Egy kis vezetéselmélet

Allianz Vezetéstechnikai Centrum

Ha már Allianz, kinéztünk az Allianz Vezetéstechnikai Centrumba is. A tanpálya a Hungaroringen van, és épp most tízéves. Az Allianz főszponzorként adja hozzá a nevét, 2003 óta (korábban Gerhard Berger nevét viselte az intézmény).

Egy biztosító miért lát ebben fantáziát? Értelemszerűen hasznos, ha az ügyfelei jobban vezetnek, ezért aki Allianz személygépkocsi biztosítással rendelkezik, bizonyos kurzusok árából kedvezményt kap, de a 17-21 éves diákok is olcsóbban tanulhatnak. Szóval: mindenki jól jár.

A pálya nagyon jól kiépített, buszok és teherautók is gyakorlatozhatnak, sőt, még gyerekpálya is van, pici elektromos autókkal. Ezzel az Allianz vezetéstechnikai Centrum egyedülállóan komplex tanfolyamválasztékot képes nyújtani.

Gyermekek

Az viszont a realitások közé tartozik, hogy a résztvevők 80 százaléka valamilyen cég által fizetett kurzuson vesz részt. Ezek többnyire olyan vállalatok, ahol az alkalmazottak cégautóval járnak, tehát megmagyarázható, hogy a befektetés megtérül a kevesebb töréskárban, a kollégák épségében. De legalábbis építi a csapatot.

Ami az árakat illeti, az egynapos, úgynevezett standard kurzus bruttó ára ötvenezer Ft, a félnapos bázis kurzus ennek nagyjából a felébe kerül. Mindenesetre van egy mindössze kétórás bemelegítő kurzus is, hogy aki akar, belekóstolhasson olcsón, miről is van itt szó. A többit a pálya weblapján.

Ide úgy érdemes jönni, hogy az ember a saját (használatú) kocsiját hozza. Logikus, hogy azzal gyakoroljon, amivel jár. Így nem kikötés az sem, hogy legyen blokkolásgátló vagy stabilizáló elektronika az autóban: értelemszerűen az autó adottságaihoz alkalmazkodva oktatnak.

Sokan azt képzelik, hogy itt a téli vezetésre készítik fel a vezetőket – ez nem igaz, noha létezik kifejezetten ilyen kurzus is. Azért nedves műanyagon végzik a gyakorlatok zömét, hogy veszélytelen sebesség mellett begyakorolhatók legyenek azok a mozdulatok, amiket aztán nagy tempónál, aszfalton hasznosít az ember. Mint mesélik, többen megkérdezték, hogy feltegyék-e a téli gumikat a kocsijukra, mielőtt gyakorolni jönnek – nyilván sokan tudják már, hogy a tapadásviszonyok nagyjából olyanok, mint jégen. De ilyesmire semmi szükség.

A kis tempó miatt személyi sérüléses baleset nem is történt a centrum fennállása során. Igaz, kisebb-nagyobb malőrök azért megestek, volt, akit gyakorlat közben megzavart, hogy megcsörrent a mobilja. Ő átszáguldott a kerítésen, de nagy baj itt sem történt.

A rántópad persze komoly vonzerő, itt tanulhatja meg az ember, hogyan kell gyorsan, az adott szituációhoz megfelelő módon reagálni – ez annyira népszerű, hogy van külön rántópad-tanfolyam azoknak, akik ebben szeretnének nagy spílerekké válni.

A másik érdekesség a hölgy kurzus – itt nyilván a nőspecifikus kérdések kerülnek előtérbe, mint övhasználat terhesen, gyerekülés-bekötés stb.

Tévedés ne essék, itt sem autóversenyzőket képeznek. Egészen hétköznapi kunsztokat kell megtanulni, olyanokat, amelyekről az átlagsofőr azt hiszi, hogy végre tudja hajtani. És sokkal jobb, ha egy vízoszlopnak száguld neki harminccal, mint egy fának hetvennel. Szóval, a többségre komoly meglepetések várnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr82563759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leegor 2008.07.12. 01:17:51

Voltam itt pár évvel ezelőtt egy céges rendezvényen, lehetett picit csúszkálni, valóban hasznos és érdekes.
Arra azóta is büszke vagyok, hogy elsöprő kisebbségben voltam azokkal, akik a rántópadnál elsőre össze tudták szedni az autót :)

prophet 2008.07.12. 01:18:29

A nép torkán az objektív felelősséget azzal a rossz dumával nyomták le hogy a rossz baleseti statisztikák miatt van rá szükség.

Hát akkor a 3 hónap alatt beszedett 2 milliárd forintból igazán finanszírozhatná az állam a vezetéstechnikai oktatásokat, mondjuk mindenkit egyszer megilletne 90%-os árkedvezmény.

Na persze a nem totál hülyék tudják hogy az objektív felelősség a tízszeresükre megemelt bírságokkal csak simán egy új adófajta.

Ugye gurcsánykám, szocikáim, meg a többi fasszopó vérszívó barom, faszom a seggetegbe akkor legalább lenne bennetek vmi ami nem rákos tumor, gennyládák!

Leegor 2008.07.12. 01:27:20

Az első három bekezdéssel egyetértek. A negyediket meg a kurucinfora kéretik átrakni, ez az ottani politizálási színvonal. Na jó éjt.

Peter 2008.07.12. 05:32:26

Amikor en tanultem vezetni akkor meg valoban vezetni tanitottak az embert , es amig az oktato nem latta hogy , bizol az auto , es magadban is addig oda sem engedett a kormanyhoz! A vezetestechnikai gyakorlatoknak igen is nagy szerepuk van . De mondjuk ,ha a statisztikak rosszak akkor azokat kuldeni kellene , nem fizettetni . Ez az en velemenyem , ha penzt akarnek csinalni akkor a masik oldalon allnek !

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.07.12. 07:03:18

"Tévedés ne essék, itt sem autóversenyzőket képeznek."

nem bizony. de van sok olyan egyszerű, aki a ringről hazafele már minimum Massának képzeli magát. vagy rali után.

mert az is autó, van benne kormány, fék, meg ülés. és azt is csak vezetik. vezetni meg ők is tudnak, ugye?

na ezeket a figurákat kellene hidegre tenni egy kicsit.

pipi 2008.07.12. 09:02:17

denever!Mennyire igazad van!!!Én ezért nem járok már rally-ra, mert egyszerűen életvszély onnan haza jönni.Mondjuk máskor is, de rally esetében kategórikussan igaz.Mindegyiknek forr a vére, ha meg eldobja a vasat akkor meg van a csodálkozás meg a "nem értem, hogy sikerült".

Wick · http://www.youtube.com/watch?v=5KxkY7A5k3M 2008.07.12. 09:47:29

hmm... az a rántópad tényleg mókás volt.

Egy hátsókerekes, sperres autóval mentem oda, ami egy évet állt és gyakorlatilag szétporladt a futóműve. Csak a kíváncsiság végett. Ahhoz képest meglepett az eredmény... Lásd URL :-))

gery 2008.07.12. 10:47:07

Tegnap hallottam egy olyan statisztikát, mi szerint tavaly évhez képest 180 !!! emberrel kevesebb haltak meg a magyar utakon. Tehát szerintem nagyon is jó , hogy bevezeték az "objektív felelősséget". Igaz szép bevétele van az államnak a büntetésekböl, és mondjuk nem a nagy kaszába kellen befolyni az összegnek. Hanem pl: balesett megelözésre kellene még többet forditani, mint ahogy azt a nagy unioban teszik.

Hilfy 2008.07.12. 12:16:59

Kérdés persze, hogy a statisztikát ki csinálta, kinek a megrendelésére :)
Egy kis önigazolás mindig jól jön...
A tanpálya meg jó, én is tervezem vagy 100 éve, hogy kimegyek, és megtudom végre mennyire is nem tudok vezetni.. csak ne lenne ilyen marha drága!

empeti 2008.07.12. 12:55:59

Ha egy kicsit körülnéztek, lehet találni sokkal olcsóbb és sokkal életszerűbb vezetéstechnikai tanfolyamokat is. Ahol szintén biztonságos körülmények között, mégis sokkal valóságosabb tempóban lehet megtanulni az autó kezelését.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.12. 13:47:55

Szívesen kipróbálnám, javítandó a vezetéstechnikai tudásom.

knajf 2008.07.12. 14:54:15

az igazi oltás az lenne ha a jogositványhoz kötelező lenne pl. 1 éves friss jogsi után hogy elmenjen az ember egy ilyenre és esetleg levizsgázzon... vagy valami tanusitványt kapna arról amit ott művelt. a nőknek biztos nagyon sokat dobna:) (elnézést, akinek nem inge, ne vegye magára)

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.12. 19:10:56

Én télen voltam itt egy intenzív kurzuson. :) Nagy jó volt, és azt hiszem tanultam is belőle. Leginkább azt, hogy még sokat kell tanulnom.
A rántópadon én is elsőre megfogtam a kocsit... de másodszorra már nem... és így tovább.. 15 alkalomból 2szer sikerült. :(

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.12. 19:12:55

knaf.. férfiaknak is sokat ad. :)

cleric 2008.07.12. 20:08:12

Akkor ez most reklám vagy mi?

géká · http://www.ghitel.webs.com 2008.07.13. 00:39:38

Sziasztok!

Jó lehet ez a pálya!

Tudjátok mi a szomorú?

A barátom Allianzos! A kocsibiztositásom jó ideje Allianzos!

Hol kell hallanom róla, hogy kimehetek mert néhány kurzusból kapok kedvezményt?

Itt a TC-n! Allianz! Szuperek vagytok! :-(((

Vagy lopjunk máshonnan:
Köszönjük Emese!!
:-)

Évi 40-60 ezer km-t vezetek de ettől függetlenül kimennék (ki fogok menni).

neduddki 2008.07.13. 01:30:59

Wick:

nem csoda, hogy sikerült, 1-re, hiszen tisztán láccik, hogy gyorsan mentél:)))
40 fölött bármilyen kocsit bárki megfog elsőre, akinek van jogsija, 2 keze, és felfogta a feladatot.

Wick 2008.07.13. 11:49:42

Lehet. A fotocella asszem 36-ot mutatott belépési sebességnek. A km órám nem működött, úgy tippeltem, hogy 1-es 3500rpm megteszi közelítő tempónak. A fószer a rádióban nem említette, hogy nagy lett volna a tempó.

nade mindegy. Én is visszamennék szívesen.
Egykét nagyarcúnak igencsak lehervadt a mosoly a képéről... :P

SLaci 2008.07.13. 12:50:45

Jó hely lehet. Csak sajnos a havi fizetésem igen jelentős részébe kerül. Megpróbálok spórolni rá.

Más: engem nem különösebben zaklat fel az objektív felelősség + a magasabb büntetési tételek. Akinek meg van félnivalója, féljen.

Zogre 2008.07.28. 11:54:05

Most akkor lesz ezen a blogon még valami, vagy ennyi volt?

Értem én, hogy szponzor, meg ilyenek, de július 12.-én volt az uccsó bejegyzés...

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása