenki tudomásul vette, nincs mit beszélni róla. Ellenben egyéb másról van mit. Lásd feljebb.

Ha meg a posztoló nem korrektten becsüli meg az ütközési sebességet, hadd mondjuk már el a véleményünket bazz.

drea 2008.10.10. 09:59:06

Barry Kent!

Mindent szeretnék tudni! Sommás véleményed alapján egyszerűen te ehhez (mihez is?) jobban értesz. Arra persze nincs időd, hogy ezt ki is fejtsd, így egyszerűen közlöd velünk, egyszerű pórnéppel a rideg és megmásíthatalan igazságot. Pedig a TUDÁS nálad van, csak minket hagysz kétségek közt vergődni. :)

Hózentróger 2008.10.10. 10:00:45

Nem mint megvétózhatatlan dolgot mondtam, hanem a véleményemet. Lehet vele vitatkozni, ha nem értesz egyet.

henrik77 2008.10.10. 10:03:13

Kedves Cikk-iro! Valoban erdekes ez a kis iras, szamolgatas, de mint az elemi masodik osztalyaban...Latszik, soha, semmi koze nem volt komolyabban az autokhoz. Kar, mert en amikor feljovok, nem ezt keresem.

drea 2008.10.10. 10:03:14

Baszott nagy közhely. Igazad van. Egyébként meg olyan jól állunk, hogy nem is kell beszélni róla, hiszen mindenki beköti az övet és gyerekülésben hurcolássza a gyereket.

Avant1 2008.10.10. 10:19:21

A cikk témájától kicsit elvonatkoztatva:

1. Durva így élőben látni azt az autóipari tendenciát, hogy egy nem túl nagy ütközésnél (mert nem igaz, hogy 64 közeli tempó volt!! akkor a gyerek bekötés ellenére is a kórházban marad) lényegében gazdaságilag (is) megsemmisül az autó. A legnagyobb környezetszennyezés ugyanis az autó legyártása.
2. Az alkatrészárak nevetségesen magasak összevetve egy kevésbé összetörő, nagyobb, biztonságosabb, olcsóbb régebbi (10-12 éves) prémium autóval (is) összevetve. Hűtő 8x.xxx forintért?? Lámpa 50e ért, egy nudli kisautóra, amit a városban amortizálnak? Ráadásul milyen lámpa? Még csak nem is xenon vagy projektoros. Döbbenet számomra.

JaniV 2008.10.10. 10:20:49

Nekem is az a véleményem: karácsony körül már a kis apróbb tescos parkolós sérülésekkel, női tulajdonostól, igen megkímélt kocsik kínálatában lesz és a javítás kb fél millába fog kerülni. Ez kérem magyarország. Szerintem még a légzsákokkal sem törődnek (ha esetleg a kocsi elektronikája ezt biztonsági feltételként kezeli, akkor lesz szükségjavítás, már azt is meg lehet buzerálni)

Hózentróger 2008.10.10. 10:22:52

drea, ne haragudj, miért fáj neked az, hogy mi nem a biztonsági övről beszélünk, hanem a roncsról, meg az esetleges körülményekről? Annyira sötét lehetsz, hogy fájdalom.

KennieC 2008.10.10. 10:23:01

Kedves Barry Kent!

Valljuk be őszintén, egy Suzuki csúnyábban törik ugyanolyan sebességnél, mint egy Nissan.

Hózentróger 2008.10.10. 10:28:00

Nem hiszem, hogy egy Micra, vagy egy Swift II között olyan óriási különbség lenne törés szempontjából.

drea 2008.10.10. 10:31:59

Barry, tulajdonképpen nem fáj, arról írsz amiről akarsz. Így, visszaolvasva a kommentjeidet, azt kell mondanom, hogy meghajlok világos és pengeéles érvelésed súlya alatt. Világos, hogy a post lehetne jobb. Világos hogy sötét vagyok.

Hózentróger 2008.10.10. 10:36:24

drea, akkor meg is egyeztünk...

Medgar 2008.10.10. 10:49:02

Pár napja láttam egy videót, ahol két focust (felszereltség, évjárat minden ua.) eresztettek össze frontálisan, mindekettő ripityára tört, de az egyikben az utastér is erősen deformálódótt. Találjátok ki, mi volt az egyetlen különbség?

int10ha 2008.10.10. 10:52:03

Ja a Suzukik a Swift 1 és a maruti miatt - Magyarországon - soha le nem mossák magukról, hogy törnek, mint a ropi. (Függetlenül a valóságtól.)
www.euroncap.com/tests/nissan_micra_2003/165.aspx
www.euroncap.com/tests/suzuki_swift_2005/213.aspx
A fentiek szerint a Swift 2 30-25 arányban jobb a micránál, frontális ütközésnél 11-9-re nyer.
Külön kiemelném a micra-nál a vezető barnára színezett mellkasát.

Morgó Muki 2008.10.10. 10:55:23

Kedves Avant1!

Csak annyit tudunk a balesetről, amennyit a postoló leírt. Ez alapján nehéz bölcsnek lenni, de megpróbálom más megvilágításba helyezni a problémád.

1. Az autó a Te biztonságod érdekében (is) semmisül meg gazdaságilag. Igazad van, a régebbi autóknak egy ilyen ütközés nem okozott volna ekkora "csapást". Csakhogy manapság nem az a lényeg, hogy betonrideg legyen egy autó, hanem gyűrődjön, mint egy harmónika és legyen merev, ahol ülsz. Ebből következően, bármivel ütközöl az energia jó részét az autó eleje nyeli el és összelapul azzal együtt, ami a motorháztető alatt van. Tehát, ami rossz az egyik oldalon (gtk), az jó a másikon (sokkal kevésbé sérülsz, ha egyáltalán).

2. Az alkatrészek drágasága. Ebben sajnos nehéz okosat mondani. Egyrészt azt mondják, azért drága a gyári alkatrész, mert az autókon már alig keresnek a gyártók, forgalmazók, ám valamiből élni kell. (Ezen próbál az EU segíten azzal, hogy egy kazal gyártó utángyártott termékét kötelesek gyárinak elfogadni a márkaszervizek és azt szó nélkül beszerelni. Természetesen a garancia megtartása mellett. Sőt, ha jól tudom, a szervizelést (rövid i!) is igyekeznek liberalizálni, tehát egy tisztességes szerelő munkája épp olyannak kell elfogadni, mint a márkaszervizét. A dolog ennél nyilván bonyolultabb, de a lényeg ez.) Másrészt manapság egy csomó alkatrész sokkal összetettebb, mint 10 éve, mert mindenki zónás klímát, teljesen zajtalan autót, 8 millió irányban állítható elektromos ülést akar, ami értelemszerűen bonyolítja az autót. Ráadásul összeépítik az összetartozókat és nem kapod meg külön-külön. (Pl. szervópumpa - szervótartály, hűtő - klímahűtő, stb.) Gyanítom, hogy így olcsóbb legyártani és autóba szerelni, ám sokkal drágább javítani.

bandibá 2008.10.10. 10:56:03

Nekem hasonló balesetem volt Micrával 2oo4-ben és nekem se lett igazán nagy bajom, pedig én a szalagkorlátnak mentem, ami történetesen felújítás alatt volt és derékszögben behajlott.
Az én autómat megvette egy vidéki bontós, de a két bontós egymást licitálta felül, sőt amikor eladtam a szimpatikusabbnak, akkor a másik még fenyegetett is telefonon, hogy hogy mertem másnak adni. Aztán pár hónap múlva az újságban találtam a hirdetést, de 1 millával többért árulta ugyanabban az állapotban.

ave 2008.10.10. 11:22:07

>A hűtő 83 340 Ft

Aztaqrva. Ennyiert LCD-s 600ezer liter hutot is kapni! :D
A tobbit meg hagyjuk is.

hub3rt 2008.10.10. 11:22:28

medx: az tört kevésbé, ahol a dummy-k be voltak kötve? :)
vagy nemhogy a másik legozva volt? :)))

Sz. Z. Panda 2008.10.10. 11:25:01

medx:
Sötétítő roló? :-)
Tetőablak?

ave 2008.10.10. 11:25:44

Ja es hogy ez 64 km/h lenne... Hat nem, nagyon nem.

Medgar 2008.10.10. 11:34:39

ave ott a pont :)

de a legfurcsább az volt, hogy az ütközés előtt átvizsgáltatták a kocsit. A szaki szépen megmutogatot minden javítási nyomot, majd közölte, hogy így nem közlekedhet a gk, tehát NEM VIZSGÁZTATHATÓ, mármint Angolországban.
Nálunk mikor lesz így? Mikor felel a nepper az általa eladott autóért?

Ejoy 2008.10.10. 13:03:00

Pár hét és egy anyuka fogja vele hurcolni oviba a gyerekeket. Ugye senki nem gondolja, hogy ennek nem fognak nekiállni?
Még tanuló koromban a szomszéd műhelybe hoztak egy 911-es Porschet. Oldallal megfogta a vilanyoszlopot, a két oldala között volt vagy egy méter az átmérő az egyébként pár hónapos cabrionak. Kérdem a szakit, hogy hát ezzel meg mi a fenét akarnak csinálni? Szétvágják? "A fenét, már gazdát is cserélt, mindjárt megy a húzópadra..."

tanyasi 2008.10.10. 13:16:23

3 napja frontálisan ütköztem egy nagy MAN teherautóval, én 12 éves Skoda Felíciával mentem, megrakva kb. 2 mázsa cuccal. Ő 30-cal, én 40 körül (az ütközés pillanatában). Két dolog miatt írom ezt le. 1) se légzsák, se EuroNCAP, de megúsztam sértetlenül és a Felíciából még a hűtővíz se folyt ki, a karosszéria viszont nagyon durván összetört. Ez egy erős építésű autó, ennyi. 2) a teherautónak csak a közepén volt lökhárítója, a többi csak nagy látványos műanyag dísz, így én (mivel az ő bal elejét trafáltam el) beszaladtam a bal első kerékig, az utasfülke alá, ami benyomta az A-oszlopot, betörte a szélvédőt! Ha egy rövid elejű kocsival megyek, most nem írok... Szóval ez durva, hogy nincs lökhárítója, viszont a vezető ülése alatti hidraulika tartályt letaroltam, így működésképtelen lett a teherautó.

Bambano 2008.10.10. 13:22:19

Ekkora marhaságot cikkben/blogban rég olvastam... Itt örömködsz, hogy milyen jól megvédte a micra az utasait, majd felmerül, hogy ki kell húzatni a kasztnit...

A kihúzatott kasztni már nem nyel el egy szem energiát sem, a második hasonló karcsibácsi az simán elviszi az egész családot.

Akiben felmerül, hogy egy totálkárolyos autónak kihúzatja a kasztniját, az rögtön lőjje fejbe magát, az kevesebb probléma.

nick: 2008.10.10. 13:23:36

hát ja, elég felelőtlenség nem az útviszonyoknak megfelelően vezetni akkor is, ha beteg a gyerek

...ha most rosszabbul jártak volna, akkor az nem vigasztalta volna, hogy de ő csak jót akart :-S

...és akkor azt fel sem hozom, hogyha ilyenkor elüt vki ártatlant, az milyen


(mellesleg azért a legnagyobb influenza sem olyan halálos, hogy 5-10 perc számítson - ha meg igen, akkor hívni kell egy rohamkocsit, azért van...)

Neil Blender 2008.10.10. 13:43:39

Barry,

Pedig nyugodtan hidd el hogy a Suzuki II maskepp tort mint ez a Nissan. Nekem 2 db mondjuk azt hogy szemelyes elmenyem van errol. Az elso esetben edesapammal utkoztunk egy egyiranyu utcaban szembol berobbano swift IIvel. A csalad kocsijan (VW Passat) a benyomodott a lokharito es megkarcolodott a motorhazteto. Suzuki: legzsak nyilt, motorhazteto felment par metert, hutonek Sanyi volt stb. Ez kb 30 km/hnal kis fekkel a frontalis csatt elott.

A 2. egy baratom volt aki a gondviselesnek hala nem maradt ott. Tavaly telen megcsuszott az uton es farral nekiment egy fanak. A Suzuki kasztni ugy korbelolte a fat hogy tuzoltok szedtek le rola 3 darabban. Sajat elmondas es nyomszakerto szerint a hozzavetoleg 50-60 km/hval ment. Ergo nagyon jo hogy veded a sajat kocsid de beismerten pocsek volt a Suzukik vedelme a vekenylemezu kasztni miatt. Az ujjal mar semmi problema ilyen szinten.

Leadfoot 2008.10.10. 13:44:42

Avant1!

Szerintem menj be egy pl. Merci márkakereskedésbe, és kérj gyári alkatrész árakat egy 10-12 éves autóhoz... Mert itt ugye gyári cuccokról van szó. Ezeknek az áraknak a töredékéért kapni új utángyártott (ugyanolyan minőségű) cuccokat.

Egyébként meg ez a "sietett a gyerekkel az ügyeletre" szöveg nagyon SZAR. Kb. annyira, mint a múltkori landcruiseres-elalvós (jaj, szegény, haza akart érni a családjához a lehető legkorábban).
Ha be vagy kómálva, zuhog az eső, sötét van, nem kell tolni neki, mert ez lesz belőle. Tudom, autós demagógia, de ezzel az erővel nyogodtan lehetett volna másik autóval ütközés, gázolás, stb. a dologból.
Ha az adott ember állapota és az útviszonyok nem kedvezőek, akkor legalább esze lehetne az embernek...
Vagy lehet mentőt/taxit hívni.

A gyorshajtást meg a piros lámpán áhajtást se lehet ráfogni arra, hogy siettem (legalábbis a rendőr ki fog röhögni érte).

Szóval én tényleg sajnálom a kedves szülőt és a gyerekét, de az adott helyzet sem indok arra, hogy a közlekedés többi résztvevőjét veszélyeztesse.

toce 2008.10.10. 14:28:27

Az alkaltrészek két okból is drágák:

1. Anyagtechnológia. Acél és acél, műanyag és műanyag, aluminium és aluminium között igen durva különbségek lehetnek, és az látszik majd a kopásnál, következő balesetnél...

2. Ha alacsony profittal adnák az alakatrészeket, megérné otthon alkatrészekből autót építeni, az meg senkinek nem érdeke...

csongiaparaszt 2008.10.10. 14:30:51

Na igen: megnéztem a ford focusos videót. Igen érdekes az, amit elmondanak a végén, ti. hogy egy telefonhívás és 30 font leperkálása ellenében a rendszám alapján a gépjármű részletes múltja lekérdezhető, tehát hogy volt-e kárbejelentés, gtk. stb.
Okos kis szolgáltatás.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.10. 14:55:14

csongiaparaszt

csak az a baj, hogy ha kishazánkban is bevezetnék ezt, azonnal cserélődnének a rendszámok, forgalmik stb...

ferikefleto 2008.10.10. 15:01:20

Valami ilyesmit várnék én is a Micrától. A csajomnak ilyen van, négy éves és jó, hogy odafigyeltek a tervezők az ütközésvédelemre. Egyszer ő is beért vele egy másik kocsit, de a rémületen kívül komolyabb baj nem történt. Egy-két alkatrészt kellett ki cserélni. Ha jól emlékszem vagy 380 ezerért... Jó kis gépek ezek. Nem beszélve arról, hogy milyen dinamikus már az egyliteres is...

ferikefleto 2008.10.10. 15:01:55

Persze jó dolog a Casco, nem csak a nőknek...

Káposztakukac 2008.10.10. 15:05:30

bambano: ha nem értesz valamihez, akkor inkább ne szólalj meg. "hidegtömörítésről" hallottál már?

indapasssucks 2008.10.10. 16:49:02

"...már könnyen lankad a figyelem, kihagy a koncentráció egy pillanatra."

Nem kell költőien fogalmazni. "Baby on board", "vigyázz rám", "bébi a kocsiban" matricák ellenére mentél mint az állat, aztán meg leszálltál az útról az esőben.
Be kéne vállalni, még ha a biztosítónak meg a rendőrnek mást is mondtál.

W140 2008.10.10. 16:57:50

Az euro NCAP egy vicc.
Egy szerelőnél láttam a napokban egy C4-est.
A egész teteje a motorháztetőig be volt lapulva.
Kérdezem mi történt vele, átment rajta egy teherautó?
Nem.
5-el belecsúszott az árokba, és felborult, csakhogy papírból van a teteje.
Akkor lenne értelme ezeknek a teszteknek, ha ilyesmire is kiterjedne.
A mai rendszer olyan, mintha egy golyóálló öltözetet úgy tesztelnének, hogy ugyanarra az egy pontra lőnének mindig.
Értem alatta, hogy az autógyárak pontosan tudják előre, hogy honnan mekkora erejű ütközésnek kell ellenállni, a többi meg nem számít!
Aztán így járnak, ha ütköznek egy a próbafallal nem azonos valamivel, mondjuk egy 15 éves autóval:

www.duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=2cb162d33bc522bde9730792aee0e147&s=2824

misi107 2008.10.10. 17:22:43

Üdv hozzáértők!Ezt az autót sk. törtem össze.Kép alapján megsaccolja valaki a sebességet?
kepfeltoltes.hu/view/060825/DSC00527_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

gmower (törölt) 2008.10.10. 17:34:01

misi107 2008.10.10. 17:22:43

Hát azért ennél kicsit több kell még egy nagyságrendi sacchoz is :D Mivel találkoztál, mekkora volt a becsapódási szög, hogy reagáltad le pl? Szerintem valami fa lehetett a dologban, de az tuti, hogy lementél az útról, sok a fű a roncsban. Ha csak súroltad (a képből ítélve ilyesmi a helyzet), akkor lehetett akár 80-90 is a tempó, ha meredekebb szögű akkor nem feltétlenül több 20-nál.

gmower (törölt) 2008.10.10. 17:37:53

Annyit szinte biztosra mondhatok, hogy nem borultál :D

misi107 2008.10.10. 19:28:57

kepfeltoltes.hu/view/060825/DSC00529_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez a kettő a lényeg.Fa stimmel.Szög?Minimális,az oldalával kaptam el a fát.

gelsystem 2008.10.10. 22:35:33

futóművek szemre rendben....
sokkal mehettél: a gumi beharapta a füvet a felnifelfekvésnél
viszont az oszlop odalett- -első-

grobari 2008.10.11. 01:48:58

Hát akkor ez témába vág. Nyílván sokan kép alapján is meg tudják becsülni a sebességet, a dátumot, helyszínt, időjárást stb. Mármint a balesetét, nem a kép készítését:)))))

3 hónapos terhesen történt a dolog. Anya, lánya is megúszuta egy-két karcolással. Műszerfal gyakorlatilag egyben maradt. Azóta az autóval más furikázik, ki tudja mit tud róla. Volt benne 21 000 km.

kepfeltoltes.hu/view/081011/IMG_0403_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Bambano 2008.10.11. 11:03:01

Káposztakukac: elég normális fizikusi szemlélet kis geometriai érzékkel, hogy az ember tudja, az ilyen csodadolgok a kamu kategóriába tartoznak.

Hidegtömöríteni akkor se biztos, hogy lehetne, ha rendesen szétszednéd az autót és minden sérült darabját egyesével visszaalakítanád az eredeti méretre.

Azt meg hiába magyarázod, hogy a tömörítéshez húzni kell valamit, úgyse hiszem el. Sajnálom, ha a megélhetésedbe ezzel belerongyoltam, de akkor is azt mondom: ha karcsibácsi benézett a szekérbe, akkor az kuka, abból többet rendes autó nem lesz.

pet77 2008.10.11. 11:38:10

Aki a szerző által leirt alkatrészárakat hajlandó kifizetni,az olyan ember,aki még kajálni is a benzinkútra já, mert nem tudja, hogy az ABC-ben ugyanaz feleannyiba kerül.
Mintahogy azt sem,hogy a nyolcvanezres hűtő 43 ezerbe, amiből kis ügyességgel kapásból kaphat 20 % kedvezményt.
Ez a blog gyanúsan nissan salon szagú!!!!!!!!!

Herman 2008.10.11. 12:44:30

Én az egész euro NCAP-ot viccnek tartom!

A való élet szituációi az érvényesek!

Sok 5 csillagos kocsi is guruló koporsóvá válhat, a törpétől, a bálna merciig!

Nem feltétlen a sebességen múlik, hanem a szituáción!

gonnaburninflames 2008.10.11. 13:32:47

Toyota Avensis cikk:
"[..]Ha az új karosszériaelemek nincsenek megfelelően összeillesztve, átlapolva, akkor a kocsi strukturális merevsége már közel sem lesz olyan, mint új korában.[..]"

Nissan Micra cikk:
"Ahhoz, hogy a kis Nissan esetleg újra formalomba állhasson, ki kéne húzatni a karosszériát, és szinte a teljes orrész is cserére szorul."

Ennyit a cikkiro szellemi konzisztenciajarol.

gonnaburninflames 2008.10.11. 13:40:38

"grobari 2008.10.11. 01:48:58"

Mi a jelentosege annak, hogy 3 honapos terhes volt a sofor?

misi107 2008.10.11. 14:38:16

Grobari!Igazad van!Ezért tettem fel,hogy a szakik kép alapján mit mondanak.A szitu ez volt:mellékúton 110 km/h-val mentem.Kerültem egy kátyút csak épp belementem egy másikba az pedig megdobta az autót.Ledaráltam egy akácfát és ennyi.A családnak nem lett baja csak amit a szétrepülő üveg okozott (gyerek,anyám,párom).Kifli a kasztniban,hátsó futómű totálkár,a jobb hátsó ajtó alatt a főtartó tropa-bár azért saját keréken még elment...Emiatt nem is akartam megjavíttatni.Bontásra meghirdettem,eredmény:egy nepper megvette volna,állva javítást+szállítást csak maradjon a nevemen.Na,persze.Aztán meghal benne valaki akkor meg mehetek a sittre.Szóval részemről a konzekvencia:óvatosan a kép alapján a becsléssel.Ez '95-ös autó volt,a becsült javítás 200-250 e ft akkori árakon (2006).Persze valakinek megérte volna....

Lova 2008.10.11. 16:38:34

Az NCAP törésteszt valószerűsége is már ezerszer ki lett tárgyalva.
Csomó statisztika alapján kiválasztották a legvalószínűbb karamolokat (sebesség és ütközés iránya, stb) és ezeket modellezik.
Ha minden autó mindenféle baleset pl fejreállás és egyebek ellen is teljesen védene, egy Micra méretű autó lenne vagy három tonna és 2.5-ös motor alatt nem húzná el semmi.
Nem az NCAP tesztet kell fikázni hanem ésszel kell vezetni hogy soha ne derüljön ki vajon mennyire életszerű az eredménye.

no_holy_shit 2008.10.11. 18:26:43

misi:

kep alapjan alig van baja a kocsinak

grobari 2008.10.11. 21:57:23

Jelentősége csak annyi, hogy valószínűleg nem lehet annyira rossz autó az a micra - mint néhány okostojás írja, - ha gyakorlatilag néhány karcolással szállt ki a párom, és a babának sem lett baja. Érdkes, hogy a cikkben szereplő autóról kép alapján milyen sokan meg tudják állapítani mennyivel ment...

nlackoo 2008.10.11. 23:59:25

Figyelemmel olvastam el az utobbi par kar-parkos cikket es persze a kommenteket. Es sajnos eszrevettem, hogy a kommentek 50 szazaleka arrol szol, hogy akarmennyire is van osszetorve a 0-1-2 eves auto (de akar a 22 is), 1-2 honap mulva ujra az utakon lesz, a kozhelyes nem dohanyzo holgy tulajtol, aki nem hasznalta a kocsijat. Mindez azert "sajnos", mert eloszor is valoban megtortenik, masodszor pedig, ahogy joparan kifejtettek, "mert a magyar az ilyen": annak csak az kell hogy follyon be a penz, nem erdekli, hogy mas lehet hogy meghal a kocsiban az ujraeladas utan. Miert is gondoljuk, hogy csak a magyar ennyire erkolcstelen nep? Hal' Istennek, nem volt meg szuksegem idegen orszag autokereskedoit igenybe venni, de van egy olyan erzesem, hogy az ember ket szep szemeert nem hagynak azok sem veszni x ezer eurot, dollart, barmilyen nemzetrol is legyen szo. Ez szerintem nem nemzet, hanem generacio, emberi "faj" kerdese. Igen, sajnos talalkozunk ilyen esetekkel, de velemenyem szerint nem magat a nemzetet kene szidni vele, hanem a neppereket, erkolcstelen autokereskedoket altalanossagban.

JaniV 2008.10.12. 10:29:31

nlackoo: Igen, volt időszak, mikor a használt autókat nézegettem, konkrét vétel céljából (nézegetem most is, csak tájékozódás céljából).
Rá kellett ébredjek, a jó, hibátlan autó nem eladó, ill gyakorlatilag mind sérült. Másfelől: az autó értékét ma nagyon nehéz megállapítani és az a tapasztalatom, vannak kategóriák és átlagszámok. Ez a lestrapált, kissérült, ill. balesetes javított, stb. A jobb állapotú, megkímélt járgányok esetében magasabb árat nem lehet érvényesíteni a vételárban,(szinte az is ugyanannyiért adható el). Nem igazságos. Pl vehetsz 156-os alfát 220 és 80 ekm-el is, azonos évjárat, motor, ill. felszereltség esetén hasonlítsd össze az árakat: pár százezer ft különbséggel. Nem normális állapot.
De gondolkodhatok fordítva is: olyan olcsók manapság a használtautók, hogy szinte természetes, ennyiért csak ilyen műszaki állapotúakat lehet kapni. A tényleg korrekt, hibátlan, megkímélt példányokat meg vadászni kell.

Én ezért nem csak a neppereket, autókereskedőket, stb., hanem a hatóságokat is hibáztatom: Mi lenne, ha mindannyiunk biztonsága érdekében, a biztosítók is korrektek lennének (pl. hátráltassák a balesetes kocsik esetében az újra forgalomba helyezést esetleg háromszoros díjtétellel. Vagy akadályozzák meg. Mert pl nem egyenértékű a javított/taknyolt az újjal, nem biztonságos). De ugyanígy: pl ne lehessen levizsgáztatni, ill. újra forgalomba helyezni. Tudom, ez érdekeket sértene, de szerintem helyretenné a használtautó piacot is, meg a bontókat is. Egyszerű lenne: adott alvázszámon soha többé kocsi nem futhatna. Számítástechnikai világunkban ez semmilyen gondot nem jelentene. Nagyon szép dolog az, hogy van gazdasági, meg pénzügyi tc, de akkor az tényleg legyen az!

nlackoo 2008.10.12. 12:23:27

JaniV: teljesen egyet ertek veled, maga az alapkoncepcio beteg itt, azaz mint olvashattuk joparszor, kockara nyomott autokat kis erofeszitessel nyugodtan lehet megjelenteti a hasznaltauto piacon. Nem is ezt vitatom, hanem csak nehany hozzaszolast korabbrol, mely azonositja a problemat a gerinctelen magyar emberekkel. Viszont ha masfelol nezzuk a dolgokat, a veglegesen forgalombol kivont torott autoknak komoly hatasa lenne a hasznaltauto piac arain: mivel az autopark fele nagyjabol eltunne, a maradek ara az egekbe szokne. Tamogatnam az otletet, azaz hogy szabad es hiteles info-aramlas legyen minden hasznaltauto multjarol, igy a leendo tulajdonos kezebe adhatnak a dontes lehetoseget, hogy a rendkivul szepen kikalapalt roncsot (amit esetleg e lekerdezes nelkul nem tudna beazonositani, mint legoauto) hajlando-e megvenni vagy sem. En magam reszerol meg mindig szivesebben vezettem nem karc-, de toresmentes oregedo kocsimat, semmint hogy beleuljek egy ketezervalahanyas kihuzott akarmilyen autoba.

Kifordított kacagány 2008.10.14. 13:06:11

micsoda jó kis reklám a pici micrának. és milyen sokszor ki is hangsúlyozták

zazoo 2008.10.18. 15:45:01

83000 egy hűtőért? aranyból van vagy mi? :D sose veszek japánt......

vasszsolt 2008.11.01. 00:41:41

Szia! Hát én sem jártam sokkal jobban!Az én micrám kiégett és szinte az összes elektronika gajra ment. Ha esetleg eladnád alkatrésznek az autót engem érdekelne az elektronikája! Ide írhatsz: vass_zsolt@pasztonet.hu

Köszi

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s