Észak-budai autósoknak ismerős lehet a szitu. A helyszín az Árpád Fejedelem útja és a Komjádi Béla utca kereszteződése, rögtön a Komjádi uszoda előtt. A világoskék-metál Passat CC a Margit híd felől érkezett és balra próbált volna befordulni, a Komjádi utcába. A csúcsforgalom miatt az Árpád Fejedelem útján a szembe jövő két normális sávban hosszú, tömött sorban álltak az autók. Álltak és vártak A harmadik, nagyrészt beláthatatlan, buszoknak fenntartott sáv üresnek tűnt.
A sorban álló kocsik előzékenyen elengedték a Passatot, aminek sofőrje ugyan elnézett felettük és valószínűleg amennyire tudott, a buszsávra is bepillantott, de közeledő BKV-járatot nem vett észre, így aztán nekilódult. A következő pillanatokban már csak a vészfékezés miatt blokkoló gumik jellegzetes csikorgása hallatszott, majd az elkerülhetetlen csattanás.
Egy fehér furgon vezetőjének volt nagyon sietős, ezért a buszsávon nyomult előre, nem kifejezetten kis tempóval. A viszonylag jelentős fékezés ellenére is nagy erővel csapódott a Passat oldalába.
Ugyan a furgon vezetője többrendbeli szabálysértést követett el, a balesetért mégis a passatos a felelős: az elsőbbség a szabálytalankodóknak is jár. Így lett cascós a Dukko-Lux-nál végzett javítás, amely viszonylag előrehaladott állapotban volt már, amikor ott jártam, és a fotókat készítettem.
A csúnyán összetört, ezért legfeljebb fémhulladékként hasznosítható alkatrészeket már lebontották, a kissé megroggyant padlólemezt pedig visszahúzták. Az cseredarabok is megérkeztek már a műhelybe és a beépítésre vártak. Új lámpák, új ajtók, új oldalsó lemez sorakozott a kocsi mellett - utóbbinak egyébként csak egy részét használják majd.
Elég hosszú a sérült részek listája: a Passat CC szinte teljes jobb oldala a küszöbbel együtt, a padló- és a tetőlemez, a jobb oldali függöny- és az oldallégzsákok, az ajtók és azok minden csatolt alkatrésze, a jobb első ülés, amelynek a légzsák felrobbanásától nem csak a kárpitozása sérült, de az ütés ereje miatt a mechanikája sem maradt ép.
Szerencsére ép bőrrel megúszták az utasok: a sofőrön kívül még egy személy ült a trendi népautóban, ráadásul pont a jobb első ülésen. Mázlija is volt, meg az övet is bekapcsolta, így a haja szála nem görbült. Ezzel szemben a biztosító pénztárában nem örülnek maradéktalanul, hiszen drága a javítás.
A számlán 2,6 millió forintos végösszeg szerepel majd, ami azért érthető, mivel akkora volt a baleset, hogy az ütközés erejétől még az akkumulátor is elmozdult a helyéről. Pedig az elindulás előtt az egész olyan ártatlan helyzetnek tűnt.