A legnagyobb itthon gyártott Suzukink, az SX4 nem volt szerencsés. Egy teherautó támadta meg hátulról, gyakorlatilag mindent kilapítva, kisajtolva belőle, a bal hátsó lámpától kezdve, módszeresen előrefelé haladva.
A teherautó sajnos elkapta a bal hátsó futóművet is. Az egészet lengőkarostól, kerekestől kihajlítva a helyéről. A környéken lévő karosszériemek erősen deformálódtak, még a csomagtérajtó és a bal hátsó ajtó is. A rettenetesen elhajlított hátsó hídnál beszédesebb a felni sérülése, amit gyakorlatilag úgy hajtogatott meg a teherautó, mint egy sörösdobozt. Ilyen esetekben az igazi tanulság: mindegy, kinek van igaza, ha az erőviszonyok nem egyenlőek, bármi áron el kell kerülni az ütközést. És ez az SX4 még egy szerény figyelmeztetés erre. Az pedig külön méreg, hogy a gumi is kukás.
Mint tudjuk, kapható az SX4 Sedan is, de azt nem Esztergomban gyártják, hanem Japánban (a közelebbi helyiségnév megjelölésére nem vállalkoznék). Mindennek van előnye és hátránya.
A Suzukivilág saját tulajdonú Sedanja azért kötött ki a lakatosműhelyben, mert valaki elfelejtett megállni egy stoptáblánál. Ezzel gyakorlatilag az autó teljes orrát sikerült elbontania, ha nem is nagyon.
Ilyenkor minden sérül, ami sérülhet. Bár látszik, hogy ez is egy olyan, modern tervezésű autó, amelynek a váznyúlványán csavarozott gyűrődő elemek vannak. Igaz, ez nem segít a hűtőn meg a klímahűtőn, azok pont abban a zónában vannak, aholt törnek a fülek, hajlik a fém. A jobb oldali képen látszik a váznyúlvány vége, illetve azok a csavarok, ahová a gyűrött elemek helyett új érkezik. Japánból, és nem a Magyar Suzuki gigantikus alkatrészbázisáról. Mert hiába ugyanaz a nevük, a két SX4-nek nem azonosak az alkatrészei. Bár felelősségi kárnál ennek nincs jelentősége, de nem is ugyanannyiba kerülnek.