A kék Skoda Fabia Combi vezetője az épp előtte pirosra váltó lámpánál még meg tudott állni. Pont az járhatott a fejében, hogy milyen szerencsés, amiért a kissé eldugott lámpát időben észrevette, és így nem hajtott tilos jelzés mellett a kereszteződésbe. Öröme azonban nem tartott sokáig: hangos csattanás és a hátára mért ütés adta tudtára, hogy a mögötte jövő autós nem volt olyan figyelmes, mint ő.
Egy régi Swift találta el a Fabiát, látszik is, hogy mélyütést kapott az alacsony orrtól
A régi Swift vezetője szinte fékezés nélkül, a Duna Autó kárfelvevőjének véleménye szerint nagyjából 40 km/h körüli sebességgel szállhatott a Combi Skoda fenekébe. A váratlan ütközés nemcsak ijesztő, de fájdalmas is lehetett, ilyen erejű, hátulról érkező becsapódásnál már könnyen meghúzódhat az ember nyaka. Az sofőr felsőtestének lendületét mutatja, hogy a Skoda vezetőülésének háttámlája az ütközés erejétől kissé elhajlott oldalra és hátrafelé is. Komolyabb személyi sérülés azért szerencsére nem történt.
Nem csukódnak tökéletesen a nyílászárók
Mint ahogy első pillantásra a Fabia sebesülései sem tűnnek drámainak, de közelebbről megvizsgálva azért látszik: nagy erejű volt a becsapódás. A berogyott lökhárító és behajlott csomagtérajtó szinte törvényszerű egy ilyen balesetnél, de utóbbi akkor ütést kapott, hogy megszorult és nem is lehet kinyitni. A hátsó kerékjárati ívek meggyűrődése már komolyabb javítási költségeket sejtet. Aztán a helyükről kiugrott, alig nyitható-zárható hátsó oldalajtókat vizsgálva már sejtem, hogy ennek gazdasági totálkár lett a vége.
Piech büszke volna rá: szinte teljesen eltűnt az illesztési hézag
Ahogy a karosszéria deformációja elnyelte a mozgási energiát, még az első ajtók környékén is lerövidült. Annyira összecsusszant minden, hogy a B-oszlopnál szinte eltűnt a két ajtó közötti illesztési hézag. Nem járt jobban a tetőlemezt tartó keret sem, az a jobb oldalon, hátul rogyott meg kissé. Törött a jobb hátsó lámpa is, bár igazán az volna a csoda, ha épségben marad.
Az üzemanyagtanknak a közelében nincs sérülés
A csomagtérbe a bal hátsó ajtón keresztül lehet benézni, innen látszik, hogy a leghátsó tetőoszlop ívének sugara is megváltozott, és a csomagtérajtó is teljesen kiugrott a helyéről. Nem könnyíti meg a javítást a sarokban láthatóan meggyűrődött padlólemez sem. Megnyugtató viszont, hogy a pótkerék környékén már nincs nyoma az ütközésnek, az üzemanyagtank pedig még előrébb, még jobban védett helyen, a hátsó ülések alatt található.
Kissé meggyűrődött a padlólemez is
Ami a Fabia további sorsát illeti, várhatóan helyre fogják állítani, bár valószínűleg nem márkaszervizben. Viszonylag fiatal kora és TDI dízelmotorja miatt túl értékes ahhoz, hogy egy ekkora ütközés után elbontsák alkatrésznek vagy a roncstelepen végezze. De ahhoz, hogy az ütközés nyomait eltüntessék, nemcsak pontos húzatásra, de egy ügyes lakatosra és egy jó fényezőre is szükség lesz.