Ez a méreg, nem a cián

Pár héttel a felújítás befejezése után törték össze a kultikus Toyota Corollát.

A Totalcar csapatából ketten is hosszan tudnánk ecsetelni, hogy egy húszéves Toyota Corolla felújítása mennyi pénzt, időt, energiát és vesződséget igényel. Pedig Karotta és én nem is a saját kezünkkel építettük meg imádott Hachirokuinkat. Történetünk főhőse viszont három év, hét számjegyű pénzösszeg és felfoghatatlanul sok saját kezű munka árán jutott el tavaly ősszel oda, hogy kijelenthette: kész.

A felújítás teljes körű volt és elképesztően igényes. Precíz lakatosmunka, vadonatúj futómű, fékrendszer és kormánymű, új alkatrészekkel generálozott, gyári állapotú motor, ami a szerencsétlen baleset előtt egy héttel kapta meg a bejáratás utáni friss olajat. Az összes kárpitelemet gyári mennyiségű patenttel és csavarral rögzítették, ez pedig nem egyszerű feladat egy 25 éves autónál, amihez gyakorlatilag csak bontott alkatrészeket lehet kapni. Vadonatúj, gyári specifikációjú csavarok kerültek mindenhova, még az eredeti üléseket is gyönyörűen újrakárpitozták.


Ilyen volt...

Maga a baleset története annyira banális, hogy szinte fáj leírni. A sötét decemberi délután a Váci úton hirtelen fékező kocsisor mögött a Corolla vezetője még éppen meg tudott állni. A mögötte érkező idős hölgy viszont az ütközés elkerüléséhez nem reagált elég gyorsan: egyszerűen feltolta a Hachirokut az előtte állóra. Ha már mindenki megállt, akkor az ilyen autós szendvicsekben mindig a legutolsó a vétkes. És persze a középső jár a legrosszabbul, hiszen annak az eleje és a hátulja is amortizálódik.

Ilyen idős kocsinál - idén 25 éves - sokkal nagyobb sérülés sem lenne meglepő, de szerencsére a felújítás során a kritikus pontokon megerősítették a karosszériát, ami megakadályozta a hasonló korú járműveknél szokásos "ripityára" törést. A hibalista azonban még így is hosszú.

Komolyan sérült a kis Toyota eleje-hátulja, ócskult az első-hátsó lökhárító, a sárfogó spoilerek, a hűtőrács, a lámpák, az első sárvédők, az index, a hátsó lámpák és a nyúlványok. További rossz hír, bár ez a képeken kevésbé látszik, hogy az ajtóknál eltűntek a hézagok, ezért a lakatolás a húzatópad beüzemelésével indul. És akkor még nem említettük az egyedi fényezés javításának nehézségeit. Ez az egyetlen, nem gyári specifikáció szerinti munka az autón, amit szintén meglehetősen idő és pénzigényes művelet volt elkészíteni.

Mégsem a különleges fényezés javítása, a húzatópad vagy a nehezen beszerezhető alkatrészek jelentik egy hobbiautó összetörésekor a legnagyobb bosszúságot, hanem az, hogy a biztosító mennyi pénzt fizet a törés után. Egy hasonló kocsinak az értékét nem lehet igazán pontosan megbecsülni, az átlagautósnak semmit, a rajongóknak viszont sok pénzt ér. Egy viszonylag jó állapotú, de nem frissen felújított AE86-osért, ha néha feltűnik a külföldi hirdetési oldalakon, többnyire 4-5000 eurót (1,1-1,3 millió forint) kérnek.

Aztán a felújítás is legalább egymillió forint, de a kivitelezés igényességétől függően ennek akár a két- vagy háromszorosába is kerülhet. Persze a használt autós értékbecslő katalógusokban a Toyota Corolla GT neve mellett ezen összegeknek csak a töredéke szerepel, viszont egy gyári alkatrészekkel történő javítás elég drága, így első körben a gazdasági totálkár biztosra vehető. Sajnos ilyenkor a biztosítóval hosszasan kell birkózni azért, hogy a helyreállításnak legalább egy részét fedező összeget kicsikarja belőle a tulajdonos. Reméljük, sikerrel jár, a szerencsétlen eset pedig nem veszi el a kedvét, és újra csatasorba állítja a piros-fekete kisautót.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr14881968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norx 2009.01.17. 19:27:33

És érdekes, a 20 éve is lejárt lemez kocka Ladámmal mindig megálltam időben, mindenütt hoztam a megengedett sebességet (+10%), gyorsultam a forgalom tempójában, és mindkét koccanásnál én voltam a vétlen. És még csak rá sem toltak az előttem állóra (fékezettre). Egyszer Vectra, máskor Octavia jött belém.
Szóval, aki pöcs/picsa, az baszhatja az ABS-t meg a jelenkori technikát.
(tény, hogy lecseréltem Ladát, mert egy frontálisnál bennedöglöttem volna, igaz, a mostaniban is)

subtotal 2009.01.17. 19:29:02

Egyébként nagy fékezéseknél nekem egyből autómatikusan a tükrön a szemem, hogy mit csinál a mögöttem jövő.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.17. 19:33:39

@XJS: Hát ja, a belső burkolatok és kárpitok nagy részét már nem lehet kapni, meg ami van az sem összeillő színekben általában :DD

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.17. 19:37:51

Azt még hozzátenném, hogy a "nem az előttem menő hanem az ő előtte menő féklámpáját nézem" technika igen hasznos tud lenni a közutakon :) Annyi probléma van ezzel mondjuk a hacsiban, hogy még a régi swift mögül sem látok előre annyira alacsonyan ülök benne :D:D:D

T-boy (törölt) 2009.01.17. 19:58:03

Norx
A Ladát könnyen magadra csukhattad volna
egy frontálisnál,és ezen a nem automata
öv sem sokat javít.Ez nagyjából minden
korabelire igaz/Skoda,Waresz,Polszki/.
"Utaskabin"annyit védett,mint egy
pufidzseki.

klacus 2009.01.17. 20:06:54

A biztosító egy fillérrel sem fog többet fizetni, mintha nem egy szétszakadt szar lett volna. Egyébként igaza is van, Én se fizetnék többet. Ha annyira fontos a kocsi, akkor köss rá külön biztosítást, mondjuk értékre kikötve, valami egyedi konstrukcióban. Ja hogy az havi 10 - 20 rongy.... ez a cumi, ebben a szakmában :-)

Pöle Peta 2009.01.17. 20:09:31

@Norx: Ez egy érdekes feltevés. Maradjunk annyiban, hogy az ABS arra jó, hogy csúszós viszonyok mellett, fékezés közben a kerék ne csússzon meg, és így relatíve irányítható maradjon az autó.
Az, hogy havon nyomsz egy satut, és ugyanezt egy ABS-es autón is megteszed, lehet, hogy az ABS-es később áll meg, de ő tud kanyarodni közben : )

2108face 2009.01.17. 20:18:39

Bizony. Kocka Ladával csak óvatosan! Láttam az autoreview féle töréstesztjét... Elborzasztó. Viszont minden 70-es évek végi, 80-as évek eleji kis/közép kategóriás autó hasonlóan törik.

T-boy (törölt) 2009.01.17. 20:20:16

PölePeta!
Lehet,számodra új info,de "száraz
viszonyok" között is pont ez a helyzet.

Pöle Peta 2009.01.17. 20:23:35

@T-boy: Ezt nemtudom sem alátámasztani, sem cáfolni. Nekem csak olyan tapasztalatom van, hogy a családi Kia Rio-val nehezebben álltam meg, mint egy ugyanolyan kategóriájú 2002-es Corollával és ABS-el.

