Ezúttal Vácra mentem kárparkozni, itt, az Inter Autóház Vácnál még válogathattam is a márkák között. Nem tudom, hogy véletlen-e, avagy a Totalcart üldözi-e a neve, de szinte kizárólag totálkáros kocsikat mutattak. Az udvaron megnéztünk úgy négy tékás autót, ebből kettőt az M2 (lánykori nevén 2A) úton érte a baleset.
Mondjuk a végeredmény nem is annyira borzasztó, legalábbis a sztorihoz képest. Ment szegény Kalos békésen egy Ford Mondeo mögött a 2A úton. Tudom, már nem így hívják, talán azért, hogy M2-esként része lehessen a hurrábővültagyorsforgalmiúthálózat kilométer-kimutatásoknak.
Aki véletlenül nem járt volna még errefelé, annak hadd következzen egy rövidke leírás az útról: ez kerüli el a régi 2-es út településeit, Vácot, Dunakeszit, Gödöt és társait, előzni csak elvétve lehet rajta, és jelentős a teherforgalom. Amúgy nincsenek rajta szintbéli kereszteződések, de az autósorokban sokaknak elszáll az agyuk, ebből lesznek aztán az idióta előzések. Aki tehát kalandra vágyik, nyugodtan nézzen el ide, a magas adrenalinszint garantált.
Visszatérve a Kaloshoz, ő is egy ilyen remek szituáció áldozata. Mert őt és az előtte haladó Mondeót valaki előzni kezdte. Mondjuk az a tény, hogy jönnek szembe, nem nagyon zavarta az illetőt, így az lett a vége, hogy kénytelen volt durván bevágni a Mondeo elé, amelynek vezetője emiatt kénytelen volt hirtelen fékezni.
Persze ezután a Kaloson volt a sor, a vezető félre is rántotta a kormányt, fékezett is. De még ez sem volt elég, hogy elkerülje az ütközést – meglökte a Ford jobb hátsó sarkát, amitől aztán a Mondeo is, meg a Kalos is pörögni kezdett. A Kalos ráadásként megtalálta a szalagkorlátot is, és hosszasan csúszott.
Szerencsére személyi sérülés nem történt, így a kiérkező rendőrök nem is helyszíneltek. Mivel a többieket veszélybe sodró autó az előzés lendülettével távozott a helyszínről, jobb híján a Kalos épségben kiszálló vezetője adhatott betétlapot a fordosnak. (Persze abban az esetben sem biztos, hogy a Kalos kára megtérült volna az előző jármű kötelezőjére, ha az megáll, hiszen a követési távolságnak akkorának kellene lennie, hogy egy ilyen szituációban is meg tudjon állni. Viszont ilyenkor illik némi érdeklődést mutatni az iránt, hogy például életben maradtak-e a többiek.)
A Kalos természetesen totálkáros. Mivel finanszírozott autó, a tulaj áldhatja az eszét, hogy viszonylag nagy kezdőrészlettel indította a hitelt, így az autó kárkori értéke több, mint a hátralévő törlesztés. Ez persze nem jelenti azt, hogy nyerne az ügyön, hiszen az ő kára a casco terhére rendeződik, vagyis ebből még lejön az önrész – de legalább nem bukik hatalmasat.
Ami a kocsi állapotát illeti: elég ramatyul néz ki az eleje. Talán nem túl látványos, de az orra oldalról is kapott egy nagy pofont, ezért a homlokfal kissé paralelogramma alakúra deformálódott, a váznyúlvány is elhajlott. A műanyag elemek is szépen törtek, a motorházfedélen látható keresztirányú sávok pedig egyértelműen a szalagkorlát nyomai.
Az is látszik a bal első felni peremének kihajlásából, hogy hosszasan csúszott oldalirányban a kocsi. Az érdekes formájú luk a gumiabroncson szintén az ütközés során keletkezett, akármilyen hihetetlen, nem emberi kéz vágta a szinte szabályos négyzet alakú nyílást, közelebbről nézve még az is látszik, hogy a váz szálai hogyan szakadtak el.
A Kalos oldala is szép. Persze az ajtó nem nyílik, de ez momentán a legkisebb baja. Az ablakkeretnél és az ajtónyílásnál kissé megnőtt az illesztési hézag, az ajtó burkolólemeze pedig átlyukadt. A hátsó oldalajtó sem úszta meg sérülésmentesen. De a vicc az, hogy még a kocsi hátulja is kapott egy kis fénysérülést, a lökhárítón és az ötödik ajtón.
Az utastérben ez első légzsákok maradványai eldurrantan nézegetnek ki a kormányból és a műszerfalból, szokás szerint a kárszakértő már szétnyiszálta őket, nehogy véletlenül újra felhasználódjanak egy másik káreseménynél. A vezető egyedül ült a Chevrolet-ben, becsatolva: az öv most reteszelődve lóg az ülésen.
Az utolsó 100 komment: