Az az elsőbbség, amit meg is adnak

Alsóbbrendű útról kanyarodtak az Opel Tigra elé.


Rövid pillantás balra, aztán gáz: "ugyan jön valami kisautó, de még pont beférek elé." A következő pillanatban már csak a gumik kétségbeesett csikorgása és a fémbódék fülsértő csattanása hallatszik. Az elsőbbségi viszonyokat egyértelműen szabályozó macisajt ellenére a Tigra elé kikanyarodó közlekedőtárs rosszul mérte fel a sebességet és a távolságot, az eredmény nem túl látványos, de bosszantó sérülés.

Hiába volt kisebb erejű a csattanás, azért jópár alkatrész összetört a mini Opel kupén. Ilyenkor persze először a lökhárító és a fényszórók sérülnek, utóbbiból mindkettőt cserélni kell és a lököst sem sikerült megmentenie a műanyagosnak.

A gépháztetőt talán ki lehetett volna kalapálni, de az már soha nem lett volna olyan szép, mint a gyári, így ezt is kicserélik. A fotózás idején már fent is volt egy sérülésmentes, de bontott darab. Jobb oldali sárvédőből is új kell, a kilyukadt vízhűtőt sem lehet már befoltozni, úgyhogy ez is cserés.

Tovább rontotta a helyzetet, hogy a pofonból a jobb első gólyaláb is kapott, amit vissza kellett húzni a helyére. A szereléssel, cserealkatrészekkel és fényezéssel együtt még az elsőre ártatlannak tűnő karambolnál is peregnek a százezer forintok, mire elkészül a végszámla. Amit persze az ellenfél kötelező biztosítása fizet, de ha az ember teheti, jobb az ilyet elkerülni.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr91971076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yard (törölt) 2009.02.28. 13:13:45

"ha az ember teheti, jobb az ilyet elkerülni." Egyetértek.
Egyébként még hírértéke sincs a dolognak, sajnos napi "esemény"

Csabby 2009.02.28. 13:24:05

Sajnos sokan nincsenek tisztában sem a saját sem a másik fél autójának képességeivel, vagy csak egyszerűen rutintalanok: akkor meg miért nem óvatosabb? Talán kalapos öregúr volt egy szocis autóval...?

repecs 2009.02.28. 13:41:44

Soha nem fogom megérteni hogy ha én drágább kötelezőt fizetek nem magamnak teszek jót hanem annak aki belémjött. Szerintem fizethetne az én biztosítóm nekem majd boszolja le a másik biztosítóval.

Aldo Moro 2009.02.28. 13:58:30

A következő komment a nyugalom megzavarására alkalmas mondatokat tartalmaz.

Nálunk az egyik péknek Tigrája van. Elvitte a szakszervizbe, mert a remek 1,6-os motor eszi az olajat. Azzal küldték el, hogy semmi baja, azért van így, mert az egy SPORTMOTOR. És kibírta röhögés nélkül. Pacsirtával egy fél óráig lapogattuk egymás hátát a röhögéstől.

tibcsi_san 2009.02.28. 14:16:54

repecs:Van ilyen opció egyes biztosítóknál de természetesen fizetni kell érte.nekem negyed évre +1600HUF.Annyira mind1 már h évi 6000rel több, de legalább számíthatok a korekt eljárásra.......ha számíthatok

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.02.28. 14:17:08

@Aldo Moro: Én a szervizes hátát lapogattam volna egy péklapáttal.

AtoszMester 2009.02.28. 14:21:28

Mi az a rózsaszín gány az elején?

Amúgy a motor elég csesznyén áll...

Ubul1 2009.02.28. 15:03:17

@Aldo Moro:
Az egész véletlenül az 1.6 ecotec motortípus?
Vagy ha nem akkor azt a motort változtatás nélkül építették az F Astrákba? nyilván abban is sportmotor, idióta barmai...

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2009.02.28. 15:17:22

@Ubul1:

1.6-os ekoteknő szereti az olajat (néhány másik opel motorhoz hasonlóan), bizonyos fogyasztás üzemszerű nála. Azért illik beletenni (más motorba is) valami márkás olajat, nem pediglen a gyári opel kannást, ami mostanában (pár éve) állítólag beszállító váltás okán jelentősen rosszabb lett...

Olajfogyás a legtöbb motorban van kisebb-nagyobb mértékben... Van ahol nem látszik a nívón, vagy a motorból az olajba kerülő trutyi pont ellensúlyozza a fogyást és van ahol rendszeresen töltögetni kell utána olajcsere intervallumon belül. Nekem 10k km-enként az x20dth 1 liter körül kér. Ez van. Ennél nagyobb baja ne legyen soha...

Justice RAT 2009.02.28. 15:18:22

Hát igen. Sokan elfelejtik, hogy autóban könnyű öngyilkosnak lenni. A gyalogosnak is lehet hogy igaza van a kamionnal szemben, mégis elég kevés esélye van a túlélésre ha szembe kerülnek egymással. De hát minek is magyarázom? Teljesen egyértelmű mindenkinek!!! :)

Auto-InterCont 2009.02.28. 15:20:15

@AtoszMester:
A másik autó rózsaszín volt, és az ütközésnél a Tigra eltolta a szabálytalan autót, a festék pedig a tehetetlensége miatt állva maradt és a Tigrára került.
Ez ennyire egyszerü!!!

Justice RAT 2009.02.28. 15:21:39

Persze lehet azt mondani, hogy ha nem erőszakolnám ki a jogos elsőbbségemet, akkor senki nem adná meg. Erre jó megoldás lenne az előre felszerelt 2 db géppuska. És ha vki veszélyezteti az életem, vagy a kocsiban levő gyerekeimet, akkor puff puff.
:)

vnweb 2009.02.28. 15:40:47

Az ecotec motorok gyárilag eszik az olajat, kb 5000km-en egy fél litert. Apum kocsija (astra g c2 twinport 1.4l 16v) motoros, de mi nem tapasztaltuk h fogyna az olaj, pedig kaptunk ajándékba 1liter olajat amikor vettük. A népítéletek közt olvastam egy kettőt amiben írták hogy eszik az olajat az ecotec motorok, de csak ha sokat autópályáztak tartósan nagy sebességgel (160-170) folyamatosan.

sfdrake 2009.02.28. 15:58:53

Szerintem a legtöbbször még nem is az a baj hogy sok ember úgy gondolja hogy na ide beférek, mert esetleg tényleg beférne ha normálisan nyomná is neki ha már kifordul a másik elé, de nem, sokan kifordulnak mások elé és úgy gyorsulnak mint valami fával égig pakolt lovaskocsi ami elé egy szamarat fogtak be. Velem is előfordul hogy kinézek éppen beférek de akkor nyomom is neki hogy minél előbb felvegyem az adott úton megengedett maximum sebességet, vagy ha a forgalom többet / kevesebbet diktál akkor természetesen azt, de próbálok mindig úgy ki menni mások elé ha kell nagy gázzal hogy ne kelljen mögöttem még csak gázt el venni se nemhogy fékezni.

Pasas 2009.02.28. 16:35:30

@tibcsi_san: Egy normális országban az alapdíjban benne van a korrekt eljárás.

Bladika 2009.02.28. 16:35:54

@sfdrake: Szívemből szóltál! Én sajnos már leadtam azt a kocsim bontóba, aminek az eleje gány volt, de mindig mondogattam, hogy bele megyek azért is az ilyen pöcsbe! De aztán mindig elmaradt. Valahogy nem volt gerincem hozzá! Pedig sokszor megérdemelnék!

Myko 2009.02.28. 16:55:27

@AtoszMester: Ez jó kérdés! Én is ezt kérdezem!! Volt már kendácsolva vagy ez már vmi javítás?

Aldo Moro 2009.02.28. 16:59:57

@vnweb: 1 liter olajat adtak ajándékba? Azt hittem ingyen beletették a klímát, vagy menőbb rádiót raktak bele, vagy mittomén. :-)

AtoszMester 2009.02.28. 17:32:14

Ha volt is kendácsolva, ez a rózsaszín cucc a legkendácsabb kendács :D

Ugyanis ott van a klíma (szervó?) csöveken a cucc, és a doblemezen is. Sőt, a nyúlványtól a tűzfalig is jutott pici, ahogy elnézem :). Szal ha fújták ezt a rózsaszínt, nagyon igénytelenül tették. És miért pont ezzel a színnel? Mindenhol ott van a motortérben.

Az sem kizárt, hogy belefutottak egy AVON szállítótréler platóról leesett púderkészletébe, és egyéb kence cuccaiba :D

At 2009.02.28. 17:34:51

A párom parkoló autójába beletolatott egy idősebb hölgy.Ő mér hallhatott v-mit Európáról úgyhogy becsengetett (azt hiszem ő lehet a fehér holló)és kitöltöttük a papírokat.Most a biztosítóra várunk, hogy meglegyen a jogalap mert szerintük "így nem történhetett az eset" Mind a két autónak ugyan annál a biztosítónál volt kötelezője (nem MÁV) de nem tudnak megállapodni egymással. Szerintem ők nem hallottak Európáról...

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2009.02.28. 17:44:30

Ehhez csak ezt tudom mondani!
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/20_tonnas_tujaval_nehez_megallni/2089529/
Nekem 2 napa volt a Forgalmi vizsgám(sikeres)
Az oktató nem győzte hangsúlyozni hogy a legfontosabb dolog a stop tábla, elsőbségadás kötelező tábla. ha van ha nincs mert vannak biciklisek kik nem ismerik a KRESZT.

W140 2009.02.28. 17:58:57

Az a rózsaszín getymó, az a hűtőtömítő anyag, amit okosan beleöntöttek, hogy majd szépen megjavul tőle az a tenyérnyi lyuk, de nem gyógyult be, hanem inkább menet közben kinyomta, és a menetszél meg szétterítette.

dohc (törölt) 2009.02.28. 19:49:51

érdekes tegnap hasonlóan jártam én is, ma meg olvasok egy ilyen esetet. véletlen egybeesés? kitudja, sajna ezek előfordulnak, nagyobb figyelem kellene az utakra, ezt tapasztalatból mondom, mert tegnap én voltam a vétkes :(

balumester 2009.02.28. 20:30:09

Én kétszer is büntettem ilyen parasztot aki szabálytalanul közlekedett az egyik egy jobbkezes elmulasztásáért kapott izmosat az oldalába...a másik az a "még ezen a piroson átmegyek tipus"volt remélem midkettő tanult az egyik egy frissjogsis suhanc a másik pedig egy öreglány...jellemző nem?

Devil2 2009.02.28. 21:25:36

Aldo Moro 2009.02.28. 13:58:30
Ez még akkor volt amikor garis volt a Tigra? Mert ha nem, akkor egyáltalán nem értem a szervíz hozzáállását, egy motorgenerál azért zsíros falat lehetett volna nekik.

mark 84 2009.02.28. 21:40:19

Kedves VNWEB!Csak a Z16XE és Z16XEP motorok eszik az olajat.Az egynéggyel nincs semmi baj.Az ajándék olaj ha minden igaz Mobil 1/1literes.Nem tudom hol szervizeltetitek a gépet,de a márkaszervizek is Mobil olajat használnak.A GM olajat nem ajánlom,és árban nincs is nagy külömbség.

kael 2009.03.01. 00:16:15

OFF

Az a baj, ha a motor nem fogyazt olajat! Amikor a henger szépen jár a perselyben, nem szabad(na érintkeznie közvetlenül a hengerpalásttal. Erre találták ki a hónolást. ezalatt az eljárás során lézerrel (mostanág, vagy maróval (régebben) apró "vágásokat", "hornyokat" hoztak létre a hengerpalástban. Ezekben a felületi" hibákba" ült be az az olaj, amit az olajlehúzó gyűrű nem tudott magával vinni, m ennek köszönhetően a dugattyú megkata azt a szükséget kenést, ami nemóki jár a mozgása során. Ez az olaj ott marad az égéstérben és a benzinnel/gázolajjal együtt elég. Ebből következik a motor olajfogyasztása.

Ebből látható, ha egy motor nem eszik egyetáltalán olajat, akkor szar a kenése, egy idő után csúnya kopások lesznek, amit bizony a szervizben egy szép számlával honorálnak. Ha pedig túl sok olajat eszik a motor, hasonló számlához jutunk, mert akkor a tömítéssel lehet valami finom probléma.

Bocs, az OFF-ért, de szükségét éreztem!

Jó utat!

L@Aldo Moro:

kael 2009.03.01. 00:17:45

Bocs az elütésekért, kicsit már későre jár!

sz.kupac 2009.03.01. 00:25:09

@vnveb
Napraforgóolajat vagy olivát adtak hozzá?

gerely89 2009.03.01. 01:33:49

bunkó leszek: aki ilyen autót vesz, annak törjék is össze az autóját. tipikus női autó, még ha fel is nyomják 200lóerőre. Férfiként életbe nem vennék ilyen női fostaligát. Nők közül meg általában a szőke picsák vezetik a tigrát (tapasztalat)

u.i.:tisztelet a kivételnek...

Hannibal_82 (törölt) 2009.03.01. 02:02:38

Én sem ülnék férfi létemre ilyenbe, de van ennél nevetségesebb is.. de mindegy, mert ma az ember már nem válogathat kedvére autót, ha egyáltalán a sajátja. Nem ez a lényeg. Nálam ma, most, nemrég fordult elő, hogy a Lajos utca után a Bécsi út felé van egy kereszteződés, ahol ilyenkor már sárgán villog a lámpa. Az én utam kicsit S alakú volt, és hiába nekem volt elsőbbségem, dudálnom kellett, mert többen is át akartak menni előttem/rajtam, biztos azért gondolták, hogy elsőbbségük van, hamár a ("macisajt") táblát észre sem vették, mert az ő útjukban nem volt S, hanem egyenes.. mellesleg ott nem első eset hogy jönnek mint a vakparaszt...
Ha nem ladám lenne hanem terepjáróm, lehet, bementem volna, ahogy szabadott volna, hadd kenődjön fel a sok barom az oldalamra..
OFF
De a taxis se semmi, záróvonalnál y-ozik a rakparton, de vagy 4 előre-hátrából, a köcsög (ismer valaki normális taxist a filmeken kívül? mer én még nem láttam olyat.)

Hannibal_82 (törölt) 2009.03.01. 02:08:20

Még valami.. a régi autóknak ma már semmi tekintélye nincs (ócskavas, tetülassú), vagy ilyemsi lehet a szemlélet. Ezért be is vágnak rendesen az ember elé, tipikusan a bmw-s, stb. "suhancok", akik azt sem tudják mi az a vezetés, mert a kocsi már mindent megcsinál helyettük, épp csak meg nem áll, ahol kell(ene). Kár, hogy már lassan félek közlekedni ezek miatt a taplók miatt az utakon, főleg, ha nem egyedül ülök az autóban.

Hannibal_82 (törölt) 2009.03.01. 02:10:32

Ja még csak tanulságképp szintén mai eset, egy fehér tuning szarsággal akart a csóka belőzni jobbról! benzinkútra lekanyarodó sávból.. jónagyot fékezett végül, pedig nem is tapostam ele.. kár, hogy nem a terelő korlát állította meg, nevettem volna egy jót.

bigwhite 2009.03.01. 06:54:16

Barátnőmnek is egy pont ugyanilyen Tigrája van. És a többi autós valóban észre sem veszi. Mintha ott sem lenne. Simán bejönnek elé, kijönnek elé, rátolatnak, levegőnek nézik. stb. Ez valami tudat alatti dolog lehet, egy pszichológus ezt biztos meg tudná magyarázni, vannak ilyen autótípusok.
Mikor a nagy fekete kombi Passattal megyünk, akkor érdekes módon sosincs ilyen gond.

apoa 2009.03.01. 14:15:22

Aki ütközik, jó ha tudja: ha rendőrt kell hívni,mert a másik fél nem ismeri el a felelősségét, a zsaruk szándékosan 4-5 hónapig fektetik a papírok, hogy legközelebb ne akard őket munkára fogni. Ezzel együtt, ha bizonytalan az ügy, ki kell hívni őket.

vnweb 2009.03.01. 14:59:26

@Aldo Moro: Az "ajándék" ez volt: vonóhorog vagy egy mp2 lejátszós Blaupunkt rádió, erre fater megkérdi tőlem: "mennyit érnek azok a rádiók, mondom vagy 30at, oké akkor a vonóhorog lesz a rádiót meg majd megoldjuk. Klíma megy ilyenek voltak, kb 700E ft értékben. Csak az a vicc hogy 3.2ért vettük 2006márciusában két hete megkrédeztük a szalont hogy mennyit adnának érte. erre mondják hogy 1.8. aha kösz, balra el. :)

loláb 2009.03.01. 18:55:24

@vnweb:

Én nem tapasztaltam az 1.4-es astrában olajfolyást pedig zömmel nagyon rövid, 5-10 km-es utakon használom, hosszabbra csak nyáron, és ritkán.

paveway 2009.03.02. 14:29:47

Olajfogyasztás témája: az az olajtól is nagyban függ. Autószerelő unokatestvérrel sok mindent lát az ember, műszaki érdeklődéssel meg sokat tapasztal. Ugyanaz az autó teljesen máshogy viselkedik 2 gyártó olajával, pedig mindkettő ugyanolyan besorolású. Akinek sok olajat fogyaszt a kocsija, próbálkozzon már márkával, más viszkozitással, érdemes.

Atesz1987 2009.03.02. 22:50:46

@apoa:

A legegyszerűbb minden esetben rendőrt hívni. Persze nem Pesten, ott gondolom akasztás jár érte, mert feltartja a forgalmat, stb... De vidéken simán hívok rendőrt, ha elismerik a vétket akkor is. Nagyon egyszerű a dolog: 1. Hazaérve boldogan visszavonhatja a betétlapot, és azt mondja ott sem volt. A mai magyar bírósági viszonyok mellett esetleg 1.5-2 év alatt ki tudod perelni a delikvensből a javítás összegét. 2. Ha van rendőri intézkedés, attól kezdve a biztosító nem tud mit csinálni, hivatalos papír van az esetről. 3. Az egy faszság, hogy mindenképpen megbírságolják a másikat, ha rendőri intézkedés van. Nagy sírás rivás után a rendőrbácsi csak talált egy nyomtatványt, amit aláírtam, és a csajt nem büntették meg.

Szal hívjatok csak rendőrt, addig sem mérnek valahol. :D

paveway 2009.03.04. 09:10:06

@Atesz1987: Bár én olyat még nem hallottam, hogy valaki utólag visszavonta a betétlapon lévő aláírását, de biztos hasznos lehet a rendőri intézkedés. Kivéve ha úgy jársz, mint egyszer én, mikor belémcsúszott egy autó hátulról. Kihívtam a rendőröket, akik másfél óra elteltével már ki is érkeztek...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.23. 14:49:52

Mindenképpen előnyös ha kérünk "sündőri" intézkedést és próbáljuk meg a vétkessel a helyszínen elismertetni a vétkességét.
Ugyanis ha rendőrségi határozatra kell várnunk, akkor készüljünk fel, hogy 3 hónapon belül nem fogja azt kiállítani számunkra a kedves hatóság. A biztosító pedig, nem fogja engedélyezni a javítás elkezdését a jogerős határozat megérkezéséig. Ilyen esetben önerőből javíttatjuk a kárunkat és a biztosító jó esetben kifizeti a számlát. Közben célszerű független kárszekértő véleményét kikérni, mert a biztosító nem fogja kifizetni a számla teljes összegét.
Komoly rituáléra számítson akinek sérül az autója.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s