(Nes)café racer – egy pillanat alatt porrá tört

Nyeretlen kéthetes

A motoros bukások rendszerint tavasszal és ősszel tetőznek. Télen ugye kevesen motoroznak, azok is inkább profik, de ők nem képviselnek nagy tömeget sem az utcán, sem a kórházban. A Harmati Yamahánál erre azt mondták, hogy nagyjából a vevőik 85 százaléka hobbista, s csupán a többiek veszik a gépeket közlekedési eszköznek - ezek az arányok vidéken mások.

Aki viszont szabadidős kelléknek tekinti, az tavasszal veszi elő a motort. Ilyenkor még rozsdásak a mozdulatok, jobban is hullanak a motorosok. Aztán nyárra bejáratódnak, ilyenkor kevesebb a baleset. Majd megjön az ősz, hűvösebbek az esték, az árnyékos útszakaszokon lecsapódik egy kis pára, és ahol nyáron röhögve bevette a kanyart a gép, ott most megcsúszik a kerék - mondja Harmati Árpád, aki saját műhelyében gyakran látja a következményeket. Ezt sokan elfelejtik egy melegebb őszi nap végén, ezért szeptemberben-októberben ismét többen keresik fel a traumatológiát. Ugyanez a körülmény még rosszabb, ha például az útburkolati jelek nedvesek. Ilyenkor nincs más megoldás: lassabban kell menni, amihez kell egy kis önuralom.

De nem árt az önuralmat már a vásárlásnál gyakorolni, mert a kereskedő soha nem fogja azt mondani, hogy ne a drágábbat vedd. A drágább általában erősebb is (leszámítva a cruisereket, amelyek tulajai kevesebbet is buknak), így sok nagy teljesítményű gép jut vissza hamar a kereskedésbe, javításra.

Ez az R6-os is így járt. Még nem volt ezer kilométeres szervizen, amikor egy esés áldozata lett. Íme a végeredmény:

A kár összegét saccra (kárfelvételen még nem esett át) 1,5 millióra teszi a szervizvezető. A rengeteg törött műanyagot látva ez hihető is. Mint elmesélték Harmatiék, a kárfelvételt a motoroknál úgy csinálják, hogy először a kárszakértő megnézi a gépet úgy, ahogy bejött, de rögtön azt is megbeszélik, hogy mikor lesz a pótszemle. Mert szétszedve, a burkolat alatt biztos, hogy találnak még cserélni valót.

A tankok nagyon horpadékonyak.

Az R6 váza nem egy darabból van. Ezért valószínűleg a vázcserét megússza a gép, hiszen csupán a hátsó rész hajlott el. Ez egy külön kis segédváz, ami külön cserélhető.

Kormánycsutka – az nincs. Na jó, van, csak letört.

Néhány adat a Yamaha YZF-R6-osról: 599 cm3, 129 LE 14500/percnél, 65,8 Nm, benzinbefecskendezés, szárazkarteres kenés, csúszókuplung, hat fokozat, elöl két 310 mm-es, hátul egy 210 mm-es féktárcsa.

És még egy apróság. Száraz tömege: 166 kg.

Hát ehhez tényleg kell egy kis önuralom, vagy rutin. Esetünkben a motoros komolyabb sérülés nélkül úszta meg az esést, s valószínűleg az R6 is menthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr18650174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Devil1 2008.09.06. 08:09:33

Ezek a motorok versenypályára valók, csak és kizárólag. 1,29kg/LE ez már sokat mond.

vincent vega? 2008.09.06. 08:58:01

persze, hogy nem lett baja, a pályán dobta el

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.09.06. 09:02:28

..Ezek a motorok versenypályára valók, csak és kizárólag.. 1,29kg/LE..

Ne beszélj butaságot. Ha jól tudom, nem rádió-távirányítású ez a gép, tehát 1-2 mázsát még hozzá kell számolnod a hibás elmélethez.
Másrészt ez egy JÁRMŰ. Rendszámmal. Ezt jó lenne mindenkinek felfogni.
Ez sem pusztít nagyobbat ütközéskor, mint egy 50 ezer forintos, 100-zal becsapódó Samara.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.09.06. 09:14:32

nem az a baj hogy mekkorát pusztít hanem, hogy manapság bárki megveheti és meg is veszik sokszor hitelre , de a tulajok 90%-a nem tudja kimotorozni a gépet!
és ugye a 2LE/kg sem lefitymálandó ezt már feltankolva motorossal együtt értem.

Krisi 2008.09.06. 10:06:53

Literes GSX-R-el is lehet lassan menni és 125-ös MZ-vel is lehet száguldozni. A gázkar nem kétállású, lehet szépen fokozatosan is adagolni.

Csak sajnos tényleg az a baj, hogy a kereskedők általában a nagyobb és erősebbre akarják rábeszélni az embert, az meg a másik baj, hogy el lehet játszani, hogy 21 évesen levizsgázol egyből A-ra, és semmi nem állja utadat, hogy vegyél egy közel 1kg/le motort.

TerryBenedict 2008.09.06. 10:26:19

Hülye gondolatnak tűnhet egy ilyen vasat pályán kimotorozni?
Végeredményben az út a közlekedésre való, s nem ott kellene megszerezni az adrenalin kick-et. Nem olyan gáz egy pályabérlet, és sokkal élvezetesebb is ott nyomni, mint közúton.

Totál nem értem ám a motoros boyracereket. Amióta párszor mentem pályán gokart-tal meg motorral, a közúti aszfaltban egyáltalán nem bízom meg úgy, mint előtte. Fel sem tűnik sima közlekedésben hogy pl. a más színű aszfalt máshogy fog. Próbáld ki pályán hegyesben, aztán egyből kiderül.

Öregnek érzem magam, olyan mintha az apám beszélne, pedig csak 28 vagyok....

Bq 2008.09.06. 10:31:12

Ha még csak a kereskedők, de hányszor hallottam már "rutinos, öreg rókákat" is 600-as sportmotort ajánlgatni kezdőknek... Csak arról feledkeznek meg közben, hogy nekik, X év-y motor tapasztalattal természetes, hogy könnyen uralhatónak tűnik "bárki" számára egy 100-120Le-s 600-as, a full kezdőt meg egy fele olyan teljesítményű is meglep úton-útfélen...

szsrobert 2008.09.06. 10:36:56

"Literes GSX-R-el is lehet lassan menni és 125-ös MZ-vel is lehet száguldozni. A gázkar nem kétállású, lehet szépen fokozatosan is adagolni."

Ez igaz.De a 125-ös MZ-vel éppen olyan szenvedés és küszködés "száguldozni"(Muhaha és ismét Muhaha.Gyenge, mint a harmat, és ráadásul sokat is fogyaszt.A 150-es kicsivel erősebb, ugyanakkora fogyasztással, erősebb alsó taartománnyal.), mint a literes kiszerelésű visszaváltható Gixxerrel 50-90-nel túrázni.
Őriztél már sörökkel teli hűtőládát a tikkasztó nyári melegben a napon úgy, hogy még a felmelegedett ivóvized is órák óta elfogyott?Kb. ahoz hasonlít.

Maad 2008.09.06. 10:48:06

Hááát, aki ki tud motorozni egy 600-as sportmotort, de akár egy 400-ast is, az már tud valamit. És most nem arra gondolok, hogy egyenesben ész nélkül húzza a gázt mert ahhoz nem kell tudni motorozni...

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.09.06. 10:52:00

Aki hülye, egy Simsonon is szivacsosra tudja magát törni. Hát még egy nagyobb motoron. Ez az ő privát problémája. Ellenben ha mást is porrá zúz, az komoly dolog.

Kezdőnek 10-20 LE-s motor való, 100-110 km/h végsebességgel. Ha ilyennel már tud csutkagázon venni kanyarokat, akkor érdemes nagyobbra ülni. Addig nem. Aki ezt ésszel nem éri fel, gazdagítsa a szervizeket, apassza a tb-t.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.09.06. 10:53:33

Nomeg nem véletlen látok városi futárt egyre többet málhásra dobozolt 125-ös négyütemű motorral. Ők már tudnak valamit.

Acmee 2008.09.06. 10:59:38

A legnagyobb tény, s amit már több "öreg rókától" hallottam, h a motoros először fejben hal meg... abban a pillanatban, amint teljesen kinyitja a fojtószelepet! Igaz, nekem "csak" egy 200-as nagyrobogóm van, de ezzel is meg lehet halni.

1-2 ember próbálta ki rajtam kívül, egységesen mindegyik: ki egy egyenesbe, aztán nyélgáz. Amikor pedig én egy CBR600RR-t próbáltam ki, legyökereztek, h nem hallották messziről a 10000 felett ordító blokk hangját. Aki régóta motorozik, tudja, h a motorról nem egyenesben lehet képet alkotni, főleg egy sportmotorról nem!

Na látjátok, itt a probléma, minden egyes halott és leendő halott motorosnál fejben van a probléma, nem pedig a gépek erejében!

Acmee 2008.09.06. 11:01:39

Ja, és mondanom sem kell, h kb. 6-8év Simson+földutak, néha aszfalt, valamint 4 év nagyrobogózás áll mögöttem, néha nagyobb motorokkal tűzdelve...

Manyizga (törölt) 2008.09.06. 11:34:18

Az én jó öreg 600-as Hornetem is bármely kezdőnek odaadható, HA nem lépi túl a 6000-es fordulatszámot. Addig olyan szép nyugis, városi motor.
Csak 8000-től megjön a ménes és vágtázni akar. Na azt csak ésszel. :)

Long Johnny 2008.09.06. 11:43:53

"Másrészt ez egy JÁRMŰ."

Jarmü: A járművek kategóriájába tartozik a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a segédmotoros kerékpár a közúti szállító- vagy vontatóeszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagép.

A gépjárművek kategóriájába soroljuk a motorkerékpárt és a motoros triciklit, ezek definiálásától azonban ezen tárgy keretében eltekintünk.

Bocsi, de muszaly volt :))))

Maura 2008.09.06. 11:50:51

A kulcsszo meg szerintem... Hogy sportmotor nem valo magyarorszagra egeszen egyszeruen.
az uthalozat alig 2-3 szazaleka alkalmas arra, hogy a pattogo megduhodott motort elvigye, a maradekon meg aztan igazi kinlodas.
Persze-persze, jo futomu, hagyjuk, ha ket centit mozdul a vazhoz kepest a kerek, es van hozza max 280 kilo suly pilotaval egyutt, ne mondja nekem senki, hogy ez eleg arra, hogy folyamatosan a foldon maradjanak a mtor kerekei.

Az autopalyak, nos igen, azok tobbnyire szerencsere jo allapotuak, de mondja mar meg nekem valaki, hogy aki 150 km/oras sebesseg felett megy, az... Minek???
Azt meg barmelyik turagep birja.

Nekem turaendurom van, nemetorszagban elek. Ha hazalatogatok, nos meg igy is alkalomadtan pofanvag a kormany, akkorat ut egy-egy semmbol jovo uthiba. en hasznalom a motort ejjelnappal, fagyban esoben, hoban nem, mert ahhoz nyuszi vagyok, nomeg agyoncsapna az uram. Egyetlen ami bevallt szamomra tehat a turaenduro, ami hasznalhatosag teren messze a sportgepek folott van. Ha neadj Isten menekulnom kell az utrol, volt mar pelda, hogy akit eloztem, az gondolta, o is nekiall elozni. A szembe levo padkan kotottem ki, de tovabbmentem, ebbol a helyzetbol nem tudom hogyan huzott volna ki egy sportgep...

Sportgepek elonye: gyonyoru hang, csodas formak... Teliverek, amik csak hozzaertok kezebe valok.

Bubec 2008.09.06. 12:02:00

Long Johnny!

MUSZÁLY??? Ne már! MUSZÁJ-nak kell írni!

Long Johnny 2008.09.06. 12:06:59

jolvan, gyakori hiba :-))

Bq 2008.09.06. 12:23:08

bervas 2008.09.06. 10:53:33
Nomeg nem véletlen látok városi futárt egyre többet málhásra dobozolt 125-ös négyütemű motorral. Ők már tudnak valamit.

Persze. Azt, hogy keveset fogyaszt, városi közlekedésre alkalmasabb, mint a robogó, mert a nagy kerekei kevésbé életveszélyesek kátyúkon, és a mindenféle kínai-koreai 125-ös 4ütemű csodagépek jóformán újonnan is olcsóbbak, mint egy jó állapotú japán, vagy olasz használt robogó...

Quattroman 2008.09.06. 12:29:08

Dpeti
Te vissafele szamolsz?
166kg 129le
Ha raülök +104kg vagyis 270kg
a 129 pacibol maris mindegyik 2kg sulyt cipel:D

Misa76 2008.09.06. 12:33:05

Talma is "eljár" a 125-össel :)
Aki nála jobban vezet az már vehet akár 600-ast is!

eko 2008.09.06. 12:34:08

Bubec 2008.09.06. 12:02:00
Long Johnny!

MUSZÁLY??? Ne már! MUSZÁJ-nak kell írni!

Arról nem is beszélve, hogy minden gépjármü jármü!
(nincs hosszú ü-m) :-)

Dennis01 2008.09.06. 14:12:07

Nemreg a Racz ur irt egy cikket, hogy a falujukban egy gyerek kapott nagy motort, es elvitte probakorre a baratjat,es nekicsapodtak az oszlopnak,az utas nem halt meg, a srac viszont egybol meghalt...
Na ez a szomoru; Beraknak az ember ala egy sportmotort, ami egy robogonal sokkal erosebb, es az embernek elszall az agya az adrenalintol, es BUMM, mar kesz is a baj...

HgGina 2008.09.06. 15:13:23

Nincs ezekkel semmi baj.
Donorok. Ezzel adnak nekünk egy újabb esélyt.
Csak így tovább donorok!

stars7726 2008.09.06. 15:20:46

Tökmindegy milyen motorral motoroztok.az utak szarok(egy 125ösnek is),az autósok nem figyelnek,sem rátok sem saját magukra.a kamionosok pdig életveszélyesek.hiába van rutinod,ha a hungária körúton annyira fel van gyűrődve az aszfalt -kb 40cm-több helyen is,pl éjszaka jössz,és nem is ismered a csapdákat,esélytelen vagy.nagyon fontos lenne a megfelelő képzés,a 25óra vezetés nem elég!!!és hogy a vizsgabiztosok ne pénzért engedjenek át,mondjuk 25év alatt ne lehessen nagy kategóriára menni.lehetne mit tenni,át kellene gondolni az egész rendszert,csak sajnos szarik rá mindenki,főleg akinek a dolga és feladata lenne.de tehet bárki bármit,ha maga a motoros,fejben és vezetésben nincs ott,nem figyel,nem koncentrál,egy rossz mozdulat,egy helytelen döntés és kész,máris megvan a baj.

cezi 2008.09.06. 15:31:35

ha azt mondod, hogy otthon nem figyelnek az autosok, akkor menj ki irorszagba, es rajossz, hogy otthon istenkiraly a helyzet :)

mondjuk az is igaz, hogy itt ha baleseted van, irdatlan penzeket lehet leaggatni a masik versenyzo biztositojarol. mar ha tuleled a dolgot.

Psziho 2008.09.06. 16:00:37

Az r6 sosem volt szárazkarteres!

littlerock 2008.09.06. 16:23:47

Nos regi az az igaz mondas, hogz aki hulye haljon meg... de ne oljon meg masokat...
kezdonek max 250-est lehetne adni a kezebe, amikor elgurult vele 10000-15000-et akkor johet egz nagyobb pl egy 500-as Suzuki, vagy CB... meg 2-3 aktiv ideny, aztan johet a lepcso... De minden nullkilometeres azthiszemhogyenvagyokrossi hulyegzereknek ajanlanam Manfa belter teljes utszakaszat lapradontve, terdleerosen... aki jart ott, az tudja jol, hogz meg biciklivel is eletveszelyes, pedig FOUT!!!

Honer (törölt) 2008.09.06. 17:07:09

Lehet venni 600ast! GSX-R-t mode selector-ral! C-be csak azt hiszem 50% környékét adja le! Egy másik észre vétel. Én is most vettem új sportmotort, 750est. Mivel nem vagyok hülye meg bejáratos is volt nem száguldoztam normális városi tempoba mentem mindenhol. Mi lett az eredménye? Az autósok jobbról-balról, sávon belül-kivül, kormány ráhuzva előzgettek. Hát ezt megunja az ember egy idő után és inkább kicsit nagyobb tempoval megy akkor meg ő a hülye szervdonor...

Kúrcsány Ferenc 2008.09.06. 17:31:45

Az ilyen köcsögök száguldoznak éjjel a Váci úton! Hulljon a férgese!

Imbolygó Hollander 2008.09.06. 17:37:24

Kit érdekel, hogy mikor mire lehet jogsit szerezni, ha a kutya se ellenőrzi?

Ami pedig a telljesítményt illeti: nem technikailag kell korlátozni, ahhoz föl kell nőni. De lásd felljebb......

GalloG 2008.09.06. 18:45:55

Szerintem hülyeség azt mondani, hogy egy GSX-R-rel kínlódás "lassan" (50/90/130) menni. 1) Ha tényleg az, minek vette, tudta, hogy rá is vonatkoznak a szabályok 2) egy 535d BMW-vel is kínlódás "lassan" menni? És 535d-vel sokkal kevesebben halnak meg Magyarországon. Ja, hogy az 10x annyiba kerül? Akkor a motorok között 535d szintűt is annyiért kell adni, és az majd szűri a társaságot...

Nem kell a sírás, hogy mindenki értse meg, hogy száguldani kell a közúton, ha motor van az ember segge alatt mert azzal csak azt lehet. Ez egyszerűen hülyeség.

barnaf 2008.09.06. 18:48:56

Szeretem a motorosokat :) és vigyázok rájuk, (ha már magukra nem mindig tudnak).
Egy pár éve megtörtént történet: Adott egy menő fiatal vállalkozó, két kis gyerek jól menő cég, csinos feleség. Ráadásúl a srácnak már jó pár éve van motorja. Valami másra is vágyott, több sebességre. Ki is próbálta a két hetes űberfaszadrágagyors motorját és ca. 180-nal belement egy földútról bekanyarodó kisteherbe. Megérte? Nem hiszem.
Tanulság: Hiába vagy marha jó motoros, ország úton védtelenebb vagy mint egy molylepke.

Imbolygó Hollander 2008.09.06. 19:07:50

"Ja, hogy az 10x annyiba kerül? Akkor a motorok között 535d szintűt is annyiért kell adni, és az majd szűri a társaságot..."

Végül is igazad van. Hiába hülye, ha van pénze azt tesz amit akar. Elárulom: ez most sincs máshogy.

Csakhogy 535d, és nagy-erős-gyors motor is lesz öreg, vmint olcsó. Jut majd a pórnépnek is. Igaz addigra majd csak lesajnálnivaló romok maradnak csak az egykori csúcstechnikából a maiakhoz képest, de ölni és meghalni (ész hiányában) ugyanúgy lehet majd velük. Mit oldottunk meg akkor?

Donpipi 2008.09.06. 19:31:24

Üdv mindenkinek!Előre bocsájtva minden motorost tisztelek,"egyféle szent örültként"mivel más dimenzióban mozognak mint mi autósok,DE a fizika és fokozatosság elve alól ŐK SEM kivételek.
Ha csak kg/Le arányt nézzük vajon melyikkel könnyebb bánni a minden napi életben egy F1-el vagy a nagyi 15 éves 1000 köbcis Suzuki GA-jával???
Fejben kéne először felnőni ahhoz a feladathoz amely úgy hangzik:vígy át az aszfaltra 140-150 termetes lóerőt egy tenyérnyi gumifelületen változó időjárási viszonyok között!!!
Talán ha egy pályán egy gyakorlott oktató vezetésével elsajátítjuk az alapokat a motor árának töredékéért nem
jut gyermekünk korai árvaságra...
Előre sajnálom , hogy akiknek kéne azok nem fogják olvasni,nem fogják megszívlelni....
Tehát előre a vesedonorrá válás útján

szsrobert 2008.09.06. 19:43:04

Miért pont vese?
A nagy BMW-ket is törik rendesen.

cb600f 2008.09.06. 19:44:58

A gázkart a hülye is tudja húzni, az biztos. A motorozáshoz nagy önuralom kell. Van, akiben ez fiatalon is megvan, van akiben sosem lesz meg. A közúton a saját és mások életével játszik az, aki kockáztat. Ez motorosra és autósra is igaz.

De még ha valaki nem is kockáztat, az is kerülhet meleg helyzetbe, akár más közlekedők, akár úthibák miatt. Szerintem fontos lenne, hogy minden motoros idejében felkészüljön ezekre a helyzetekre és akkor túl lehet élni.

Van több, igen jó vezetéstechnikai tréning, pl. Safety Hungary, 35e pénz.
Aztán el lehet menni pályára, Kakucs 4e Ft egy teljes délutánra. Mindkettő tökéletes arra, hogy rájöjj, hogy mennyire nem tudtál eddig motorozni (az elsőnél a legegyszerűbbnek tűnő gyakorlatok sem mennek elsőre, a másiknál meg 3 körönként leköröz egy srác egy 400-as géppel).

És ha már rájöttél, hogy mennyire béna vagy, akkor lesz önuralmad. Meg motivációd, hogy gyakorolj.

buckalacka 2008.09.06. 20:04:49

"...néhány adat a Yamaha YZF-R6-osról: 599 cm3, 129 LE 14500/percnél, 65,8 Nm, benzinbefecskendezés, szárazkarteres kenés, csúszókuplung, hat fokozat, elöl két 310 mm-es, hátul egy 210 mm-es féktárcsa..."

Csúszókuplung? Az asszem minden kuplungnál csúszik... egy ideig.. a szarnál meg egy picit tovább is: ))

Oda kellene már figyelni, mit írnak le a "szakma hozzzáértői"...

nyekk 2008.09.06. 20:10:07

Nem egészen értem, hogy nálunk a leges-legnagyobb megengedett sebesség 130 km/óra. Akkor meg hogy lehet 300 km/ órás végsebességű rettenetes gyilkos motorokat, autókat árulni? Ráadásul akármelyik "jó családba" való kispöcs, amelyik beszédül a kereskedésre apuci bankszámlájával, megveheti. Egy ehhez képest veszélytelen marok fegyverhez meg mindenféle engedély kell. Micsoda álszenteskedés.

Psziho 2008.09.06. 20:21:22

Buckalacka!

A csúszókuplung a sportmotoroknál egy létező műszaki megoldás!

A szárazkarteres kenés viszont tényleg nem divat a japán négyhengereseknél,így az R6-nál sem!

'Oda kellene már figyelni, mit írnak le a "szakma hozzzáértői"... "

-így igaz,de jólenne ha te is érdeklődnél mielőtt kifogásolsz valamit,olyat amiről fingod sincs!

www.yamaha-motor.hu/products/motorcycles/supersport/yzfr6.jsp?view=techspecs

MadBob 2008.09.06. 20:41:29

Jelenleg ha elmész jogsit lerakni akkor otthagysz 100-130 ezret. És mindent megtanulsz csak motort vezetni nem. Ehhez képest egy vezetéstechnikai tréning 30-40 ezer. Legyen a jogsi megszerzésének része a vezetéstechnikai tréning!

Déév 2008.09.06. 20:44:57

Egy éve én is választás előtt álltam, vagy motor, vagy egy erősebb kocsi mint amim volt, mert a régit már kicsinek, lomhának éreztem. Lebeszéltek a mociról, és most hálás is vagyok érte. Azóta az erősebb kocsit már 2-szer lebontottam magam körül, mázlimra másban nem tettem kárt, és karc nélkül megúsztam mindkét balesetet. Megtanultam, hogy nem digitális a gázpedál, és a fizika törvényeit a nagy arcom sem változtathatja meg. Motorral az akkori mentalitásom mellett már szép temetésem lett volna. Így még élek... még...

decens 2008.09.06. 20:50:05

A motorozást olyan korán kell kezdeni, amilyen korán csak lehet. Ezért vettem gyerek krosszmotort (a legolcsóbb kínait) az 5 éves unokámnak. Ezzel már az alap rutint megszerezheti, és mire odakerül 14 évesen, hogy az útra is szerezhet (segégmotoros) jogosítványt addigra nem a technikával fog küszködni, hanem a forgalommal csak! Az is épp elég! Nem 21 évesen kell elkezdeni a motorozást és azonnal nagymotorral. Szerintem az ésszerű lépcsőzés, 50 ccm terep, 50 segédmotor, 125 enduró, és ha még mindíg van kedve tovább fejlődni akkor jöhet a nagymotor.

Psziho 2008.09.06. 21:03:59

Három ismerősöm halt meg,több éves pannonia-ring tapasztalattal 10-20 éves motoros jogsival.

Csak hogy ellentmondjak!

mopanko 2008.09.06. 21:06:26

kb fél éve vettem meg egy ilyen R6-os kistesóját (fz6)..és még mindig nem érzem, úgy, hogy uralni tudnám bizonyos szitukban..főleg ha gyorsan mennék..(5 év robogózás és 5 év NSR-ezés után sem) de így aztán nem is megyek..és ki lehet bírni..lehet néha lassabban megyek mint az autók..de kit érdekel....dugóban, szigorúan álló kocsik közt úgyis előremegyek:) Viszont így kímélem az idegrendszerem mert nem ülők órákat a dugóban, és nem is növelem a dugókat plussz egy autóval, és még a környezetet se szennyezem annyira:))
uh én támogatom a motorozást:) csak nincs kultúrája..mint ahogy az autózásnak sem..nem úgy mint nyugaton

szajberpiraty 2008.09.06. 21:34:27

ETZ-250-el nyomtam, vagy 12 éve... Kőkemény 21LE, de azért nem volt rossz.. Csak az útfekvése... Nagyobb gépen nem ültem, ami visszatekintve valószínűleg jobb is, mert a tudásom csak az ETZ-hez volt elég.

Szerintem az ilyen utcai harcosokkal az a baj, hogy igazából nem is motorozni akarnak. Sokuknak elég lenne 1000m egyenes út, ahol rángathatnák a gépnek.

amize 2008.09.06. 22:40:45

Kedves Donorjelöltek!
Csak száguldjatok nyugodtan!
Sokan várnak a vesétekre, szívetekre, szaruhártyátokra, és mindenetekre, ami nem kenődött szét az aszfalton.
Üdvözöl benneteket
A nyugis autós

Donor 2008.09.06. 22:50:23

szajberpiraty: Az ETZ még mindig jó :) Kakucsi pályán a kedvenc szórakozásom a nagy dög 100-lovas motorok előzgetése :D

Persze a fagyizó előtt nem mutat olyan jól mint egy R6, de a véleményem az hogy városban 125-250-es az ideális (nem feltétlen MZ) A nagyobb gépek pedig kényelmetlenek és nem is lehet velük olyan gyorsan menni forgalomban, mint egy könnyebb géppel.

És ezt tapasztalatból mondom, mert van 125-ös 250-es 750-es motorom is :)
A 750-est leginkább nyílt úton meg hegyekben szeretem, oda jó, de városba rühellem mert 80 alatt kényelmetlen :D

Donor 2008.09.06. 22:58:40

Amize: és a hozzá hasonló okoskodók. Hiába vadásztok ránk eddig elég jól sikerült kivédenem a hozzád hasonló nyugis autósokat, akik sáv váltáskor nem néznek ki oldalra és rám húzzák a kormányt, nem adják meg az elsőbbséget a stoptáblánál és rám előznek szemből mert csak egy motoros jön az úgy is elfér. Mindezt szabályosan közlekedve követik el rendszeresen a nyugis autósok.

Magyar statisztikák szerint a motoros balesetek legalább felében nem a motoros a hibás. Szóval kösz a jókívánságokat, de ha összetöröd a motoromat akkor teszek róla, hogy te is jó legyél vesedonornak.

amize 2008.09.06. 23:18:35


Kedves Donor!
Ha a motorod összetört, akkor már te is szarrá mentél. Ha életben is maradtál netán, már csak a virágcserepeket vernéd le otthon a verandán a rokkantkocsiddal.
Engem 1200kg vas véd, téged meg a nagy fene öntudat.
Nem csak nyugis, hanem szabálytisztelő is vagyok. A motorosok cikáznak elmebeteg módjára életvveszélyes sebességgel az autósok között szinte nulla megállási lehetőséggel.
Nem tudom kiről beszélsz, én nem húzom rá a kormányt egy motorosra sem,hülye lennék összetörni a kocsim oldalát, nem akarok senkiből rokkantat csinálni. Nem követek olyan hülye elvet sem, hogy nem adok elsőbbséget a motorosnak.
Számomra a motoros épp olyan jármú, mint egy autó.

zului 2008.09.06. 23:20:39

DONOR! Ne írj butaságot!!! A motoros balesetek legalább háromnegyedében a motorosok a hunyók :( Nagy arc, kevés ész!! Sajna ez jellemző a motoros társadalomra! De az autósok sem jobbak, csak a kaszni nagyobb...

faterpolo 2008.09.07. 00:36:55

Hát szerintem ezt az egész problémakört a donor motorosokkal, az autós-motoros közötti ellentétekkel meg minden egyébbel valahol a gyerekkorban kéne fülön csípni. Legyünk őszinték magunkhoz: a magyarok nem tudnak kulturáltan közlekedni, sem autóval, se motorral, se biciklivel, rollerrel, de a mozgólépcsőn sem, sőt még gyalog sem. Márpedig az ember mindennapjaihoz tartozik az önálló közlekedés, legkésőbb 8-10 éves kortól kezdve. Miért nem lehet a kisgyerekeket már kiskoruktól tanítani? Persze sok szülő folyamatosan tanítja a gyerekét közlekedni - az ő gyerekükből általában nem is lesz donor-autós meg donor-motoros. De sajnos nem minden szülő tud erre is odafigyelni (vagy nem gondol rá, hogy kéne - és ezt most rosszallás nélkül tessék érteni!!!), ezért be lehetne építeni az óvodai iskolai képzésbe az ilyen dolgokat. Nem azt mondom, hogy külön tanár legyen erre meg hetente egy teljes tanóra, de mondjuk félévente kétszer tarthatna egy ilyen témában jártas ember (pl. egy rendőr vagy a közlekedési hivataltól valaki) egy-egy órát a gyerekeknek.és ha ezt mondjuk elsőtől nyolcadikig megkapják a csemeték, akkor biztos sokkal biztonságosabban és toleránsabb hozzáállással fognak autót/motort/biciklit/edzőcipőt/stb. vezetni...

És mielőtt valaki lehurrogna, már láttam is jó példát Csillaghegyen, a közösségi ház (a.k.a. "Banánklub":D) udvarán: úgy csinálták meg a járdákat a kicsiknek, mint egy mini úthálózatot, zebrákkal, körforgalommal (!!!), kereszteződésekkel. Vannak (a helyükről kivehető) kis KRESZ-táblák is. A kiscsibék pedig felpattannak a triciklire meg a játéktraktorra, az óvónénik és a szülők pedig tanítgatják őket közlekedni (vegyük észre, hogy elég volt a lehetőséget megteremteni, a szülők pedig máris kapcsoltak, és tanítják arra a gyereket, amire egyébként nem tanítanák). Azokat a gyerekeket már nem kell zéró toleranciával fenyegetni majd ahhoz, hogy megálljanak a zebránál... És ha ezt az ötletet továbbvinné az oktatási rendszer az iskolai évekre, szerintem a magyar közlekedési kultúra felzárkózhatna egy élhetőbb - amolyan németes - szintre...

ivanhu 2008.09.07. 00:40:45

Motoros vs autós kérdéskörhöz csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy fiatalabb koromban tizenegynéhány évet motoroztam, most már lassan 20 éve autózom. Annak idején eszünkbe nem jutott volna MOZGÓ autók között szlalomozni a két sáv között. Az autósnak ugyanis NEM kell arra számítania, hogy kamikáze barom motoros akar mellette elmenni. Egy csomó hülye ráadásul holttérben motorozik, nem is látom a tükörben. Ha pedig gödröt látok, ki fogom kerülni. Ha közben a motoros 3 cm oldaltávot tartva akar elmenni köztem és a mellettem levő között, akkor az valószínűleg baromi nagyot fog koppanni, és perecelni. Ráadásul meg még betétlapot is adhat, ha életben marad (ha nem, akkor marad nekem a rendőr).

Az is tök jó, ha egy motoros beáll elém a lámpánál, majd lassabb nálam, amikor a lámpa zöldre vált. Akkor mi a fenének előzött be? Mi annak idején húztuk a fülét rendesen, és nem tartottuk fel az autókat. Ilyen mondjuk szerencsére kevés van, de aki ilyet játszik az autókkal, az ne csodálkozzék, ha 1 cm oldaltávval előzik aztán vissza.

Colour of silence (törölt) 2008.09.07. 02:27:19

..sokan elfelejtik, akik belerakják a kanyarba magukat 160-al, hogy mi van akkor, ha a kanyar köezepe táján áll egy lerobbant IFA..kanyarba nincs fék..amivel megállsz. Mindig úgy vezetek, hogy bekalkulálom a legrosszabbat. Nem állítom, hogy nem mentem soha gyorsan..de igen, mentem, ott, ahol lehetet és anélkül, hogy mást veszélyeztettem volna. Ezek elég ritka alkalmak, de nem bánom, mert szeretek lassan motorozni. Szeretem nézni a tájat. Imádom. Immár 19 éve. És valóban, a motoros az úton csak egy molylepke, ezt nem elfelejteni. Barátom jár pályázni, éves bérlete van, de ettől még a közúton is úgy megy, mint egy állat. Nem mérvadó az, ha vki pályázik, attól még lehet marha. Városban 50-125ccm-et használnék, pár tíz km-re 125-400, turákra meg vmi 1000-es V-t, vagy Twin-t.
Szeretek motorozni és vigyázok is rájuk, ha autóval vagyok. Lehúzódom, ha jönnek, meg is köszönik. Jó dolog a motorozás..a szabadság, de csak módjával.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.09.07. 08:52:17

Sok szépet mondtok itt arról, hogy vezetéstechnika, meg hogy meg kell tanulni, meg hogy fokozatosság, de ha mégúgy tud is vezetni az illető, akkor is fel fog kenődni a szembejövőre, ha beláthatatlan kanyarban nekiáll előzni a Mátrában. És a hétvégi motorosok azt imádják csinálni...

mee/énke 2008.09.07. 11:04:51

férfisegg alá chopper való. azzal lehet igazán lassan, méltósággal cirkálni. meg kinek mi más gusztusa. én azért motorozok, mert szeretem hallani ahogy szörcsög, és frankón nézek ki bőrben meg krómban. a többi típus srácoknak való, nem férfiaknak. a fene az idegbajos kölkeit.

mehemed 2008.09.07. 11:36:45

ez most mi volt? mirol szol? miert kellett? reklam vagy mija faszom?

mehemed 2008.09.07. 12:19:27

mos az mar nem ferfi, hanem venember.

megint 2008.09.07. 16:22:16

Annyira ne legyen senki naív, hogy 100-200 lóerős motorokkal majd 90-el mennek, mikor 3s alatt 100-on vannak, inkább avval van gond, ahogy néha előzgetnek, ez az autósoknál is megfigyelhető

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.09.07. 17:11:52

Nem lenne baj, hogy nagy teljesítményű motorok kerülhetnek bárki alá, ha nem hinnék azt magukról egyből, hogy ők Talmácsi Gábor második reinkarnációi. Sajnos 10 motorosból legalább 4 nem csak hogy rendszeresen szabálytalanul közlekedik, hanem mindezt olyan sebességgel teszi, amelynél a legkisebb hiba is komoly következményekkel jár... És ha erre finoman, minden agresszivitást nélkülözően figyelmeztetni meri őket a "mezei" autós, akkor lehülyézik vagy rá se szarnak arra, hogy pár másodperccel korábban mindössze a másodperc tört részével kerültek el egy súlyos balesetet... :-(

nem-igen 2008.09.07. 19:14:31

"Szerintem hülyeség azt mondani, hogy egy GSX-R-rel kínlódás "lassan" (50/90/130) menni."

Te sosem vezettél motort! Főleg nem egy kihegyezett sportmotort.

Én pont ugyanezt gondoltam a témáról, mint Te, egészen addig, amíg motorra nem ültem. Autóból vezettem már majdnem kezdő jogsival közel 200LE-s kocsit, poroszkáltam 50-el a városban (2-esben), óvatosan, és semmi gondot nem jelentett.

Egy ilyen kihegyezett sportmotor alacsony sebességnél minden csak nem kezes. Rángatja a láncot, bakkecske módjára ugrál, kész kínszenvedés, és ehhez jön az, hogy a nagyon erős autóhoz viszonyítva is teljesen más a karakterisztika, egy apró gázkar mozdulat, és kilő mint a veszedelem (személy szerint én még nem ültem olyan autóban, ami csak hasonló érzést tudott volna hozni, mint egy 600-as főleg 1000-es gép (ez utóbbin csak utasként ültem, de nem jelentett a gép számára semmilyen különbséget a +1 személy).

Ennek egyébként egyszerű oka van. Ezeket a gépeket arra tervezték, hogy tartósan több ezres fordulaton adják le optimálisan a teljesítményt, hiszen a versenypályán nem gond folyamatosan 9-10ezer környékén tartani őket (az utcán ugye ez szinte lehetetlen), és ha belegondolsz egy versenypályán egyáltalán nem szempont, hogy mondjuk 50 környékén ideges a gép, ott másodperceket mész csak ilyen tempóval.

Egyébként érdemes megnézni, hogy sok versenygép jelenti utcai naked, és egyéb "békésebb" motorok alapját is. Ezeknél már nincs meg a fent emlegetett rángatás, idegeges viselkedés alacsony fordulaton, mivel teljesen át vannak hangolva, itt inkább az alacsonyabb fordulaton leadott magas nyomatékra helyezik a hangsúlyt (tipikusan ami a városban nagyon jól jön), a magas fordulat lehetősége helyett.

Europában sokan megengedhetik maguknak, hogy egy ilyen hatkilós sportgépet csak tréleren visznek közútra, miközben van egy barátibb vasuk is. Nálunk erre sem $ sem IQ nincs egyenlőre...

Krisi 2008.09.07. 20:54:43

EZ a "motorosok cikáznak a forgalomban" eléggé szubjektív.
Először is annyit, hogy sok autós is cikázik a sávok közt, az mennyivel jobb? Akkor már inkább a 80 kilós robogó cikázzon, mint a 2tonnás kocsi.
A másik meg hogy aki ment már motorral városban, az tudja, hogy nehéz megállni, amikor áll a két sor, köztük egy méter hely...
Mondjuk az szerintem nem normális, aki 30km/h felett haladó autók közt cikázik, az már tényleg veszélyes. De álló kocsik mellett elmenni nem egy szuicid dolog. Ráadásul az autósok 99%-át ez nem zavarja, sőt, még le is húzódnak.

A sok "szabáytiszteló autós vagyok" ember meg tényleg észre sem veszi, hogy sávon belül előzi meg a motorost 20cm oldaltávval, mert előtte 6-an ugyanezt teszik, vagy amit már írt valaki, hogy "á, csak egy motoros jön szembe, akkor előzhetek".

Amúgy egész nyáron Simsonnal toltam városban, Árpád híd és Váci út kivételével mindenhol elég volt a 3,7 lóerő. Az az egyetlen baja, hogy 60-nál többet nem megy, ezáltal kis forgalomban még az öreg nénike is meg akar előzni :)
Amúgy van benne gyárilag szintemelkedés jelző: ha emelkedő jön, akkor magától lelassul :D
Szóval városba a legjobb közlekedési eszköz szerintem a 125-ös nagyrobogó vagy enduro.
A belvárosban éjjel 13ezren motorozó faszkalapok meg benyelhetik a lófaszt.

megint 2008.09.07. 21:07:35

Azért csak óvatosan, most jöttem, és Mohács-Pécs szakaszon most is ég a mécses, sajnos tegnap meghalt egy motoros srác, nem vagyok a speed motorok ellen, de azt ne felejtsék el, hogy nincs körülöttük olyan karosszéria, ami autónál egy koccanás az itt halálos lehet.

Tiensin 2008.09.07. 21:17:40

Most komolyan...mindenki azt csinál az életével amit akar. Aki olyan hülye, hogy vadállat módjára húzza ott is ahol nem lehet, az vállalja csak a kockázatot. Mióta kell mindenkinek fogni a kicsi kezét? Azért mert valaki hülye, nem kell másokat megfosztani a sportmotorok nyújtotta élményektől. Amúgy meg a sportmotornak megvan az az előnye, hogy perecelésnél az ember végtagjai ritkán akadnak be kiálló alkatrészekbe(ezért van az ,hogy statisztikailag is a legnagyobb szopás chopperről lerepülni, mert a nagy kormány stb. összetöri a végtagjait az embernek).

Tiensin 2008.09.07. 21:18:51

Persze azt lehetne feszegetni, hogy másokban is tudnak kárt okozni..de engem inkább üssenek el sportmotorral, mint egy Land Roverrel:o

halló figyel valaki? 2008.09.07. 21:49:45

Azt ki készteti ki a motorosokból, hogy egykerekezve menjenke az Andrásyn, a Nagykörúton, és a RÁkóczi úton? Azt ki kéynszeríti ki a motorsokból, hogy mindezt iszonyatos hanggal rendelkező vagy nyitott robbanós kipufogóval tegyék meg? Mert azt tudom, hogy ők viszont nem két mamából kényszerítik ki ezekután felriadt síró gyeremekeik elsimogatását... 25 méterrel vagyok az út felett. Nem kétsze ondolkodtam már el rajta, hogy beküldjem-e a web-kamera felvételeket, vagy símán spricceljek egy kis olajat inkább a kerekek alá... Még nem döntöttem, melyiket választom. És a motorosok mit választank?

nem-igen 2008.09.07. 21:55:46

halló figyel valaki: gyakorló motorosként undorítónak tartom az ilyen embereket, akik az általad leírt módon közlekednek, tuningolják a gépeiket. Ezekhez hozzátenném még azt, hogy az esetek 95%-ban elengedem a motorost, ha áll a sor. Néha elmélázok, nem veszem észre, miegymás. Gyűlölöm, amikor ezek után belerúg a kocsimba, vagy ott túráztatja mögöttem.

Mindezt mint mondom, gyakorló motorosként írom, tehát ne hidd, hogy mindenki ilyen, sajnos ezek ellen a rendőrségnek kellene tenni (ahogy németországban, vagy svácjban próbálná meg az ilyen motort közúton használni, máris csini büntetést kapna. Az EU-ban már lehet kapni olyan kipufogót, aminek kivehető a hangtompító betéte. Pályára kiveszed, és élvezed a nyitott dob előnyeit, országúton meg benthagyod).

Ennek ellenére gyakorló motorosként kérlek, hogy ne a bosszún törd a fejed. Hidd el, Murphy törvény, hogy a köcsög állatja megússza, de el fog esni valaki, aki hozzád hasonlóan gondolkozik, akit otthon a családja vár...

Fekets 2008.09.07. 21:58:58

Tiensin ha 200zal kiloval beléd száll egy sportmotor az ugyanolyan kellemetlen lesz mintha 100zal egy bármilyen autó :)

Az a gond ezekkel a motorokkal, hogy tényleg agyban fel kell nőni hozzájuk, viszont vannak akik erre sohasem lesznek képesek. Nézzük csak azokat akik folyamatosan húzzák neki komolyabban megsérülnek és utána ismét húzzák neki. Ilyenek is vannak sajnos. Én chopperrel járok, néha kevés az ereje mert szeretek haladni és élvezem a gyorsulást. Felültem 1-2 speedre is és azért nem kéne mert nehéz is megállni, hogy ne húzd neki. Inkább akkor egy erősebb autó és azzal is ésszel... Én simán bevezetném valamilyen módon a tudásarányos motor és !autó! vételt egy bizonyos teljesítményszint fölött. Az erős autók ugyanolyan veszélyesek, mint az erős motorok. Ha kezdő jogsis vagy ugyanúgy elszállhatsz egy ezres gixerrel, öregebb és olcsóbb 600as CBR-el, mint egy Civic VTI-vel, vagy egy S500zal. Kinek mire van pénze. Mindegyik baromi jól megy egy átlag motorhoz/autóhoz képest.

És nem is kell gyorsan menni nagy gondhoz. 23 vagyok, 7 éve motorozom 6 éve autózom és mögöttem lehet kb. 100000km vegyesen.
Mentem egy 2 sávos úton este városban. Kikerültem egy előttem guruló autót aminek se féklámpája semmije nem égett, pont mire odaértem az autó mellé elémtántorgott egy 50éves részeg faszi. Esélyem se volt, hogy észrevegyem, arra se hogy megálljak. Tavaly, karácsony előtt 2 nappal este. Kómába esett és meghalt Január elején. 50nel mentem. És sose előztem senkinek szemből, én úgy érzem soha nem veszélyeztettem senkit és deffenzíven vezetek, mindig előregondolva, hogy mi van ha valaki szemből előz a kanyarban úgy hogy én szabályosan megyek stb-stb.
Ennyi kell a bajhoz. Nem kell 2-300Le No comment...

halló figyel valaki? 2008.09.07. 22:30:14

nem-nem: köszi, látom van remény.

Tiensin 2008.09.08. 00:42:41

Jogos az érvelés Fekets(a VTi-st is átérzem mivel nekem is az van:). Csak azt mondom ,hogy a motor alapvetően önveszélyes dolog. Aki városban 200al megy azt én is lelőném, de alapvetően az aki hülye haljon meg elvet képviselem:o) Nem a motorgyártók hibája, ha valaki nem képes önuralmat gyakorolni..

ekkerjoz 2008.09.08. 07:28:41

Mit keres pályán egy bejáratós motor?

McBlade 2008.09.08. 08:46:23

Szépen végigolvastam a cikket, korábban említették, de azért nekem is azonnal feltűnt. A Ducati szokta használni - asszem most már ők is kezdenek róla leszokni - a szárazkarteres kenést (onnan a jellegzetes csörgése), tudtommal yamaha nem. Kérjük figyeljen oda a cikkíró.

Motoros - Autós.

Skodálatos nézni, ahogy az "áldozat" autósok sajnáltatják magukat. Jajj, 3 km-es dugó van, bement a motoros az álló sor közé... SOK, nagyon sok autós félrehúzódik, köszi érte, de néhány alultáplált vadbarom direktbe rám / ránk húzza a kocsit, nehogy elférjek. Na, ilyenkor horpad az autó, hullik a tükör. Nálam nem jellemző, de nem egy sztorit hallottam már. Miért fáj az, ha elgurulok mellette, míg ő beszorult? Hm?

A másik. Belváros vs sportmotorok. Most miért csinál úgy mindenki, mintha nem lenne autós is arrafelé? Hm? Láttam én már elég sok "sportautót" pesten is máshol is jaszkarizni, meg kocsit üvöltetni...

A harmadik. Száguldoznak a szervdonorok, dögöljön meg mind és izé és akármi. Hm. A múlt héten olvastam egy hírt. Kétszázakármennyivel trafiztak egy Lancert EVO-t. Új csúcs az M7-esen. Ő biztos nagyon megfontolt és bölcs autós volt, aki csak az anyukájának vitt eperlekvárt a sütihez. HÁÁÁÁT PEEERSZEEEE.

EMBEREK. Fejet ki a homokból / seggünkből. MINDKÉT oldalon vannak állatok. Autót és motort is vezettem már egy pár km-t. Ha DUGÓ van és áll a sor, bemegyek a kocsik közé (HA beférek), ha nem, akkor keresek egy helyet. ;)

De, ha szemből kiugranak elém, mert úgyis csak egy motoros, akkor morc vagyok.

Konklúzió. AZ emberek állatok, ha tehetik. Ja és még valami. Névre nem emlékszek, de egy dologra figyeljünk oda. DIREKT ne öntsünk már ki olajat SEHOVA, mert nem vicces... Ha meghal valaki - tökmindegy, hogy ki - a te lelkeden szárad, mert zajongtak. Ne legyünk már barmok...

nem-igen 2008.09.08. 09:07:41

McBlade: a száraz kartert ne keverd a száraz kuplunggal.
A Ducactiknak ez utóbbi van valóban, és tényleg ez adja a jellegzetes "csörgő" duci hangot, főleg akkor, ha nyitott házat tesznek rá.

McBlade 2008.09.08. 09:34:23

na, akkor rám is rámfér egy kis okosodás még :)

RiceRocket 2008.09.08. 09:50:35

DONOR-nak igaza van...
Nekem is nagyvasam van, amivel alázni tudnám a Ferrrarikat, de nem teszem.
Olyan gyors és erős a gép, amit a legtöbb -csak- autós el sem tud képzelni.
DE ez nem jelenti azt, hogy száguldozással telnének a motoros óráim.
Hogy hány éves vagyok nem lényeg, hogy a baleseteket okozó motorosok hány évesek nem lényeg. Ami a LÉNYEG, hogy mennyire jók az adottságaid, hogy motorozz(tehetség), és mennnyire vagy intelligens ahhoz, hogy felmérdd, mit hol, hogyan tudsz beelőzni, ha ismered, mik a saját és a masinád határai, lófas*t sem számít hány éves vagy...
Én csak tavaly május ótakb 16 200 km-t tettem meg csak motorral.
Kérdem én, hány okoskodó tesz meg egy évben autóval ennyit?
Melyik tud nagyobb pusztítást véghezvinni egy emberekkel teli buszmegállóban, egy 18 éves beszívott kis köcsög az apucitól kapott bálnamercijével, avagy egy baromállat-motoros?
Vagy a 250km/h val autópályán melletted elsuhanó speed-gép, amiből nem láttál semmit, csak hallottad, és mire feleszmélsz már nem is látod...VAGY egy kamiont kielőzni készülő hirtelen eléd kivágó mamika akikőkemény 92-vel próbálja porig alázni a 89-el emelkedőn felfelé küzdő 30tonnás kamiont...te pedig érkezel a jól bevált 130km/h-val...
A földútról FŐÚTRA hajtó bálázógépeket, és a 15 éve megszerzett jogosítványos, de még sosem vezetett többet mint a sarki közért típusú feleségeket nem is vezsem most be a sorba...(bár milyen igaz..15 éve megvan a jogsija, de annyi rutinja van, hogy..ááááá....

akos696 · www.focusauto.hu 2008.09.08. 10:45:49

A motorozáshoz kell a 3-as elv:

Rutin-józan ész-tehetség.

rutin felöleli a motor kezelésének a rutinját illetve a forgalomban szerzett rutint (az autóval szerzett is sikat számít), hogy tudd, nagy valószínüséggel mire számíthatsz egy adott közlekedőtől. Tehetség nélkül is elég sokan motoroznak, bele is jönnek idővel, mert nem megtanulhatatlan, de jellemzi őket az átlagosnál több bukás, baleset.
Ha a 3-as elv működik, nagy esélyed van a hosszútávú túlélésre motoron és autóban is.

sufnyi 2008.09.08. 12:58:51

NA szóval pont ma reggel jöttem szakadó esőben le a budapesti gyönyörű forgalomba amiről a reggeli hírek csak azt szajkózták hogy dugó dugó dugó. Namármost mocival még a legvadabb dugóban is egy óra alatt beérek melóba, ma reggel ez majdnem két óra volt. először is a vizes aszfalt kicsit jobban csúszik ha döntöd a mocit (a kérdések elkerülése végett nem slick vagy fél slick-en járok hanem normál utcai gumi 5000 km füstöltetés meg egykerekezés nélkül), másodsorban rohadt jó tanulás szerintem mikor érzed hogy minden gázadásnál ki akar törni a hátsó kerék és csak az eszed meg a jobb csuklód tud az úton tartani. Yamaha 750 Fz-t hajtok nem a legállatabb gép de, mikor vettem nem is akartam nagyobbat vagy erősebbet. Ez volt idén áprilisban azóta megcsináltam vele 13 000 km-t és most érzem úgy hogy na lehet váltani van egy "kis" rutin. Talán nem döglök bele ha veszek egy 600 rr-t vagy R-6 -ot. Eddig egy komolyabb balesetem volt hat éve elszálltam a régi hondámról. Szerencsére csak a moci ment totálkárba, de utána öt évig csak kisérletezgettem. Nekem szerencsém volt annak idején és megjött az eszem (egy kisit) szerintem a srác is át fogja értékelni eddigi ténykedését és ha visszaül egy más motorost fogunk viszontlátni

ThemePHL 2008.09.08. 15:06:52

McBlade

"SOK, nagyon sok autós félrehúzódik, köszi érte, de néhány alultáplált vadbarom direktbe rám / ránk húzza a kocsit, nehogy elférjek. Na, ilyenkor horpad az autó, hullik a tükör. Nálam nem jellemző, de nem egy sztorit hallottam már. Miért fáj az, ha elgurulok mellette, míg ő beszorult? Hm?"


Igen, biztos DIREKT rátok húzzák. Aham. Nem ám a gödröket, kiugró, vagy éppen besüllyedő aknafedeleket kerülgetnek a saját sávjukban, vagy sávváltásra készülnek fel. Nem.

Szerintem is kéne a bunkó autósoknak az összes holttére, a két sáv között egy harmadikat csináló, teljesen váratlan helyeken felbukkanó motorosokra is figyelni.

És hogy az ilyen cikk-cakkozó magatartás balesetveszélyes? Ááá, szerintem hazugság.

Szegény motorosok. Szerintem is közlekedjenek csak ahol tetszik nekik. Persze mindig van egy bunkó autós, irgumburgumbiztoshogyszándékosan nem engedi el őket. Én is sokallom az emiatt elveszetegetett pár tíz másodpercüket szegényeknek. Meg azt hogy emiatt, napjában egyszer, kénytelenek betartani a KRESZT.

megint 2008.09.08. 16:04:18

170 lóerős motorral, ami lassan az átlag lesz a nagyobb gépeknél, ki menne 90-el? Aki ezt mondja az hazudik, vagy egy idióta, mert akkor minek vett ilyen erős gépet?

Krisi 2008.09.08. 16:32:29

ThemePHL:
Látom rózsaszínben látod a világot, és szerinted minden autós jófej, de ki kell hogy ábrándítsalak.
Amikor a két sor áll - nem halad, hanem egy helyben áll - és direkt(!) beljebb teszi a kocsi orrát, aztán amikor ránézek akkor sunyin mosolyog, na arra nem tudom mi a mentsége. (más dolog, hogy akkor visszagurulok 60 centit és megkerülöm jobbról)

De tényleg csak azt tudom mondani, hogy nincs hülye autós meg gyökér motoros: idióta ember van, aki bármit vezethet.

Amúgy mindenkinek javallom hogy ilyen szép időben tavasszal, amikor a város megtelik autóval gondolkozzon el azon, mennyivel jobb lenne robogóval, vagy méginkább biciklivel járni. (nem a költöztetőkre gondolok :)

Honer (törölt) 2008.09.08. 18:08:08

Kedves megint!
Igaz nekem csak 150lóvam van, de a melóba menet nem szoktam többel menni mint 90. Mekkora egy idióta vagyok... Hogy miért vettem ekkorát? Azért hogy ne kelljen évente cserélgetni a motort mert úgy érzem hogy már nem elég és nem tehetek róla hogy a túra motorok nem tetszenek, meg hát a jó kis pálya napok is ott vannak. Ésszel motorozni is tudok mivel az év 12hónapjába motorozom nem csak akkor amikor süt a nap és minden szép és jó, meg jól tapad a gumi. Ha elolvasod amit feljebb írtam nálam is néha elszakad a cérna. Amikor éjjel megyek kifelé a Szentmihályin és az erdő mellett 70nel megyek és egy buzi puntos kitalálja hogy 75nel megelőz, de alig sikerül neki. Segítettem neki, elhúztam 130ig így befért mögém megint...

Fucksee 2008.09.08. 21:08:11

Szabályozzuk le a motorozást normális szintre, és a füvet meg legalizáljuk, meg kerékpárutakat is akarok...

johndoe83 (törölt) 2008.09.09. 02:23:03

Látom a kultúra megint itt van. Valaki írta hogy nem veszélyes a szlalomozás. Végülis nem áááá. Csak hogy nemcsak a városban szlalomoznak, meg nemcsak robogóval. Hanem kint a rendes úton, úgy jönnek hátulról, és kerülgetik az autókat, hogy lese lassítanak. Csak kinéznek, nagyjából megsaccolják a szembejövőt, és eldurrantanak. És legtöbbször nemjól saccolnak. Úgy vágódnak be elém hogy "öröm" nézni amikor észreveszik hogy még megy előttem valaki. Ez akkor van amikor pl teherautóval megyek. És akkor még ő mutogat nekem hogy sz****m le... NC...
Az eszébe se jutna hogy lelassítson, úgy mérje fel a helyzetet, és utána gyorsítson. Nemcsak biztonságosabb, hanem élvezetesebb is szerintem.

De persze ezt nemértik meg. Mert minek is. A kereskedő nemtud adni iq-t is apu pénzéért a motor mellé.

McBlade 2008.09.09. 08:14:04

Johndoe83.

Nem tudom, de valószínűleg te még nem láttál autót szlalomozni. Szerintem az se kevésbé veszélyes, mint a motorral. Nem mondom, hogy én betartom mindig a sebességhatárokat és ha a nyugodt senkit nem veszélyeztetett előzés megoldható, akkor megteszem. Még akkor is, ha az tényleg egy autósnak szlalomozásnak látszik. Kinézek x méter tiszta, kövérgáz, előz, visszamegy. Ennyi. Igen, tudom, hogy van aki beköltözik a felezőre és ott megy. Ezek nagyon könnyen elhullanak (és hamar is). A szomorú az, hogy ha motorral "szlalomoznak" az még so-so kibekkelhető, de ha egy kocsi ugyanezt csinálja... Az már csücskösebb és hát ilyen is van elég sok... És a motorosokat szidják ezért IS...

nem-igen 2008.09.09. 09:30:23

valaki írja, hogy a szlalomozás nem veszélyes, más azt, hogy veszélyes.

!!!ne keverjük!!!

VESZÉLYES: ha mozgó, haladó sorok között a motoros folyamatosanan szlalomozik

VESZÉLYTELEN: ha a motoros a két álló sor között előre gurul

Az előbbit nyugat europában kőkeményen büntetik, az utóbbi szinte mindenhol elfogadott, az olaszoknál a kocsik nem is állnak meg rögtön a lámpa vonalánál, hogy oda előrehúzódhassanak a robogók, motorok.

Sajnos van olyan autós tényleg, aki megteszi azt, hogy áll a sor, ő is áll, de ha meglátja a motorost, akkor gyorsan kidugja az orrát, és boldog. Sajnos az is igaz, hogy miközben az ember a kátyút kerülgeti, a forgalomra figyel, nehéz észrevenni, hogy még elsuhan egy motoros is a két sor között. Én ezért nem szoktam sosem ez utóbbit csinálni, 50-nél nem lehet elvárni az autóstól, hogy a sávok között szaladó motorosra is figyeljen, de álló kocsiknál nem tudom, miért zavarja, hogy a motoros menni tud, örüljön, hogy nem autóval van, és növeli a dugót.

nem kellene ide semmi más, csak KULTÚRA!

kovk 2008.09.09. 10:43:24

Tényleg szükség lenne a kétkerekűek védelmére városban, és normálisabb biciklis, motoros, rolleresekre is. De főként normálisabb autósokra, végülis ők cipelnek tonnás vasakat, nagyobb tömeghez nagyobb felelősség, ezt kéne bevezetni.

xxx101 2008.09.09. 17:01:14

NEM IGAZ HOGY A MOTOR A HIBÁS.

Én régebben sokat motoroztam, Simson-on. (kb 3 LE), rengeteget bringáztam is.

És mondok valamit, min. 250-es gépet akartam venni, de aztán egy 400-ast akartam, mert azzal mar lehet menni túrázni is szép lassan 2 fővel is. De aztán kiderült hogy pl. legális autópálya
tempónál a 400-as kb 7-8 litert fogyaszt és ordítva porög, egy 600-as meg kb 5 litert és sokkal könnyebben megy. Minek költsek annynit benzinre?

Apám megállított egy túramotorost aki azt mondta min 1000-1300-as motort kell venni. Nem értettem miért most már igen...

Tudjátok mit vettem ? Egy 1100-as Kawaskit. 130 LE. ÉS tudod mit mondok?
Ha nem vagy őrült és normalis ember vagy ez egy tükéletes kis gép. 235 kg szárazon, de eltűnik a motor súlya ahogy elindulsz. Ugy lehet vele menni mint eg ybringaval szinte. Es nem kell pörgetni nyomatékból 6-osban 1000-2000-2500 -as fordulaton megyek vele városban- 3000 mar pörgetésnek számit, piros vonal 11 0000 felett.. És megvan a súlya hogy ne dobalja a szél az úton.

Szuper kis gép. Áldom az eget hogy ezt vettem!!!

Nem a motor a hibás. AZ ADOTT ember. Es ha valaki nem normalis az nem normális gyalog, motoron, autón, mindenhol, ha lenne tengeralatjarója ott is az lenne!!!

Szerintem...

Amugy a motorjogsi oktatás ot bukott leginkabb aikor egy "A" kategórianal nem magyarázzak el hogy 100 km/h felett nem a kormánnyal tudsz fordulni mert azt nem tudod megmozdítani. Hanem dőlsz és ELLENKORMÁNYZOL. A masik meg hogy kanyar előtt kell fékezni és nem közben, mert ha közben fékezel lehet hogy elnyalsz, mert gázzal kell kanyarból kijönni.
Na szóval nem egy ember e miatt száll el mert kormányozna ő van is ideje de nem tud, mertugy e a fizikai törvények.

Ezt a 2-t legalább tanítsák meg könyörgöm!

xxx101 2008.09.09. 17:17:16

Amugy a baratnőt hordó (vagy egyedül) es össze vissza ugráló szabáélytalan átlagmotorosokat akik nem nézik hogy amin mennek az milyen felfestésű út, pl. éppen a szemben lévőknek felfestett kanyarodó savba pofátlankodnak be vagy más helyre - na ezeket én is hülyének nézem.

Én azokat a motorosokat tisztelemn akik kb együtt mennek a forgalommal, ha lehet előznek, de totál álló sor mellet elmehetnek, főleg ha egyirányú... és
nem fofátlankodnak be mindenhova (mert jelenleg amugy a kresz szerint minden előrepofátlankodas tilos, jobb ha tisztázzuk)
Én speciel max akkor megyek el sor mellett ha pl. 60 m-en áll a sor, egyirányú az út (kvázi nincs másik sor). De az index nélkül ugráló autósok is legalább annyira bénák. Na es ne feledkezzünk meg a 4 sávos úton átsétáló gyalogosokról akik mellet 40 m-re van zebra. Meg a kisebbségi komplexusos 60-80 LE-s 1,2 1,4-es kombi autós emberekről akik 160-ál mennek (max sebességen) az M3-on, es a világért nem fékeznének mert utana 100-ról 160-ra fél perc alatt tudnak csak eljutni.... 8)

De akik a primet viszik azok a gyereküket és magukat varosban nem bekötő anyukák. Na az a kemény. 50-nél gyönyörűen kirepül mindenki, a vezető persze nem, mert az full lefejeli a kormányt - fémig.

xxx101 2008.09.09. 17:27:38

Ja, a 3. dolog: Egyébként hetente 3-4 napot bingávol járok be melóhelyre. Mert sokkal egészségesebb :)

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása