Elfenekelt Fabia

Hátulról szállt bele egy figyelmetlen suzukis.

A kék Skoda Fabia Combi vezetője az épp előtte pirosra váltó lámpánál még meg tudott állni. Pont az járhatott a fejében, hogy milyen szerencsés, amiért a kissé eldugott lámpát időben észrevette, és így nem hajtott tilos jelzés mellett a kereszteződésbe. Öröme azonban nem tartott sokáig: hangos csattanás és a hátára mért ütés adta tudtára, hogy a mögötte jövő autós nem volt olyan figyelmes, mint ő.


Egy régi Swift találta el a Fabiát, látszik is, hogy mélyütést kapott az alacsony orrtól

A régi Swift vezetője szinte fékezés nélkül, a Duna Autó kárfelvevőjének véleménye szerint nagyjából 40 km/h körüli sebességgel szállhatott a Combi Skoda fenekébe. A váratlan ütközés nemcsak ijesztő, de fájdalmas is lehetett, ilyen erejű, hátulról érkező becsapódásnál már könnyen meghúzódhat az ember nyaka. Az sofőr felsőtestének lendületét mutatja, hogy a Skoda vezetőülésének háttámlája az ütközés erejétől kissé elhajlott oldalra és hátrafelé is. Komolyabb személyi sérülés azért szerencsére nem történt.


Nem csukódnak tökéletesen a nyílászárók

Mint ahogy első pillantásra a Fabia sebesülései sem tűnnek drámainak, de közelebbről megvizsgálva azért látszik: nagy erejű volt a becsapódás. A berogyott lökhárító és behajlott csomagtérajtó szinte törvényszerű egy ilyen balesetnél, de utóbbi akkor ütést kapott, hogy megszorult és nem is lehet kinyitni. A hátsó kerékjárati ívek meggyűrődése már komolyabb javítási költségeket sejtet. Aztán a helyükről kiugrott, alig nyitható-zárható hátsó oldalajtókat vizsgálva már sejtem, hogy ennek gazdasági totálkár lett a vége.


Piech büszke volna rá: szinte teljesen eltűnt az illesztési hézag

Ahogy a karosszéria deformációja elnyelte a mozgási energiát, még az első ajtók környékén is lerövidült. Annyira összecsusszant minden, hogy a B-oszlopnál szinte eltűnt a két ajtó közötti illesztési hézag. Nem járt jobban a tetőlemezt tartó keret sem, az a jobb oldalon, hátul rogyott meg kissé. Törött a jobb hátsó lámpa is, bár igazán az volna a csoda, ha épségben marad.


Az üzemanyagtanknak a közelében nincs sérülés

A csomagtérbe a bal hátsó ajtón keresztül lehet benézni, innen látszik, hogy a leghátsó tetőoszlop ívének sugara is megváltozott, és a csomagtérajtó is teljesen kiugrott a helyéről. Nem könnyíti meg a javítást a sarokban láthatóan meggyűrődött padlólemez sem. Megnyugtató viszont, hogy a pótkerék környékén már nincs nyoma az ütközésnek, az üzemanyagtank pedig még előrébb, még jobban védett helyen, a hátsó ülések alatt található.


Kissé meggyűrődött a padlólemez is

Ami a Fabia további sorsát illeti, várhatóan helyre fogják állítani, bár valószínűleg nem márkaszervizben. Viszonylag fiatal kora és TDI dízelmotorja miatt túl értékes ahhoz, hogy egy ekkora ütközés után elbontsák alkatrésznek vagy a roncstelepen végezze. De ahhoz, hogy az ütközés nyomait eltüntessék, nemcsak pontos húzatásra, de egy ügyes lakatosra és egy jó fényezőre is szükség lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr29845359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2009.01.03. 01:45:24

A helyreállítás hivatalos vagy sem?

sedan 2009.01.03. 08:19:44

Kiváncsi lennék a swift sérülésére!

Devil2 2009.01.03. 08:31:22

@AtoszMester: Ilyen jellegű sérülés (padlólemeztorzió, váznyúlványdeformáció)miatt autókat már elvben nem lehetne átengedni a műszaki vizsgán. Na de vannak olyan helyek ahol nem nézik meg annyira alaposan az autót. Nem tudom, csak hallottam. ;)

Devil2 2009.01.03. 08:32:33

@sedan: a Swift az nem sérült meg... megsemmisült. :)

yard (törölt) 2009.01.03. 08:44:46

"Komolyabb személyi sérülés azért szerencsére nem történt."
Azt hiszem, egy mai autónál ez a lényeg!!!
Gyűrődik aminek gyűrődnie kell, de nem sérülsz. A totálkár, ha emberről van szó nehezen javítható!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.03. 09:50:40

"De ahhoz, hogy az ütközés nyomait eltüntessék, nemcsak pontos húzatásra, de egy ügyes lakatosra és egy jó fényezőre is szükség lesz."

Nem mondod! Olyan balesetet mutasson valaki aminek a helyrerakásához nem kell fényező :D

Amúgy már az első kép után megmondtam volna hogy lesz ez még sérülésmentes keveset futott :D

biker_kolee 2009.01.03. 10:24:11

@ColT: Ennyi. :D

Én meg az első kép után tudtam, hogy ez is gtk-s. :) Manapság már minden apró kárt gtk-ra vesznek...

egy atlag 2009.01.03. 10:25:31

Törvényt kéne hozni az ilyen bontószökevények elbontására. Ezt újra az utakra engedni gyakorlatilag bűntett. Véletlenül kap még egyszer hátulról, tuti a nyaktörés....

válasszmásikat 2009.01.03. 10:59:25

@egy atlag:
Ki lehet javíttatni eredeti szilárdságúra a kasznit, regeneráló javításnak nevezik, vagy mifene. Márkaszervizekben csinálnak ilyet.
Ha ez a konkrét autó nem márkaszervizben lesz javítva, akkor a húzató, lakatos szakértelmén, és a tulaj hajlandóságán múlik valszeg, hogy lesz-e ilyen erős újra a gép...

- LA - 2009.01.03. 11:10:53

Szerintem ez közel sem volt 40 km/h.

Ha 40el belerongyolsz valakibe egy Suzival az nem így néz ki, és a Fabia is TK lenne.

Ez kb. 15 km/h, gondolom fékezett a tulaj mielőtt beleszállt.

Ja, és tényleg mindent GTKra kell venni.

axax 2009.01.03. 11:38:33

Ilyen "szar" lenne egy Skoda? Egy 40-nel becsapódó Swift ekkora kár okotott volna? Szinte hihetetlen! Ha tényleg minden úgy történt ahogy a cikkben van (és miért ne történt volna úgy), akkor lassan kezdem leírni magamban a Skodát (is).

papa33 2009.01.03. 11:49:23

Sztem sem volt40, de ha valóban ez a Swift volt, nos a Skodától többet vártam volna, illetve el lehetne gondolkodni minden autó hátsó ütközésvédelméről. Anno CitroenXsarába ment egy ilyen Swift és pont így nézett ki, a Xsara feneke teljesen eltűnt.
Régebben valami taxi oldalon (ma már nem lelem, de ha meglesz mégis iderakom a címét) egy új Swift-GAstra koccant szemből és az Astra sérült jobban!
Amúgy jobb országokban csak egy használati tárgy az autó és ilyen után kidobják, biztosító fizet, ill hitelből könnyen pótol újat. Illetve a válság előtt ez volt.

GiBR 2009.01.03. 12:21:53

@wartburg:
Ez nem az a swift...ez a Winkler-féle Outlanderes baleset. Meg lehet nézni, h mennyi baja lett annak.

belsoseg.blog.hu/2007/10/22/vasarnapi_autosok

Az a swift, ami ezt a Skodát eltalálta, mint előttem megjegyezték minden bizonnyal megsemmisült ;)

FrankZane 2009.01.03. 12:26:34

GiBR beelőzőtt, pedig csak ezért regeltem egy nicket!
a DÁTUMot kéne megnézni az URLben a szakértőknek! azt már egyből fikázzák a skodát :)
amúgy amit irnak 40km/h az óra szerint kb majdnem 50km/h ha rászámoljuk a szórást és hogy a km-óra felfele csal.

dred bíró 2009.01.03. 13:03:19

@FrankZane: Mi van?? Merre csal az óra??
Általában többet mutat nem kevesebbet...
Tehát ha 50 nel mész óra szerint, akkor kb. 45 a valós speed.

eXDub 2009.01.03. 13:15:06

@Aaron Ross: Te aztán nagyon tudod hogy néz ki egy kombi fabia ha valaki 40el beleszáll! Nap mint nap látod nem?ez a munkád hogy ezt nézd! Hülye vagy,ha egy fabiaba 15el rongyolnak bele nem hiszem hogy sok baja lesz!Nekunk van egy 97es 7es bmw-nk,kb 1 éve ugyanigy pirosnál belénkjöttek 30al(jegyzőkönyvben ez áll) egy passat tolt meg,passatnak első lökös meg motorháztető csere,nekünk csak a átsó lökös repedt meg,semmi baja nem lett,müanyagheggesztő megcsinálta! Szóval 15nél sztem a fabianak se lenne sok baja!

