Ezt a hat év körüli kis Toyotát márkakereskedésben, gyári alkatrészekkel megjavíttatni többe kerülne, mint venni egy újat. Pedig annyira nincs is összetörve.
Ahhoz, hogy megtörténjen a baj, nem feltétlenül kell féktelenül ámokfutni, a volán mögött elaludni vagy stresszhelyzetben rohanni. Bár a szervizekben sorsukra váró törött roncsok baleseti bejelentőjére többnyire ilyen közhelyes sztorikat ír az élet. Hiába, a repülő csészealjából váratlanul a kocsi elé ugró zöld színű, a szemét a füle végén hordó lény egy B-kategóriás amerikai sci-fit feldob ugyan, de a való világban elég kis eséllyel okoz közúti balesetet. Bezzeg a közhelyes gyorshajtás, fáradtság, stressz vagy ittas vezetés! Ezekhez képest kész izgalom az alábbi Toyota Yaris története.
Vezetője egy középkorú könyvelő hölgy, aki nemcsak ezért nem érdemli ki a boyracer jelzőt. Nem egy kapkodós volánzsonglőr, na. Sőt, kimondottan óvatos és megfontolt vezető hírében állt, mégis csúnya balesetet szenvedett. Az M0-áson történt, talán még az esti híradóba is bekerült az eset, hogy egy kamionból több száz liternyi gázolaj ömlött az útra. A közútkezelő munkatársai és a helyszínre érkező tűzoltók a körgyűrűt lezárták ugyan, de a közeli felhajtót már nem sikerült. Ott jött a kis Yaris, alig 30-40 km/órás sebességgel, ráfutott az olajra, megcsúszott, leesett a töltésről, még párszor átfordult a hossztengelye körül és megállt.
Komoly személyi sérülés nem történt, az öv kisebb zúzódást okozott a sofőr mellkasán, de így járt jobban. A biztonsági öv használata nélkül valószínűleg nem éli túl a fejjel lefelé becsapódást, majd az ezt követő többszöri bukfencet. Úgyhogy Önök is tartsák be a videókampány kitűnő tanácsát, és mindig kössék be a biztonsági övet.
A Yarison egyébként a Toyota Mayer szervizvezetőjével közösen alig találtunk ép karosszériaelemet. Csak a csomagtérfedél és a jobb oldali ajtók, valamint a hátsó lökhárító úszta meg a dolgot, minden más sérült. Természetesen kinyíltak a légzsákok, és bár nem látszik, de sérült még az első futómű. A márkaszervizes újjáépítés gyári alkatrészekkel 3 millió forintnál is többet kóstálna, de ezt újra talpra állítani még „okosba matekozóknak” sem biztos, hogy megéri. Noha Magyarországon minden lehetséges, valószínűbb, hogy a sérülésmentes elemek, a motor-váltó, a hátsó futómű, az utastér és a már említett karcmentes karosszériaelemek kiárusításával végződik a kis Yaris földi pályafutása. Legalábbis reméljük.