Több mint 400 lóerő, majd két tonna és közel öt méter gyönyörűség. A Maserati GranTurismo okozhatott volna gazdájának meglepetést egy sodrósabban vett kanyarban, nagyobb fékezés, vagy vehemensebb kigyorsítás alkalmával is. De nem ez történt. Egy parkolóban kopogtatott Murphy.
Valószínűleg egy magasabb járdaszegély és egy Demszky-oszlop párosa okozta az olasz kupé sérüléseit. Elöl, az ütés hatására megtört a lökhárító, és a 4,2 literes, csodás hangú V8-as alsó, műanyag védő-takaró lemeze.
Nem látszik és elsőre kicsit hihetetlen is, hogy a fényszórók is megsérültek. A szemből-alulról érkező ütés ugyanis nemcsak hátra, de felfelé is lökött egy nagyot a lökhárítón, ami átadta az ütést a csinos világítótesteknek. Bár az ütközés tempója nem lehetett túl gyors - az ember még Maseratival sem száguldozik egy parkolóban -, de még így is elég nagy volt a becsapódás ereje ahhoz, hogy a lámpák műanyag felfogató fülei eltörjenek.
Ezeket a műanyag sérüléseket simán lehetne javítani is. De ez nem megoldás egy szinte új, több mint 30 milliós autónál, ezért az alsó borításnál és a fényszórók esetén marad a csere. Sérült a hátsó lökhárító is, úgy tűnik, a jobb sarok ért hozzá egy oszlopszerű tárgynak. Pedig tolatóradar is van az autóban, igaz, oldalirányú érzékelője nincs.
A javítási költségeket olyan bruttó 300 ezer forintra becsülik a Dukko-Lux Kft. munkatársai, ami bizony nem kevés egy apró koccanásért. Más kérdés, hogy exkluzív olasz sportkupéval kapcsolatban kevés olyan dolgot tudnék felsorolni, ami olcsó.