Kicsi a törés, de a Yaris közepén

Szökellő szarvast gázolt ez a szinte új Yaris

Nemcsak távoli, vadregényes tájakon szembesülhetünk veszélyes vadállatokkal. Ez a Yaris például a Buda környéki hegyekben járt pórul, amikor vezetője elgázolt vele egy hatalmas termetű szarvast. A baleset azért különösen érdekes, mert a nagy testű állat nem kővé dermedve állt az úton, hanem éppen ugrott a gázolás pillanatában. Ezért a becsapódás nem is a kocsi orrát érte, hanem a motorháztető felső és a szélvédő alsó részét.

Természetesen betört a szélvédő, hátrébb csúszott és rommá tört a műszerfal, de a legnagyobb és legfájdalmasabb sérülést a tűzfal szenvedte el. Néhány további apróság is cserére szorul, például a bal oldalon, a tetőoszlopokat összekötő ív, valamint a bal hátsó ajtó is kapott egy-egy ütést. Igazán azonban a sérült tűzfal miatt szerencsétlen ez az eset. A cserélendő alkatrészek önmagukban nem túl drágák, nem nyílt ki légzsák, a motortérben is szinte minden sértetlen, sőt, talán még az eredeti lökhárítót is vissza lehetne tenni. Viszont a teljes javítással felfoghatatlanul sok a munka.

Mindenképpen cserélni kell a hullámosra hajlott tűzfalat, ami nem egyszerű művelet. Nincs mese, le kell róla bontani a Yaris komplett elejét, apró miszlikre szedni a teljes motorteret, kivágni a régi tűzfalat. Ha elmászott a karosszéria, akkor azt vissza kell húzni alapméreteire, be kell hegeszteni az új tűzfalat, ki kell cserélni a sérült műszerfalat, és újra össze kell építeni a kocsit. Ez pedig még így leírva is sok, nemhogy egy márkaszerviz óradíjával elszámolva.

Pedig ez a Yaris nem egy értéktelen darab, a dízelmotoros, gazdagon felszerelt kisautó kifejezetten fiatal és keveset futott. Ennek ellenére gazdasági totálkáros. Viszont egy kisebb rezsiköltségekkel operáló műhelyben valószínűleg elvégzik majd az időigényes javítást. Ami ebben az esetben nem is baj, hiszen nem nagy a sérülés, csak rettenetesen rossz helyen, a kocsi közepén található.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr78781256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kálmán Mihály 2008.11.23. 03:43:40

"a legnagyobb és legfájdalmasabb sérülést a tűzfal szenvedte el"

Nem a szarvas?

GregHozta · http://ceedclub.hu 2008.11.23. 04:12:38

Kíváncsian várom azokat az autókat, amik már attól is GTK-sak lesznek, ha megpatkázzák őket.
Lassan feleslegessé válnak a hivatalos márkaszervizek, hiszen mindent totálkárra vesznek a magas óradíj miatt. Előbb-utóbb eljutunk oda, hogy nem lesznek kötelező szervizek, hanem egyszer használatos autók fognak rohangálni az utakon. :S

I.C.ram 2008.11.23. 05:45:03

Szerencsetlen szarvas meg le van szarva, mi?

Lassan lehetne NCAP-nel gyalogosvedelem mellett szarvasvedelmet is nezni.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.11.23. 06:41:49

Nem értem miért nem gumiból csinálják már a kasztnit, akkor csak lepattanna róla a szarvas, meg a gyalog is. Kalapálni se kéne utána.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.11.23. 07:38:08

Igen a szarvas le van sz@rva. Ki a fenét érdekel, de komolyan. Remélem egyszer majd azok akik ilyenkor a szarvast sajnálják ,azok fognak ütközni egyel.

Secnir 2008.11.23. 08:14:43

engem érdekelne, hogy a matchboxokat miből csinálják. abból kellene az autókat is...
vagy nem kifelejteni az autókból az anyagot, mint pl. volga, lada, régi golf, régi kadett stb. nem kellene a teljesítmény oltárán feláldozni az autót, ugyebár...

ákotka 2008.11.23. 08:20:32

a szarvasnak az erdőben az autóknak az uton a helyük, szerintem! Ja és az aki elszeretné kerülni a vaddal való drága találkozást, annak üzenem: ne üljön autóba reggel és az esti éjjeli órákban.....én napi sokszáz km-t vezetek, de még én is így teszek.....meg kell mindenkinek oldani, és kész!

Ciri 2008.11.23. 08:55:30

"vagy nem kifelejteni az autókból az anyagot, mint pl. volga, lada, régi golf, régi kadett stb. nem kellene a teljesítmény oltárán feláldozni az autót, ugyebár..."

Sencir, ezekben milyen "anyagok" voltak?

andzsin 2008.11.23. 09:01:22

a jó öreg orosz acél:) a Volga pl. kazánlemezből vót:)

Lova 2008.11.23. 09:04:10

Múltkor láttam Mythbusters-ben jávorszarvas ütközés tesztet (Mítosz: Ha gyorsítunk jávorszarvas impact előtt, kisebba kár).
A jávor ugyan pöttyet nagyobb mint egy itthoni szarvas (800 kiló és 2 méter magas), de nem tudtak úgy nekimenni, hogy ne pont a műszerfal és szélvédő/tető vonalára pihenjen rá a habteste (és verje oda izomból az egész autót az úttesthez), mivel kb 1.5 méter magasan kezdődik a test és az autó egyszerűen elkaszálja a lábait és bemegy alá.
Amit a kasztnikkal csinált az igen durva volt, simán totálkár. Sőt szerencséje van az elől ülőknek ha még maguk tudják intézni a káreljárást... :P

yooccoo 2008.11.23. 09:11:44

ákotka 2008.11.23. 08:20:32
az útnak meg nem az erdőben a helye
ha meg odarakják, akkor kerítés kell és pár kilóméterenként átvezető az állatoknak az út alatt

Ich bin kleine Inga aus Stockholm 2008.11.23. 09:44:57

yooccoo, ismerem a szitut meg a helyet, mi is így élünk - akkor kerítés kell és pár kilóméterenként átvezető az állatoknak az út alatt - de így is elütnek közüllünk néhányat.

Redokee 2008.11.23. 09:57:04

Jajj ti szerencsétlenek! Ezt el nem hiszem... Itt is a szarvas életével foglalkoztok?? Megnézném, hogy akkor is jajj szegény szarvas lenne-e, amikor 90el telibe kaptok egy 300kilós példányt és a szélvédőn esne be az öletekbe...
www.langlovagok.hu/html/galeria/2657.shtml
inkább szegény 2 első utas...

Bq 2008.11.23. 10:04:16

"ákotka 2008.11.23. 08:20:32 Ja és az aki elszeretné kerülni a vaddal való drága találkozást, annak üzenem: ne üljön autóba reggel és az esti éjjeli órákban.....én napi sokszáz km-t vezetek, de még én is így teszek.....meg kell mindenkinek oldani, és kész! "

Hát, elém eddig még csak fényes nappal akartak mindenféle nagyobb állatok kiugrani, éjjel még csak macska meg nyúl szerencsére... De amúgy megoldani se lehet mindig. Én pl. 2 műszakba járok dolgozni, otthonról 50km-re, tömegközlekedés nincs, muszáj reggel 5-6 meg este 10-11 között is vezetnem.

bucek 2008.11.23. 10:10:57

GregHozta:
patka=padka

így,magyarul

terrybenedict 2008.11.23. 10:34:38

Érdekes dolog a vad.
Én 160-nal telibevertem egy őzet, igaz, a bal elejét kaptam el jobban, mert próbáltam elévágni. Rönó Megánnal voltam, az másodikkal, aztán semmi baja nem lett. A hátsó lökös ugrott le a helyéről. Tulajdonképpen az egész oldala műanyag a kocsinak, és az meg faszán visszaállt a helyére.
Bár, hogy hogyan lehet így elkapni egy dögöt, azt nem értem.
Nekem úgy tanították, hogyha előttem áll, akkor a segge felé kormányozzak, ha éppen fut, akkor meg próbáljak elé vágni. Gyorsabban szaladni nem tud, max megtorpan. Meg úgyis előrefele ugrik meg, ha akar.

Bambano 2008.11.23. 10:39:08

Nem tudom, miért kell isteníteni a régi vasakat, a vectrám több, mint másfélszer nehezebb, mint a régi kadettem volt, az astrám is legalább 25-30%-kal nehezebb.

Az tehát nem igaz, hogy a teljesítmény oltárán feláldozták a mai gépeket, mert ez azt jelentené, hogy a teljesítmény érdekében kevesebb bennük az anyag. Ami nem lehet igaz, mert a mérleg mást mutat.

Bambano 2008.11.23. 10:42:59

Ha van egy kis bizonsági dolgokkal kapcsolatos érzéke a biztosítósnak, akkor nem csak azért veszi karcsibácsira a kocsit, mert sokba kerülne összerakni, hanem azért is, mert ha fő teherviselő elem sérült, akkor az kuka. Más poszthoz is írtam már, ha megroggyan valami fontos alkatrész, azt nem huzatjuk ki, hanem kidobjuk, mert a következő szarvas elviszi az egész autót a benne ülők fejével együtt.

Írta valaki, hogy lassan egyszer használatos autók lesznek. Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy az irányítottan deformálódó kasztni szempontjából nézve már régen egyszer használatos autók vannak. Autója válogatja, hogy meddig, de mondjuk 30-40 km/h-ig sérülésmentesen elviseli a koccanást, fölötte meg rommá törik az egész. Akkor kuka.

Zellerzolee 2008.11.23. 11:08:47

Elég drasztikusan van leírva a kocsi állapota, gondolom nem kárszakértő vagy mert ha az lennél akkor minden károsult hozzád járna kárt felvetetni.:D Én speciel nem látok nagy dolgokat a képeken, kár hogy nem lehet nagyítani őket, de egy jó multispot-tal a tetőt meg a tűzfalat simán meglehet dolgozni, az ajtó cserés mert a keretet nem tudod szépen megcsinálni, szélvédőt 30-40ből simán meg lehet úszni, színű cuccokat meg a neten nem több mint 100ezerért meg lehet venni amit csak fel kell csavarozni, és véleményem szerint a műszerfalat ingyen adják majd mert a kutyának se szokott kelleni. Munkadíjra fényezéssel együtt, nem gondolnék 80-100ezernél többet, 3 kilóból simán talpon van a kocsi és akkor még nagyon elrugaszkodtam. A márkaszervizek persze drágák, de vannak nagyon jó mesterek is akik maguknak melóznak, és sokkal minőségibb/ugyanolyan munkát adnak ki a kezükből mint akármelyik márkakereskedő.
Egyenlőre kishazánk még nem a vadnyugat, ahol egy karcolásért is simán leírják a kocsit néha és apróért lehet hozzájutni.

TottaKár 2008.11.23. 11:09:46

Igaza van Bambano-nak

Szerelőnél én is láttam pl. egy felemelt 307CC-n, hogy előrefelé 2 db nyúlvány van csak ami a motort tartja alulról. Gyakorlatilag ha szemből ez a 2 nyúlvány kap egyet akkor elmászik az egész kasztni + a futómű. A mai műanyag lökhárító csak tompítja a becsapódást de sokat ne is várjunk egy műanyag bolhákkal felpattintott plasztikdarabtól...

sztem qwa gyorsan befigyelhet egy mai autón egy TK viszonylag ki sebességű ütközéstől is

a Yarisra visszatérve, nekem a legdurvább az volt a képeken amikor az elrottyant ajtókeretet és tetőélt megláttam

The Good Boy 2008.11.23. 11:20:23

Cimbi pug 206-al nagyobb testű kutyát ütött el (motorháztető, lökös, egy lámpa sérült, repedt a hütő - javitható-, deformálódott a klimahütő csöve, de a klima müködik, talán a gáz sem szivárog belöle). GTK-ra vették(!!!), ha a Pugnál javitják, ha a pénz kéri, akkor 700.000-t kap. A legvadabb árajánlat 300.000 lett rá, de mivel több autójavitó haver is van az ismeretségi körben, ez a javitás bőven 200 alatt lesz... Ennyit a biztositókról.

US 99.5 (törölt) 2008.11.23. 11:35:17

" "a legnagyobb és legfájdalmasabb sérülést a tűzfal szenvedte el"

Nem a szarvas? "

Ez nagyon jó! Majdnem leestem a székről. :)))) Abszolút jogos. A legrosszabbul a szarvas járt.

T-boy (törölt) 2008.11.23. 11:36:54

A szarvas nem béka,hogy önként bemenjen
egy alagútba,és átsétáljon az autópálya
alatt.Az pedig,hogy valaki kikerül,vagy
nem,95%-ban szerencse kérdése szerintem.
terry!
Gratulálok,pedig a 160km/óra nem a
legideálisabb a borulási teszthez.

W123qp 2008.11.23. 11:50:51

Zellerzolee-nak
Járj egész életedben egy ilyen összekalapált, taknyászott kocsival, ami az első csepp eső után rohad, illetve minden zörögni fog mindenütt, mivel a 300000-es javítás során minden bolhát és fület letördeltek róla. Mert bár a sógor, koma stb. soha még csak nem is ült még Yarisban, de egy komoly árajánlatot tud adni rá, "gyári minőségben megcsinálja". Na persze...

Gyulimali 2008.11.23. 12:09:42

"Viszont egy kisebb rezsiköltségekkel operáló műhelyben valószínűleg elvégzik majd az időigényes javítást"
És már látom lelki szemeim előtt a hírdetést:
Keveset futott, rendszeresen szervizelt, sérülésmentes autó, második tulajdonostól eladó.
Amúgy észrevettétek, hogy most már nem a hölgytulajdonos a menő, hanem a második tulajdonos? És nekem mindez a forgalmi nélküli autóknál tetszik a legjobban? :-D

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2008.11.23. 12:37:49

én nem lepődök meg a tk-n.kis híján ez is az: kepfeltoltes.hu/081123/34364755501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg motorháztető, homlokfal, lökhárító, bal sárvédő, fényszórók cseréje (minden alkatrész gyárira) + fényezés + munkadíj szum: 700 rugó, kocsi értéke kb 1,6 M. a kocsi közben teljesen egyben és működőképes, sem az alváz nem sérült, de még a hűtő sem sérült, a szerelő mondta h határeset, mivel akkor van tk ha a javítás + roncs értéke > ütközés előtti érték. ebből a képletből viszont jól látszik hogy a yaris sem csak azért lett tk-s mert sokba kerül a javítás, hanem mert igen jó áron eladható a "roncs", az pedig azért adható el jó áron, mert van akinek simán megéri megcsinálni.

T-boy (törölt) 2008.11.23. 13:08:47

A"tetőoszlopokat összekötő ív"aggasztó,
mert lehet,hogy csak futóműbeállításkor
szembesül az új tulaj a tényekkel.
Persze ha valaki 2M felett vesz kocsi,
és nem méret festékvastagságot..

., (törölt) 2008.11.23. 13:10:49

A címben szereplő "kicsi törés", ugyan mire utal? Mert ez itt rommá tört. Ez minden csak nem kicsi.

tamil 2008.11.23. 13:45:17

Üzenem minden okoskának, aki szerint a mai autók rommá törnek, míg a régi csodavasak aztán nem, hogy igazuk van. Csak annyit teszek hozzá, hogy a csodavasaikban a belső szerveik szenvedték el az ütközési energiát a kasztni helyett (mai rommá törő autók, ugye), nem úgy mint manapság. Szóval üljenek be a Volgába, aztán ütközzenek szarvasssal, az autó egyben marad, de mindez a temetőből nézve már oly mindegy. Szóval még mindig jobb autóból kiszállva szarvast anyázni, mint felfordulni ép autóban, szarvassal együtt.

yappari 2008.11.23. 13:56:09

Jó látom, hogy tkp. itt arról vitatkoztok, hogy a baleset nemhumán résztvevői közül melyik is a szar vas?

(bocsánat)

HgGina 2008.11.23. 14:32:56

Nem kell ekkora nagy, magas építésű dögökkel furikázni.
Lambo simán elfér egy szarvas alatt 250-nel, a szarvasnak ideje sincs leesni a kocsi tetejére.
Amatőrök.

HgGina 2008.11.23. 14:38:46

Bocsika, javítok.
Látom erdőben történt. Akkor legyen 220 a 250 helyett.

loláb 2008.11.23. 14:40:23

GTK:

Motorral voltam, kijött elém egy mazda3, csattantunk, oldalról. A mazdában az hátsó ajó, küszöb, sárvédő lett tropa, a tető kicsit horpadt, plussz a függönylégyzsákok nyíltak. A tulaj azt mondta, fél éves volt az autó, az új ára 4,6 millió volt, gazdasági totálkárra vették.

A motoromnál tört az idom, lámpa, olajhűtő, futómű felni, féktárcsa (plussz egy csomó apróság). A biztosító 1 415 000 forintos (plussz munkakötség) kárt állapított meg, ugyhogy szintén GTK. Szakszervízbe lett kijavítva, de ebay-ről rendelt alkatrészkből, fényeztve, stb... 490 ezerért, munkadíjjal együtt. (Szerintem még olcsóbb is lehetett volna, ha jobban kézben tartom a dolgokat)

Önjáró Talajgyalu 2008.11.23. 14:47:25

Ismerosom koccant egyszer keso 80-as evek vegi luxusszedanjaval, vs. kicsi tavolkeleti iranyitottantoro auto. Neki lett egy karcfolt a lokhariton. A kicsi tavolkeleti iranyitottantoro auto GTK. Konkretan romma tort az eleje. A tuzfalig nem maradt egy ep porcikaja a kocsinak.

Masik ismeros falusi lakos, az orszag vadakkal surun ellatott reszen. Nissan Patrollal jar, bozottoro racs a baratot. Neha elcsap egy-egy barmit. Aznap kulonleges vadfogas van a helyi csardaban, az osztrak vendegeknek, de ez minden...

ökrösszekér 2008.11.23. 15:28:16

Tény, hogy a mai autók a paraszt biztonságára van kihegyezve, te épen kiszállsz a gépből, de az közben mindent lehány magáról ami az utascellán kivűl van.

hülegyerek 2008.11.23. 15:42:17

Én a régi 91-es cseppkadettommal 110-es tempónál telibekaptam egy német juhászt.
Füleit a bal fényszóró,farkát a jobb fényszóró fényében láttam utoljára.
Nagy durranás(fékezni apszolut nem volt időm),majd hallottam hogy átmegy az egész kocsi alatt.
Megálltam,gondoltam leszakadt a fél eleje.
Ja.
Rendszámtáblatartóm eltört,Egy lámpatartó fül szintén(mai napig úgy megy),lökhárító egy helyen(5 Cm)megrepedt.
Másnap világosban megnéztem,semmi baja,vettem rá egy rendszámtáblatartót(300Ft) oszt uzsgyi.
A haverom reugeot-tal (rözsó)90-nel elkapott egy nyuszit,tréler hozta haza.
Amitől hátast dobtam az nem az volt,hogy eltörött a hűtője 5 helyen,meg leszakadt a fél eleje,mert hát gyalogosvédelem,puha az új autók eleje....
Hanem hogy a nyunya a kerék alá ment,és ettől elment a futóműve!!!!
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Cserélni kellett két gömbfejet.
Egy hétig bizonygatta nekem,mert nem akartam elhinni,hogy nem ment az árokba.
Cirka 400000-ért javították.
Botrányos.

Stillen 2008.11.23. 16:26:19

Karácsony közeledtével kezdenek alacsonyan szállni a szarvasok...

hülegyerek 2008.11.23. 16:59:02

Amúgy a közepe,nem a B oszlop előtt van?

ONDREJ 2008.11.23. 17:00:20

A Toyota Yarissal nagy ívben kerülöm a szarvasok által lakott területeket.
Igaz erdőben eddig még nem próbáltam a járgányt.

koxi 2008.11.23. 17:03:47

Nem a szarvas jött hozzánk, hanem mi hozzá! Mi vezetünk keresztül utakat az ő életterükön. Ezt nem ártana felfogni.

Kifordított kacagány 2008.11.23. 17:08:13

GregHozta 2008.11.23. 04:12:38
már eljutottunk.

Csontos Szigfrid 2008.11.23. 17:19:48

Erdős helyen lakom. A közeli városba 8-10 km-en, erdőben vezet az út. Még sose csaptam el őzet, mert
1. hajnalban és este-éjjel, majd kiesik a szemem úgy nézem az erdőszélt,
2. 60-80-al megyek, ezekben az időpontokban,
3. rögtön a fékre lépek, ha valami gyanúsat látok. Pl. erdőszélen álló őzeket.
Ezzel a módszerrel 10%-ra csökkentehető az esélye annak, hogy őzet fogok. Kibírom a lassú tempót, inkább, mint a kocsijavíttatást. Persze van elkerülhetetlen eset is, de ez benne van a pakliban.
Nem okoskodni akarta, sajnálom a Yarisost. Az őzet NEM. Haza kell vinni, és megnyúzatni, mert kifizetteti másként a vadásztársaság. Csak a baj van vele.

Csontos Szigfrid 2008.11.23. 17:21:02

Még valami. Rengetegszer jön ki elém az őzike. El kell engedni, ha lehet. Még mielőtt valaki azt hinné, sose láttam.

scsaba1 2008.11.23. 17:34:38

"Én a régi 91-es cseppkadettommal 110-es tempónál telibekaptam egy német juhászt."

Szegény német juhász... :(
Hogy hívták, Hansi? Valahol Bajorországbn volt? :)

Alf (törölt) 2008.11.23. 17:43:29

én s hiányolom a szarvas iránti empátiát. leszarom a yarist

hülegyerek 2008.11.23. 17:51:38

Tata,és Almásfüzitő között volt,és Jürgennek hívták.
Amúgy utánanézve igen németjuhász,és nem német juhász.:D
Elnézést,remélem okoztam némi derültséget ebben a felzaklatott világban.


Egyébként tapasztalatlanoknak mondom(írom) hogy az őz,ritkán jár egyedül,Tehát ha átmegy előttünk akkor sem nyugodhatunk meg,mert jönnek a rokonyok,meg a kis bambik.
Há'nágy á csálááád.

stefiboy 2008.11.23. 17:57:36

szarvasempátiások: itt a tél, szánkóra és húzza a szeretett szarvasotok :)
osztán nem sirni hogy juuj de hidegvan :P

a kertész tömlővel 2008.11.23. 18:13:43

én azért mindig megprobálom a tipikus szarvas-os helyeket dupla figyelemmel áttautózni,mindig éjjel és reggel közlekedek és szinte minden héten látok szép nagy példányokat,meg egy csomó rókát,,többször meg kellett állnom és dudálni villogtatni h sétáljon má le az útról,,eddig még nem támadtak meg,,meg amu is hasonlítanak a whipet agarunkra és azt meg szeretem mert aranyos kutya.

amu itt egy szarvas elcsapos video:
www.youtube.com/watch?v=UsLllQznkG8

hülegyerek 2008.11.23. 18:38:22

stefiboy:igazad van,de ha elég közel húzzák a szánt,időnként az ölükbe pottyan némi fűtőanyag.:D

Gyurmica 2008.11.23. 19:00:02

Valószínü ,hogy a mai világban kihalófélben lévő szakma a jóóó karosszéria lakatos,talán a mai autókat nem is kéne hozzájuk vinni,mert jóval egyszerűbb totálkárra venni és bedaráltatni őket.Az Én Apám maszek
karosszériás volt, már abbahagyta és nyugdijas, de ha ezt látná vagy sírna vagy nevetne, mert ez az Ő idejében cukorfalat munka lett volna. Én láttam nála péppé tört autókat ,pl. csinált 2 Ford Sierra-ból 1-et ,vagy olyan Pontiac Fiero-ból autót amit teherautó kapott el és vágott fához ,ezt késöbb még Én is vezettem. De volt Nála olyan Honda ami 4 kerék hajtású és 4 kerék kormányzású volt és bukólámpás ,az eleje tört ,3nap munkája volt mire működött a bukólámpa , de megcsinálta .Való igaz ,hogy Ő az Ipar kiváló mestere volt és Mestervizsga bizottsági elnök ,sokan sajnálják hogy már nem dolgozik . Pedig ezek az autók még vígan javíthatóak ,legalább 10 évig.

Alf (törölt) 2008.11.23. 19:21:33

"ZL Gergow 2008.11.23. 07:38:08
Igen a szarvas le van sz@rva. Ki a fenét érdekel, de komolyan. Remélem egyszer majd azok akik ilyenkor a szarvast sajnálják ,azok fognak ütközni egyel. "


Logikus.

fefe64 2008.11.23. 20:34:15

Volt már totálkáros balesete a feleségemnek, de ilyen vadas balesetben nincs ismeretem. Az érdekelne,hogy a biztosító milyen alapon fizet.Ha a károsult kocsinak csak kötelezője van.Ki a károkozó? Az összetört autósnak ki fizet, és milyen alapon? Számomra ez lenne a legfőbb kérdés ilyen esetben.

Don Blasius 2008.11.23. 20:54:24

Anyám Corsáját is kis híján GTK-ra vették tavasszal. Hátulról 2-vel tolták meg és még ő is nekiment az előtte menőnek, tehát 4-es karambol. Sérülések a Corsán: motorháztető horpadt az élén (nem cserélték, kikalapálták, de nem látszik rajta), csomagtérajtó meghorpadt és rászorult a keretre, nem lehetett kinyitni, lökhárító kuka. Nem látszott abszolút, pedig az alváz is kicsit sérült, a pótkerék be volt szorulva a helyére, ezt kihúzták. Amúgy simán járóképes volt a kocsi. Mivel ismerős Opel-szervízbe járunk, csak a matekon múlt, hogy nem lett GTK. 1,1-re értékelték a kocsit és 600 körül a kárt. És szépen megcsinálták. De olyan tételek húzzák a ceruzát a GTK felé, hogy pl. a műanyag lökös 150 + 100 a fényezés. Ezt tartom szívózásnak, hogy egy lökhárítófényezésen képesek eltaknyoltatni a kocsit, mivel egy GTK-val nem jártunk volna anyagilag jobban, mint ahogy végülis tisztességgel megcsinálták.

hülegyerek 2008.11.23. 21:08:42

fefe64:
Régen a vadásztársaságnak volt biztosítása,ilyen esetekre.
DE,mivel az pénzbe kerül,ezért már nem fizetik a havidíjat.
Tehát ha elütsz egy őzet,és kihívod a rendőrt,akkor nagyon ráfázol.
Ha nincs cascód,akkor a te károd,hiszen kint a vadveszélytábla,miért nem figyeltél.
Ha nincs kint a tábla akkor is meg kell csináltatnod,max pereled a vadászokat,akik másnap tesznek ki egy táblát,és kész.
+ a rendőri kiszállást is lehúzzák rólad,meg még a vadkárt is kifizettetik veled.
Üdvözöllek Magyarországon!!

paperboy 2008.11.23. 21:57:43

Hello, nekem nem kellett se szarvas, de TK, belecsusztam egy parkolo kocsiba, kb 30-cal. uj lampa, uj kerekiv, uj motorhazteto, egy ket dolog elol, semmi komoly, se huto, se klima, se lokos, csak fekete muanyagok. POHU bacsinal ez egy 720000es szerviz volt, meg jo hogy a casco fizette.

paperboy 2008.11.23. 22:06:26

bocs, nem "de" TK hanem "tk"

csarlee 2008.11.23. 22:07:12

Húú, még valamikor a '80-as évek közepén kaptunk el egy őzet a Dáciaval apámmal Szfehérvár előtt a 70-esen. Akkora mákunk volt, hogy csak a jobb első lámpa kerete repedt meg mert szegény őzike az fejelte le... Viszont milyen finom volt!!!
Én még szerencsére nem ütöttem el csak apróvadat pl. macska, fácán, azt direkt mert fater biztatott rá...

Secnir 2008.11.23. 22:16:07

"Ciri 2008.11.23. 08:55:30
"vagy nem kifelejteni az autókból az anyagot, mint pl. volga, lada, régi golf, régi kadett stb. nem kellene a teljesítmény oltárán feláldozni az autót, ugyebár..."

Sencir, ezekben milyen "anyagok" voltak?"

vas.
acélról beszélek.
a kettes golfom blokkjában annyi vas van, mint egy mai autóban összesen. a volt vw santanammal ütköztem vartburggal (ő totalkár, én hátsó indexcsere), ütköztem ikarussal (ő teljes baloldalcsere én lökhárítócsere) és egy új opel astrával (ő totálkár, én meg GTK), de egy kihúzatás és hútőcsere után használta az autót az új tulaj.
Volga, Lada stb., mind erős anyagból készült, nem papírmaséból és köpésre hajló műanyagból.
volt vw polo classicom, az is félig műanyag kasztnival, kóbor kutya kiszaladt elém, én satufék (mentem 30-al kb, akkor indultam). kutya előtt mentem 2-vel, majd megütöttem. kutyát fellöktem, felállt, majd odébbment. lökhárítóm meg szanaszét repedve, bontóban lett volna 30e.
ugyanez ha ladával történik, a krómozást sem húzza le róla.
ladával anyám télen-jégen megtalált egy beton villanyoszlopot 40-es tempóval, ami kidőlt, rá az autóra. a teteje behorpadt. otthon belülről belerúgtam kettőt és visszaalakult a gyári állapotjába.
volgával ütközni nem tudom milyen, törött volgát még láttam. ha tud fotót valaki, akkor az ellenfelet is mutassa be....

valaminő 2008.11.23. 22:30:03

fefe64 2008.11.23. 20:34:15

Itt választ találsz a kérdésre:

autozz.blog.hu/2007/11/23/ki_a_hibas_te_vagy_a_szarvas

Atesz1987 2008.11.23. 22:39:10

Secnir

Ha kicsit jobban utánanéznél a dolgoknak, akkor tudnád, hogy ezekben a rommá törő autókban pont az a lényeg, hogy törjenek. Sokkal nagyobb az esély a túlélésre egy mai autóban, mint a régi "masszív" gépezetekben. Ugyanis hiába marad egyben a kocsi, ha neked leszakadt minden belsőszerved az ütközésben... Persze a masszivitás is csak addig tart, amég az új autó gyürődő zónája dolgát nem végezte, ugyanis akkor kezdi darálni a régi autó kasztniját az új autó utastere. Keress youtube-n modell történetek ütköztetését, csak úgy fröccsenek a régi jószágok. Az ugyanis igyekszik egyben maradni, hogy védje az utasokat.

S_B_N 2008.11.23. 22:54:50

Nálunk faternak sikerült kb 8 éve elütni egy kutyát. Hát elég kacifántos volt. Rendesen nyomta a malacorrú passatnak, fékezett is rendesen, de csak belesétált a kutya. Az út mellett szántogatott a parasztbácsi, kérdeztük hogy nem-e az övé a szerencsétlen, de tagadta. A közelben volt egy késdobáló, megkérdeztük nem tudják-e véletlenül kié volt? Hát a Józsi bácsié, és mutattak az út mellett szántogató kedves-segítőkész öregre. Ezután már kicsit eréjesebben vontuk felelősségre, hát beismerte. Később vittük a számlát, és fizetett.
Szerencsére, sajnos nem mindenki ilyen...

Fikkentáger 2008.11.24. 00:50:16

Ha nem a vadászok fizetnek, mer ügyesek voltak, akkor se kell semmiféle vadkárt fizetni, mivel a kötelező biztosítás fedez minden kárt, amit a kocsiddal okozol.

+1 jó tanács őzhöz: ha egy sikeresen átugrik előtted, azonnal fékezni. Ritkán jár egyedül, és mindig libasorban mennek, nem egymás mellett.

Ciri 2008.11.24. 05:49:41

Sencir

Sikerült egy jó adag marhaságot leírnod :D

Dingo 2008.11.24. 07:34:41

Csarlee:
Mert már apád sem volt okos, hogy finom maradjak...

lwcolors 2008.11.24. 08:35:53

A csak éjjel járó őzekről: én júniusban, délben ütöttem el egy őzet, olyan helyen, ahol a legközelebbi fa 300 méterre volt. A 86-os úton mentem, az út mellett pár centis volt még csak a vetés, az árok viszont nem volt kaszálva, csak egy méter az út mellett. Az árokból ugrott elém az őz (egyedül volt), olyan közel, hogy fékezni sem volt időm. Szerintem le sem ért az útra. Szembe is jöttek, így esélyem sem volt kikerülni. De nem én jártam a legrosszabbul, hanem a szembejövő sorból az egyik autós, aki egyszercsak azt látta, hogy a kocsim eljéről lepattanó őz felé repül, erre elrántotta a kormányt és az árokban kötött ki. A kocsimban 140 ezer lett a kár, mindenféle trükközés után, gyári alatrészekkel szakszervizben 600 lett volna. A mostani autóm (SUV) masszív gallytörővel van szerelve, már ezzel is ütöttem el őzet, semmi baja nem lett a kocsinak. Vas megyében rengeteg a vadbaleset, hetente csak a környéken 15-20 a becslés, pl. az egyik céges munkásszállító kisbusz 26 őzelütésnél tart 5 év alatt.

Sörkálmán 2008.11.24. 09:10:55

Én is a szarvast sajnálom inkább.
Ő tehet legkevésbé a történtekről.
Az ember nem bír megülni a seggén,
annak kell mindig mindenhova menni.

T-boy (törölt) 2008.11.24. 09:20:44

A Volgám lökhárítója sem volt gyenge,
de még a rajta lévő ködlámpa is krómozott
vaslemez.Barkas következett,amiben hosszú
ideig halálfélelmet éreztem.Nem alaptalanul,lábam előtt 20cm-re egy feles
lemez?..

fefe64 2008.11.24. 09:23:13

Gyakorlatilag a vad balesetnél nincs lehetőség kártérítésre csak bírói döntés esetén. Ez pedig csak egy hosszú és körülményes procedúra után jöhet össze.Még szerencse hogy a vadat nem kell kifizetni, vagyis csak remélem.

csarlee 2008.11.24. 11:49:25

@Dingo

Ne szemelyeskedjunk, ok?

Csarlee

plszegy 2008.11.24. 15:41:19

A dögrács az autó elején arra a legjobb, hogy az 5éves figyelmetlen Ödönke feje mindenképpen szétloccsanjon, még 5-el is. Kivétel, ha különösen szükséges (erdész, stb...), de egy suv-ot ritkán használ erre az ember, ha igen, akkor boccs azoktól. Nekem is lesz gyerekem, én ezt mérlegelem, ezért nincs dögrács a nagy macsós pickupomon se, pedíg csajozós lenne.

sharlax 2008.11.25. 12:04:44

"ezért nincs dögrács a nagy macsós pickupomon se, pedíg csajozós lenne."

A pickup már rég nem macsós. Már a plázaribancok is tudják hogy az trágyaszállításra lett tervezve. Muhhahahaaa

loláb 2008.11.25. 18:05:32

Iwcolors,

"...egyik céges munkásszállító kisbusz 26 őzelütésnél tart 5 év alatt..."

Hogy unhatják már a melósok a vörösboros őzgerincet...

találat 2008.11.27. 12:03:58

tudni kell : ezek a dolgok pár másodperc alatt lezajlanak !

ismerem a vezetőt, dolgozni tartott...
párhét múlva kolléganője a Nagytarcsai
uton vad disznóval 5o el találkozott,
3 hónapos autója totálkár!A hölgy max gyors hajtása 50 normál esetben is...

A gond építkeznek az erdőben a vadak területe leszükül... ennyi !

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s