Csúnyán összetört ezt a követségi Volvo S80-as, miután egy kereszteződésben a balról érkező belészállt. Nem a jobbkéz, hanem egy figyelmen kívül hagyott mackósajt szabályozta az elsőbbségi viszonyokat, ezért cascós lenne az eset. Már ha lett volna casco rajta.
Nagyon nincs mit cizellálni az eseten: ebbe az S80-asba durván beledurrantak. Vezetője, egy külföldi diplomata, elmulasztotta megadni az elsőbbséget, a védett úton haladó pedig már nem tudta elkerülni az ütközést. A Volvo elejét kapta el a másik kocsi, személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős. Nézzük, mi tört ripityára a Duna Autó telepén sorsára váró kocsiban.
Az oldalütközés - pont a nem megadott elsőbbség miatt - igen gyakori balesetfajta, de egyben a legveszélyesebb is. Míg a smart kivételével még egy rövid miniben is lehet elöl-hátul energiaelnyelő gyűrődő zónákat kialakítani, oldalirányban erre nincs hely. Maradnak a tetőoszlopok, a küszöb és a merevítések az ajtóban, hogy csillapítsák vagy elvezessék az oldalról belénk szálló mozgási energiáját. Nagy autóknál nyilván jobb a helyzet, mert azokban anyag van, jól mutatja ezt ez az S80-as is.
Rémisztő lehetett a vezetőnek az utolsó pillanatokban látni a megállíthatatlanul felé tartó autót, de ezt az ijedséget leszámítva sérülések nélkül megúszta a balesetet. Nem csökkent a lábtér, nem hajlott kiflibe az autó, a B-oszlop és az ülés támlája még mindig megnyugtató távolságra van egymástól. A küszöb ugyan benyomult a bőrfotel ülőlapjáig, és valószínűleg a padlólemez is meggyűrődött, ahogy kivette a részét az ütközés erejének tompításából, az S80-as kitűnő védelmet nyújtott figyelmetlen sofőrjének.
A nagy Volvo limuzin elejét találta el a vétlen fél, az első futómű, az A-oszlop és a vezetőoldali ajtó magasságában történt a becsapódás. Ennek megfelelően a környéken minden alkatrész a javíthatatlanságig meg is sérült. A karosszériaelemek közül a motorháztető, a lökhárító, a bal első sárvédőív, a parabolába hajlott vezetőoldali ajtó, a bal A-oszlop és a bal oldali küszöb biztosan cserés. Húzatni is kéne a kocsit, ugyanis jócskán elmászott a karosszériája.
De nemcsak a lemezeket kell cserélni, hiszen a vezető ülésében eldurrant az oldallégzsák és kinyílt a bal oldali függyönylégzsák is. Utóbbi cseréjéhez elég jelentősen szét kell borítani a kocsi belsejét, le kell bontani az oszlopok borítását, és a tetőkárpitot is. Új szélvédőre, visszapillantó tükörre és fényszóróra is szükség lesz az S80-as lábra állításához, bár talán még fontosabb az első futómű javítása, ami szintén sok munkával és számos drága alkatrész cseréjével jár. Ez is nagy pofont kapott az ütközéstől, tört a bal első rugóstag, hajlottak a lengőkarok, szakadtak a csapágyak és gömbcsuklók, itt is csak a csere segíthet.
A Volvo S80 prémiumautóhoz illő, magas szintű védelmet nyújtott utasának, de ennek árát nemcsak a vásárláskor kell megfizetni, hanem az alkatrészárakban is. Ezt a sérülést egy márkaszerviz bruttó 3,9 millió forintért javítaná meg, miközben hirdetési oldalakon a legolcsóbb használt S80-as Volvókért másfél milliót kérnek. A gazdasági totálkár tehát nem kérdéses, mint ahogy az sem, hogy ez az autó, ha nem is feltétlenül márkaszervizben megjavítva, de fogja még koptatni az aszfaltot.