A csattanás a legváratlanabb pillanatban jöhet: ennek a majdnem új, E-osztályos Mercedesnek az utasa és sofőrje sem számított rá, hogy a főúton bármi is nekik ütközhetne. Aztán az egyik kereszteződésben egy külföldi Vito vezetője nem vette észre az elsőbbségi viszonyokat szabályozó táblát, és nekihajtott a fekete limuzinnak. Személyi sérülés egyik autóban sem történt, pedig az E utasa a becsapódás közvetlen közelében, az anyósülésen ült.
„Egyik autó sem mehetett túl gyorsan” − tudtam meg Gáldi Jánostól, a javítást végző műhely, a Dukko Lux Kft. ügyvezetőjétől. „A Vitót ugyan nem mi javítjuk, de az E-osztály sérülésének mértékéből ítélve olyan 40-45 km/órás sebességgel mehetett.”
Már ekkora tempó is jelentős károkat tud okozni − különösen oldalirányból. Az E-osztályon sérült és cserélni kell az első lökhárítót, a jobb első sárvédőt és ajtót, az A-oszlop és a küszöb egy részét, meg persze a jobb oldali függönylégzsákokat. Húzatópadon is járt a kocsi, és valószínűleg az első futóműve is elmászott egy kicsit, de ez már csak a javítás után, a futóműállításkor fog kiderülni. Most még csak annyi látszik, hogy az első gólyaláb és annak csatolt alkatrészei nem törtek el.
Nem gyűrődött meg a padlólemez sem, viszont a tetőkárpitot és a műszerfalat is cserélni kell. Az ütközés következtében a két ajtó összecsúszott, és így a hátsó is megsérült, bár ezen épp csak egy kis karc keletkezett, ezért cserélni nem, csak javítani kell.
A német limuzin gyöngyházfekete színe ugyan nem jelent akkora kihívást a fényezőknek, mint például egy aranyszínű autó, aminél különösen nehéz a javítószínnel eltalálni az eredeti árnyalatot, de azért feketét fújni sem könnyű, ennél a színnél annak nagy a veszélye, hogy „narancsos” lesz a fényezés. A laikus szem azonban valószínűleg nem fogja észrevenni a különbséget a sérülésmentes és a javított elemek között, a Dukko-Lux ugyanis nem véletlenül lett a Ferrari és a Maserati hivatalos magyarországi javítóműhelye. De erről részletesen majd a következő részben.