Mercedes házi törésteszt

Egy Vito kapta telibe az E-osztályt

A csattanás a legváratlanabb pillanatban jöhet: ennek a majdnem új, E-osztályos Mercedesnek az utasa és sofőrje sem számított rá, hogy a főúton bármi is nekik ütközhetne. Aztán az egyik kereszteződésben egy külföldi Vito vezetője nem vette észre az elsőbbségi viszonyokat szabályozó táblát, és nekihajtott a fekete limuzinnak. Személyi sérülés egyik autóban sem történt, pedig az E utasa a becsapódás közvetlen közelében, az anyósülésen ült.

„Egyik autó sem mehetett túl gyorsan” − tudtam meg Gáldi Jánostól, a javítást végző műhely, a Dukko Lux Kft. ügyvezetőjétől. „A Vitót ugyan nem mi javítjuk, de az E-osztály sérülésének mértékéből ítélve olyan 40-45 km/órás sebességgel mehetett.”

Már ekkora tempó is jelentős károkat tud okozni − különösen oldalirányból. Az E-osztályon sérült és cserélni kell az első lökhárítót, a jobb első sárvédőt és ajtót, az A-oszlop és a küszöb egy részét, meg persze a jobb oldali függönylégzsákokat. Húzatópadon is járt a kocsi, és valószínűleg az első futóműve is elmászott egy kicsit, de ez már csak a javítás után, a futóműállításkor fog kiderülni. Most még csak annyi látszik, hogy az első gólyaláb és annak csatolt alkatrészei nem törtek el.

Nem gyűrődött meg a padlólemez sem, viszont a tetőkárpitot és a műszerfalat is cserélni kell. Az ütközés következtében a két ajtó összecsúszott, és így a hátsó is megsérült, bár ezen épp csak egy kis karc keletkezett, ezért cserélni nem, csak javítani kell.

A német limuzin gyöngyházfekete színe ugyan nem jelent akkora kihívást a fényezőknek, mint például egy aranyszínű autó, aminél különösen nehéz a javítószínnel eltalálni az eredeti árnyalatot, de azért feketét fújni sem könnyű, ennél a színnél annak nagy a veszélye, hogy „narancsos” lesz a fényezés. A laikus szem azonban valószínűleg nem fogja észrevenni a különbséget a sérülésmentes és a javított elemek között, a Dukko-Lux ugyanis nem véletlenül lett a Ferrari és a Maserati hivatalos magyarországi javítóműhelye. De erről részletesen majd a következő részben.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr721011882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abwert 2009.03.19. 13:57:26

"Húzatópadon is járt a kocsi, és valószínűleg az első futóműve is elmászott egy kicsit"
szerencsétlen aki majd megveszi egyszer ezt az autót "törésmenten" meghírdetve...

Acmee 2009.03.19. 14:19:37

@abwert:

Hát ez még nem annyira szerencsétlen...

Az igazi, amikor ki sem húzatják...

series_one (törölt) 2009.03.19. 14:21:19

@abwert:
miért, egy szakszerűen javított autóval mégis mi a problémád?

DBandesz 2009.03.19. 14:32:58

Nincs semmi baj a szakszerűen és tisztességesen javított kocsikkal, csak a tulaj is tisztességes legyen az eladáskor.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.03.19. 14:47:46

Én sem értem ezeket a törésmentesség felfogásokat. Rendesen legyen javítva, és ne legyen gittszörnyeteg. Ha veszel egy törésmentes autót, csak addig törésmentes, amíg meg nem törik. Ennek a veszéje pedig fennáll.

G.O.B. 2009.03.19. 14:56:58

Azt nézve, hogy mennyi mindent cseréltek rajta, meg hogy egy szinte új Merciről van szó, nem is tűnik olyan húzósnak a 1.2mFt-s javítási ár, amit a főoldalon írnak.
Viszont az a szomorú az ilyeneknél, hogy hiába csinálják meg akárhogy az autót, az onnantól kezdve nem sérülésmentes, ami eladáskor azért elég hátrányos.
(autó vételkor egyébként nem az eladó tisztességében kell bízni, hanem az állapotfelmérésben)

P.Lacc 2009.03.19. 14:58:12

Nem akarok rosszmájú lenni, de ez az írás elég marketingszagú nekem... :)

vwxyz (törölt) 2009.03.19. 15:10:09

@P.Lacc: még a címkék közé is sikerült beírni a Dukko luxot, hátha valaki épp arra keresne rá.

tibcsi_san 2009.03.19. 15:17:57

Az én kicsikémet is törték előttem, nem is 1 helyen.
De lokopogom makulátlan a gépsárkány.

Kifordított kacagány 2009.03.19. 15:21:04

@vwxyz: és az miért baj?

amúgy meg gondolom a merci tulajdonosa sem teljesen hülye és a biztosítóval kifizetteti a különbözetet, ami a sérülésmentes és a törött kocsi piaci ára között van.

dani416 2009.03.19. 15:26:58

létezik még egyáltalán az országban eladó használt autó ami törésmentes?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.03.19. 15:35:47

1,2 Misi. Ez egy átlag magyar 12 havi átlag nettója.
Érted ?!
Egy kis kirci-karci a Mercin = 1 év güri.
Valahogy így nézhetünk mi ki Brüsszelből nézve is :(

AtoszMester 2009.03.19. 15:40:28

Magyarnak jóvan ez. Nem tudom mit akartok igényeskedni ebben a szar országban (irónia).

Különben is, melyikőtök tolná be a bontóba a "csupán" ennyire sérült Mercit? Na ugye, senki...

AtoszMester 2009.03.19. 15:43:34

Különben tényleg Marketing szagú, de legalább olvashatunk arról, hogy lesz még szó erről a D Lux cégről. Így lehet kapunk egy romjaiból feltámaszott Maserati vagy Ferrari posztot :)Igencsak fincsi lenne.

abwert 2009.03.19. 15:46:00

@series_one: hogy ugy próbálják meghírdetni h tökéletes állapotban lévő abszolut törésmnetes autó szeretettel várja új gazdiját :):)
nem a javítással hanem az őszinteséggel van a baj mer ugye ki venne meg egy már összetört autot? senki! csak a noobok

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.03.19. 15:53:38

Ez mondjuk tényleg nem egy világszabadalom, hogy korrekt pénzért lehet korrekt munkát csinálni.
Így válság idején még érdekesebb is lett volna, ha arról szól a cikk, hogy Kókány Kálmi meg Buhera Béci , hogyan varázsol törésmentes autót a merciből.

fpetyov6 2009.03.19. 15:56:45

A hozzáértőktől kérdem mint laikus.
Ha húzatni kell a kocsit akkor azt jelenti hogy az ütközés miatt vmely része elhajlott?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.03.19. 16:01:34

@fpetyov6: Szintén laikusnak érzem magam, de amit húzni kell, az szinte bisztos, hogy korábban tolva volt:)

2T1cyl 2009.03.19. 16:06:07

@fpetyov6: Igen, annak az autónak valamelyik szerkezeti eleme károsodott, jobb esetben kicsit elhajlott/megcsavarodott. Jó dolog ez a húzatópad.

pampus 2009.03.19. 16:35:59

Ja,nagyon király dolog a húzatópad csak az a probléma,hogyha egyszer a lemezek eldeformálódnak többet nem lesz ugyanolyan "merev és rugalmas" és általában ez nagy tempónál lesz érezhető!!! :-(

G.Szabolcs 2009.03.19. 16:38:56

En egyszer ugy beszalltam orral Rallyezás kozben a ladámmal az arokba hogy be se tort a lámpa, nem volt vészes az utkozes elso ranézésre. De onnatol kezdve nem nyiltak a hétsóajtok :)))

OK az egy rzsdaboglya volt, amit asszem 10 ezereért vettünk.
Ja ez nem mostanaban volt hanem ugy 15 eve....

hamika 2009.03.19. 16:40:34

Taxizni még jó lesz :)

Avant1 2009.03.19. 16:43:27

Az a szörnyű itthon - és azért van annyi szar autó az utakon, és azért érdemes inkább importálni - mert pl csak bupapesten a törések harmada(!) biztostási csalás, amelynél a cél a pénz kvázi kilopása az autóból. A jó fej tulaj (és néha hasonlóan "jó" fej szerelő által, nem beszélve az egyéb korrumpálódott felekről!) által.

Ez a gyalázat, ezért van annyi kókler karosszériás és fényező. Mert elkurvultak és/vagy ellustultak továbbá gyakran eleve fogalmuk sincs, hogyan kell minőségi munkát végezni, híján az alapvető ismereteknek.

Egy korábbi kérdésre: sérülésmentes autó szerencsére van, nekem volt egy 9 éves Lancerem, ami az volt, egy 20(!) éves Audi quattro-m, ami szintén (majd az új gazdájánál elvették e szűzességét...) de édesapám Renault 19-ese is az, 14 évesen is koccanásmentes, "deviánsan" kevés, 150e km-el.

Az biztos, hogy a piac ki van éhezve a minőségi ámde megfizethető kasztnimunkára. A válság szerintem el is hozza ennek a niche-nek a betöltését, jó esetben.

G.Szabolcs 2009.03.19. 16:43:54

Ebben az esetben a kuszobb hajolhatott be. Olyan lett az ato mint egy Kifli.

Kihuzatták, es a kuszobot cserélték. Ennál jobban nem lehet megcsinálni...

Az a baj, hogy felfuggesztés sok helyen kapcsoldik a ksznihoz, és hiába huzatod a kocsit egyenesere mindehol. A padlolemez kozepén maradhat egy pukli vagy hupli, ami miatt soha nem tudod beallitani a futóművet rendesen.
emiatt imbolyog a kocsi nagytemponál, vagy eppen eszi az aegyik gumi belso oldalát. Es ami nagyobb baj Csuszos uton kiszamithatlan lesz a viselkedése...

Lyndon 2009.03.19. 16:51:20

@megszaLott: "Ha veszel egy törésmentes autót, csak addig törésmentes, amíg meg nem törik."

Hát, komám, ezzel a megállapításoddal azt hiszem, mindenkit megdöbbentettél. Zseniális éleslátó vagy.

Moodshooter (törölt) 2009.03.19. 17:28:12

Én azt nem értem, hogy miért nem a Mercedes szervizbe viszi megcsináltatni a kocsit. Ha velem ilyen történne (nem én vagyok a hunyó a balesetben) biztos, hogy a márkaszervizbe vinném az autót.
A kontár munka pedig azért "jó" az autóvásárlónak, mert látni a kocsin, hogy törve volt, és ezt nem szabad megvenni.
A sérülésmentes autó pedig azért jó, mert az kicsit ellenállóbb a következő balesetnél. Aki nem hiszi próbálja ki egy alu sörös dobozon. Na pont annyit ér a kocsi kihuzatása.
Aztán pedig a fene tudja melyik cső vagy csatlakozás szorult meg az ütközés miatt stb. stb.

zolee13 2009.03.19. 17:37:21

Azt jegyezném meg halkan ez a verda a törés előtt 5 csilagos volt és utánna? Húzópad jódolog hát persze csak ami elhajlott, megcsavarodott pláne ha alu akkor a huzás után repedések jelennek meg rajta igaz itt voltak elemek cseréve deha valaki a biztonságot tartja szemelőtt az elfelejti az ilyen vasat.

series_one (törölt) 2009.03.19. 19:59:51

@abwert:

volt jópár autóm, egy része egyben volt, egy része meg volt javítva, de volt olyan is, amit alattam törtek össze, egyikkel meg én toltam össze a piros lámpánál a sort.
aztán mindegyiket el tudtam adni úgy, hogy megmondtam, ez itt és így volt javítva.

series_one (törölt) 2009.03.19. 20:01:13

@G.Szabolcs: ez így butaság.
vannak mérőpontok, ha mindegyik a helyén van, akkor olyan nincs, hogy a futóműgeometria nincs rendben.

szakmernok 2009.03.19. 20:15:11

Na végre egy autó ami a totalcar szerint nem totalkáros.

audigarage 2009.03.19. 20:15:29

Soha nem lesz tökéletes.

UrQuattro 2009.03.19. 20:16:44

@JohnyG: Ezt a Mercit nem hiszem h egy minimálbéren dolgozó ember vette.
Meg 1,2 kilot nem hiszem h leperkál.
Pláne ilyen időkben!

Atesz1987 2009.03.19. 20:37:13

Meg lehet csinálni mindent nagyon nagyon szépen, az már akkor sem lesz olyan, mint volt. Egy alapos csattanásnál, mint például ez a merci, olyat rászkódik az egész autó, mintha 1 hétig csak macskakövön mennél. Egy ilyen csatt után várhatóak a megmagyarázhatatlan elektromos anomáliák... Persze nem csak a rázkódás miatt jönnek, de az sem elhanyagolható. :)

balu807 2009.03.19. 20:58:27

Szerintem 1,2 millió, nagyonis korrekt, mert nyáron az én Fusionömbe is belement hátulról egy ukrán kisbusz, hátsó ajtó, lökhárító, csomagtérkárpit, és műanyag csere volt és 672.000 Ft-ot fizetett érte a biztosító, mondjuk márkaszervizben volt csináltatva, de ez akkor is "csak" egy Ford

apoa 2009.03.19. 21:05:08

Ha a lemez meggyűrődik, majd utána kihúzzák,szilárdságilag már csökkent értékű. Újabb ütközénél már nincs akkora védelem.
Emellett a korrózióvédelem is csökken.

barolo 2009.03.19. 21:51:47

@Moodshooter:
én sem viszem többet az autóimat a magyarországi Mercedes szervízekbe lakatos munkákra! Csemegék:

-A Klasse szélvédőcsere a budapesti szervízben: tetőn a festéket a kivágáskor alapozóig karcolták; A gyári alsó távolságtartók kihagyása; A oszlop üvegragasztóval összekenve, fél napig políroztam; és végül 1 CD ellopása!! Felemeltem a szavam, miután a következő válasz: van itt drágább autó is és a tulajok nem panaszkodnak!

-éves inspekció a solymári szervízben:
az üzletvezető a munkafelvétel alatt beszélget a másik pultnál, felvettünk egy új fényezőt, akinek siralmas a munkája, eddig 2 munkát nem vettek át azon ahéten, mert sufnifestést készített tele porszemekkel. Miután észreveszik, hogy hallom a beszélgetést, elhallgatnak.

A magyarországi Mercedes Szervízek teljesítményéről utcát nem fognak elnevezni az biztos!

Ez év januárja: C Klasse szélvédőcseréje Németországban. Karcmentes javítás gyári távolságtartók beépítve. Az ár 30%-kal olcsóbb a pesti áraktól még a magas árfolyammal számolva is. És végül bármikor örömmel várnak.
Az üvegcsere alatt épp kész volt egy javított A Klasse amit fújtak ezüst színben. Hibátlan volt, nem volt színeltérés, lehet így is festeni. Magyarországon az ezüst autóknál a bevett szokás, hogy a következő elemet is be kell ködölniük hogy szé legyen.
Itthon csak így megy.

AtoszMester 2009.03.19. 22:50:18

"@JohnyG: Ezt a Mercit nem hiszem h egy minimálbéren dolgozó ember vette.
Meg 1,2 kilot nem hiszem h leperkál."

Rosszabb. Nem minimálbérből, hanem segélyből él. Mezőgazdász, vagyis bodzaszedő. És jobban él nálad. :)

AtoszMester 2009.03.19. 22:51:29

Jaaah, és benne van a posztban, hogy nem neki kellett perkálni, hanem a biztosítónak. Mivel a mercis volt a vétlen. Olvasni tudni kellene.

Pasas 2009.03.19. 23:58:05

Az 1.2 millió szerintem is nagyon korrekt, mert a múltkor belementek a Velorexembe, és 899.999 forintért megcsinálták. Na ne! Amiről megint beszélünk az az extraprofit. Mert a 3000ft-ból kifröccsentett lökhárítót kifizeted (a biztosító) 140.000ft-ért, az 5000 forintból előállított sárvédőt 58.999ft-ért, etc, etc... Ez így fasza. Mert a munkadíj 350.000ft, amit megcsinál 2 nap alatt. Akkor egy hónapra... Na itt a baj.

román 2009.03.20. 09:02:01

Meg ott, hogy ezek az autók így vannak gyártva!!!Nekem is Mercim van, de még a fémesebbik fajtából!Egy ilyen ütközés után azon csak elemeket kéne cserélni, küszöböt meg ajtóoszlopot biztossan nem!Ékes példa arra hogyan is tartják el az emberek az autógyárakat ill. az alkatrészgyártókat!

Hrzrasn (törölt) 2009.03.20. 09:46:18

@series_one: Húzatott anyagnak már sosem lesz ugyanolyan a szakítószilárdsága. Mindennapi használatnál persze ez lényegtelen, de majd a következô csattanásnál megérzed. Bizonyos anyagokat, mint pl alumíniumot, meg ugye eleve tilos húzatni.

A javítással amúgy semmi bajom, ha nem titkolják el.

waffen55 2009.03.20. 12:09:27

A cimborám megoldotta ezt vázvédelmet: vett egy Boby 500-ast és kazánlemezt hegesztett a teljes aljára, viszont amikor frontból kapott egy roburt akkor az elrepült ő meg maradt a helyén!

Káposztakukac 2009.03.20. 13:34:44

@román: sőt, ha egy régi mercivel nekimész egy falnak, akkor a kocsi kasztnija majdhogynem egyben van még. csak a te belső szerveid vannak eldeformálva...

Káposztakukac 2009.03.20. 13:35:31

@Hrzrasn: őőőő, azért óvatosan ilyn kijelentésekkl.... hidegtömörítésről hallottál már?

pollipop 2009.03.20. 14:43:31

@Pasas: No itt van a nagy igazság, de eltúlozva. Mert az OK, hogy 3e-ből kifröccsentik a lököst, de a szerszám hozzá jópár misibe fáj - nem tudom, hogy mennyi lehet pontosan, de a megtérülése nem 10db után van. Viszont a fröccsöntő üzemet max. 10e-es áron hagyja el, amit aztán lefestenek mondjuk 3e-ért, és kész a 120e-es lökös. Az extraprofit megy a Mercinek/Toyotának/Fordnak stb. Ez a mocsok dolog.

A másik meg az, hogy ha gondolkodnának a mérnökök és egy jól javítható, illetve tökéletesen javítható autót szeretnének gyártani, akkor a merev kasztnit nem úgy alakítanák ki, hogy azért legyen merev, mert össze van hegesztve - csak szerintem ez nem cél, mert növeli az autó várható élettartamát. Milyen érdekes, hogy a hidakat csavarok fogják össze és nem kerülnek 10-20 év alatt a roncstelepre... Szóval lehetne olyan vasat alkotni, ami ha törik, akkor egy vizsgálat után a merev cuccokat kicserélik, nem húzatják, és az 5 csillag javítás után is 5 csillag lesz. Csak akkor sokkal csúnyább károkat lehetne totálkárra venni, nem menne annyi autó a levesbe.

Acmee 2009.03.20. 19:58:47

@G.O.B.:

Tudod, a főnököm Espace-étnemrég durrantotta oldalba egy hülye. Nem vészes, a hátsó keréken gellert kapott a verda, még a dísztárcsa is egyben, egy a gáz, a hátsó lökös sarkát elvitte. No és az ív alját egy picit.

Erre mondta főnök, hogy ki fogja neki elhinni, hogy csak egy pici horpadás volt a lemezen, a lököst kellett csak fullosan cserélni?

Mondtam neki, h ne legyen már hülye... fényképezze le, hogy hogy nézett ki az autó, majd vigye a márkaszervízbe(nem ő volt a hibás), aztán a fényképhez mellékelve a márkaszervizes számlát eléggé hitelesen meg lehet mutatni, h miért vastagabb az az egy elem, és látszik, h piti hiba volt vele...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.20. 21:07:25

@Káposztakukac: Kikeresem neked azt az RA-számot, ami tiltja az alu húzását, ha attól jobban érzed magad.

Káposztakukac 2009.03.21. 14:29:13

@Hrzrasn: most nem aluról beszéltem, hanem úgy általánosságban a húzatásról.

vwxyz (törölt) 2009.03.25. 22:28:59

@waffen55: Sem a nick, sem a komment nem Einsteini háttérre vall.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.23. 14:21:35

A futóműsérült autó soha nem lesz gyári jellegű. Azt viszont csúnya dolognak tartom, hogy a hátsó ajtó fényezésekor nem veszik ki az üvegeket az ajtóból!!!
Ez akkora buher munkára vall, hogy a garázssori kóklerek is sírva fakadnak egy ilyen kép láttán. Gratulálunk Dukko Lux.
Náluk lehet majd átvenni a szépen kivégzett Ferrarikat és Maseratikat?!

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.23. 14:23:21

A futóműsérült autó soha nem lesz gyári jellegű. Azt viszont csúnya dolognak tartom, hogy a hátsó ajtó fényezésekor nem veszik ki az üvegeket az ajtóból!!!
Ez akkora buher munkára vall, hogy a garázssori kóklerek is sírva fakadnak egy ilyen kép láttán. Gratulálunk Dukko Lux.
Náluk lehet majd átvenni a szépen kivégzett Ferrarikat és Maseratikat?!

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s