Tipikus baleset elszenvedője volt ez a piros Hyundai Getz is, az Allianz biztosító jelen lévő kárszakértője már messziről mondja, hogy mi történhetett. „Sávváltásnál összeütközött egy kamionnal, amitől megpördült és így a hátulját is lekoccolta.” És valóban, a kárbejelentő lapon is szinte szó szerint ez áll. Hiába, a jó kárszakértő olyan, mint egy ügyes jedi: sok gyakorlattal válik nagymesterré. A baleseti bejelentőből az is kiderült, hogy a besoroláskor a kamion nem adta meg az elsőbbséget (gyaníthatóan a kisautó pont a tükrök holtterében ment), és szemből is jöttek, így elkerülhetetlen volt az ütközés.
A csattanás során megtört az első lökhárító, a jobb első fényszóró, a jobb oldali tükör, az ajtó és az A-oszlop. A megpördülés után még a Getz jobb hátulja is megsérült, de ez igazából csak horzsolás. S hogy mekkora a kár? Látványra nem nagy, de a kalkuláció szerint mindennel együtt bruttó 667 000 forintot kóstál majd a javítás, ami így közel jár a gazdasági totálkárhoz. Végül, ha szűkösen is, de a dél-koreai mini elkerülte a gazdasági tk-t.
Még rosszabb a helyzet, ha hitel van a kocsin, hiszen az is könnyen elképzelhető, hogy a biztosító által fizetett pénz és a roncsérték összesen kevesebb, mint amekkora tartozás még a volt a kocsin. Azaz a „tulajdonos” nemcsak autó nélkül marad, de a hitelszerződés lezáráshoz még fizetnie is kell.
„Az ilyen necces, a gazdasági tk. határán lavírozó autónál többnyire mindhárom fél enged egy kicsit” tudtam meg a Duna Autó, azaz a 14 márkát képviselő Autóváros javítóműhelyének vezetőjétől. A tulaj hajlandó beszállni a javítási költségekbe, hogy megtarthassa megszokott és szeretett kocsiját, és így megkímélje magát a roncsértékesítés, valamint egy új autó vásárlásának terhétől. Valamennyit talán a szervizzel is lehet alkudozni, hogy megkapják a munkát, a biztosítónak pedig az a legjobb reklám, ha az ügyfél megelégedésére rendezett egy káreseményt. Nagyjából ez történt ennél a Hyundai Getznél is.
A másik problémát az A-oszlop csúnya, nem javítható sérülése okozta (begyűrődött a kamion platója alá). Egy dél-koreai (vagy bármilyen más tengeren túli) autónál fennáll a veszélye, hogy bizonyos alkatrészek nincsenek Európában és csak többhetes szállítási határidővel lehet megrendelni őket. A Getz tulajdonosának szerencséje volt, a csere A-oszlop egy hét alatt megjött, így már semmi sem állhat a kocsi javításának útjába.