A zsúfolt, lépésben araszoló úton még zöld lámpánál csorgott a kereszteződésbe ez a Corolla. Mire megindult a sor és előtte is szabaddá vált az út, váltott a lámpa. Sajnos ezt a sofőr nem láthatta, mert addigra már előrébb állt, mint a villanyrendőr. A keresztező úton épp zöldre váltó lámpához lendületből érkező már nem tudta elkerülni az ütközést, jobbról szállt a japán kompaktba. Személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős.
A Toyota tulajdonosának szerencséjére casco biztosítás volt az autón, így a kétmillió forint körül javítási számla nagyobbik részét a biztosító állja. A károsultnak nemcsak az önrész erejéig, de valamivel a felett is zsebbe kellett nyúlnia, mivel az autó a biztosító gazdasági totálkárosra vette.
Ez az eset, amikor a többe kerül a leves, mint a hús. Azaz a törésmentes autó értéke kisebb, mint a roncsérték és a javítási költség összege. Minden káreseménynél hasonló az ügymenet. A biztosító bontóktól kér vételi ajánlatokat a roncsra, azokból kiválasztja a legmagasabb összeget. Ez lesz a roncsérték. Az Eurotax használtautó értékbecsléseire támaszkodva megállapítják a jármű törés előtti értékét, ez tulajdonképpen az az összeg, amennyiért hasonló típusú, felszereltségű, évjáratú és futásteljesítményű kocsit lehetne venni a használt piacon. Ha e két értéknek a különbsége kevesebb, mint amennyibe a helyreállítás kerülne, az autót nem éri meg kijavítatni, tehát gazdasági totálkáros. Mint ez a Corolla is.
Igen ám, de a tulajdonos dönthet úgy, hogy a megtartja és megjavítatja az autót. Ilyenkor megkapja a biztosítótól a kártérítési összeget (ez az Eurotax ár és a roncsérték különbsége, mínusz önrész), azt kipótolja saját zsebből és ezzel fedezi a számlát. Pontosan ez történt az ezüstszínű, ötajtós Corolla esetében is.
Az újjáépítésnek nagyjából a felénél tartott a kocsi, amikor a Toyota Sakura csoporthoz tartozó Citroën Wendom műhelyében jártunk. Már minden törött alkatrészt lebontottak róla, volt a kocsi a huzatpadon is, épp az új B-oszlop és a küszöb felhegesztésével foglalatoskodtak a lakatosok. Az új jobb első ajtó már a helyére került, és a hátsó is megérkezett, csak a felszerelésre vár.
Kidurrant, ezért természetesen cserés a jobb oldali légzsákrendszer. A lenyílt függönylégzsák miatt kell új tetőkárpit, az első ülésbe épített oldallufi miatt pedig új háttámla. Plusz persze egy új légzsákvezérlő. Új jobb első sárvédő, új fényszórók, új lökhárító és motorháztető – hogy csak a fontosabb tételeket említsük a cserére ítélt alkatrészek közül. Persze vár még egy fényezés valamint egy alváz- és üregvédelem is a Corollára, de a javítás csak így lehet teljes.