Szendvicsben a hús

Elölről, hátulról


Következő Astránkra is Budakeszin bukkantunk. Ez a kombi kapott elölről is.....

..meg hátulról is.

Nagyon találóan, az Opel lakatosműhely vezetője úgy írta le a balesetet, hogy "ő volt a szendvicsben a hús". Vagyis nekiment az előtte haladónak, miközben hátulról megérkezett az őt követő.

Az ilyen típusú ütközéseknél mindig nehéz a felelősség megállapítása, így az jár jól, akinek van cascója, akkor legalább megkezdik a javítást, aztán meg majd csak eldől, hogy ki volt a bűnös. Természetesen ebben a konkrét esetben is ment még a huzavona.

Ez az Astra azért érdekes, mert az ilyen típusú ütközések jellegzetes tüneteit mutatja. Először is: mivel erőteljes fékezéssel érkezett meg, felgyűrődött a motorházfedél, az első lökhárító viszont nem tört ripityára. Ilyenkor ugyanis a kocsi nagyot bólint, esetleg az előtte fékező pedig hasonló okból megemeli a fenekét. Ennek a következménye a művészein elhajlott zárhíd.

Hátul más a helyzet, az autó feneke megemelkedik. Itt ebben a konkrét esetben látszólag ártalmatlan a sérülés, ezért a lakatosműhelyben a lelkemre kötötték, hogy hívjam fel a figyelmet valamire. Fenéksérülés esetén hajlamos az ember ránézni a lökhárítóra, és azt mondani, á, nincs itt nagy baj.

Az még hagyján, hogy a műanyag lökhárító alatt az energiát valójában elnyelő fém sérült, azonban sokszor a hátfal is cserére szorul, ami ennek az Astrának az esetében egy négyszázezer forintos tétel. Nagyon kínos, ha ott áll a vétlen tulaj egy betétlap vagy akár egy telefonszám nélkül - holott többnyire a hátulról érkező a hibás, következésképp az ő felelősségbiztosítása viselné a költségeket.

Mi tehát ilyenkor a teendő? Az a minimum, hogy (még egy kicsi hátsó koccanás után is) benézünk a csomagartó szőnyege/padlója alá, hogy nem deformálódott-e el valami. Tipikus példa, hogy az ütéstől akkora a deformáció, hogy mondjuk a pótkerék beszorul a számára kialakított üregbe - ilyenkor ne hagyjuk távozni a hátulról belénk álló vezetőt. Sokat lehet így spórolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr96607010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferikefleto · http://ferikefleto 2008.08.20. 10:37:28

Én ugyanígy jártam a három hónapos Mitsubishi Lanceremmel. Ami érdekes, hogy hiába ismerte el a hátulról jövő, hogy ő volt a hibás, a kárfelmérő vitatta az orrsérülésemet. Az előttem megálló autó ugyanis elhúzott, biztos ivott, vagy ilyesmi, pedig ő is károsult volt, így állítólag nem volt megállapítható, hogy ebben a balesetben sérültem-e meg. Nem értem, egy három hónapos kocsit ki zúzatna le, ha van kaszkója, de mindegy... Szóval vita volt, aztán a tanúk sokasága miatt eldőlt. Még egy érdekesség: a Groupama biztosítónál van a kaszkóm és gondoltam, amíg vitatják, azzal megkezdem a javíttatást. Egyenesen a pesti főnökségig jutott az ügy, ahonnan egy főnöknő közölte, nem lehet előkaszkózni, mert van betétlap. Igazából nem értem, miért nem ér meg egy magáncégnek az ügyfél bizalma annyit, hogy egy hónapra kölcsönözzön magának párszázezer forintot, mert, ha nem fizet a kötelező, úgyis kaszkózunk, csak perkálom az önrészt, de mindegy. Ez a cég megbukott nálam, amint tehetem, otthagyom őket és mindenkinek ezt ajánlom. A kocsi azóta kész és működik. Több, mint 900 ezer volt a kár. Az már csak hab a tortán, hogy nem volt benne a taxban, mert új típus stb.

miss parker 2008.08.20. 10:37:40

Erdemes tunodni azon is
mikor NINCS eloirva
kotelzo kovetesi tavolsag !

mzs 2008.08.20. 10:38:41

Hali!

Nekem is volt hasonlo esetem, kozepen voltam, eros fekezessel sikerult megallnom anelkul, hogy az elottem levoknek mentem volna, de hatulrol jott a kovetkezo aki szinte fekezes nelkul eltrafalt es igy az elottem levo ketto autot is osszeloktem. Szerencsere?! eleg egyszeru volt a serulesekbol megmondani, hogy ki volt a hunyo, nekem a masfel eves auto GTK lett a hatso serules miatt.

Most mar tudom milyen ha kb. 40-nel eltrafalnak, nem kivanom senkinek...

Persze az elottem levo ket autos rogton kiszalt ordibalni hogy milyen lama vagyok, amikor kisse kotyagosan mondtam nekik hogy ugyan nezzek mar meg hogy nez ki a kocsim hatulja. Erre nagy csond lett.

Azt is durva, hogy a vetkes biztositoja milyen piszkos trukkokkel igyekezte csokkenteni a kifizetendo osszeget (klima nelkuli fel millioval olcsobb varians alapjan szamolt auto ertek, karcolasmentes masfel eves autora irrealis avultatas, fizetes megtagadasa kulonbozo okok miatt, amit csak a tervezett ujsagcikk hatasara gondoltak at)

Bele sem gondolok mi lett volna ha nem hivok rendort es ha nem kellett volna mento a szedulesemre.

Qqberci 2008.08.20. 10:40:47

A megoldás az E-tanu:
www.e-tanu.hu/

mzs 2008.08.20. 10:41:05

Illetve, ha nem asom bele magam az Eurotax katalogusba, nem kapok segitseget, hogy milyen teritesekre vagyok jogosult a javitas/karfelmeres alatt (csereauto pl.) es nincsen kapcsolatom a sajtoval.

Mindezt ugy, hogy a rendorseg 6 perc alatt megallapitotta a tenyeket, a vetkes elismerte, a karbejelenton alairta es kulon feltuntette hogy elismeri...

ferikefleto · http://ferikefleto 2008.08.20. 10:42:35

Még valami. Ausztriában, az ott élő rokonom egy hasonló balesetben sérült meg. Történetesen ugyanannál a nemzetközi biztosítónál volt a kötelezője az őt törőnek, mint az enyémnek itthon. Ami nálunk két hét volt, az nála 3 nap. Nem ment kárfelmérő, beküldte a baleset helyszínén a telefonjával készített fotókat neten, meg a betétlap másolatát, aztán küldtek neki a számlájára egy összeget, meg a szerződött szervízek listáját. Elment, megcsináltatta, a számlával befáradt a biztosítóhoz, ahol kiegyenlítették a küldött pénz és a valós ár közötti különbözetet. Nem kellett a szervíznek kölcsönöznie, nem baszakodtak a kárfelmérővel, nem kellett idegbajt kapni a felelősség megállapítása miatt, nem kellett küzdeni az előkaszkóval. Szóval európai módon intézték a dolgot, Európában, ugyanannál a cégnél, ahol velem szórakoztak 3 hétig. Hiszen a károkozó elismerte a felelősségét. Távol vagyunk ettől?

mzs 2008.08.20. 10:45:03

Hat igen, ettol nagyon messze vagyunk, nekem az egesz macera 4 honapig tartott, igaz a GTK egy picit bonyolitotta az ugyintezes sebesseget.

scsaba1 2008.08.20. 10:46:48

"Szerencse, hogy nem akkor törik le az út fölé belógó ág, amikor te arra mész, szerencse, hogy a kertben játszó kisgyerek a csúzlijával a következő autó ablakát lövi be."

Igen, nagyon valószerű példák, (különösen a magától letörő faág, az mondjuk más tészta, ha éppen viharos szél fúj) arról már nem is beszélve, hogy mi van akkor, ha az ember kilép az ajtón, és a fejére esik egy cserép...

Ám a balesetek többsége figyelmetlenség, relatív és szimpla gyoshajtás és az egymás seggében való autózás miatt történik. Persze: vannak vis major esetek is, de nem ez az uralkodó.

Nem azt mondtam, hogy csak kizárólagosan az elővigyázatosság miatt, de talán ez nyomja a legtöbbet a latban. Többet, mint a szerencse. (Pl. a teherautóról eléd zuhanó buldózert semmilyen rutinnal nem lehet elkerülni.)

De mondok mégegy példát:

Pl. forgalmas egyszámjegyű kétszer egy sávos főutakon nagyon gyakori, hogy záróvonal ide vagy oda, mindíg akad idióta aki kanyarokban, rosszul belátható íveken akar előzni. Lehet úgy is menni, hogy - mint egy csőben - mész a sávod közepén, nem törődve semmivel, mer' ugye záróvonal. De lehet úgy is menni, hogy jobb első kerekedet kiteszed a külső zárovonalra, és így jobban belátsz az ívbe és fékkészenlétbe mész bele az ívbe/kanyarba. Felkészülve a hülyére, aki sacc/kb. tíz esetből egyszer meg is jelenik a te sávodban.
Különösen nagy erre az esély, ha egy lassú teherautó vezeti a többszázméteres sort.

Tucatnyi balesetet kerültem el már úgy, hogy más kreténségét korrigáltam, és nem "csőben utaztam".

mzs 2008.08.20. 10:48:55

Ferikefleto!

Mondanom sem kell, hogy nalam is ugyanaz a biztosito volt a vetkes fel biztositoja, aki a te autodat is biztositotta...

bowrain 2008.08.20. 10:51:07

miért nincs kikapcsolható abs?

holy 2008.08.20. 11:02:15

yaris 700eFt-s javitasahoz

en egy CLK-k talaltam el hatulrol. osszesem 5,3MFt volt a javitas.(biztositom kuldott egy levelet, hogy ha befizetem az elobb emlitett osszeget akkor nem valtozik a bonusz-malus besorolasom - mai napig jokat rohogok)

(hatulja serult... bar nagyon csodalkoznek ha csereltek es nem csak huztak... A bal elso sarvedo szakad le(nekiloktem a masik savban halado trelernek), meg bal elso lampa es ket hatso lampa is valoszinuleg cseres (bar egyiken nem latszot kivulrol.(tehat javithato volt). Nala lufi nem nyilt, huto nem serult)

nalam klimahuto, vizhuto, intercooler szetment. lufi es ovfeszito kinyilt, szelvedo elrepedt. (meg motorhazfedel, lokharito, motorhazteto,lokharitomerevito, homlokfal osszetort, egy fenyszoro szublimalt es elmaszott a torony(es vele egyutt az egyik A oszlop eleje.) Nekem "csak" 480Eft volt klimatoltessel

yxcvbnma 2008.08.20. 11:02:28

Miss parker

Az a bekezdés a teherautókra/buszokra/nagyobb járművekre vonatkozik
1 bekezdés blablabla
2 bekezdés blablabla
a)kivétel
.
c)kivétel
3 bekezdés

Ha te előzésre észülsz, akkor kressz szerint bizony amikor kimész bal oldalra, akkor is még meg kell lenni a követési távolságnak (ajánlások szerint 2 mp, 90km/h-nál 50 méter, de min 1mp 25 méter). Gyakorlatban persze ez nem igazán kivitelezhető...

Ez a rész azért van benne a kresszben, ha nagyobb gépet előzől, és elcs*sződik a dolog, akkor két kamion közé be tudj sorolni, illetve h ne kelljen egyszerre 2~3 kamiont egyszerre előznőd. Más kérdés, hogy nem igazán tartják be...

Én pl amikor megyek a kisautómmal, akkor is ennyire megnövelt távolságot tartok, bár a hátránya, h mindenkit előzésre csábít a nagyobb követési távolság... Tegnap is a fhanszia is nekiállt előzni engem a 84.esen, plafonig telipakolt 807-ével kb 120as tempónál (hát nem ugrott a kocsija már ekkora tempónál), épphogy befért, pedig én is meg a szembejövő is derekasat fékezett...

miss parker 2008.08.20. 11:05:38

AZÉRT vagyunk messze az emlitetett Lajtán túli ugyintézéstől....

Mert nálunk a biztosítót átverni igyekvők száma sajnos magas, nagyon magas...és ezért mivel túl sok ügyfél alapból nem becsületes...a biztosító is kénytelen jogos önvédelemből szőrőzni az ügyfelekkel...a becületesekkel is, mert előre nem lehet tudni, hogy ki-kicsoda.

Zolo 2008.08.20. 11:07:27

bow, van... Vedd ki a biztosítékot és már ki is kapcsoltad... B-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 11:08:30

Nem azt mondtam, hogy csak a szerencse az, ami megóv a balesetektől, de az is kell hozzá.

Egyik ismerősöm pl. halálosan gázolt.
Egy diliflepnist, aki nindzsaruhában -sváb öregasszony- kiugrott elé éjjel egy fa mögül.

Persze ilyen nem történik meg... lol

A -valószínű- csúzlival belőtt ablak meg velem esett meg -a csapágygolyót megtaláltam, a tettes ismeretlen... A szilánkok berepültek, fele a szememben, másikfele a gatyámban.
Más nem történt, mert megálltam, aztán hívtam a mentőt, de ha friss jogsis bölcsészlánykának vagdalja szét a szemét, az lehet, hogy beleesik az árokba, vagy eltalálja a szembejövőt.

Persze óvatosan kell közlekedni, hogy tényleg csak a véletlen legyen az, ami balesetet okoz, ne pedig a hülyeség, de a balesetek egy részét nem lehet elkerülni.

Szal egyszerűen nem igaz az, hogy csak azért van 300k balesetmentes kilométer a seggedben, mert odafigyelsz.

repecs 2008.08.20. 11:14:15

Hogyan tartasz megfelelő követési távolságot mondjuk Pesten amikor ha egy autóyi helyet hagysz bemennek eléd? Figyelni kel de szerintem 50% szerencse. Olyan nincs hogy soha de soha ne hibázz. A bisztosítók meg a bankok mind abból élnek hogy ahogy csak lehet lehuzzanak. További szépnapot és balesetmentes közlekedést.

holy 2008.08.20. 11:21:33

mondjuk rohadtul nem ertem, hogy a CLK-t (aki allitolag a feltorlodott sor miatt allt meg) miert nem loktem bele az elotte allo auto(k)ba? pedig 80-100 km/h-val szinte fekezes nelkul(max 5-6meter fekezes) mentem bele.

es altalaban ott sor sem szokott allni (bar abban az idopontban, amikor tortent, nem szoktam arra jarni)

van az embernek eselye arra, hogy ilyenkor mast allitson?

yxcvbnma 2008.08.20. 11:22:40

Repecs

Töéletesen igazad van:) Nem lehet a követési távolságot mindenhol biztonságosan betartani, sőt igencsak kevés helyen. Pl a pályákon egykét helyen van már felfestés, hogy mekora a kivánatos követési távolság, ritkán látok 2 jelet belőlük...
Szerencse, erősebb figyelés, 3 4 autóval előbbi történések figyelése, de főként szerencse...

miss parker 2008.08.20. 11:26:21

Az en hatsomban cirka 800 ekm sajathiba mentes km van...es vagy 10 eset amikor mas miatt tort az autom...es vagy 50 ÉSZREVETT eset amikor a vezetesi rutin ovott meg a sajat vagy a mas hibaja miatti belesettol. Tovabba ismeretlen szamu, de velhetoen tobbszaz olyan eset amit én eszre sem vettem...masok oldottak meg feltunes nelkul.

Meglatasom szerint az atelt/meguszott esetek szamaval aranyosan nő a vezeto kepessege a balsetmentes vezetesre!
Ez talan aranyos a km-ekkel, de sokkal inkabb fugg a forgalom tipusatol, amiben a km-ek teljesitve lettek...

Nem hivatasos vezetoknel valahol 300-400 km korul, partucat huzos helyzetnel es 3-4 kulonbozo tipusu autonal lehet az a hatar amikorra mar rutinos vezetonek mondhato valaki az utakon....

...es kialakul egyfajta erzeke a bekovetkezo bajok elorelatasara!!!

Koszos 50-100000 km meg csak alapfoku vezetni tudast eredmenyez, foleg
ha ezt is csak keves esemeny zavarta meg...

Nem veletlen, hogy a balesetek zomet a keveset (kevesebb mint evi 8-10000 km) vezetok okozzak.

scsaba1 2008.08.20. 11:44:44

"en egy CLK-k talaltam el hatulrol. osszesem 5,3MFt volt a javitas.(biztositom kuldott egy levelet, hogy ha befizetem az elobb emlitett osszeget akkor nem valtozik a bonusz-malus besorolasom - mai napig jokat rohogok"

Ez mekkora genyaság már. Fater is járt így: Németországban leamortizált egy parkoló autót, állítólag egy kutya volt a hibás.

A biztosítója kifizette, majd jött ugyanez a levél.

Anyád... Akkor mi szükség van kfb-re? Szerződök a bankommal, hogy baj esetén biztosít nekem valamilyen jelzálog alapú kölcsönt 10-15 millerig, ha valami hülyeséget csinálok. Ha nem csinálok bajt (szerencsém van (zsömi kedvéért), és óvatosan vezetek), akkor évente egy szép kis kerek összeg marad a zsebemben.

Úgyhogy szarjon sünt az összes biztosító. :)

karesz2 2008.08.20. 11:46:26

Valóban, a jóelőre figyelés, amennyire lehet és a jó nagy köv táv, utálom ha a seggembe jönnek de akkor sem megyek a következő seggére, főként látom piros és úgyis megállunk, mindíg marad előttem "vészhely". Eddíg bevált. Meg a szerencse mindíg kell.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 11:58:28

Az, hogy megválthatja a vétkes a kárt, az annyira nem hülyeség, mert, ha van egy hülye, aki ragaszkodik a biztosítózáshoz, és megcsinálják párezer forintért az autóját, akkor nem kapsz malust.

A lehetőség, amit nem kötelező elfogadni jó dolog.

Szerintem.

Kicsijoe 2008.08.20. 12:16:09

Én egyszer belementem ilyenbe,hogy majd ők megcsináltatják a koccot,hát,hogy is mondjam-azért érezhető volt,hogy a lehető legolcsóbban akarták megúszni."Vasalóval helyrepofozott" csálé lökhárítóval,kadettpiros fényezéssel kaptam vissza az Alfát.Kurva boldog voltam,hogy belementem,mit ne mondjak...na,azóta B-E-T-É-T-L-A-P ha nem én vagyok a hibás.Miért akarjak én jót a saját káromra a másiknak?Hogy utána én szívjak?

Az egyetlen eset,amikor belemennék a betétlap nélküliségbe,ha helyszínen kápé kiperkálja az általam reálisnak tartott összeget.Ha nem,akkor meg jóidő,senkivel nem fogok utólag alkudozni meg harcolni.

Nagyon kedves szitu volt,amikor parkoló autóm tükrét kissé agresszívebben "behajtották" .Elment belőle az elektronika,lötyögött a tükör,stb,mondja nekem a macskajános,hogy ad egy 20-t,felejtsük el egymást.Már majdnem belementem,amikor egy arra járó mondta,hogy eszembe ne jusson.A kárrendezés végére kiderült,hogy a tükör kuka,az új 80.000+fényezés+munkadíj,majdnem 100.000 lett a számla...

És tényleg nem is gondoltam volna,hogy ilyen kurva drága dolog egy tükör...

repecs 2008.08.20. 12:18:58

Gyalogosok és bringások is okozhatnak balesetet. Akkor ki fizet? Nekik nem kell biztosítást kötniük? Mielőtt felnégyelnétek leginkább gyalog és bringával fordulok elő a közlekedésben.

scsaba1 2008.08.20. 12:46:56

"Az, hogy megválthatja a vétkes a kárt, az annyira nem hülyeség, mert, ha van egy hülye, aki ragaszkodik a biztosítózáshoz, és megcsinálják párezer forintért az autóját, akkor nem kapsz malust.

A lehetőség, amit nem kötelező elfogadni jó dolog."

Tudom, hogy a malust lehet vele megváltani. (Milyen meglepő)

A helyzet a következő: fizetsz évente többtíz-százegynéhányezer forintot évente, úgy hogy semilyen szolgáltatást nem kapsz érte, mert ha kárt okozol, akkor ki kell fizetned a kárt, hogy újra fizethesd az évi többtíz-száznéhányezer forintos alapdíjat a semmiért. Vagy malus, ameddig nem jön ki nullára az egyenleged (legalábbis a biztosítós így mondta a faternak)

Tulkép sarcot fizetsz egy magáncégnek, amiért nem kapsz semilyen viszontszolgáltatást az évek során befizetett díjak fejében megilletne.

Persze: szükség van valamilyen malus rendszerre, mert van, aki egyszerűen hülye és azt képzeli magáról, hogy ő a "suhamér", és félévente töri össze az autókat, de ez ne legyen már zsarolás-szerű. Csak én érzem itt az ellentmondást?

marand22 2008.08.20. 12:54:58

Kb. 15 évvel ezelőtt szegény apám volt szenvedő alanya (min. 1 millió km-t vezetett le már akkor kb. 25 év alatt) egy hasonló balesetnek - ő volt középen. Kb. 1 hónapos Opel Astrában ült, előtte több autóval valaki be akart fordulni a 3 sávos úton balra (szabályosan). Apám meg tudott állni, de a mögötte jövő sofőr nem vette észre, mert csak a zöld lámpát látta a kocsik előtt, és fékezés nélkül, kb. 70 kmh-val belerohant hátulról. Apám látta a tükörben, de nem tudott kisorolni, mert a külsőben is jöttek. Mivel ki akart sorolni, kisé ferdén állt, ezért a leghátsó autó ék alakban benyomta a hátulját, majd a bal elejét beletolta az előtte állóba. Az ütközéstől az ülése vízszintesbe ment le !!! Rendőr volt kint, a hátsó mindent elismert, ezek után a kárfelmárő első megnyilatkozása az volt, hogy apám beletolatott egy villanyoszlopba (ettől az ék alakban benyomott hátsó). Hiába kérdeztük, hogy akkor mitől sérült az eleje is. Majd a rendőrségi jegyzőkönyvre az volt a válasz, lefizettük a yardokat. Apám erre azonnal felhvta a zsarukat, akik azonnal ki is jöttek, a kárfelmérőt pedig bilincsben elvitték a rendőrség becsmérlése és hazug vád miatt. Után minden sínre került, 10 nap múlva kész volt az autó.
Ennyit arról, hogy többnyire a középső a vétkes.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 13:02:14

" Vagy malus, ameddig nem jön ki nullára az egyenleged (legalábbis a biztosítós így mondta a faternak)"

Hazudott.

Két év balesetmentes közlekedésért kapsz egy bónuszt, vagy csökken egyel a malusod

Harelgas 2008.08.20. 13:59:37

Nekem is volt egy kocc. hirtelen megállt a sor, és én voltam az egyetlen akinek nem sikerült megállnia. Tapostam a fékben, csúszott csúszott és bumm. Utólag rájöttem, téli gumi volt még, már 20 fok volt aznap, nedves út felület, suzuki virsli gumik, 3 nappal késöbb mentem gumicserére is, mondták hogy kuka már rég elkoptak...

T-boy (törölt) 2008.08.20. 14:07:19

kolbászoszsömle
A féktávolság:fékút+reakcióidő/ha jól
emlékszem/.
Nem értem,a kressz szerint,miért nem kell
követési távolságot tartani motoros mögött?
/miss parker idézete/
Egy kamionnal olyan könnyü kikerülni
egy/túra/motorost?

miss parker 2008.08.20. 14:11:23

"A helyzet a következő: fizetsz évente többtíz-százegynéhányezer forintot évente, úgy hogy semilyen szolgáltatást nem kapsz érte"

Csodalkozom, hogy felnott irni-olvasni tudo emberek kepesek leirni ekkora baromsagot...

Az eves dijert cserebe
nagyeszü baratom AZT A SZOLGALTATAST KAPOD, hogy a biztosito KÉSZEN ÁLL ARRA, HOGY HELYTTED KIFIZESSE AZT A KÁRT amit okoztál...akkor is ha az a dijad nagyon-nagyon SOKSZOROSA !!!

A dijert cserebe tehat azt kapod, hogy
az altalad okozott kart nem nekd kell kizetned, akkor sem ha egy 70 millis turistabuszt kuldesz az arokba es az totalkaros lesz emiatt....

Hann evi dijadbol tudnad megfizetni
a mondjuk 70 millios kart te nagyseszu...he ?

Tartok tole, hogy meg a laksod es autod eladasa utan is evekig vonnak a fiztesedbol a még mindig megmarado karterites reszt.


Az is feltunhetne, hogy a dijfiztestol kezdve VÉDVE vagy, akkor is ha masnap csinalsz egy jokora kart...ellenben a berakom abankba dumaval csak 10-20 ev mulva leszel vedett meg egy kisebb mondjuk 3-5 millios kar estere is...

Szoval a biztositas lenyege, hogy
SOKAN osszedobnak egy halom penzt(dijak)
amibol aztan a KEVESEK(karokozok) helyett lehet fizetni ebbol a halom penzbol szukseg eseten.

...es soha nem tudhatod mikor kerulsz at a SOKAN oldalrol a KEVESEK koze!

Igyhat ne sajnald azt a dijat...mert, lehet, hogy hamrosan jol johet neked is, hogy.... van biztositasod!

Nem a csip-csup karokbol kell kiindulni, hanem a milliosok lehetosegebol, mert olyat is tudsz okozni barmikor!!!!

Vagy amikor esteleg havi 100-150000 Ft eletjaredok kellene valakinek fizetned elete vegeig mert rokkantta tetted...

ferikefleto · http://ferikefleto 2008.08.20. 14:23:27

Visszatérve a Lanceremre. Hátulról egy Volvót toltak belém. Ő már lelépett a fékpedálról, mert örült, hogy meg tudott állni mögöttem. Én rajta álltam, hogy lássák hátulról is, mit csinálok. Aki előttem állt (a középső sávban, indexelt és szintén féken állt) A balesetet okozó ember hátulról jött egy Focus-szal. Neki a rendszáma sérült meg. A Volvo S-60-ast belém lökte, és mert az szabadon futott (nem fékezett), az összes mozgási energiát átvette. Én rögzítve voltam, ezért úgy jött nekem, mint a falnak. Az én orrom már csak jelképesen tört össze (300 ezer forint), a seggem nagyon. Ezt csak azért írom le, mert vicces, hogy a balesetet okozó autós megúszta egy rendszámcserével, nekem teljes hátfalcsere, lökhárító, tolatóradar, orrelem, motorháztető, Volvós barátunknak meg szinte minden, ami egy autó első terében van (légkondi, hűtő, gyűrődőzóna, motorháztető stb.), meg persze a hátfala. Ilyenkor zsebbe nyúlva mennyit kellett volna a Focus-osnak perkálnia? Ja, még egy jótanács: fotózzátok le a körülményeket, mert nekem az elejét azért vitatták, mert a szintén károsult autó elhúzott, rendszámom meg nem volt hozzá. De ki gondolta volna, amikor négy szereplővel vitatkoztunk, hogy félreállásnál ő az egyenest választja?

ferikefleto · http://ferikefleto 2008.08.20. 14:28:36

Az osztrák témára visszatérve. Tudom, hogy nálunk több a biztosítási visszaélés, mint a sógoroknál, de a kérdés továbbra is foglalkoztat, miért nem csinálnak olyan gyors ügyintézést, mint, amit leírtam, aztán utólag lehet vitatkozni. A Groupamát meg hadd szidjam megint hangosan, hátha valaki olvassa és miattam hagyja ott őket. Jól dönt, ők meg megérdemlik... Nekik tényleg nem érdemes több százezret kifizetni kaszkóra évente, mert amikor ők jönnek, csak a kifogást keresik, időt húznak stb. Szerencsére tudnék ellenpéldákat is mondani a biztosítási piacról. Több autóm és több balesetem is volt már.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 14:29:03

T-boy 2008.08.20. 14:07:19

Igen.

Ezért nem kell féktávolságnyira követned azt aki mögött mész.
Elég a reakcióidődnyire menni tőle, mert van fékútja annak is, aki előtted megyen.

Feljebb írta egy kolléga, hogy ha kinől egy betonfal, és abba belemegy az előtted menő, te meg belemész a betonfalbamenőbe, akkor te vagy a hibás, mert nem tartottál megfelelő követési távolságot.

Ebben viszont van igazság, mert ha van egy hosszú sor, amiben az első elbasz valamit és nekimegy az úton parkoló vonatnak, aminek következtében húszan koccannak, nem biztos (biztos nem), hogy az elölmenőt büntetik meg, de ennek egyszerű oka van:
A hülyeség, figyelmetlenség nem mérhető, csak a követési távolság, aminek megfelelőnek kell lenni...

zf 2008.08.20. 14:45:02

Én is azt bírom, amikor megyek tempósan ahogy kell.. de a mögöttemlévőnek ott van a 3literes felirat a hátulján és ő nagyon be akarja bizonyítani hogy ki tud előzni..
Kedvencem mikor már kilométerekről látszik hogy pirosra vált a lámpa és én ilyenkor már csak rágurulok.. minek nyomjam.. de ő full gázzal kielőz.. hát had grat. aztán én fékezzek keményen mert ő siet!

ferikefleto · http://ferikefleto 2008.08.20. 14:47:22

Szerintem meg be kell tartani a követési távolságot. Kétszer jöttek már belém azért, mert nem így tettek. Utálom, ha valaki a seggemben autózik, főleg olyan esetben, ha már én is gyorsabban megyek a megengedettnél. Viselkedésével arra ösztönöz, hogy gyorsítsak még, mert letérni nem tudok, ő meg előzni nem. Ez csak nálunk divat, de büntetni kéne. Ez a típus az, aki négysávos úton, vagy autópályán jobbról előz. Ami szerintem a legveszélyesebb manőver az összes közül. Honnan tudja gázadás közben, hogy nem akarok-e letérni előle. A Szentendre-Budapest szakaszon sok ilyet láttam. Általában súlyos sérülésekkel jár, amikor száz körül valaki megpörgeti a letérőt.
Aki a követési távolság megtartása ellen érvel, az egyszerűen hülye. Életveszélybe sodorja magán kívül azt is, aki semmiről sem tehet. Ez megbocsáthatatlan, kulturáltabb országokban (mondjuk említsük megint Ausztriát) ez sose fordul elő. Ha nyolcvanas a tábla, a Porsche, vagy az ötös béemvé is tud 80-al menni a követési távolság megtartásával. Mily meglepő, nem?

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 14:56:08

KaPé 2008.08.20. 09:30:18

meg a lónak a nagy büdös faszát.
a követési távolság nem azt jelenti, hogy a mindenkor előtted haladó autó lökösét nézed csak.
Azt jelenti, hogy ha az úton egy akadály bukkan fel, akkor meg tudsz állni. És nem érv az, hogy az előtted lévő nem tartotta a követésit, mert ha belemész, akkor az azt jelenti, hogy te sem tartottad a kettővel előtted lévőhöz képest.

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 15:00:56

miss parker 2008.08.20. 10:33:42

az remélem mindenkinek világos, hogy a kivételeket felsoroló betűvel jelölt pontok a 2) bekezdéshez tartoznak csak.

ami a hármas pontot illeti, teljesen jogos, hogy nem szabad fingra satuzni, mert veszélyes, de ettőlmég akkor is te vagy a hibás, ha valaki előtted fingra satuzik, és te nem tartottad a követésit.

G. 2008.08.20. 15:09:58

Repecs

Bringásként a lakásra, házra kötött balesetbiztosítás segít. Nekem volt egy balestem bringával, a járdán ütköztem egy kocsival. Kihajtott elém egy kapualjból, ami ráadásul nem volt belátható és tábla sem figyelmeztetett rá. A kocsi összetört, a bringa nem és én is megúsztam. A lényeg a biztosító engem is felelösnek talált, mivel szerintünk belementem az álló a járdán keresztben autóba. De most nem ez a lényeg. A házra kötött biztosítás fedezte a kárt!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 15:11:17


Ha valakit utolérek, én nem azért szoktam a seggébe menni, hogy letoljam az útról, meg, hogy gyorsítson, hanem azért, hogy meg tudjam előzni.
Olyankor számítok arra, hogy nem fog büntizni, fékezni, gyorsítani, mert ha utolértem, az azt jelenti, hogy gyorsabban autózok nála (gyorsabban veszem a kanyarokat, bátrabban előzök, nem fékezek, veszem le a lábam a gázról, ha szembejönnek, stb)

Ha engem ér utol valaki, azt elengedem. Általában nem látom viszont többet, ahogy azok sem, akiket én előzök meg.

Valahogy sosem értettem azokat az embereket, akik gyorsítani kezdenek, ha valaki előzéstávolságban megy mögöttük, és látszik, hogy félelmetes számukra az a sebesség, amin utaznak, de nem hagyják magukat megelőzni.
Inkább mennek 120-130-cal (70-ről gyorsítva) a kétszámjegyű utakon de akkorsem...

G. 2008.08.20. 15:11:20

mármint a járdán keresztben álló autóba:)

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 15:12:13

T-boy 2008.08.20. 14:07:19

kettes pont
kettes pont
kettes pont

csak a kettes pont szerinti "megnövelt" követési távolságot nem kell tartanod.

természetesen kell rendes követési távolságot tartanod.

tsomogyi 2008.08.20. 15:12:59

Miss Parker, Kormi és követési távolság: úgy kell a Kresz-t értelmezni, hogy _mindenképp_ meg kell tudni állnia a hátul haladónak. A "hirtelen fékezés" pedig nem jelent kibúvót, ui. a "hirtelen kinôtt betonfal", defekt, elôtte már álló autó, stb. is fékezheti a kocsit, nem csak a fékpedál. Ezen persze még el lehet filozofálni, de szerintem a bírót nem hatja majd meg a dolog másodfokon sem, ha egyátalán odajut a dolog, ami az esetek elenyészô %-a.

Másrészt szerintem igazságos is ez így, különben csak szétkenné a felelôsséget, mindenki elkezdené ezerféleképp megindokolni, hogy miért is ment bele a másikba.

Ja, rendôrt pedig mindig érdemes hívni, ui. történt már velem, hogy a fickó az eset után visszavonta a felelôsség elismerését arra hivatkozva, hogy meg volt zavarodva.

Begérke 2008.08.20. 15:18:33

Ha gyalogosként vagy kerékpárral okozol balesetet, akkor a lakásbiztosítás felelősségbiztosítási része elvileg fizet, ami kb. évi 500.- Ft-os díjjal jár.

forceberg_avs 2008.08.20. 15:28:21

Az égészről nekem annyi a véleményem, hogy ha pl. a M0-án betartom a megfelelő követési távolságot a belső sávban, kijönnek elém. :(
Gyereket, tudni kell felelősen vezetni.
Inkább villogjon, meg dudáljon le a "kedves" gyorshajtó, minthogy jöjjön a seggembe. Ez ellen egy jó megoldás lenne egy a csomagtartóból trágyalevet spriccelő készülék. :(
Ha gyorshajtást mérni tudnak, akkor követési távolságot is.
Öcsikém, közel mentél, 50ezer...

hzgg 2008.08.20. 15:35:43

kicsit OFF, de mire szolgál az a szellőző rostély az autóknál (ahogy itt az astránál is) a lökhárító alatt? Csomagtartószellőzés v mi?

T-boy (törölt) 2008.08.20. 15:51:31

Nem véletlen,hogy az utolsót mindig
kihozzák hunyónak.Hogy én miért fékezek
magánügy.Pl.a mezőn szarvasok megindulnak
az út felé/megtörtént/,én megállok.A szarvasok nem fognak...Ha dudálsz,ha nem
azok,akár 10-15 átmegy/rajtad is/.
Nem hiszem,hogy nekem kéne bizonyitanom,
miért álltam meg.

PP · http://karpark.blog.hu/2008/08/20/szendvicsben_a_hus 2008.08.20. 15:55:20

Szerintem a mindig 100%-ig biztonságos követési távolság (legalábbis Budapesten és közvetlen környékén) egyszerűen tarthatatlan anélkül, hogy hátulról ne tolnának és/vagy ne vágnának be az ember elé. Két példa: 11-es Szentendre felé, csúcsforgalom, zuhogó eső. Egy piros kiskocsinak sikerült U-ban megfordulni a záróvonalon. Ahogy a dugó is, szerintem a ráfutás is hullámban terjed. Én még hatodikként éppen hogy megálltam. Hátulról lezúztak, nekitoltak az előttem állónak. A kocsim gazdasági totálkár. Még jó, hogy karcolás nélkül megúsztam.
Szegény mögöttem jövő vitte el a balhét. MINDANNYIAN gyorashajtottunk, de aki szerintem az egészet okozta, szépen elhajtott. Más: tél, dugó, 10-zel araszolás, 50m követési távolsággal. Az előttem haladó CIVIC frontálisan ütközik a szembe jövővel. Kiderült, hogy olyan jeges az út, hogy amikor fékeztem, azonnal lefulladt a motor és szépen belecsúsztam. Csak a motorháztetőn kapaszkodva tudtam odamászni kártfelmérni. A civic lökhárítóján kb 10cm átmérőjű horpadás: 390.000.-forintért javíttatva márkaszervízben. A fél kocsit kicserélték.
Mindezt egy éven belül fogtam ki. Eredmény: 11-es Szentendre felé, csúcsforgalom. Birka a legbelő sávból satufékkel akar kimenni a Metro-hoz. Terhes feleségem kiabál az anyósülésről: fékezz, mert nekimegyünk. Itt a 11-es 2+2sáv+a két lekanyarodó. Én vissza 3, balra a dupla záróvonalon kikerültem. Szerencsére senki nem jött szemben. Természetesen nagy csattanás lett a vége, szerintem 2-3 autó ráfutott a Birkára. Ha megállok mögötte, akkor rám. Kösz, nem kértem belőle. Ezért most elítélhettek, de szerintem símán megálltam volna, de nem tettem. Nem is én lettem a hibás....

qualitaet 2008.08.20. 16:05:03

"Az ilyen típusú ütközéseknél mindig nehéz a felelősség megállapítása, így az jár jól, akinek van cascója,"

Nem. Sajnos kizárólag biztosító az aki ilyenkor jól jár, mert addig kínozza at ügyfeleket, amig a szerencsétlenek közül valamelyik úgyis belemegy az 5o%-os felelősségmegosztásba.

Más a kérdés ha szándékos esemény volt. a(magyarul
. biztosítási csalás).
Akkor bezzeg flottul megy az ügyintézés az első fényképezőgépkattanástól az ENTER-gomb (átutalás) megnyomásáig.

Bár a biztosító vesztesége jelen eset
ben is csak ídőleges, hisz a becsületes ügyfeleken veri el a port a csalók által okozott kárösszegek kamatostul történő visszaszerzése végett.

T-boy (törölt) 2008.08.20. 16:23:13

A biztositók kivétel nélkül,még az
elismert/v.megitélt/összegek kifizetését
is a végsőkig halasztják,hátha az ügyfél
megunja a beszaladgálást.És nem téved!
Néhány 10e ft-ot sokan inkább hagynak
veszni.Vannak erre szakosodott ügyvédek,
mindenkinek javaslom.Aztán ha 1-2 évig
húzódik is,a pézed meglesz kamattal.
Nyilván az ügyvéd sem jár rosszul,de nem
Te fizeted!

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.08.20. 16:32:15

Egyszer egy taxis megszívatott. Nekem koccant, de a (műanyag)lökhárítón sem látszott semmi. Pár nap múlva valamiért felhajtottam a csomagtér szőnyegét. Hát volt mit látni. A gyűrődő zóna gyűrődött. A javítás ára 380.000.- HUF. Azért az sem alképzelhetetlen, hogy, mint középső még gond nélkül - ha csak centikre is - megálltam, de hátulról belenyomtak az előttem állóban, és máris elöl-hátul törött vagyok.

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 16:37:10

forest 2008.08.20. 08:50:14

hát örülj neki, alig lett károd, és még te háborogsz.

Ha egy óvodás lép le eléd, akkor meg nem kell majd még a picit behorpadt motorház élét sem lakatoltatni, vagy a repedt műanyag hűtőrácsot cserélni pár ezerért, hanme csak le kell majd csutakolni a szétloccsant kis fejecskéjét a gallyrácsról.
beszarok, majd akkor is panaszkodni fogsz, hogy jáj nágy áutóm van, jajdeszarnekem, hát nemigaz, legalább a kis lurkó szülei jönnének és kipiszkálnák az agydarabkákat a hűtőből!!!

whistler 2008.08.20. 17:15:37

off topic

Miss Parker:

Tök jót röhögtem magamban a biztosítókról írt postodon.

"szoval a biztositas lenyege, hogy
SOKAN osszedobnak egy halom penzt(dijak)
amibol aztan a KEVESEK(karokozok) helyett lehet fizetni ebbol a halom penzbol szukseg eseten."

MÁV ÁBE biztosítottak ezt így értik: SOKAN összedobnak egy halom pénzt, amiből KEVESEK nagyon jól élnek, és SOKAN szívnak.

"...es soha nem tudhatod mikor kerulsz at a SOKAN oldalrol a KEVESEK koze!"

Annyira szeretném ha egyszer a KEVESEK között lehetnék, de az istennek nem akar összejönni. :-)

A biztosító fizetett ellenség, ha kifizetésre kerül a sor, akkor csak azon múlik, hogy a KGFB-s károdnál mennyit kapsz, hogy milyen vérmes vagy.

repecs 2008.08.20. 17:25:20

Követési távolsághoz. Nem tudod mindig betartani! Pl: Pályán haladsz bevágnak eléd 1 méterre a következő másodpercekben történik valami, hogy lehet igy távolságot tartani? Városban hasonlóan. Városban bevágnak eléd te motorfékezel hogy legyen kellő távolság majd ismét bevágnak eléd. Ilyenkor mi a helyes teendő? Még mások nem tartják tiszteletben a te követési távolságod addig nem tudod betartani. Persze más ha egy olyan úton haladsz ahol 5 percenként halad el egy jármű.

miss parker 2008.08.20. 18:15:18

MÁV ÁBE kerdes...

Igen... a mindenaron sporolosok majdnem elnyertek... melto buntetesuket.
KÁR, hogy a PÁSZF-nek nem volt mersze BEHAJTANI toluk a fejenként hianyzo 60 rugot.
De talan igy is megtanuljak paran, hogy az olcso husnak mindig hig a leve.

KaPé 2008.08.20. 19:07:17

GergőÁron, még jó, hogy nem te döntöd el és a bíróság meg a rendőrség nem így gondolja. ;-)

borosné 2008.08.20. 19:18:44

Egyik haverom úgy törte rommá az autóját, hogy előtte az Árpád-hídon egy hölgy nemes egyszerűséggel megfordult a másik irányba.

Annyi az egész, hogy az ilyen mazsoláknak örökre (de legalább 10 évre) be kellene vonni a jogosítványát, és akkor nem lenne ennyi vadbarom az utakon. Elképesztő mennyire nem tudnak az emberek vezetni.

Másik ötletem azonnal jogsibevonásra: két-három parkolóhely elfoglalása - fél év.

Kopi3.14 2008.08.20. 19:19:06

Baleseteknel gyakran megfordulo szakerto tanarom mondotta az ilyen balesetekre, hogy harom auto egymasba futasanal az elso is lehet hunyo, nem csak az utolso, s a kozepso is ugyanigy. Szoval nem egyszeru a helyzet.

yxcvbnma 2008.08.20. 19:32:21

Kopi

MG a monogrammja?
A lányát érdemes megnézni, jól énekel:)

aranytollu 2008.08.20. 20:23:00

A követési távolságot menetközben hogyan tudod pontosan meghatározni -sehogy vagy mégis.Aki tudja a modszert árulja el nekem.

Ungi 2008.08.20. 20:23:30

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem elrettentenek azok a kommentarok,hogy ABS nem kell, kapcsoljuk ki, ESP is csak a puhanyoknak van stb. Egeszen konkretan azert a TC stabjat is kicsit felelotlennek erzem, hogy szinte minden aldott tesztbe beleirjak, hogy persze a DSC/ESP/ASC/TCS-t azonnal ki kell kapcsolni mert ugy a meno. Ha az ember (nem kozuton) driftelni akar akkor ez oke. Viszont kiraz a hideg az olyanoktol akik ezt kozuton teszik. Az ABStol igen is hamarabb all meg az auto kiveve egeszen specialis eseteket. (Laza talaj, ahol a blokkolo kerekek altal felgyurt anyag gyorsabban lassitja az autot). Egyszeruen nincs az a vezeto aki a tapadasi hataron tudna tartani a kerekeket eles helyzetben fekezve. Attol teljesen eltekintve hogy optimalis fekhatas a negy kereken kulonbozo feknyomassal oldhato csak meg. Kicsit unom mar a legendas vezetoket, akik allitolag felveszik a versenyt egy 2-5-10 ms (vagy gagyi cuccnal 50-100) mintavetelezett jobb esetben analogvezerelt (nem digitalis szelepes) ABS/ESP vezerlessel ami a negy kerek fekkorenek nyomasat fuggetlenul tudja vezerelni. Persze. Ha igy volna akkor a profi motorsportban (pl.: F1) bizonyos elektronikus fekfunkciok betiltasa utan nem lassultak volna latvanyosan az autok. Az egeszben az idegesit hogy ahelyett hogy a funkciok kiforrottsaga kerulne osszevetesre kulonbozo autok kozott - ABS es ABS kozott nagyon nagy kulonbsegek lehetnek - meg mindig arrol van szo Mao-n, hogy kell-e egyaltalan, meg hogyan kapcsolom ki stb.

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 20:25:36

KaPé 2008.08.20. 19:07:17

valóban nem én döntöm el,
viszont nem tudom miért mondod, hogy a bíróság és a rendőrség nem így gondolja.

Merthogy de, pontosan így gondolja.

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 20:31:47

És jó is hogy így van, mert így kevésbé lehet elmaszatolni a felelősséget.

Összecsúszik két autó, majd te fél perc múlva beléjük rongyolsz:
"rendőrbácsi kérem, ezek összeütköztek, nem gondoltam volna, hogy így ütközve vannak megállvam akarom mondani állnak meg. Nem, becsszó, itt jöttem mögöttük."

vagy két autó összecsúszik, épphogy csak összeér a lökös, kicsit laposabbra nyomódik amár amúgy is lapos szúnyog a rendszámtáblán. Mire te hirtelen te beléjükbaszódsz hátulról, és összepaszírozod a két előbbi kocsit:
rendprbácsi rendőrbácsi, ezek épp összeütköztek, annyira hirtelen állt meg a második, ha nem pattan le az első lököséről, akkor megálltam volna, bizisten. a Szendvicsberakott autóstárs a hibás, nyenyenyeee.

Csúfy 2008.08.20. 21:17:05

Egy régi történet. Röviddel rendszerváltás előtt Trabanttal NSZK-ba. Az év legnagyobb dugója, mivel azon a hétvégén fejezödőtt be a szünet az észak-német tartományokban, Belgiumban és Hollandiában. Vánszorgunk kettesben az A.8-on a stutgarti reptér mellett és bámulja az egész dugó a leszálló Jumbo-t. Hirtelen fékez előttem egy piros Mazda. Mi a Trabant-tal hátulról bele és nagy szerencsénkre hátulról belénk egy Merzedes. Helyszinelés stb. A végén a rendőr monnya, hogy el kell tüntetni a roncsot-mármint a Trabantot az autópályáról. Én meg, hogy szegény mádzsár. De ő megrendelte már a traylert. Én és hogyan jutunk tovább, hát bérelnek egy autót. És béreltünk. Ja és a német biztositó annyit fizetett, hogy az IKA-Skoda120-on felül is maradt belőle-csak mert középen voltunk. Ennyit erről.
A követési távolság nem egy talmudi tétel, amit megmagyaráznak.

Matteo79 2008.08.20. 21:31:14

Minden hülye szituációra valamellyest fel kell készülni. Aki elé ugrott már ki gyalogos egy busz mögül, az tudja miről beszélek...
Ezért és a hasonló szituációk előfordulása miatt mondom azt, hogy szigorúan be kell tartani a sebességkorlátokat. Igen, autópályán is, sőt ott méginkább. Mindenki kurva nagy menő, hogy ő bizony 150-160 alá nem adja, ezer ilyet olvasni, látni. Valamiért furcsa módon azok nem írnak, akik emiatt haltak meg...
Fel kellene fogni minden okosnak, hogy a közlekedés egy kibaszott veszélyes játék. Célja A-ból B-be jutás, tétje élet vagy akár halál...

Ami itthon megy közlekedés, autózás címén, az egy vicc...

[] (törölt) 2008.08.20. 21:43:03

"Ezek után, akárhányszor törtem a kocsit, többször előfordult, inkább magam által lett javítva, mint szervíz meg biztosító.
Inkább a más kocsiját is elviszem javításra, mint biztosítózzon.
Minek biztosítózna?"

peldaul mert nem az altalad osszeguberalt hulladekbol akarja megjavittatni az autojat?

"Ha sok a kár úgysem fizeti, engem perelhet, mert én sem fizetek, úgyhogy minek is???"

kivanom, hogy csattanj majd egyszer egy kopasz hurkasnyaku allattal, aki nem fogja ertekelni, hogy nincs biztositasod, te surmo.

[] (törölt) 2008.08.20. 21:50:33

"Mert nálunk a biztosítót átverni igyekvők száma sajnos magas, nagyon magas...és ezért mivel túl sok ügyfél alapból nem becsületes...a biztosító is kénytelen jogos önvédelemből szőrőzni az ügyfelekkel...a becületesekkel is, mert előre nem lehet tudni, hogy ki-kicsoda."

arra meg szinte senki nem jott ra, hogy a csalassal a kedves ugyfelek onmagukat szopatjak.

nekem felverodott telen egy kavics a szelvedomre az autopalyan, elsore nem is latszott semmi. aztan az elso napsuteses tavaszi napon berepedt a szelvedo tagulas kozben. felhivtam a biztositot, bemondasra elhittek, es azt is csont nelkul elfogadtak, hogy en ezt most a BMW markaszervizben fogom csereltetni 720 euroert. a kereskedonel bemutattam a biztositokartyamat es csak az onreszemet fizettem.

lehet igy is.

[] (törölt) 2008.08.20. 21:59:37

"80.000+fényezés+munkadíj,majdnem 100.000 lett a számla...

És tényleg nem is gondoltam volna,hogy ilyen kurva drága dolog egy tükör..."

egy elektromosan allithato, elektromosan behajthato, futheto, elektrokromatikus tukorert siman otthagysz 130at. munkadij es fenyezes nelkul, csak az alapanyagert.

Donnie Brasco 2008.08.20. 22:42:12

Na jó a 2 hozzászólásom közötti rizsázásból megint az derül ki hogy a csőcselék 60%-ának fingja sincsen a Kresz helyes értelmezéséről ráadásul még rá is kontráz amikor valaki helyesbíti hogy csakazért sem engedek mert nekem van igazam még ha az pofátlan képtelenség is de én vagyok a balfasz magyar aki nem engedi hogy beleugassanak a dolgába! És a legnagyobb vicc hogy van olyan marha aki ráadásul el is hiszi hogy a hülyeség az teljesen rendben van és ezután ő is majd úgy csinálja! Ennyi primitív balfasz között elkezdek félni mikor ki kell mennem az útra, ja és a jóöreg kissebbségi komplexusos vagyok ezért ha át kell ugranom a másikat akkor is beelőzök a piros lámpánál, na iylen sem fordulhatna elő bárhol máshol akár keletre akár nyugatra nézünk! Komolyan be kéne már kamerázni a lámpákat is azok is baszottul gyorsan visszahoznák az árukat! Csak az a szánalom hogy már ez válik szükségessé errefelé! A maradék 40% meg bepalizható a biztosítós patkányok által mert nem akar vagy nem tud visszavágni nekik hogy a befizetett valag lóvéért megfelelő szolgáltatást kapjon.
A hülyepicsa miss parker meg jó lenne ha tiplizne innen egyszer és mindenkorra mert még nem volt blog amiben ne bizonyította volna be mekkora barom, nyálasképű szarházi, majd legközelebb az is kiderül hogy nyergessel is lezavart már 1 millió km-ert. A MÁV-os ügybe meg nem lát bele, ezért talán jó lenne ha kimaradna az észosztásból fingja sem lehet róla h kinek állt a háttérben érdekében hogy tönkrevágja azt a céget! Mert az egy dolog hogy ott sikkasztottak, ugyanis mindegyiknél sikkasztanak, ez a legtermészetesebb dolog ma itt ami nyílt titok, csak ezek bebuktak a többi meg nem! És nyilván nem hiányzott egyiknek sem olyan konkurencia a mostani legolcsóbbnál is fele ára díjszabású biztosító.

opel 2008.08.21. 01:21:57

Van még olyan, hogy betétlap? Én csak kárbejelentőről tudok.

mávos 2008.08.21. 02:01:53

persze, hogy nem tetszett a többi biztosítónak a konkurencia...

ha ők is reális áron biztosítanának miből épülne a rengeteg üvegpalotájuk, lenne nyomorult dolgozóknak tizenmillás céges kocsija???

ezentúl a kisembernek nem marad más az éhendöglés ellen: biztosítási csalás

.Walaky 2008.08.21. 08:15:33

Ez elég összetett..
azt mindenki írogatta, hogy beletolta a leghátsó a középsőt az elsőbe.. itt a leghátsó a hibás tiszta sor.. DE!! A leghátsó autó követési távolság tartásánál arra kell figyelnie, hogy az előttelévő autó FÉKEZÁSEKOR még meg tudjon állni mögötte. Namost ha az előttelévő autó történetetesen nem fékezéssel áll meg tizen méter fékúton, hanem a gyűrődési zóna állítja meg 1,5 méteren arra az utolsó autósnak nem kell készülnie, tehát ebben az esetben a középső autó a hunyó mindhárom autónál.

Itt jön a kérdés, hogy a harmadik autó meg tudott volna-e állni ha a második autó fékezéssel áll meg és nem ütközéssel?!

szal.. mondom h ez lényegesen összetettebb..

vagy a jogsi megszerzése után tanuljunk meg vezetni, vagy közlekedjünk ésszel.

.Walaky 2008.08.21. 09:10:41

Donnie Brasco

Miss parker első kommentje pedig KRESZ értelemben teljesen heytálló volt, viszont a te iq harcos nyálverésed már kevésbé.
Engem a teféle "kisebbséged" risazt amikor az utakon vagyok. Akiknek szent meggyőződésük h mindent jobban tudnak és bele sem gondolnak h a másiknak is lehet igaza.


-egy független vélemény-

Pott R 2008.08.21. 09:43:11

Nem olvastam végig a 100egynehány kommentet és így kérdezem:
Mi van akkor, ha 3 autó közül én vagyok a harmadik, de azért nem tudok megállni, mert az előttem ütköző autó az én féktávolságomon belül "állt meg" az ütközés miatt.Tehát én hiába tartok követési távolságot, ha az előttem haladó nem a normális saját fékútja végén áll meg.
Értitek?
És belemegyek. Akkor is én vagyok a hibás? Kinek és hogy magyarázom el azt, hogy nem én toltam össze "a sort", mert én szabályosan közlekedtem, de az előttem haladó nem és ő nem tudott megállni.
?????????

Robi79 2008.08.21. 09:56:41

TerryBenedict

Döbbenten olvasom, hogy "neked évek óta nincs köteleződ, csinálsz egyet fotoshoppal és a rendőrök sem baszogatnak".
1. Van egy adatbázisa a rendőröknek, ahol azok az autósok szerepelnek, akiknek van kötelező biztosításuk rendszám alapján. Ergo mikor megállít téged a jard nem azért ül az egyik csóka az autóba, mert nem szállhat ki, hanem azért, mert a rendszerben ellenőrzi éppen a kocsid paramétereit. Amit te állítasz. hogy Photoshoppal csinálsz csekket az nem más, mint közokirat hamisítás, amit, 1-5 évig terjedő szabadságvesztéssel jutalmaznak.

Volt egy baleset, aminek szemtanuja voltam3 vagy 4 hónapja. Ismerősömnek mentek neki cigányok. A cigánynak nagy volt az órcája, hogy mit képzel és azonnal fizessen. A haveromnak zsír új sx4-e volt a cigányok egy szakadt renault 5-el. Vita közben arra járt egy járőr autó, amit én leintettem, hogy gondok vannak. Rendőr kiszállt és mondta, hogy nem helyszínelő, de amiben tudnak segítenek. Nos a kocsiban ülő rendőr beszólt a központba (és mivel a kocsi mellett álltam) hallottam, hogy a kocsinak nem, hogy biztosítása, de még forgalmia sincsen. Ekkor a rendőrök oda léptek a cigányokhoz, hogy valamit mutassanak. Erre kiderült, hogy jogosítványuk sincsen. Amit hallottam az intékedés során, hogy ez a kis buli minimum 300e forintba fog fájni büntetésként a cigónak....

Szóval lehet vezetni biztosítás nélkül, de ha nekem okoznál kárt, akkor engem még súlyos testisértés miatt is vád alá helyeznének, mert tuti nem úsznád meg verés nélkül :)

Tzl 2008.08.21. 09:58:43

Szedvicsember!
"a leghátsónak magyarázd el, hogy neki már mindegy, hogy a biztosítója mennyit fizet"
totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki80408/

Hzgg!
"de mire szolgál az a szellőző rostély az autóknál (ahogy itt az astránál is) a lökhárító alatt? Csomagtartószellőzés v mi? "
Ami levegő bemegy az ablakon, vagy befúj a ventilátor, annak távoznia is kell valahol, különben megállna a légcsere.

Robi79 2008.08.21. 10:13:53

Miss Parker

Te jóóóó ég :)

Nos 2006-ban nekem jött egy MÁV-os biztosított. 6 azaz ismétlem 6 szakszervíz mondta, hogy nem válalja!!! Szívesen megcsinálják Cascóra, ha gondolom és majd a biztosító leveri rajta.. Nos kifizettem a javítás költségeit, mert, akkor megtehettem! 2,5 év múlva kaptam vissza a pénzem... Nem is tudom hányszor voltam bent náluk anyázni. Az elsők között jelentettem fel a céget a PSZAF-nél.
Ahogy Donnie Brasco is írta nem látunk a dolgok mögé, így ne oszd az észt... Csak egy kis adalék 2 éve metörtént a feljelentésem, amit nyugtáztak!!! aMikor kirobbant a botrány utánna kezdtek csak el intézkedni a PSZAF-nél is!!!! Ergo tuti volt belső emberük az állami felügyeletnél, aki tologatta az aktákat! Az utóbbi időben olyan leveleket is kaptam illetve személyesen hívtak telefonon, hogy állítsam le a panaszáradatot, mert tudják az ügyemet és foglalkoznak vele! Kis Bálint és családja csak bábú volt ebben az ügyben. Háttérben tuti, hogy mozgatták őket állami szinten. Ez olyan, mint a Torgyán éra idején Szabadi Béla, akinek most lett vége a 5 éves persorozatának és azokban a vádpontokban felmentették, ami annó a Kisgazda párt miatt tett (első osztályon utazás repülőn a teljes vezérkarnak stb...) De pl a Fradinak kiutalt pénzek miatt elmeszelték.
Vagy Kulcsár ügy lassan kiderül, hogy nem is történt semmi...

MÁV-ra visszatérve én is megfizetettem volna a tagokkal azt a 60 e forintot fejenként, ha már ekkora lámák voltak, hogy egyesületbe léptek be. Ugyanis az egyesület szedhet bármikor tagdíjat, ha a közgyűlés megszavazza.

Bandi 2008.08.21. 10:20:02

"Apám erre azonnal felhvta a zsarukat, akik azonnal ki is jöttek, a kárfelmérőt pedig bilincsben elvitték a rendőrség becsmérlése és hazug vád miatt."

Te jó ég, nem szabad becsmérelni a rendőrséget? Akkor én évekre börtönbe kerülök! Ez melyik országban történt okostojás Kína? Észak-Korea?

Bandi 2008.08.21. 10:22:54

"MÁV-ra visszatérve én is megfizetettem volna a tagokkal azt a 60 e forintot fejenként, ha már ekkora lámák voltak, hogy egyesületbe léptek be. Ugyanis az egyesület szedhet bármikor tagdíjat, ha a közgyűlés megszavazza."

De mivel egyesület, és mindenki szavazhat, nem szavazza meg. Tök egyértelmű, te megszavaznád? Vagyi mindenki láma, aki nem a MÁVhoz kötött... Én jópár ezret spóroltam, és végig rettegtem, nehogy egy sorstárs MÁVos belém jöjjön :D

Bandi 2008.08.21. 10:27:13

"Szóval lehet vezetni biztosítás nélkül, de ha nekem okoznál kárt, akkor engem még súlyos testisértés miatt is vád alá helyeznének, mert tuti nem úsznád meg verés nélkül :)"

De nagy a szánk. Nem vernél te meg senkit barátom, mert a vacak SX4edre ki kell pengesd a törlesztőt, és ha sokat szájalsz és még talán oda is ütsz, akkor arról a munkahelyed is értesül... Végső esetben onnan, hogy pár hétre eltűnsz köztéri padot festeni, vagy ágytálat cseréni az elmeosztályon... Utána meg el lehet gondolkodni hogy jééé hát megérte az a pofon a kétheti szopást?

Robi79 2008.08.21. 10:32:43

Különben a követési távolság nagysága a sebeség növekedésével változik. Figyelembe kell venni még az útviszonyokat is illetve tisztában kell lennünk a kocsink képességeivel. Nem tudom mennyien jártok az M7-en, van egy olyan szakasza, ahol ki van írva, hogy 130 km/óránál ha jól amlékszem 3 nyíl a biztonságos követési távolság. Próbaként megnéztem az előttem haladó autónál és igen rá kellett döbbenem, hogy ha ő satuzna és egy picit belebambúlnék, akkor is simán meg tudnák állni biztonságosan.
Én rutinból vezetek már 12 éve és igen Pesten is tartom minimum a két kocsi távolságot.

Robi79 2008.08.21. 10:48:06

Kedves Jólértesűlt Bandi

Szövegértés látom nem az erősséged, ha már idézgetsz valamit, akkor olvasnád el a tartalmát is a szövegnek :) Hol írtam, hogy SX4-em van? :D
Munkahelyem értesül?? Arról nem halottál, hogy valaki válalkozó?? :) Ilyenkor magdból indúltál ki? :)

Gondolom nem írnál te sem ilyen hülyeségeket, ha szopatott volna egy MÁV-os köcsög. Az indúlat hasonlókat váltani ki belőled is :)

Robi79 2008.08.21. 10:52:35

Bandi

Különben én utólag szavazás nélkül bejelenteném, hogy fizessenek azok a MÁV-os elmekárosúltak, akiknek az ágytálát cserélgetném (állításod szerint).

Különben jó nagy fogtechnikus lehetsz... Nem értem 2000 forintot is képes voltál megspórolni azért, mert Mávos lettél? Gondolom, ha ilyen jól "keresel", akkor neked sem telik valami jobb verdára és te még bünti nélkül is festenél köztéri padokat, mert azt számodra jól megfizetik :D

Pott R 2008.08.21. 11:46:50

Ne veszekedjetek. Verekedni is lehet :D
NA DE...
Valami hozzáértő válaszoljon már az én hozzászólásomra is. Légyszives! Érdekelne!
Kb. 15 (de lehet mire elküldüm addigra 30) hozzászólással korábban. :)

hebi 2008.08.21. 11:51:45

Ami így kapásból eszembe jut. Lámpánál állva igenis érdemes nyomni a féket, mert pl. zebra előtt állva nem vicces ha áttolnak az átkelő gyalogokon, de az sem utolsó szempont, hogy csak a kocsi seggét kell javíttatni, ha álltak is előtted.
A hátulról érkezőknek meg eszébe juthatna - ha van rá lehetőségük - ki kellene használni az ABS-t és az ESP-t azaz ki kellene kerülni az előttünk álló autóst, nagy tömegben meg a halszálka mutatvány lenne az ideális.
A nagy autó, kis autó dologról meg annyit, hogy egy modern, karbantartott autó sokkal hamarabb (méterekkel) megáll, mint egy trabant és ez így van rendjén. Mikor fékezek, mindig nézem a tükröt is, hogy lehetőség szerint hagyjak helyet a trabantnak is. Családosan én ezért választottam egy szép nagy kombit, mert annak a közepében ül aki nekem számít, odáig eljutni, meg már tényleg nem lehet olyan könnyű se elölről, se hátulról vagy így szendvicsben sem.
A vezetési kultúráról nálunk meg annyit, hogy tegnap a Balcsiról jöttünk haza és meglepően nyugodtak voltak a népek, nem is történt semmi érdemleges. Ketten előztek meg minket a hosszú-hosszú konvoj ellenére, de aztán ők is beálltak a sorba.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.08.21. 11:55:17

aranytollu 2008.08.20. 20:23:00

Támpontnak: 2 mp az elötted haladó gk-hoz képest.
Elég egyszerü?

Nemo 2008.08.21. 12:26:32

Kresz szerint a reakcióidőt kell eltartanod követésnél, szóval ha előtted fékeznek, te kb. 1 mp el később reagálsz és fékezel ne rohanj bele. Szóval ha ő ütközik és te nem láttad, hogy elől mi a szitu nem a te hibád. persze ettől függetlenül hülye vagy, ha nem láttad át a forgalmat, mindenki a másikra próbálja húzni a vizes lepedőt. Ha a teljes féktávot be kéne tartani nem autóznánk, mert tizedannyi autó sem férne el az utakon.

twk004 2008.08.21. 12:28:56

Üdv!

Feleségem kocsijába (Daewoo Nubira Wagon) belecsúszott hátulról a csepeli bevezető úton egy Clio,. Kb 30-cal ment neki a dugó miatt álló autónak. Szerencsére nem lökte az előtte levőnek, csak hátul sérült a kombi. Kívülről annyi látszott, hogy a bal oldalon megrepedt a műanyag burkolat a lökhárítón. Ember rendes, kék-sárgát ír, biztosítás van, minden happy. Szerviz, Audatex kalkuláció. Még mondja is a munkafelvevő (kérdésmre, hogy javítják, vagy én KP-t kérhetek, és nekik meg kifizetem az árajánlat készítést), hogy mivel hiteles autó, csak 100 ezer alatt fizet KP-t a biztosító (Uniqa), felette szigorúan meg kell javíttatni. Aztán jön a döbbenet (részemről): 290 ezres árajánlat ... Szemre csupán egy repedt lökhárító burkolatra. Mert persze megbontás után kiderült, hogy kapott a hátfal is, a lökhárító felnyomódott az ütéstől, megnyomta a csomagtérajtó alját, eltört a műanyaghab a lökös alatt, ja, és a kombi lökhárító 90 rugó egymagában, meg nincs is az országban, Koreából rendelték meg. Ó igen, fényezni is kellett az ajtót meg a lökhárítót ... szóval, 290 ezer. Lábon ment az autó a szervizbe, nagyon nem is látszott rajta semmi. "Csak" ennyibe került. Sok embernek erről fogalma sincs, bevallom, nekem sem volt, míg közel nem kerültem a dologhoz. A Clio-s vakarta volna a fejét biztosan, ha ezt ki kell fizetnie ...

Bret 2008.08.21. 12:29:41

Pott R
Nem tudom, hogy valaki válaszolt e.
nekem volt egy ügyem amikor harmadik voltam. Az előttem menő féklámpa és lassítás nélkül ment neki hatvannal az álló sornak. A helyszínen és mindenhol mindenki azt mondta, hogy én vagyok a hibás, de szerencsére a rendőrségi előadó nem így gondolta. Ő nem engem hozott ki hibásnak ami alapján a biztosító meg is térítette a kárt.
Kerestem itt a céges papírjaim között a rendőrségi papírt, hogy bescanneljem nektek, de nem tudom már, hogy hol van.

efhábé 2008.08.21. 13:06:31

"akkor az azt jelenti, hogy te sem tartottad a kettővel előtted lévőhöz képest."

Idézd már a KRESZ azon szakaszát, amely a kettővel előtted haladó járműhöz viszonyított féktávolságról rendelkezik...

Vendég112 2008.08.21. 14:18:42

Szerencsére az hogy nehéz bizonyítani h a harmadik tolta össze az első kettőt, nem igaz. A második autó hátulján és a harmadik autó elején kell lennie sérülés, tehát igenis lehet bizonyítani h a harmadik autós volt a hunyó.

SLacc 2008.08.21. 15:30:53

Az ABS-sek korában is van féknyom, mégpedig nagyon jellegzetes. Lehet próbálni...

Bandi 2008.08.21. 16:28:36

"Szövegértés látom nem az erősséged, ha már idézgetsz valamit, akkor olvasnád el a tartalmát is a szövegnek :) Hol írtam, hogy SX4-em van? :D
Munkahelyem értesül?? Arról nem halottál, hogy valaki válalkozó?? :) Ilyenkor magdból indúltál ki? :)"

Igen, boccs, ezt az SX4 dolgot benéztem. Igen magamból indultam ki, én dolgozom, és nem "vállalkozó" vagyok. Egyébként az utóbbi időben amikor valakinek megemlítem hogy elég sok az adó amit befizetek, vagy hogy miből fizeti a törlesztőt mert én nem kapok ennyi hitelt, akkor mindig arra lyukadunk ki hogy hja kérem én VÁLLALKOZÓ vagyok, nekem fussa rá, és én mindenki orrbabaszok akinek ez vagy az nem tetszik... Pályát tévesztettem.

Bandi 2008.08.21. 16:35:06

"Különben jó nagy fogtechnikus lehetsz... Nem értem 2000 forintot is képes voltál megspórolni azért, mert Mávos lettél? Gondolom, ha ilyen jól "keresel", akkor neked sem telik valami jobb verdára és te még bünti nélkül is festenél köztéri padokat, mert azt számodra jól megfizetik :D"

Szájonvágni-orrbabaszni nem akarsz? Pont erről beszéltem... Más dolog önszántamból padot festeni, mint ítélet alapján, és kedves VÁLLALKOZÓ barátom, csak hogy tudd téged is simán elmeszelnek, mert nem törvényen kívüli vagy, és mehetsz te is meszelni... Szépjóestét, valamint alapos vagyonosodásit kívánok! Majd ott orrbabaszhatod a kötekedő adóellenőrt.

Egyébként nekem sok tízezret jelentett a MÁV, lévén fiatal pesti, relatíve nagy köbcentis és teljesítményű kocsival...

miss parker 2008.08.21. 16:49:38

Csak szolok...

A vallalkozo adoterhe SEM KISEBB!
Sőt...valahol az 58-60% korul alakul.

Kiveve az EVA-sok, akik 45% korul fizetnek...es a valami oknal fogva agyon tamogatott mg.-i termelok, akik a 0-30% savban fizetnek adot.

200000/hó brutto egyebkent
a munkaadodnak 269000-be kerul
Ebbol lesz netto 122000/ho neked
es 147000 az allame !
Az adószint tehat mar ilyen kis osszegnel is 55%...a vallalkozo szamara.

Lasd itt a kalkulatort....
www.hrportal.hu/index.phtml?page=berkalkulator

Alkalmazottkent ennek cirka a felet látod a fizteslapodon levonaskent.

De a masik un. osztalek agon sem jobb a helyzet a vallalkozo szamara.

Mas kerdes, hogy sok almazott kers JOBBAN mint a vallalkozok zome!
ELeg sokan keresnek ugyanis
netto 200-300000 Ft/ho szinten alkalmazottkent...
Az is igaz, hogy a vallkozok eg ykis resze viszont ennel is jobban keres...
...mert sajat KOCKAZATRA dolgozik.

Palyat pedig BÁRMIKOR lehet modositani!!!
Csak nem kell felni a kockazattol...

Robi79 2008.08.21. 17:19:15

Bandika

Ha fiatal vagy, akkor minek pofázól bele a nagyok dolgába?? Azért, mert én megemlítem egy "smile" jelel a mondat végén, hogy arcon is ütöm, téged nem jogosít fel semmi arra, hogy belekössél úgy egy hozzászólásomba, ahogy ezt te tetted.
Igen lehet én is elég sok adót befizetek , de ha hitelt is kell felvennem azt észel teszem és tudom azt, hogy ennyit rá tudok a kocsira szánni. Nem akarok nagyköbcentis nagyarcos autóra költeni, mivel tudom, hogy hol vannak az anyagi határaim. Próbáld te is így nézni a világot és hidd el, hogy ki lehet jönni ebben a tetves országban anyagilag és nem rettegek attól, hogy ha van egy gyengébb hónapom a kocsit még úgy is tudom tankolni és fizetni, és a végre hajtó nem áll ott a küszöbömön, hogy már vinné is az autóm.
Miért kell neked nagyköbcentis autó? Jó vagy vele a nőknél? Nagyobb lesz a farkad tőle? Arról is én tehetek, hogy ennyi eszed van, hogy nagyköbcentis autót veszel és le kell faragnod a költséged egy biztosításon? Magyar utakra ilyen szigor mellett minek kell 100 lóerőnél nagyobb személyautó? Ezzel is az első fánál elvehetik a jogosítványodat... Majd ha egy picit fejlődsz rá fogsz ébredni, hogy igen igazam van..

"Szájonvágni orrbabaszni nem akarsz??" Dehogynem ha így folytatod és beleütöd ismét olyan dologba az orrodat, amibe nem kéne :)

Egyébként ez a padfestés fóbiáról tudnod kell, hogy 8 napon túli sérülésnél indulhat bármilyen eljárás ellened.

Köszi a jókivánságokat én meg azt kívánom, hogy utólag, amit nyertél ezen a "fogtechnikán" fizetessék be veled, mint egyesületi tag :)

u.i: Ne te legyél már felháborodva. Tanulj meg fórumozni értelmezd a smile jeleket a mondat végén és utánna hozzá böföghetsz bármihez. Addig kis csíra csak olvasgassál. Lehet most majd fikázni, hogy mekkora gyökér vagyok, de ajánlom figyelmedbe az én első és a te reagáló hozzászólásom közötti különbséget.

Robi79 2008.08.21. 17:26:14

Miss Parker

Hagyd.. úgy sem érti meg ameddig nem tapasztalja. Ő csak fizetésből és de ha átkerülne a másik oldalra 3 hét után vért hugyozna.

Annyira szeretem, amikor az orrom alá dörgölik ezt az egészet, hogy nekünk jobb, mint válalkozó.... Lehet ha tovább tanult volna érettségi után?? ÚÚ ez rossz példa volt, mert azzal fog jönni, hogy nagyra vagyok a Fősulis diplomámmal...
Jönni fog most az a rész, hogy "nekem nem tudták fizetni a szüleim"... itt is kiábrándítom, mert meló mellett csináltam meg és én fizettem... tehát ez nekem sikerült ismét

Robi79 2008.08.21. 17:31:51

Amúgy ezért kell a székhelyet a Szlovákokhoz kivinni...ott csak egy adófajta van 19% és a többi a tied. Egy a böki, hogy irodát kell venned kint és mivel minket nem szívlelnek kint (köszönöm Slota) így baromira sokat kérnek egy területért, illetve kicseszett nehezen kaphatok kint tulajdont.
Ez ide vágó dolog amúgy.. rendszámtéma.. Ha egy középkategóriá autót teszek be cégautónak és ezt én használom csak (teljes korlátlna cégautó használatra gondolok), akkor éves szinten 6-700 ezer forint adóterhet rónak rám még pluszba az autó miatt.. rendesek? itt csak egy azaz egy autóról van szó.... szóval a magyar állam bekaphatja mindenestűl

aranytollu 2008.08.21. 19:27:19

malenykij polgár Köszönöm de mi az a 2.mp a távolság mértéke a méter,az idöé a sec.Meg hogyan látom a 2 sec.távolságot.Szoval nem értem de azért köszi.

Viktorio 2008.08.21. 19:31:47

Van egy olyan dolog amit úgy hívna, hogy követési távolság.
Ez azt jelenti, hogy annyi távolságot kell tartani, hogy ha az előtted lévő hirtelen fékez meg tudj mögötte állni, nem belemenni!!!

Szóval a hátulról jövő a hibás!

Kopi3.14 2008.08.21. 23:13:07

Viktorio: ja, és ha féklámpa nélkül az előttem levő hirtelen másfél méteren áll meg, akkor mennyi követési távolságot kell tartani?
Egyébként mint egy korábbi reagálásomban is írtam, műszaki szakértő volt tanárom- egyébként asszem tanszékvezető a BME-n- mondotta vala, amikor ilyen baleseti helyszínelési és egyéb dolgokról volt szó, hogy egy hármas esetben az első, a második, s a harmadik is lehet hibás.
Egyébként definiáld már nekem, mi a hirtelen fékezés. És mitől különbözik a normál fékezéstől?

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása