Kétmilliós figyelmetlenség

Banális ütközés után javítják ezt a Corollát


A zsúfolt, lépésben araszoló úton még zöld lámpánál csorgott a kereszteződésbe ez a Corolla. Mire megindult a sor és előtte is szabaddá vált az út, váltott a lámpa. Sajnos ezt a sofőr nem láthatta, mert addigra már előrébb állt, mint a villanyrendőr. A keresztező úton épp zöldre váltó lámpához lendületből érkező már nem tudta elkerülni az ütközést, jobbról szállt a japán kompaktba. Személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős.

A Toyota tulajdonosának szerencséjére casco biztosítás volt az autón, így a kétmillió forint körül javítási számla nagyobbik részét a biztosító állja. A károsultnak nemcsak az önrész erejéig, de valamivel a felett is zsebbe kellett nyúlnia, mivel az autó a biztosító gazdasági totálkárosra vette.

Ez az eset, amikor a többe kerül a leves, mint a hús. Azaz a törésmentes autó értéke kisebb, mint a roncsérték és a javítási költség összege. Minden káreseménynél hasonló az ügymenet. A biztosító bontóktól kér vételi ajánlatokat a roncsra, azokból kiválasztja a legmagasabb összeget. Ez lesz a roncsérték. Az Eurotax használtautó értékbecsléseire támaszkodva megállapítják a jármű törés előtti értékét, ez tulajdonképpen az az összeg, amennyiért hasonló típusú, felszereltségű, évjáratú és futásteljesítményű kocsit lehetne venni a használt piacon. Ha e két értéknek a különbsége kevesebb, mint amennyibe a helyreállítás kerülne, az autót nem éri meg kijavítatni, tehát gazdasági totálkáros. Mint ez a Corolla is.

Igen ám, de a tulajdonos dönthet úgy, hogy a megtartja és megjavítatja az autót. Ilyenkor megkapja a biztosítótól a kártérítési összeget (ez az Eurotax ár és a roncsérték különbsége, mínusz önrész), azt kipótolja saját zsebből és ezzel fedezi a számlát. Pontosan ez történt az ezüstszínű, ötajtós Corolla esetében is.

Az újjáépítésnek nagyjából a felénél tartott a kocsi, amikor a Toyota Sakura csoporthoz tartozó Citroën Wendom műhelyében jártunk. Már minden törött alkatrészt lebontottak róla, volt a kocsi a huzatpadon is, épp az új B-oszlop és a küszöb felhegesztésével foglalatoskodtak a lakatosok. Az új jobb első ajtó már a helyére került, és a hátsó is megérkezett, csak a felszerelésre vár.

Kidurrant, ezért természetesen cserés a jobb oldali légzsákrendszer. A lenyílt függönylégzsák miatt kell új tetőkárpit, az első ülésbe épített oldallufi miatt pedig új háttámla. Plusz persze egy új légzsákvezérlő. Új jobb első sárvédő, új fényszórók, új lökhárító és motorháztető – hogy csak a fontosabb tételeket említsük a cserére ítélt alkatrészek közül. Persze vár még egy fényezés valamint egy alváz- és üregvédelem is a Corollára, de a javítás csak így lehet teljes.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr36771174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2008.11.16. 06:22:25

Ezért jó +5 méter előnyért pofátlankodni és beragadni a kereszteződésbe... Remélem rájött hogy érdemesebb a Kreszt betartani...

Azért sz sem semmi hogy ha jobbról beleszállnak akkor le kell bontani az elejét is :D

TCSA · http://make.blog.hu 2008.11.16. 07:29:26

Nem vagyok biztos benne hogy egy hűtőszekrényre ráköltenék ennyit... 2M indulóval keresve a használtautón (benzines, 5a, abs, klíma) lehet csemegézni.

twng 2008.11.16. 07:54:34

Ez a Cascos számítási módszer külföldön is így van? Nem érne meg egy nyomozást, cikket?

Végiggondolva ugyanis, bármilyen kicsit is nagyobb káreseménynél eszerint GT-ra veszik az autót és neked kuss. Holott a biztosításnak szerintem arról kellene szólnia, hogy ugyanúgy (na jó, majdnem ugyanúgy) folytathatnám a vezetést, mint eddig.
Ennek fényében elég pofátlan összeg a havi/negyedéves Casco.

Leadfoot 2008.11.16. 08:09:39

Nálam ugyanez volt a helyzet, kivéve, hogy nem a saját balfaszságom miatt tört össze az autóm.

Bár nagyon szerettem, vigyáztam rá, eladtam. Egy ennyire sérült autó szerintem már sosem lesz ugyanolyan, mint előtte volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.16. 09:00:34

"Végiggondolva ugyanis, bármilyen kicsit is nagyobb káreseménynél eszerint GT-ra veszik az autót és neked kuss. Holott a biztosításnak szerintem arról kellene szólnia, hogy ugyanúgy (na jó, majdnem ugyanúgy) folytathatnám a vezetést, mint eddig.
Ennek fényében elég pofátlan összeg a havi/negyedéves Casco. "
kint is hasonló a helyzet mivel ugyanazok a cégek vannak ott is.
Csak ott ennyire sérültet nem javítanak hanem eladják a kelet-euróraiaknak,akik utána bontott (lopott)cuccokból összegányolják és eladják itthon,sérülésmentesnek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.16. 09:04:00

Más kérdés hogy emberünk jobban járt volna ha eladja törötten + a biztosítótót kapott pénzből + az önrészből kpott volna ugyanilyet,ugyanilyen évjárattal,csak törésmentesen.És persze a törött volt autó soha nem fog annyit érni mint amelyik sérülésmentes.

egy atlag 2008.11.16. 09:14:21

BETILTANI! A gazdasági totálkáros autók rendbetételét, kivéve a veteránt. Mit véd ez a kocsi legközelebb, főleg az "értő" magyar autószerelők munkája után???

Szsrobert 2008.11.16. 09:40:30

Mint leírták, az autót vezető illető nem látta a lámpa pirosra váltását.Valamilyen szinten hibásnak tartom azt is, aki útkereszteződésben lassítás és tájékozodás nélkül lendületből hajt át.A sok önjelölt autóversenyző tolja hátulról.De miért?

Devil2 2008.11.16. 10:29:12

Na igen, a zöld lámpa önmagában nem jelenti azt hogy minden oké, lehet átmenni 1000-el. Egyébként rengeteg barmot látok akik szándékosan mennek át a piroson mert megspórolnak vele 1/2-1 perc helyben állást, egy kis fékkopást meg némi többletfogyasztást amit az elindulás és felgyorsítás okoz. Nem tudom pontosan hogy a rendőrség mennyivel "díjazza" ezt a mutatványt, de ha egyszer valakit valahogy "tetten érnek" akkor utána neki még nagyon sokszor át kell mennie a piroson hogy "kigazdálkodja" a büntetést. Ez azért elgondolkoztató, nem?

walfart 2008.11.16. 11:40:43

Én ha látom, h nem férek át a kereszteződésen, akk inkább megállok és várok egy következő zöldet, ha addig nem indul meg a sor.

-=Ger=- 2008.11.16. 12:23:14

Bár nem láttam konkrét esetet, de én már többször is kikerültem ilyen elém bevágó autókat. Annyiból vagyok ilyenkor könnyebb helyzetben hogy mivel előttem van valószínűleg látom. Azért azt nem tudom, hogy manőverzhet aki ennyire nekivágódik egynek.

aHim 2008.11.16. 12:39:16

A tapasztalat azt mondatja, hogy ilyen esetekben nincs bocsánat, aki átmegy a piroson, előbb utóbb el lesz kaszálva. Én rendszeresen buszosokat is látok piroson átmenni.
Sok mindenben lehetnének kicsit enyhébbek a szabályok, mert ha nem kapnak el senkit, akkor teljesen fölösleges emberkedni a "Szigorodó szabályokkal", hiszen semmilyen nevelő hatásuk NINCS! Erre pedig az alkotmányellenességét elbírálni váró objektív felelősség elve sem megoldás. De mint tudjuk a KRESZ nem a legátgondoltabb jogszabályunk...

"egy atlag 2008.11.16. 09:14:21
BETILTANI! A gazdasági totálkáros autók rendbetételét, kivéve a veteránt. Mit véd ez a kocsi legközelebb, főleg az "értő" magyar autószerelők munkája után??? "

Elmondanám, hogy nálunk úgy hoztak ki gazdasági totálkárt, hogy egy árokba csúszás után a lassulás miatt nyíltak ki a légzsákok. 2,5 milla kár lett, karosszéria sérülés nélkül és szintén GT-lett a biztosító szerint. Én inkább azon gondolkodnék el, vajon jogos verseny e, hogy monopol helyzetüket, különböző megkötésekkel biztosító márkakereskedők, vajon beleillenek e a tisztességes versenybe, vagy a gazdasági versenyhivatal egy vizsgálatát megérdemelnék e. Persze lehet mondani itt több indokot is miért fizetünk ott többet, de azért mindentől eltekintve is pofátlanság, amit egy-két alkatrész árával művelnek.

AtoszMester 2008.11.16. 13:48:43

""Leadfoot 2008.11.16. 08:09:39
Bár nagyon szerettem, vigyáztam rá, eladtam. Egy ennyire sérült autó szerintem már sosem lesz ugyanolyan, mint előtte volt. ""

És megvettél autókereskedőtől egy törésmentes, nyugdíjas orvos házaspár női tagja által bevásárlásra használt autót...

Szerintem is be kellene tiltani a GTK-s és TK-s autók újraépítését, illetve ha már nem is tiltják, újbóli műszaki vizsgához kötném a forgalomba helyezésüket.

mynameisbalazs 2008.11.16. 14:08:58


"Végiggondolva ugyanis, bármilyen kicsit is nagyobb káreseménynél eszerint GT-ra veszik az autót és neked kuss. Holott a biztosításnak szerintem arról kellene szólnia, hogy ugyanúgy (na jó, majdnem ugyanúgy) folytathatnám a vezetést, mint eddig."

Ennek, ha belegodolsz nagyon egyszerű oka van, hogy ebben az esetben miért nem a javítási költséget fietik ki: mikor úgy döntesz, hogy elakarod adni a casco-s autód, egyszerűen galyra töröd, megkapnád a javítási költséget, amit ha hozzácsapnál az autó roncs árához, döbb lenne, mint az eredeti ár. Ergo jobban megérné összetörni az autót, és úgy eladni, mint ép állapotban... Mindenki autókat törne.

DA KING 2008.11.16. 15:10:32

Ez a GT szerintem is a legnagyobb szemétség a világon. Volt egy balesetem frontális ütközés, sérült a motorháztető, a lökhárító meg a zárhíd (hűtő és lámpa egyáltalán NEM!!!). Ennek ellenére majdnem kihozták gazdasági totálkárra az autót (amúgy egy lanosról van szó). Át kéne alakítani ezt az egész biztosítós rendszert úgy ahogy van...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.16. 15:11:29

Mi a halál haragja kerül ezen kétmillióba?
Ne röhögtessük már egymást..

naat2 2008.11.16. 15:17:34

A GT betiltasa szerintem is hulyeseg lenne, mert ez nem a serules valodi muszaki tartalmara vonatkozik, hanem az aktualis alkatresz- es munkaarakra.

Ket eve a kocsim elso 30 cm-et erinto (es meg a huto se serult) - baleset miatt lett volna GT, amiert kb. masfel honapot leveztem a biztositoval, hogy valoban javitsak ki, mert bar draga, de igazabol semmilyen mukodo dolgot nem ert karosodas es meg mindig jobban jarok, ha a jelenlegi - anno ujonnan vett - helyett a GT altal kifizetett penzbol valaki mas, ki tudja mennyire hasznalt (magyaran szar) kocsijat kellene megvennem (en kimeltem, mindig volt rendesen szervizben - meg egyebkent is a tokom akart uj kocsi utan maszkalni).

Es ebben az esetben nem bontott alkatreszekrol volt szo, mindenbol zsir uj ment a kocsiba - es csak karosszeriaelemek -, szakszervizben (ahol vettem). Miert nem mehetne egy ilyen siman tovabb, a GT ellenere?

naat2 2008.11.16. 15:20:10

Most latom, DA KING-tol annyiban tertem el, hogy nekem a lampak is kimetek (de inkabb csak az egyik) - es ezzel megvolt a GT erteke. A kocsi viszont hibatlanul javithato volt.
Mondjuk teny - ld a peldakat - hogy uj alkatreszekkel, szamlara, "normalis" szervizben eleg meredeken megemelkednek a dolgok.

adamFZR 2008.11.16. 16:36:45

jaj de gyűlölöm ezt a faszfej formát, aki becsorog a kereszteződésbe, aztán meg néz ostobán, és nem tud mit csinálni, és beragasztja az egész kereszteződést!! az ilyet ha valami terepjáróm lenne simán megnyomnám, azt legközelebb megáll a lámpa előtt, és CSAKAKKOR HAJT BE A KERESZTEZŐDÉSBE, HA ÁT IS TUD RAJTA HALADNI!! (halló, kresz!)

Tavria 2008.11.16. 19:48:07

Közhely már de még sokan bedőlnek:
MÁRKASZERVÍZBEN MINDENT TRIPLA ÁRON CSINÁLNAK és nem biztos hogy az elvégzett munka jobb mint egy kis szervízben.Az biztos hogy 10000Ft-s óradí
melett, illetve ha az alkatrészek árára
extraprofitot tesznek még egy horpadás is Totalcarra jön ki.Egyébként régen a sérült lemezeket kalapálták ma miért nem jó ez a megoldás? Vagy ahhoz szakértelem kell? Az elemcseréhez meg "csavarhúzó"?

hengerfej 2008.11.16. 20:14:45

A szervizekben nem az óradíj a sok, hanem a normaidők! Ha kicserélnek 1 10-es csavart annak is meg van a normaideje pl 3 perc! Láttam fordos számlát és tényleg rajta volt!

worthyalex 2008.11.16. 20:18:14

Az a helyzet hogy én 1 hónapja törtem önhibámból GT-re a verdát, de eszem ágában sincs megjavittatni mert ahogy írtátok a CASCO rosszul fizet, ergo tényleg hogy is van ez????
Ráadásul vagy kb 600 e.-t kéne betennem a javba és mit kapnék? Inkább járok BMW-vel(Busz-Metro-Villamos) egy darabig.
Szerintem rosszul döntött a tulaj ez a kocsi sose lesz olyan mint újkorában volt.

Atesz1987 2008.11.16. 20:26:49

Miért ne lehetne javítani attól, mert gazdasági totálkárra vették? Az Én autómnál (amit azóta eladtam) 30 ezer forinton múlt a GTK, de nem lett az. Kaptam 400 ezer forintot, 50 ezerből (!!!) megcsinálta egy haver, mert nem kellett komolyabb dolgokat csinálni rajta, csak egy lökhárító csere, meg huzató pad helyett meggyfa+Ifa kombó. Ennyi...

Ocvt 2008.11.16. 21:27:36

Örülnék egy olyan cikknek ahol bemutatnának/leírnák, hogy mikor van műszaki totálkár és mit is jelent ez. Eddig, ha jól emlékszem csak gazdasági totálkáros autókról kaptunk infót.

T-boy (törölt) 2008.11.16. 22:10:57

Elvileg MINDEN sérült elemet lebontanak,
csak az eredeti merített korrózióvédelmet nem lehet pótolni.Törésteszten sem lenne
megfelelő /szerintem/az utólag felcsipkedett elemekkel.Én a tulaj helyében leadtam volna,és töröttet/ha
persze rájövök/nem veszek.

xenuka 2008.11.16. 22:37:25

1. egy rommá tört autót ha helyre is huzatnak kilágyult már az acél, mint az alukanál a hajlítgatás után
2. egyetlen műhely sem rendelkezik gyári tchnológiával, mert nem arra készült, hogy sorozatban autókat építsen össze/fel
3. ha minden sérült elemet tényleg lebontanak akkor NINCS MIT HUZATNI
4. minden alaktrész gyári eredeti, amit beépítenek? viccelsz?

lwcolors 2008.11.17. 08:33:08

A konkrét esethez: szerintem mindkét fél ugyanolyan hibás, a Toyotás amiatt, hogy bement és bentragadt a kereszteződésben, a belemenő meg azért, mert nem győződött meg arról, hogy üres a kereszteződés.
A GT-ről annyit, hogy egy épp lejáró garanciás (3 éves, 45 ezer km) Nissan Primerát (egyik barátomé volt) GT-re vette a biztosító egy vaddisznóval való ütközés után. Később kiderült, csak olyan alkatrész sérült rajta, ami lecsavarozható (lökhárító, hűtőrács, lámpák, motorháztető, egyik sárvédő és még pár apróság). Légzsák a kormányban eldurrant, ezt szakszervizben cserélték ki, a többi alkatrészt bontóból fellegóztuk egy hétvégén. Mivel kaptunk ugyanolyan színt mindenből, festeni sem kellett. 300 ezret nyert vele, ennyivel került kevesebbe a javítás, mint a biztosító által fizetett összeg.

lzh6k4 2008.11.17. 09:32:13

Betiltani a GTK-s autók újraépítését??? Emberek ne legyetek már ennyire korlátoltak. Elég csak ezt a cikksorozatot végignézni és ép ésszel belátható, hogy az itt felsorolt autók nagy része nem kapott akkorát, hogy soha többet ne menjne utcára. Azért mert a zsák kinyílt egy két elemet, lámpát, hűtőt cserélni kell már mindjárt dobjuk is ki az autót. Itt megint csak jó magyar szokás szerint becsukjuk a szemünket és akkor nincs. A fracokat, itt nem erről kellene szónak esnie, hanem arrról, hogy ha egy autót megjavítanak, akkor azt tisztességesen, referenciával csinálják meg, és ha eladásra kerül a sor, akkor igenis meg kell mondani, hogy ez í]y volt törve, így és így lett megjavítva.

Én ismerek olyan karosszérialakatost, akire rá bíznám az életemet, olyan szinten, hogy olyan autba ülök, amit Ő javított, mert tudom, hogy rendesen megcsinálja. Ami meg olyan, azt nem vállalja el.

Mit gondoltok a gyárban a lemezekből hogy lesz autó? Nem úgy, hogy adott pontokon, adott lemezeketet összeheggesztenek? Normális karosszériás is ugyanezt csinálja.

A corollás faszi meg jó hülye ha szakszervízben javíttatja, és nem bontott alkatrészeket szerez hozzá, úgy jóhogy mélyen a zsebébe kell nyúlnia. DE ha van egy kis esze, akkor még marad ispár százezer benzinre.

egy atlag 2008.11.17. 10:11:00

Véleményem szerint, ha teherviselő elem sérül, vagyis "húzatni" kell, akkor az az autó már nem képes a "tervezett" törésre, tehát a gépkocsi nem lát el feladatai közül egy jelentőset. Ezeket az autókat nem szabadna újra forgalomba engedni. Tehát nem szigorúan a gazdasági totálkárt venném alapul. Egyébként nem igazán értem egy ilyen autót ki vesz meg? Bár a mounikasóban biztos lenne rá kuncsaft :-)

lzh6k4 2008.11.17. 10:34:50

Milyen autót ki vesz meg?

Mindenre van kereslet, a megfelelő áron. Te lehet, hogy nem veszed meg, de ha a jogszabályok és a kereskedői erkölcs is biztosítaná számomra, hogy az autó előélete olyan, aminek elmondják, akkor én pl. simán megvennék egy elemcserés autót. Jelenleg elhúzom a szám, megyek tovább és azon sajnálkozom, hogy ilyen világba élek, holott lehet, tényleg csak elemcsere, vagy horpadás miatt fújták újra. Ez a szomoú.

Egyébként meg mint fent írtam, mindent el lehet adni, ismerek nem egy olyan embert, aki bement a kereskedésbe és megvette az egyetlen zöldmetál autót, tök mindegy volt neki, hogy milyen márka, milyen típus, benzines/diesel, hány köbcentis. Ez mind tökmindegy volt neki, a törött, nem töröttről meg esze ágában sem volt mégcsak gondolkodni sem. Nem nő volt az illető.

isti77 2008.11.17. 11:42:43

"Egyébként nem igazán értem egy ilyen autót ki vesz meg?"

Bárki, aki nem veszi észre az autó nem teljesen "tiszta" múltját. Nagyon sokan vannak ilyenek. Mert ugyebár a sérüléseket bevallani nem divat nálunk az eladó részéről.

Az, hogy egyáltalán megengedhető-e a gtk-s autó megjavítása és újbóli forgalomba engedése, az a sérülések jellegétől is függ. Ha csak lemezek sérültek, légzsák durrant, akkor igen, ha nagyobb szerkezeti károsodás, deformálódás is történt, akkor nem.
Pl. ezt az autót, ami a cikkben szerepel, nem engedném, ha már húzatni kellett.

seggfej 2008.11.17. 14:26:38

Az a baj, hogy csórók vagyunk az autózáshoz, csak nem valljuk be, s ezért beszéljük be magunknak, hogy létezik 3 éves, fullos, sérülésmentes családi kompakt 1 milláért. Nem védem a kereskedőket, de pont annyit hazudnak nekünk, amennyit mi hazudni akarunk a világnak arról, hogy mennyi lénk van autóra:) Másrészt annyiért kellene kocsit venni, amennyiért nem fáj: ez saját empirikus tapasztalatom szerint az éves nettó jövedelmem fele; persze nem minden évben, hanem ha keresel havi 150 nettót, ami éves 1,8M, akkor vegyél egy max 1 millás kocsit, s járjál azzal; ha meg 250-et tolsz haza havonta (ami magyar viszonylatban nagyon jó kis pénz!), akkor meg max 1,5milláért. Ötéves csereperiódust feltételezve így is ki kell izzadni éves szinten a kocsi árának 10%-át... Tegye fel a kezét, aki kocsira (vagy BÁRMIRE) félretesz ennyit havonta. Ugye?
Harmadrészt meg nem mindegy, hogy egy kocsiba a 7-es bmw-ből vagy a 7-es buszról ülsz át... nagyon nem:) Ez nem szockózás, nagyon is gyakorlati megfigyelés: amíg a civicemmel jártam dolgozni, elkapott néha a gépszíj, hogy gyorsabbat, újabbat, erősebbet, stb. Mióta az asszony jár vele, én meg vettem egy 25 éves, négygangos kockacorsát kutyázni, meg csak úgy, szóval azóta ha visszajutok a hondába, mindig élvezek a nagy csöndtől, nyomatéktól, extráktól:)

isti77 2008.11.17. 18:10:03

"s ezért beszéljük be magunknak, hogy létezik 3 éves, fullos, sérülésmentes családi kompakt 1 milláért."

Egy a baj, hogy a kikalapált, "második életét élő" (azaz egy gtk-n már túlesett) autót sem ennyiért adják, hanem alsó hangon is 2,5-ször ennyiért.
Végül is, aki észreveszi, hogy már sérült volt, az árcédulától függetlenül észreveszi (és ezután vagy otthagyja, vagy elkezd alkudozni, amit mindenképpen megtesz, és ami így a magasabb induló árból kevésbé fáj az eladónak), aki nem, az meg úgysem.
A nagyon olcsó autó sokszor már gyanús, a "családi okok miatt áron, sürgősen" alul szövegről már mindenki tudja, hogy csak a "sürgősen" az igaz belőle.

isti77 2008.11.17. 18:12:35

Sorry, így akartam: ""családi okok miatt áron ALUL, sürgősen"

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.17. 20:11:23

a műszaki totálkárost tényleg ki kéne vonatni a forgalomból.A gazdasígi totálkár könnyen kijön mondjuk 4 légzsák meg ővfeszítő kidurranásábó.

pzs79 (törölt) 2008.11.18. 15:38:37

Totálkár: a járművet MŰSZAKI OKOKBÓL veszik totálárra.

Gazdasági totálkár: PÉNZÜGYI szempontból nem éri meg a javítás (a biztosítónak).

Nekünk volt egy Mercedes teherautónk, mely vétlenül ugyan, de egy balesetben letarolt 2 autót + egy lakóházat. szerencsére a sofőrnek semmi baja nem lett, látszatra a kocsi alig tört össze, gyakorlatilag a vezetőfülkét kellett (volna) cerélni minden kütyüvel. Alváz, motor, váltó, hidak, stb megúszták. És a vége GAZDASÁGI totálkár.

Akinek eladtuk, az neki feküdt oxigénnel, és a kocsi ma gurul (jó messze tőlünk)

Sabc 2008.11.18. 17:13:52

egy atlag 2008.11.16. 09:14:21
BETILTANI! A gazdasági totálkáros autók rendbetételét, kivéve a veteránt. Mit véd ez a kocsi legközelebb, főleg az "értő" magyar autószerelők munkája után???

A hülyéket kéne inkább betiltani.
Kezdhetnék veled.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.01.17. 18:08:16

Hátazér tibi, amit én a képen látok, az messze nem szagszerűnek tűnő javítás, de persze nem tudhatom, később mennyire bonyolódnak bele. Mindenesetre enyhénszólva gyanus hogy a külső küszöb a teljes belteret a helyén hagyva lett kiflexelve...
Továbbá a közismerten semmirejó fekete tárolási védelemmel kezelt ajtó már a helyén pompázik, feltehetően arra várva, hogy felülgányolják színben egyező pacsmaggal, aztán jóleszazaparasztnak ugye..

T-boy (törölt) 2009.01.18. 12:14:22

Hát pont a fekete festés miatt lesz az
ajtó az első korrodált elem a kocsin.
Kis szerencsével 2-3 éven belül..
Ezért lehet viszonylag olcsó kicsit
sérült,de amúgy nagy értékű kocsikat
behozni.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s