SX4 elölről, hátulról

Hogy törnek a Suzuki? - part III

A legnagyobb itthon gyártott Suzukink, az SX4 nem volt szerencsés. Egy teherautó támadta meg hátulról, gyakorlatilag mindent kilapítva, kisajtolva belőle, a bal hátsó lámpától kezdve, módszeresen előrefelé haladva.

A teherautó sajnos elkapta a bal hátsó futóművet is. Az egészet lengőkarostól, kerekestől kihajlítva a helyéről. A környéken lévő karosszériemek erősen deformálódtak, még a csomagtérajtó és a bal hátsó ajtó is. A rettenetesen elhajlított hátsó hídnál beszédesebb a felni sérülése, amit gyakorlatilag úgy hajtogatott meg a teherautó, mint egy sörösdobozt. Ilyen esetekben az igazi tanulság: mindegy, kinek van igaza, ha az erőviszonyok nem egyenlőek, bármi áron el kell kerülni az ütközést. És ez az SX4 még egy szerény figyelmeztetés erre. Az pedig külön méreg, hogy a gumi is kukás.

Mint tudjuk, kapható az SX4 Sedan is, de azt nem Esztergomban gyártják, hanem Japánban (a közelebbi helyiségnév megjelölésére nem vállalkoznék). Mindennek van előnye és hátránya.

A Suzukivilág saját tulajdonú Sedanja azért kötött ki a lakatosműhelyben, mert valaki elfelejtett megállni egy stoptáblánál. Ezzel gyakorlatilag az autó teljes orrát sikerült elbontania, ha nem is nagyon.

Ilyenkor minden sérül, ami sérülhet. Bár látszik, hogy ez is egy olyan, modern tervezésű autó, amelynek a váznyúlványán csavarozott gyűrődő elemek vannak. Igaz, ez nem segít a hűtőn meg a klímahűtőn, azok pont abban a zónában vannak, aholt törnek a fülek, hajlik a fém. A jobb oldali képen látszik a váznyúlvány vége, illetve azok a csavarok, ahová a gyűrött elemek helyett új érkezik. Japánból, és nem a Magyar Suzuki gigantikus alkatrészbázisáról. Mert hiába ugyanaz a nevük, a két SX4-nek nem azonosak az alkatrészei. Bár felelősségi kárnál ennek nincs jelentősége, de nem is ugyanannyiba kerülnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr61553568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akarki 2008.07.05. 14:11:43

egy: azt hiszem nekem címezted az egyetemi padot. Szopó, mert Makó és Jeruzsálem én és az egyetem. Az egyetem laborjában dolgozó barátom mondta, és bementem megnézni az eredményt. Illetve nem mondtam hogy a teherautónak kellett volna veszíteni, csak valaki összehasonlította a Skodával. Arra reagáltam, elmondtam személyes tapasztalatom, illetve szubjektív véleményem. Kizárólag szakmai "igényességről" és fejlettségről próbáltam vélekedni. Véleményem szerint jól átlátom az önhordó karosszériák szerkezetét, a volt főnökeim szerint is. Jelenlegi szakmám viszont már más terület.

omadjoe 2008.07.05. 14:16:34

Érdekes 13:47:03 : nekem Fiatom van! előtte is fiatom volt! azelőtte meg trabi...
családi autóként 12 év alatt 2 Db(!) suzuki swiftet fogyasztottunk el. azok előtt volt:opel(2évig), peugeot(6 honapig), lada(8évig), sőt 2 hét erejéig skoda 120L is!
nincs rossz autó, csak hanyag tulaj!

Érdekes 2008.07.05. 14:23:50

"Mchalsz 2008.07.05. 13:56:47"

Nyugat...Szerintem felejtsd el a nyugatot..Nézd meg az amcsikat, SUV-okat vesznek, meg 6 ezres hajókat..És mi értelme azoknak?Egy jó vezetési kultúrában?Semmi..Csak benzin temető..a káros anyag kibocsátásról meg nem is beszélek..Na szóval, kérdéses az általad említett konkurens autók modelljei..Anno még egyszer egyik ismerősöm, probálta ki a fiesta sport változatát..Horribilis áron adták, amikor kijött..Kisautóhoz képest.Persze már mérséklődött...Na de mind1, ha normálisan használod, akkor ritkán kell járni szervízbe, sajnos a fordnál nem tudom az alkatrész/szerelői árakat, így nem mondanék inkább semmit.Viszont a mostani új kocsiknál majdnem mind1 melyiket választod (fabia,yaris,swift,polo,fiesta), izlés kérdése.Nekem a Yaris meg a swift jön be ezek közül.Nem azért mert jappó fan vagyok :) csak azért mert ezek tetszenek külsőre...Nagyobbakból az új A4-es és az új bmw 3as kupé tetszik :) azok gyönyörűek...Japóból a nagyobbak közül, csak az új EVO X-tetszik...Az dúrva.

omadjoe 2008.07.05. 14:27:10

fater nevén kispok van, hugom nevén is először fiat volt. most már suzukija van...
sztem teljesen mindegy kinek milyen autója van. Kamion az ász! visz mindent! ha elé, v. alá kerül...

Dinamo 2008.07.05. 14:27:39

Ehh, valaki azt mondja, hogy az olaszok csúnyák??? Az tényleg eléggé elvakult lehet!Csak mert ők csinálják a legszebb autókat ezt bárki megmondja! Most egy Grandét hajtok. Semmi bajom vele! Előtte néztem a Swiftet is. Háát, a belső tere fényévekkel le van maradva a Grandémhoz képest! A motorja jobb, de nekem elég a 77LE. Inkább legyen egy gyengébb autóm, de abba élvezettel szálljak be/ki, mint egy erősebb, de purintán belsős! A biztonságról ne is beszéljünk: ez 5*

Ez a második Fiatom. Soha semmi nagyobb gondom nem volt vele! De a suzuki fanok szerint kifogtam egy jót :)

Érdekes 2008.07.05. 14:27:39

omadjoe...Teljes mértékben igazad van :) A hanygság nagyon megtudja bosszúlni önmagát..Az tuti.Olajcsere, általában kimélő módban vezetek, és 1 hónapba 1x-2x azért rakok bele 98-as benyát is, hogy tisztítsa...


más : Egyébként, ha lenne 5 millióm akkor opel corsa OPC-t vennék :D 200LÓ, és nagyon dúrva kis sportos méregzsák :) Az astra se rossz...De asszem, ezekben ha eltörik/romlik a turbó, az elég nagy kalamajkát okozhat...

szg 2008.07.05. 14:28:01

Most komlyan arról vitáztok, hogy a Suzuki, vagy a Skoda jobb-e?
Pff...

omadjoe 2008.07.05. 14:34:42

Érdekes 14:27 : ha sok pénzem lenne akkor egy toyota priust vennék szigoruan a hibridből... amugy meg az olasz dizájn nagyon jo! sztem. Uno formája is tetszett, Mareáé is tetszik! Unóbol 5 dbot vettem! igaz 4-et alkatrésznek... darabja 25e-ért, és üzemképesen a hülyének is megérte!

Mchalsz 2008.07.05. 14:53:37

Dinamo: igen az olasz dizajn nagyon utos. De azert vannak ott is ellenpeldak. Pelda: Fiat Stilo, nah az olyan mint egy torzszulott...

omadjoe 2008.07.05. 14:55:47

Mchalsz: pedig Uno után Stilot akartam venni! ha nem lett volna olyan drága számomra. vagy Puntoból dizel MultiJetet

omadjoe 2008.07.05. 14:57:15

évekkel késöbb Fiat Marea lett, az Uno utodja...

Mchalsz 2008.07.05. 15:06:17

Nekem nem tetszik, maradjunk annyiba :D, de izles kerdese!

egy 2008.07.05. 15:08:11

Akarki: akkor az egyetemen dolgozó barátod ért hihetetlenül keveset az autókhoz, ha egy karosszériaelem szakítóvizsgálatából következtet egy baleset kimenetelére.
Az hozzászólásommal nem csak a Te észrevételedre reagáltam.
Úgy áltatlánosságban írtam.

Egy autó élettartamát meg nem csak a gyár határozza meg, hanem a tulajdonos odafigyelése is! Például nálam alap, hogy 10e km-ként olajcsere minden autómban! Váltóban 40e-ként. A szakszervíz nem érdekel, mert mindhárom autóm ki van fizetve, nincs hitel, nem kötelező a szakszervíz. Volt korábban octaviam is, semmi gond nem volt vele a rádiót kivéve.
A Magyar emberek többsége nem azért vesz swiftet (vagy hasonló kategóriáju autót) családi autónak, mert azt hiszi ez családi autó, hanem azért, mert erre van pénze. Inkább új autót vesz, mint egy 4-5 éves zsákbamacskát.

akarki 2008.07.05. 15:08:29

Nekem nem tetszik az IFA, de 7 kilóért a Suzukik és Skodák császára lehetnék vele :)

pongi 2008.07.05. 15:12:29

Mchalsz :"De nyugaton meg, miert vesznek kevesebben Suzukit?
Inkabb Polo Fiesta, nah meg a Toyotak. (Fabiarol nem beszelek, mert az alap nagyon fapad, ami meg nem fapad draga).
Szerintem azert mert a Suzuki nem all meg ott tartosag szempontjabol ahol a fennebb emlitett autogyartok." Hát sokmindent lehet mondani a Suzukira, de azt hogy nem tartós azt nemigen. Egyébként a "nyugatiak" azért nem veszik, mert ők is a régebbi suzukikból indulnak ki+ mert a toyotáknak meg a fordoknak,volkswageneknek nagyobb múltjuk van. Hát hiába a legtöbb európai sznob. Ez a tipikus "embléma" gondolkodás. A világ változik. Nem biztos,hogy ami régen egyet jelentett az elpusztíthatatlansággal az ma is azt jelenti lsd. új mercik kontra régi mercik.

Yolsos 2008.07.05. 15:12:33

Sword! Te sík alap hülye vagy. 3-5 millioig milyen uj autót veszel ami nem döglik be azonnal miután elhoztad? A suzukinál megbízhatóbb, olcsóbb autó a bolygón nincs te láma! Életetdbe nem használtál még suzukit! Soha! Minek írogatsz ide? Nekem van egy mv6- os omegám. KÉnyelmes, kibaszott erős de fenntartani áááááááááá Suzuki melós autónk(2 is van). Ami a csövön kifér ugy közlekedünk vele. 125000 km van benne eddig és semmi baja nem volt soha!!! Nem öszetörni kell venni. Ez egy városi autó leginkább és arra a legtökéletesebba világon.

omadjoe 2008.07.05. 15:15:38

akárki: észre vetted, hogy az IFA gyorabb a Ferrárinál is? mert mindig ő van az autósor legelején! figyeld csak meg!
mchalsz: nekem meg a bömös nem tetszik! :)

pongi 2008.07.05. 15:19:28

Yolsos:"A suzukinál megbízhatóbb, olcsóbb autó a bolygón nincs te láma! Életetdbe nem használtál még suzukit! Soha!" Köszi szépen! Majd behaltam a röhögéstől!

Mchalsz 2008.07.05. 15:25:51

omadjoe: Nekem tetszik csak nincs ra sajna penzem :(

omadjoe 2008.07.05. 15:26:02

pongi mi 12 évig használtunk suzukit, mint családi autó. az elsőt 6 évesen cseréltük be egy "0"km-re és az is 6 évig volt nálunk összesen közel 200e km-t futottak, és csak akkut kellet cserélni. érdekes, hogy mindegyiknél 4 éves korukban... pedig az első kapott a pofájára! 2 hetente 4 q takarmány a csomagtérbe (lehajtott hátsóülésekkel) + utánfutó ami ráfért! és vitte a suzuki! elindulni simán lehetett, de megállni! azt nem! 90-es temporol kb 1,5 km kellett, hogy megálljon. 6 év mulva is ugy adtuk el, hogy féltengelyeket, és lengéscsillapitokat kellett volna cserélni, de még igy is lehetett volna menni vele pár 10e km-t. igénytelen volt a suzuki, és csak benzint töltöttünk bele. olajcserék mindig elmaradtak. mind a kettőnél. fiatnál szigoruan tarton a 15e km-es cserét. unonál 10e km-enként cseréltem.

Érdekes 2008.07.05. 15:27:18

"omadjoe 2008.07.05. 14:34:42"

Hát, priust még nem vennék :) Vagyis úgy, hogy vennék egy priust meg egy normális kocsit mellé :D Ha spórolós és környezetvédős kedvemben vagyok akkor prius, ha nem akkor ugrás a kis méregzsákba és gázt neki :) Uno..Tipo, akkor azok jók voltak..De változik a világ.
Egyébként én nem szarok be a puntó belső müszerfalától...Inkább legyen kívülről szebb a kocsi és motorja erősebb, minthogy a belső design, most poritánabb kicsit...Van egy jó kis pio fejegységem, az feldobja :D

Érdekes 2008.07.05. 15:29:20

" A suzukinál megbízhatóbb, olcsóbb autó a bolygón nincs te láma! "

És milyen igazad van :D :D :D :D

SubarusRobi 2008.07.05. 15:33:19

Gyerekek! Mindenki a saját autóját tartja a legjobbnak! Nekem volt már sok autóm. Kezdtem egy VW Derby-vel, aztán Zsiguli, Ford, Subaru és most Toyota-m van, 2 is. Megmondom őszintén, ültem már Suzukiban, és egy életre szóló élmény volt! DE NEGATÍV!!!!! Zörög, csattog, zakatol! Hiába Japán licence, mégis valahogy más, inkább pléhkasztni! Az, hogy elnyűhetetlen, meg egyenesen baromság! Van olyan közeli ismerősöm, aki 4 év alatt, a 4.-ik Suzuki-ját koptatja és nem törte össze! Megdöglött a motorja! És kétlem, hogy mind véletlen!
Volt pár balesetem is, sokszor én voltam a hibás! A legcsúnyább, 2004 szeptemberében, az M3-ason. Ford Escort, 120-as tempo, bal 1 deffekt a belső sávban. Erről tehet valaki? A helyszínelő rendőr mondta, idézem:"...ha ez egy Suzukiban ül, akkor jöhet érte a tepsis autó!" Ennyit erről! Én kimondottan Japán autó párti vagyok, a családban is mindenkinek Japán autója van és nem Suzuki! A másik az, hogy egy kis autóba egy ilyen "erős" motort berakni, egy baromság! Üdv Nektek! Jó vitatkozást!

The good boy 2008.07.05. 15:37:25

egy 2008.07.05. 12:46:28

kérdeznék egy okosat: hol van a swiftben 8 légzsák?
kettő elöl, kettő első oldal és kettő függöny van max benne. ez 6 db.!
az, hogy az A és a C oszlopra is rá van irva, hogy airbag, az nem azt jelenti, hogy ott kettő van, hanem az csak a függöny "két vége"
Szóval ha kérhetem,maradjunk tárgyilagosak, ha lehet!

Mchalsz 2008.07.05. 15:39:47

Nekem is Escortom van egyebbkent, a multkor nekimentem oldalbol egy 2 eves corsaba(kicsi sebesseggel), szana szejjel tort, mig en csak lokharitott kellett csereljek...

omadjoe 2008.07.05. 15:40:22

Érdekes: lehülyézhetsz, mert akkor is priust vennék családi autónak, városi futkosonak, meg 2db elektromos AIXAM-et. vmi kell a zasszonynak is!

u.i.: tudom, hogy örült vagyok, csak engem nem érdekel...

Érdekes 2008.07.05. 15:42:38

"SubarusRobi 2008.07.05. 15:33:19"

4-év alatt 4 szuzuki?Jézus mária...Elég nagy problémái lehettek, a váltással...Meg a kezeléssel...Nekem meg csak olyan ismerőseim vannak, akik már x éve egy szuzukit nyúznak, és még mindig teljesen rendbe van..Ilyen ez :)

pongi 2008.07.05. 15:44:31

Subarusrobi:"Megmondom őszintén, ültem már Suzukiban, és egy életre szóló élmény volt! DE NEGATÍV!!!!! Zörög, csattog, zakatol!" Szerintem te a régi swiftben ültél kedves honfitársam, mert nekem az új van és érdekes nem zörög nem csattog de még csak nem is zakatol. A közeli ismerősöd meg nem tudom mit csinál a kocsijaival de szerintem nemcsak suzukikat koptatott már el. A helyszínelő rendőr is szerintem a régebbi típusokra asszociált.

SubarusRobi 2008.07.05. 15:57:57

pongi: Nem akarok belemenni, hogy melyik Suzuki, régi, vagy sem (de igazad van, én a régebbi típusban ültem) a legfőbb baj nem azzal van, hogy Suzuki! Nézd csak meg a motorokat. Azok Japánban készülnek, vagy a Suzuki Baleno, ami szinte Subaru, azokkal nincs ilyen probléma, mint a "Mi Autónkkal"!
Erre lehet mondani, hogy magyar, meg szar, de sajnos nem ez van a háttérben! Ez pusztán gazdasági és nyereségességi érdekből olyan, amilyen! Az érdekes az, hogy tudomásom szerint, a németeknél és angoloknál (!) futó modellek, kicsit strapabíróbbak! De remélem, abban egyet értünk, hogy 0,55mm-es lemezből, (régebbi típus) de még a 0,75..0,85mm-es lemezből (újabbik) nem lehet biztonságos autót csinálni! Igaz? Nem kell messzire menni az abc-ben, a Subaru 1,25...2mm lemezből készül!!!! Hogy a Volvo-t ne is említsem!

pongi 2008.07.05. 16:06:24

Én soha nem állítottam, hogy a Suzuki a biztonság netovábbja és persze, hogy egy Subaru jobb, dehát az egy más kategória, annyi pénzért el is várja az ember a több anyagot. Én csak azt mondtam, hogy nem a Suzuki a világ legveszélyesebb autója, például az enyémben 8 légzsák van és állítólag 4 csillagos lett a töréstesztje, ja és mindig bekötöm az övet. További szép napot!

omadjoe 2008.07.05. 16:08:48

SubarusRobi: csak ugy közlöm: Opel 1 mm lemezből van, hossztartója 2 mm-es lemezből van! elkerekedett a szemem, és nagyon meglepödtem amikor megláttam, az autosboltban, hogy mit hoztak nekem! pláne, hogy aranyáron mérték a karosszériaelemeket. öszintén szolva én azt hittem, hogy egy főtartóelem kb 5-ös lemezböl van... és nem... nem abból...

Az EREDETI 2008.07.05. 16:11:57

Suzuki splash = opel agila
Suzuki sx4 = Fiat seidici (ezt itthon nem árulják azthiszem)
Szerintetek melyik a jobb okostojások?

pongi 2008.07.05. 16:13:32

Báj dö véj! Volt egy Altom is egy ideig az Indiában készült bejáratásról nem is hallott mindig tiltásig pörgettem és lőn soha nem robbant le. Persze az olajcsere meg hasonlók mindig meg voltak csinálva időben. Egyszer amikor a hátsó féklámpa kiégett úgy 60000-nél sírtam a kétségbeeséstől :-))Nem hittem el, hogy valami is tönkremehet rajta. Meg még akkor sírtam amikor el kellett adnom.

omadjoe 2008.07.05. 16:35:41

Az EREDETI: én is ezt mondom, csak fogalmazni nem tudok.

saki01 2008.07.05. 16:49:43

Sziasztok!
A Suzuki samurai az autó! Rettenetes amilyen relyeken el bír menni rendkívül erős felépítésű az autó és úgy higgyétek el ha 45'os emelkedőn 2percig állok a gázon a motor probléma nélkül üvölt 7000es fordulaton.Ami a biztonságot illeti a német Autobahnon járok nap mint nap és láttam már elég mercit,bmwt...stb szarrázúzva a pályán de ők tulnyomórészt 200körül vagy a felett autóznak ilyen tekintetben a suzuki sem kevésbé biztonságos mert én nem sűrűn látok suzukit120nál gyorsabban menni.

tori64 2008.07.05. 17:16:18

A helyzet az, hogy sokan nemcsak a pocsék gyenge kaszni miatt nem vesznek suzukit, hanem azért sem mert a "suzukis" az egyenlő a "hülyével". Ha suzukis vagy akkor te is közéjük tartozol. És való igaz tényleg a legtöbb bénaságot ők okozzák az utakon. Ezt Bp.-en minden nap tapasztalhatjátok. Kis ember = kis ész = kis autó = suzuki. (Tisztelet a kivételnek! ami sajna nem sok van.:))

The good boy 2008.07.05. 17:16:47

Az elöbb már beszoltam "egy" nevű posztolónak, most látom, hogy "pongi" is 8 lufiról regél. Mivel én 6 légzsákról tudtam, ezért megnéztem a suzuki.hu oldalon, hogy akkor most hogy is van. És rájöttem: a drága magyar suzuki a világon egyedüliként külön számolja az "első és hátsó függönylégzsákokat". Ja ha ők külön számlálják, amit mások egyben, akkor tényleg 8 van benne. Kár, hogy a prospektusuk képein (13.-ik oldal) is úgyanúgy egy részből áll a függönylégzsák, mint a világ többi autójában.
Megy ám a népbutitás itt magyarisztánban ezerrel...

Bömös 2008.07.05. 17:21:33

Na, ez most aktuális. Az asszony suzukiját hazavágták.
Kedden reggel két szájba lökött erdélyi gyerek elkapta a jobb hátulját a kocsinak a Baros utcában. Balos fordulóra várakoztam szabályosan. A doblemez még hagyján, de ami a méreg a lengőkarom is meggörbült , így lett egy kis összetartásom a jobb hátsó keréknél ( Ha a bömivel lettem volna, most már előzetesben lennék. ) A javítás árán kapnék egy hasonló szintű darabot. Ja Mávosok, hol is máshol.

Szerény és nagyfarkú Gyuri :) 2008.07.05. 17:42:45

Korábbi hozzászólónak üzenném,hogy a suzuki nem igazán számít már olcsó autónak.Hasonló kategóriás német autó 2-300ezer forintal drágább.És ha jó magyar szokás szerint 100éves részletre veszik önerő nélkül,akkor igazán nem számít.A bank pedig nem ad csak azért kedvezményt mert suzukit veszünk.

Érdekes 2008.07.05. 18:06:45

"tori64 2008.07.05. 17:16:18"
Ennél nagyobb baromságokat, már csak az irogat, aki azt mondja a cigányokra, hogy tisztességes emberek, mind annyian.Na szóval, a suzuki egy elég olcsó és megbízható autó volt, boldog boldogtalan vette.Aki tudott vezetni az is, és az is aki nem.Így, arányaiban, sokkal több hülyeséget csinálhattak szuzuki tulajok, mivel 10x több volt belőlük, mint bmwből.Egyébként, az a bmws aki felcsavarodik 220al a fára, az fasza gyerek nem?(régebben tipikus M3-as problémák,erős motor, képzetlen emberek..ez is mutatja, hogy a bmwsek se különbek, csak több pénzük van).Én már skodásat is láttam balfaszkodni, nissanosat is, yarisosat is.És rengeteg félét már láttam balfaszkodni.Ez nem márkafüggő, bármennyire is szeretnék, ezt beállítani, egyes emberek.De a nagy bmwsek meg merciseket is megnézegetem mégis ki ül benne, és a 70%-uk kopasz behajtó/gengszter vagy cigány gengszter.Szóval, ők lennének azok, akikre a márka büszke lehet?Érdekes....Ja, tudok storyt arról, h egy öregbácsi nem engedett besorolni, egy X5-ös BMW-t és fegyvert fogtak rá.Gratulálok

A KORREKTSÉG KEDVE... 2008.07.05. 18:19:41

A MÁSODIK TÖRTÉNET, NEM IGAZ. A TÖRTÉNETHEZ HOZZÁ TARTOZIK KEDVES "SUZIKI VILÁG", HOGY SX4 PEDIG INDEXELT, HOGY LEKANYARODIK JOBBRA, DE NEM TETTE MEG, HANEM MENT TOVÁBB EGYENESEN. NEM PEDIG "valaki elfelejtett megállni egy stoptáblánál" A "VALAKI" SZÉPEN MEGÁLLT, ÉS MIVEL LÁTTA, HOGY SX4 INDEXEL JOBBRA, (LASSÚ SEBESÉGGEL, NYILVÁN LE IS KANYARODIK) KIKANYARODOTT ELÉ, DE SX4 EGYENESEN FOLYTATTA ÚTJÁT. EGYENESEN "VALAKIBE"...
U.I.: A caps lock nem véletlen...

saki01 2008.07.05. 18:48:03

Egyébként tapasztalat,h a nagyteljesítményű másodgazdás maffiozós nagynémetlimuzintulajok a magyar utakon ész nélkül száguldoznak /tisztelet a kivételnek/ pár éve esett,hogy M3 kifelé 40tonnás kamionnal szabályosan előztem a külsőben tötymörgő ifát előzést megelőzően láttam a tükörben,h jön egy autó belső sáv jó messze mikor az ifa mellé kerültem ott volt a seggemben és vadul villogott /valószínű nem 130cal ment/ ifát megelőztem majd elém vágott a fekete A8 és satut nyomott.Esélyem nem volt fékezni telibevertem mint menekülő vakond a kerticsapot. Hirtelen az idegtől a korlátba beletudtam volna taposni a férget de nem tehettem mert még vannak céljaim.Engem hoztak ki hibásnak de nem bánom mert legalább szarrá ment az autója segge.

AP (törölt) 2008.07.05. 18:58:01

az a komoly, amikor két szuzukis szembetalálkozik egy egy sáv széles utcában

mint a csigák, amikor egymással szembe rakod le őket :))

Érdekes 2008.07.05. 19:04:52

Hogy úsztad meg saki?

saki01 2008.07.05. 19:20:49

vá:Érdekes
Hát a kamion elejét leporoltam szinte nem éreztem semmit,az audis meg beporoszkált a legközelebbi örsre.Mivel ők ketten voltak azt mondták,h róka ugrott eléjük,így nyakamba varrták de mivel a kamionnak nem lett baja az ő kárát meg fizeti a biztosító ezért beértem azzal,h hátha tanult az esetből és még azt is hozzátettem ha így folytatja egyszer emberére talál de abban nem lesz köszönet.

omadjoe 2008.07.05. 19:58:01

saki01: én nem is fékeztem volna! egyébként az ifás tanunak miért nem volt jó?

saki01 2008.07.05. 20:10:57

Az a baj,h az ifás már nem látott semmit mert már behúzódtam elé így azt sem látta,h miért húzódok le a leállósávba.Nekem végülis nem származott károm a történtekből,így nem is firtattam tovább feljelentés,bíróság.....stb

Fidó 2008.07.05. 20:14:20

Tisztelt Sword!

Örülök, hogy ilyen elégedett vagy az SX4-es suzukival de szerintem már csak a méret miatt sem golf kategória. Nekem is tetszett a formája de a szalonban nem tudták úgy beállítani az ülést, hogy beférjek a vezetőülésbe. Még a legjobb beállítással is ki kellett tekerni a lábam, hogy a pedálokra tudjak lépni. Arról már nem is beszélve, hogy ilyenkor szinte megszűnik háttul a lábtér! A csomagtartó pedig bocs de röhejes. A puntóknak is nagyobb! Viszont az astra kombiba a családom is, én is, és a csomagok is kényelmesen beférnek. Alacsony a fogyasztása...... és csak jókat mondhatok róla. Február óta 8 e.Km-t mentem vele és én is igen boldog vagyok az opelemmel.

Üdvözlettel
Fidó

S 2008.07.05. 20:29:48

Az emberek nagy része nem tud készpénzért autót venni. A használt autó lízingelése sokkal drágább ugynolyan futamidőre, mint egy új lízingelése. Akkor már inkább új autó.
FOGJÁTOK MÁR EZT FEL NAGYOKOSOK!
A SUZUKI semmivel sem rosszabb mint a Fiesta, Corsa, 207, Yaris stb. Csak egyesek szerint.
Unalmasak vagytok már.
Inkább mindenki közlekedjen előítéletek nélkül, odafigyelve a másikra.

stn 2008.07.05. 20:38:47

mér hiszi azt mindenki, hogy egy régi nagy auto biztonságos, egy uj kicsi meg nem?

www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

kukk oda

Tomasson 2008.07.05. 20:43:27

DB-1 Ha egy auto bele száguld egy kukás kocsiba annak már ugyis mindegy akár Mercival vagy vagy akár Suzukival!! Én amikor bejött az új swift a városomba látam pont egy oldalról törtes balesetet városon belül 110el bele pukant a swift-be oldalról egy 4 es golf!! Aki vezette a suzukit annak eltört egy bordája meg a keze megzúzódott! A golfosnak is vmi kisebb baja lett csak úgyhogy jó féle a Suzka! Amugy meg minden autóba meghalsz teljesen mindegy meikkel mész gyorsan pl 160 felett már teljesen mindegy!! Ennnyi Nekem volt régi swiftem röhögve élveztem a kis autot hoyg nem kellet rá költeni semit pedig már 14 éves volt a végén!!

Pesssszzzzentimre 2008.07.05. 20:49:12

Hát ezeket a kommenteket érdekesen olvasom mivel egy budai suzuki szervizben dolgozom és az hogy keveset fogyaszt meg alig van baja az uj modellekre ku****ra nem igaz mint a swift 1-re volt.
Vajon mért kell hetente egy váltót szétszedni mert 30-40e km után szól a nyelestengely csapágy (mondjuk ez az igniseknél és a wagon r+ nál van).
Az uj swiftnek meg gyárilag a csatolt lengőkaros (a leg olcsob konstrukcio a piacon, opel astra, renaultk stb) hátsó futóműve olyan szar hogy a gumik belső felét eszi és ezt a gyárban is tudják.
A régi swift ugyan igénytelen de tényleg nem sokminden szarik be rajta, féltengelycsuklók és váltócsapágyak szinkrongyürük lehetnek rosszak ha nem vigyáztak rá.
A fogyasztásról meg hagyjuk az 1.3 as swift közepes használatnál 9L körül kajál
és még nyomaték szegény is ha meg forgatod 11L is be tud kapni is mégse lesz versenyauto.
Ezt azárt irtam le mert minden héten 1-2 ügyfélnek el kell magyarázni hogy ez az autó soha nem fog 6L fogysztani mint a régi swiftje és nincs semmi baja ha 8 liter körül eszik budapesten.
Persze lehet 6 literes átlagot elérni 80 km/h val országuton és ha finoman simogatod a gázpedált és nem gyorsitasz dinamikusan.

egy 2008.07.05. 20:50:57

The good boy posztolónak üzenném, hogy még szerencsére nem volt rá szükség, hogy megszámoljam hány darab van benne. Remélem rejtve is maradnak mind, és nem műszaki hiba miatt, hanem mert nem lesz rá szükség. A prospektusok 8-ról számolnak be. Lehet, hogy a függönylégzsák két részre van osztva, azért számolják külön.

jómagam 2008.07.05. 20:58:00

Írjátok, hogy:"ez is egy olyan, modern tervezésű autó, amelynek a váznyúlványán csavarozott gyűrődő elemek vannak."

Ehhez csak annyit teszek hozzá, hogy nekem egy több mint 20 éves760-as Volvóm van és annak is " a váznyúlványán csavarozott gyűrődő elemek vannak". Szóval ez nem csak a "modern" autók sajátja.

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:01:25

SX4 1.5 GC 2.950.000Ft

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:03:08

www.hasznaltauto.hu/1982980_alfa_romeo_156_2004 olcsóbb, aránylag keveset futott,ha van hibája ebből kijön... fogyasztása kisebb, szebb, kényelmesebb, tágasabb, diesel ez az egyetlen hibája...10 percet kerestem, ez csak példa...aki autót vesz többet néz utána

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:05:36

*ez volt a legolcsóbb SX4

Szerény és nagyfarkú Gyuri :) 2008.07.05. 21:07:50

Bírom a sohanemkellettrákölteniegyfillértsem autótulajdonosokat.Mindig ilyen autókra beszéltek rá.Költhettem én- rájuk.
Nálunk a céges swiftek akkor is 9 felett fogyasztottak ha 3bar keréknyomással 1személlyel közlekedtünk(Budapesten).

egy 2008.07.05. 21:08:19

Részeg igazad van! Ülj egy 2004-es használt alfába! Szerintem nagyon jó választás lenne!
Igaz nem tudom mi alapján veted össze az sx4-et egy alfával, de Te biztos látod benne a logikát.
Ja! Hogy az ára hasonló!
Menj el a bontóba, és vegyél egy s mergát ugyanennyiért! Ja hogy az ki van égve, és csak porfogónak jó? Nem baj, de mégiscsak egy merci, nem pedig egy suzuki

egy 2008.07.05. 21:14:41

Nekem is 8 liter felett evett míg új volt. Na most sem eszik 4 litert, de valamivel visszaesett a fogyasztásom. Olyan 6.5-7 liter közé. Természetesen nem gyorsulgatok, versenyezgetek.
Ennek több oka is van. Egyik hogy nem is lehet vele versengeni.
Szerintem céges autóval senki sem fog úgy bánni, mint egy sajáttal. Nem törődik vele, nem vigyáz rá.

saki01 2008.07.05. 21:29:55

Lehetne itt új suzuki árából 10éves bomlásnak induló hipperszupperluxusverdákat venni de minek.Azért,hogy ott rohadjon el a ház előtt? Az átlag magyarnak hogy elmenjen vele hétvégén bevásárolni meg a mamához nincs szüksége egy ócska sok százezret futott benzintemetőre.Megveszi egyszer a swiftet és majd eladja 10-12év mulva hibátlanul 100000kmrel.

The good boy 2008.07.05. 21:33:09

Részeg! Legalább ne olyan tipust hozzon fel alternativának, amely használtan az egyik legnagyobb rizikófaktorú!
Hölgyismerősöm pont ilyet vett, még szinben is, és pont 100.000 km alatt volt, és pont egy hét után eltünt benne a frissen cserélt olaj, és szerencséjére pont csak a turbó ette, azt kellett kukázni. Tényleg jó ajánlat, bár ez szerintem soha nem romlana el, igy partiban lehet egy új sx4-el!

Egy! "A prospektusok 8-ról számolnak be. Lehet, hogy a függönylégzsák két részre van osztva, azért számolják külön."
Tényleg nem vitatkozni akarok, csak arra céloztam, hogy beledumálják a szalonban az ember hasába a hülyeséget. Függöny légzsák egy részből áll (lásd swift prospektus 13.ik oldal-netről is letölthető) minden normál autóban. Autósberkekben a hetedik-nyolcadik lufi a két hátsó oldallégzsák, 9-10.-ik pedig a térdlégzsák.
És szivből kivánom, hogy soha ne kerüljön sor, hogy meg kelljen számolni, de ez igy akkor is vásárlók megtévesztése!!!!

saki01 2008.07.05. 21:35:57

amúgy meg minden országban a hazai gyártású autók dominálnak mintha az emberek állami támogatást kapnának rájuk.Itt a suzi,szlovákoknál skoda újabban kia,románban dacia franciáknál a renault,peugeot,citroen.Megmagyarázhatatlan de így van!

egy 2008.07.05. 21:37:02

Na majd beültetünk egy bombázót, és meg is van a + két lufi! :D

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:37:57

Mondhattam volna Mondeót, Passatot, Fusiont, Focust, Accordot, Galantot, meg sok minden mást... azért lett ez az Alfa, mer az A előbb van minden más betűnél az abc-ben :D
Egyik Totalcar adásban egy mentőhelikopter pilótája azt nyilatkozta, hogy Suzukiból nem sűrűn szednek ki élő embert...Szerintem Ő pártatlan.

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:44:06

saki01 2008.07.05. 21:29:55

"Megveszi egyszer a swiftet és majd eladja 10-12év mulva hibátlanul 100000kmrel. "

Ezzel nincs is probléma, de aki 3 évente cserélgeti a Suzukikat, mint a "Min buknak a Suzukisok" posztban az alany, az a nevetséges az én véleményem szerint.

The good boy 2008.07.05. 21:44:06

egy 2008.07.05. 21:37:02

:::::))))
Na igy már oké!!!

egy 2008.07.05. 21:48:45

Részeg egyszer egy kereskedő elmesélte, hogy pár embernél úgy megy, hogy megveszi hitelre a kocsit. Fizetgeti, használgatja, majd 2-3-4 évesen beviszi ugyanabba a kereskedésbe, leadja, és beül egy új autóba. A törlesztőrészlet kb. ugyanannyi havonta, de mégis új kocsiban ül. Ezért cseréli le a hiteles autóját pár évente. És ezt nem suzuki kereskedő mesélte!

hát 2008.07.05. 21:51:04

Ha az Esztergomban gyártott Splashről és SX4-ről levesszük az emblémát és feltesszük rájuk a szintén ott gyártott Agila ill. Sedici Opel ill. Fiat emblémáját akkor már egyből hűdefasza, szép, erős überbiztonságos autók lennének, amikből a Suzukikat lehetne fikázni. Nem?
Előítéletes idióták! Ne pofázzátok már a demagóg marhaságaitokat! Nagyon unalmasak vagytok. Nyaljátok ki egymásnak!

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:53:39

egy 2008.07.05. 21:48:45

Magyarázdd már meg, hogy ha egy Suzuki nem romlik el -ahogy Ti mondjátok- mér ül át új autóba? Nem kell neki az a pénz, amit törlesztőrészletre költ? Neki nem kell jobb autó, mer -ahogy Ti mondjátok- "Az átlag magyarnak hogy elmenjen vele hétvégén bevásárolni meg a mamához" elég ez nem? Nemértem...

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:55:11

hát 2008.07.05. 21:51:04

Ezt senki nem mondta.... ÉS MEGKÉRLEK, HOGY NE SÉRTEGESS SENKIT, ÉS NE SZÓLíTS FEL SENKIT NEMI TEVÉKENYSÉGRE OK?

omadjoe 2008.07.05. 21:57:48

nekem az 1,3 dizel uno is megtette, hogy "Az átlag magyarnak hogy elmenjen vele hétvégén bevásárolni meg a mamához" és csa max. 5 liter gázolajat evett...

Hát 2008.07.05. 21:58:24

Bocs, elragadtattam magam, de ha azt vesszük Engem is egyfolytában cseszegetnek itt az emberek. Pedig nem ártottam Nekik semmivel, csak éppen Suzukim van. Engem lehet?

[@Részeg@] 2008.07.05. 21:59:09

omadjoe 2008.07.05. 21:57:48

És mér vettél új autót?

egy 2008.07.05. 22:00:51

Nana! Részeg én nem mondtam, hogy nem romlik el, és azt sem, hogy überkirály, és gyorsabb mint egy ferrari, kényelmesebb mint egy rolls, stb!
Én azt mondom, és tartom is, hogy bőven tud annyit, mint akármelyik kategóriatársa!
Minden egészséges emberben benne van az új iránti vágy! Legalábbis a többségben. Gondolom Te sem szekérrel mész bevásárolni, vagy dolgozni.

[@Részeg@] 2008.07.05. 22:01:51

Hát 2008.07.05. 21:58:24

Ki cseszeget? Nekem semmi bajom az "Átlag magyar" Suzukisokkal, csak akik - mint már leírtam - 3 évente lecserélik a HIBÁTLAN autót. Nekem csak egy fajta Suzuki kéne: kocka Swift GTI...elfogadnám, de más nem...

Hát 2008.07.05. 22:02:04

Az első kommentemből az "idióták" szót és az utolsó mondatot visszavonom, a többit fenntartom.
Pont erről írogattok Ti itt.

[@Részeg@] 2008.07.05. 22:05:40

Nem, de nem is Suzuival. Előbb leírtam, hogy meik kéne csak. Nekem sajnos nincs autóm, most tervezem a vásárlását (csakis használt), de a családban van egy 2001-es S80 T6, 2005-ös IGNIS(!!!!), 2007-es Octavia RS. Sokat töröm a fejem, hogy mi legyen az első autó, most a XR3i és AE86-között csapkolódom...(az AE86-ossal annyi a bajom, hogy nehéz beszerezni.)

[@Részeg@] 2008.07.05. 22:06:40

Na engem itt má nem láttok, elmenntem aludni...Jóccakát mindenkinek

akarki 2008.07.05. 22:08:29

Egy: még mindig másról beszélsz, mint én. Egy szóval sem mondtam, hogy a lemez milyensége határozza meg egyedül a karosszéria merevségét. Már-már politikusi magasságokban akarod félremagyarázni a dolgot. Azt mondtam (többek között), hogy sok mindent elárul a technikai igényességról, ha már a karosszériaelem is jóval minőségibb. A konstrukciója is jobb szerintem, de ezt egyedül az általam látomm törött autókra alapozom. De ha okoskodni akarsz, akkor ne félremagyarázgass, hanem válaszolj. Ha oldalról kap az autód egy ütést, amiból az A oszlop csak kis mértékben, vagy egyáltalán nem veszi ki a részét (gyakori eset), akkor mi véd, milyen következmények vannak? Ha már ki akarod forgatni a szavaim, akkor helyezzük szakmai alapokra a dolgot. A karbantartás részével egyébként egyetértek, amiatt vannak manapság szétrohadó Opel Astrák pl. A Suzuki nem rohad annyira, de a gondos tulajnál 15 évesen sem rohadnak a hátsó sárvédőívek. Ez is csak egy apró példa, de sok ilyen van az életben. Az pedig egyértelmű, hogy egy ember nem jókedvében vesz Suzukit, mert biztosan jobban örülne egy Maseratinak. De ez nem is volt téma.

Hát 2008.07.05. 22:08:38

Nekem egyik autóssal sincs bajom. A suzukisokat miért nem lehet békén hagyni?
A Suzuki sem hibátlan autó, nem vagyok elvakult. Vehettem volna mást is, de mégis ezt a márkát vásároltam.

egy 2008.07.05. 22:12:05

ae86? kemény játékszer!

egy 2008.07.05. 22:17:36

akarki az ajtó nem csak egy lemezből, és a belső kárpitból áll! Van alatta két cső oldalvédelemnek.

"... AZtán teljesen mindegy kinek mi a szimpatikus, de nemek a Skoda unszimpátia ellenére is határozott véleményem, hogy ég és föld a Skoda javára a karosszéria. Ez nem lehet kérdés. Aki látott már sok törést, annak szintén nem... "

ezt Te írtad! Erre írtam, hogy törés szempontjából nem feltétlenül a takarólemezek szakítószilárdsága a fontos, hanem a lemezek alatti merevítéseké. Mint pl az ajtóban lévő csövek merevségéé, illetve hova vezetik el az oldalról jövő erőhatást.

egy 2008.07.05. 22:23:06

hát az a baj, hogy ahogy olcsó új autóként a suzuki, úgy használtként sincs ára. Ebből adódóan sok fiatal veszi első autóként, akik természetesen nekiállnak versenyezni egy M3-mal. Illetve a kisnyugdíjasok, akik csak 2 méterre látnak akkor is, ha 100-zal mennek. Ebből adódóan sok "problémás" korosztály autója a suzuki. Ettől azért vannak normálisak is. Csak a nagy számok törvénye miatt (fránya matek) hamarabb észrevenni egy szerencsétlenkedő suzukist, mint más márka hasonló vezetőit.

S 2008.07.05. 22:30:26

egy 22:23:06
Az utolsó két mondatoddal egyetértek.
A többivel meg nem foglalkozom.

saki01 2008.07.05. 22:36:57

Oldalról jövő ütközésnél a végkimenetel az ütközés sebességén múlik ülhetsz bármilyen volvoban vagy suzukiban a légzsák valójában csak a közvetlen érintkezést gátolja meg a fémekkel, gyűrődőzóna hiányában, energiaelnyelőképessége csekély.igazából azon múlik mennyire tolerálja a szervezet a hirtelen lassulást!

lion 2008.07.05. 23:16:47

szerintem mindegy milyen autóval ütközől, főleg ha teherautóval találkozól...

iga 2008.07.05. 23:51:52

Nem akarok senkit megbántani, de szerintem a Suzuki valahol elszúrta.
Nézzétek meg milyen iszonyúan akciózik. Mostanában veszek új autót (kp), van a családban egy 14 éves 1000-es Swift maegnéztem mennyiért számítják be (kb. 2k az értéke). Akciós SX4 (fapad+klíma+2 zsák) 4 kiló!,1,6-os glx 7 kiló!
Amúgy méretéhez, szépségéhez? (kisgyerekek rajzolnak ilyet "első autóként") képest iszonyú drága (jobb keleti kocsik vannak olcsóbban (sevi, kia,hyundai)-sokkal jobb felszereltséggel.Hol jön egy SX4 a Mazda 2-höz?, új Colthoz?(az is akciós)-pl. Beleülve borzalom: segéd oldalablak (iszonyú holttérrel- szegény gyalogosok) karvastagságú oszlopokkal kereteve, gány műszerfal, fedélzeti-számítógép utánzat (ezt a Wartburg is tudta egy sor leddel), kényelmetlen ülések (kicsik, kemények). Úgy, hogy ki sem próbáltam. Ettöl függetlenül valószínűleg megbízható,-USA-ban nagyon sok a kiskategóriás kölcsönzői autó (SX4), de ott is inkább a Riók a menők, persze nem a magyar felszereltséggel. "0" beugróval senkinek sem ajánlom, túl drága.
Sajnos a régi Swiftek jó tulajdonságát (ami végül is Trabant kiváltó volt)ezek sem árban sem kényelemben (20 év) nem örökölték.Tehát mást veszek.
Ká a Suzukiért -jó autó volt.

trükkösbéla 2008.07.06. 07:48:19

Üdv! Nem értelek benneteket. Minden nemzet a maga gyártmányát magasztalja egekig, csak a magyar dícséri a másét, meg a szomszédét. Dolgoztam francia, német és ameriakai multinál, ez látszott az autóparkon is: a francia Peugeotot, a német VW-t, az amerikai Fordot vett flottának. A francia főnök tudta, mennyire szar a Peugeot, ezért volt tartalék is belőle, de nem váltott volna más nemzetiségű márkára. A német tisztában volt a magas fenntartási költségekkel, meg a megbízhatósággal, de fenntartotta magának a jogot, hogy esetleges műszaki hiba esetén kérje a dolgozó saját autó használatát. Ritkán, de szükség volt rá. Az amerikainál nem volt személyhez kötve a gépkocsi, de volt, hogy nem jutott valakinek, mert épp az évi rendes többnapos szervízlátogatását töltötte a Focus valahol. Egy ismerős szervíz a szervízmérnököknek Octavia kombit vett, de tartalékként jutott egy Fabia kombi is, mindezt a főnök a Skoda legendás megbízhatóságára alapozta. Osztrák rokonom büszkén száll be 8 éves Voyagerébe, amin öles betűkkel olvasható: Made in Austria. Még a csehek is egekig dícsérik a hajszárítómotoros Fabiat, pedig szenvednek vele az autópályán, a románok nem vennének mást, csak Logant meg Solenzát, az olasz is megveszi az olaszt, igaz támogatja az állam rendesen. Csak mi magyarok fikázzuk a magyar gyártmányt, de figyelmeztetnék egy-két Suzuki fikázós Audi-VW-Skoda hívőt: van ezekben is magyar motoros...

trükkösbéla 2008.07.06. 07:50:24

Ja, és van egy szomorú hírem: nemsokára magyar lesz a Mörszédösz A és B osztály. Lehet fikázni előre azt is!

iga 2008.07.06. 08:16:13

trükkösbéla!
Nincsen magyar autó! Itt autógyártás folyik. A cégautós marketingfilozófia pedig igen bonyolult összefüggésekre épül.

trükkösbéla 2008.07.06. 10:40:57

iga!
igazad van. Nincs magyar autó, csak nálunk gyártott, amely magyar munkahelyeket teremt...lol, amikor francia márkán látok Árpádsávos, vagy Nagy-Magyarországos matricát, mert a magyar gyártású az szar

akarki 2008.07.06. 12:13:17

egy: te most csak az ajtóról beszélsz. Egy autót nem csak a TKD határoz meg. Nagyon fontos, de a motortér oldalsó védelméről beszélek régóta, kiemelve, ha a felső hossztartó sérül, hogy javítják. Ebből milyen következmény lehet. Teljesen másról beszélünk. Amit elmondtam, ahhoz hozzá sem szóltál, te az ajtóról beszélsz, mint kiderült. Ha az általam említett ütközést figyeljük, akkor sárvédőelem, felül a hossztartó, amit gányolással hoznak helyre sokszor, emiatt szemből ütközésnél erősen kérdéses az autó merevsége... Alulról a kerék fog, először a gumi oldala nem sokat, aztán a felni, a gömbfej, a lengőkar és féltengely, váltó, lengőkartartó, az pedig be van csavarozva az alvázba. Ha bölcsős kialakításó, akkor az csak nagyon nagy pofonál sérül. Nem a levegőbe beszélek, de te teljesen másról beszéltél, mint amit én felhoztam. A karosszériaelemmel kapcsolatban. Ugyanis viszonylag magas orrú autó gyenge sárvédőelem mögött a hossztartót tönkreteszi, amit gányolnak. Itt jön be a konstrukció hibatűrése. Ha ez a tartó nem sérül, akkor biztonságosabb az autó. Hogy ezt felismerik-e az emberek, az kérdés. Az oldalsó utasvédelemnél pedig nem csak a merevítőcső a lényeg, hanem kasz egy kölső B oszlop burkolatot, egy belső műanyagborítást, a beépítendő övfeszítő rendszert csatlakoztatási pontokkal, aztán közé tervezd meg a B oszlop külső belső lemezét, erősebb elvárások esetén köztes lemezt is alkalmazva, esetleg csövet. Persze a lemez a költséghatékony. A közteslemezt is jó anyagból kell készíteni, és nagyon sok merevítési geometriát ellenőrizni végeselemmel, hogy melyik bírja jobban. Ugyanis a jelen és jövő autógyártása a tömegcsökkentésről szól, ami csővel elképzelhetetlen. Kivéve az ajtókat. Esetleg lassan az oszlopokat is, de ameddig lehet, kímélik... De elárulom, a "sima" karosszériaelemek is teherviselő elemek, mégha az esődleges szerepük a dizájn is. Mint egy szélvédő... Manapság miindet számítani kell, hiába a nem látszó részben van a lényeg. Visszatérve a felső hosztartóra, nézz meg egy oldalba kapott autót, hogy javítják ezt az elemet. Jó lesz az úgy, hadd menjen Gyurikám (bármi nevet írhattam volna)! Mint a motorfúrás napjainkban, ahol például sokszor egy pontos illesztést 32 fokon mérve akarnak létrehozni... Sok ilyen van ám, csak szerencsére kevés "szakit" láttál dolgozni. Hidd el, ha tudnád, nem dok emberhez vinnéd az autód gond esetén. Tisztelet a kivételnek! Suzukit pedig vettem volna pár éve én is, az 1,3 16V-vel. Egyedül azért, mert minden gombokért van, és megy, élvezetes vezetni olcsón. Skodának nincs modellje, amit jelenleg megvennék. Karosszéria szempontjából mégis jobbnak tartom, kiemelve az új Swiftet nem sorolom jeleneg a Suzuki modellek közé, azt nem ismerem. Vezettem én nem nyűgözött le, de karosszériában nem nyilatkozhatok róla.

akarki 2008.07.06. 12:15:23

elírásokért bocsi

egy 2008.07.06. 22:08:52

Akarki tényleg nem kötekedni akarok! De én erre válaszoltam!

"ELég fura, hogy ennyi Suzuki be van mutatva a kárparkabn. De igazából ők azok, akik beküldik a sztorit, nincs ebben semmi. Skodákat nem szeretem személy szerint, de 14x annyit bírt a karosszérialemeze a szakítógépben mint a Suzukié... Ez teszt volt az egyetemen, nem pedig légbőlkapott valami. Kaptak sárvédőlemezeket (még kialakítás előttieket), aztán akkor érkezett egy új szakítógép és tesztelték ezeket is. Illetve Skodán egy 40 centis vágás egy korongba került a felxológusnak. Ilyent még laposvasnál sem tapasztaltam... AZtán teljesen mindegy kinek mi a szimpatikus, de nemek a Skoda unszimpátia ellenére is határozott véleményem, hogy ég és föld a Skoda javára a karosszéria. Ez nem lehet kérdés. Aki látott már sok törést, annak szintén nem... "

Erre írtam, hogy egy karosszériaelem szakítószilárdsági vizsgálatából nem lehet messzemenőleg következtetni egy autó (mint komplex egész gyűrődőzónákkal, stb.) balesetben nyujtott védelmére. Mert mint Te is mondtad vannak hossztartók, nyúlványok, gyűrődő zónák, amit nem ugyanolyan alaku, vastagságu és kialakításu lemezből készítenek, mint egy karosszériaelemet! Sokan mondják, hogy a suzuki szar, mert egy újjal be lehet nyomni a karosszériát. De arra már nem gondolnak, hogy a balesetnél nem a lemez fogja fel az ütközést, hanem ami a lemez alatt van! A lemez a súlycsökkentés és a különböző fajlagos költségek csökkentése miatt vékony! Nem azért, hogy meghaljon benne az utas. De ha már skoda. Egyik ismerősöm most vett egy skodát. Kinyitotta a fia a motorháztetőt. Amikor lecsukta, nem sikerült rendesen bezárnia, így lenyomta, hogy bekattanjon a biztonsági zár. A motorháztetőn az élnél azóta van egy horpadás. Úgyhogy az sem egy acéltank!

Illetve én egy új skodárol, és új suzukiról beszélek! Nem pedig egy új skodáról, és egy 25 éve fejlesztett suzukiról! Függetlenül attól, hogy ki mit ismer.

akarki 2008.07.12. 11:13:32

"oldalütközésnél mi védi az autót? Hossztartó és karosszériaelem. Ha pedig a karosszériaelem megfogja a hossztartó sérülése nélkül a belédjövőt, akkor az elég jó dolog. Akkor nem kell vágdosni a tartót, meg visszahegeszteni, vagy ami még rosszabb, ha leszedik a külső felét, kikapalálják, és simán visszahegesztik. Ugye neked tanították, hogy milyen feszültségek ébrednek a lemezekben? Ugye tudod hogy a karosszérialakatosok hogy dolgoznak? Tisztelet a kivételnek... Nagyon sok Suzuki (kivéve új Swift, azt egyet sem láttam törve) és régi Skoda Fabiát láttam már oldalról törve..."
Itt beszéltem a sárvédóelem fontosságáról, de látom nem mindenkinek egyértelmű, hogy hossztartó nyúlvány elől és hátul van csak. Rosszul fogalmaztam ezek szerint.
Az Ignis és SX4 nem 25 éves fejlesztés, a régi Fabia sem olyan új. A 25 éves fejlesztéső Swiftről nem beszéltem egyszer sem, mert az egy kupac szar ebből a szempontból. Ahol a ponthegesztések gyárilag el vannak baszva, megfolyik az anyag, úgy hogy kezeket sért fel, annál az autónál nem beszélek biztonságról alapból.
A problémát abban is látom, hogy a Suzuki milyenségét sokszor mentegetni akarják a tulajok, pedig nem kellene. Ha Suzukis cikk jön, vagy BMW-s, akkor megvan mindig az alaphang. Kár, mert nincs értelme. Én is ütközés szempontjából 0 autóval járok, nem érdekel, nincs igényem rá, mert bízok a szerencsében, de attól nem lesz jobb az autó, és nem fogom védeni. Amit a rohbauról leírtál, azzal nincs is gond, de a hossztartók oldalsó védelme erősebb karosszériaelemmel nem felesleges. A technikai igényességről is írtam, még mindig igénytelennek tartom, ha valaki hulladéklemezzel dolgozik. Nyilván attól lesz olcsóbb az autó, mert csodák nincsenek. De ezt nehéz elismarni, mert szegény Suzukit bántják megint. Nem a Suzukiságról beszélt senki, hanem a milyenségről. Sok ilyen autó van még, meg rosszabbak is, de mivel Suzuki meg Skodáról volt szó, így azokról alkotott tapasztalataimat írtam le.

egy 2008.07.13. 19:01:14

Hajlik mindkét autó ha baleset van. Ebben a "minőségben" nincs nagy különbség az autók között. Teljesen függetlenül milyen márka logója díszíti az elejét.

www.youtube.com/watch?v=BIX9PBgiTbo

youtube.com/watch?v=McLN-5DcDJk

Egyébként autószerelőnek tanultam (voltam karosszérialakatos műhelyben gyakorlaton), majd többekközött gépészmérnöki dilomát is szereztem, úgyhogy van némi fogalmam többekközött a lemezek feszültségi állapotairól is.

E65 2008.07.27. 08:43:03

A szuzuki egy elnyűhetlen igénytelen auto akinek arra van szüksége azt vezsi pl én is éviekig dolgoztam szuzki vanokal egy záras cégnél utána elkezstem az én gépész cégem és transporter volt a kocsim( most is az ok vannak mint melosok) de ha már meg tetehem inkább a7esbe vezetem le azt 100-200 kilométert amenyit naponta megyek( nem melo ügyintézés) és a trans al is enyit mentem sőt és hát 2 agész más és tors véleménye volt még az elején írtah az ien farok hoszabítonak vesznek ien kocsit(ez volt al ényege ait írt)de az a csökött agyába el se jut h mondjuk meg teheti és meg is tezsi és azért mert sokat utazik és ert mondjuk neki az tetcik én is most cserélem majd le a 745 öt egy face liftes 750 re csak mg várom még egy 10 -11 be fog kerülni oan ami t szeretnék most esik az ár az ujjab miatt

pzs79 (törölt) 2008.08.06. 08:48:35

Egy Sz@r kocsi meg egy jó kocsi között még mindig sokkal kisebb a különbség (mindenki helyettesítse be azt, amit akar), mint egy sz@r kocsi meg a gyaloglás között

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása