Ej, de csúszik az olajfolt

Ezt a hat év körüli kis Toyotát márkakereskedésben, gyári alkatrészekkel megjavíttatni többe kerülne, mint venni egy újat. Pedig annyira nincs is összetörve.

Ahhoz, hogy megtörténjen a baj, nem feltétlenül kell féktelenül ámokfutni, a volán mögött elaludni vagy stresszhelyzetben rohanni. Bár a szervizekben sorsukra váró törött roncsok baleseti bejelentőjére többnyire ilyen közhelyes sztorikat ír az élet. Hiába, a repülő csészealjából váratlanul a kocsi elé ugró zöld színű, a szemét a füle végén hordó lény egy B-kategóriás amerikai sci-fit feldob ugyan, de a való világban elég kis eséllyel okoz közúti balesetet. Bezzeg a közhelyes gyorshajtás, fáradtság, stressz vagy ittas vezetés! Ezekhez képest kész izgalom az alábbi Toyota Yaris története.

Vezetője egy középkorú könyvelő hölgy, aki nemcsak ezért nem érdemli ki a boyracer jelzőt. Nem egy kapkodós volánzsonglőr, na. Sőt, kimondottan óvatos és megfontolt vezető hírében állt, mégis csúnya balesetet szenvedett. Az M0-áson történt, talán még az esti híradóba is bekerült az eset, hogy egy kamionból több száz liternyi gázolaj ömlött az útra. A közútkezelő munkatársai és a helyszínre érkező tűzoltók a körgyűrűt lezárták ugyan, de a közeli felhajtót már nem sikerült. Ott jött a kis Yaris, alig 30-40 km/órás sebességgel, ráfutott az olajra, megcsúszott, leesett a töltésről, még párszor átfordult a hossztengelye körül és megállt.

Komoly személyi sérülés nem történt, az öv kisebb zúzódást okozott a sofőr mellkasán, de így járt jobban. A biztonsági öv használata nélkül valószínűleg nem éli túl a fejjel lefelé becsapódást, majd az ezt követő többszöri bukfencet. Úgyhogy Önök is tartsák be a videókampány kitűnő tanácsát, és mindig kössék be a biztonsági övet.

A Yarison egyébként a Toyota Mayer szervizvezetőjével közösen alig találtunk ép karosszériaelemet. Csak a csomagtérfedél és a jobb oldali ajtók, valamint a hátsó lökhárító úszta meg a dolgot, minden más sérült. Természetesen kinyíltak a légzsákok, és bár nem látszik, de sérült még az első futómű. A márkaszervizes újjáépítés gyári alkatrészekkel 3 millió forintnál is többet kóstálna, de ezt újra talpra állítani még „okosba matekozóknak” sem biztos, hogy megéri. Noha Magyarországon minden lehetséges, valószínűbb, hogy a sérülésmentes elemek, a motor-váltó, a hátsó futómű, az utastér és a már említett karcmentes karosszériaelemek kiárusításával végződik a kis Yaris földi pályafutása. Legalábbis reméljük.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpark.blog.hu/api/trackback/id/tr2717975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.10.18. 08:16:50

...mintha a csomagtér ajtaja ép volna, és még a toyota embléma is egész tűrhető állapotban van...

loláb 2008.10.18. 08:46:06

Gondolom ilyenkor azért a közútkezelő fizet, nem cascora megy... Vagy tévednék?

davez 2008.10.18. 08:59:54

az engem is érdekelne, hogy ilyenkor ki téríti meg a kárt/károkat, és vajon hogyan tud kijönni a károsult az esetből..

., (törölt) 2008.10.18. 09:29:18

Nem értem.
Most mi van?
Ilyen törés 100 van havonta. Ez miért került ide?

lókupec 2008.10.18. 09:40:51

Gondolom azért, mert tanulságos.

biker_kolee 2008.10.18. 09:43:43

Azért, mert a Toyotánál van bent, és az Allianz is közrejátszik benne.

?Bud 2008.10.18. 09:59:21

"Pedig annyira nincs is összetörve."
"Csak a csomagtérfedél és a jobb oldali ajtók, valamint a hátsó lökhárító úszta meg a dolgot, minden más sérült. Természetesen kinyíltak a légzsákok, és bár nem látszik, de sérült még az első futómű."
A cikk írónak mi van akkor nagyon összetörve? :)

Kicsijoe 2008.10.18. 10:13:21

Ebből is lesz még szép sérülésmenteske...

Tulképp semmi baja: mivel tucatautó,a bontóból szarérhugyért van bontott kasztnielem,ez az egyik leggyakoribb szín,fényezni sem kell.Első futómű szintén elég jól összelegózható a bontókból,ezek összességében még 200-t sem futottak,tehát nepperkörökben "használhatónak" titulált futóműelemek előfordulnak.Ami necc,az az első lökös,első fényszórók,hűtőrűcs,géptető,ehhez szemfülesnek kell lenni,hogy az ember kapjon bontóból,de csak ismerettség kérdése.A légzsákot meg vagy pótolni,vagy lekötni a visszajelzőjét,és ennyi.

Összességében szerintem-munkadíjjal nem számolva-anyagárban 2-3 kilóból,esetleg még kevesebből lábrakóklányolható.Lesz ebből még keveset futott,sérülésmentes...

-thev 2008.10.18. 10:22:07

Azt hittem ez a felvezetés, de a cikk véget is ért már. Úgy látszik postkényszer van, és nem a minőség hanem a mennyiség számít. Szépen ki kéne fejteni, hogy a kárt ki téríti meg, ilyenkor a roncsról készül-e bontási jegyzőkönyv, satöbbi satöbbi. Ja és a legfontosabb, a szerencsétlen tulajdonos most mivel jár? magának kell megoldania a dolgot, vagy közút ad neki egy új verdát.

biohazard 2008.10.18. 10:46:54

Akártkitérítimegesekenek: olyanról hallottatok már, hogy a mindenkori út és látási viszonyok figyelembevételével kell közlekedni?

loláb 2008.10.18. 11:07:45

Igen, hallottunk. És te hallottál már arról, hogy a közútkezlőnek kötelessége az utat tisztán tartani, baleset után az esetleges kifolyt olajat feltakarítani, vagy lezárni az érintet útszakaszt, ameddig nem közlekedhető?

Kopasz Mercis 2008.10.18. 11:10:37

biohazard 2008.10.18. 10:46:54

"a mindenkori út és látási viszonyok figyelembevételével kell közlekedni"-be nem tartozik bele az olajfolt az úton.

okostojgli (törölt) 2008.10.18. 11:20:33

Viszont azt nem értem, hogy ha 30-40-nel ráfut a síkos útra, akkor törvényszerű-e a töltésről leszaladni. Nincs korlát az út mellett? Akkor vagy nem meredek a töltés, vagy nem kanyarodik éles ívben. Esetleg nagyobb volt a sebesség mint 40 km/h?

Igazából a kérdés az, hogy mivel bárki kerülhet ilyen helyzetbe, hogyan lehet kivédeni/megelőzni a bajt.

Hogyan lehet?

biohazard 2008.10.18. 11:35:36

psmith,

talán segítek rajtad, ha elárulom: beletartozik.

Alf (törölt) 2008.10.18. 11:57:28

mi a tanulság?

ne üljünk autóba, mert lehet, hogy kiömlött az olaj egy beláthatatlan helyen, szóval még 30-al sem érdemes közlekedni, mert meghalsz.

vagy?

JaniV 2008.10.18. 12:28:57

Szerintem korrekzül megoldható a probléma: Mivel egy korábbi "baleset" eredményeképp került a többszáz l gázolaj az útra, ill. a T. Közútkezelő tette a dolgát (úgy ahogy, figyelmetlenül), közös a felelősségük. Tehát a balasetes tgk és a Közútkezelő. Az illető hölgyet kár nem érheti, más hibájából végképp nem. Ha velem történne ilyen, a végsőkig kiállnék az igazam mellett, bíróságra is vinném.
De a legvalószínűbb megoldás, hogy (mivel Ő is figyelmetlen volt) harmadolják a felelősséget és a kártérítést is ennek arányában kell megosztani. Nehezen, de elfogadnám.

Mi a véleményetek? Szerkesztő, hozzászóló urak?

Ha volt casco, semmi különösebb probléma nincs.

Eastbay1 2008.10.18. 12:43:33

Jani, ez nem az ecseri. De így sem lenne igazságos, mert ha mondjuk tgk azért borult fel, mert bevágott elé egy másik kocsi, és a másik kocsi azért vágott be elé, mert elégugrott egy őz és nem tudott lassítani mert elromlott a tegnap javított fék. Az őzért a vadászati társaság a felelős, a fékért meg a szerviz.
Akkor most ötödöljenek?

mv3 2008.10.18. 13:34:15

Szia Tóth Zé!

Ha elfogadsz egy tanácsot: gyere már ki abból a bontóból! Lassan végigveszed az egész toyota márkapalettát, és kb. az első kettő cikk volt érdekes, újszerű, a többi tizenkettő egytucat. Mi az elképzelésed a folytatásról, végigmész az összes márka bontóján/modelljén?!

Sanya69 2008.10.18. 13:38:59

JaniV
Ha ki van rakva a vadveszély tábla te vagy a hunyó...

(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

"adott körülmények között számítania kell" az olajfoltra szerintem nem kell számítania. Sőt, sztem aki otthagyja az veszélyezteti a közlekedésbiztonságot. Ez az eset mondjuk gáz...

JaniV 2008.10.18. 13:49:50

Eastbay1, nem a problémamegoldás irányába szóltál hozzá, ill. nem válaszoltál. Jó magyar szokás szerint, tovább bonyolítottad. Azért itt valakinek milliós nagyságrendű kára keletkezett (és nem a jegesedett út, stb, hanem alapvetően más műszaki, baleseti, ill. a takarítatlan útfelület miatt), gyaníthatóan önhibáján kívül.
Ennek az egész témának akkor van értelme, ha megoldáscentrikusak vagyunk. Akkor okulhatunk belőle. Te mit tennél? (simán tudomásul vennéd a károd? rosszkor voltál rossz helyen? veled ez elő sem fordulhat?)

Szerintem teljesen egyértelmű, ha ilyen miatt elesek a motorommal, biztos kiállok az igazamért, még ha kell, bíróságra is viszem az ügyet. Ugyanis üzemszerűen és gyakorlatiasan nem kell (tudnom) számítani többsáz l olajra az úton! Ha az autó elesett, én is elesek motorral, az szinte biztos.

Felfogásom szerint, meg van a károkozó is. Ok okozati összefüggés van (ez a téma lényege). Van mindenkinek kötelező biztosítása. Mindenki befizette időben és a teljes összeget. Akkor tessék, kártalanítsák a hölgyet, a lehető legrövidebb időn belül, ugyanolyan típ., évj., km., kocsival. Korrektül!!! Utólag meg a T Biztosítók osztozkodjanak! Végre oda kellene érjünk, ne a vétlen szívjon, főleg akkor, mikor egyértelmű a helyzet. Ha valakinél hibádzik valami, keményen büntessék meg! Ne csak addig legyünk jó ügyfél a biztosítónál, amíg befizetünk!


Tehát, ki hogyan oldaná meg ezt az ügyet?

zalkapone 2008.10.18. 13:51:04

Kolléganőm télen leamortizált egy hasonló Yarist. Kopott nyárigumi, kontra kanyarban tükörjég. A műsor vége egy betonoszlop volt. Az A oszlopig eltűnt a bal eleje. Váznyúlvány, futómű, lámpák, klíma, hűtő, motorház-fedél, sárvédő, meg pár "apróság" kuka. Javítás megvolt durván két hét alatt, 300e forintért.

zalkapone 2008.10.18. 13:56:44

Amit nyilván fizethetett magának.
Ebben az esetben a közútkezelő a vétkes, mivel egy bekövetkezett baleset utáni takarítás az ő feladatuk, amit itt nem hajtottak végre. Mivel valószínűleg nem helyeztek ki táblát, ami egy esetleg útra kifolyt csúszós anyagra figyelmeztet, ezért még hanyagság miatt is felelősségre vonhatók!

JaniV 2008.10.18. 13:58:56

Sanya69: nem volt vad, .... miért bonyolítod a dolgot?
Olvasd el figyelmesen, még egyszer!

Kérdem, Te mit tennél, ha ez veled történt volna???

bagoj ur 2008.10.18. 14:14:38

Kolompár: Azért jött létre ez a cikk, mert másképp nem lehetett elnyomni, hogy Toyota Yarist vegyenek a Toyota Mayernél... :-)

Ciri 2008.10.18. 14:20:34

bagoj ur:

Pontosan! És ez már kib.szottul gusztustalan!
Lassan két éve folyik ez a fizetős Toyotás köcsögség itt a Tc-én, ilyen vagy olyan formában...

JaniV 2008.10.18. 15:07:20

bagoj ur, ciri: Véleményem szerint, azért jöttök ide és olvassátok, mert szeretitek. És akkor pedig evvel együtt (Toyota) szeressétek a TC-t.

Auto-InterCont 2008.10.18. 15:38:48

Nem olvastam, hogy teherautó baleset miatt folyatta volna el az olajat. Ha baleset miatt volt, akkor a kozútkezelo a hibás, ha pedig csak a rakományából folyt, akkor pedig a teherautó vezetoje.
Bár nem vagyok jogász, de ez így tunik logikusnak.

Auto-InterCont 2008.10.18. 15:40:14

jav.:... hogy a teherautó...

Sanya69 2008.10.18. 17:51:44

Elnéztem eggyel a hszt. :) Eastbay1 beszélt egy őzről. Én elmennék a végsőkig, mert ahogy írtam az van a kreszben, hogy "amelyre az adott körülmények között számítania kell." Persze ha ott volt az orra előtt a kamion amiből folyott a cucc az más helyzet.

Kopasz Mercis 2008.10.18. 19:24:42

biohazard 2008.10.18. 11:35:36,

"A jármű sebességét a [...] sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

Márpedig ilyen olajfoltra nem számíthatsz.

bitfighter 2008.10.18. 19:59:27

Ha 30-40-nel hajtott volna, biztos nem pörög annyit a hosszanti tengelye körül. A cikkíró ismeri a személyt, ezért most itt fényezi, mint "szakértő". Ekora baromságot...

Boo 2008.10.18. 20:36:01

Sok jogász XDDDD kamion biztosítóját kell megkeresni, mert közvetve balesetet okozott.

Sanya69 2008.10.18. 20:48:27

Na igen. Egy Yaris 30-40-nel átszakítja a szalagkorlátot és lecsúszik a töltésről. De az is lehet, hogy nem volt korlát?...

G-Burt 2008.10.18. 21:09:21

"Ha 30-40-nel hajtott volna, biztos nem pörög annyit a hosszanti tengelye körül. A cikkíró ismeri a személyt, ezért most itt fényezi, mint "szakértő". Ekora baromságot..."

...mint amit te mondasz. Egy töltésről borult le.

bitfighter 2008.10.18. 21:14:16

És az már mennyire valós, hogy valaki 30-40-nel hajt fel az M0-ra?

G-Burt 2008.10.18. 21:16:35

Annyira kb, h egy csomó felhajtó kezdeténél ki van táblázva a 30-40essel, amit kicsivel a felhajtó vége illetve a gyorsítósáv kezdete előtt oldanak fel.

T-boy (törölt) 2008.10.18. 21:43:13

"Sérülésmentes"-nek eladják?Kinek?
Aki mill. körül vesz kocsit,annak bőven
megér sztem 4-5000ft-t egy átvizsgálás.

Lattila 2008.10.18. 22:13:39

a sztorit én is hallottam, közelről :)
A vége vmi olyasmi, azt hiszem, hogy a rendőr megbüntette, valami olyasmi volt, hogy odasétált a kamiont helyszínelő rendőr...persze még nincs vége, talán fellebbez.
igen ez mayer toyota hirdetésnek is elmegy.
a LC törés is az volt.
szóval reklám ide vagy oda, a tanulság:
megbüntették, mert gyorsan ment. ennyi.

Lattila 2008.10.18. 22:19:03

a mellette látszó landcruiser 120 3 hete lett "kielemezve"

csorsza 2008.10.18. 22:21:03

T-boy,

A"ki mill. körül vesz kocsit,annak bőven
megér sztem 4-5000ft-t egy átvizsgálás"

Azt csak te hiszed! Hiszen kis hazánkban az is pénz... És akkor a nepperek már régen éhenhaltak volna. Az én kocsimat is is úgy vették meg 3milláért, hogy még csak ki sem próbálta (!) a vevő. Pedig még tuszkoltam is, hogy legalább üljön már be... De nem akart, azt mondta, minek, már vezettt ilyet... :)

T-boy (törölt) 2008.10.18. 22:38:52

Igazad van.Lehet,hogy a kis fogyasztásra
gyúr.Nem mindegy,hogy az évi 8-10e km-en
5,5-öt,vagy 6,5-öt ESZIK!Ha valaki sokat
megy,dolgozik a kocsival,nem engedhet
meg ekkora hibát.

Kicsijoe 2008.10.18. 23:50:27

Hát nem tudom,én annyira nem érzem jó reklámnak a Mayer számára a cikkekben közölt árakat,leginkább sírva fetrengtem a röhögéstől,hogy van az a gyökér aki kifizet 3500 forintot egy díszléc visszapattintásáért,ésatöbbi.Vagy akár 3 millát egy ilyen Yaris rendbetételéért.

Freechild 2008.10.19. 08:46:33

Ezt a cikket nem értem...
Asszittem valami kijön belőle. Biztos reggel van még...

Kicsijoe 2008.10.19. 10:22:56

Ubul: rendszeresen megszegte a KRESZ-t?A KRESZt mindenki vastagon leszarja.A kamionokat én sem kedvelem,ellenben szeretem,ha mondjuk van kenyér a boltban.Ami mondjuk kamionok nélkül nehézkesen valósulhatna meg.Az utakon meg mindig lesznek balesetek.Ellenben te egy korlátolt seggfej vagy :).

Tudom,hogy a magyar alapvetően egy irígy epeokádó fajta,de hogy valaki egy Yarisosra ugasson,hogy gazdag pénzeszsák,az már tényleg beteg dolog.

De ha egy hetes BMW lett volna,akkor sem lenne jogos a hülye fröcsögésed.

sie1116 2008.10.19. 11:17:04

A cikkhez: elnézve a képeket és olvasva a sztorit: én is NAGYON REMÉLEM, HOGY EZ NEM KOPTATJA TÖBBÉ AZ UTAKAT! (És engem marhára nem érdekelnek a "magyarmódrakókányolt, húdejóáronvettem" című gyilkossági kísérletek...
A többire (off) reagálva: én személy szerint semmit nem találtam eddig a tegnapi baleset körülményeiről bővebben, ha van ilyen, linkeljetek kérlek! Családapaként mélyen lesúlytott a hír, rendszeres közlekedőként (nem túl sok, 40 e km/év) én is tisztában vagyok a kamionosok MAGYARORSZÁGI utakon való viselkedéséről, nemzetiségre való tekintet nélkül. DE, ítélkezni csak a tények pontos ismeretében szabad, ha egyáltalán lehet ilyet tenni...
(lábban még annyit, hogy igen, szerintem is nagyobb felelősséggel kellen bírjon egy kamiont vezető ember, mint egy csaaládapa...)

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.19. 11:56:35

Secnir ott az igazság egy toyota embléma gyári áron, van vagy 3-4000...
lesz még ebből újra autó, lehet, hogy értelmetlennek tűnik és életveszélyesnek, de kishazánkban a pénz nagy úr, mindenki olyan autót vesz amit még nem éhenhalás melett meg tud venni és talán fenn tud tartani...

Ocvt 2008.10.19. 13:28:11

mongggyad Ubul mongggyad az igazat!!!! váuuuuuu-vau-vau

veled vagyunk!!!

zuuzzzad őket, kis köcsögök váááááááávávávvá!!!!!!

...::: Radio Edit :::... 2008.10.19. 19:19:45

Nem értem miért kell Toyota pártolással piszkálni a Tc-t, neme spec fáj a szivem egy egy trött toyotáért, nem a Márka miatt vannak a töréstesztek, hanem a törés jellege, megmutatása végett....
Nemtökmindegy milyen márka? a roncs az roncs. aki ujjáépiti és eladja az pedig börtön mögé való igyis ugyis.
de tényleg lehetne hosszabba cik, és leirhatnák hogyx mivel jár most a károsult...
de az oljafolt ettöl még olajfolt :)

Ocvt 2008.10.19. 19:29:38

Ubul1 2008.10.19. 15:51:21

ezt most így kinek??? xD

JaniV 2008.10.19. 20:53:48

Ubul1! Kialudtad magad?

autosave 2008.10.19. 21:26:46

Ubul: menj, verd ki azt megnyugszol!

ipari_fostalicska 2008.10.20. 13:13:46

Ha ubulnak akarnátok írni, akkor erre a címre tegyétek:
ubul@lipotmezo.hu

G-Burt 2008.10.21. 15:28:49

Köszönjük Ubul1 vagy mia jókurvaanyádvagyte. Egy átlag könyvelő szarabbul keres mint egy pizzafutár, aki dolgozik havi 15-20 napot.

biker_kolee 2008.10.23. 19:31:34

Ubul, az értelmed egyenlő az egysejtű papucsállatkáéval.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.01.17. 18:30:36

Sajnos az ilyen kár az a besoptad kategória. Ugyanis létezik egy "elvárható gondosság" kitétel a bíróságon, az pedig mentesül a felelősség alól, anyagi és jogi értelemben is, aki mindent megtett ami lehetett, vagyis "elvárható gondossággal járt el".
Tehát egy rocsot hajtó kamionsofőr vagy a cége az állítólag "rendszeresen szervizelő" szervizre mutogathatna, de ők meg közlik, és hoznak szakértőket, hogy elvárható gondossággal jártak el, mert a krucifixcsavar X körülmények közti elengedésére nem számíthattak.
Ugyanígy a közútkezelő, aki le sem zárhatja az utat csakúgy, mert ő kezeli, nem a forgalmat írányítja. A rendőrség meg várhatod, mikor lesz egy ilyen alapvetően anyagikárigényes közuti hepajban marasztava akár egy fillérre is.
Ez kb ugyanolyan pech, mintha az utcán a fejedre esik a tégla és meghalsz, amit ismeretlen kőműves segédmunkás a pártállam idején kevés malterral kendácsolt oda az állami tulajdonú házra.
Soha az életben nem lesz az esetnek semmiféle "felelőse", elháríthatatlan szerencsétlenségnek lesz titulálva és jóestét.

kár-park

A legszebb törések, melyekből tanulni is lehet

Friss topikok

Linkblog

h i r d e t é s
süti beállítások módosítása