Nemcsak távoli, vadregényes tájakon szembesülhetünk veszélyes vadállatokkal. Ez a Yaris például a Buda környéki hegyekben járt pórul, amikor vezetője elgázolt vele egy hatalmas termetű szarvast. A baleset azért különösen érdekes, mert a nagy testű állat nem kővé dermedve állt az úton, hanem éppen ugrott a gázolás pillanatában. Ezért a becsapódás nem is a kocsi orrát érte, hanem a motorháztető felső és a szélvédő alsó részét.
Természetesen betört a szélvédő, hátrébb csúszott és rommá tört a műszerfal, de a legnagyobb és legfájdalmasabb sérülést a tűzfal szenvedte el. Néhány további apróság is cserére szorul, például a bal oldalon, a tetőoszlopokat összekötő ív, valamint a bal hátsó ajtó is kapott egy-egy ütést. Igazán azonban a sérült tűzfal miatt szerencsétlen ez az eset. A cserélendő alkatrészek önmagukban nem túl drágák, nem nyílt ki légzsák, a motortérben is szinte minden sértetlen, sőt, talán még az eredeti lökhárítót is vissza lehetne tenni. Viszont a teljes javítással felfoghatatlanul sok a munka.
Mindenképpen cserélni kell a hullámosra hajlott tűzfalat, ami nem egyszerű művelet. Nincs mese, le kell róla bontani a Yaris komplett elejét, apró miszlikre szedni a teljes motorteret, kivágni a régi tűzfalat. Ha elmászott a karosszéria, akkor azt vissza kell húzni alapméreteire, be kell hegeszteni az új tűzfalat, ki kell cserélni a sérült műszerfalat, és újra össze kell építeni a kocsit. Ez pedig még így leírva is sok, nemhogy egy márkaszerviz óradíjával elszámolva.
Pedig ez a Yaris nem egy értéktelen darab, a dízelmotoros, gazdagon felszerelt kisautó kifejezetten fiatal és keveset futott. Ennek ellenére gazdasági totálkáros. Viszont egy kisebb rezsiköltségekkel operáló műhelyben valószínűleg elvégzik majd az időigényes javítást. Ami ebben az esetben nem is baj, hiszen nem nagy a sérülés, csak rettenetesen rossz helyen, a kocsi közepén található.