Hiába az Algopyrin, a gyerek láza egyre magasabbra szökik, fátyolos a tekintete, tűzforró a homloka. Ráadásul a torka is fáj, és étvágya sincs. Most nem szimulál a suliból lógás kedvéért, hanem tényleg beteg, és a házi patikában sincs semmi hatásos szer. Irány az ügyelet. Az egyre rövidebb őszi nappalok miatt már besötétedett, ráadásul eleredt az eső is. Az úton a fákról lehulló levelekből nyálkás, vastag avarszőnyeg alakult ki. Sietni kell, mert a trónörökös szinte remeg az ülésmagasítón.
Ilyen körülmények között egy átdolgozott, stresszes nap után már könnyen lankad a figyelem, kihagy a koncentráció egy pillanatra. Az egyik kanyart rosszul méri fel a sofőr, az első kerekek elveszítik a tapadásukat, és az kis Micra menthetetlenül lesodródik az útról. Az egész a pillanat töredéke alatt játszódik le, és már csak a hatalmas durranással kísért csattanás hallatszik. Aztán csönd és a gyerek sírása a hátsó ülésről.
Valami ilyesmi történhetett azon az estén is, amikor ez a barnametál Nissan Micra összetört. A Duna Autó javítóműhelyében álló kisautó kitűnő példája annak, hogy az Euro NCAP törésteszt nem hiábavaló bohóckodás. Ott négycsillagos eredményt ért el a békaszemű kisautó, amit a való világban mutatott teljesítménye alapján is nyugodtan megítélhetünk neki.
Kinyílt a két első légzsák, amiből a kormányban lévő a bekötött övvel együtt megmentette a sofőrt a sérülésektől. Egészen egyben maradt az utascella, sem a pedálok, sem a műszerfal nem nyomult veszélyes mértékben hátra. Arról nem szólnak a baleseti papírok, hogy az ütközés pillanatában mennyivel mehetett a kocsi, de az Euro NCAP-féle 64 km/óránál nem sokkal lehetett lassabb.
Valószínűleg nem lett volna ilyen sérülésmentes a baleset, ha a sofőr nem csatolja be gyermekét a biztonsági ülésbe, illetve nem köti be a saját övét. Ez az eset is mutatja, hogy akármilyen rövid távra indulunk is útnak, e mozdulatok elmulasztása végzetes következményekkel járhat. Hiszen a legjobb, ötcsillagos védelem is csak akkor ér valami, ha az öveket és gyerekülést bekötötték.
Ahhoz képest, hogy milyen könnyű és pici autó, a Micra kitűnő védelmet nyújtott, de közben az első része szinte teljesen megsemmisült. Még a motortartó bak is eltört, és nem véletlen az olajfolt sem a kocsi alatt. Ahhoz, hogy a kis Nissan esetleg újra formalomba állhasson, ki kéne húzatni a karosszériát, és szinte a teljes orrész is cserére szorul. Rutinosabb Kár-Park-olvasóink már sejthetik, hogy ez nem volna kifizetődő javítás, ezért a Micra gazdasági totálkáros. Annál is inkább, mert a javítási számla végösszegén az előzetes felmérés alapján bruttó kétmillió forint állna, miközben ilyen 4 év körüli, alap-Micrákat már másfél millió alatt lehet kapni a használt piacon.
Akit érdekel, annak íme néhány kicserélendő alkatrész ára – a teljesség igénye nélkül. A légzsákok oldalanként 146 058 forintban kerülnek, de szükség van a vezérlőegység (99 172 Ft) és az érzékelő (48 906 Ft) cseréjére is. A hűtő 83 340 Ft, a komplett generátor 116 812 Ft. A lökhárítóért 48 992 Ft-ot, a motorháztetőért 73 993 Ft-ot kérnek, míg a szélvédő 58 645 Ft. Egy fényszóró 50 434 Ft, és persze mindkettő sérült. Ezekre jön még sok kis bizbasz, a munkadíj, a fényezés és karosszériamunka. Ezért ez a Micra valószínűleg inkább egy bontóban, és nem egy javítóműhelyben végzi pályafutását.