Norx 2009.01.17. 20:26:22

Na jó, mikor elkezdtem sokat járni, épp a frontális félelmeim miatt cseréltem le (meg a megbízhatóság miatt). Meg ha a Balenoban lenne ABS meg lufi, nem dobnám ki természetesen belőle. De nincs. Mégsem toltam senkit seggbe 5 év alatt (kocsival:), és télen sem fordultam a kubikba. És nem azért mert olyankor konzerválom a kocsit.

gmower (törölt) 2009.01.17. 20:51:14

Oszlassunk el néhány tévhitet:

1. A károkozót nem perelheted, ha volt biztosítása, nem volt ittas, és nem szándékosan okozta a balesetet. A biztosító köteles az eredeti állapot helyreállításának fedezésére. Ha 2 millát költött rá, akkor az autó annyit ért, és kész, a többi lényegtelen. Sokat segít, ha vannak számlák, de anélkül is megoldható a dolog, csak kellően sokat kell cseszegetni őket. A biztosítót lehet perelni, de ezt ők sem szeretik, általában ha nehezen is, de inkább fizet.

2. Az ABS nem rövidíti a fékutat, "csak" arra jó, hogy satufék esetén is tudod irányítani az autót. Nekem az előzőben nem volt, mégis jobb volt, mint a mostani, amiben van, mert 2 literes benzineshez komolyabb tárcsák járnak...

3. Aki azt kéri számon, hogy minek költött rá ennyi pénzt, az egyszerűen korlátolt. Az égvilágon senkinek semmi köze hozzá, hogy mire költi az adózott jövedelmét. Én spec nem vagyok oda ezért a típusért, de elismerem azt a hatalmas mennyiségű munkát, amit beleölt ebbe a gépbe, és nagyon rossz látni, hogy így végezte :( Aki ennek örülni tud, az komolyan beteg, és jobb lenne, ha elmerengene önmagán...

HöZsö 2009.01.17. 20:52:05

Nem értem, hogy aki nem látja egy ilyen autóban a tökéletességet, mit keres itt? Járjon BMW-vel, meg Suzukival, amivel akar. Az ilyen blogokat meg megh lehet hagyni az igazi megszállottaknak, akik nem ólomnehéz, agyonextrázott, halk és unalmas autókkal szeretnének járni.

KIKÚRT-GECIRE-KURVANEHÉZ felfogni, hogy vannak ilyen emberek?

T-boy (törölt) 2009.01.17. 21:34:40

gmover
Az ABS-el kapcsolatos tévhited lehet,
hogy felülvizsgálatra szorul.

2009.01.17. 22:19:16

én már tóthzé töréstesztjét várom :)

Geza16V 2009.01.17. 22:23:37

@[Walaki]D`Lair:
Na, a Calibrát ne keverjük bele...

Krisi 2009.01.17. 22:35:40

@Mioporfeszosz: Azért az ABS-t ne keverjük már a klímával :)
A klímát én személy szerint utálom, mert folyik tőle az orrom. Egy nyarat volt "szerencsém" irodai munkával tölteni, és teljesen kiakasztott a retardált főnök, akinek az volt a mániája, hogy 36 fokban is 21 fokra kell tenni a klímát benn, és hosszujjúban kell lenni. Én meg szétfagytam, mert voltam olyan hülye, hogy nyáron rövidnadrágban és pólóban voltam :) Ráadásul még csak az sem volt, hogy mindenki elegánsan öltözik vagy hasonlók.
Persze ez ebben az esetben emberi hülyeség volt, tudom, hogy lehet ésszel is használni a klímát, de engem akkor is zavar. Azt meg asszem pont itt a TC-n írta valaki, hogy röhög, amikor 34 fok van, és emberek fázva szállnak ki a 16 fokra lehűtött kocsiból, mert ugye meg kell mutatni, hogy nekik telik rá :)
Szóval én klímáért sosem fizetnék felárat, ennyi. Ezért röhögtem, amikor azt írtátok, hogy klíma nélkül lehetetlen autózni. Nyáron le kell venni a ruhadarabokat, és pólóba már nem izzadunk bele, ennyi.

ABS témához csak annyit, hogy én az autót 90%-ban normális útviszonyoknál használom, ahol jól jön az ABS. Aki nem hiszi, járjon utána. (az meg már csak slusszpoén, hogy az úrvezetők nagyrésze nem tud még vészfékezni sem rendesen, aztán ha valami gebasz van, akkor rákenik az ABS-re, és példálóznak, hogy a Zaporozsec jobban meg tudott állni, mint az új Vectra...)

Desko 2009.01.17. 22:50:32

őszinte részvétem!

GergőÁron (törölt) 2009.01.17. 23:08:41

Én is egyetértek azokkal az előttem szólókkal, akik szerint aki tyúningolt hacsit hajt, az dögöljön meg, és szúrja ki a szemét a biztosító.
Köcsög geci, hogy egy AE86-ossal jár, amikor én gyalog.
Kit érdekelt, mennyi pénzt tolt bele. A beletolt lé nemszámít. És egyébként egy kis nyikhaj cigánygyerek csak ne felvágózzon, és a pénzt is adócsalásból szerezte, mert máskülönben nem is lehetne pénze hobbiautóra.

Mivel nekem nincs autóm, ezért szerintem ez úgy lenne még igazságosabb, hogy ha - kedves kommentelő, akivel egyetérek majdnem mindenben - a te hitelre vett Astrárdba mennek bele, tojjon ki neked a biztosító 17580 forintot, lehetőleg celluxszal megragasztott rojtos papír kétszázasokban, mert nem jótéknyság ez.

Senkit nem hat meg, hogy neked van pénzed, arra, hogy egy új autót vegyél, milliókért. Egy trabant is ugyanúgy elvisz bárhová, ezért szerintem be lehetne vezetni, hogy a gfb csak egy használt trabant árát fizesse ilyenkor.
Különösen azok a gazdag emberek dögöljenek meg, akik drága autóval járnak.

subtotal 2009.01.17. 23:14:20

@HöZsö: tehát szerinted és nagyon sok ember szerint csak az az igazi autóőrült, aki könnyű, túlmotorizált, a hétköznapokon lehetőleg használhatatlan autót tart, amiben még minimális kényelmi funkció sincs?
Akkor ezek szerint, akik mondjuk régi amcsi vasakat raknak rendbe és dédelgetnek, azok korcsok? Innen egy lépéssel arrébb azok meg aztán tényleg senkik, akik nagyteljesítményű, jólfelszerelt, kényelmes, a mindennapokban is használható igényes verdákkal járnak, igényesen karbantartva azt?

Minimum nem értek egyet veled, de azokkal sem, akik nem értik minek beleölni egy huszonéves vasba milliókat.

AzHofi 2009.01.17. 23:22:10

Így jár ki túlfetisizál egy eldobandó használati tárgyat, és beleöli egy új árát :-)

Pöle Peta 2009.01.18. 00:26:11

@GergőÁron: "Én is egyetértek azokkal az előttem szólókkal, akik szerint aki tyúningolt hacsit hajt, az dögöljön meg, és szúrja ki a szemét a biztosító.
Köcsög geci, hogy egy AE86-ossal jár, amikor én gyalog.
Kit érdekelt, mennyi pénzt tolt bele. A beletolt lé nemszámít. És egyébként egy kis nyikhaj cigánygyerek csak ne felvágózzon, és a pénzt is adócsalásból szerezte, mert máskülönben nem is lehetne pénze hobbiautóra."

Megdolgozik érte, és még dögöljön meg ?
Jópofa felfogás, hogyha te gyalog jársz akkor ő is tegye azt... Lehet, hogy ő tanult, és ezért futja rá ?
Attól mert magyar vagy, még nem kell parasztnak is lenni... Nem minden ember adócsaló, vannak olyanok akik félreraknak, vagy megengedhetik maguknak...
Ha nem tetszik akkor irány Oroszország és járhatsz zsigulival...

no_holy_shit 2009.01.18. 00:30:23


en is csak azt nem ertem, hogy aki ennyi energiat es penzt öl bele, az miert nem vesz 4-500eFt-ert a Bp-i rodeozasra egy suzukit vagy egy F astra (kombit). Ha ezek mar picit meg is vannak nyomva akkor az embernek mindig megadjak az elsobbseget. nem felti az ember es az ember csak nyer ha vki beleszall.

Pöle Peta 2009.01.18. 00:37:36

@no_holy_shit: Kényszerből ment az autóval, nem mindennap használja, ez a cikkben le van írva.
Én is ha tehetném, lenne egy mászkálós és egy szépítgethető kultikus japán autóm, de most van 2in1...

Pöle Peta 2009.01.18. 00:38:41

@no_holy_shit: bocs, nem a cikkben, hanem XJS kommentjében...

GergőÁron (törölt) 2009.01.18. 01:21:12

Pöle Peta 2009.01.18. 00:26:11

az nem merült fel benned-e, hogy kommentemet nem szó szerint kell érteni?
És most így ha újra elindulsz, de immáron az ironikus hangvételt is megpróbálván figyelembe venni a szöveg értelmezése során, nem-e jutsz arra, hogy egy büdösnagy kapufát rúgdalsz itt nekem e?

Leung 2009.01.18. 02:10:46

"A sötét decemberi délután a Váci úton hirtelen fékező kocsisor mögött a Corolla vezetője még éppen meg tudott állni. A mögötte érkező idős hölgy viszont az ütközés elkerüléséhez nem reagált elég gyorsan: egyszerűen feltolta a Hachirokut az előtte állóra."

Hogy tudott a toyotás időben megállni? -Az illegális tuningolt fékekkel.

Ha időben normálisan fékez, akkor a mögötte jövő, a féklámpáját látva, hamarabb fékez és elkerülhető lett volna a baleset?
- Igen.

Számíthatott-e rá, az idős hölgy, hogy előtte egy versenypályára épített sport autó van, aminek rendkívüli lassulásra képes?
-Nem.

Ugyan így bármelyikünk seggbe vágta volna?
- Igen. (Én nem, mert amikor meglátom az integrás, civices, tuning majmokat 3 autó távolságot tartok, vagy inkább sávot váltok. Dynomen helyzet.)

Remélem az idős hölgy fogad egy ügyvédet, aki ráveri a baleset felelősségét a toyotásra.
Tanuljuk már meg, a közlekedés nem hülyegyerek játszótér!

Leung 2009.01.18. 02:18:17

Most jut eszembe!
Nem is rossz pénzkeresési lehetőség.
Veszek egy suzukit/opelt/civicet, rakatok rá valami 6 dugattyús féket, mart, lyugatott tárcsával, és rendszeresen seggbe vágatom magam, a délutáni csúcsban.
Esélytelen, hogy bármilyen mögöttem jövő olyan lassulásra legyen képes.

A kocsit megfújatom, sarki lakatos pityuval. A biztosító pénzét bezsebelem, és mehet tovább a móka.

Leung 2009.01.18. 02:29:10

Klímáról lehet vitatkozni.
Jó az ha ott van a kocsiban, nem kötelező használni. De eladni nélküle csak mélyen ár alatt lehet egy autót.

saki05 2009.01.18. 04:52:18

Én sokszor többre tartok egy ehhez hasonló minőségben gyári! állapotra helyre állított 20 éves autót mint sok mai társát mert járhatsz bármilyen új autóval az bárkinek lehet és csak 1 leszel a millió autós közül de egy "régi új" autó az egyszerűen könnyfakasztó,ami nem lehet akárkinek csak rengeteg idő,pénz,és energia beleölése árán.Az ilyen autó érték! Anyagáron is de legfőképpen eszmeileg.

GreenHooligan · http://elitfodraszat.fw.hu/ 2009.01.18. 05:20:20

@Leung:Szóval a Corollának a másik autó seggébe szállva kellett volna várni a szegény nénit hátulról? Szted ha legális féke van akkor előbb kapcsol és lép a fékre a corollás, és így a mami meg tud állni? Olvasd el az idézett szöveget a kommentedbe és gondold át még egyszer a szitut!!
Nem dísznek teszik fel az emberek a tuning fékeket, és ha most nem jön a mami hátulról, akkor lazán megúszta volna mindenki...Szarul jött ki a lépés ennyi.
Én azokat jobban rühellem, akik a legolcsóbb pofákat és tárcsákat veszik meg (és azokon a nyúlós szarokon nem segít az ABS)!
Ráadásul egy lapon se említhető egy ilyen igazi tuning autó egy Civiccel, amire max. feltettek a suhancok egy sportkipufogót.. (az más kategória és nem tuning)
Nem hiszem, hogy jelen esetben a vezetési morállal lenne a probléma (aki ennyit költ a verdára, az nem játszótérnek nézi az utakat)..

Aki meg nem vágta le elsőre, h minek tuningolunk egy autót (akár corolla akár más hazánkban lenézett márka),az sokadszorra se fogja.. Vegye úgy, h betegek vagyunk!

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.18. 08:11:06

tuningolt illegális fék, ez jó XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

MrAC 2009.01.18. 08:40:29

Kár a szép autóért de sajna az ilyet nemtudod kivédeni.
Az autódra költött összeget legyen az bármekkora , sosem kapod vissza, mindegyik egy feneketlen kút, de azért szeretjük őket.
Mikor engem törtek kárfelvevő mondta is hogy gyorskocsi meghogy látszik hogy sokba van de neis reméljem a nemgyári feláras alkatrészek megtérítését. Végülis sima személykocsiként van biztosítva...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.18. 08:43:56

@Leung:

Ha te közlekedsz, akkor sajnos hülyegyerekjátszótér...

Honnan a fenéből szopod a hülyeségedet?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.18. 08:53:41

illegális fék:-)))ezen jót röhögtem.

Pöle Peta 2009.01.18. 08:54:19

@GergőÁron: "Laikus" és együttérző számára, szerinted hol látszik az irónia ?
Mert nekem elsőre valahogy nem látszott...
Így utólag, meg bocs a kirohanásomért...

Leung 2009.01.18. 09:51:28

@GreenHooligan:

Vedd ki a képletből a későn fékező corollát, és mindenki megáll úgy ahogy kell.

A suzukinak pont egykategóriás a féke, a corolla előtti skodával.

Ha nincs tuning fék, már a corolla se tud megállni időben, hanem bele csattan az előtte menőbe. Egyértelmű, ha időben elkezd lassítani, (világít a féklámpa) a mögötte levő is lassít és meg tud állni.
Fizikai képtelenség, egy széria autó fékjével akkorát lassulni, mint egy épített autóval.

Továbbra is azt mondom, jó, meg szép a nagy fék, csak tudni kell használni.

A balesetért a felelősnek a corollást tartom!

Leung 2009.01.18. 09:53:00

@kolbászoszsömle:
Kifejtenéd a véleményedet bővebben, mert ebből csak annyi jött át, hogy egy netcigány vagy... :D

1:28 2009.01.18. 10:00:21

az illegális tuningolt fék mellé még ez a követési táv duma az igazán mókás. reakcióidő + fizika, két autó, két külön lassulás, út stb.
A hátsó akkor tartja be a követési távot, ha bármi mögött meg tud állni. lehet az gt-r is, trabant is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.18. 10:02:08

@Leung:

Az illegális tuningolt fékes kiszólásod, te agyhalott fórumdroid. ;-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.18. 10:04:15

@Leung:

megvan a me4goldás.

Le kell szerelni a fékeket,és sosem tolnak meg hátulról...

Leung 2009.01.18. 10:05:45

@Gyurma73: Biztos akkor is ilyen jól szórakoznál, ha te vágtad volna seggbe a corollát.

Csak egy percig érezd át. CSATT.. Ott a kocsid felgyűrt motorháztetővel. Kiszállsz, meglátsz egy hormonzavaros buzigyereket, aki nagyon csúnyán nézz rád, meg az előtte levőt, aki szintén.

Mész előre, látod amibe beleszálltál, elől hátul lyuggatott, mart tárcsa, a felnit kitölti a féknyereg... És megszólal a gazdi, hogy te vagy a hibás, amiért nem tudtál ugyanakkorát lassulni.

Az ilyen esetre van az igazságügyi szakértő, aki megvizsgálja, hogyan lett volna elkerülhető a baleset. Továbbá megvizsgálja, hogy alkalmas-e az adott autó közúti közlekedésre.

Nem tudok mást mondani azon kívül, hogy a balesetet, a corollás okozta, azzal, hogy későn fékezett.

Leung 2009.01.18. 10:07:01

@1:28: Bármi mögött, ami közúti közlekedésre lett gyártva... Maradjunk ennyiben.

Leung 2009.01.18. 10:13:38

@kolbászoszsömle: Tudod mit igazad van.
De maradjunk annyiba, mindenki elnyerte a méltó büntetését.

A suzukis mami, amiért nem ismerte fel, hogy előtte egy fantasztikus Hachirokui megy.
A hachirokuis, amiért nem fékezett időben :D Ez a baleset, az ő fejében dőlt el.
Úgyse fogja a biztosító kifizetni a szarját, mert a biztosító a kockázatot egy 25éves corollára vállalta, nem egy Hachirokuira.

És én is amiért hülyékkel leállok vitatkozni :D

gmower (törölt) 2009.01.18. 10:14:28

Leung

Hát te beteg vagy... Nem kell igaszágügyi szakértő, hogy tudjuk hogyan lett volna elkerülhető a baleset: a néninek be kellett volna tartania a követési távolságot! Tők mindegy, hogy egy trabant, vagy egy Ferrari megy elötted, akkor is meg kell tudnod állni mögötte! Még ilyen okfejtést, hogy valaki azért hibás egy balesetért, mert jobb fékek figyelnek az autóján, mint az átlag nem hallottam. Ebből is látszik, hogy a világegyetemnél csak az emebri hülyeség "végtelenebb" :D

akira76 2009.01.18. 10:17:09

Monjuk én sem értem, miért kéne az idős hölgyet beperelni. Elismerte felelősségét, ennél többet neem tehet.
a biztosító meg rendezi a kárt.
Betolja a toyotához, és megcsinálják. (abból pénzt nem fog látni)
Vagy megcsináltatja egyezségre, de egy 25 éves autót fognak avultatni, és gazdaségi totálkáros lesz. A kárszakértőt meg nagyon nem hatja meg, hogy mennyibe van az autó(tuningcsomagok).
Ezért nem érdemes csicsázni az autót, tuning, és egyéb dolgok. az autót használni kell. Persze van, akinek ez hobbi, de az viselje a következményeket.
Volt nekem is új autóm, karcmentes, de míg bent voltam a auchanban, addig valaki végighúzta az oldalát (egész jobb oldala fényezés). Majdnem infarktust kaptam. Persze se betétlap, se telefonszám. Casco nem volt, így fényezhettem az oldalát. Ennyi, így jártam.

gmower (törölt) 2009.01.18. 10:17:40

Leung 2009.01.18. 10:13:38

Hát, tudod te még fokozni a baromságot! A biztosító nem vele kötött szerződést, hanem a mamival, és bizony azt vállalta, hogy állja helyette a kárt, bármekkora is legyen az. Ez esetben ez bizony elég jelentős, tök mindegy, hogy te ezt hogy gondolod...

gmower (törölt) 2009.01.18. 10:21:36

akira76

"A kárszakértőt meg nagyon nem hatja meg, hogy mennyibe van az autó(tuningcsomagok)."

Hát ez is oltári nagy baromság. Nekem még azt is beleszámolták GTK-nál, hogy minden műanyag elem színre fújt volt. Persze levelet kellett írnom miatta, de aki töketlen, annak nem is fogják kifizetni....

Leung 2009.01.18. 10:21:57

@gmower: Ajánlom figyelmedbe: "Miért fontos az értő olvasás megtanulása" című olvasmányt. Googleban megtalálod :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.18. 10:31:05

@Leung:

Azt hiszem, tudom, hogy mi a baj, hogy mit nem értesz...

Lyuggatott, mart féktárcsa meg az egyéb ilyen féktuningok nem abban segítenek elsősorban, hogy egy hirtelen vészfékezésnél megtudjál állni, hanem abban, hogy hogy ezt a hirtelen fékezést végre tudd hajtani gyorsan egymás után nagyon sokszor.
A fék adagolása könnyebb vele, ezzel lehet némi járulékos plusz lassulást elérni, de alapvetően nem azért van a tuningfék hogy gyorsabban álljonmeg az autó, hanem, hogy sokszor egymás után. Az nem analóg a tuning motorral, hogy az jobban megy, ez meg jobban fog.

Ebben a fenti tojókában gyanítom ABS sincs...

gmower (törölt) 2009.01.18. 10:52:18

Leung

Értem én, hogy mit írsz, pontosan arra reagáltam, hogy miért baromság. Pontosan úgy is reagáltál, mint aki rájön, hogy baromságokat ír, de ezt semmiképp nem hajlandó belátni, így a vitapartner szellemi képességeit vonja kétségbe. Remélem, hogy még csak 14 körül vagy, mert akkor még kinőheted...

Jamci 2009.01.18. 10:53:20

@Leung:

Baszki, te fizikai analfabéta nagyszájú majom!

Szerinted a féktárcsa érintkezik az aszfalttal???

Húlyegyerek, gondolkozz már! A gumi és az aszfalt között van a kapcsolat, ugyebár a 4 tenyérnyi...

Lehet bármilyen féked, ha fos Tigar gumit használsz!
Olyan hülyeséget beszélsz itten!

Ahogy az elöttem szóló is írta, a komolyabb fékek a nagyobb terhelésre vannak, sokkal jobban adagolhatóak, bírják az intenzív sokszori fékezést! Attól még, hogy a fos gumival szerelt autódra felrakot a csili vili féktárcsáid, nem fogsz gyorsabban megállni!

Baszki az írásodból az következik, ha beleszállsz egy trabival egy Audiba, fizessen az Audis, hogyan merészelt RS-t venni komolyabb fékkel, mint ami a Trabin van???

Ennyivel baszki a srác kiszállt, odament a nénikéhez, megnézte a kocsiját és asszongya, hé nincs téli gumi/olcsó fos gumit használ, beperelem, mert nem az időszaknak megfelelő gumit használ/szar minőségű, bóvli gumit használ, nem márkás jó tulajdonságokkal rendelkezőt.

Ébresztő, az a baj, hogy értelmes gondolkodás nem tanítható, ezért sajnállak!

Tomcy 2009.01.18. 10:56:29

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Szegény!!!!
Rohadt biztosítók! Utálom őket, mindegyik lehúzós szemét tetű!
Persze az új autókra fizetnek annyit mint állat az ilyen ritka csodákért meg szart se akarnak!
Remélem tud valamit intézni a srác! Szurkolok neki!
Az ilyen öreg nyanyákat meg ki kell tiltani az útról akik nem látnak 2-ig!

Leung 2009.01.18. 11:07:22

@Jamci: Baszki, baszki, baszki... itten.:D

Tomcy 2009.01.18. 11:19:17

@Leung:

Ha te szálltál volna belém hasonló helyzetben, és nekiálltál volna így okoskodni nem igazságügyi szakértőt kellett volna hívni hanem a hullaszállítót!

Legalább azzal az alapvető fizikai tudással rendelkezz, ami elég ahhoz hogy ne beszélj ilyen baromságokat!

A sima swiften vagy bármilyen új autón még full száraz meleg aszfalton is ha 100-ról nyomsz egy satut akkor is dolgozni fog az ABS mint állat! Ami azt jelenti, hogy nem a gyári fék kevés mivel blokkolóra tudja fékezni a gumit, hanem a guminak nincs akkora tapadása az aszfalttal, hogy a fék kevés legyen megfogni normálisan és ezért blokkol!
Ez kb akkor lenne igaz, ha egy 90fokos üzemmeleg 235-ös slick gumi lenne mind a 4 keréken és az aszfalt is lenne vagy 40fokos és csont tiszta!
Talán ott már nem lenne elég a gyári fékerő, hogy beblokkolja a kerekeket, de még ez sem biztos!

akira76 2009.01.18. 11:31:01

@gmower: Nem a színre fújt lökhárítóra gondoltam, hanem pl az egyedi fényezésre. Hiába volt neki például 500ezerbe, a biztosító nem fogja "elhinni", hanem az ő szakértőjük becsli, mennyobe lehetett, és avultatják, egy 25 éves autó szinten.

gmower (törölt) 2009.01.18. 11:45:02

akira76

Ha van róla számlája, akkor azt el kell fogadják, és nem 25 évre avultatják, hanem a fényezés óta eltelt időre. Nem mondom, hogy könnyű lesz kiverni a pénzt belőlük, lehet, hogy valamennyire rosszul is jár, de semmiképp nem vehetik úgy, mintha egy hagyományos 25 éves Corolla lett volna. A káreseménykori értékét határozzák meg a gépjárműveknek, ehhez csak útmutatást nyújt az Eurotax szerinti érték, mert normál esetekben a piaci értéke akörül van. Ez semmi esetre sem normális eset, itt a valódi piaci értéke köszönöviszonyban sincs azzal. A biztosító köteles úgy eljárni, hogy a vétlen félt ne érje kár (ugyanakkor nem is nyerészkedhet belőle), vagy úgy hogy a javíttatást fizetik, vagy úgy, hogy annyi pénzt adnak, amennyiből lehet venni egy ugyanolyat. Ez esetben arra kell rámenni, hogy semmi esetre se legyen GTK, ezt a kárkori érték feltornászásával el is érhetik. (javaslom, hogy szedjen össze rengeteg hirdetést, ahol ilyen szépen felújított Corollát árulnak, és rögtön kezdje el velük bombázni a biztosítót). Nem lesz könnyű, én sok sikert kívánok hozzá, és remélem régi fényében tündökölhet még!

1:28 2009.01.18. 11:48:50

még teszek egy elkeseredett kisérletet: a reakcióidő és az autó fékereje egy-egy dolog. A surlódási tényező (út és gumi), a sebesség és a tömeg (hoppá)is befolyásolja a fékutat. Leung, gondolod, hogy ezt mindet ki kell írni a hátsó szélvédőre?
Az viszont tény, hogy a hátsó mamit is sajnálom. Mindenkivel megesik, hogy elbambul, elfárad, szerintem ő sem érezte jól magát, hogy balesetet okozott.

HöZsö 2009.01.18. 11:49:05

@subtotal: Úgy látom ismerjük egymást, és tudod, hogy amerikai cirkáló-megszállott is vagyok. Sőt, a legegyszerűbb, ha az összes veteránkorú autót rulajdonló embert "rendes" autóbuzinak tekintünk, és akkor nem hagyunk ki semmit.
De itt most youngtimerekről van szó.
Amikor extrákról írtam, nem elsősorban a kényelmi, hanem a "vezetést segítő" és "biztonsági" extrák lebegtek a szemem előtt, amiből valljuk be, egy régi amerikaiban sincsen sok. Az amerikai autó számomra egy öncélúan nagy batár, ami azonnal megdobogtatja az ember szívét ha meglátja, mert a formatervezők szándékosan igen erős kisugárzást adtak mindegyiknek, ezt megerősítve egy erős vényolcassal nagyon addiktív műfajt kapunk. Tehát mondhatjuk, hogy háromféle ember van, az egyik szereti, a másik nem ismeri, de szeretni fogja, a harmadik meg zsigerből utálja mert irigykedik, hogy neki egy lelketlen műanyag autója van.

Geza16V 2009.01.18. 12:26:56

@Leung:
Öcsém, te mekkora suttyó vagy... :)
Az meg, hogy belekötsz valakinek a stílusába, még rohadtul nem mossa le rólad, hogy totális marhaságokat beszélsz. Kár terelni...

Krisi 2009.01.18. 12:45:02

@Leung:
"az igazságügyi szakértő, aki megvizsgálja, hogyan lett volna elkerülhető a baleset."

Úgy, hogy otthon maradsz, vagy aznap buszozol :)

A biztosítót viszont egy szintig megértem, hogy az autókat mint közlekedési eszközt kezelik, és nem mint műalkotást. Mert ugye a normális emberek (nem, ők nem mi vagyunk, ők nem olvasnak ilyen blogokat:) az autót arra használják, hogy eljussanak vele A-ból B-be.

Ha valaki arra használja az autót, hogy szabadidejében elégessen vele öncélúan pár liter benzint, és szerelmeként tekint az autójára (mint itt sokunk), az kössön rá speckó biztosítást, amibe benne van a fényezés, a brembo fékek meg a többszász munkaóra. És akkor nem kell azon görcsölnie, hogy mikor száll bele hátulról egy mami.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.18. 13:05:34

@Krisi:

Kiegészítő biztosítás arra kell, ha hülye a sofőr, és feltekeredik a fára, akkor legyen aki fizet, nem pedig arra, hogy ha más okoz kárt, akkor az ne a te bajod legyen...

Ennek az autónak az értéke nem éri el egy középkategóriás új autó értékét, amit viszont azért fizet ki, mert az annyiba volt a tulajnak, pedig járhatott volna valami öreg szarral is...

Jamci 2009.01.18. 13:23:22

@Leung:

Most ezzel jól odapörköltél...
És ha már itt tartunk, elgépeltem a követzkezőket is:
- Húlyegyerek
- beperelem

TóthZé 2009.01.18. 14:16:57

@Leung: a hormonzavaros buzigyerek én volnék, illegális tuning fékek pedig az én fehér autómon vannak. Köszönjük az építő hozzászólásokat, különösen a szövegértés részre vonatkozót, amit én is szeretnék a te figyelmedbe ajánlani.

Az ebben a blogbejegyzésben szereplő, piros-fekete Toyota Corolla fékrendszere teljesen gyári, igaz frissen felújított állapotú volt.

A fékrendszerek és más tuning- vagy versenyalkatrészek legalitásával kapcsolatban pedig szeretném mindenkinek a figyelmébe ajánlani az összes N-, H-, A-csoportos vagy WRC kategóriájú raliautót. Amiknek rendszáma, műszakija, kötelezője ÉS nagy féke, slick gumija (stb.) van egyszerre. Legálisan.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.18. 14:19:31

Fú baszki, elszégyelltem magam, megyek is ki lecserélem a hacsin a tárcsafékeket wartburg dobfékekre, mert akkor nem jönnek belém hátulról...

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.18. 14:20:48

mekkora kemény lenne, ha illegális volna a féktuning...XDDDD NEM rakhatsz a gyárinál jobb és biztonságosabb cuccot a kocsidra, mert kész passz :DDDDDDDD

morcosboci 2009.01.18. 14:35:58

ay Eurotax a hibas!!!! elvileg az auto valos piaci erteket kellene tukroznie a piacrol vett adatok alapjan.Minden auto annyit er amennyit

Krissal 2009.01.18. 14:38:04

@Leung:
Hú, de hülye vagy. (ennél többet nem érdemelsz, te majom :D)

axax 2009.01.18. 14:44:42

Én számlásan csináltatnám meg az összes javítást. A biztosító fizet, amennyit fizet (első körben), aztán a különbözetet pedig mind az öreg nyanya, mind a biztosítója felé jogi úton érvényesíteném. Neked károd keletkezett, valaki meg kárt okozott. Olyan nincs a világon, hogy károkozásért a károkozót ne kaszálja el bármelyik bíróság! Jó esélyed van peren kívűl is megegyezni. Szerencsére itt a totalcar.hu-n elég jól dokumentálva lett a felújítás folyamata.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.01.18. 14:54:06

A fékberendezés módosítása, lévén biztonsági berendezés, egyedi engedélyköteles.
Megkérjem az nkh szakvéleményét esetleg?

Mioporfeszosz (törölt) 2009.01.18. 14:58:10

Egek...a biztosító mikor fizet aláírod, hogy további igényed-követelésed nincsen.
Ha nem, akkor nem fizet, hanem további hercehurca vagy per.

Minek kommentel ide a sok droid, akinek életében nem volt semmiféle kárrendezéses ügye?!?!?

x 2009.01.18. 15:12:10

Dühös vagyok !
TIR biztosító - ha ilyen kötelezővel tör össze valaki ,feltétlen hívj rendőrt,mert a végén nem fizet és ha lehet rögtön keress 1-2 tanut is ! Ha a rendőr nem jön mert nem történt személyi sérülés akkor hazudd azt hogy fáj a fejed...stb. muszály trükközni hogy megkapd a pénzed...sajnos. Tapasztalat...olyanok mint a MÁV volt az utóbbi időben.
Nekem volt tanu, rendőrt is hívtam de nem jött,mert nem volt sérült... a végén biztosítási csalással vádoltak meg, kb.300e Ft-os kárértékért egy 4 mill. 3 éves autónál ! ez hihető nem ? Most perelem Őket, hazudnak,igazi szemét rohadék módjára viselkednek, pl: a kirendelt szakértőt lemondják a hátad mögött arra hivatkozva TE nem érsz rá.Én meg a helyszínen várom mint 1 hülye, 1 órás telefonálgatás után derül ki mit műveltek a szemetek... TETŰ banda !!!!!!!!!!
Nem a negatív reklám miatt.. de ti NE a saját károtokon tanuljatok.

keno 2009.01.18. 15:16:43

@Leung:Úgy kell követni a másikat, hogy te tőle függetlenül meg tudjál állni. Nem számít hogy tuningolt-e a fékje. Minden normális autógyár igyekszik a lehető leghatásosabb fékekkel ellátni az autóját. Ez nem bűn hanem ésszerű fejlesztés. A te elméleted szerint a rossz fékkel rendelkező autósok tulajdonosait ki kellene tüntetni mert nem veszélyeztetik a mögöttük haladókat! (igaz mindenki mást igen) Aki szándékosan töreti magát össze hátulról az nem a jó fékjeire játszik hanem a mögötte haladó ostobaságára.

Az ABS pedig száraz úton rövidíti a fékutat mivel a gumik tapadása a megcsúszás határán a legnagyobb. A csúszó kerék nem csak irányíthatatlanná teszi az autót de kevésbé is tapad tehát hosszabb úton lehet vele megállni.

x 2009.01.18. 15:17:10

Még valami...
A tanuk eskü alatt vallanak, az ellenfél is eskü alatt vall, nyilván megéri 2-3 évet kockáztatniuk hamis tanuzásért meg 300e Ft-ért amiből lejön a kár helyreállítása ami meg marad 4 felé dobjuk...hahhahaha
Ez a biztosító 1 igazi baromállatbarom szar.. ja és még ez előtt soha sehol nam volt ügyem biztosítóval sem...

Rob-úr 2009.01.18. 16:12:00

Ti őrültek vagytok. Leung papa szerintem egy óriási poéngyáros, futószalagon köpködi a jobbnál jobb vicceket, ti pedig humorérzék híján nekiugrotok szegény párának. Az illegális tuning féket szerintem viccből írta, ahogy a: "felteszek egy jó nagy lyugatott féktárcsát a tuning civicemre és kurva nagyot kaszálok vele" című tervet is. Nekem tetszik ez a terv. Egyébként szerintem azért húzta elő a zsákjából ezt a kis mókát, mert a sok harcipulyka nekiugrott szegény, öreg, nyugdíjas hölgynek: "HALLOD, KAJAK KICSINÁLTAM VOLNA A NYANYÁT, VÁGOD, HÖ?" Az ilyen típusú kölyköknek pedig a ravatalozóban a helye.

Krisi 2009.01.18. 16:18:18

Azért sokaknak még most sem világos, hogy ilyenkor nem a mamit kell perelni, hanem a biztosítóját. Azért van a biztosítás, hogy ha valami kárt okozok másnak, akkor ne én fizessem ki neki zsebből, hanem a biztosító. Ha babettával végighúzom egy Ferrari szalon összes autóját, még akkor sem kell egy forintot se fizetnem, mert fizet helyettem a biztosító - persze csak akkor, ha nem direkt csináűltam ezt.

gmower (törölt) 2009.01.18. 16:18:41

x

A rendőröknek kötelességük kimenni akkor is, ha nincs sérült. Nagyon megpróbálnak lebeszélni róla, de nem szabad hagyni, én kétszer is kirángattam őket, szerencsére egyik esetben sem volt sérülés. Elég, ha annyit mondasz, hogy a vétkes nem akarja elismerni a felelősségét. Az még nagyon fontos, hogy a kék-sárga kitöltése nem jelenti a felelősség elismeréstét (aki nem hiszi, olvassa el a betétlapot alaposan, segítek: Baleseti bejelentő szöveg alatti mondat)! Nekem szerencsére viszonylag jó tapasztalataim voltak a biztosítókkal, pedig tavaly januárban a MÁV-val is volt dolgom.

Végül a vétkes nem ismerte el a felelősséget, vagy mi történt pontosan?

S.S. 2009.01.18. 16:18:50

Hát mit is mondhatnék. Nagyon sajnálom, és ha más nem de én nagyon is megértem a problémád. =(

Nekem egy veterán autóm van (38 éves), szintén felújított minden egyes porcikája... És szintén megtoltak igaz még banálisabb módon mint téged. 40 fok, kánikula, verőfényes napsütés, nyár. Annyival megspékelve hogy MÁV Biztosító...

Pénzt mai napig nem láttam, kocsit mai napig nem használom. (Igaz találkozós autó, ilyen időben úgysem vettem elő sose, de akkoris...)

Egy érdekesebb cikket lehetne adni erről az egész MÁV-ról meg az én különleges esetemmel, okozói kölcsönautóval, külföldi állampolgárral, MÁV ilyen-olyan lehetetlen faramuci kérdéseivel stb...

A kárszakértő meglepően segítőkész és megértő volt egyébként nálam, normális kárértéket hoztak ki, igaz lehet csak azért mert tudták úgyis mindegy... Úgysem fizetnek...

BlazeHun 2009.01.18. 17:09:03

@Mioporfeszosz: Azért még lehet sajnálni az esetet attól, hogy te kőbunkó vagy. Eszem fasom megáll, az ilyen minek ír ide ?!

GreenHooligan · http://elitfodraszat.fw.hu/ 2009.01.18. 17:14:30

Engem is törtek, MÁV-os volt.
A nagy hercehurca miatt döntöttem úgy, h ezek után a TIRnél fogok biztosítást kötni, hisz minek fizessek többet egy biztosítónak, ha az számít, h aki összetör az kinél kötötte biztosítását.. Az egész rendszer el van baszva!

S.S. 2009.01.18. 17:31:35

@GreenHooligan: Igazad van főleg az utolsó mondatodban.
El van tökétől rontva az egész. Ilyet mint ez a magyar biztosítási rendszer a világ még nem látott.
Nyugati államokban történne ilyen hogy becsődöl egy, és marad mögöttük 10.000 károsult? A sajtó persze ott lezárta az ügyet hogy aug. 15-én becsukta a kapukat a MÁV. Innentől hogy azok akik beszopták mihez kezdjenek mi lesz? Hát ülj le a sarokba és nyelj egy nagyot. Neked van a legutolsó jogod, a lényeg valakik fent sikkasszanak nagy büdős citrombaharapott disznót te meg a morzsákkal beérjed.

Jamci 2009.01.18. 17:49:52

@Mioporfeszosz:

Azért meg kell különböztetni a dolgokat.

E vagy H jeles a boltokban kapható luggatott, fúrt tárcsa és a puhább fékbetét is. Típusazonos autóból átrakható a nagyobb fék.

Nem utcára gyártott fékberendezés, típusidegen autóból származó fék ugyancsak átépítési engedélyhez kötött, ha megadják.

Átvitel honvéd 2009.01.18. 18:05:37

Kár ezért az autóért.

Engem is toltak már meg, -- igaz, nem én vezettem. Szar érzés. ...Pláne, az autómat én is szeretem (még ha nem is öltem a lábra állításába annyi energiát és pénzt, mint a Corolla tulajdonosa).

Mégis azt mondhatom, hogy az ilyen ráfutásos balhékat el lehet kerülni. Egyetlen titka van: az ember arra optimalizál, hogy úgymond "egy legyen" a forgalommal. Az elv egyszerű. Se az elöl, se a hátul haladókkal szemben ne épülhessen fel túl nagy sebességkülönbség. ...Ennyi. Ehhez -- gyakorlatban -- az kell, hogy az ember két-három-négy-öt autóval előre figyeljen, figyelje a forgalom dinamikáját, időnként nézzen a visszapillantóba, és a sebességével próbáljon "beilleszkedni" a forgalomba -- esetleg megkeresve és megtalálva a "lyukakat", ha tf. a forgalomnál gyorsabban akar menni. Ebben az esetben az ember csak az igazán extrém eseteket szívja be (ha tf. valaki se szó, se beszéd, egyszer csak vészfékez, vagy "elalszik" és sávot vált a mellette haladóra, vagy elalszik és hátulról "megérkezik" az álló sorba, ahol az ember áll, ...de az ilyeneket semmilyen stratégiával nem lehet kivédeni).

Azért gondolom, hogy ez fontos, mert testközelből tapasztaltam a vezetési stílusaink közötti különbséget azzal, aki az "én" esetemben vezetett. Ő arra "optimalizált", hogy adott pillanatban és helyen minél kevésbé legyen "útban" a többieknek. Ennek megfelelően hirtelen indult el (hogy ne tartson fel senkit), és hirtelen lassított (hogy addig se legyen útban). ...Ez egész addig jól működik, amíg az ember mögött jövő figyel. Akkor egyszer (egy feltorlódott sor mögött álltunk meg) a mögöttünk jövő nem figyelt, és jött a meglepetés. ...Természetesen ő volt a "hülye", mert elaludt, de ha azt a kérdést teszem fel, hogy elkerülhettük volna-e a csattanást, a válasz az, hogy már persze. Ha lassabban "csorgunk", és kissé "feltartjuk", akkor sem nem tudott volna nagyobb sebességre gyorsítani az egyébként rövid távon, sem arra nem lett volna alkalma, hogy "elaludjon".

...Mielőtt valaki megkérdezné, nem akarom kritizálni a Hachi tulajdonosát. Van elég baja. ...Csak ez jutott róla eszembe.

GreenHooligan · http://elitfodraszat.fw.hu/ 2009.01.18. 19:11:42

@Borbíró Piroska: A Corolla esete kb ez lehetett: A Toyota előtt hirtelen fékeznek, a "csorgás" kizárt, erőteljes fékezés és megállás, majd a mögötte jövő nem volt ilyen szerencsés és belecsúszik...
Elméletnek szép és tényleg így kéne fékezni és figyelni ahogy írtad, de vannak esetek, amikor nem jön össze..

Ráadásul a sofőrök többsége felkészületlen egy ilyen esethez, vészfékezni se tudnak, nem ismerik autóik határait.. Az átlag ember nem fogja a parkolóban a vészfékezést gyakorolni,(hisz van jogsija, tanulta) mert nem is gondol arra, h bármikor is szüksége lehet rá.. Sőt! Parkolni se tudnak, és azt se gyakorolják, csak élesben kockáztatnak és persze húzzák a verdákat a betétlapot meg hírről se ismerik ilyenkor..

Azt meg merem kockáztatni, hogy a tyuningos gyerekek vagy mint a Corollás barátunk jobban ismerik autóikat, mint a nullkilométeres verdákat nyúzó, az autót csak eszközként használó idősebb honfitársaink. Persze mind 2 kategóriából vannak kivételek!

Doubledeceker 2009.01.18. 23:28:22


Eddig kétszer köttek belém első eset, Erzsébet híd zuhogó eső, sor megtorpat én pedig kissé elbambultam ezért csak úgy tudtam megállni, hogy magamra rántottam a kormányt is, de még maradt előőtem fél méter hely. Egy fiatal szöke picsa szállt belém, kis peugeot-tal, aminek mindkét lámpája kiugrott.

Hát sajnáltam, illetve sajnáltam volna, ha nem kezd órdítani, mint egy narkós kurva, Azt ordította mér áttttá meg Te buzi. Én meg berágtam és visszaszoltam Neki azért te hülye picsa mert előttem is állnak, talán mentem volna beléjük....

Rendőr lett a vége, és mit mondtak a jóemberek, tök mindegy, hogy én elbambultam van sem, neki úgy kell közlekedni, hiogy meg tudjon állni, minden körülmények között.

Mekkora egy ordenáré ribanc colt, te jó ég.....

Sajnálom, mert én is hibás voltam, de én csak megálltam.

Mostr nyáron meg a körúton jött nekem egy Pasatos faszi, mert elindult előllem egy parkoló autó és én nem mentem neki, ép csak megtudtam állni, a pasatros nem.

De ez rendes volt, egyből ellnézést kért, sőt mivel akkor nem ért rá, délután bejött a munkahelyemre, és ott töltöttük ki a papírokat. Szóval, lehet így is meg lehet úgyis.

A követélsi távolságot meg a saját autód képességei alapján kell megválasztani.

Itt pesten nagy divat, hogy egyméás segébben autóznak az emberek. Lelkük rajta, én kicsit óvatosabb vagyok, így annak ellenére, hogy sokat megyek a városban még nem mentem neki senkinek, igaz voltak necces helyzetek.....

Krisi 2009.01.19. 00:11:05

@Nandi29: Itt Pesten az a szopó, hogy ha sok helyet hagysz magad előtt, akkor bejönnek eléd 3-an, ezért sokan rámásznak az előttük lévőre. Néha én is, főleg amikor mellettem buszsáv van, és nem hagyom bejönni a tolakodókat.

Nekem életem első koccanása most volt karácsony előtt, a Roosevelt térnél araszoltam, amikor kb 6km/óráról lefékeztem, és egyszer csak csatt, belémjött egy Volvo. A fószer rögtön elnézést kért, azt mondta, hogy elbambult, egy nőt nézett a járdán :)
Nekem nem lett semmi sérülés, a hátsó lökhárító felfogta az egészet. A névjegykártyáját azért elkértem, hátha sérült a hátsó híd vagy valami egyéb dolog, ami így egyből nem látszik, de azóta sincs semmi gond. Kicsit érdekesen nyílik a csomagtartó, de azt megjavíttatni semmi értelme, így is használható.

Viszont szar belegondolni, hogy mi van, ha épp motorral vagyok? Egy tökéletes állapotú MZ-m van, a biztosító szerintem max 60 ezerre értékelné az árát, és azt mondaná, hogy Totalcar...

AtoszMester 2009.01.19. 00:17:27

Én azt nem vágom, hogy 2006-ban egy 11 éves autót (1995) meg tudtam venni 500.000 Ft-ért. Akkor ugyanazért a típusnak és modellnek egy 1999-es példámyáért 2009-ben miért kérnek 1.100.000 forintot? Mindkét esetben a piac legolcsóbbik autójáról volt/van szó.

Valahol az autókereskedőknek van egy elképzelt vonala, amit 1995 körül meghúztak. Ami attól régebbi, átlagosan bazi olcsó, de a 96-os, vagy utáni példányok rettenetesen drágák egy 1995-höz képest. Ki érti ezt?

Most ezen háborgok, ahogy nézem a használtautót. :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.01.19. 02:30:49

Követési távolság: Nem úgy szól a szabály, hogy tarcsá valamennyi távoságot ecsém, mert ha a másik lassan fékez akkor te is meg tudj állni valahogy...

Neked biztonsággal meg kell tudnod állni akkor, ha az előtted álló autó megáll. Pl. fennakad valamin, és gyorsabban áll meg mint hirtelen fékezésnél... De ugye fennakadásnál nincs féklámpa. Egy ilyen fennakadás kapcsán ha baleset van, ne szállj bele, ne legyen nagyobb tömegbaleset.

Kötelező betartani. Nincs olyan opció, hogy "de bejönnek elém, ha van 1 autónyi hely és nem tudom betartani", ugyanis a követési távolság függ a sebességtől is, lassabban mész, csökken a fékút. Ha az ilyen szempontból biztonságosan tarthatónál gyorsabban mész (és ezért nem tudtál megfelelő követési távolságot tartani) akkor az még a sebesség nem megfelelő megválasztása is (relatív gyorshajtás).

Ha ez irreálisan lassú, akkor el kell gondolkodni azon, hogy te a saját reflexeiddel, autóddal, stb. adott körülmények között ott tudsz-e szabályosan közlekedni. Ha nem, akkor menj busszal.

Kanyarban is úgy kell belőni a sebsséget, hogyha valami egy jó ideig takarva van, utána meglátod magad előtt (pl. kidőlt fatörzset, teherautóról leesett betonelemet) akkor meg tudj állni. Nem az a kérdés, hogy a kanyart beveszed-e. Hanem, hogy biztonsággal meg tudsz-e állni? (igen, a kanyarban hirtelen fékezve... és igen biztonsággal)

Perelni lehet a vétkes felet is (és merő rosszindulatból fel is lehet jelenteni. Ok a rosszindulatban benne van az is, ha közlekedési bűncselekményről van szó, akkor a büntetőeljárásban beterjesztett polgárjogi igény is egy lehetőség a pénzed megszerzésére...). Egyszerűen azért, mert ő okozta a kárt, ő köteles megtéríteni. A biztosítója csak helyette fizet. Ő választotta a biztosítót, az ő kockázata az, hogy a biztosító rendesen fizet vagy sem.

Ő utána harcolhat a biztosítóval, hogy az szerződést szegett.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.01.19. 02:37:07

@Leung: KGFB esetén a vétkes fél biztosítója nem a TE autód értéke alapján biztosít, mert ettől nem függ az általad okozott kár. Gondold el, ugyanaz a nyugdíjas hölgy, ugyanezzel a biztosítással egy Ferrariba is beleszálhatott volna...

Ha te kötsz biztosítást saját autódra, akkor pedig értelemszerűen olyan értékre kell felértékeltetni ami neked is reális, az alapján szedik a díjakat, stb.

CASCO jellegű biztosítást, ha jól tudom, nem feltétlenül kell itthon kötni. Az EUn belül pedig akad olyan aki nem csak tuning verdákra, de kit carokra, egyedi építésű autókra, nagy eszmei értékű egyedi autókra seciális ajánlatokat kínál.

Jalos 2009.01.19. 09:19:51

TheElf:Neked biztonsággal meg kell tudnod állni akkor, ha az előtted álló autó megáll. Pl. fennakad valamin, és gyorsabban áll meg mint hirtelen fékezésnél... De ugye fennakadásnál nincs féklámpa.

Ennek nézz utána a KRESZ-ben, mert nem erről van szó. Az előtted álló akár hirtelen FÉKEZÉSE esetén kell tudnond megállnod. A másik esetet (ti. az előtted haladó egy felugró betonfalba ütközik), nem követési távolságnak, hanem fékezési távolságnak hívják. Emiatt ha az előttedd haladó nem tart köv távot, és nem fékezéssel áll meg hanem beleszáll az előtte haladó álló autóba, akkor ha te nem tudsz megállni, akkor sem vagy hibás. Persze ezért az igazadért harcolni kell, mert a rendőrök is a könnyebb utat szeretik követni ("Hátsó a hibás..").

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.01.19. 16:25:19

Jalos: Jelenleg a középső meg tudott állni, így tiszta sor.

Szekszkazan (törölt) 2009.01.20. 04:00:50

Kedves TheElf,

az nagyon jó, hogy te így vágod a laboratóriumi körülményeket, de mondd csak, vezettél már városban? Nem, nem biciklit meg háztartást, hanem kocsit.

Ha nem, akkor ugye csend legyen, én sem pofázok bele a hadronütköztető építésébe, mert nem értek hozzá. Ha igen, akkor fussunk már össze személyesen, és menjünk egy kört Pesten! Te vezetsz, elmegyünk mondjuk a Madách színháztól a BAH csomópontig mondjuk egy hétköznap délután. Ha minden KRESZ szabályt betartasz, és a követési távolságot is kivétel nélkül, akkor fizetek neked 50 ezer forintot. Ha viszont egyet is megszegsz, akkor fél évre leadod nálam a kulcsot és a forgalmit. Ha ennyire sima ügy a követési távolság szabálya, akkor könnyen keresett pénz lesz, ugye? Akkor állod a fogadást?

Jalos 2009.01.20. 08:25:29

TheElf:
Ne ködösíts hogy mi a tiszta sor, hanem ismerd el hogy te tudod rosszul, vagy cáfolj.

(Te irtad: "Neked biztonsággal meg kell tudnod állni akkor, ha az előtted álló autó megáll. Pl. fennakad valamin, és gyorsabban áll meg mint hirtelen fékezésnél... De ugye fennakadásnál nincs féklámpa. ". A KRESZ szerint ez nem így van, ez nem igaz.)

Julio10 2009.01.20. 08:36:48

Nem vagy köteles elfogadni a biztosító gazdasági totálcar ajánlatát, kérheted, h állítsák vissza a baleset elötti állapotot, kerül, amibe kerül. De ez sajna csak perrel megy, az meg...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.23. 15:05:12

Amint a törés az autó hátsó részén is látjuk elég nagy kitthalmazról van szó.
Ezt a biztosító is figyelembe fogja venni, hiába az autó tetszetős kinézete. Alapjaiban csak egy 25 éves technika és az aktuális piaci árfolyamának kalkulációjával fogja a kár értékét meghatározni.

XJS · http://www.ae86.hu 2009.04.23. 18:06:19

Szerencsere a biztosito meltanyolta a "csak egy 25 eves" technika szinvonalat, es per nelkul, az aktualis piaci arfolyam kalkulaciojaval fizeti azt az arat, amibol az auto a tores elotti tetszetos allapotra visszaallithato. Ugyhogy mindenki orulhet, kiveve aki mindent jobban tudott mar elore, mert szerencsere nem lett igaza.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása