UV-fényben égő Ferrari

Különleges eljárással javítják a horzsolást a Scaglietti lökhárítóján


Egy szerencsétlen angol kolléga, a kredit kráncs közepén, épp most vett magának egyet. Hát igen, nem mindenkit érint egyformán a válság. Persze nem irigylem Chris Harrist - csak egy kicsit -, megdolgozott érte, és keményen szív is új büszkeségével, a 2004-es, 18 ezer mérföldet futott Scaglietti Ferrarival. A látszat ellenére neki se könnyű: tegnapelőtti hír, hogy a motorvezérlő elektronika hibáját jelezte ki a kocsija, amiről egy héttel korábban pedig az derült ki, hogy nem fér be a garázsába. Mert a 612 Scaglietti nagy. Nagyon nagy.

Nem egészen tíz centivel marad el az ötméteres hossztól, nem egészen öt centivel a kétméteres szélességtől, de még a tengelytávja is majd' három méter. Persze lapos, mint egy rendes sportkupé, bár azért ez a laposság is viszonylagos: az 1344 milliméter magas kocsi mellett állva lenyűgöznek a méretei. Valószínűleg a nagy méretek és a 12 méteres, távolsági buszokat idéző fordulókör miatt húzta meg a tulajdonos a gyöngyházfehér színű kocsi lökhárítójának jobb első sarkát. Nem nagy a sérülés, de így nyilván nem maradhat.

Nem is olyan rég még hasonló hibák kijavításához Bécsbe kellett vinni a garanciális Ferrari és Maserati modelleket - itthon nem volt az olaszok által elfogadott javítóműhely. Ma viszont már elég a Csepel-szigetre kimenni, úgy látszik, a Dukko-Lux Kft. munkatársai elég ügyesek a Ferrarinak és a Maseratinak, mert Magyarországon ők lettek a két sport- luxuskocsikat gyártó cég hivatalos javító és fényező partnerei. Azért ez nem semmi.

Így ez a káprázatos Scaglietti is hozzájuk került, aminek kis sérülését ráadásul egy különleges, UV-fényes technológiával javították. Hasonló módszert a fogorvosok is használnak, és az a lényege, hogy olyan anyagokkal dolgoznak, amelyek UV fény hatására azonnal megszáradnak. Az UV-lámpával háromszor villantanak a kezelt felületre, ami így gyorsan megszárítja a felvitt anyagot. Védőszemüveg nélkül megvakítana, akkora fényerővel villan a lámpa, ezért jár a rendszerhez egy hegesztőmaszkhoz hasonló védőmaszk is.

Nem olcsó a módszer, az UV-lámpás villantókészülék olyan hatmillió forintos beruházás, a speciális alapanyagokat pedig százezer forintos nagyságrendben méri a forgalmazó - félkilós kiszerelésben. Viszont sok nem is kell belőlük: a Ferrari női tenyérnyi sérülésének javításakor 10 grammos nagyságrendben fogytak. Többek között azért kell ilyen kevés - és azért ilyen drága -, mert nagyon magas, közel 90%-os a szárazanyag-tartalma.

UV-fénnyel szárítják az alapozó kittet, a közbenső réteget és a szín után a lakkot. Magát a színt viszont hagyományos alapanyagokból fújják a kocsira. Az UV-re száradó anyagok előnye a hagyományos, két komponensűekhez képest, hogy sokkal gyorsabban lehet velük dolgozni, nincs a száradás miatt hosszú üresjárat a javításban. A Scaglietti sérülésének hagyományos javítása nagyjából fél napot vett volna igénybe, az UV-fénnyel szárító módszerrel viszont egy óra alatt megvolt az egész. Nem elhanyagolható különbség.

Viszont ennek az eljárásnak is van hátránya: csak kis sérülések javításához használható, olyan, tenyérnyi méretű felületekhez, amit az UV-lámpa teljesen be tud takarni. Egész autót, de még egész elemet sem lehet vele fényezni - azokra marad a hagyományos megoldás.

A Scaglietti javítása nemcsak a különleges segédanyagok miatt egyedi, de ez a gyöngyházfehér szín sem mindennapos. A színhez kevert gyöngyházszemcsék szerkezete az őrlés folyamán félgömb alakú lett, ami fentről, merőleges szögben nézve fehér színt ad, jobbról lilásnak tűnik, balról pedig zöldnek. Ezt a hatást a szemcsék optikai visszatükröződése okozza.

Szerencsére hálás szín a fehér, könnyebb javítani, mint egy sötétebb árnyalatot, de nem árt, ha ügyes kezű és jó szemű, aki a szórópisztolyt kezeli. Szakértők szerint egy kikevert anyagot vagy ötféle árnyalatban tud a fényező fújni, attól függően, hogyan használja a szórópisztolyt. Eltérő lehet az árnyalat már attól is, ha a fényezőpisztolyt más tempóban mozgatja, vagy nem a megfelelő szögben és optimális távolságra tartja a fényezendő felülettől.

Szerencsére ez a Scaglietti nagyon szép lett, és a számla se volt túl vaskos: a tulajdonos megúszta nagyjából 50-60 ezer forintból. És angol kollégánk, Chris Harris miatt sem kell aggódni, garanciában javították fekete Ferrarijának elektromos problémáit. Még hogy egy majd' kéttonnás, 5,7 literes, 540 lóerős V12 szupersportkocsival nehéz az élet! Piha.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr761024463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PepeXVI 2009.03.25. 12:53:32

Első :D:D:D

Életemben először!

Amúgy kéne az UV javítás. Buliban is jól jönne :D

T-boy (törölt) 2009.03.25. 13:12:18

Nem tudom,ennyiért max.ráfordulhatott
volna egy márkaszerviz kapujára..

zoutlodi 2009.03.25. 13:12:56

Klassz reklám.
Csak ezt nem értem mire jó ez a módszer.
Fél nap helyett egy óra alatt megvan? Ennyi?

vranyek (törölt) 2009.03.25. 13:21:31

ez a fehér ferrari véletlenül nem egy 599 GTB??? nekem inkább annak tűnik:P

bitfighter 2009.03.25. 13:33:37

Arra, hogy megvárhatod, és viheted. Azért fél napot elb@szni szervizben (vagy lelépni meg visszamenni) szívás. Megspórolhatod a taxit is :)

GázGéza 2009.03.25. 13:45:30

Az ember egy ilyen autót nem szivesen hagy ott semmilyen szervízben vagy fényezőknél, szóval ha lenne ilyen félórás opció, akkor tuti azt választanám, és szépen megvárnám amíg kész van. Otthagyni valahol kulcsokat adni hozzá merész. Láttam már olyat, hogy mosóban le volt adva egy S merci, a srácok meg gondolták mennek vele egy kört. Hát nem sikerült csont nélkülire a kör, a merci totálkár lett.

abwert 2009.03.25. 13:52:43

@GázGéza:
ez a sztori elég lol
XD
amugy én is megvárós párti vagyok

The Good Boy 2009.03.25. 13:54:09

érdekes cikk, de hiányolom a végén a (x)-t

AtoszMester 2009.03.25. 14:05:28

És a Ferrari tulaja az a homokos fejű, struccnapszemüveges idétlen kölyök?

Beszarás. Biztos keményen megdolgozott érte.

Írigykedek, na és ? :)

GiXXXer 2009.03.25. 14:07:58

Ha fél napig szárad (összvissz) a több réteg festék meg lakk, akkor az valószínűleg több koszt fog összegyűjteni. Hiszen még egy fullos festőkamrában is akad mikroszkopikus por bőven.

Harlequin 2009.03.25. 14:27:06

Aki nem sárga, piros vagy fekete sportkocsit vesz, az legalább akkora paréj mint az a nőnemű egyed aki szoknyához tornacipőt vesz fel.

Pasas 2009.03.25. 14:39:00

Szívesen lennék paréj egy zöld Bentley Continental GT-ben, vagy egy Almond Green színű Aston Martin-ban.

tchabee 2009.03.25. 15:06:26

Isteni. Fogorvosként mindig is csodálkozva néztem a szervízeket, miért nem vetették be ezt hamarabb.
Amúgy a szervíz maga tragédia. Ez Ferrari és Maserati hivatalos servicepoint? Borzalom.

szmash 2009.03.25. 15:11:48

A napszemcsés arc TóthZé, a szerző. A védőszemüveg használatát demonstrálja, vágod?

Fox888 2009.03.25. 15:19:45

AtoszMester
Ez nagyon meleg volt. Te sem a B.M.E.-n tanítassz mi?:D

sapó 2009.03.25. 15:20:51

Az ilyen "atoszmester" félék miatt tart itt ez az ország ahol... pfff...

DigiT 2009.03.25. 15:48:21

Na megint előjött hogy ki és mi miatt tart itt ez az ország! xD ez azért már szánalmas:D!

Amugy,igen én is irigykedek,amikor látom hogy a kissebbség fiatal tagjai 5ös bmw-vel császkálnak meg c mercivel,de hát ez van,remélem egyszer nekem is jut egy szép és jó autó!

dr.oid 2009.03.25. 15:48:53

anno láttam paréjt egy régebbi british racing green színű Bentley Turbo R- ben feszíteni. stílszerűen a lakótelepi kukák mellett parkolt a kigyúrt, bikanyakú, striciláncos úriember-tulaj aki alkalomhoz illően elegáns gyöngyházfehér suhogós melegítőbe öltözötten lábán méregdrága nike sportcipőben (a makkoscipő azért erős lett volna:)) várta plázacica barátnőjét. a 90es évek fagyiszínű-öltönyös, hányásmintás-nyakkendős manager-Suzukis vállalkozói közül azért brutál módon kirítt a fickó:D

MP 2009.03.25. 15:57:33

A magyar cégről csak annyit. Annak idején lefényeztek tök ingyen egy Barkast a Fehérkereszt Állatvédő Ligának. Nem is akárhogy! Fehérből ment át kékbe s gyönyörű kutyafejek voltak rajta. Köszönet érte így 18 év távlatából is.

=Daniken= 2009.03.25. 15:58:00

végre megint egy igazi, malacorrú, lófejű brit barom, akin úgy áll a napszemüveg mint klottgatya Mátyáson, a házimanón..

CsZs 2009.03.25. 16:05:27

A színekhez visszatérve a bugatti meg ugye kék hagyományosan..

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.03.25. 16:14:07

@=Daniken=: Ez tóthzé a bögölyréjben-ben amit adtak a masinához.
Vagy nem :)

Az EREDETI 2009.03.25. 16:21:58

@sapó: meg az ilyenek miatt akik ezt hajtogatják

Harlequin 2009.03.25. 16:28:34

@CsZs: De egy ferrari semmiképpen sem fehér...Tudom a Suhámer Józsinak is ilyen ferrarija van, lesz@rom, ő is paréj...

sapó 2009.03.25. 16:39:14

én nem ezt hajtogatom csak egyszerűen elszomorít... és örülök hogy én nem ilyen vagyok...

tokker 2009.03.25. 16:39:27

Egy Ferrari legyen piros, egy Bugatti legyen kék, bármilyen angol autó pedig legyen Brtish Racing Green. Ennyi :)

Akinek meg szúrja a szemét egy Ferrari, az ne azzal foglalkozzon, hogy másnak miből tellik rá, hanem inkább azzal törödjőn, hogy ő hol baszta el amiért neki nem tellik. Mert ha nem tellik rá, arról csak te tehetsz édes fiam, nem a szomszéd tehene.

Stock 2009.03.25. 17:07:11

50-60 rugó, egy ferrari javítása ritka technikával?? 6 misis befektetés + száz rugós anyag + munkadíj + presztizs + kockázat, hogy egy 70 gurigás kocsit elcsesz a mester..
nekem irreálisan olcsónak tűnik..

james551 2009.03.25. 17:07:26

Autófényezöként csak azt tudom mondani erre a uv fényezésre hogy egy nagy faszság.
Egyébként sem új eljárás már vagy öt éve hogy használtam én is de rohadt drága az anyagköltsége és hagyományos modon is meglehet oldani gyorsan...
az meg hogy egy ferrárit gyors szervizbe visznek hogy legyen kész fél nap alatt az egy vicc!
Jó hogy az ügyfél nem szereti az autót kiadni a kezéből de ez az a munka amit nem lehet összecsapni mer nem lesz közel se olyan szép a végeredmény akárki akármit mond.!!! pl képek alapján a ferráriról még csak lese szedték a lököst rajta fújták. ami nemval valami igényes munkára mer nem lehet alul normálisan kifújni.. meg a sok szemét repül bele alulról akármilyen tiszta is a kamra...stb ilyen javítást egy 10 éves astrán talán elvégzek de egy ferrárin?
Én igényes fényezönek tartom magam sanjnos a szakmámba mostanában divat lett a fél napos gányolás (mer fényezésnek nem nevezném)tudomásul kell venni hogy aki tényleg igényesen akarja megcsináltatni a kocsiját az minimum 1 nap.jelenesetet nézve szétszedés kittelés csiszolás fillerezés fújás összerakás mellépolírozás stb... szóval nem fél napos..

yard (törölt) 2009.03.25. 17:13:38

Mennyit kell itt fizetni egy ilyen reklámért? És előre, vagy utólag?

forjunk 2009.03.25. 17:49:06

mosmivan????
az angol autosfirkász kocsiját javityák csepelen???
vagymi?
uristen

Jetfighter 2009.03.25. 18:09:00

"tegnapelőtti hír, hogy a motorvezérlő elektronika hibáját jelezte ki a kocsija"

Mielőtt bárki a szokásos hibás (olasz szutyok stb.) következtetésre jutna:
Bosch Motronic ME 7

zsüber 2009.03.25. 18:15:25

@forjunk: én is átolvastam háromszor és elvesztettem a fonalat. most akkor kié ez az autó, mert az angolé fekete, vagy ki húzta meg, vagy valami. tele félinformációkkal. amúgy jó lenne tartalmilag (mármint a pepecselős technológiát bemutató rész), de a tér-idő kontinuumban van egy kis zavar...

G.Szabolcs 2009.03.25. 18:48:27

@james551: Teljesen igazad van

Mi veter;nokkal foglalkozunk de ritka a jó fényező...

Ezt én sem engedtem volna egy 5-6 millios veteráonon sem nem hogy egy Ferkán....

Le kell venni masképp nem is tuja osszepolirozni egyszerune nem lát rá minden szögből...

Gány.

TC:
Már bocs de ha reklámozni akarjétok ezt a műhelyt akkor akkor azzal azt éritek el, hogy a ti magas szakmai szinvonalatokat is lerontjátok.

ballada 2009.03.25. 19:17:26

Kicsit esetleg protekciós lehetett az illető...én nemrég hasonló munkáért 200 felett fizettem ugyanitt. Persze reklámnak jó volt, tényleg elég szépen dolgoznak.

Bugajozsinemszepgyerek 2009.03.25. 20:28:41

Nem akarok senkit sem bántani, csak a képek alapján ítélkezek, de egy ilyen, tisztának cseppet sem látszó, málló kockametlakis műhely lett hivatalos ferrari fényezőhely?
Hát nem tudom...

davidson (törölt) 2009.03.25. 20:41:22

a címben el van írva a scaglietti,scagletti-nek van írva he-he

TóthZé 2009.03.25. 20:47:27

@davidson: valóban, köszi és elnézését, javítottuk.

Swo (törölt) 2009.03.25. 20:59:57

De jó neki.Idejön idejön Angliából pont a csepeli szigetre....fényeztetni,nem semmi.Hazafele meg megállhat Bécsben egy laza futóműszervizre 6ezer ojróért a Magyar utak miatt..hehe:))

turboSPRINT 2009.03.25. 21:06:35

Nyugodtan gépelje be a rohadt Google-ba az az amatőr, aki nem ismer meg egy Scaglietti-t! "612 Scaglietti" - aztán írjon véleményt!

Gomulka Béla 2009.03.25. 21:38:46

Hogyan oldják meg azt, hogy a félgo"mbo"k a lapos felu"ko"n u"ljenek?

AtoszMester 2009.03.25. 21:40:20

"sapó 2009.03.25. 15:20:51
Az ilyen "atoszmester" félék miatt tart itt ez az ország ahol... pfff... "

Affenébe, honnét tudtad meg hogy párttag vagyok? :)

Elnézést kérek a Tóthzétől, nem tudtam hogy Ő az. Amúgy tényleg úgy néz ki mint egy ócska buzi.

vizsla_barat 2009.03.25. 21:44:08

az UV-re nem szarad,te okos,hanem polimerizalodik. Gyokos polimerizacio UV-inicialassal. De ez mar meghaladja az ujsagirok szintjet. Na persze,ha ertenek,hogy az UV-feny merre all a lathato spektrumtol es tisztaban lennenek az energiaviszonyokkal,akkor tudnak,hogy szaritani infralampaval szoktak. biztos nem azert,mert kisebb az energiaja. De ilyenkor elojon a hullamhossz,hullamszam,frekvencia es egyebek,amin ugye aludni illik egy mai nyikhajnak,meg kulonben is fuj fizika meg kemia.

elegem van abbol,hogy az altalanos iskola hetedik osztalyos fizikatudasommal (meg az atkosban szereztem,azota kopott...) tobbet erek,mint ezek a mai joemberek egyetem utan...

GalloG 2009.03.25. 22:03:29

Jól látom, hogy pormentesítés végett fel van locsolva a kő???

Akkor valóban komoly a technológia. Padlótól 20 cm-re fújni, pláne gyöngyház színt...

Nem azért, de a régi Autóklub szervizpontok néztek így ki belülről. Azaz még most is így néznek ki. Kíváncsi vagyok hol a bőrülős kávézó, amiben az ügyfél várhatja a gyorsjavítást.

Egyébként 70 rongy nem igazán olcsó (a 200 pláne nem), mikor profi fényező, profi anyaggal is 30-40 ezerért vállal egy-egy komplett elemet, nem 10x10 cm flekkolást.

Engem nem zavar a reklám, de legalább úgy lett volna fényképezgetve, hogy ne mindenkinek a lepukkantság és az amatőrség jöjjön le.

Swo (törölt) 2009.03.25. 22:13:05

Ha ezt látnák a "szegény melósok" akik kézzel,steril körülmények között rakják össze otthon a Ferkót......

tomoo 2009.03.25. 22:41:50

@vizsla_barat:
vegyészkarosként mosolyogtam egyet a kommenteden, igazad van ezzel minden átlagembernek tisztában kellene lennie... reakciómechanizmust, energiadiagramokat ne rajzoljanak fel?

majd írd már le azt is melyik általánosba jártál, mert a gyerekeimet biztos oda íratom!

a műhely tényleg elég Bangla Bangers fíling :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.25. 23:17:39

@Jetfighter: "Mielőtt bárki a szokásos hibás (olasz szutyok stb.) következtetésre jutna:
Bosch Motronic ME 7"

Ami természetesen a Ferrari specifikációja alapján készült. Ugye te még soha életedben nem írtál TRSt?

A SI AW 2009.03.25. 23:28:52

Az UV technológia valóban nem új megoldás. de fontos fejlődési foka a mai fényező technikáknak. a képek egy, kamrán kívüli technológiát mutatnak. ez lehet, gyors(rapid) vagy spot(helyi)javítás, ezeknek szigorú szabályai vannak, az autó felületének mely részein és milyen színek esetében érdemes használni. természetesen az UV tech. kamrában is alkalmazható, de az sima-hagyományos fényezői munka. kamrás alkalmazás esetén is nagy előnye a gyorsaság de e mellet az energia megtakarítás az igazán meghatározó. amikor UV fény "dolgozik" a kamra melege helyett komoly gáz vagy olaj megtakarítást érünk el!! fontos, hogy az UV fény melyik spectrumában üzemel a lakk és a levilágító. a "legegészségesebb" az UV A, a ma leggyorsabb és leg emberbarátabb UV lakk és levilágító UV A-ban üzemel, ennek a használatához valóban elég pl a 3M-es UV-szűrős napszem, sima gumikesztyű, és az amúgy is kötelező, zárt fújóruha. de UV védő eszközök nem. ez a lakk elemenként 2 perc kezelést igényel csak! ennek a műhelynek a lakkja és levilágítója nem ez. ettől még persze jó.
Fehér szín: az autó gyártók pont lesajnálják a gyártás alatti színállandót,(tisztelet a kivnek, pl:volvo, lexus) ennek következménye a javításkor jelentkező szín eltérés. a fehérek esetében ez sajnos különösen igaz. egymásmellé kell állítani egy szalonban, egyazon színkóddal ellátott három modelt, a laikus szem is látni fogja mire gondolok.
elemenbelüli jav. ami a képeken is látható: a fotokkal és az eljárással semmi baj, igen vizes a padló és nem a kamrában készül, de ezt fenn már leírtam, ez egy létező elfogadott hazánkban ritkán alkalmazott eljárás. a baj szerintem nem ezzel van hanem azzal,hogy a szín fehér és még gyöngy is!
a magas gyöngy(mica) tartalmú színek esetében a szín bonyolult billenési sajátosságai és az autók gyártási pontatlanság miatt nem ajánlott az ilyen színekkel történő elemen belüli javítás(spot javítás). az esetek többségében, meg fog látszani. és ez egy peugeot 307 (pl: EKQ szín) szintjén sem megengedhető!
Üdv,

Jetfighter 2009.03.26. 00:30:34

@Hrzrasn: nem bizony. De azt tudom, hogy a Bosch azt adja, amit a megrendelő kér. Annyiért, olyat. Azt viszont nem feltételezném, hogy a Ferrari garasoskodott vagy nem ért a saját V12-ese vezérléséhez. :)
(Jelzem, sima termosztáthibára is mehet Engine System Failure, láttam már olyat.)
Szegény, szerencsétlen Chris Harris, tényleg, miket fog még szívni...

equium 2009.03.26. 00:46:50

Jobb lesz lelépnem,ti kurva okosak vagytok.

vizsla_barat 2009.03.26. 01:29:13

@tomoo:
ha az UV szarit,ne menjunk ki a napra,ugye? azert kell kremezni magunkat? szabadgyokok? lehet,hogy tulzott elvaras,hogy az ujsagirok a fizikaval/kemiaval tisztaban legyenek...meg mindig fenntartom,hogy az atkosban az UV/infra ismerete alapveto ismeret volt.

Szegeden jartam altalanosba,fizikatanarom egy lelkes amator csillagasz,zenesz es IGAZI tanar volt; a kamiatanarom nyugdijas egyetemi tanar volt vala,nala embersegbol vizsgazott a java,a tobbi le volt ejtve. egyiknek sem kellett soha fegyelmezni,mert TEKINTELYUK volt.

en mar elvegeztem az altalad emlitett szakot,sok kitartast!

DiliQtya 2009.03.26. 08:29:37

@Gomulka Béla: Ezaz, hogy a csigába darálják úgy hogy félgömb legyen? Valaki? Aztán ne bántsátok egymást :)

Devil2 2009.03.26. 08:36:55

Zavaros ez a dolog Chris Harris-sel meg a cikk Ferrarijával mert konkrétan ugye nincs közük egymáshoz, csak Harris-nek is ilyen van.

Aki még mindig azt hinné hogy a napszemcsis fiatalember maga Chris Harris, annak ajánlom eme site-ot tanulmányozásra:
autocar.co.uk, ő lesz az aki a legkevésbé néz ki angolnak, inkább indiai vagy arab vérvonalból való ő.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.26. 08:39:34

ez a kocsi nagyon szép, az 599-nél is szebb szerintem

élőben sokkal lenyűgözőbb, mint képen (:

Árpád82 2009.03.26. 11:14:49

Hát ez az.....Magyarország....Ismét eljutottunk egymás fikázásához, leszólásához, földbe döngöléséhez....Egyébként a műhely tényleg nem egy patika.15 éves Astrámat lehet,hogy elvinném ide, de egy Ferrarival még Csepel határát sem lépném át soha, az biztos.

monstertruck 2009.03.26. 15:04:18

Ez a ferrari egy nagy kupac műanyag vacak egymásra ragasztgatva.

Pasas 2009.03.26. 15:14:46

Élőben tényleg brutál a mérete. Hatalmas autó.

monstertruck 2009.03.26. 15:31:01

A ferrari pont olyan mint a kispolszki

-farmotor, hátsókerékhajtás
-műszerfal csak a legszükségesebbet mutatja
-csomagtartó minimális
-egyesben padlógázzal jellegzetes hangja van
-hátsó ülés kényelmetlen
-ha nem vigyázunk könnyen rommá törjük vele magunkat
-általában anyagi helyzetük miatt vásárolják meg az emberek
-a futómű nem bírja a terepet
-általában maximálisan kihasznáják a motor teljesítményét
-a nők nyíltan mondanak róla véleményt
-valakinek csak a mérete miatt tetszik
-ha nagy sebességgel repeszt, mindenki megbámulja
-igazán jól csak piros színben mutat

Pasas 2009.03.26. 18:24:00

A legtöbb mai Ferrari középmotoros. Nincs farmotoros.

Alf (törölt) 2009.03.26. 20:16:37

Ki ez a raj csávó a képen?
csak akkor fotózhattak a csicskák, ha őt is berakják a cikkbe, vagy mi?

Leszarom a ferrariját, ha nekem lenne, eladnám a picsába, mielőtt valami betonfalnak ütközöm az M0-án.

Alf (törölt) 2009.03.26. 20:19:48

ja és az ilyenek miatt tart itt az ország

XD

PanelProli 2009.03.26. 20:48:06

Nem érdekel a Ferrari, meg a javítási technológia sem, nem azért írok!

AZÉRT ÍROK, HOGY EZT A KURVA EXPRESS.HU REKLÁMOT TAKARÍTSÁK MÁR EL BÜDÖS FRANCBA A TOTALCARRÓL. A NYITÓLAPON LÉVŐ CIKKET NÉZVE EGY QUAD, EGY BORONA, MEG EGY ROHADT TRÁGYASZÓRÓ BERENDEZÉS REKLÁMJA LÁTHATÓ :-(((

EZ AKKORA MEGALOL, HOGY MÁR RÖHÖGNI SE TUDOK RAJTA, CSAK SÍRNI!

FEL NEM FOGHATOM, HOGY EGY MAGÁRA VALAMIT IS ADÓ AUTÓS WEBLAP HOGYAN TUD ILYEN SZAROKAT FELENGEDNI A NYITÓLAPRA.

chivas 2009.03.26. 21:16:10

@james551:
Csatlakoznék hozzá és minden fényező kollégához, ugyanis ez a cikk nem más mint egy rossz reklám! Ez az UV szárítás is egy baromság, ha a seggembe dugom a kezem akkor ezt a hibát UV-nélkül hagyományos módszerrel is megeszem ennyi idö alatt! Azonkívül sok jó mühely van az országban és ha valaki kicsit jobban rápislant egy egy ilyen darab fényzésére megállapithatja hogy az olaszoknak lenne mit tanulni még kicsit.

SsPL71 (törölt) 2009.04.02. 10:53:17

Nem értem, mit irigykedtek, TóthZé kapott kölcsön egy ferkát, és mivel meghúzta a jobb elejét, gyorsan javíttatni kellett mielőtt vissza kell vinnie.

50-60 ezer forintja bánta.
Mindegy, milyen gányolásos módszerrel csinálták, a lényeg, hogy gyorsan kellett.

A tulaj nem veszi észre, esetleg később akkor meg már TéZé letagadhatja, hogy ő lett volna bűnös.

Real_hun 2009.04.04. 23:44:36

Válasz erre vagy arra..akinek nem tetszik "ellehet menni szlovákiába"javitani...hehe :)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.23. 13:37:49

Megnézném a tulaj arcát az autó visszaadásakor a színeltérésből adódó foltocska láttán.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s