Harciméz 2009.01.03. 13:22:49

A Swiftet nem merik mutatani,miért is? :-) Amúgy meg ezzekkel a sérülésekkel még frankón újként el tudnák adni, higgyétek el,művészei vannak ennek a témának! :-)

Harciméz 2009.01.03. 13:28:04

Megoszlanak a vélemények,hogy érdemes-e vonóhorgot felszereltetni,a kisebb hátulról való belecsúszások ellen,ti mit gondoltok? /nyilván nem erről az esetről van szó/

eXDub 2009.01.03. 13:36:07

Persze érdemes,csak akkor az nagyon szarul jár aki belecsuszik az autódba! ott akkor tui kukás lesz a hütö/intercooler,lökös meg a többi!:D

dred bíró 2009.01.03. 13:38:01

És itt nem az számít mennyire törik az autó, hanem hogy kiszállt belőle a delikvens, egy karcolás nélkül.
Ugyanezt 20 éve egy Zsigulátorban ülve már nem biztos hogy karcolások nélkül megússza, és a nyaka minimum jól megrándul (fejtámla hiánya) vagy el is törik. Igaz, a Zsigulin nem is sok nyoma lene, de mi az ami pótolható? Az autó, vagy az egészség, esetleg élet??

superbfanatic 2009.01.03. 13:39:52

@axax: Szerinted mi emésztené fel az energiát ha nem gyűrődik, semmi a nyakad ?

eXDub 2009.01.03. 13:40:58

@dred bíró: Na azért a 2105ben már volt fejtámlás ülés,csak a 2101-03ban volt a fejtámla nélküli fél-háttámlás ülés:D:D Én szerettem a zsigulit,volt is 2 még anno a családban!

superbfanatic 2009.01.03. 13:48:20

@Harciméz: A családban történt:
Opel omega nagy utánfutóval megáll a kamion mögötte nem , csatt.A kamion harcképtelen hűtő kuka az omega saját lábán haza semmi "látható" sérülés de mégis GTK lett mert eltűntek az ajtóhézagok és a futóműben is több cm(!) nyomeltérés lett.A vonóhorog csillapítatlanul adta át az ütést a vázra.

sz.kupac 2009.01.03. 14:34:41

A swiftet leporolta a tulaj s mintha mise történt volna a betétlap kitoltése után haza autozott. Hi-HI-HI

Ati232 2009.01.03. 14:47:43

Egyik kollégám eltalált egy oszlopot egy ilyen Swifttel. Igaz csak kb. 20-al. A hűtő, lökhárító és a motorháztető bánta csak. Tehát nem semmisült meg. Még a lámpák is épek maradtak, mivel pont középen találta el. 2 hét alatt talpra állították.

AtoszMester 2009.01.03. 14:50:38

@axax: (Na meg a többiek):

Egyszer már írtam Én is pár sort a gyűrődőzónáról. Régen, amikor amerikai és francia tankokban ültünk, az volt a lényeg, hogy masszív vasak legyenek, egy, a fenti cikkhez hasonló sérülés max a lökhárítót zúzza meg.

Eltelt pár év...

Manapság az a lényeg, hogy az utasteret egy biztonsági keret veszi körül, amely bizonyos határokon belül nem engedi sérülni az utasokat. Ellenben az autó motor és csomagtere olyan kiképzésű, hogy direkt viszonylag könnyen törik, a fentiekkel hasonló mértékben könnyen gyűrődik. Ezáltal a másik jármű becsapódásakor a te autód gyűrődése lassítja le a másikat autót.

Ha a Fabianak csak a lökhárítója sérült volna, lehet hogy az Ostor effektus miatt Fábiás sofőrünket most kórházban kezelnék nyaki zúzódásokkal, esetleg töréssel. Azért nem kicsi az a 40Km/h, ugye, hogy biciklin már félelmetes? :D

Másrészt tuti, hogy a Fabiás a Féken pihentette a lábát :)

AtoszMester 2009.01.03. 14:59:02

A képen látszik, hogy a Fabia más törött autók társaságában van. Ez biztos nem a bontó, hanem a műhely.

Amikor megyek Pest és Pécs között, mindig vicces látvány Paks környékén egy autókereskedés. Ennek közvetlen, vele egybeépült szomszédja egy olyan karosszériaműhely, aminek udvarán 30-40 db 2000-2008 közötti évjáratú törött autó álldogál. Jó a kereskedés logisztikája :D
Még azt is el tudom képzelni, hogy ha vevőnk nem találja meg álmai összetákolt autóját a kereskedésben, akkor átvezetik a műhely udvarára, és felkínálják a lehetőséget számára, hogy melyik autót kívánja két hét múlva sérülésmentesként, kevés kilométerrel, szervízkönyvesen átvenni :)

Harciméz 2009.01.03. 15:11:09

Van egy pár képem,elküldöm Csikóséknak,érdemes lenne feltenni...a havarral történt,két kamion közé került,ey 96'-os Ford Mondeoval..a képek magukért beszélnek,ha meglátjátok...eltolta a hátsó kamion az elsőt a Mondeoval,de a srácnak haja szála sem görbült.

kabaka (törölt) 2009.01.03. 15:48:23

"Wartburg" ez nem valószínü,hogy az a Swift amelyik belement a Fábiába.Az országúton kevés piros lámpa van.

T-boy (törölt) 2009.01.03. 15:51:32

A vonóhorog akkor érték,ha valami
figyelmetlen megkoccant.Egy ilyen csatt
esetén az összes rögzítési pontnál
szabja a karosszériát.Több a kár.Sajna
saját tapasztalat.

FrankZane 2009.01.03. 15:54:40

@dred bíró:
jah, pont azért irtam, hogy amit itt kb 40km/h-nak irnak, azt az átlagsofőr 50km/h-ként ismeri! mert ugye általában mindenki az órát nézi, és nem a GPSt amikor a tescoba megy :)

gyik-680 (törölt) 2009.01.03. 17:57:15

Nem védve a Suzukit,de!Engem a Suzukimmal még augusztusban értek utol jobbra kanyarodás közben.A bal sarkát érte a puff.A bal hátsó lámpa,lökháritó,selejt.Hátsó ajtó nehezen nyilt,csomagtarto szintén.Vezető üllés támlája itt is meghajlott.Amugy az auto saját lábán ment a lakatoshoz ahol 2 hét alatt meg lett csinálva.A kárszakértő szerint a hátulról jövö 40-45 el jöhetett.Ez egybevágott a károkozó hölgy elmondásával.Ja és nem is fékezett.Na ezek után már én se szidtam a Suzukit.Nem lennék meglepve,ha a Suzuki itt is jobban jött volna ki a szitubol (olcsobb,és kevesebb javitási költségre gondolok).Ugyanis két,alsó középkategoriás autorol van szó.

Ivymike 2009.01.03. 18:59:40

@AtoszMester: "Másrészt tuti, hogy a Fabiás a Féken pihentette a lábát"

emlékeim szerint ez hiba, de nem teljesen értem miért...
ha nem nyomja a féket, az autóját jobban előrelendíti az ütközés -> a sofőrt nagyobb erővel vágja hátba az ülés -> nő a sérülés veszélye
ha fékez, az autó deformációja nyeli el azt az energiát, ami egyébként emberünket gyorsítaná
persze nem feltétlenül szerencsés utóbbi módszerrel a hátsó ülésre csalogatni a figyelmetlen hátulról jövő motorját...

JDM Kids 2009.01.03. 19:12:20

Micsoda fogalmatlanok kommentelnek itt, még mindig meglepődök.

Nagyon ért mindenki a TK-ből feltámaszott kocsikhoz...de fogadni mernék, hogy itt a 80%-nak ilyen kocsit adtak el sérülésmentesként.

Kotit 2009.01.03. 19:30:21

Kösze: Ha nem fékez, a Fabia megindul elöre, tehát a swift mozgási energiájának egy része, átmegy a skoda mozgási energiájává és csak a maradék töri az autókat (és a nyakat).

mondeoford 2009.01.03. 20:29:04

Anno egy Puntoval rongyoltam egy R 19-be.
Tényleg kb 40-el.
A Renaultról leesett a vonóhorog kupakja nekem meg a lökháritóm nézett lefelé.
Semmi nem tört nem sérült.
Tehát itt nem 40 volt az utolérés sebessége.
Ha igen, eddig se kellett Fabia de eztán még félek bennük utaskéntis.

PistonHead 2009.01.03. 20:36:32

@válasszmásikat: "Ki lehet javíttatni eredeti szilárdságúra a kasznit"

A mesében.

GalloG 2009.01.03. 20:49:00

Kíváncsi vagyok, hogy a 0 befizetős 120 havi hitelek elmúlásával is ilyen sokak szerint kell majd kidobni egy ennyire sérült autót?

Meg szét kellene nézni külföldön (mire nem jó az internet), hogy ott mennyi is a havi biztosítási összeg, ami alapján egy ilyen kár után új autót vehet a delikvens? Ott nincs akciós 4-5000/hó összegű CASCO... És minő meglepő, az ilyenre itthon nem adnak új kocsit!

Az is érdekelne, hogy aki itt ossza az észt, hogy ez már ne kapjon műszakit, meg ki kell dobni, stb. az járt-e már így, és kidobta-e a kocsiját akár csak 1x is eddig??? És milyen összegű CASCO-t fizet, hogy így gondolja?

Valamint akivel ilyen történik egy 10 éves kocsival (amire már senki sem köt CASCO-t ha a tulaj akarna, akkor se), azzal mi legyen? Bebukta a milliót, amit a 10 éves kocsija ért, dobja ki, és vegyen másikat helyette???

Nem hiszem el, hogy ennyi embernek kell hülyeséggel teleírnia minden egyes blog-posztot...

PistonHead 2009.01.03. 20:56:44

@GalloG: Szerintem játsszuk azt, hogy téged, meg a több atomfizikust beszíjazunk egy ilyen "javított" autóba, aztán egy betonfal segítségével megnézzük, hogy másodszorra is képes-e annyi energiát elnyelni a karosszéria, mint elsôre.

HASBACK 2009.01.03. 21:01:32

"PistonHead 2009.01.03. 20:36:32
@válasszmásikat: "Ki lehet javíttatni eredeti szilárdságúra a kasznit"

A mesében."

De ki lehet, kihúzatni és hőkezelni (újrakristályosítani) és visszakapod az eredeti szilárdságot. De lehet, hogy nem lesz olcsó.

PistonHead 2009.01.03. 21:05:37

@HASBACK: Erre szívesen látnék egy mérési adatot és/vagy crashtesztet.

Ocvt 2009.01.03. 21:10:23

@wartburg:
"Itt a Swift!"

kamugép :D


@mondeoford:
"Tényleg kb 40-el"

Én hiszek Neked! Tényleg! Legalábbis a "kb"-t. :D

Csontos Szigfrid 2009.01.03. 21:20:17

Atoszmester:

Rendszeresen, naponta átlag 15-20 km-t kerékpározóként bizton mondhatom, hogy kerékpáron a 40 már ahogy mondod félelmetes. Teljesen védtelen vagy, ezért ha csak 20-al csapódnál "falba", összetörnéd magad. Biciklivel 50-60-nál (mátrai biciklitúra hegyről lefelé) bárminek ütközve tuti nyaktörés.

A legjobban egy biciklin érezni a sebesség-lendület összefüggését.

M@rci 2009.01.03. 21:36:03

Manapság nem vesznek minden kocsit totálra és a javítás költsége is kismillió dologtól függ. pl.: van-e annak kötelezője aki a kárt okozta neked vagy neked kell fizetni; ha nincs akkor neked van-e cascod és az mire terjed ki,hol csináltatod meg. A mi családunk is egy fabia combival jár és sajnos nem 1 baleset törtét vele,de eddig sose vették totálra.
Volt 700.000 Ft feletti kár,amikor a szembe jövőre rárántották a kormányt a külsőből és ő is elrántotta,így a kocsi bal oldalát legyalulta. Oldalsó ajtók csere,1 dísztárcsa odalett,az elektromos ablak cuccait is cserélni kellett, plusz a metálfény az egész bal oldalra. Mindezt egy MÁRKASZERVÍZBEN csinálták meg és nekünk egy Ft-ba se került,mert a passatosnak volt biztosítása.

Higany 2009.01.03. 21:48:47

Fifth Gear - Crash Test 2000 Ford Focus' (Badly Repaired vs Good)


uk.youtube.com/watch?v=coX1y5ZDf2E

Noinfo (törölt) 2009.01.03. 22:46:34

Tök mindegy, be volt-e fékezve a Fabia, vagy nem volt. Az 1+ tonnás kocsi tehetetlenségéhez képest képest lényegtelen, hogy fékezett vagy sem, nem lesz szignifikáns különbség a sérülésben. Viszont az ellen véd, hogy a csatt után az egész mondjuk még beguruljon a kereszteződésbe, és még egy kis oldalütközési próbát is tegyen. Tehát érdemes nyonni a féket.

Ivymike 2009.01.04. 00:49:44

@Kotit: épp a mozgási energia okozza a sérülést, ezért tettem fel a kérdést...
Noinfo érve jó!

@GalloG: kibicnek semmi sem drága...

AtoszMester 2009.01.04. 02:41:42

Kereszteződés előtt én is nyomom a féket. Semmi kedvem ahhoz, hogy csatt után kitoljanak, és még átmenjen rajtam egy dinamikusan mozgó csuklósbusz...

**ADAM** 2009.01.04. 10:29:59

És a legjobb, hogy ilyenkor a kresz szerint a hátulról jövő a hibás...
Én eddig két ilyen baromnak mentem neki, mint ez a Skodás, aki az utolsó pillantban satuzott előttem (nem pirosnál, hanem gyorsítósáv végén, illetve kereszteződés előtt).
Mindkettőnek azt kívánom, hogy legközelebb egy Kamaz előtt csinálja meg ugyanezt a mutatványt.
Aki akkora barom, hogy még az utolsó utáni másodpercben sem tudja, hogy "na, akkor most lefékezzek, vagy mégsem, jajj, hogy is mondta ezt az oktató?", az vezessen lovaskocsit, ott van idő mélázgatni.
Fékezés közben, sort utolérve...stb MINDIG nézem a visszapillantóban, hogy a mögöttem levő tud-e reagálni, van-e ideje, lesz-e elég helye. Jó lenne, ha az okkal vagy ok nélkül állandóan a féket taposó kedves polgártársaink is ezt tennék. Főleg ha motor vagy bicikli megy mögöttük. Abból eddig kettőt láttam ugyanígy felkenődni a hülye fékezőjancsi hátuljára (és "nyilván" a hátuljövő volt ott is a hibás).
Aki nem ért velem egyet, ne felháborodott véleményeket írjon ide a blogba, hanem simán próbáljon meg a pesti forgalomban is a kresz szerint "megfelelő követési távolságot" tartani (ahová azonnal átsorol majd valaki a másik sávból).
Városban egymástól fél-egy méterre megyünk autóval. Ilyen helyzetben az a hibás, aki indokolatlanul vagy váratlanul fékez - ugyanis ezáltal nincs tekintettel a többi közlekedőre és környezetére. A közlekedésnek az uton az alapvető társas együttélés szabályai szerint kellene működnie. Nem a "kresz" szerint, hogy "előttem nincs senki, nyugodtam bevághatom a féket, mert úgyis az a hibás, aki mögöttem jön". Szart. A fékezgetős hülye kalapos a hibás.

Béke.

superbfanatic 2009.01.04. 10:51:03

@mondeoford: Üdv!
Ez most vicc lett volna?
65 -el történnek az ütközési tesztek , nézz meg egyet!

papa33 2009.01.04. 12:03:19

@GalloG: Én meg úgy gondolom, ha megtehetem hogy ne robogó árában (2-300 k ft), hanem AUTÓT vegyek ami családom biztonságát is szolgálja (lehet jönni nem Kamaz ellen...) akkor lépni kell és elcsavart kasznis, elment futóműves, kibuherált légzsákos gépet nem veszek, el a nepperekkel.
Casco nélkül felelőtlenség részletre, meg értékes autót venni(mai mind az, mert egy kocc és hűtők, klíma, övek, feszítők, légzsákok, stb), a 120 havi 0 induló külön téma és megszűnt év elejétől. És nálunk még drága a tíz éves autó. Mert nem nyeljük le az értékcsökkenést, pedig igazából nem sokat ér.
A csavart autót épeszű vizsgabiztos nem engedi át. Aki a szakma szerint javíthatatlan autót helyreállít, az magát és a vevőjét cseszi át.És láttam javítást,sajna márkaszervízben, nem elemet, csak részét buherálták, beadott és számlázott érték 10 szeres eltérés kb. És 12-15 éves kor után a légzsák sem biztos, jönnek a cserék.?

The Good Boy 2009.01.04. 12:51:56

@**ADAM**: Ugye, ezt teljes mértékben te sem hiszed el? Tudom, hogy a büdös pesti közlekedésben farkastörvények vannak, de azért még mindig a kresz az irányadó ott is. Most nem részletezem (elvileg te is tettél sikeres kresz vizsgát) a követési távolság, kereszteződés megközelitése stb. részeket, de ezek szerint nem ártana átolvasni...
Abban egyetértek, hogy sok a rutintalan az utakon, ezért kell a rutinosnak duplán figyelni. A kresz által nyújtott "előnyök", mint pl. elsőbbség akkor ér valamit, ha meg is kapod. De ne a skodás legyen már a hibás azért mert meg mert állni a piros lámpánál, a mögötte lehet, hogy 20 cm.-re jövő suzukis meg úgy gondolta, hogy ő is átér még.
A rutintalanságra jó példa volt 2-3 éve, amikor az egyik haverommal és a családainkkal mentünk egy hosszú hétvégét eltölteni 2 autóval. Nyári, péntek délutáni sűrű forgalom az m3-on miskolc felé, egybefüggő kocsisor mindkét sávban, külsőben 90-100-as tempó, belsőben 110-120. Mi a belsőben mentünk, én elöl, haver mögöttem. Pár száz méterre elöttünk lett egy koccanás, ami következtében pillanatok alatt mindkét sávban mindenki állóra fékezett. Megdöbbenve néztem a vészfékezést követően körbe, hogy gyakorlatilag a mi sávunkban mi ketten, meg talán még több autóval arrébb a másik sávban 1-2 autós fékezett le halszálkásan (ami azt jelenti, hogy az egyik autó a sávjában orral mondjuk balra, a másik jobbra helyezkedve -úgymond ferdén - áll meg, növelve ezzel a saját és a mögötte jövő fékútját is 1-2 méterrel. Mondjuk mivel mi alapból nagyjából megfelelő követési távot tartottunk, ezért nekünk nem volt szükség erre a plusz méterekre, de ha valaki a sort összetolja, akkor nem ér el minket a lökés. Viszont a két sávban jó pár autó koccant, akik számára nem lett volna rossz akárcsak fél-egy méter plusz sem. Mellette végig a tükröt is néztem/néztük, hogy ha baj lenne, akkor még engedhessem az autómat közelebb az elöttem levőhőz, ahol még maradt pár méter, ezzel is segitve a késve fékezőkkel történő ütközés elkerülését.
Sajna nem nagyon tanitják a hasonló "trükköket", pedig lenne értelme neki.
Mivel munkánk miatt túlestünk már mindketten egy-két "haszontalan" vezetési tréningen, meg kaptunk német rendszerű tréninget nagy teljesitményű autók vezetéséhez is (csupa haszontalan dolog volt, semmi értelme nem volt...::)), ezért azt gondolom, hasonló oktatás nem lenne haszontalan akár minden autós részére is.

2108face 2009.01.04. 13:22:28

Nekem anno a Samarám hátuljába csapódott 20-25-el egy régi Swift. A Swift frontja nagyjából megsemmisült, a Samarán hátsó lökit kellett cserélni + kissé húzatni a hátfalat. ennyi, 100 000-ből megvolt mindenestül, sztem a Suzi ment a bontós Jóskához... :D

Tornado86 2009.01.04. 15:58:13

Ahogy elnezem, a Fabianak hatul nincs gyurodozonaja, maskepp nem lenne megnyomva az alvaz, igaz nem vagyok egy nagy szakerto, csupan a serulesbol kovetkeztettem. Aztan aki hogy gondolkodik, mivel vannak ervek amellett, hogy hatul is gyurodozonas legyen az auto, ahogy ellene is.

Aldo Moro 2009.01.04. 18:59:50

gyik-680: A Fabia és a stift alsó-közepes? Tudod mikor? Hogy Walter Matthaut idézzem: majd ha a pina kelepel.

nyújorkjenkis 2009.01.05. 00:30:02

Szerintem belemehetett 40-el a stift,és azért tört "csak" ennyire a csoda,mert a stift kb 850-900 kg. Ha 1 15-16 mázsás cirkáló durran bele akkor sokkal durvább lenne a látvány. Jó lenne ha minden ilyen és hasonlóan törött autót dobhatna a tulaj a kukába és vehetne másikat,de sajnos egyáltalán nem erre tartunk. Ebből még lehet autó ha jó kezekbe kerül. Mind1, h márkaszervíz vagy privát műhely, a hozzáértésen van a hangsúly.De akinek azt mondják hasonlóan törött kocsijára,h gyári lesz azt ne higgye el senki. Soha nem lesz már olyan! Lehet azt kristályosítani meg hőkezelni,de akár még beszélgetni is vele akkor se. Különben ilyenről még nem hallottam(Regenerálás).De nagyon jóra-szépre meg lehet javítani, és mehet tovább.Jók lesznek a hézagok,jól csukódnak az ajtók,jól áll a futómű. És átmehet a műszaki vizsgán is mert ott nem töréstesztet kell végezni. De a gagyin javítottat ne engedjék át én is azt mondom,csak ugye nem igy megy ez ebbe a szép és minden téren jól működő országban...

BocaNegra 2009.01.05. 13:01:22

@**ADAM**: Maximálisan egyetértek veled.

Nekem is sikerült már 2x telibevágni egy-egy ilyen f@xkalapot, mert épp elbambultak, és későn jutott eszükbe, h "jajj bammeg, itt akartam lekanyarodni"...

Pluszz egyszer sikerült felkenődnöm motorral is egy hasonló barom autójának hátuljára, aki úgy gondolta, h a vastag-fehér-keresztbe csíkos jelölés az úttesten, az csakis kijelölt megfordulóhely lehet.

Hogy nyalja meg a talpam az ilyen vezető!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.05. 14:27:57

ahahahaha... persze... haggyál már... Corsa A, hátulról nekünk jött egy renault laguna, elnézte, torlódás volt, fékezés nélkül. előttünk egy trabi vonóhoroggal, belukadt a hűtő. mégse lett semmi baja a kocsi oldalának, holott majd' 2 ujjnyi gyűrődés volt a padlólemezben! hátsó, és első lökhárító maradt! :) fényezetlen műanyag ugye, maradt a csomagtérajtó is, igaz az behorpadt. a lagunás télleg azt mondta, h nem fékezett, azért is tolt előre a trabiba. szóval ennyi. régi autó új autó. és lehet gondolkodni :S Corsa A FOREVER !!!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.05. 14:31:42

@Sono Luminus: Hát remélem ez vicc :) de tényleg, ilyenkor gazdasági totálkárnál mit fizetnek? az adott árát ami a kalkulációban szerepel a kocsinak?

**ADAM** 2009.01.05. 14:51:24

@Sono Luminus:

ALIG VÁROM, HOGY TALÁLKOZZUNK KEDVES HÜLYE NEVŰ FELHASZNÁLÓ.
CSAK ARRA FIGYELJ, HOGY ARRÓL FOGSZ MEGISMERNI, HOGY A) NEM METÁLFÉNYŰ AZ AUTÓM B) NEM LIZINGELT C) AZ ÜLÉS ALATT VAN EGY FESZITŐVAS. A C) AHHOZ KELL, HOGY MÉGSE VÉGZŐDJÖN OLYAN VIDÁMAN A KALANDOD, MINT AHOGY TERVEZTED. DE, AHOGY MONDTAD, A BIZTOSITÓVAL SOSINCS GONDOD ÉS "MINDENKI JÓL JÁR", ÚGYHOGY BIZTOS FIZETI MAJD A KÓRHÁZAT IS. AZ ILYEN "PECHES" VEZETŐK NÉHA BEÜTIK A FEJÜKET VALAMIBE HA VÉLETLEN NEM A LIZINGELT METÁLFÉNYŰ AUTÓ ELŐTT SATUZNAK "VÉLETLENÜL".

The Good Boy 2009.01.05. 15:07:33

Bátor nethuszárokat keresek!!!
Nem látott itt olyat valaki??
De, már látom,van itt több is!
Akkor indulhat a virtuális box.
szánalmas.hu

BocaNegra 2009.01.05. 15:35:44

@Sono Luminus:

Egyébként az én esetemben nem lámpa előtti fékezésről volt szó (ott soha nem akartam még "áttolni" senkit), hanem a töketlenekről, akik elbambulnak, nincs elég gyakorlatuk, és ezzel simán veszélyeztetik a többi közlekedőt (akár téged is), pláne ha a belső sávban tötyörög [illene tudni azt is, h kicsiny országunkban jobbra tartási kötelezettség van, tehát még Bentley-vel sem szabad(na) a belső sávban menni, ha a melletted lévő sáv üres]...

Csak nehogy rád lapuljon egyszer a 20 éves rozsdaboglyád, egy másik hasonlóan tehetséges, és hasonló agyi kapacitással megáldott vezető által...

A lízingelt autóról, meg annyit, h van aki rendes helyen dolgozik (mert tanult annak idején),tud spórolni is (nem csak a nyerőgépet verni, oszt várni a nagy csodát), és meg tudni venni ezt-azt a fizetéséből anélkül, h lízingelnie kellene.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.01.05. 16:09:07

Hogy mennyi okos emberke van itt.....
Mindegyik jól keres,ilyen ütközés után dobják az autót a kukába és veszik a következőt,aha persze.

Bata88 2009.01.06. 06:48:06

@ColT: JÓ fényezőről van szó... olyan pedig ritka az országban... csak pancsolnak és kókányolnak...

KTG 2009.01.06. 09:24:52

Üdv!

A fenti baleset közvetlenül előttem történt a Hűvösvölgyi úton!
A suzuki - ami nem mellékesen - egy Ignis volt, lejtőn lefelé fékezés nélkül minimum 60-nal találta telibe a Skodát, ami kb 200 m-rel lejjebb, majdnem a volt "bolondok háza" főbejáratánál ált meg!
Mellesleg nagyon úgy tünt nekem, hogy a Skodás sem akart megállni, csak meggondolta magát!

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.01.06. 17:17:03

Az enyém jobban nézett ki, pedig egy Renault Trafficot kaptam hátulról, ami beletolt ez előttem álló Nissan Vanette Cargo-ba... nem ment az a Suzuki 40km/h-val.

noob.hu/07/0106/xsara01.JPG
noob.hu/07/0106/xsara02.JPG

gyik-680 (törölt) 2009.01.07. 13:26:49

Aldo Moro:Also közép kategoriás autok pl. Fiat Punto,Alfa 147,Suzuki Swift,Ignis,Skoda Fabia...(lásd pl. Auto Motor magazin fogalom meghatározások)és még sorolhatnám.Ja,és én már láttam "daloló pinát"!De szép is volt:)))

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.23. 15:27:33

Látom elég sok tudatlan, törött autót nem látó és balesetet át nem élő hozzászólás van a blogon. Aki ért hozzá, az megállapítja, hogy ilyen sérülések előidézéshez sebességre is volt szükség.
Magától nem fognak a hátsó sárvédők így megrogyni, az ajtóhézagok sem csak jókedvükből tűntek el, sőt látszik, hogy a tető is megrogyott. Pedig a Fabiaban kategóriájához képest van anyag.
Néhányan 15 km/h ütközési sebességre gondoltak, azoknak csak gratulálni tudok a szerény értelmi képességeikhez.

belakis 2009.05.16. 13:09:56

Ebben az a gáz, hogy 2 hónap múlva már fent lesz apróban, mint hogy "törésmentes, garázsban tartott, női tulajtól, megkímélt, 40 ezer km-el...."

Valaki pedig nyugodt szívvel veszi meg.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása