Giugiaro Chevyjét kissé átgyúrták

Vétlen volt, bukott, de él. A tettes elmenekült

Ezúttal Vácra mentem kárparkozni, itt, az Inter Autóház Vácnál még válogathattam is a márkák között. Nem tudom, hogy véletlen-e, avagy a Totalcart üldözi-e a neve, de szinte kizárólag totálkáros kocsikat mutattak. Az udvaron megnéztünk úgy négy tékás autót, ebből kettőt az M2 (lánykori nevén 2A)  úton érte a baleset.

Mondjuk a végeredmény nem is annyira borzasztó, legalábbis a sztorihoz képest. Ment szegény Kalos békésen egy Ford Mondeo mögött a 2A úton. Tudom, már nem így hívják, talán azért, hogy M2-esként része lehessen a hurrábővültagyorsforgalmiúthálózat kilométer-kimutatásoknak.

Aki véletlenül nem járt volna még errefelé, annak hadd következzen egy rövidke leírás az útról: ez kerüli el a régi 2-es út településeit, Vácot, Dunakeszit, Gödöt és társait, előzni csak elvétve lehet rajta, és jelentős a teherforgalom. Amúgy nincsenek rajta szintbéli kereszteződések, de az autósorokban sokaknak elszáll az agyuk, ebből lesznek aztán az idióta előzések. Aki tehát kalandra vágyik, nyugodtan nézzen el ide, a magas adrenalinszint garantált.

Visszatérve a Kaloshoz, ő is egy ilyen remek szituáció áldozata. Mert őt és az előtte haladó Mondeót valaki előzni kezdte. Mondjuk az a tény, hogy jönnek szembe, nem nagyon zavarta az illetőt, így az lett a vége, hogy kénytelen volt durván bevágni a Mondeo elé, amelynek vezetője emiatt kénytelen volt hirtelen fékezni.

Persze ezután a Kaloson volt a sor, a vezető félre is rántotta a kormányt, fékezett is. De még ez sem volt elég, hogy elkerülje az ütközést – meglökte a Ford jobb hátsó sarkát, amitől aztán a Mondeo is, meg a Kalos is pörögni kezdett. A Kalos ráadásként megtalálta a szalagkorlátot is, és hosszasan csúszott.

Szerencsére személyi sérülés nem történt, így a kiérkező rendőrök nem is helyszíneltek. Mivel a többieket veszélybe sodró autó az előzés lendülettével távozott a helyszínről, jobb híján a Kalos épségben kiszálló vezetője adhatott betétlapot a fordosnak. (Persze abban az esetben sem biztos, hogy a Kalos kára megtérült volna az előző jármű kötelezőjére, ha az megáll, hiszen a követési távolságnak akkorának kellene lennie, hogy egy ilyen szituációban is meg tudjon állni. Viszont ilyenkor illik némi érdeklődést mutatni az iránt, hogy például életben maradtak-e a többiek.)

A Kalos természetesen totálkáros. Mivel finanszírozott autó, a tulaj áldhatja az eszét, hogy viszonylag nagy kezdőrészlettel indította a hitelt, így az autó kárkori értéke több, mint a hátralévő törlesztés. Ez persze nem jelenti azt, hogy nyerne az ügyön, hiszen az ő kára a casco terhére rendeződik, vagyis ebből még lejön az önrész – de legalább nem bukik hatalmasat.

Ami a kocsi állapotát illeti: elég ramatyul néz ki az eleje. Talán nem túl látványos, de az orra oldalról is kapott egy nagy pofont, ezért a homlokfal kissé paralelogramma alakúra deformálódott, a váznyúlvány is elhajlott. A műanyag elemek is szépen törtek, a motorházfedélen látható keresztirányú sávok pedig egyértelműen a szalagkorlát nyomai.

Az is látszik a bal első felni peremének kihajlásából, hogy hosszasan csúszott oldalirányban a kocsi. Az érdekes formájú luk a gumiabroncson szintén az ütközés során keletkezett, akármilyen hihetetlen, nem emberi kéz vágta a szinte szabályos négyzet alakú nyílást, közelebbről nézve még az is látszik, hogy a váz szálai hogyan szakadtak el.

A Kalos oldala is szép. Persze az ajtó nem nyílik, de ez momentán a legkisebb baja. Az ablakkeretnél és az ajtónyílásnál kissé megnőtt az illesztési hézag, az ajtó burkolólemeze pedig átlyukadt. A hátsó oldalajtó sem úszta meg sérülésmentesen. De a vicc az, hogy még a kocsi hátulja is kapott egy kis fénysérülést, a lökhárítón és az ötödik ajtón.

Az utastérben ez első légzsákok maradványai eldurrantan nézegetnek ki a kormányból és a műszerfalból, szokás szerint a kárszakértő már szétnyiszálta őket, nehogy véletlenül újra felhasználódjanak egy másik káreseménynél. A vezető egyedül ült a Chevrolet-ben, becsatolva: az öv most reteszelődve lóg az ülésen.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr251108608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ziza133 2009.05.09. 11:43:31

@sandrew: :DD
Erre mar szinte lehetne szervezett programot epiteni - jo penzert

Ubul1 2009.05.09. 11:52:30

szerkesztők megint a helyzet magaslatán, miért nem látni a végét?

sandrew 2009.05.09. 11:52:53

@vzoli13: Benne vagyok, csak nehogy katasztrófa-turizmus legyen belőle :-D

okostojgli (törölt) 2009.05.09. 11:55:51

Látom a szemből jövő "csak azért sem lassítok" köcsögsége senkinek nem tűnik fel...

Istenem, csak ha annyi millió forintom lenne ahányszor sikerült az seggfej előzgetős vadbarmokat lealázni azzal, hogy nem volt módjuk belémcsattani szemből vagy az előzötteket kellemetlen helyzetbe hozni mert csöppnyi fékpedál munkával sikerült az idiótaságát korrigálnom. Mondhatni egy Isten vagyok, annyi életet mentettem már meg.

guni 2009.05.09. 12:15:34

@nomac: "Lehet ez a helyzet mas, de a tipikus sajna, hogy az autok hosszu oszlopokba vonatoznak, mert nem tudnak/mernek megelozni egy lassu jarmuvet"

Vagy esetleg azért mert egy előzés minden körülmények között veszélyforrás. Elképesztőnek tartom, hogy teljesen elfogadott hozzáállás, hogy ha 95-tel mész, és utolérsz valakit aki 90-nel megy, azt minden körülmények között előbb vagy utóbb meg kell előzni. De miért? Az tényleg fel sem merül senkiben, hogy menjen vele az ő sebességével és esetleg két perccel később, de biztosan érjen haza?

albika52 2009.05.09. 12:20:52

Gyerekek,

1 órával ezelőtt (máj. 9., 11:10)láttam hasonlót, szerencsére baleset nélkül a 10-es Auchan előtti Bp-ről kivezető szakaszán:

Két teli teherautó cammog egymás után 30-cal, mögöttük gyorsan növekvő sor. A sort index nélkül előzi egy fehér Vectra kombi, szemben többen is megállnak, hogy visszaengedjék. Ő pedig rázza az öklét mindenkire. Sajnos a rendszámát nem tudtam felírni, de a dolognak jogilag egyébként sem lenne semmi jelentősége. Az, hogy ez sokkal közveszélyesebb, mint az áthaladás a sárgán akkor, amikor sehol semmi forgalom, ugyancsak nem számít.

guni 2009.05.09. 12:22:55

@ccorsa: Na te vagy az egyik kedvenc állatfajom. Kockáztatod az ő a saját és mások életét és még úgy érzed ő a hibás, ő teremtett veszélyhelyzetet. Nem sajnos el kell hogy keserítselek, 50-nel menni nem veszélyes. Jobbrol előzni viszont nagyon is. Igen, én is rühellem, amikor feltartanak. De ez senkit sem jogosít fel arra hogy mások életét veszélyeztesse. Ő egy mazsola. Te meg egy felelőtlen barom vagy. Szerintem te vagy a nagyabb rossz.

guni 2009.05.09. 12:38:07

Ja és nem is az b@sz fel igazán amit csináltál, hanem ahogy tálalod. Egy szót nem szóltam volna ha beírod, hogy "Ment előttem egy barom 50-nel, szégyellem, nem szoktam ilyent csinálni, de megelőztem jobbról, eldurrant az agyam, ez van, sajnálom". De nem, neked volt képed ideírni, hogy nem volt más választás, különben még lehet hogy 10 km-en keresztül 50-nel kellett volna mögötte mennem és hát abba belegondolni is szörnyű. Mondanám, hogy megnéztem volna a rendőr meg a bíró arcát, amikor egy csattanás után előadod neki ezt az érvelést, csak sajnos ehhez ártatlan embereknek kéne meghalnia...

Kniight 2009.05.09. 12:52:29

@guni: Nem tudom hogy az egérút az közig határon belül van vagy kívül, életembe 2x jártam arra.
Ha közig határon kívül van akkor egy hatalmas saller a belsősávos jogsisnak, mert nem tart jobbra. A másik, kisebb pofon a jobbról "előző" delikvensnek. Azért kisebb, mert ha kellő körültekintéssel vág neki a műveletnek, akkor fel tud készülni arra az esetre, hogy ha a belső sávos nem számít arra hogy jobbról megelőzik, és csattannak. Mivel a belső sávos még integetni is ráért ezért felismerte hogy jobbról autó jön, nem fog nekimenni. Nem lesz vészhelyzet.

Ha az egérút közig határon belül van, a párhuzamos közlekedés nem tiltja a jobból elhaladást, a jobbról elhaladó nem csinált semmi rosszat, a belsősávos jogsis meg mehet újra vizsgázni KRESZből mert olyan szabályokat gondol betartani és másokkal betartatni amik egyáltalán nem is léteznek.

Korrekt megoldás néhány igazi, KRESZ-t rendesen ismerő rendőr lenne ami az ilyen szituációkat előidéző egyedeket kiszednék ott helyben a forgalomból, és adott esetben elmagyaráznák nekik, hogy mit is csesztek el...

guni 2009.05.09. 13:02:19

Az utat én sem ismerem, de maga ccorsa mondta, hogy a helyzet balesetveszélyes volt, csak azserinte a másik miatt. Igen a saller szerintem is jár "apunak" is, ezt nem vitatom, csak azt mondom, hogy más ember balfäszasága még nem jogosít fel senkit, hogy veszélyhelyzetet teremtsen.

Riasom 2009.05.09. 13:04:30

@vzoli13: én is ennél gyorsabban megyek, ha tudok, és igazából én sem értem, miért nem megy valaki, ha lehetne, de ettől függetlenül aki 90-es vagy bármilyen úton anyázza a kicsivel a hivatalos sebességhatár alatt haladókat, az nem elég érett agyilag ahhoz, hogy részt vegyen a közlekedésben. Szerintem. Pályán király lehet ettől még.

Ja és ha naponta kéne ilyen közegben autóznod, mint az M2, nem tartanád vicces szórakozásnak. Tököm tele van az itt nap mint nap előforduló sok hülyével (sandrew jól összefoglalta a lényeget), és az önjelölt sumaherek népszerű közvélekedésével szemben nem a kiszámíthatóan lassan menők okozzák a veszélyhelyzeteket, hanem az adrenalinhuszárok. (És tudom milyen fél óra alatt érni a Hősök teréről Nagymaroson túlra, csak ezt mondjuk nem a reggeli csúcsban abszolválom.)

sandrew 2009.05.09. 13:06:56

@guni: Az egér út 2x2 sávos. Ahol nem, ott Andor utcának hívják. Jobbról előzni egy 2x2 sávos úton nem feltétlenül kockázatos, csak szabálytalan. Ha a párhuzamos közlekedés feltételei adottak, akkor meg pláne nem, igaz az nem számít előzésnek. A jobbra tartási kötelezettségről meg ne is beszéljünk.

superbfanatic 2009.05.09. 13:09:55

@guni:
Üdv!
Te a versenyszférában keresed a kenyered, vagy állami alkalmazott vagy, mert akkor megértem, de inkább háztartást vezess a többi óvatossal ?!
Az 50 a valóságban 40-45 .

psmith a SAP 2009.05.09. 13:13:00

Autózok nyugodtan az M2-esen (régen 2A) tököl előttem egy Kalos. Végre nem jöttek szembe, gondoltam megelőzöm. De az az isten barma annyira rá volt tapadva az előtte haladó Fordra, hogy nem tudtam besorolni közéjük. Aki jött szembe még nem tűnt közelinek, ekkor gondoltam lenyomom a Fordot is, hát az is rátapadva az előtte menőre, de már nem volt mit tenni, ha nem akarok csattanni a szembejövővel kénytelen voltam visszahúzódni. Erre a Ford egy akkorát fékezett, hogy a mögötte lévő másik észlény félrerántotta a kormányt, de még így is nekiment.
Remélem a két marha megtanulja, legközelebb: követési távolság!

Riasom 2009.05.09. 13:19:47

@empé: és azt, hogy a Kalos rá van tapadva a Fordra, a Ford meg az előtte menőre, azt csak az előzés megkezdése után veszi észre az isten barma?
A gázpedál tövig nyomására való képességen nem túlterjedő intellektusú emberek tényleg sose tanulják meg mi az: előre gondolkodni egy előzésnél, nem előzni ha nem látom, hova sorolok vissza?

Riasom 2009.05.09. 13:21:08

@empé: más szóval ha más jóindulatán/reakcióján múlik, hogy csattansz-e, ott nem ők a hülyék.

sandrew 2009.05.09. 13:23:37

@empé: A hatalmas Kalos eltakarta az előtte haladó picike Mondeot...

sandrew 2009.05.09. 13:28:35

Teóriákat gyártani az esemény pontos ismerete nélkül pedig felesleges. Az ilyen balesetek többnyire nem csak egy okra (elkövetett hibára) vezethetőek vissza.

psmith a SAP 2009.05.09. 13:29:51

Hátulról láttam őket, fogalmam sem volt mennyi a hely kettejük között. Feltételeztem annyi lesz, hogy vissza tudjak sorolni, mert a Kalos nem húzódott ki, mint aki előzni akar.

És nem a másik jóindulatán kell múljon, hogy mikor csattanunk, hanem azon, hogy betartja-e a szabályokat. Ott ugyanis szabad volt előzni. Amit a KRESZ szerint a közlekedés többi résztvevőjének segítenie kell. Nem hogy még nem enged vissza.

sandrew 2009.05.09. 13:38:58

@empé: Az a baj, hogy a saját jogaival és mások kötelességével mindenki k**vára tisztában van ebben az országban...

psmith a SAP 2009.05.09. 13:42:13

Mindenesetre a cikk teljesen objektív, csak azt köcsögözi aki pont betartotta a szabályokat a balesetig.

Riasom 2009.05.09. 13:44:17

@empé: "fogalmam sem volt mennyi a hely kettejük között" - tehát neki sem kezdek az előzésnek. Amúgy meg ennek felméréséhez pár másodperc is elég, annyit miért nem lehet várni az előzés megkezdésével?

Beláthatatlan helyen előztél, illetve úgy, hogy tudtad, hogy a teljes kocsisort valószínűleg nem fogod tudni megelőzni, majdcsak beférsz valahova. A kocsisor többi résztvevőjének meg kötelessége ezt (akár vész-)fékezéssel elősegítenie. Így gondolod?

psmith a SAP 2009.05.09. 13:45:58

@Riasom: "Beláthatatlan helyen előztél, illetve úgy, hogy tudtad, hogy a teljes kocsisort valószínűleg nem fogod tudni megelőzni, majdcsak beférsz valahova."

Ilyet te hol olvastál? Egy kocsit szerettem volna előzni, de nem fértem be.

Riasom 2009.05.09. 13:52:10

@empé: de nem mérted fel, van-e akkora hely előtte ahova beférsz, innentől kezdve te vagy a hunyó.

Tudod egy ilyen szituáció kívülről nézve úgy néz ki (csak hogy legyen egy másik perspektívád is), hogy egy paraszt furakszik előre a stabil tempóban, általában eleve szoros követési távolságot tartó kocsisorban, fékezésre kényszerítve a lehagyottakat, akik nem azért "szüttyögnek", mert olyan bénák, hanem mert ilyen a forgalom. Előzni meg lehet a belátható helyeken, ha látod hova férsz vissza, meg a váci emelkedőn, a gödi és a dunakeszi 2x2 sávos részeken, ez azért nem kevés.

psmith a SAP 2009.05.09. 13:57:02

@Riasom: légyszives írd már meg a KrESZ melyik paragrafusa volt általam megsértve.

Riasom 2009.05.09. 14:08:03

@empé: a sebességhatár esetleges átlépésétől eltekintve (ha végig enélkül tudtad előzni őket, akkor elismerem a szüttyögést) szerintem van olyan passzus, hogy nem kényszeríthetsz mást hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra.

guni 2009.05.09. 14:14:06

@superbfanatic: Ha nem lennél funkcionális analfabéta, akkor megértetted volna, hogy nem azt mondtam, hogy 50-nel kell tötymörögni csak azt hogy más hülyesége miatt nem teheted meg hogy veszélybe sodorsz másokat. A versenyszférában dolgozom, de nem mint sofőr. Leszarom hogy hol dolgozol, nincs jogod, arra hogy veszélybesodord az életem, érted!? Pláne hogy az ilyen "csakazért is megelőzlek" barmokat többnyire az első lámpánál viszont szoktam látni. Szóval még feleselges is.

Bambano 2009.05.09. 14:15:27

csináljatok már végre valamit ezzel a fos blogmotorral, mert egymásra pakolja az oszlopokat!

Nem látni semmit a topic jobb feléből, ennek a hsznek a felét vakon írtam!!!!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.09. 14:15:28

szörnyen szar kocsikat gyártanak ma az autógyárak, persze, ha nem törnének ripityára minden koccanástól, akkor nem lenne karosszériás szakma, meg alkatrészgyártás, meg nem kéne most a kalososnak új kocsit venni. persze gyűrődőzóna meg egyebek... miért nem lehet dodzsem gumival körberagasztani a kocsikat? nem lenne gáz a parkolóban, kicsit megtolnád, hát istenem... mekkora felelőtlenség drága fényezett vaslemezekkel meg törhető műanyagokkal kimenni a sok barom közé, 100-120-al száguldozni. baromság, fölös súly, nagyobb fogyasztás, sorolhatnám. az a vászonkarosszéria a bmw-nél :) na az már vmi!

sandrew 2009.05.09. 14:19:20

Ha már teóriák, jöjjön akkor az én verzióm:

Előző:
"No már megint egy dög kamion - hogy összegyűjtötte azokat a mazsolákat. Bezzeg az előbb a kétsávos szakaszon nem volt egy sem. ...jaj még 3 helyre kell mennem és már fél 4... na nézzük csak.. megelőzöm mindegyiket.. ezek úgyis mikiegerek... de nem most még jön szemből egy pözsó vagy mi.. utána talán..

Mondeos:
"Nem látok ettől a sz*r vasalótól... pedig de jó lenne már túl lenni rajta... nem most nem jó... talán utána... nem utána sem, nem olyan erős ez az egynyócas, mindegy legfeljebb megvárom a kétsávost."

Kalosos:
"Nézd má azt a paprikajancsit! Itt vitézkedik a seggembe, előzni akar a barom, pedig percek múlva megint kétsávos lesz az út... a múltkor is egy ilyen szorított le, de most! Ide apám nem jössz be, vagy tovább mész vagy megdöglesz nem érdekel..."

Előző:
"Na ezaz most talán...gyerünk már... méghogy erős ez a CDTI... csak míg felpörög nem lehet kivárni... belefér belefééér... a pi**ába szemből is pont most előzi a bömös a Ducatot...nemmegy áááh"

Mondeos:
"Hú ez a barom, észre sem vettem hogy kielőzött... mi a f***t akar ez, há' nem látja, hogy jönnek szembe?? Anyááád féééék ááállatbarom durrrrcsörömpcsittcsatt... )(!=""'*mivóteez???)

Kalosos:
"Arrrrghhhhhh a francbaaaaa"

Előző:
"Naba**meg ezek összementek... de én nem lehetek hibás... tulajdonképpen látnom sem kellett... nem is láttam... vissza kéne menni, nem sérült-e meg valaki... ÁÁÁ nem... nem volt ez komoly... ha megtalálnak úgyis azt mondom: nem láttam."

misitcom 2009.05.09. 14:45:49

@empé: Légyszives olvas el egy KRESZ könyvet!Megfog döbbeni!

superbfanatic 2009.05.09. 15:11:39

@guni: Üdv!
Ha számodra egy 2X2 sávos úton a belsőben 50 -nel haladót megelőzni kívülről életveszélyes, akkor feladom Te nyertél !

psmith a SAP 2009.05.09. 15:26:03

@misitcom: én olvasgatom.
Rád férne egy helyesírási szabályzat átnézése. Két mondatban 5 hiba...

Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.

(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.

(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.

(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.

(8) Tilos előzni:

a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;

b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;

c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;

d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;

e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

- körforgalmú úton,

- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].

(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.

Tomi1973Wien 2009.05.09. 15:27:13

hasonlo esetekben igencsak orulnek, ha egy HUMMER-t vezethetnek, kiautoznam mindig mindenutt a megengedett maximumot, es az ilyen vadbarmoknak, akik masokat veszelyeztetnek, nem huzodnek le, nem fekeznek be, kenodjon fel ram....

...velemenyem szerint a kalos-os 'sajnos hibas', hisz egy szinte betrathatatlan kovetesi tavolsag eloiras miatt hibas, de magat a balesetet egyertelmuen az elozo okozta / idezte elo azzal, hogy rosszul merte fel az elozesi lehetoseget, es ezaltal nem tudta masok veszelyeztetese nelkul befejezni az elozeset.

Riasom 2009.05.09. 15:31:15

@empé: na akkor te megszegted az első paragrafus a) és e) pontját, hiszen az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv NEM volt olyan távolságban szabad (vagy erről nem tudtál meggyőződni és mégis elkezdted), hogy az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja, illetve az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül NEM tudtál visszatérni.
Kösz, hogy beidézted pontosan.

psmith a SAP 2009.05.09. 15:32:06

Követési távolság

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel,

- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy

- az úton az előzés tilos,

b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

psmith a SAP 2009.05.09. 15:36:34

@Riasom:
a) pont: amikor megkezdtem az előzést szabad volt, akkor vált veszélyessé a helyzet amikor a Kalos nem engedett vissza.
Ugyanez vonatkozik az e) pontra is. Vissza tudtam volna térni, csak ő nem hagyott elég követési távolságot.
A közlekedésben van egy olyan el (bizalom elve), hogy arra számítasz mindenki betartja a KRESZ szabályokat.

psmith a SAP 2009.05.09. 15:38:38

"Tipikus hiba, ha olyan útszakaszon kezdünk a manőverbe, amely beláthatatlan, ilyenek a bukkanók és az íves szakaszok. A vétkes jármű vezetője természetesen felel a tetteiért, de ilyenkor egyetlen cél kell, hogy a közlekedők szeme előtt lebegjen, ez pedig a balesetek elkerülése, a kimenetek csökkenése. Gyakran előfordul, hogy hirtelen frontálisan feltűnő szabálytalankodó gépjármű azért nem tud menekülni az életveszélyes szituációból, mert a többiek nem segítik, nem követnek el mindent a tőlük telhető módon, hogy elkerüljék a balesetet. Gyakori, hogy a szemből haladó még dudál, villog, mintegy büntetve a szabálytalankodót, de más manővert nem tesz. Pedig a sebesség drasztikus csökkentésével és a padkára húzódással a frontális események száma csökkenthető, és kimenetelük is befolyásolható.

A megelőzött jármű vezetője is sokat tehet a balesetek megelőzéséért, hiszen ő előbb látja a veszélyt, érzékeli a két szemben haladó jármű közötti elkerülhetetlen találkozást. Ha az előzött jármű vezetője először cselekszik, lassít, lehúzódik, helyet biztosít a szabálytalankodónak, akkor a balesetveszély kockázata a töredékére csökken. Ettől függetlenül a szabálytalankodó felelőssége fennáll, de sokkal fontosabb szempont az emberi élet védelme és a biztonság. "

Riasom 2009.05.09. 15:49:07

@empé: az önfelmentés már nagyon jól megy, most kicst rá kéne gyúrni az országúti forgalomban való vezetés technikájára és kultúrájára is, és akkor nem keverednél ilyen helyzetbe. (Ha egyedi eset akkor bocs, de mintha nem tanultál volna belőle.)
Vagy esetleg elismerhetnéd, hogy benéztél egy előzést - mindenkivel előfordulhat, hogy mások reakcióin is múlik a csatt, az idióták csak annyiban különböznek, hogy ők erre alapoznak is. (Majdcsak beférek, majdcsak visszaenged valaki..)

Tomi1973Wien 2009.05.09. 15:52:15

@empé: dögöljenek meg az ilyen szabalytalankodva halado parasztok...

empe: leirasod alapjan, a bizalom elvet mindenki tartsa be, hogy lehessen idiota modon szabalytalankodni? huzodjunk le a baromarcu elol, nyomjunk satufeket, csak hogy beferjen...stb... ha nem fekezek, akkor mellettem csettennek, tehat mire kihatna ram, mer nem er el a szele... ha besatuzok, es megsem fer be, akkor magamat is belerangattam... nos?


jomagam kenem neki, amikor csak lehet, amennyire csak lehet, tehat sokszor, sokfele tullepem a megengedettet, de megsem okoztam még ilyen (sem masmilyen) balesetet.

psmith a SAP 2009.05.09. 16:07:45

Nyilván nem én voltam a cserbenhagyó, csak szerettem volna rávilágítani, hogy egy baleset jellemzően nem egy emberen múlik.

Utólag mindenki úgy meséli az esetet hogy ő a legjobban jöjjön ki belőle, ezért én a Kalos-os verzióját csak fenntartásokkal fogadom el.

Látva már egy-két közlekedési helyzetet szerintem a legszabályosabb még az előző lehetett. Gondoljatok bele, ha két kocsit is mert előzni akkor annyira nem jöhettek szembe. Vagy ha igen, miért nem csak egyet előzött? Mert az gondolom nem tartotta a követési távolságot. Azaz ez a baleset miatt biztos is.

Huszon év alatt szinte soha nem volt "szoros" előzésem, olyan viszont nem egyszer, hogy akit előztem elkezdett gyorsítani vagy nem volt hely visszamenni. A feleségem meg is jegyezte, ilyenkor mit csináljon? A tanácsom (és ezt most is tartom) ha ezzel a típusú barommal találkozik, kormány jobbra, nyugodtam lökje az árokba a rohadékot aki meg akarja gyilkolni.

Tomi1973Wien 2009.05.09. 16:15:56

@empé: a kormany jobbra esettel egyetertek (amennyiben) ez a gyorsito baromra vonatkozik... ha arra, hogy nem volt hely a ket kocsi kozott (mert benezted), akkor talan nem a vetlenre kellene rahuzni...
***
az elozot nem titulalnam hudenagyon szabalyosnak... ha tobbet akart elozni, akkor azt nezte be nagyon, mert megis jottek... ha csak egyet, akkor meg azt nezte be, mert nem figyelte, befer-e a masik ele....

***
ezeket a benezeses eseteket sem ertem, hogy lehet benezni, hogy nem fer be vki? ha csak egyet elozok, akkor mindenkeppen latnom kell, vagy szemorvos kell, es nem vezetes...

ha tobbet elozok, azt meg kulonosen nagyon biztos esetben, kulonben tenyleg xar megy a palacsintaba...

Mr_inc · http://www.autostat.hu/component/content/article/140-alfa-brera 2009.05.09. 16:41:10

Egyetértek empével látni kellett volna a dolgot... így nem olyan egyszerű megítélni, hogy ki hibázott.

zippofcy6 2009.05.09. 16:58:47

Érdekes milyen okos itt mindenki, anélkül hogy tisztában lenne vele mi is történt valójában.

Itt az én verzióm:

Anyuka 90el Kalosozik. Hátsó ülésen a gyerek kezéből kiesik a játékmaci. Mivel ugye múmiaként van rögzítve (hála magasságos KRESZünknek) szerencsétlen nem tudja felvenni. Elkezd sírni.
Anyuka tudja hogy hátrafordulni veszélyes, de mivel már hosszú kilométerek óta hallgatja elkényeztetett gyereke bőgését, hát hátranyúlva kotorászik hogy felvegye neki.

Mivel se nem gyakorló FPS játékos, de még a Guitar Hero 3-at se tudja experten végigtolni ezért reflexei ugyan olyan szarok mint egy átlagembernek.

Így tehát miközben félig-meddig hátrafigyelve kotorászik észre sem veszi hogy az előtte menő fékez.

Utolsó percben félrerántja ugyan a kormányt (fékezni lehet nem is tud hátranyújtott kézzel kitekeredve) de még így is BUMMM szarrátöri a 10 éves hitelre vett autóját.
Nincs gáz, a férje majd kifizeti, a lényeg hogy neki meg a gyerekének semmi baja nem esett.
De azért mégis ciki bevallani hogy nem a vezetésre figyelt. A végén még meg is büntetnék.
Kitalál tehát egy motorost / BMW-st, akármit. Hogy az előtte haladó autó amibe ő belement miért tudott megállni?
Valószínűleg kerámia féktárcsákkal szerelt Porsche tuningos Mondeo volt, kormányánál egy F1-es versenyzővel.

De persze ez is csak egy lehetséges verzió a végtelen sok lehetséges közül.

Anyám 20 évig volt közlekedési bíró.

Aki belemegy az előtte haladóba MINDIG hibás. Ha őt előző autó vág be elé akkor is! A KRESZ kimondja hogy: az előzést segíteni kell. Vagyis
1. észlelnie kell hogy előzik (ha nem észleli nem oda figyel, vak, stb)
2. szükség esetén lassítással is meg kell előznie azt a szituációt hogy aki megelőzi csak padlófékkel férjen be elé
3. még ha aki megelőzte padlófékez is, neki kötelessége betartani a követési távolságot. Na persze sokan ha azt látják hogy előzik őket rámásznak az előttük haladóra. (Ezért van nekem 200+ lóerős autóm, akadályozza meg hogy megelőzzem ha tudja, 10 éves hitelre nem adnak olyan kocsit amivel van esélye :) )

Amennyi BIZTOSAN tudható, spekulációk nélkül az esetből az ennyi:

A Mondeos betartotta a KRESZt (vagy ha nem akkor jobban tudott vezetni / kisebb volt a reakcióideje mint az átlagnak akikre a KRESZt szabták)
A Kalosos meg nem tartotta be / bénább volt az átlagnál / nem oda figyelt. Ennyi.

psmith a SAP 2009.05.09. 17:28:30

Emlékszem egy pár napos írásra. Mentek az autópályán, dugó. Baleset miatt. Aztán látták a helikoptert, na biztos motoros az egyik szereplő.

Egy BMW túra boxerrel ment az áldozat a külső sávban. A belsőben valami miatt feltorlódott a forgalom, a vezető hogy neki ne menjen az előtte levőnek félrerántotta a kormányt és ütközött a motorossal.

Túl friss még az emlék, hogy csak úgy elnézzek egy nem megfelelő követési távolságot. Csak azért mert a pesti forgalomban rengeteg az idióta, nem minden előzés szabálytalan.

belsoseg.blog.hu/2009/05/05/a_hulyeseg_ol_nem_a_sebesseg

gtr-vspec 2009.05.09. 17:32:32

@hp1: Pl. Egyaltalan nem biztos, hogy a Mondeonak indokolt volt a veszfekezes, mert az elozo gyorsabban ment mint o, igy ha mar befert ele, akkor teljesen feleslegesen veszfekezett, mert biztos nem utkoztek volna. Raadasul ha nem fert volna be maskepp ele, csak ugy hogy veszfekezett, akkor ha belenezett volna a visszapillanto tukorbe, lathatta volna hogy elozik es nem fernek be moge de azt is latta hogy jonnek szembe, igy idejeben lassithatott volna, hogy beferjenek ele, es akkor nem kell veszfekeznie. Tehat a Mondeos is hibas. A masik dolog, hogy a Kalos soforje raadasul rosszul reagalt, egyszeruen vezetes technikai hibt kovetett el, mert ha nincs hova kikerulni (pl.:leallosav) akkor csak rontja a fek tavot ha fekezes kozben kanyarodni akar, raadasul ha kerulni tudott volna, akkor is ostobareakcio fekezni meg kanyarodni egyszerre, mert abbol csak megporges lesz. (A fekezes miatt az auto raul az elso kerekekre ezert a hatsok konnyebben tapadast vesztenek, mert az auto tehetlensege az marad ugyanott, de a papadas elore helyezodik at, raadasul a gumik megprobaljak lassitani az autot, igy mar az esetlegesen kicsi oldal terhelest sem tudjak at vinni es megcsusznak. Tehat ha igaz a leiras mind a Mondeos mind a Kalosos hibazott, es nem csak a kovetesi tavolsaggal. Ha valaha is meg nez valaki egy F1 versenyt annyit azetr lathat, hogy ott is eloszor lefekeznek aztan kanyaridnak, es ahol a fektav kanyarban van azok a kanyarok mind hiresek...)

RelakS 2009.05.09. 17:36:09

Azért rendes autópályán is vannak érdekességek.
Alap, hogy index nélkül cikázik minden második autó
Viszont nemrég volt olyan, hogy a külső sávban mentem egy teherautó mögött olyan 80-90 tempóval (igen, munkába meg haza nem nyomon neki, elvagyok én a teher mögött is). Mivel egyszer már volt ráfutásos koccanásom (el voltam foglalva azzal, hogy a busz kijön-e vagy nem, a sor meg megállt. Kezetfogtunk, mentünk dolgunkra), ezért tartottam egész szép követési távolságot, esetleg egy autó, ha nem is teljen kényelmesen, de befért volna. Ami azt illeti, ez az autó jött is, persze index nélkül. És nem azért, mert a mögötte jövő bömös levillogta, hanem mert ment tovább az eggyel kijjebb lévő lassító sávba. Hogy mi húzott fel az egészben a legjobban? A mögöttem lévő 2-300m üres sáv. Szerintem az az opeles egy életre megrokkant volna, ha egy kicsit előbb kellett volna felengednie a gázt, és nem egy személyautó meg egy teherautó között kell bevágnia a pihenőbe...

dr. trafik nomac 2009.05.09. 17:58:16

Akik sokat vezetnek tudjak, hogy nagyon hosszu, es lassu sorok tudnak feltrolodni, akar egy tarktor mogott is, meg is ertem azt aki falutol faluig megy, hogy nem eloz, azon a par percen nem mulik, de aki napi sok 100km-et megy, annyira azert nem er ra, mikor tok normalisan elozhetne, ha lenne az autok kozott hely, mint ahogy sosincs. Eszere kellene venni, hogy azert mert valaki megeloz meg nem egy tomeggyilkos. Es igen, mikor be kell sorolni valaki ele, akkor en is mindig baromi ovatos vagyok, hogy ne a kalos-os eset tortenjen, ha meg nem sorolhatok be ket kocsi koze akkor az elozest akar be is tilthatjuk. Sajna a rendorseg a gyorshajtas sulykolasaval sikeresen eltereli a figyelmet rengeteg veszelyes helyzetrol, mint a kovetesi tavolsag is. Sokat vezetek, es sajna sok balesetet is lattam mar, de egyik sem a normalis tempoju haladasbol adodott. Es ha valaki megeloz mert o a Jani akkor mi van..., ha en is sietek tartom mogotte a tempot es annyi, ha meg megis bena, ugyis megelozi az ember, itt mar idot nem veszit, tok mas mint a traktoros tempo, vagy lehetne helyijaratos busz (60-70km/h). Mondjuk, hogy mostmar 3km/h pluszra is lonek a zsernyakok, igy aztan meg csucs lesz, mert azert sem mernek kielozni.

isti77 2009.05.09. 18:18:19

"Kicsit mind a hárman hibásak lehettek, gyanítom, hogy a mondeo túl lassan szüttyögött, ezért a kalos-os ráhúzódott, hogy megelőzi, de a mögötte lévő gyorsabb, vagy bátrabb volt"

Igen, de ugye azt megtanultuk harmadikban, hogy előzni nem úgy kell, hogy előtte belemászunk az előttünk lévő seggébe, ellenkezőleg, az előzés megkezdése előtt egy kicsit le kell maradni, hogy minél jobban fel tudjunk gyorsítani, még mögötte, és ne akkor kelljen küzdeni, amikor már mellette vagyunk, a szembejövő sávban. Nekem eddig bejött.
Amúgy a követési távolság be nem tartására nem nagyon van mentség... a cserbenhagyást meg inkább hagyjuk is, de megúszta a szarházi, gondolom a rendszám leolvasására nem nagyon volt idő, és arra sem, hogy valaki utánamenjen.
Az egyetlen teljesen vétlen a Fordos az esetben, a Kalosos szabályt sértett (a baleset elkerülhető volt, különben a Fordos is belszállt volna a kamikazéba, pedig őt érte a legváratlanabbul, hogy egyszercsak valaki bevágódik közvetlenül elé satufékkel.
A baleset okozója pedig bűncselekményt követett el (gondatlan veszélyeztetés + cserbenhagyás), de megúszta.

psmith a SAP 2009.05.09. 18:29:10

@isti77: tökéletesen egyetértek veled.
Valóban ez lehetett a legvalószínűbb. Sőt a Fordos nemhogy vétlen lehet, hanem az ő gyors helyzetfelismerésének köszönhető, hogy az előző és a szembejövő nem csattant és lett nagyobb baj. Ha a Kalos is betartotta volna a követési távolságot a vészfékezésre sem ütközik. Főleg, hogy neki látnia kellett a szembejövő közelségét.

Ottopappa 2009.05.09. 18:45:08

Én már látom, hogy spórolnom kell... Páncélozott Hummer lesz a megoldás... Mostmár csak a főnökömmel kell egyezkedni a fizetésemelésről... :))

sandrew 2009.05.09. 18:55:57

@Ottopappa: egyik nagynéném mentőorvos, az elmúlt 30 évben látott egysmást az utakon. Szokásos mondása: "Tankkal kell itt közlekedni kisfiam, tankkal!"

misitcom 2009.05.09. 20:34:14

@empé: Te viszont csodálatossan gépelsz.Ha közlekedni is így tudnál még szeretnélek is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.09. 20:35:37

Most nem ezért, vagy azért, de hogy lehet azt mondani, hogy nem a kaloszos a hibás?

Bameg.
Megelőzték őt is, meg az előtte menőt is -úgy, ahogy- aztán ő összetörte az előtte menőt, mert annyira bamba volt, hogy nem látta, hogy valaki hülye az úton.

Tán ki kellene nézni a fejből, és ellátni előre pár métert.

Nemigaz, hogy ilyen szerencsemalacok szaladgálnak!

Bazeg. NEM LÁTJA, HOGY AZA HÜLYE NEM FOG BEFÉRNI???
És nem kell ehhez a tükröt nézni, elég, ha észreveszi, amikor MELLÉ ér az, aki előz.

Amúgy nem lennék meglepve ha kiderülne, hogy a derék kaloszosunk direkt rázárt az előtte menőre, nehogy beférjen elé az, aki őt előzte...

killermoney 2009.05.09. 21:02:31

Nekem volt ugyanilyen szitum ugyanezen az úton (bár gondolom ezzel nem vok egyedül :D) a különbség annyi volt hogy én inkább lemaradtam így nem szálltam bele senkibe csak ehhez figyelni kell nem csak menni előre bambulva...

BTO11 2009.05.09. 21:20:22

empé'
tudod a legtöbb halálos balest,frontális ütközés az elözés szabályait be nem tartokbol jön össze'
üdv a baromságaidnak.
remélem nem igy vezetsz.

BTO11 2009.05.09. 21:22:19

@killermoney:
mindig minden percben toppon vagy mint az F-1 piloták ugye??

killermoney 2009.05.09. 21:51:57

@BTO11: nyilván nem ,és ilyenkor nem is vezetek úgy, ergo másfélszer akkora követési távolságot tartok mint kéne és nem "centizgetem a rázókövet"

killermoney 2009.05.09. 21:53:26

amúgy meg ehhez azért nem kell annyira figyelni hogy lássam hogy hát neccesen fog beférni. És ha azt sem vette észre hogy elmegy mellette egy autó na az már para...

T-boy (törölt) 2009.05.09. 22:04:12

Nyilvánvaló,hogy a Kalos ezt benézte.
Ő a hunyó,nem értem,hogy vetődik fel
egyáltalán a mondeos felelőssége!
Az,hogy előttük mi történt,kutya,
róka,talicska esett az útra,mindegy.
Azt utólag soha nem tudja bizonyítani.

Ilyenkor valaki mindig bedobja,hogy
"lesz ebből még sérülésmentes"címü
marhaságot,meg nem is minősíteném..

Janovszki Zsolt 2009.05.09. 22:10:09

hát szerintem ez pontosan úgy történt, hogy a Kalos elkezdte szívatni azt aki jött, ergo ráment a mondira, hogy ne férjen be. Mivel nehezen tudta elképzelni, hogy vmi gyorsul is, elkönyvelte, hogy majd mögé visszasorol. itt jön a gixer, mert ha vmi gyorsul is (3.0 akár dízel, akár benzines felett bármi) röhögve beállt a mondi elé, aki fékezett, nem túl nagyot, de a barátunk afeletti örömében, hogy hű de megszívatta a csávót, pontosan ráfutott a mondeora. nagyon sok ilyen kisebbségi komplexusos faszt láttam már az utakon, megérdemelte. Ha mégsem ezt történt, akkor ez a baleset így nem nagyon alakulhatott ki :)

Bajor 2009.05.09. 22:17:09

Lehetett volna távot tartani, lehettt volna figyelni a visszapillantóba, lehett volna sokmindent tenni, de változatéanul az a véleményem, hogy amíg bizonyos autóstársak csak akadálynak nézik az egyébként sebességhatárt BETARTÓ vagy azt 20-30-al afelett haladó autósokat, addig az ilyen tipusú balesetek is gyakoriak lesznek.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.05.09. 22:25:42

Olyan jó, hogy itt Magyarországon mindenki legalább F-1es pilótának születik, valaki írta, hogy tőlünk nyugatra nincsenek ilyen előzések. Ennek egyszerű oka van, itt mindenki azt írja, hogy ő csak egy kicsit megy gyorsabban, mint a megengedett, na most tőlünk nyugatra ez úgy működik, hogy ahol 90-el lehet menni, ők ott tényleg 90-nel nem 'kicsit gyorsabban', vagy 'tempósabban', ennyi a titok, nem túl nagy, de ehhez sajnos még mindig fel kell nőnünk közlekedési kultúrában.

A_Denever 2009.05.09. 22:26:39

Mostansag mar lassan megyek, pedig a jelenlegi kocsimban akad eleg paci. Ketsavos emelkedon pont jo a kamion elozesere amikor padlogaznal rasegit a turbo.

Mivel nem szeretem ha elismero levelet kapok a trafipaxoktol es macera allandoan figyelni talppal a menesre, igy sokat hasznalok tempomatot. Emiatt eloznek is rendesen, a szep tiszta jele annak ha valaki betartja a kotelezo sebesseget egy uton. :) Ha valaki eloz, amint mellem er a legtobbszor picit fekezem is, ha mogottem nem sokan vannak. Nekem is jobb, ha rovidebb ideig kell koncentralnom egy forgalmi helyzetre. (Irhatom tovabb az sms-t :) na jo nem. ) Ha az elozo ugyanis nem fer be es sajat hulyesege miatt csattan a szembejovobe, az nekem se egeszseges. Meg ha karc nelkul meguszom, akkor is idoveszteseg a segitsegnyujtas, meg ilyesmik. Akinek mar varnak a vesejere az legyen tolem tavol, leginkabb csak akkor elozom le ha kb. annyival megy elozes utan is mint en es elottem mar sokszor index nelkul kimegy masok ele. Mert jobb a bajt megelozni. Mogottem barki ugy vezet ahogy izlese diktalja.

Ha valaki a seggembe jon, annak is fekezni szoktam, mintegy motivalom hogy elozzon meg. Meg varosban is. Es utanna elengedem, esetleg elotte jobbra indexelek egy hosszu egyenes szakaszon ha latom hogy senki nem jon szembe. Jelezve, hogy orulnek ha megelozne, hisz valoszinu jobban ismeri az utat ha nalam gyorsabban hajt rajta. Elozes utan sem tolom le az illetot mert ha fekez hirtelen abbol megint nekem lesz bajom. Bar ez regebben meg elofordult, most mar nem er meg ennyit. Emberbol volnek en is es ha jobbrol foleg leallosavban eloznek az gyenge pontom, de a balrol ugyanez dupla zaron keresztul se jon be.
Nem is volt egeszseges a bunteto magatartas, es manapsag mar nem egyedul vezetek, masok eletet meg nem viszem vasarra csak hogy valaki okosabb legyen.
Bar a kocsim hatulrol nagyapa korabeli kombinak latszik, de egy elozes utan elejet is latva a visszapillantoban a xenon izzok azert mar sejtetik a leelozovel, hogy tudna a kocsi menni, hisz nem egy regi alap modell, de epp nem sietek.
Nem is vagtak be meg tul surun elem... :)) Ez persze csak annyit jelent hogy szerencsem van.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.09. 22:38:12

@Tommeeca: Sőt, külföldön a kocsik orgonaillatot eregetnek, a nők meg parfümgolyócskákat szarnak...

A_Denever 2009.05.09. 22:47:03

@Tommeeca:

Ez a szokas meg balesetveszelyes, mert ha elozes kozben mindket jarmu a maximalis megengedettel megy akkor az sokaig tart... Mint ha lassan setalva eloznel egy allo kocsit. A kettos igy lezarja a palyat, feltartja a forgalmat meg ilyesmik.
Pl. mogottuk vonat keletkezik ahova mar macera visszasorolni, amikor el kell hagynod epp a palyat.
Ugyanezert, nehany nyugati orszagban nem hasznaljak - komolyan- a tukrot elozeskor, mert a mogottem jovo ugyse johet gyorsabban mint a megengedett, azaz meg beferek ele mindenkepp... esetleg picit kell lassitania. Erre lehet satuzni, ha idoben eszreveszed a kovetesi tavolsag jelentekeny voltabol, hogy mit akar. Neha ha kivarod az ilyen turelemjatek veget (fektavolsagon kivulrol) akkor teged kezd el elozni egy sietos kamion, mert nem mesz.
Masreszt mivel gyorsabb nala (megengedettnel) nem lehet senki (hisz azt kiszedik hamar, meg a hidakon ugyis figyel a kamera) alapon nehany nyugati sofor, de foleg az idosebbje a palyan elfelejti a jobbra tarts intezmenyet, elozni meg ugye balrol nem illik.

ccorsa (törölt) 2009.05.09. 23:34:36

guni: Nem a helyzet volt balesetveszélyes Te köcsög! Hanem írtam, hogy a lassú haladás is lehet balesetveszélyes, de itt ez nem íg volt.
Csak olyan hülye volt, mint Te aki még vezetni sem tudsz.
A többit leírták mások.
És igenis reszkess, mert Én a mazsolák réme vagyok!
.
Érdekes, amikor BMW-vel vagyok, ez nem történik meg, mert apuka befosik tőle. És egyből nem tartja fel szabálytalanul a forgalmat, hanem kihúzza a rohadt belét a külsőbe. Önkéntes rendőrt meg játsszon anyukával az ágyban.

viktor134 2009.05.10. 00:00:16

én ilyenkor kiállok a forgalomból, ha a kocsisor tartós. egy jó cigi jót tesz az egészségnek, aztán ráérek később tovább menni.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.05.10. 00:02:13

@kolbászoszsömle: nana, ilyeneket azért nem mondtam :))
@A_Denever: éppen ezért nem is nagyon előznek, de ha letévednek a pályáról, akkor meg félnek a sebességtől ez tény és való

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.10. 00:04:55

@guni: ha valakit utolérsz, azt azért éred utol,mert gyorsabban mész nála.
Lehet, hogy nem az egyenesben, lehet, hogy csak a kanyarban, esetleg nem fékezel, ha szembejönnek.

Tehát, ha valakit utolérsz, meg kell előzni, mert csak idegesíteni fog és a forgalmon, úton kívül arra is figyelni kell, hogy mi a fenét csinál az a hülye előtted.

És ugyanígy, ha téged ér valaki utol, hagyni kell megelőzni, mert utolért, tehát gyorsabban megy nálad.
Hagyod magad megelőzni, és soha többé nem látod.

Tehát az a felvetés, hogy álljunk be vonatozni a másik után, ezzel kiküszöbölve a veszélyforrást két okból kifolyólag is hamis.

Az első ok az, hogy meg kell osztanod a figyelmet az utolért és a közlekedés között, a másik meg az, hogy te ugyan vonatozol, de a többiek nem fognak, és téged is megelőznek, meg az előtted menőt is.
És mindkét manőver veszélyes rád.
Ha hosszú a sor, akkor hat-hét autó messzeségig veszélyes az előzés.

Szóval nem elkerülsz ezzel egy veszélyhelyzetet, hanem megsokszorozol.

Atlasz 2009.05.10. 01:04:12

Lehet, hogy ebben az esetben mindharman hibaztak tobb helyen is. A Kalos es az elozo eseteben ez eleg egyertelmu.

@sandrew: Mert az IFA nem biztos, hogy bir 90-el menni. A Mondeo viszont lazan. Nem tudom, hogy van a magyar KRESZ-ben, en a szlovak szerint vizsgaztam. Abban van egy kitetel (§70, 3c) az indokolatlanul lassu kozlekedesrol. Jelenleg ezert 30 euro (a gyorhajtas fele) a varhato birsag. Mostanaban nagy a penzhiany, ezert vegre elkezdtek alkalmazni a gyakorlatban is.

Nyugaton tenyleg ritkabbak a veszelyes helyzetek. En ugy vettem eszre, hogy az utak is jobban meg vannak tervezve es a vezetok kepessegei is ritkabban maradnak el annyira az elvarhato minimumtol. Sok nyugodt nemet autost latok, akinek nalunk ugyanugy elpattannak az idegei. (es nem mondanam, hogy mindet helyiek vezetik)

Sokat vezetek es mostanaban egyre gyakrabban kerulok szukos helyzetbe, mert valaki 35-40-el megy lakott teruleten vagy 70-75-el kozuton es a mogottuk osszegyulo kocsisorban az elso ketto nem mer elozni (nics hozza kello gyakorlata vagy inkabb kenyelmes es szivesebben kovet valaki mast). Elobb-utobb valaki elkezdi elozni oket es akkor mar min. harom kocsit kell megeloznie, es koztuk tuti nincs meg a kov. tavolsag sem. Aztan csak imatkozik az ember, hogy sikeruljon neki. Majdcsak sorrakerulok en is es talan addigra nem gyarapodnak meg kettovel az elozni lustak, mert akkor mar szinte lehetetlen biztonsagosan elozni.
Ki mer egy kamion mogott (ahonnet szinte semmit sem lat elore) nyugodtan setakocsikazni kov. tavolsag betartasa nelkul? A pilotaknal van egy bizonyos repulesi oraszam es gyakorlat. Ha ezt nem teljesiti a pilota minden evben, akkor vagy komolyan korlatozzak az engedelyet vagy felfuggesztik. Nemreg hallotam egy sztorit, hogy az urge azert bukott meg a vizsgan, mert nem mert kielozni egy traktort mikozben ennek semmi akadalya nem volt. Talan van remeny a javulasra...

olcso 2009.05.10. 01:46:43

A mondeónak sztem jobb a féke, mint a kalosnak

A_Denever 2009.05.10. 05:32:24

@ghck: es tenyleg! Olyannyira, hogy tilos is :))

En nem csak a fogyasztasi normat irnam evrol evre elo az Euban, hanem a holtter-figyelo rendszert, a biztonsagos kovetesi tavolsagra figyelmezteto rendszert (nemely tempomat mar sipol ha nem fer be eled egy boing 747-500 vagy egy potkocsis ifa) meg az egyeb aprosagokat. Azzal nehezebb lenne trukkozni, es mar csak nyuszi hopp es tarsaira kellene csak figyelni... A fejlesztes vagy a licensz se sokkal dragabb mint a detroiti nyugdijasklubbot eltartani.

Masreszt a tabla tenyleg a leggyenebbnek nyujt eligazodast. Aki meg nem ismeri az utat. Tukorradiallal es virsli gumikkal erdemes betartani, este es szelben meg foleg. Ott sokminden gyorsan felbukkanhat fektavon belul. Egy hetvenes kanyarban, ahol a regebbi autommal meg 50nel se mertem menni (muszakilag jo kondiban tartottam, de 87 ota volt par tulaja elottem akik meg gyilkoltak), most betartom a 70-et. Ismerosom 1,5szer nagyobb motorral es szelesebb gumikka es egy jol osszerakott modellel egy kihalt reggelen 130al is beveszi ugyanezt es meg csak nem is tunik felelotlennek az anyosulesrol.
Ugyanakkor egy hajnal ota 10 oraja mar vezeto, autopalyan csak 145el meno furgonban a hivatasos sofor halalfelelmet okozott mikor a futes gombbal egyutt a kormanyt is tekerte es rament a felmart reszre. Aki nem friss es nem engedi a menetido pihenni annak is kotelezo lenne tartani az ut vagy a jarmuve maximalis sebesseget - ertelem szeruen a ketto kozul a kisebbet.

Egyre tobb helyen jelenik meg szerencsere a kovetesi tavolsag felfestese, amibol szerintem meg tobb kellene. Ha azt az ember betartja akkor maximum hatulrol csattannak bele.

Az eves szimulatoros vizsgat (google auto mar valosaghu kepet is ad, csak a tobbi szabalyos kozlekedot kell szimulalni) vagy egy bmw vezetoi treninget en is kotelezove tennek. Nehany orszagban ha nyaron vizsgazol akkor is alap a jeges vezetesbol a tesztpalyan egy ora vetele. ABSel meg anelkul termeszetesen mert nem ugyanaz.

Regen, az elso koccanasom abbol volt, hogy kiszedtem uresbe fekezes kozben a valtot, hogy le ne fulladjak. :) Igaz, hogy a tragyaszallito traktor is tukorbe nezes nelkul kanyarodott ballra egy lathatatlan foldutra mikor epp elozes kozben melle ertem. Szerencsere nagy gumikerekei voltak, nekem meg "tankom" igy csak az elso lampam banta mar picit gyurodott a motorhazteto jobb eleje. A traktor azota se a kedvencem, lassu es koszolja az utat, neha foldes az iranyjelzoje, bar sok lehuzodik ha tud. Igaz 50es dimbes dombos uton elozott mar meg tartalykocsi is, ezeknel rendeletileg lassitani kellene a menetidot. Legyen inkabb tobb soforje a cegnek, csak tellik ra.

Biztos jo volt az okatatom... Pl. Abdanal egy kocsisorban nyomta a terdem, hogy adjak gazt. Minek a kovetesit tartani... Az utszeli zsibvasarsor meg csak nem akar ongyilkos lenni... csak nem... Jogsi utan 3 evig emiatt is foleg csak biciklit vezettem. Aztan valaki vette a faradtsagot es rendesen elmagyarazta es begyakoroltatta velem es a vezetes es a kocsihasznalat fobb alapjait tobb ev heti 1-2x M7es oda vissza es budapest tapasztalatai alapjan.

Este mondjuk szivesebben ragadok valakire tavolrol, ha a tavolsagi fenyszorot a szembejovok miatt nem tudom hasznalni, mert ket piros fenyt kellemesebb kovetni, mint sasolni oldalt a feher zarot. Gondolom utalnak is erte rendesen, bar meg a regi automban is lehetett a kozepso tukrot sotetiteni pont ezert.

A_Denever 2009.05.10. 05:57:08

@kolbászoszsömle:
Nem minden alkalmas elozesre. Foleg gyenge motorral nem erheto el a biztonsagos sebesseg kulonbseg. Par eve bereltem egy ilyet, es a szekeret is csak akkor mertem elozni ha autopalyan vagy autouton voltam, ahol volt ket sav... es elmeletileg nem kellet volna legyen szeker.
totalcar.hu/tesztek/tores/aveo/

"Ha egy Aveo volánja mögé kényszerülünk, és 40 km/h sebességgel haladva egyszer csak azt vesszük észre, hogy épp leugrott elénk egy figyelmetlen gyalogos, jobbra nem tudunk kerülni a magas padka miatt, szemből viszont jön valami (bármi Trabanttól Kamazig, az Aveóban mindegy), ne tétovázzunk. Igyekezzünk középre venni a gyalogost..."

Mondjuk az audio in csatlakozoja jo volt es jol nezett ki belulrol, de hozzam inkabb valami kevesbe torekeny es gyorsabb kozelebb all.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.10. 06:32:56

@A_Denever: ezt nem tudom, hogy mit tud, de úgy emlékszem, hoy ez is több, mint hetven ló.
Van, amire fel kell készülni, de emlékszem, amikor régen, még skoda 105L-lel is előztem.
Igaz, lendület kellett hozzá.

Ha meg nem tudtam előzni, mert nemhagyta a delikvens, nehogy már egy skoda megelőzze őőőőt, inkább megálltam pisálni, enni ilyesmi.
Számomra nincs idegesítőbb, mint menni valaki olyan után, akit utolértem.

Nem lehet miatta használni a tempomatot. pl.

A_Denever 2009.05.10. 07:33:44

@kolbászoszsömle:
A fogyasztas oltaran a mernokok eleg sokmindent felaldoznak manapsag:

"Hihetetlennek tűnt, hogy ez a motor 13 másodperc alatt százra teszi az Aveót. Még hihetetlenebbnek, hogy a vége vele 172 km/h, hiszen a próbaút során úgy húztak el mellettünk a Citroën C15 furgonok az autópálya-emelkedőkön, mintha kéjgáz-tölteten szárnyaltak volna. Nyomtuk mint barom, a zaj nőttön nőtt, de esküszöm, úgy tűnt, mintha csak a fordulatszámmérő mutatója kúszna egyre feljebb, a sebességmérőé nem.

Az meg végképp vicces, hogy az 1,4-es, változó szelepvezérléses nagyobbik motor az 1,2-es 84-ével szemben már 101 lóerős, ennek ellenére alig 4 km/h-val lehet belőle többet kihozni. Tényleg sajnálom, hogy nem tudtuk kipróbálni.
"
totalcar.hu/tesztek/aveo08bem/

A pacik vegulis lenduletbe jonnek ha mar a pedal atszakitotta a padlolemezt 2x, ami leginkabb alkalmatlanna teszi az elozesre az az masodik csillag athuzva...

Ha a szembe savban valaki (pl. egy motoros) nem tartja be a limitet es hirtelen felbukkan (es gyenge motor miatt a hirtelen az eleg sokaig lehet), akkor nekem harangoztak. Tul nagy a kockazat.

Azert a tempomat 30 folott mar mukodik... Ha nem tenne, akkor otvennel meg lennek love vagy kapnam fotokat, mert zajszigeteles miatt belolrol ugy tunik mintha csak cammogna a kocsi, hisz ilyenkor a fele ménes pihen, elottem meg ures a varos korareggel vagy ejjel. Az igaz, hogy a tempomat hasznalatakor nagyobb tavolsag kell egy emelkedon vagy lejton lassulo jarmu mogott, elkerulendo a folosleges fekezeseket.

A megallas jo otlet, bar akkor az egyszer mar megelozott kamionokra sok kerul megegyszer. Szerencsere mostansag a navigacio miatt szinte sose sietek, mert az pontosan kiirja mikor erkezem (igy nem kell ram varnia senkinek tukon ulve), meg elore is tudom kb. mennyi lesz az ut, es korabban el tudok indulni esetleg batrabban kerulok, ha dugulos az ut.

Devil2 2009.05.10. 07:57:10

Hát nem tudom, azért ha bevágnak elém akkor ne az én nyakamba szakadjon már a követési távolság be nem tartásának a vétke, pláne nem akkor ha nem tudom ezt megoldani 0.5 másodpercen belül (egy egészséges ember reakcióideje 0.7 sec), már pedig ha ez nem megy (hogy is menne?), akkor hasonló lesz a végeredmény, mint a fenti esetben.

superbfanatic 2009.05.10. 08:33:35

@Devil2:
DE igen, ha mögüled jön, és nem eléd esik a magasból. Tükör !!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.10. 08:58:14

@superbfanatic: mit tükör?

Ha mögüle jött, mellette is volt...

1regisztrált 2009.05.10. 11:37:35

@Devil2:
A reakcióidő onnan kezdődik, hogy a Mondeo megkezdte az előzést. Egy figyelmes vezető mindig tisztában van vele -ha lassan is megy-, hogy mi történik a környezetében. Már csak a motorosok miatt is.

W140 2009.05.10. 12:10:06

@Devil2:
Nem vágott be elé senki, csak az előtte levő autó elé, amit az le is tudott reagálni.
Egy biztos, mindig akkora követési távolságot kell tartanod, hogy ha az előtted lévő váratlanul beleáll a fékbe, te is meg tudj állni.Ha ehhez 0,7 mp-re van szükséged, akkor ezért kell legalább 2 mp-nyi különbséggel követned az előtted lévőt.
Erre mindig fel kell készülni, mert akármikor kaphat egy defektet, megijedhet egy kutyától, vagy elüthet egy nagyobb madarat, esetleg felcsapódhat a motorházteteje az előtted autózónak, amire nyom egy satut.
Én például egyszer kaptam a szélvédőre egy fandlinyi gólyafost, rögtön nem láttam semmit.
Ha pont eléd vágnak be, akkor meg nem is kell fékezned, mert melletted ment el az illető, így gyorsabb is mint te.

Sajnos nagyon gyakori például autópályán, hogy a betegesen spórolós kisautós gyökerek, beállnak közvetlenül egy furgon, vagy egy kamion mögé 90-el, hogy 1 literrel kevesebbet fogyasszon az autójuk.
Tapasztalat, mert szoktam furgonnal pályázni 100-as tempóban, és nem egyszer kell a féklámpámat felvillantani a külső sávban, hogy szakadjon már le rólam.

stand.by 2009.05.10. 13:52:16

"azt megtanultuk...hogy előzni nem úgy kell, hogy előtte belemászunk az előttünk lévő seggébe, ellenkezőleg, az előzés megkezdése előtt egy kicsit le kell maradni, hogy minél jobban fel tudjunk gyorsítani, még mögötte,"

Ezt az elvet ma már nem kell betartani a mai 200-300 nm-es dízelek korában.
De ha egy kis benzinesed van, akkor is vissza pakolsz egy-két sebességet, fél vagy akár padlógáz és megindul a járgány...csak szerintem sokan nem tudnak előzni, nem is tudják mi van a járgányban, mit lehet előcsalni belőle ha kell. Mert ugye az előzés minél gyorsabb annál biztonságosabb, kevesebb az esély hogy felbukkan valaki szemből.

Persze vannak akik tulbecsülik a gépet, ahogy itt valaki nagyon jol leirta már a tukörben felismerhető a sufnituningos paraszt aki egy porscheneak képzeli a kocsiját, ahogy a Váci úton is többet nézek hátra mert mindig jön egy cikázó paraszt aki elől vagy menekülni kell vagy fékezve elengedni ha kedves az életed.

1regisztrált 2009.05.10. 14:35:45

A hozzászólásokból is kiderűl:
a közlekedés ritmusát sokszor kártékonyan akadályozó, a gyári fogyasztási adatokkal szélmalomharcot vívó, a megengedett sebességhatár környékén szédülő, a forgalmi szituációkat extramód túlreagáló ( enyhe kanyar balra=határozott fék) szánalmas PÖCSÖK, a közlekedés legveszélyesebb, legkiszámíthatatlanabb elemei. A balesetek nagy részét ezek okozzák!!!

Ui.: Arról ismered meg a fajtáját, hogy az országúton kielőzöd, mert csak 78 -cal repeszt majd a következő LAKOTT TERÜLETEN utólér és visszalőz mert Ő még mindig ugyanúgy 78-cal száguld .

eradam 2009.05.10. 17:25:30

Bocsánat de ezt az illetőt nem tudom sajnálni! Nem látta a szerencsétlen h az előző neccesen fog beférni???

Devil2 2009.05.10. 21:09:38

Azért ne essünk át a ló másik oldalára, már csak az kéne hogy elkezdjük vállonveregetni a "bevágókat" hogy milyen fasza gyerekek, mert megoldottak egy veszélyes előzési szituációt, amit saját faszságuk miatt hoztak létre.

Honnan kéne azt nekem, akit leelőztek, tudni, hogy az aki leelőz, majd be fog vágni az előttem haladó elé.

Egyébként voltam olyan helyzetben hogy előttem egy furgon egyszercsak gondolt egyet fékezett és index nélkül leforult balra, két szembejövő autó között, én fékeztem meg is tudtam állni, de belém jött a mögöttem lévő(abba meg bele az azt követő), de mégsem arra voltam igazán pipa aki belémjött, hanem arra a gennyládára aki elöttem ment.(persze az meg elhúzott a halál faszára, mert ugye gondolta "ő aztán teljesen vétlen" az ügyben.) Kár hogy a rendszámát nem volt időm megjegyezni...

Pasas 2009.05.10. 22:18:55

Akkor még egyszer: KÖ-VE-TÉ-SI TÁ-VOL-SÁG!!! Mi a faszt zavar bárkit ha egy gyorsabb autó jön mögötte. Még ha előznék is, nagyobb helyet hagyok magam előtt, és kihúzódok jobbra. Ha akar menjen.

Pasas 2009.05.10. 22:23:57

Ami viszont kurvára idegesít: a Volán buszok. Mennek 50-60-nal, gondolom a sofőr spórolja a naftát. Menjen, de ne várja hogy beengedjem magam elé, mert nem fogom. Majd ha tartja a tempót. Oszt' lehet integetni.

Pasas 2009.05.10. 22:58:16

Ja, nyugaton meg azért bír 90-nel menni, meg 130-cal pályán, mert többszáz kilométert megy anélkül, hogy a gázról le kelljen venni a lábát. Itthon meg örülök hogy ha néhány kilométert tudok menni 60-70-nel, és igen, én is bujkálok. Ha hiszitek, ha nem, mikor nincs forgalom, ráállok 100km/h-ra és eszembe nem jut, hogy siessek.

Emmanuel Goldstein 2009.05.11. 09:45:35

szegény dévús, aszitte ez a sevi biztos a korvet közvetlen rokona, azért tolta a mondeót...egyszer vezettem avejót, az úttartásánál már csak a fékje rosszabb, kategóriájában még a dacia is vezethetőbb.

savmart 2009.05.11. 10:03:46

megsúgom, hogy a többieket veszélybe sodró autó maga a kalosos volt! engem is úgy előzött meg nagyjából a baleset előtt egy perccel, hogy azt kívántam, bár törnéd össze a pofádat, köcsög. tipikus utolsó pillanatban kormányt visszarántós előzéseket nyomott, mert szembe jöttek szembe folyamatosan, a sor pedig úgy 100-110-zel haladt. ennyit erről. szegény szerencsétlen, rohadtul nem sajnálom. a szembejövő mondeós nem tudott mit csinálni, oldalról kapta el az éppen visszaállni próbáló kalost, mert a dunakeszi és göd közötti részt - ahol a baleset történt - egyik oldalról hangterelő palánk határolja, így lehúzódni nem lehet, így kormányt elrántani se. ennyit a "szeremcsétlen" kalosról és a másokat veszélybe sodró fantomról...

Lord heckman 2009.05.11. 10:10:06

Jól látom, hogy a szélvédő megmaradt?

Amúgy ezért "jó" a 86 oson autózni, ott olyan a teherforgalom, hogy totál esélytelen előzni.. meg 60 nál gyorsabban menni is :S Amúgy ha engem e egy baromállat kezd el előzni, reflexből lassitok. négyesmetró helyett inkább 2x2 es főutakat húzogatnának mindenfele :P

bagoj ur 2009.05.11. 13:26:32

Ebből még autó lesz! Úgy vízionálom, hogy megkímélt állapotban, vidéki hölgy tulajdonostól fogják árulni.

@Lord heckman: A 86-oson simán lehet sokkal gyorsabban zúzni, ha kicsit bátor vagy... :-)

bagoj ur 2009.05.11. 13:30:46

@Devil2: "Honnan kéne azt nekem, akit leelőztek, tudni, hogy az aki leelőz, majd be fog vágni az előttem haladó elé."

Te bekötött szemmel vezetsz? Látod a szembejövőket, nem? Meg is tudod ítélni a téged előző baromarc-faktorát, és ha ez magas, akkor leveszed a lábad a gázról.

Gyerekek, nehogy megint az legyen hogy "na itt jön ez a tetű, tuti nem fog tudni elmenni én meg be nem engedem" mert attól hogy más farok, nem neked kell "megbüntetni". Abból csak a baj lesz.

Zombika 2009.05.11. 17:04:18

Most nem olvasom végig az összes kommentet, lehet, hogy más is írta már:
1) az ember ha közlekedik, ne mereven előre nézzen. a tükröt nem csak sávváltásnál és sminkelésnél kell/lehet használni, nem árt tájékozódni, hogy mi folyik mögöttünk, mellettünk
2) aki előzött az nyilván egy barom volt. de: ha a kalosos nem akart előzni (ezek szerint nem, ha egy harmadik - még ha szűken is - de kettejüket be tudta előzni), akkor miért ment rá ennyire a mondeora? Lehet, hogy aki beelőzött, az sem akart kettőt menni, csak nem fért be közéjük, ezért "menekült előre". Soha nem értem meg, miért kell egy autó hosszánál kevesebbről követni egy autót, ha nem akarunk éppen abban a pillanatban kielőzni.
3) az is lehet, hogy pont azért zárkózott fel ilyen közel a mondeora, hogy az előző ne férjen be közéjük. ez kvázi gyilkossági kísérlet, ebben az esetben megérdemelte, hogy összetörte magát
4) a mondeos is figyelhetett volna arra, mi történik körülötte. ha egy sorban megyek, amit egy idióta kielőz, és látom, hogy necces lesz a beférése, akkor vagy gázadással, vagy gázelvétellel igyekszem neki helyet engedni magam előtt vagy mögött. 18 év és 500,000 km. alatt nem kerültem még olyan helyzetbe, hogy ilyenkor vészfékeznem kelljen
körültekintés, odafigyelés, a közlekedési helyzetek felmérése és megértése, ez hiányzik az emberekből. véleményem szerint a baleset okozója kb. 50%-ban volt a kalosos, 35%-ban aki kielőzött és 15-ben a mondeos.

Tornado86 2009.05.11. 18:25:08

Sok kreten van errefele is, erdekes modon elem soha nem vag be agressziv modon senki. A titok az hogy nincs titok, hadd eljen a szomszed tehene is: ha 1 kreten elozni kezd, el a gazrol, jobb lab a fekre, bal a kuplungra, jobb kez a valtokarra, esetleg azonnal eroteljesen lassitani hogy kesobb ne kelljen veszfekezni es kesz. Aki meg nem erti, annak ugyis holtteres a sminktukre.

msi3 2009.05.11. 22:34:48

az ilyenek vezessenek inkább áramot...

lzh6k4 2009.05.12. 09:16:56

Végre-végre-végre. Egy életszagú írás. Kezdetnek nagyon tetszik. A képeket tessen nagyíthatóvá tenni PLÍZ!

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.15. 11:29:47

Végre egy olyan post ami sokkal több emberben kelt együttérzést.
Az átlagembereket nem érdeklik a 50 M-s értékű autók sérülései és azok javítási költségei.

Drdnght 2009.06.15. 14:07:46

"Aki véletlenül nem járt volna még errefelé, annak hadd következzen egy rövidke leírás az útról: ez kerüli el a régi 2-es út településeit, Vácot, Dunakeszit, Gödöt és társait, előzni csak elvétve lehet rajta, és jelentős a teherforgalom. Amúgy nincsenek rajta szintbéli kereszteződések, de az autósorokban sokaknak elszáll az agyuk, ebből lesznek aztán az idióta előzések. Aki tehát kalandra vágyik, nyugodtan nézzen el ide, a magas adrenalinszint garantált."

Ez abszolut nem igaz, teljesen jol lehet azon az uton (M2) kozlekedni, nem ertem miert kell hulyesegeket "beszelni".

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s