Kifékeztem, megúsztam

Van abban némi helyzetkomikum, amikor az ember a közlekedésbiztonsági rendezvényre menet szenved balesetet, de amikor eljön az ezredmásodperc, amikor inkább érezzük, mint halljuk a csattanást, és csak fékezünk, fékezünk és fékezünk, már nagyon nem vicces.

A lagunás csóka az első ijedtség elmúltával azonnal azt kezdte kérdezgetni, miért nem volt rendesen lezárva az út. A helyszínen a saját ijedtségem elmúltával nekem is úgy tűnt, hogy lehetett volna különb is a zárás. Viszont azóta már eltelt néhány nap, és sokat gondolkoztam rajta, hogy is kellett volna zárni a helyszínt egy bukkanó mögött, egy autóval, két rendőrrel és egy sérülttel – nem tudom. Talán fel lehetett volna állni villogóval a bukkanó tetejére, a másik rendőr meg gyalog sétál 200 métert a másik irányba, és ott zár.

Akkor persze nem foglalkozhatnak a balesetet szenvedett Polóval az árokban, aminek még mindig járt a motorja. Utólag könnyű okosnak lenni, nekem még napok múlva sincs meg a megfejtés, de tartok tőle, hogy az ügyészség szokás szerint azt kéri majd számon az intézkedő rendőrökön, hogy miért nem hoztak másodpercek alatt olyan döntést, amire a tárgyalást vezetőnek esetleg több hónap gondolkodási ideje van.

Egyet nem értek azóta sem, és jellemző módon a helyszínen nem is kérdeztem rá: miért kellett a bukkanó után leállítani a Zsigát. Leléptem: a csattanás helyszínétől olyan 70-80 méterre volt a pont, ahonnan meg lehetett pillantani az álló autókat. 90-ről a féktáv egy tizenéves autóval legyen mondjuk 45 méter. Egy másodperc alatt 100-as tempónál kb. 28 métert teszünk meg. És tudjuk, hogy egy fékpedálra egész gyorsan rá lehet ugrani, ha tudjuk, hogy most ez lesz a feladat, de országúton eleve a gázt nyomjuk, mert attól halad az autó. Plusz ott van még az a pár tized, ami alatt az ember elhiszi, hogy itt tényleg áll egy autó, a mi sávunkban, záróvonalnál, és mellette rendőr.

Van a KRESZ-ben egy olyan klauzula (26. paragrafus, 4.pont), hogy kötelesek vagyunk úgy vezetni, hogy egy beláthatatlan kanyarban meg tudjunk állni, ha esetleg lenne ott valami az aszfalton, például három csecsemő mózeskosárban. Szó szerint ez így hangzik: „A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.”

Ez alól a jog egy kivételt ismer, mégpedig az éjszakai vezetést, melynél ez megvalósíthatatlan: ha 20-as tempóra lassulnánk minden olyan esetben, amikor elvakított a szembejövő fényszórója, megállna az élet. Egyébként viszont bármilyen rosszul hangzik, azért lehet így közlekedni, hiszen 90-es tempóról egy átlagos autó meg tud állni 40-45 méteren belül, az meg nem a világ. Most már viszont lássuk végre a konkrét balesetet.

Egy csaj Pécs felől, tehát a szemközti oldalon beesett az árokba. Hogy miért, nem derült ki – sérülést ő maga nem szenvedett, de elég sokkos állapotban volt, és nem tudta megmondani, hogyan és miért keveredett le az útról. Őt helyszínelték volna a rendőrök, a mi útirányunk szerinti szemközti sávban. Ennek jegyében valamiért megállítottak egy Zsigulit, ami velünk egy irányba haladt még korábban. Jómagam nagyjából ezekben a másodpercekben kapcsolódok a történetbe.


Nagyobb térképre váltás

Oroszlóról kijövet elég nagy volt a forgalom, előzgettem az autókat, aztán jött a záróvonal, meg a bukkanó. Előttem ment egy fekete Laguna, azt is majdnem megelőztem, de elég tempósan haladt, úgyhogy beálltam mögé, mert inkább előttem menjen, mint a seggemben. 100-110-es tempó körül járhattunk, a konkrét számot sose fogjuk megtudni, mert aki ilyenkor a sebességmérőt nézegeti, az könnyen a szántásban köt ki.

Gyors volt tehát, de igazából az a kategória, ami fényes nappal, melegben, száraz úton abszolút belefér. Senki nem előzött senkit és nem mászott senkire. Én csak a Laguna fekete csomagtartójára emlékszem, aztán egyszerre a bukkanó tetején bukkantunk fel érünk, és az látom, hogy nahát, baleset! Pedig az még csak ezután jött. A Laguna elkezdett fékezni, de ahogy bírt, mögötte természetesen én is. Csúsztunk, csúsztunk, én magamban azt kérdeztem, na, Szabi, meglesz-e a féktáv, nem tűnt különösebben veszélyesnek, inkább érdekes volt. Ilyen gyors váltás alatt a szervezet egyszerűen nem tud átállni az izgulásra.

Csúsztunk, aztán a Laguna belecsattant a Zsiguliba, az én lassított felvételemen szanaszét röpködtek a dolgok, a Laguna lökhárítója például elég messzire. És a csattanástól a Laguna hirtelen drasztikus mértékben kezdett közeledni. Pár hosszú ezredmásodpercig igen nehéz volt eldönteni, mi lesz a vége, csattanok-e, illetve ha igen, akkorát-e, hogy lesz repülés. Valahányadik ezredmásodpercben láttam, hogy nagyjából meglesz, bár a Laguna addigra megpördült az ütközéstől, és félig orral állt felém. A fékezésem persze elég kontrollálatlanná tette a motort, a hátsó kerék csúszott is, a motor hátulja ment ide-oda, úgyhogy a megállás után szépen jobbra bedőltem a fűbe.

Nagyon-nagyon örültem, hogy élek, és a saját lábamon tudok felkapaszkodni a szemközti meredélyen, hogy a fa mögött csurrantsak egyet. Aztán elgondolkoztam, milyen szép, hogy az Erste Leasing közlekedésbiztonsági rendezvényére tartottam, és annak idején az Erste Motoros Akadémián tanítottak meg érdemben fékezni.

A mentők szép szabályos sorrendben látták el a sérülteket. Elsőként a zsiguliban ülő nőt, akinek volt egy nagy vágás a nyakán, ami még ijesztőbb lett volna, ha rendesen vérzik, de szerencsére csak a hajszálerek szivárogtak. Aztán a Zsiga vezetőjét, aki jött-ment, csak azért fájt neki itt-ott. A Laguna sofőrje jól volt, és csak akkor panaszkodott mellkasi fájdalomra, ha kérdezték. Végül hozzám is elért a mentős, mint baleseti résztvevőhöz. Mondtam, hogy hál’isten semmi bajom, már állva dőltem el.

Az orvos azért vetetett velem néhány mély lélegzetet, végignyomkodta a hátam, én pedig jeleztem, hogy az éjjel kicsit elfeküdtem a nyakam, azzal csinálhatna valamit. A viccelődésen túl fontos tanulság, hogy balesetkor úgy felmegy az adrenalin, hogy az ember nem érez fájdalmat: nekem két-három óra múlva kezdett el fájni egy zúzódás a bal térdemben, ami néhány nap elteltével szép sárgás-lilás lett. Szóval mindenképpen érdemes megvárni a mentőket, mielőtt elkezdenénk ugrálni: hogy nem fáj sehol, csak annyit jelent, hogy dolgozik az adrenalin.

Mai tanulságaink emelkedő számsorrendben tehát a következők:
– higgyünk a követési távolságban
– ne sajnáljuk egy kesztyű árát egy motoros tréningre, mert akkor lehet, hogy még évek múlva is lesz mire felhúznunk a kesztyűt
– mindig a legrosszabb lehetőségből induljunk ki: abból baj nem lehet, ha esetleg mégsincs a bukkanó mögött egy álló Zsiguli

És hogy milyen volt az Erste-túra? Ilyen:

10. Erste Leasing motoros túra

Ha eddig nem vettük volna észre, hogy megkezdődött a motoros szezon, akkor mára biztosak lehetünk benne, hiszen a hétvégén tartották a szokásos, tavaszi Erste Leasing Motoros Túrát.

Az idén a Mecsekbe csábította partnereit az Erste Leasing, hogy egy közös motorozással építsék az amúgy is meglévő jó kapcsolataikat. Az elmúlt években már megszokhatták a résztvevők, hogy a program nem merül ki hangulatos motorozásból gyönyörű tájakon, az Erstés lányok mindig kitalálnak valami izgalmasat.
Most úgy gondolták, hogy a tavaszi fáradtság legjobb ellenszere, ha jól megmozgatják a télen befásult izületeket, ezért a túra első állomása a Mecsextrém park lett. Itt, a már ekkorra kellően összeforrott társaságot négy csapatra osztották, hogy a profi vezetők kíséretében nyaktörőbbnél nyaktörőbb feladatokban mérhessék össze erejüket. Volt ebben falmászás, szaltózás a gumiasztalon, lövészet, erdei bob, drótkötélen csúszás a fákon, de a legextrémebb mutatvány kétség kívül egy hatalmas gumilabda volt, melybe egyszerre két embert beszíjaztak és egy dombról egyszerűen legurítottak. Ez még látványnak is kemény volt!

Természetesen a profi szervezésnek köszönhetően mindenki megúszta sérülések nélkül a játékokat, és jöhetett az igazi kényeztetés. Miután mindenki jóllakott a frissensült ebéddel, a csapat megcélozta Harkányt, ahol a hotel wellness fürdőjében lazíthatta ki sajgó izmait.

Az esti program első felében Megyeri István elnök-vezérigazgató és Andreas Merz operációért felelős igazgatósági tag köszöntötték az egybegyűlteket, és az Erste Leasing részéről elkötelezettségükről biztosították a partnereket. A jelenlévők megismerkedhettek egy új, motorosoknak szóló, finanszírozási konstrukcióba épített integrált casco termékkel, melyet Magyarországon csak az Erste Leasing kínál ügyfeleinek. Ezt követte egy fantasztikus vacsora, majd buli kifulladásig. A remek zenéről élőben a Best Of (Danubius) zenekar gondoskodott hajnalig.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr411152931

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: JOGIQ 2009.06.06. 21:09:35

A követési távolságAzt hiszem, teljes nyugodsággal kijelenthető, hogy a követési távolság nem megfelelő alkalmazása az általunk (gépkocsivezetők) leggyakrabban elkövetett szabálysértések egyike. Sajnos sok mindenki abban a hitben van, hogy az előtte halad…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blaiser 2009.05.30. 17:02:33

Most akkor ki is jegyzi a cikket? Fooldalon Winkler, itt meg az ommm.

gabesz76 2009.05.30. 17:06:30

Basszus, én meg a múltkor úgy jártam, hogy a nem belátható kanyar után 10 méterrel megállt az útjavító brigád utat foltozni, de se tábla kirakva, hogy útjavítás, se egy emberke elsétálva a kanyar elé jelzőtárcsával.
Voltak vagy nyolcan, abból vagy négy csak bámészkodott.Jól biztosították a közlekedést.
Szemből persze jöttek, még szerencse, hogy nem mentem 60-nál gyorsabban, de így is satufék volt. Ablak leteker és jól lebasztam őket.

lanciabacci 2009.05.30. 17:26:33

Jó, hogy mindenki túlélte. Ha előzőleg mégis lenyomod a Lagunát és lendületből ellépsz még gyorsabban, nagyobb lehetett volna a baj...

Első blikkre meg mégiscsak azt mondanám, hogy egy közúton szolgálatot teljesítő rendőrnek azért jobban kellene vágnia az ilyesmit, hónapos gondolkodás nélkül is. Főleg ha környlékbeli.

teddy85 2009.05.30. 17:26:42

Elég gyakran járok ezen az Útszakaszon.Mi hullámvasútnak hívjuk.Ha ez egy lezárt pálya lenne, nagy sebességnél simán ugratni lehetne a bukkanókon, akkorák.Ám nincs lezárva, ennek ellenére sokan szeretnék érezni, amikor fel-le alrternál a belük nagy sebességnél a hullámokon. A legdurvább, amikor éjszaka mész fel a bukkanó tetejére, persze előtte már jól elvakított egy-két kamuxenon, de azért észreveszed a részeg biciklist, próbálod is kikerülni, de az út keskeny, csak úgy lehet, ha átmész a szembesávba, ahol viszont a bukkanótól nem láthatod, jönnek-e szembe.Már sok hasonló baleset történt itt.Igen veszélyes útszakasz.

Lookie 2009.05.30. 17:28:31

Íme még egy példa, hogy ha a "szervek" nekifognak irányítani a dolgokat akkor sokszor több a kár mint a haszon.
Amúgy meg most egy éve jártam így Erdély útjain, ahol egy kanyargós hegyvidéki utat aszfaltoztak és le volt állítva a kocsisor az egyik felén, csak éppen a kocsisor vége egy beláthatatlan kanyar végén volt hegyen lefele...tehát aki jött az ahogy kezdte bevenni a kanyart ( kanyar amit amúgy simán 80-al be lehetett venni) esélye sem volt hogy meg tudjon állni amikor meglátta az elötte trónoló kocsikat. Szerencsére szemből sem jöttek így a következő két autó ami jött az hirtelen reflexből el tudta kapni a kormányt s a szemközti sávba húzott s állt meg...egy meg az út szélére szinte az árokban állt meg...könnyen tragédiává alakulhatott volna ez a helyzet is...szóval ismerős a szitu.
Szerencse hogy megúszták még így is ennyivel a posztban szereplő felek.

ommm 2009.05.30. 17:34:19

Igaz, elnézést mindenkitől, természetesen Winklerrel esett meg a dolog. Egyelőre gondok adódtak a szerzők kiválasztásánál a rendszerben, azért fut az én nevem alatt.

Múmia 2009.05.30. 17:41:18

Hasznos cikk, örülök hogy nem lett komolyabb baj. Vigyázzatok magatokra, széles utat!

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.05.30. 17:42:27

Na pont az ilyen szituk miatt nem megyek itt többel mint 90-95. ha te is annyival mentél volna meg a Laguna is, akkor nem lett volna gond.
Amúgy ez a szakasz életveszélyes pont a dombok miatt.

Balee87 2009.05.30. 17:43:20

Winkler...

"és annak idején az Erste Motoros Akadémián tanítottak meg érdemben fékezni."

Szal innen egyértelmű volt...

Balee87 2009.05.30. 17:44:13

Jah hogy közben ez a rejtély megoldódott... :)

Ottopappa 2009.05.30. 17:44:54

Bazeg, ahíresen biztonságos sokmilliós Lagúnában nincs ABS??? Mer nekem a szövegből ez jött le... A rendőrök meg... áááá... hagyjuk.

blaiser 2009.05.30. 17:48:33

@Balee87: meg ott az XJR is a kepen.

Amugymeg a legfontosabb, hogy meguszta mindenki, talan az XJR sem kapott tobbet zuzodasnal.

FKK 2009.05.30. 17:58:06

az egy 1998 körüli laguna, akkor még nem voltak híresen biztonságosak és 5 csillagosak sem

a winklerrel mindig történik valami, ha motorra ül, a saját érdekében jobb lenne ha letenné, és beleülne egy suvba

morcosboci 2009.05.30. 18:01:23

persze, hogy van benne

evil. 2009.05.30. 18:01:29

Nem teljesen ide tartozik, de egy kicsit mégis, nekem a szolgálatot teljesítő rendőrökkel van néha bajom, mert oké, h a rendfenntartás a dolguk, de néha szerintem több bajt csinálnak, mint hasznot, mert nem körültekintőek.
reggelente rendszeresen megjátszák a budaörsi úton befelé a legnagyobb dugóban, h a buszsávból kiszedik a kocsikat, igen ám, de hol? a buszsávban, az ott közlekedő busz meg sokszor percekig szív mire ki tudja kerülni őket, de nem csak buszsávban csinálják ezt.. vagy csütrötök délután, jöttem haza, szintén budaörsi út, csak most kifelé, két motorosrendőr kiszedett a sorból egy motorost, félreálltak a Dayka Gábor utca sarkán de úgy,h a motorokat az úton hagyták, mind a 3at, de úgy,h a budaörsiről már nem látszottak, de ha kanyarodtál be, akkor hirtelen ott volt 3 motor :S.

Fox888 2009.05.30. 18:12:35

Evil pontossan. Múlt héten sikerült a fél várost megállítani amikor valami nagyeszű unatkozott és úgy gondolta el kezdd igazoltatni egy két autóst a még meg nem nyitott Szabadság-híd budai hídfőjénél. Remek ötlet volt........ Havonta küldeném őket alkalmasságira. Továbbá télen szakadó hóban állították meg a testvéremet a 6os út zárt részénél :"húzódjon le" Hova te majom? ááááá katasztrófa. Ezt a balesetet is kb ők okozták

evil. 2009.05.30. 18:22:23

@Fox888: én nap mint nap találkozni ilyenekkel, szintén a héten, hol igazoltat a buszmegállóban, a busz meg álljon ahova akar, mert ő rendet tart...

Ubul1 2009.05.30. 18:24:02

Rendőrtől mit vársz, nehogymég előrelátóan gondolkodjon.
Erről az útról először kapásból a 2 évvel zelőtti Komlói kiküldetések jutottak eszembe, nézem a térképet, hát tényleg ott van, onnan volt ismerős. Akkor nincs még egy ilyen hullámvasút az országban eszerint? Persze kollega rendre 100-zal hasított a faszom Transittal állandóan itt is, de csak azért ennyivel mert felfele ennyit bírt padlógázon.
Winklernek meg gratula h ezúttal mázlija volt, talán nagyobb élmény lett volna ezen a szakaszon a Cugarral vonulni.
Szerintem meg ideje lenne ezt a részt lezárni, és fizetős élménypályát csinálni belőle miután még egy kicsit meredekebbé építik azokat a lejtőket.

Ubul1 2009.05.30. 18:27:33

Hozzáteszem h rohadék rönóért nem kár, a Zsiga szép darab volt, szomorú h így kellett öregkorára végeznie.
Winkli, megvan már h mitől nincs egyenesfutása a túlsúlyos tepsidnek?

Ottopappa 2009.05.30. 18:36:15

@Ubul1: Hát bazz, igen... A Jaguar mellett a másik szerelem a Lada - minden féle, fajta... Azt én is sajnálom...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.30. 18:39:02

a szerzőt illetően az sem könnyítette meg a nyomozást, hogy írja, hogy "én magamban azt kérdeztem, na, Szabi, meglesz-e a féktáv"

de ki az a Szabi? vagy a Winkler magát Szabinak hívja, ha adomázgat magában és kihallatszik?

Ciri 2009.05.30. 18:39:13

Winkli:

Vigyázz magadra!
Örülök, hogy nem történt semmi komoly.

Az ilyen cikkeket meg sem mutatni a páromnak, mert már lassan öt éve azzal fenyeget, hogy megfojt ha merek egy mocit venni.( a bratyóm már kétszer taknyolt, hála az égnek, csak a technika sérült.)

Sajna józan ésszel gondolkodva, van igaza.

B.Iván 2009.05.30. 18:39:49

Talán jól gondolom, hogy a 66-os út a "lakott területen kívül egyébb út" kategória. Ime a KRESZ adott szakasza.
26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

Egyébbként örülök, hogy legalább a cikk írójának nem lett komolyabb sérülése!

Ottopappa 2009.05.30. 19:11:00

@GYUSZI BACSI: Skizó a csávó, már valahol mondata... :))

Bejgli 2009.05.30. 19:21:49

@GYUSZI BACSI: Winkler eredeti neve Szabolcs, a vezetékneve most nem ugrik be, de ezek szerint a jó kis felvett neve ellenére Szabizza magát :) örülök, hogy megúszta!!!

Káposztakukac 2009.05.30. 19:41:27

a rendőrautóba is belecsúszott a zsiguli?

evil. 2009.05.30. 19:42:30

@Bejgli: ciki,de ezt nem tudtam:(

viktorio007 2009.05.30. 19:53:25

Gyerekek! A bukkanó előtt lassítani kéne,mert mögötte bármi lehet!!!
Ha meg tábla is van, hogy bukkanó akkor meg nem a jard okolható!!!
Ja meg a 90 a megengedett, meg lassítani is illett volna,60-ról meg hamarabb megállsz

Fox888 2009.05.30. 19:56:10

viktorio007
Na most neked vagy jogsid nincs vagy nem vezettél még életedben. Vezessél már így le 150km-t.

2red 2009.05.30. 19:58:52

Uhh!
Belegondolni is rossz, ha a megpördült, összeroncsolódott eljű lagunát elkapod + a hátul kibontott ladába landolsz.
Azon meg sem lepődtem hogy eldőltél, egy ilyen fékezésnél nehéz vonalban tartani a gépet. Én még dőlés közben is markoltam volna a fékkart.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.30. 20:10:45

Egyébként pont Pécsről Sásd felé (pont Sásd előtt az uccsó kanyar) van egy olyan hely, ami bukkanó - kanyarodó útta - után közetlenül bekötőút.

Na ott is van egy 60-as tábla, csak az a jó benne hogy ha be is tartod, akkor is csattansz, ha valaki pont jókor kanyarodik ki, mert olyan fasza helyen van, hogy amint meglátod, már 3 méterre sem vagy...

Vannak ilyen vicces helyek...


Winkler, neked meg grat. hogy nem törted össze a vasat!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.05.30. 20:16:12

Aztajómindenitneki! Háát, Szabi, piszok mákod volt egyrészről, meg aztán ott volt az a fékezni tanulás is másrészről.
Ami pedig az adrenalint, meg a mentő megvárását illeti, tökéletesen igazad van. Sajnos nekem is volt már kisebb motoros balesetem, és rögtön utána semmit nem éreztem, de szerencsére levettem a bakancsot a lábamról, hogy megnézzem, nem lett-e valami baja a bokámnak. Négy-öt perccel később már esélyem se lett volna lehúzni egyben a topánt, annyira bedagadt a bokám(pedig semmi sem tört). Ja, és még valami: ha ráadásul más a hunyó, és nem te -bár talán még akkor is, ha te izéltél el valamit, és a másik félnek kell az ellátás-, akkor mindenképpen rendőr-mentő, mert adott esetben egy kártérítési ügyben igen sokat számíthat.
Motornak lett valami baja?

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.30. 20:16:37

Nos szerencse a szerencsétlenségben, hogy mindenki megúszta.
A motoros trénig pedig életmentő, mint ahogy ezt most olvashatjuk is. Mert nem az tud motorozni aki 2 kilóval száguld a városban, hanem aki meg tud állni szinte minden helyzetben, vagy legalább el tud kerülni egy esetleges balesetet.

Vannak viszont helyzetek, amikor nem lehet mit tenni. Én annó így jártam, erről lehetett is olvasni nem olyan régen a AF-en és a TC-n is.
Ott megtanultam én is, hogy az adrenalin nagy játékos. Ott és akkor semmit sem éreztem, másnap viszont a protektorok csillapításának meglett az eredménye. Igazi lila ember lettem....

Tomchy 2009.05.30. 20:28:12

Lehet, ha lenyomod a Lagunát, a féktávon meg ő nyom el téged?

Fiúk, csak óvatosan!

Sir Fartsalot 2009.05.30. 20:42:02

Bukkanók veszélyesek, csak amig nem szív vele az ember nem hiszi el. 120as tempoval mentem fel tavaly egy nem is tól nagyra, aminek a tetejétől kb 50m-re volt egy földút, ahonnan a papa fordult ki a ladával. Nem is tudtam volna megállni, fékeztem mint a barom, szembe nem jöttek, szerencsére ezt gyorsan felmértem és át a szembe sávba, majd lassulás után vissza.
Jellemzően mindig a felezőhöz közel közlekedtem már ez előtt is, köszönhetően mások mellett eltöltött kilómétereknek, akkor is tanul az ember.
Minden helyzeten érdemes utólag elgondolkodni, hogy hogyan lehetett volna megoldani, haszonos lesz az később. Ez mentett meg engem is.
Azóta ennél a bukkanónál lassítok, és máshol is jobban figyelek.

Winkler Róbert 2009.05.30. 20:53:26

@streetsta: Köszönöm az érdeklődést, a motor gyakorlatilag karcmentes. (de nem eladó!)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.30. 20:54:54

@guni: nem Attila véletlenül???

viccet félretéve, szóval se a Winkler, se a Robi nem a saját neve?

elég szar lehet ilyen skizoid életet élni, mindenki úgy ismer, aki nem vagy

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.05.30. 21:06:58

@Winkler Róbert: Az mázli. Illetve az IS mázli.
Mé, valaki alkudott már rá? Nekem már van fehér, léghűtéses négyhengeresem, nem kell még egy. Jut eszembe, az említett baleset pontosan a Katanával történt, azért van rajta ezüst színű gyújtásfedél. Ha az akkor és ott nem törik széjjel, akkor a bokámat viszi a BMW-s nő. Áldassék a gyújtásfedél!
Az egy nagyon tanulságos eset volt ám, akkor tudtam meg, hogy egy mentővel több motorost is össze lehet szedni egy kerületen belül (bent akor már pislogott egy motoros postás), meg a helyszínelő rendőrtől kaptam ügyvéd névjegykártyát, kártérítés ügyintézéshez. Nekem is jól jött, de cimborámnak később még jobban.
Kattintottam a hivatkozó linkre, nem emlékeztem a cikkre, jó volt, tanulságos. Csak el kellene menni egy ilyen tanfolyásra.

Totóbácsi (törölt) 2009.05.30. 22:08:49

OFF. Miféle baromság az, hogy a "legszebb törések"?!

TicTac · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40344 2009.05.30. 22:12:50

Örülök, hogy nem lett baj.
Vigyázzatok magatokra, és mindenki...

Üdv:
TicTac

ikarusos 2009.05.30. 22:12:51

"A lagunás csóka az első ijedtség elmúltával azonnal azt kezdte kérdezgetni, miért nem volt rendesen lezárva az út. A helyszínen a saját ijedtségem elmúltával nekem is úgy tűnt, hogy lehetett volna különb is a zárás. Viszont azóta már eltelt néhány nap, és sokat gondolkoztam rajta, hogy is kellett volna zárni a helyszínt egy bukkanó mögött, egy autóval, két rendőrrel és egy sérülttel – nem tudom. Talán fel lehetett volna állni villogóval a bukkanó tetejére, a másik rendőr meg gyalog sétál 200 métert a másik irányba, és ott zár."


Elakadásjelző háromszöget nem ismeritek?? Hasznos pedig.

Stock 2009.05.30. 22:43:35

imádom ezeket a cikkeket, amikben belecsapunk a történés végébe. aztán előzmények nélkül semminek semmi értelme, de mire elolvasom összeáll... :S
olyan mintha a csajom kisöccse mesélne el valamit összefüggések nélkül!

Robi, csak egyszer olvasnád vissza , amit írsz...

Ottopappa 2009.05.30. 22:52:03

@Stock: Nekem meg mintha a csajom... :)))

Érdekes 2009.05.30. 23:20:12

@ikarusos: "Elakadásjelző háromszöget nem ismeritek?? Hasznos pedig."

Én úgy vettem ki a szövegből és a képekből, hogy a lada volt az ő sávjukban, és nem azért mert lerobbant vagy bármi, hanem mert megállították...Miért kellett volna neki kirakni az elakad.j.őt?Vagy itt mire gondoltál, mert egyébként, ez teljesen értelmetlen beszólás volt.Amúgy nem tudom miért is nem félre állították a rendőrök a ladát....

NoOne 2009.05.30. 23:25:31

Igen jól ismerem az útszakaszt. Gyerekkoromban Balatonra menet "faros" Ikarusszal élveztük a "hullámvasutat", de ma is jártunk arra, Bp-ről jöttünk haza, kb. 5 órája. Egy ideje már záróvonal van végig a beláthatatlan helyeken, de még így is előfordul zaccos helyzet, ugye...
Azt egyáltalán nem értem, hogy amikor minden rohadt autóban kötelező tartozék az elakadásjelző háromszög, miért nem lehetett kitenni egyet-egyet azonnal... Nem személyeskedni akarok, de: "hüjerendőr!" és "hüje-aki-még-ott-volt-és-kitehette-volna!"
Lagunás helyében perelnék simán, a jogszabályi általánosítás (a gumijogszabály) ellenére. Hogy miért? Mert ha ilyesmire számítani kell, akkor közlekedésfelügyelet rakjon ki sebesség korlátozó táblát (nincs, a téglagyárál lévő 70-est feloldja az ottani kereszteződés, Oroszló felől meg semmi sincs). Intézkedő rendőrnek a személyi sérülés esetén az életveszély elhárítását követően első dolga a helyszín biztosítása, ha jól sejtem...

wattafilling 2009.05.30. 23:47:07

én, mondjuk, kihagynám...

Hexer 2009.05.30. 23:52:56

Szoval...ha a kreszt nezegetitek es bejegyzest irtok akkor ott le van irva hogy ha baleset van akkor a helyszintol 50 illetve 100 meterre latasi viszonyoktol fugoen es megengedett sebessegtol fel kell allitani jol lathato helyre a haromszoget.
Ha ez bizonyithatoan nincs es a jelenlevok kozt volt aki jarokepes serult akkor a balesetet okozo auto a felelos.
Adott esetben ha rendor nem lett volna akkro a csaj, mivel volt rendor az volt a barom... es nem mentseg hogy miert nem jutott eszebe es percekig gondolkodni rajta...mert neki ez a feladata, ezert fizetik, ezt tanulta, vicces lenne ha a sebesz a majadat venne ki a vesed helyett...

Rendor elsodleges feladata egy baleset helyszinen ennek biztositasa, nem trecelni zsigassal vagy a csaj melleit nezegetni, foleg ha nem sulyosan serult. Megjegyzem ezert is vannak ketten, egyik azonnal biztosit, masik ellatja a sebesultet es hivja a mentot.

Mont mondottam, elsodleges a helyszin biztositasa, utanna minden mas, mert hanem veszelyezteti a vetlen soforoket.

AtoszMester 2009.05.30. 23:56:04

Ezt a mákot.

Kár a Lagunáért :( Jó tudni, hogy a Lagunában fasza fékek vannak, általában elől-hátul tárcsás, és mellesleg nagy a leszorítási súly (Kb. 1400 Kg), mellesleg 195-ös gumik a jellemzőek. Szóval hiába tizenéves, a legtöbb hasonló kategóriás új autót megszégyeníti a fékereje.

Na de amit írni akartam:

- A környék veszélyes, ezek az Oroszló környéki bukkanók nagyon durvák, főleg hogy hosszú egyenesen vannak, így csábítja az embert a gyorsan menésre.
- Az Oroszló táblánál biztos ismerős sokaknak, hogy pont egy nagy bukkanó után, egy nagyon durva kanyarral megy befelé az út a faluba. Na ennek a kanyarnak a közepén úgy gondolta egy öregember, hogy bottal éppen előttem kell átmennie a szembeszomszédba. Lagunával voltam, meg tudtam állni :)
- Vegyen jobb telefont a szerző :)
- Nekem nem derül ki a cikkből, hogy a rendőrautó magától került-e bele az árokba, vagy a Zsiga tolta bele. Egyébként az egész cikket a szerző megnyugvása után át lehetne fogalmazni, és újraszerkeszteni, mert úgy szar ahogy van. De ez betudható a hirtelen fellépő izgalmi állapotnak, gondolom én... :)

zippofcy6 2009.05.31. 05:29:51

Egyértelműen a rendőrök voltak a hibásak, olyan helyen állították meg a Zsigulit ahol nem lett volna szabad.
A lagunás helyében polgári pert indítanék ellenük, vagyoni és nem vagyoni kár megtérítéséért.

A Zsigulis is hibás volt, ha nem is annyira. Mivel tök mindegy hogy rendőr vagy maga az atyaúristen mond vmit, ha az a joggal vagy csak a józan ésszel ellentétes NEM vagyok köteles követni.

Ha a rendőr azt mondja neked ugorj le a Lánchídról, leugrasz? Régen volt már a Rákosi rendszer. (lógott is érte pár ávós :) )

De Winkler is téved abban hogy meg kell tudni állni ha a kanyarban 3 mózeskosár van, ráadásul meg is cáfolja saját magát a jogszabály idézetével:
" ... az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

AMELYRE ADOTT KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT SZÁMÍTANIA KELL

Na már most, igenis NEM KELL számítanom egy beláthatatlan kanyarban SEMMI ÁLLÓRA sem az úton.
Lehet ott vmi, persze. De egy villám is belecsaphat az autómba. Vagy defektet is kaphatok. De ezekre se KELL számítanom. Számíthatok rá. Ha akarok.
De aki minden rosszra számít az sose hagyja el a szobáját.

Rádásul ÉS van a mondat két része között, nem pedig és / vagy.
A jogban pedig az és NEM a vagy szinonímája. Vagyis MINDKÉT feltételnek meg kell állnia.
Vagyis e szerint a törvény szerint ha kinn a vadveszély tábla akkor köteles vagyok számítani az úton a vadra.
De még ekkor sem vagyok köteles beláthatatlan kanyarban levő vad előtt meg tudni állni, mivel az általam belátott távolságon kívül van.

Hogy mi derül ki a cikkből:
1. a közlekedési rendőrök nem értenek a közlekedéshez.
2. Winkler nem járt jogra.
Valahogy egyik se lep meg :P

diablos 2009.05.31. 07:57:55

Szerencse, hogy mindenki túlélte ezt a malőrt!
Szerintem záróvonalnál nem is állíthatta volna meg a yard a Ladát!!!
Tévednék?

vwxyz (törölt) 2009.05.31. 09:03:08

És legalább a cikkben leírt második kör után megcsinálták a rendőrök normálisan, biztonságosan a zárást?

Egyébként beesik egy kocsi az egyenes úton az árokba, személyi sérülés nincs, másik résztvevő nincs, idegennek okozott anyagi kár nincs. Minek kell ehhez helyszínelés, egész pályás lezárással?

axax 2009.05.31. 09:13:24

JÓL LÁTOM, HOGY A RENDŐRAUTÓ IS
CSATTANT A LADÁVAL?

bennic (törölt) 2009.05.31. 09:50:18

Ja így utólag mindenki okoskodik, a "történet közben" van pár ezred másodperced döntést hozni! Ezért kell betartani a szabályokat, nagy többbsége nem azért van, hogy bosszantsák drága lázadó nemzedékünket. Ha meg nem tartottuk be , ne síránkozzunk! Mellesleg kishazánkban van aki emelkedőn még előz is, sajnos.
Óvatos és balesetmentes vezetést mindenkinek!

Ubul1 2009.05.31. 10:43:00

@axax:
Azám, 2 buzi faszkabátot páros lábbal baszni ki a nagybecsű testületből, aztán behajtani rajtuk a mi pénzünkből alájuk vágott Mondeo árát, ha kell akkor 10 év kényszermunka a mecseki uránbányában, aztán majd ott megtanulja midkét gennygombóc h hol lakik a magyarok úristene!

Ottopappa 2009.05.31. 10:50:53

@Ubul1: Focus lesz az a Mondeo...

dr.oid 2009.05.31. 10:53:41

Welcome to oroszlói dombok! Barátom pár éve itt törte gtkra 206-osát. ABS nélküli kocsijával satufékezett és belerohant egy domb alján lerohadt Poloba amit a bukkanótól nem látott. Horror hely mert a népek jóval 100 fölé gyorsítva haladnak és mindig van olyan eszelős aki a beláthatatlan két bukkanó közti részen előz záróvonalon. Egy 200 LE fölötti autóval talán simán de szabálytalanul kivitelezhető manőver, egy mezei verdával kevésbé. Ilyenkor nagyot kell fékeznem, hogy az illető vissza tudjon sorolni a sávjába. Ráadásul soha nem tudom mire készüljek, mi vár rám a következő bukkanó után. A mecsekháti utak gyönyörű tájakon visznek keresztül, itt autózva mindig vár egy-egy kaland és/vagy meglepetés:)

Picujka 2009.05.31. 11:02:00

Pfff... ez kemény lehetett. Én nem a fa tövébe csurrantottam volna, hanem a gatyámba.

vwxyz (törölt) 2009.05.31. 11:12:16

@dr.oid: Doktor úr, az ugye megvan, hogy a lerohadt Polósnak le kellett húzódnia a padkára, és a bukkanó előtt ki kellett volna rakni az elakadásjelző háromszöget?

A Kreszben a sebességkorlátozásokon túl más szabályok is vannak, például ilyen helyzetekre.

ikarusos 2009.05.31. 13:05:02

@NoOne: Pontosan erről van szó. Ez a nulladik dolog, amit elvégez az ember.

ikarusos 2009.05.31. 13:06:23

@axax: Szerintem a Lada betolta az árokba. Nem értem, hogy egy helyszínelő rendőr minek állított meg egy Ladát, hacsak nem tanuja volt a történteknek. De akkor is lehetett volna annyi esze, hogy arrébb megy.

Hexer 2009.05.31. 14:43:15

A lenyeg hogy a magyar ember nem szokta meg hogy kell menni a dimbes-bombos utakon.

Egyreszt bevallaja a hulyeseget, masreszt nem tudja lekezelni a veszhejzetet. Preventiv vezetes a magyar utakon egyenlo a nullaval, ahogy nyugatabra megy az ember meg inkabb igaz ez meg kevesbe tudjak kezelni a neccesebb szituaciokat.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.05.31. 15:14:30

Több volt ez mint 100-110, senki ne mondja, az a dombtető ott 70-80méterre van, mert nem.

A lagúnás elaludt, legalább 120 de inkább 130nál.
Csúszás megint csak érdekes, a lagúnában van ABS.
Ha a kocsi csomagtartója rémlik, az előtte lévő forgalmi szitu nem, akkor a seggébe tetszett mászni, ami csúnyább, mint az egész hőstörténet amivel utánna menteni tetszett.

Sőt az egyik legundorítóbb motoros szokás követési távolságot nem tartani,, mert én tudom, hogy elmegy ahol akar, ha 300le a kocsi, akkor is, hely sok nem kell neki, 4mp alatt gyorsul 80ról 160ra, nem egy kategória még egy sportkocsival sem.

De megállni(!) az ABS-es 240es keréken 4dugós előlhátul hűtött fékkel én fogok előbb, ő meg beköszön a hátsó ablakomon.

Ebben a szituban is mindenki dorid volt, a rendőrtől a zsigáson át, a motorosig.
Talán az 1. szereplő csajról nem tudjuk, ő teljesen vétlenül is lemehetett, szembeelőztek neki, akármi.

Halálos_fogkefe 2009.05.31. 16:19:25

szegény faternak valszeg az egyetlen autóját törték TKra. biztosító kifizet majd neki 50ezret aztán nézhet :(

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.31. 18:51:31

akkor most a Winkler teljesen nevet változtatott?
Csak nem körözik??:-))
Lehet hogy arcot is cserélt mert régebben egész emberi formája volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.31. 18:55:01

"100-110-es tempó körül járhattunk, a konkrét számot sose fogjuk megtudni, mert aki ilyenkor a sebességmérőt nézegeti"
vagy mert az ORFK nál is olvassák a cikket:-)
és akkor a laguna extra büntetést kap:-)
Amúgy ettől függetlenül megbüntetik,mert em az út és látásviszonyoknak megfelelően vezetett.Még ha ez nem teljesen áll meg,de a rendőrök valakit megbüntetnek.

Winkler Róbert 2009.05.31. 19:12:03

@Mioporfeszosz: Gratulálok, későn keltél, de elvitted a Nap Hülyéje címet az alaptalan mindent jobban tudással. A 70 métert magam léptem le. A lagunás nem aludt, hiszen egy perccel korábban előzött néhányat. Te lehet, hogy ilyen gyorsan el tudsz aludni, más szerintem nem nagyon.
120 biztos nem volt - ha most annyira hazudozni akarnék, hazudhattam volna 89,2 Km/h-t is.
A követési távolság lényege pedig az, hogy vészhelyzetben meg tudjunk állni amögött, akit követünk. Én még úgy is meg tudtam, hogy az illető közben ütközött. Szóval a sztoriban elsősorban te vagy a _dorid_.
További sportsikereket!

US 99.5 (törölt) 2009.05.31. 20:06:33

Két dolog:

az első:

"de tartok tőle, hogy az ügyészség szokás szerint azt kéri majd számon az intézkedő rendőrökön, hogy miért nem hoztak másodpercek alatt olyan döntést, amire a tárgyalást vezetőnek esetleg több hónap gondolkodási ideje van."

Nem hiszem, hogy a rendőröket védeni kéne, mert úgy hülyék, ahogy vannak!

második dolog:

Intő jel lehetne ez az események tudatában, hogy eddig és ne tovább. Most kell leszállni a motorról és hálát adni. A további motorozás innentől kezdve Istenkísértés.

Veight 2009.05.31. 20:17:35

@Mioporfeszosz:
Egyébként biztos, hogy 2 tonna 4 (ugyan többször vastagabb) kerékkel gyorsabban megáll mint 300 kiló 2 kerékkel?
Mert nagyjából ezek az erőviszonyok, a sok dugattyú és ABS inkább a stabilitásban és kormányozhatóságban segít, a fékút olyan sokkal nem lesz rövidebb....

fuori 2009.05.31. 21:55:11

@zippofcy6:

De nagy Isten állatkertje. Winklerrel együtt vagyunk még páran akik nem jogászok, de azért láttunk már KRESZ könyvet. És pár évtizede közlekedünk is.

Én például a közelben lakom és naponta használom az útvonalat.

Bizony van néhány marhája akit tényleg nem érdekel a kanyar meg a bukkanó, mer' mi is álhatná el az ő útját.. Hát pl. egy Lada, de ha nincs szerencséje akkor egy téglás Kamaz.

Az ottani zsarukat is ismerem. Sásdon jó ha két járőr van egy időben. Na ha te lettél volna a szituban, mit csinálsz, zárni jobbról-balról ehhez két rendőr kell ugye, meg ott volt a kishölgy is a szántásban.

=Daniken= 2009.06.01. 00:49:15

Szóval ez most hányadik leamortizált tdci focus kombi a leszállított 1250 db közpénzből lízingelt rendőrautóból?:-)

jobbulást a többieknek.

múltkor megállít a yard a Angyalföldön, benzinkút előtt. Köszönök, udvarlás, elakadás jelző-motor leállít, kikapcsolom az övem, adom a papírokat,miegymás.megkérdeztem, nem baj-e ha 10 méterrel előrébb gurulok (benzinkútra mentem amúgy is), hogy -mivel éjjel fél 1 van és tök sötét-ne akadályozzunk másokat, erre merev "nem kell, jó ez itt" volt a válasz.

Utaztak a "na nézzük csak, mikor ittam utoljára" meg műszaki,zöld kártya, biztosítás témára...de mivel minden dátumot fejből tudok, így nem volt mit tenni, búcsúztunk...:-))

Bezzeg este basznak körbejárni rendszeresen, ezért törik is fel a kocsikat, de persze feljelentést azt ne írjunk, mert "úgysem lesz az meg". mondjuk mindenkinek más fáj, való igaz, hogy aki részegen képes hazavezetni, az mégiscsak fájjon mindenkinek, illetve annak fájjon is, ha ezt teszi.

ikarusos 2009.06.01. 00:53:43

@fuori: "Sásdon jó ha két járőr van egy időben. Na ha te lettél volna a szituban, mit csinálsz, zárni jobbról-balról ehhez két rendőr kell ugye, meg ott volt a kishölgy is a szántásba"

Én mondjuk mint azt már leírtam kiraktam volna az elakadásjelző háromszöget.

hpty 2009.06.01. 02:52:59

=Daniken= 2009.06.01. 00:49:15
"Szóval ez most hányadik leamortizált tdci focus kombi a leszállított 1250 db közpénzből lízingelt rendőrautóból?:-)"

1,6 100 LE benyások a focus-ok!!!!!

De a kérdés többi része jogos!!! :D:D:D

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.06.01. 08:54:37

@Winkler Róbert: Örülök ,hogy nagy baj nélkül megúsztad!Kedves ismerősöm,Sörös Dezső,nem volt ilyen szerencsés pár napja.Nyugodjon békében! :(

zootyo 2009.06.01. 10:28:30

@Ubul1: Az első Laguna egy teljesen jó autó, sokkal jobb és megbízhatóbb mint az utódja. Szerintem minden autóért kár ami összetörik vagy sérül. Már megint ez a hülye magyar mentalitás. áááh tahó!

HAWOCK 2009.06.01. 13:54:42

Legutóbb vmi huszadrangú úton emelkedőn kicsit ráhúztam a gázt, mikor felértem a dombtetőn éppen egy mikrobusz kanyarodott volna be balra előttem egy földútra. Nem tudom hogy vett észre… Mivel volt már hasonló autóval is, bukkanós résznél már nem húzom a gázt akármennyire is hívogató az út, inkább visszaveszek és fékkészenlétbe érkezek meg a tetőre ezt most már mindig betartom.

„hátsó kerék csúszott is, a motor hátulja ment ide-oda”
Milyen hasznos az ABS a motoron. De látszik hogy a tréningen megtanult dolgok vészhelyzetben a „pánik” miatt nehezen jönnek össze (ez persze természetes), az állóra fékezett hátsóval mindenképpen hosszabb lesz a fékút.

Érdekes hogy a tanulság résznél éppen a legfontosabb maradt ki. A sebesség. Lehet hogy elcsépelt, de ebben az esetben is a sebesség volt a legfőbb oka a galibának. Nekem ennek az esetnek ez a legnagyobb tanulsága.

HAWOCK 2009.06.01. 14:03:56

„Na már most, igenis NEM KELL számítanom egy beláthatatlan kanyarban SEMMI ÁLLÓRA sem az úton.”

Nem igaz. Teljesen életszerű példák vannak:

-éppen befordul előtted mellékútra földútra
-kifordul az útra pl lassú jármű
-út széléről éppen elindul egy kva nagy traktor 2-vel.

Csak egyszer kell hogy megtörténjen.

okostojgli (törölt) 2009.06.01. 15:27:14

@zippofcy6:
Képzeld el, hogy te is mész a Laguna és a motoros után úgy x méterrel lemaradva, de a Laguna már csattant mikor te a domb tetejéről meglátod a rommá tört autókat. Szerinted, kedves faszkalap, jogod van akár ember életet is kioltani miután te is beléjük csattantál mert számítasz arra, hogy a "közlekedési rendőrök" akik "nem értenek a közlekedéshez" elbasszák és neked külön nem szólnak?

Pöcs vagy.

konti10 (törölt) 2009.06.01. 19:11:32

Ezt a közeg elkúrta! Egy 40 tonnás vitt volna ott mindent, mint a piros hetes. Ilyent egyszerűen nem lehet csinálni! Mázlid volt, ennek örülök.

csongiaparaszt 2009.06.01. 22:49:09

Hű, gratulálok, ez valóban meleg lehetett.
Az tuti, hogy a vezetéstechnikai tréningek megérik a pénzüket.
Amúgy pedig, ahogy jóapám mondogatni szokta, az autót (motort) 500 méterrel előtte vezetik. Nyilván arra senki sem képes, hogy minden egyes kanyarnál tudatosítsa, lehet, hogy szembeelőz egy barom / baleset miatt áll keresztben egy kamion, de nem árt, ha néha azért bevillan.

igazságbajnoka 2009.06.01. 23:22:35

Szerencsétlen fakabátokat piszkálja mindenki...

kb. fél perce lehettek ott, épphogy kiszálltak a kocsiból. Csóró zsigás meg megállt, mert látta, hogy gond van (esetleg tud-e segíteni?) erre hátulról megpakolják őket...

Pech. Ennyi...

Bret01 2009.06.02. 09:39:48

Örülök, hogy senkinek sem esett baja.
Az általad ide idézett KRESZ szabály mondjuk pont nem azt írja, hogy meg kell tudnod állni ha ha a te példádnál maradunk 3 gyerekkel teli mózeskosár van egy beláthatatlan kanyarban az úton. Más kérdés, hogy morálisan rossz a példa. Az hogy egy beláthatatlan útszakaszon egy rendőri helyszínelésre mennyire kell egy vezetőnek felkészülnie a vezetés minden pillanatában már legyen a jogászok dolga. Az eredményre minden esetre kiváncsi lennék.

kispao 2009.06.02. 10:12:47

Véleményem:
A rendőr feladata elsődlegesen a helyszín biztosítása, ennyi. Ha a dombról jött a yard kiszáll az egyik, másik megy a balesethez kocsival vagy fordítva ha a másik irányból jött. Helyszín is biztonságos és a sérülttel is foglalkoznak. Ha meg pont ezt akarták csak éppen akkor értek oda, hát akkor PECH.

Lacabuda 2009.06.02. 11:36:20

Én is ott voltam a baleset után a dugóban és előrementem megnézni mi történt.

A Laguna tényleg nekilökte a Zsigát a rendőrautónak, legalább nem tudták letagadni a dolgot.

Egyébként mint ahogy a képen is látszik, a rendőrök elég messze álltak meg a Polós csajtól. Pár méterrel arrébb álltak volna a dombtetőre, bekapcsolták volna a villogót, majd elmennek a következő dombra gyalog, ott kiteszik az elakadásjelzőt, aztán helyszinelhettek volna. A csajszi nem sérült meg amúgy, ott mászkál a Poló mellett, a kocsija meg senkit nem akadályozott, az árokban állt, nem az úttesten.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.03. 09:10:27

@Érdekes: "Vagy itt mire gondoltál"

Értelemszerûen arra, hogy a hónod alá baszod az elakadásjelzôt, visszamész egy 100 métert az úton, és kirakod, ezzel tájékoztatva a közlekedô úri közönséget, hogy gáz van.

Bonyolult?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.03. 09:12:30

@kispao: Vagy odaállítják a járôrkocsit a domb tetéjére bekapcsolt fényhíddal, ôk meg lemennek helyszínelni.

davidson (törölt) 2009.06.28. 12:12:46

a kerszt be kéne tartani te motoros majom

Mumia 2010.06.18. 19:39:20

Ez a blog végleg meghalt? Pedig érdekes volt olvasgatni hoygan vesznek gtk-ra látszólag alig sérült autókat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.21. 09:33:37

Jah és pár éve én is beszívtam egy ilyet, csak én a Lagunát játszottam. Egy csaj a bukkanó teteje után állt meg (TELEFONÁLNI vaze), tehát pont úgy, hogy amikor meglátod, akkor ne legyen elég a féktáv, és természetesen úgy, hogy kb. a jobb kereke volt a padkán, szal majd' az egész autó az úton.
Én meg szépen belecsattantam (kikerülni esély nem volt), és persze jól megvágtak, amiért nem megfelelően közlekedtem.

Ilyen esetekben azért nem ártana vizsgálni a dolgokat, mert ugye eléggé balesetveszélyes helyzetet teremtett ezzel a kis akcióval. Illetve persze a bíróságon behazudta, hogy műszaki hibája volt - a bírónak "nem tűnt fel", hogy a baleset után visszaült a benyomott hátuljú kocsiba, és elment Pestig...

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása