Víz, olaj, téká

Meriva az elátkozott kanyarból

 

Állítólag aznap több autó is elvérzett azon az olajtócsán, amin ez a Meriva is. Igazából nem történt semmi különös, az Opel jött lefelé a lejtőn. Aztán az egyik kanyarban volt egy kis olaj az úton, meg esett az eső is. Hát ez lett a vége: padka és oszlop.

A hasonló töréseknél az ember ránéz, és az hümmögi: csúnya, csúnya, de azért nem súlyos. Amikor aztán megcsinálják az árkalkulációt, jön a döbbenet. Az autó gazdasági totálkáros (azaz, bár műszaki értelemben javítható lenne, a javítás gazdaságtalanul drága lenne). Hogy miért? Például ezért:

Kinyílt a két légzsák, meg az övfeszítők is eldurrantak. Ez rögtön magával hozza a műszerfal cseréjét, ami úgy nagyjából 600-800 ezer forint. Cserélni kell a légzsákvezérlőket és az övfeszítőket is. A kis sárga jelzés az övcsatnál jelzi az övfeszítő eldurranását. Ha valaki ilyet lát az autón, amit rá akarnak sózni, kérem gondolkodjon el:

És akkor nem beszéltünk az autó karosszériájának struktúrájáról. Csak ha alaposabban megnézzük, látszik, mennyit rövidült az autó orra a jobb oldalon. Sokat. És mellesleg a futómű is elmozdult hátrafelé.

Aztán kiderült, hogy a váznyúlvány végén lévő deformálódó elem teljesen kilapult (ami még nem lenne nagy baj), pont itt sikerült elkapni az oszlopot; viszont maga a váznyúlvány is megrogyott. És ez már gáz.

Innetől kezdve az a pár alkatrész, ami kívülről borítja az autót, tulajdonképpen már csak aprópénz. Hát így jön össze egy totálkár - csakis pénzügyi szempontból. Az már más kérdés, hogy vajon egy olyan esetben, amikor aznap több baleset is történik egyazon ponton, vajon az út kezelője nem kötelezhető-e kártérítésre. Hiszen egy olajfoltot el lehet takarítani. A kártérítés behajtása többnyire csak úthibáknál szokott működni, de ahhoz is szerencse kell. Szóval semmi jóra ne számítson az ember.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr6585627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sheep 2008.08.03. 07:58:54

én tavaly törtem össze gk-ra a suzukimat
(kb30-al mentem:O)
DE meg tudtam beszélni a biztosítóval, hogy engedélyezzék a javítást
igaz, nem márkaszervízbe kell vinni, mert az kétszer annyiba kerül
a lényeg, hogy a kocsit megcsinálták, és még pénzem is maradt
csak ez kb fél évbe tellett
a javítás maga 1 hónapig tartott, viszont az alkudozás a biztosítóval és a lízingéggel majdnem fél évig...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.03. 08:33:26

"...volt egy kis olaj az úton..."

Odakerült. Gondolom mint tavaly a Mátrában, amikor a jólelkű kitalálta hogy a siroki találkozót eképpen "bojkottálja" : ahány motoros elpusztul a kanyarban fellocsolt olajon, annyival kevesebb ér oda ugye.

Itt meg az első baleset után kötelező lett volna takarítani. Nem is értem a narancs-sárga Transporterek mire is vannak...

Teddy 2008.08.03. 08:53:04

Lehet hülyeség, de mintha olvastam volna olyat valahol, hogy nem csak pirotechnikai övfeszítő létezik, hanem elektronikus is, melyet baleset után nem kell cserélni.Tényleg van ilyen?

npista 2008.08.03. 08:55:24

Barátom feleségét kocsistól tolták le az az útról míg ő kiszált felszedni a letört faágat a 3-as főúton!! Sajnos a segítségért cserébe nem azt kapjuk sokszor amit normális módon elvárhatnánk!!

BTO11 2008.08.03. 09:20:57

kedves rend őreinknek is feledata lenne a balesetek megelőzése,ha már tudtak az első balesetről kutya kötelességüklett volna értesiteni az ut kezelő gazdáját hogy azonnal takaritsa fel a baleseti okozó anyagot.
csak hát papirmunka az papirmunka,szem becsuk,majd csak a kasza alényeg.
ja mejd illetékes evtárs kirak 1 30-s korlátoló táblát oszt meg lesz nyugodva hogy Ő mindent megtett.

Gyurma73 2008.08.03. 09:32:16

Az övfezítő sárga jelzését le szokták vágni:-))

akarki 2008.08.03. 09:32:31

Nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességét, és vége a történetnek. Ettől nagyszerű a KRESZ. Abból a rengeteg adóból "nem futja" az utak fenntartására, nem tudják az első baleset után azonnal letakarít(tat)ani, de a KRESZ legalább védi őket... Szerintem az útkezelőt kellene büntetni ilyen esetben, meg az előtte intézkedő rendőrt, ha nem értesíti az útkezelőt. DE!!! Kíváncsi lennék, vajon volt-e előtte helyszínelés, mert ha valaki árokba csúszik, de senkit nem hív, csak autómentőt, akkor honnan tudja az útkezelő? Szóval nem tiszta számomra még ez sem. Mert abban az esetben egyedül az autómentős meg az előző balesetes tudott volna segíteni. De az autósnak asszem elég nagy gondja, hogy kéra van, lehet el is felejtette. Illetve azt sem tudom, van-e valami egységes központi szám, amit lehet hívni iyenkor. Valami ingyenes, könnyen megjegyezhető, amit lehetne reklámozni is néha. Mert pl én nem tudom kit kellene értesíteni. Ha van, valaki kiírhatná ide. Sajnos nálunk sokszor csak fizetés van a semmiért, és az igazi nyugattal szemben sosem látom, hogy ez valójában szolgáltatás. Ez nagy baj, de még azért kíváncsi lennék, hogy a rendőr volt akkora sügér, hogy helyszíneléskor nem jelezte, vagy az előző autósok nem is hívtak ki senkit, csak menttették magukat. Felbosszant az eset, de sajnos szerintem utóbbi volt. Rendőr ne is tudjon róla, csak menjünk...

akarki 2008.08.03. 09:35:18

AZ övfeszítő jelzése nem érdekel senkit. Ha kivágod, attól még össze van húzódva, és látszik. A külső műanyag harmonika szerű borítás teljesen össze van nyomódva. Aki egy kicsit is ért az autókhoz, az elsőre kiszúrja. AKi nem, az meg hozzáértővel menjen vásárolni. Rendőrnek semmi köze hozzá, mert nem feltétel hogy működnie kell az övfeszítőnek, műszakin se nézik.

Gyurma73 2008.08.03. 10:03:03

nem mindegyik autón látszik egyből.

Gyurma73 2008.08.03. 10:05:39

amúgy a képen csak a teteje látszódik a ővnek a harmonika benn van az ülés és a box között .Szerintem kevés embernek tűnik fel elsőre.

makmarci 2008.08.03. 10:06:03

Azért én én azt is szabványosítanám, hogy a légzsák cseréjéhez ne kelljen műszerfalat cserélni ! Pl környezetvédelmi okokból, vagy tökmindegy miért. Na de az sem százas, aki a szalonból rendel új műszerfalat sokszázezerért.... Bontó. Az ezért van, többekközt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.03. 10:14:23

Meg amikor a közútkezelő elfelejti kitáblázni az útépítést, Én szerencsére nem szenvedtem kárt ilyenről, haver viszont tört ilyen miatt TK-ra autót (Méter mély gödör az út közepén, se tábla, se szalag, se villogó. Nem ellopták, nem volt. Közútkezelő beperelve, fizetett.)

empeti 2008.08.03. 10:26:34

akarki!

A 112-t lehet hívni, onnan oda kapcsolnak, ahol illetékesek vannak. Közútkezelő, rendőrség, mentő, tűzoltó. Volt ez reklámozva, bár tény, hogy jobban kellene.

Wartburger 2008.08.03. 10:31:33

Aztán mért kell elhinni, amit itt leírnak? Azt meg ne mesélje senki, hogy ha aznap ugyanott volt baleset, egy olajfolt miatt, nem takaríttatja fel a rendőrség a közútkezelővel.

bowrain 2008.08.03. 10:37:30

nemrég volt egy komoly halálos baleset olaj miatt, igen biztos van h vki ezt direkt kiönti oda, de inkább kifolyik a szar kocsikból, pedig ma már rizsé lehet kocsik kapni, ami normális

bence 2008.08.03. 10:38:13

Sziasztok


lehet az övfeszítővel trükközni, de ki szeretne olyan kocsit venni, amiben nem fog műkodni legközelebb egy balesetnél(ha mondjuk valaki lelkiismeretesemn és felelőssségteljesen bekötötte az övet)????

Szerintem ez bárkivel előfordulhat, és töröttt bordával vagy leszakadt léppel lehet hogy elgondolkodik, hogy akarja e- ezt másnak...

szerintem egy értelmes ember nem trükközik, mert az mások életébe kerülhet később. (igaz a kocsit olcsóbban adhatja el, vagy a bontóból kell kb 12000-ért 2 db hibátlan övfeszítöt kerítenie....)

aki nem így gondolja, az felelötlen és nem törődik másokkal...

akarki 2008.08.03. 10:39:37

Tehát a 112 erre is jó? Köszi a segítséget, ez nem is jutott eszembe... Szerintem nem tudott arról rendőr, az előtte levő, hogy megússza a közúti baleset okozását (amit büntetés kísér), maga elszállíttatta az autót, és nem szót senkinek.

Gyurma73: a harmonika kinyólik az ülőlap és a hátlap találkozásánál, ha jó. Ha nem, akkor 5-8 centit összehúzódik a rendszer. Simán észrevehető szerintem. De elég asszonyt is vinni, annak tuti feltűnik ha 5 centivel rövidebb :)

Sorry, nem lehetett kihagyni :)

Vilmos 2008.08.03. 10:41:00

Én dolgoztam közútkezelőnél. Az nem igaz, hogy ha az első autós betelefonál vagy rendőrt hív, nincs intézkedés. Ha minket hívtam igenis kiment a kocsi takarítani, sőt arra is volt példa, hogy a brigád leszórta a homokot, fél órát vártak hogy felszívja, majd ment a seprűs autó és felszedte. Tiszta lett az út. Szóval nekem senki ne meséljen be hülyeségeket, mert nem ugatni kell, hanem cselekedni.

akarki 2008.08.03. 10:51:25

Övfeszítőt 6 alatt is adnak sok helyen/darab. A maiak legtöbbjénél kell is, mert abszolót nem csévélődik fel az öv ilyen esetben. De ha tudnád mennyien tesznek sima légzsákosnak tűnő kormányközepet az autóba törés után... AZt hiszed van benne, de belül nincs zsák, az elektronikát meg simán átverik. Aztán egyszer csak meglepődik a tuaj, hogy nem nyílt... Sajnos sok ilyen van Mo-on... Ez pedig nagyon súlyos bűntett, mert ha valakinek elad egy ilyen autót valaki, akkor az emberöléssel is vádolható, ha később meghal az autóban valaki! Sajnos aki nem ért az autóhoz, azt átverhetik. De nem kell autót venni autószerelő nélkül. Kiflit sem süt mindenki, hanem a péktől veszi. A márkakereskedések által igazolt eredeti légzság és hűtő klímahűtő igazolást már olyan (véletlen A6-os Audi volt) autós is mutatott, akinek a biztosítéktábla mögött bent a műszerfaltartó konzol hegesztve volt. A barom azt hitte, nem tűnik fel, hogy az autó csak belül S-line. Aztán illesztési hézag nem stimmelt. Akkor lepattintottam az oldalsó takarókupakot, alatta látszott, hogy próbáták igazítani. AZtán ajánlottam a csávónak, hogy csinálok neki eredetinek tűnő tervrajzot, mintha az Audi a ponthegesztett galvanizált lemezt később a gyárban elektromos ívhegesztővel "utókezelné". Hadd legyen arról is papírja, ne csak a töretlen eredeti hűtőkről... Nem kellett neki, sőt hülye voltam, mert az az autó sosem volt törve... Hát, akkor mondtam neki, ilyen autó nem kell a havernak, amit ilyen szarul gyártanak. Aztán muszáj volt azt lenyelnie, hogy ha az nem törött, akkor az Audi egy szar. Aztán gyors távozás, mielőtt a sértett lélek haverjai esetleg odajönnének... Ha látnátok saját szemetekkel hasonlót, akkor megdöbbennétek. A magyarnál szemetebb, csalóbb nemzettel még nem talákoztam. Sajnos az a kis töredék meghatározza a kialakult véleményt...

Wartburger 2008.08.03. 10:52:13

Az úgy szokott lenni, hogy koma elbénázza a kanyart, aztán otthon megkérdezik, hogy mi volt,...hát volt egy olajfolt az úton és azon megcsúsztam... Világért sem ő hibázott.

Rob 2008.08.03. 11:00:16

Ha eladod a kocsit biztos valaki megveszi és hejrepofoza/csak modjával/és piacradobja, aztán belesétál majd valaki,csak hiányos lesz /légzsák+egyéb/.Az ijen autokat véglegesen ki kelene voni a forgalombol,és ujbol vizsgáztatni ha mégis látna bene valaki fantáziát.

akarki 2008.08.03. 11:03:21

Én még fenntartom a véleményem. Elhiszem az olajfoltot, oké. De azt nem, hogy ha rendőr van, akkor nincs feltakarítva. Ha pedig nincs, és más sem jelenti be, még mindig nem tudom, honnan tudná az útfenntartó. Azok is esetleg véletlen járnak arra, akkor vehetik észre, vagy ha jelentik. Szerintem az előzőek nem szóltak be (a rendőrt egyértelmű, hogy el akarták kerülni). A "papptibi"-nek meg cikket kell írnia, és szerintem nem ennyire hülye, csak a kötelező darabszámot le kell hozni. De szerintem belül ő is tudta már íráskor, hogy ott nem járt rendőr.

akarki 2008.08.03. 11:07:17

Egyébként a környezetvédelmet pont leszarják a teljes műszerfal-csere ügyben. A vevőnek egy darabból álló, szép műszerfal kell. Akkor pedig nem cserélhető, csak egyben. Ezt lazán keresztülviszik az autógyárak. Nekik minél olcsóbban előállítható, a vevőnek minél jobban eladható termék kell...

Geri 2008.08.03. 11:08:50

mit jelent az hogy állítólag több autó is elvérzett aznap??
ki mondta? ő honnan tudta? már csak azért mert ha az elsőről nem tusott senki akkor aki az állítólagot terjeszti honnan jutott infóhoz? vagy ha bárki tudott róla, miért nem értesített hatóságot??
minden igazi értelmetlen pletyka egy álítólaggal kezdődik... ;)

Wartburger 2008.08.03. 11:31:40

Egy ilyen balesetnél kötelessége a rendőrségnek helyszinelni. Ha tényleg olajfolton csúszott meg, az bekerül a jegyzőkönyvbe. Ezek szerint a rendőr vállalta a felelősséget, hogy nem takaríttatja fel az olajat és a helyszinelés után mint aki jól végezte dolgát elment és várta a következő balesetet. Egyébként meg annak a kötelesége feltakarítani az olajat az útról aki ottahagyta. Ha a kanyarban tényleg olaj volt, azon minden autó megcsúszott volna és az árokban végzi.

csongi 2008.08.03. 11:53:13

Használtautót kerestem, a hirdetéshez mellékelt képen is látszott, hogy a lökhárítók színe nem talál a kasztnijéval, a kormány légzsákborítójáról pedig hiányzik a jelvény.
Kérdem telefonon,hogy törve volt-e? Volt, mondja a csávó, de csak kicsit, azért lettek kicserélve a lökösök. Kérdem légzsák nyít-e? Nyílt mindkettő, de a kormányon kicserélte a borítót, utasoldalon meg VISSZARAGASZTOTTA PILLANATRAGASZTÓVAL, saját kezüleg, semmi gond vele.
A honlap működtetőjének jeleztem, hogy gond van a hirdetéssel, de valszeg azóta valaki már boldog tulajdonosa. Az ilyeneket kellene valahogy kiszűrni.

kartoon 2008.08.03. 12:04:18

Miért is kellene egy ilyen roncsot összetákolni?..

Medve 2008.08.03. 12:45:16

Mindig lesz valaki, aki a jelentős haszonért gyorsan összetákolja ezeket, és mindig lesz valaki, aki megveszi, mert egy kicsit olcsóbban adják. Ezen a helyzeten kicsit javíthatna, ha ezeknek az autóknak lenne egy hozzáférhető adatbázisuk. Nagy-Britanniában pl. egy jelképes összegért - ha jól emlékszem, legutóbb 5 fontot fizettem érte) elvégeznek egy ellenőrzést (HPI check), hogy a kocsi nem volt-e lopott, biztosító által C kategóriásra kiírt (azaz gazdasági totálkáros), nem cseréltek-e rendszámot, motorszámot, alvázszámot. Ha pedig nincs szerelő ismerős, akivel elmész, akkor fizetsz egy másik cégnek (100GBP körüli összeg), aki kiküld egy szerelőt, és az átnézi. Akinek ennyit nem ér meg, hogy később ne kelljen kifizetnie több ezret egy már a vásárlás időpontjában felfedezhető hibára, az magára vessen.
Ja, ha valaki írogatott már Medve néven, akkor bocsánat, nekem nem tűnt még fel, most szólok hozzá először (eddig csak olvastam).

Szabó Márton Áron 2008.08.03. 13:08:31

valami ilyesmi: 'szarér hugyér lehet már autót venni...'

-Nos nem. Nem mert fizetheted utána a törlesztőrészleteket...
-De utána a hitellel együtt tovább eladom.
-És mi lesz akkor ha mindenki így vásárol?
Csőőőőőd. És mielőtt még bárki azt gondolná az vele úgyse fog megtörténni, megfog.

zalkapone 2008.08.03. 13:38:46

Mennyivel kell menni, hogy egy olajfolton megcsússz, kanyarban? A sok béna balfasz megy, mint az állat, mert majd a sok hárombetűs fos megfogja! Aztán csodálkozik, ha nem...

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.03. 13:39:12

Ezért járok 100-200e Ft-os autókkal.
Normális esetben nem szabadna 20e Ft-nál többe kerülnie az autó nevedre kerülésének.
Akkor ha nagyon törik,veszek másikat.
Ráadásul marad sok pótalkatrészem,és otthon szerelgetve megvalósul a minimális költségvetésű "versenyautó". :)

zalkapone 2008.08.03. 13:46:39

Jópár éve vettem egy Escortot, amiben se abs, se semmi más elektronikai faszság nincs, mégis vidáman megjártam többször is vele az Alpokat, 20-30 cm-es hóban, lefagyott utakon, és még mindig élek. Egy balesetem volt, az is síelés közben. Igaz, hogy nem is játszottam Ari Vatanent...

SwissBMW 2008.08.03. 15:03:22

egy szót fűzök hozzá:CASCO
ha már új autót veszel érdemes hozzá kérni ebből is látszik

Robi 2008.08.03. 15:21:05

Nah igen M.O. újra repesgeti szárnyait. Ez a használt autó piac egy kész vicc. Idén márciusban vettem egy SEAT Ibizat. Mikor megvettem szerelővel mentem. Nézegette elég sokáig ment is vele egyet. Majd esztétikai hibák miatt ami volt is rajta rendesen (rohadó sárvédő+küszöb) lealkudtunk kemény 100 ezret. Aztán mint ahogy szokás olajcsere vezérműszíj csere meg szűrő cserék és akkor jött a forró viz. A légszűrőház csak úgy tocsog az olajtól az olajat meg kellet kisérni motormosó folyadékkal hogy kijöjjön rendesen, kézifék ha behúzom bennt marad. Nagyon pipa lettem de mivel kellet a kocsi nekiálltam megcsináltatni. Eddig 150 ezrembe van. De mostmár használható. Szóval ez a használt autó piac szerintem is teljesen átverés és lutri.

akarki 2008.08.03. 15:31:07

Robi: gratulálok a szerelőnek! A legalapvetőbb dologgal átbaszták! Ha pénzért ment, akkor alap, hogy megcsinálja munkadíjengedménnyel. Ha nem, akkor ne is menj hozzá többet!

naja 2008.08.03. 15:32:48

Zalkapone, irhatnál kisebb betukkel, mert a nagy arcodtol már nem látni mit irsz.Ki a f--t érdekel, hogy te milyen ugyes vagy, milyen anyuci kedvence...

akarki 2008.08.03. 15:47:24

Zalkaponenak igaza van. Aki tud vezetni, az tud egyszerű autót is. Aki nem tud, az meg óvatosabban, mert nem csodaszer semmi segédeszköz. Csak egy apró példa: ABS-es autóval a legtöbb ember egyenesen belefut a másikba. Azt hiszi az megáll helyette, nincs annyi esze, hogy kormányozhat... Sajnos sokan vannak, akik azt hiszik hogy tudnak vezetni, de nem. Ha meg a 3 betűst tólterheli, akkor mindenki hibás, az autó szar...

Imbolygó Hollander 2008.08.03. 15:49:00

Vegyél légzsákokat, vegyél blokkolásgátlót, vegyél pirotechnikai övfeszítőt, vegyél katalizátort, vegyél injectort, vegyél lambda-szondát, vegyél...

Aztán ha baj van, fakadj sírva az áraktól.
Pedig csak egy autót szerettél volna.

DRtorgyi 2008.08.03. 16:09:54

Az Opeleknél az övfeszítő nem feltétlenül megy tönkre egy ilyen ütközésnél. Attól is függ, hogy a sárga műanyag mennyire áll ki. A képen szerintem még az elfogadható mértékben. Szóval nem kell feltétlenül cserélni.

chris-v 2008.08.03. 16:24:06

Hát kicsit kiporosodott a szemem mire végigolvasta mindent!
Egy valamivel egyetértek: "Aki tud vezetni, az tud egyszerű autót is."
Pár éve vásároltunk egy renault thaliát, sajnos nem voltam ott a vételnél, kedves édesanyám kiválaszotta, majd nagy vidáman előadta, hogy na itt van az új autó! Autófényező lévén nem kellett sok idő hogy körbenézés után felfedezzem hogy törve volt.
Alá is lett irva hogy igen törve volt a bal oldala! Mondom érdekes mert a jobb oldal is fújva van. Na mindegy, nem bojgattam dolgot, aztán 1 évre rá felvillant a légzsák visszajelző!
Nagy pánik, mi lehet, úristen mennyi, mennyi lesz, hova vigyem.
Szerencsére kiderült hogy tipushiba, az övráfeszitő kábelének a csatlakozója kontaktos. A szervizbe gyors össze forrasztották, voltak olyan rendesek hogy mindezt ingyen, mivel elötte közöltek egy hírt amitől leesett a vércukrom és leültem kicsit!
Egy kis elözmény hogy egy karosszériás haver mondta hogy ismerős a kocsi mintha lett volna nála. Mondom mi volt vele? Mondja hogy kicsit törve volt, félbe volt vágva. Nem akartam hinni neki, mivel ki tudja hány autót csinált, főleg thaliát, ami elég ritka mint tudjuk. Szóval a ami napig nem téptem fel a szőnyeget hogy megnézzem ez az autó-e az vagy nem. Nem mertem!
Szóval a szervizben kérdőre volt a srác hogy miért ne mközöltem hogy törve volt a kocsi. Mondom mert elvileg a bal oldal volt lezúzva. Azt mondja hogy egy dolog hogy kontaktos az övráfeszitő csatija, de nincs oldalégzsák. Mondom mi? Ebbe volt oldallégzsák? Azt mondja igen, mindkettő elvan durranva és most csak valami elelnállás van bekötve, hogy komputer úgy lássa minthe benne lenne! Azonnal eszembe jutott a karosszérás haver története, már szememim elött lebegett a félbevágott totálkáros autó, és az ájulás kerülgetett. Az idegesség, a düh és a tehetelenség érzése kavargott bennem, nemtudtam mit mondani. A srác látta hogy tényleg fogalama se volt a dologról, talán ezért szánt meg egy ingyen forrasztással!
Az autó még mindig megvan, oldalégzsák továbbra sincs, csak nemtudom ha egszer el lesz adva hogy magyarázom meg a következő tulajnak!
Egyébként az eltelt idő közben vettem egy saját kocsit is, a hibákból tanulva azt tudom javasolni mindenkinek amit én is csináltam: csak autószerelő, autóvillamossági és karosszériás társaságában vagyok hajlandó autót vásárolni!

Higany 2008.08.03. 16:41:52

nem kell gyorsan menni, hogy kanyarban megcsússz egy olajfolton, nekem egyszer főútról lekanyarodás közben sikerült. ha gyorsabban megyek biztos az árokban kötök ki, de így csak a "patka" (út menti kavicsos, füves rész) érintésével sikerült úrrá lenni a helyzeten.

MIS 2008.08.03. 16:55:12

Kedves empeti!

Szép dolog, hogy hívod a 112-t, csak az a baj h magasról lesz@rj@k, ha nem a rendőrséget érintő problémával hívod őket. Kb. 1 éve kellett mentőt hívni 1 epilepsziáshoz. 112...letolás, miért nem a mentőket hívom...morgás...kapcsolás a memtőkhöz. DE akkor miért segélyhívó??? (és mi van akkor, ha urambocsá' nem magyar hanem angol v. német anyanyelvű hívja???)

Szomorú.

T-boy (törölt) 2008.08.03. 17:04:01

Pár év motorozás után elég tapasztalatot
nyerhetünk az útviszonyokról/mert OTT
életbevágó/,de ha kanyarban a gazda elhint
pár kiló kukoricát...Nincs az a 3 betüs,
ami segit.

Hans Regenkurth 2008.08.03. 17:23:00

Tény, hogy nem kell gyorsan menni, hogy egy olajfoltos balhénál az árokban végezd. Ahhoz viszont igen, hogy a légzsákok és a pirotechnikai ővfeszítők nyíljanak. Tudtommal 30km/h alatt egyik sem lép működésbe. (Eddig két karambolom volt, de sosem nyílt)
1. kereszteződésnél várakozva elvitték a kocsi elejét (nem az utat nézte)
2. piros lámpánál összecsukott két teherautó (a hátsó nem vett észre)

karesz2 2008.08.03. 17:45:56

Itt látszik kis hazánkban milyen használtat kaphatunk.
És hogy milyen is casco nélkül. Összegányoljuk és eladjuk.

ottopappa 2008.08.03. 18:07:33

Massa... :( 3 körrel a vége előtt motor totálkár... Ilyen pechet!

Nagy István 2008.08.03. 18:08:19

Az ilyen olajfoltokat sőt mindenféle rendellenességet be lehetne jelenteni mondjuk egy zöld számon - és ha ilyen bejelentés érkezik az azonnal ellenőrizni, és elhárítani kellene...

Van ennek valami módja mint civil lakos????

A biztosítóknak is be kellene perelni ilyen esetekben a közterület fenntartókat -előbb utóbb lenne talán hatása...

bela 2008.08.03. 18:23:18

Én azt figyeltem meg hogy a használt auton minden BMW megkímélt, alighasznált, templomb jártak vele, 3. kocsi volt, nyáron használták max 2 hónapot stb. És mégis sok BMW látni az utszélén vészvillogóval lerobbnva álni. Vannak rendes BMW sek is.

ksziszi 2008.08.03. 18:29:43

Sz.-el kezdödő Bp. közeli városban kora tavasszal egyik reggel -3 fokban locsolták a város útjait.Rögtön a rendörségre siettem ,hogy jelezzem a szánszándékosan balesetet okozó cselekményt.Elküldtek ,hogy fölösleges bárkit feljelentenem ,hívjam a polgármesteri zöld számot.Irásos panaszt adtam be a város Jegyzőjének,de semmi sem történt.Rengeteg időt elpazaroltam,teljesen fölöslegesen.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.08.03. 18:32:53

mi abban a tulajdonosnak a jó, ha egy ilyen karambolos autót a biztosító enged újra csináltatni?

Leegor 2008.08.03. 18:42:43

Hát mondjuk ha az autó 14 hónapos, akkor még 106 hónap hitel van rá, ami összegszerűen jóval több, mint amennyit az ép autó ér. Ezt pedig nem fizeti a biztosító...

zalkapone 2008.08.03. 18:54:51

"Kedves" Naja!
Nekem nem az arcom nagy, csak vettem a fáradtságot, és képeztem magam! Hazudnék, ha azt mondanám, hogy csak saját ötlet volt, de nálunk csak az vezethet megkülönböztető jelzéssel ellátott autót, aki tudja is vezetni! Igazán ne haragudj, hogy majd az utcán közlekedve nem hajtok beléd...

zalkapone 2008.08.03. 18:58:04

Igen, Anyukám szeret, volt gyerekszobám, kaptam nevelést. Ha Te, Naja nem kaptál, akkor szólj, és örökbe-fogadtatlak.

Leegor 2008.08.03. 18:58:33

"egy szót fűzök hozzá:CASCO"

Na itt a pont, de a túlfinanszírozás még Cascoval is veszélyes.

"Használtautót kerestem"

Magyarországon vagyunk, eleve rosszul áltál neki.

"vegyél légzsákokat, vegyél blokkolásgátlót, vegyél pirotechnikai övfeszítőt, vegyél katalizátort, vegyél injectort, vegyél lambda-szondát, vegyél..."

Akit 2008-ban ezek a dolgok zavarnak, az szépen lassan felejtse el az autózást, mert szomorú ember lesz. De a harmincéves betegággyal ki ne jöjjön az utakra.

Egyébként egyszer már valahol leírtam, de akkor is le lettem ugatva: A totálkárra vett autót véglegesen kitiltani a forgalomból, alvázszám alapján. És akkor Józsi bácsi nem tudná megvenni a fenti autót sérülésmentesként, légzsákok nélkül.

zalkapone 2008.08.03. 19:00:00

Tényleg! Nem tudja valaki, hogy mi lett azzal a motorossal, aki múlt héten belecsapódott egy teherautóba a vecsési business parknál?

zalkapone 2008.08.03. 19:03:27

Az a baj Leegor, hogy ha egy egyértelműen bizonyítható roncs autóról teszel bejelentést, nos, akkor is leszarnak! Egy ismerősöm például vett egy peugeot-t, ami három darabból volt összetákolva. Eredmény? Persze, semmi.

Gyurma73 2008.08.03. 19:48:52

egy hummer ba minek légzsák:-))

Alfás Theo 2008.08.03. 19:49:07

Szép kis törés az opelen.. Ezt még 1x 2x eladják valahol hibátlanként...
Anno a gtk-s kaszni tekeredett deltámat egy nepper megvette alkatrésznek.. jó pénzért. 2 évvel később láttam a kocsit Tatán, majd hibátlanul, törés mentesen árultak a neten... Megnéztem, kókány munka volt.. De nem szóltam a tulajnak, mert annyira szerette a gépet.. Hamar el is vitték tőle.. Azóta is fut a magyar sódercsíkon az EHE802.

Alfás Theo 2008.08.03. 19:50:36

Egy hummer nem személyautó a maga 3.5 tonnája miatt..

Hans Regenkurth 2008.08.03. 20:28:30

Még senki nem látott olyan hirdetést, amiben kihangsúlyozzák... motor, tűzfal ép... vajon mi lesz az ilyen autókkal? :x

kzol 2008.08.03. 20:51:05

"Egyébként az eltelt idő közben vettem egy saját kocsit is, a hibákból tanulva azt tudom javasolni mindenkinek amit én is csináltam: csak autószerelő, autóvillamossági és karosszériás társaságában vagyok hajlandó autót vásárolni!"

Utálom a feltűnősködést. Most minek viyek magammal még 3 embert? Sőt, én annyira jóhiszemű vagyok, hogy előre meg sem nézem a konkrét autót, amit megveszek. Igaz, bután is néznének rám, ha be szeretnék kéredzkedni a gyárba mondjuk a 41. héten, amikor be van téve az én autóm a gyártástervbe. :-)

Redeemer1984 2008.08.03. 21:13:30

Leegor: elmész te a büdös picsáb@, nem kell 30 éves betegágyakat leszólni. Te az a fajta vagy, akinek azt kívánom, ne legyen soha jobb kocsija ignistől... Az való neked...

chris-v 2008.08.03. 22:02:00

kzol: Azért egy új autót én se néznék még 3 emberrel! :D
Bár ki tudja..... :P

farkasatti 2008.08.03. 22:06:05

Leegor: A 30 éves "betegággyal" szerintem odavissza megenném a csilli- villi sok 3 betűssel felszerelt autódat...

sanya 2008.08.03. 22:18:25

Ideje lenne a tárgyra térni: sérültek az autóban ülők? Ha nem, akkor tegyék össze a kezüket.
Megvásárlásakor vlszeg ez is szempoint volt egy ilyen gyűrődő karosszériás kocsinál. Ha nem, akkor Aveoban ültek volna.
El lehetne ma adni egy 2 csillag alatti ütközésvédelmű új autót?
Azt nem tudja senki sem (nem akarja), hogy a modern autók ütközésvédelme a programozott deformációtól (értsd: gyűrődési zónától) olyan jó?

sanya 2008.08.03. 22:23:33

"Aztán kiderült, hogy a váznyúlvány végén lévő deformálódó elem teljesen kilapult (ami még nem lenne nagy baj), pont itt sikerült elkapni az oszlopot; viszont maga a váznyúlvány is megrogyott. És ez már gáz."

Talán a bent ülők jobban levezették volna az ütközésből eredő erőket? Na ez lett volna igazán gáz.

sanya 2008.08.03. 22:32:13

Biztonság = többletköltség.

Ha nem tetszik, akkor át lehet ülni a Trabiba. Csak ne nyavalyogni azon, hogy tönkrement az 5 csillagos autó. Mintha nem is autós portálon olvasnám a posztot - a cikk írójának enyhe fogalma sincs arról, hogy mire jó az utasvédelem?
Igazán felháborító, még akkor is, ha ezt a förmedvényt vasárnap erőltette ki ihlettelen pennájából.

Ákos 2008.08.03. 23:09:47

Valaki már írta, hogy megbeszélte a biztosítóval a javítattást. Igen, a rendesebb biztosítók (általában azok amik nem a legolcsóbbak) igen is törődnek az ügyféllel, mert érdekük a jó hírük. Érdemes beszélni ilyenkor a saját biztosítónkkal, még ha csak kötelezőnk is van. Nem szabad tétlenül ülni. A biztosító is jól tudja, hogy a jó hírnév a legjobb reklám. Ha van még pozitív a mérlege a biztodítónak könnyen adhat pénzt méltányossági alapon. Szóval hajrá. Remélem meglesz a pénz a javításra!

Leegor 2008.08.03. 23:13:01

Redeemer 1984

Ignisnél azért némileg jobb kocsim van, bár hasonló kategória. Te meg az a fajta vagy, aki két napot használja a kocsiját, hármat meg szereli, miután összespórolta a bontott alkatrész árát. Egészségedre!

farkasatti

Milyen szempontból? Mert a nekem (és az autóvásárlók többségének) fontosakból biztosan nem...

Útellenör 2008.08.03. 23:14:21

A sárga vw sok mindenre van. Pl olajfolt el takaritásra is. Csak sajna a nagy teruletemen nem lehetek mindig mindenhol ott. Ha jelzik azonnal megyek és mentesitek ha nem akkor a sorsba kell bizni...

Explorer 2008.08.03. 23:15:40

Szerintem az összes TK-ra itélt autót legyen az gazdasági, vagy valódi, zúzdába kellene vinni oszt a sok szarjankó nem tudná összegányolni, és eladni a csóringer hozzánemértőknek.

A sok ártalmatlan barom meg nem tudja, hogy a 3 betűsök nem fogják helysettük elvezetni az autót, csak azt, hogy ilyen
ből jó sok kell a verdába, oszt biztonságos. Egy ESP tipustól függően 250e. is lehet. Minek??? 30e-ért lehet vezetéstechnikai tréningre menni, meg télen gyakorolni benzinköltségért egy kihalt parkolóban és megtanulál vezetni.

Az összes márkaszerviz meg 1 határ fos!!! Semmihez nem értenek, csak az olajcseréhez, meg a lehúzáshoz. :-(((

Ákos 2008.08.03. 23:16:25

Sanya: Nem érzed, hogy itt azon "sírnak" hogy nincs igazábóli felelős, aki miatt a biztosító automatikusan fizetne? Gondolom mindneki összeteszi a kezét, hogy él és virul, ezt te is hangsúlyoztad, de lehet ez az anyagi veszteség súlyosan megterheli családi költségvetését, mert nem látszódik reménytelen helyzetében anyagi kártérítés. Egy kis több együttésrzést megérdemelne az eset. Ha most egy nagyszájú tinédzser forumozó lennék, ezt kívánnám, hogy törne össze az összes kocsid amit ezután veszel. (Bocsi, de ez is kikívánkozik, mert nagyon nem szép amit írtál) Respect! Áki

Ákos 2008.08.03. 23:21:52

Explorer: "Az összes márkaszerviz meg 1 határ fos!!! Semmihez nem értenek, csak az olajcseréhez, meg a lehúzáshoz. :-((( " Van ismerősöd? Nekem van. Ért hozzá, nem is csoda, hogy hamar szervízfőnök lett belőle. A modern kocsikban inkább az elektronikai függés a gond. Egy régi ladát még szerelni sem kell, mert félholtan is elmegy... :-D Egy mai luxusautónál, meg elég ha nem viszed el időben szervízbe, onnantól már csak vontatni lehet, mert nem hajlandó elindulni. pff... :-D

sanya 2008.08.03. 23:29:12

Ákos!
Természetesen rosszat senkinek sem kívánok - észre szoktam venni az út mentén kirakott virágokat is a keresztek alatt - ez engem egyáltalán nem hagy érintetlenül. Valahogy azonban éppen ennek az ürességét érzem ebben az esetben, hogy "nincs" igazi felelős. Márpedig vannak olyan helyzetek, mikor tényleg nincs felelős. Nem minden a racionalitás térfelén játszódik.

sanya 2008.08.03. 23:34:27

Ami eddig elhangzott:
1. hibás a közútkezelő
2. hibás az autógyár
3. hibás a biztosító
4. hibás a rendőrség
5. hibás mindenki, mert összeesküdtek a gyanútlan fogyasztó ellen

Az autót vezető felelőssége maximálisan kizárva.

KLDT 2008.08.03. 23:58:49

Abban is egyetértek, hogy aki tud vezetni, az minden a biztonságos közlekedésre alkalmas autót biztonsággal vezet. Viszont az is igaz, hogy az ABS ESP és a többi 3 betűs szutyok nagyon jó dolog. És ezt most nem azért mondom, mert jelenleg is autóelekronikai műszerésznek tanulok (így legalább lesz munkám:) ), hanem mert az én csekély vezetési gyakorlatom is ezt mutatja. Körülbelül 2 éve van jogosítványom, azóta vettem egy 'kispolszkit'. Eddig HÁLA ISTENNEK még semmi balesetveszélyes helyzetem nem volt, de Édesanyám Lancerjével Győrben (is) nem egyszer kapcsolt be az ABS például. Ha jobbra megyek parkoló autók, balra megyek, szembejövő autó, előttem meg csak megállt egy Golf (nem tudom miért), satu, végig ABS és éppen megálltam. sztem ha nem lett volna, akárhogy nyomhatom a féket, de más is akárhogy nyomhatja, nem állok meg, meg más sem. Eszembe jutott, hogy mentem már ugyanilyen Merivával(na jólvan piros volt), és tök jól fog rajt a fék. Ez nem reklám volt, nem szeretem az OPELt. Bocs.

aq 2008.08.04. 00:17:59

Sztem nem minden gtk-s autót kellene kivonni a forgalomból. Ha pl egy pár éves prémiumkategóriás kocsit enyhén lekoccolnak hátulról, a gtk-hoz elég ha cserés a lökhárító, a két lámpa és a hátsó ajtó. Audi-Bmw-Mercedes-Lexus-... szervízben ez jelentős összegeket jelenthet, a biztosítótól kapott pénz feléből pedig meg lehet csináltatni máshol az autót.

hebi 2008.08.04. 00:40:26

Az olaj az egy alattomos dolog lehet, de vagy komoly vezetői tudás (sok gyakorlással vagy versenyzéssel szerzett) vagy komoly ESP kell hozzá, hogy legyen az embernek esélye elkerülni az ilyen helyzetet. Az ESP meg nagyon jó dolog, aki nem hiszi egyszer próbálja ki és meg fog lepődni mennyit segít egy ilyen "nehéz" helyzetben. Persze aki fának akar hajtani az ESP-vel is megy, csak sokkal pontosabban fogja eltalálni azt a fát. :-)
Ha meg már bekövetkezett a baj akkor egy ehhez hasonló autó kell amiben biztonsággal felcsavarodhat az oszlopra. Szerintem ilyenkor az másodlagos, hogy mi lesz az autóval. Az ilyen balesetek felelősét szerintem nem lehet megtalálni, legalábbis jogilag. Minden érintett fél védekezhet könnyen, így marad aki elszenvedte a balesetet neki kell elvinni a kárt. Egy ilyen rendesen összetört autót meg szerintem egyenesen a bontóba kellene vinni, ahol kiszedhetik ami még kellhet másoknak. Az Illető aki kibulizta, hogy "újjáépíthesse" az meg egy felelőtlen alak, ha továbbra is ezzel a kocsival jár. Gondoljon bele mi lesz ha legközelebb találkozik ezzel az oszloppal! Használt autót meg igenis érdemes venni csak kell hozzá némi rutin (és idő), ami sok használt autó megnézésével megszerezhető, ha az ember egy picit is járatos a témában. Vagy eddig nekem eddig mázlim volt velük. Bocsánat a hosszúságért.

Redeemer1984 2008.08.04. 02:04:54

Leegor: akár mid van, nem hinném, hogy nagyobb esélyed van a túlélésre a sok elektromos kütyüddel, meg kattogó szarjaiddal, mind (pl nekem) egy öreg gépben, amiben van anyag, van mérete, és meg fogsz lepődni, 30 éves létére van benne gyűrődés-elnyelő zóna is. Nekem erre van szükségem, és nem arra, hogy egy kiscica lebontsa a fél autót... Oh, majdnem elfelejtettem, nem bújok alatta 2 naponta 3-at, elég megbízható (VW), de a szükségeseket aki megvonja a kocsijától, az járjon busszal...

Atoszmester 2008.08.04. 03:05:12

1. A magyar használtautó piac 10 év feletti korosztályából eddig két év alatt 4 db autóval volt dolgom. Összegezve: Az autók a vásárlást követően nagyjából 5.000 km után kezdenek vérestorkúvá válni.

2. Volt egy autóm, amit most adtam el. Eleve úgy vettem meg, hogy tudtam, törésből kalapálták helyre. Az utasoldali légzsák helye a felirat mögött üres volt. Emellett a fekete autón felfedezhető volt egy-két korábban más színű elem. Az elejét pirosból, a hátát zöldből rakták össze majd így lett fújva. Én is összetörtem. Eladtam, ma új gazdinál újra úton van. Számításaim szerint az én töréskárommal együtt az autó legkevesebb HÁROM totálkárból lett visszahozva.

Durva. Vegyetek max 2 éveset.

Yani 2008.08.04. 05:31:44

Szerintem nem kellene a Sok TK-s atot uzdába vinni meg kivonni meg mindenm szerintem a fietésünkhoöz mérten kéne érat kérni egy ilyen javitásnál is, illetve az utkezelökkel kezdeni valamit, nem beletörödni a dolgokba, csak sajnos kevesek vagyunk, ha senki sem foglalkozik vele lustaságbol semmi sem lesz belöle.
Az sem normális hogy egy kocsi átirása 70.000 ft és akkor csak egy alapot mondtam.
Kár hogy vannak ilyen balesetek, de ha tudom hogy a fejemre esik egy tégla, nem meyek utcára... Ezzel kalklálni kell.. sajnos. De ez az élet.

Hans Regenkurth 2008.08.04. 08:09:03

Explorer 2008.08.03. 23:15:40

Azért megnézném, ahogy egy elvégzett vezetéstechnikai tréning után, megfékezed az autó egyik kereket, ezzel elkerülve a megforgást... :x
Tény, hogy az ESP, ABS... nem ment meg a balesettől, de segít elkerülni azt. (ez a kocsi szakácskönyvében is benne van)

karlmann 2008.08.04. 08:55:19

Gratula, megint sikerült nagyot alkotni!
Ha vki. veszi a fáradságot és megnézi a műszerfalas képet az láthatja, hogy nem kell műszerfalat cserélni, mert az utas oldalán lévő panel alól jön ki a légzsák, ami lufi cseréje után visszahelyezhető. Vannak típusok ahol rendesen szétszakad a műszerfal, de ez nem ilyen. A kormány esetében ugyanez a felállás.
A váznyúlványnak meg épp az a dolga, hogy fogja az ilyen baleseteket, és ne a bentülők kapják az ívet. Ugyanakkor a hűtő és a klímahűtő tuti, hogy megadta magát és valszeg a kompresszor is. Szintén sanyi a fényszóróknak és a jobb első futóműnek is.

zsoké 2008.08.04. 09:20:57

Imádom, ahogy a témára koncentrálnak az arcok. Mi a faszé vesznek itt állandóan össze az emberek?

Ez egyfajta aberráció, hogy a TC oldalán kell egymást gyilkolni?...Ignis, VW...ki nem szarja le öregeim?

Lud 2008.08.04. 09:40:36

KLDT: ha nem lett volna ABS akkor valószínű hamarabb megáll az autó és még annyira sem lett volna szoros a dolog. Az ABS nem arra való, hogy lerövidítse a fékutat, hanem hogy az autó kerekeit blokkoló fékezésnél csak pillanatra engedi meg-megállni ezáltal a kocsi irányítható marad. Nagy sebességnél ez hatalmas segítség egy átlagos képességű sofőrnek, de kis tempónál (30-40) sajnos növeli a féktávot. Emiatt lehet hogy egy nem ABS-es autóval városban nem találod telibe az előtted lévőt, ABS-szel meg igen. Van előnye és hátránya is.

gizmo 2008.08.04. 10:16:02

Ákos:
te komolyan gondolod , hogy saját kárra casco nélkül fizet a biztosíto?? :o

chris-v 2008.08.04. 11:06:26

Lud: Pont ezt akartam én is leírni!
KLDT: Remélem még első éves vagy, mert alapvető hülyeséget írtál!

ABS van fékút hosszab, viszont irányítható a kocsi (és továbbra is elefeljt mindenki kormányzni, mert amin tanult vezetni még nem volt ilyen, persze a friss jogsisok kivételek!)
Ha nincs ABS fékút rövidebb, de ha véletlen eltekered a kormányt akkor a kocsi nyugodtan megy egyenesen tovább!

Szerintem a mindenapokban jó dolog a sok 3 betüs, versenyzésnél nem annyira, aki meg versenyezni akar az meg vegyen olyan kocsit és menjen vele versenypályára ne az utcára!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2008.08.04. 11:52:37

Egy csillogószemű család fog még ennek az alig használt, szalonállapotú Merivának, mint a "család új kocsija". örülni. (Mint ahogy sokan örülnek ennél durvábban összehajtogatott taligáknak most is.)

Kamikaze 2008.08.04. 12:39:17

Ez nem vészes törés... Kiszálsz.. Örülsz hogy nincs semmi bajod.
Viszont ez:www.kalmanautoalkatresz.hu/image/totalkar-index.jpg
Ennek biztos örülne a biztosító. :))

sufnyi 2008.08.04. 13:10:26

He he ratyi a madzsar autópiac, rayik az emberek akik vezetnek, ratyik a szerelők akik összerakják az autókat (habár néha olyan meló hogy kalap le), ratyi a közútkezelő mert nem szór homokot abban a pillanatban az olajfoltra ahogy az kialakult, ratyi a biztosító mert 10 esetből 6 átverés feléje nézve és nem hajlandó a káresettől számítva félórán belül fizetni. Ja még el nem felejtem ratyik az utak mert egyáltalán van bennük kanyar. Akkor ki a fasza gyerek a vidéken???

Kicsijoe 2008.08.04. 16:45:06

"Szerintem az összes TK-ra itélt autót legyen az gazdasági, vagy valódi, zúzdába kellene vinni oszt a sok szarjankó nem tudná összegányolni, és eladni a csóringer hozzánemértőknek."

Mondjuk úgy,hogy bizonyos kocsiknál nem nehéz egy TK-ra valót összeszedni,vegyük pl a Stratust-egy kis kocc 40-nel,és a TAX értékhez képest a két lámpa-lökös-hűtőmasz+valami apróság kombóból meg is lesz az a TK.És akkor szemétre vele?

Nagy luxus ez így...

De mondhatom akármelyik 10 év körüli japánt is,amikhez 30-40 pénz egy darab fényszóró.

De a legnagyobb finomság: 1 darab tükör pl a Galantomra nem bontóból közel
80.000 forintba fáj.Akkor totálkár = két tükör+szélvédő+két első lámpa + mondjuk klíma kompresszor.Ettől még nem szemét!!!

akarki 2008.08.04. 17:47:17

Nem kell totálkárra venni a GTK-s autókat. Azt kellene vizsgálni, hogy a teherviselő elemek sérültek-e? Mert ha nem, csak drága hozzá minden, akkor kit érdekel ha megcsinálják? Meg ha rogyott a ksztni, akkor azt darabolják azonnal fel, de mindent vegyenek ki belőle. Motor, futóművek, kormánymű, ajtók, ülések, kárpit, műszercsoport, kábelköteg.... Azokat el lehet adni szépen. ABS pedig városon kívül eredményezhet rövidebb fékutat. Amit fiatal barátunk írt, az az eset ABS nélkül jobb, feltételezve, hogy nem ment 100-zal. De 100 környékétől ugyanaz az autó rövidebb fékúttal áll meg. ERre van grafikon is, ami kísérletek tömkelege után alakult ki véglegeen. De 30-40-nél legtöbbször csak akadályoz. Viszont tudsz kerülni, ha van helyed. A műszerfal pedig cserés, üdvözlöm, aki mást állít! AZ a rész egybe van öntve, de alul van egy elgyengítés, ahol tervezetten tud szakadni, a zsá ellöki magától. Sok autónál egyébként sajnos látszik is fénynél, hogy hol van könnyítve. Nem mindig sikerül a beszívódást tökéletesen megakadályozni. Akkor van az, hogy tudom, miért nem adható meg annyi pénz az autóért.

akarki 2008.08.04. 17:48:33

természetesen a kormányközép is szétszakadt. Nem mintha jelentősége lenne, de az sem gyárilag olyan, hogy a zsák kibújjon

Hans Regenkurth 2008.08.04. 18:23:04

Nekem nem úgy tűnik, hogy az egy felnyíló rész lenne a műszerfalon (szerintem feltépte a légzsák)

index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/merivaopc/merivaopc_021.jpg

A GTK-s autókat pedig ideiglenesen kivonatnám a forgalomból, és csak egy komolyabb átvizsgálás után engedném újra üzembe helyezni.

Ákos 2008.08.04. 22:19:20

gizmo: Konkrét esetet tudok, mesélte a tanárom (Allianz Hungáriától). Nem kötelelező biztosításról volt szó, hanem egyéb vagyonbiztosításról. A biztosítónak nem lett volna kötelessége fizetni a károsultnak, mert a saját valamilyen módon az ügyfél is tehett a kárról, de méltányosságból fizettek neki. Én azt mondtam, hogy egy próbát megér. Nem csak politikus lelkületű emberek élnek ebben az országban. (mocskos pénz! :p)

Redeemer1984 2008.08.04. 23:09:58

zsoké: maradj csöndben, nem én kezdtem, különben meg nem kell itt polírozni az új kocsikat...

Hans 2008.08.04. 23:51:58

Törött volt a kocsi mielőtt megvettem? Nekem egyszer eladtak egy olyat. Az egész eleje elmehetett a B oszlopig. Fiatal voltam nem érdekelt. Prémium kocsiról volt szó. Még a színárnyalat sem egyezett. Nem számított. Később kiderült valószínűleg haltak is meg benne... Nem érdekelt. a kocsi amúgy jó volt évekig használtam probléma nélkül hibátlan motor váltó futómű, új hűtő stb. Szóval csak kívülről látszott, hogy törve volt de onnan nagyon. Amúgy sokáig használtam üzembiztosan megbízhatón. csak mikor haverom egyik alkamalommal velem utazott és szólalt meg de szar lehet egy hulla helyén ülni és vezetni.... Lehet hogy kifogtam?

pzs79 (törölt) 2008.08.06. 08:33:41

Akarki: igazad van. Egy éve tk-ra törtem másfél éves terepjárómat (borult, csak a két fényszóró meg a két hátsó lámpa maradt ép). Casco nem volt rajta, kaptam is ajánlatot hogy 1+áfáért megveszik. (új ára 5,7+áfa). Mondtam túrót, megcsináltatjuk. A kereskedő azt mondta, hogy ne nála csináltassam, mert ott drága(!), hanem adott egy címet akik jóval olcsóbban megcsinálják (igaza volt, de így is 1,8-ba fájt). A munka minőségéről: van egy másik ilyen autónk is, az enyém kijavítása után ARRA mondták, hogy szépen ki lett javítva, az enyémre többen azt hitték, hogy az a sérülésmentes. Szóval korrekt volt a szerelő is (Murczin Kft. Pajero mágus) meg a márkaszerviz is (Nyíregyháza, igaz vettünk már tőlük vagy 5-6 kocsit). Amúgy a balesetről: jégfolton megcsúsztam, árokba be, 2x átfordult. Semmi bajom nem lett, bár az autó kólásdoboz lett. Hibás voltam a balesetben? szerintem nem, még 60-nal se mentem (nyílegyenes úton), bár ezt nem hitték el, főleg mikor meglátták a kocsit. Szerintem ha 15-20-szal megyek akkor megúszom. Kicsit hosszúra nyúlt a szöveg, de lényeg, hogy az autón fődarab nem sérült (még a futómű se), tehát csak pénz és idő kérdése volt megcsinálni.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása